Reklámok
Kezdőlap > Egyéb > Úgy néz ki végleg vége a WildStar-nak

Úgy néz ki végleg vége a WildStar-nak

2018. szeptember 7. Hozzászólás Go to comments

Sajnos úgy néz ki végleg bezár az NCSoft egyik MMO-ja, a WildStar. Lentebb idéztem (dőlt betűtípussal) egy itteni cikket két évvel ezelőttről a WildStar-al kapcsolatban. Azóta sajnos úgy tűnik nem javult a helyzete így valószínűleg végleg bezár a játék. Sajnos manapság az MMO játék típus hanyatló fajta, nehéz hosszútávon nagyobb nyereséget fenntartani.

 

A 2 évvel ezelőtti cikkem:

“A WildStar az NCSoft egyik MMO-ja (a készítő meg a Carbine Studios) ami nagyjából egy évvel GW2 után (2014) indult. A játék havidíjasként indult. Az alapkoncepció a hardcore játékosokra épít, a játék legfontosabb tartalma a hardcore raid-ek. Sajnos sok más MMO-hoz hasonlóan a kezdeti nagy érdeklődés hamar lelohadt. A szerver összevonásokból és az egy évvel a megjelenés után (2015) a játékban elindult (korlátozott) free2play lehetőségből már érezhető volt hogy nem úgy alakul a játékosok létszáma ahogy az indulás előtt becsülték. Ez azért némileg újra életet lehelt a játékba.

Azóta lassan még 1 év eltelt és most ismét rossz híreket kellett megtudni a rajongóknak: tegnap jelentették be hivatalosan hogy a lefújják a Kínai megjelenést és egyúttal elég sok alkalmazottól megválnak (nem az NCSoft-nál, hanem készítő Carbine Studios-nál). Ez rossz hír..nagyon rossz, ezek szerint még a free2play hozzáadásával se mennek jól a dolgok. Ezzel a játék további fejlesztése elég kétséges. Egyes hírek szerint ráadásul sok raid-el kapcsolatos fejlesztőt bocsátottak el és pont ezért nagy arculatváltás jöhet a játékba, valószínűleg próbálják majd a casual rétegeket is bevonzani. Felfedezés, szóló tartalom, kis létszámot igénylő casual nehézségű események és ilyesmik várhatóak.

Azt gondolom hogy a hardcore rétegnek mindig is nehezebb megfelelni, nekik nagyobbak az elvárásaik. Ráadásul jóval kevesebben is vannak mint a casual játékosok, így nagyon nagy hangsúlyt kell fektetni az érdeklődés fenntartására egy ilyen jellegű játéknál. Pl egy raid akkor jó ha megfelelő a nehézsége, nincsenek benne bug-ok vagy gyorsan javítják őket, jó a jutalom rendszer, sűrűn adnak ki új tartalmakat hozzá. Nekem úgy tűnik ezt sajnos nem sikerült maximálisan véghezvinni a Carbine Studios-nak. Talán most majd sikerül új játékosokat szerezni, főként casual-okat ha jó ötletekkel állnak elő.”

 

Forrás: https://kotaku.com/wildstar-developer-carbine-studios-shuts-down-1828862729

Reklámok
Kategóriák:Egyéb
  1. 2018. szeptember 8. - 10:44

    egész jól néz ki ez a játék…ha tudtam volna róla, h létezik, tán még játszottam is volna vele. pedig ha vki, hát én ezerrel keresem a játékokat amire átnyargalhatok GW2-ről:P tán más is így volt ezzel…

    • 2018. szeptember 8. - 12:36

      Én megjelenésekor játszottam a játékkal, de nagyon nagy csalódás volt. Pedig vártam és kíváncsi voltam rá, de nem jött be.

  2. chuckygwzik
    2018. szeptember 8. - 16:03

    Sajnálatos hír. Sose próbáltam, amikor kijött eleve másik MMO-val játszottam meg nem volt az a plusz amit gameplay videók alapján érezni szoktam, hogy ez de jó, ki kellene próbálni.

    A csapból is az MMO-k folytak hiába leáldozóban, de még mindig van aki belemerészkedik valami újjal.

    Ahogy a Blizzardból kivált Arenanet is meg tudta mutatni, hogy tudja másképp csinálni. Talán az újaknak is sikerül.

    Arenanet vagy Zenimax Online Studios csak azért tudtak életben maradni, mert volt egy egyedi alapjuk amihez volt érdeklődő játékos bázis, és volt mögöttük némi hátszél. Megkapták az anyacégtől a második esélyt és tudtak is élni vele.

    A WildStar úgy tűnik nem tudott élni a második eséllyel. Bár kihívója is akadt rendesen erős a konkurencia és sorra jöttek az új MMOk az előző években is. Most nagy a csönd de 2 új név itt a horizonton.

    Egyedit alkotnak és meg akarják mutatni, hogy nekik is menni fog, reméljük ők nem bénáznak és nem kell második esély hanem elsőre is jól csinálják.

    Az egyik az Ashes of Creation a másik Star Citizen. Hát sok szerencsét nekik is hátha oda is benézünk :)

    • Ten15
      2018. szeptember 10. - 10:11

      A Star Citizen vicc, szerintem sose készül el… :)

  3. Ten15
    2018. szeptember 10. - 10:09

    Kipróbáltam, nem fogott meg játéktechnikailag, de a hangulat és a koncepció tetszett. Sajnos a PVP rész nem vonzott tömegeket, pedig a frakcióharcos “bárhol” PVP a legszebb AION-os időket idézhette volna. Nem voltak rosszak az team és arénamódok se, csak kicsit sterilnek éreztem.
    A PVE, pláne a HC-raid nem igazán érdekelt, felfedezni szerettem…
    Két nagyobb baklövést követtek el szerintem.
    Az egyik a WOW… Oké, onnan jöttek, de kicsit szakítani kellett volna a “hagyományokkal” meg a napi beidegződésekkel.
    A másik a havidíj…
    Azt hitték hasonló recepten egy sci-fivel sikeresek lesznek, de azért akkor már erősen másféle tendáltak a piaci igények.

    Kár érte, a körítést tekintve üdítő színfolt volt, ha játékélményben nem is…

  4. 2018. szeptember 11. - 01:02

    Egyáltalán nem meglepő, ugyan nyögve nyelős volt a start de pl ESO-nál is (főleg a havidíjas elképzelés miatt) Aztán mégis hogy kivirágzott ami csak is annak köszönhető , hogy non stop tolják bele a tartalmat és polírozzák az alapot. Wildstar legnagyobb hibája hogy maguk a fejlesztők hagyták magára nem a játékosok.

  5. Rertez
    2018. szeptember 16. - 00:52

    Nekem a megjelenés előtti trailerek és az open beta alapján egyáltalán nem tetszett, de aztán valamiért mégis megvettem megjelenés után pár nappal. Egyáltalán nem bántam meg.

    A szokásos MMO launch volt: kezdetben optimalizálatlan, bugos játék, amin az sem segített, hogy ugyan a játék által támogatott addonokat használtunk, de ezek további teljesítményproblémák okozói voltak rendszeresen.

    Maga az alap viszont ígéretes volt, és nekem nagyon tetszett a játék hangulata. Jó volt a zene, stílusos a grafika, poénra vette saját magát is az egész, és összesen olyan 100 játékórát úgy töltöttem el benne, hogy rengeteg érdekes és szórakoztató élményt adott. Jópofák voltak a területek, a karakterek, az ellenfelek, változó gravitációs erők, meg úgy az egésznek ilyen rajzfilmes, komikus hangulata volt, amihez borzasztó sokat hozzáadott a nagyszerű zene, ami több mint száz (talán 200 is) trackből állt, és úgy volt egységes, hogy közben egy csomó stílust is ötvözött.

    Évente párszor rendszeresen visszatértem pár napra, és kicsi, de barátságos közösséggel találkoztam. Az első napokban óriási tömegek játszottak vele, aztán 1-2 hónapon belül egy havidíjas HC MMO életét kezdte el élni egy megtépázott, de elég hűséges és bizakodó közösséggel.

    Igazából a játékosok már megjelenéskor túl sokat vártak tőle, főleg akik a WoW-ban épp kiégtek és valami nagyon frisset, újat akartak. Az MMO megváltót várták sokan, meg hogy ez lesz majd minden, aminek a WoW-nak lennie kellett volna. Aztán koppant mindenki, hogy a rajzfilmes stílus és az állandó viccelődés ellenére ez tényleg hard core MMO akar lenni, és nem volt elég hogy gyakorlatilag minden valamirevaló group content borzasztó kihívás volt úgy általában mindenkinek, ahhoz hogy eljuthass egyáltalán odáig, azért is meg kellett szenvedni. HC raid meg 40 főre volt méretezve, ami már egy modern MMO-ban elfogadhatatlan volt.

    PvP csak azért volt, hogy legyen. Igazából minden figyelem a PvE-re irányult.
    A játékosok és a fejlesztők túl korán adták fel, és amióta létezik, a Wildstar lélegeztetőgépen van. Most pedig lehúzzák róla.

    Amire F2P lett, egész kikupálódott, és végre kedvezett már az alkalmi játékosoknak is. Egy csomó dolgot átalakítottak benne, de új tartalom csak nagyon ritkán és eleve kevés volt. Látszott végig, hogy már sem a játékosok, sem a kiadó nem hisz az egészben, csak úgy van és kész. Pedig jó játék lehetett volna belőle. A F2P is vicc volt, mert ingyen gyakorlatilag bármit elérhettél a játékban. Én legalábbis egy pillanatig sem éreztem, hogy bármiért is kellene fizetnem, és őszintén szólva nem is emlékszem hogy mit lehetett pénzért venni.

    A F2P indulása után már havidíjat sem fizettem, mert egyszerűen nem volt rá szükség. Nem is csodálom, hogy egy fillért sem kerestek vele. Nem hirdették, nem fejlesztették, nem volt értelmes üzleti modell mögötte. Kár érte, mert sokra vihette volna, ha nem mondanak le róla rögtön az első pár hónap után.

    • Rertez
      2018. szeptember 16. - 02:20

      Ha már említettem a nagyszerű soundtracket, itt meg lehet hallgatni az eredeti két lemezt. Van ebben egy csomó élőhangszeres, elektronikus, klasszikus, filmzene Star Wars-os beütéssel, western, country, rock, meg még mit tudom én, hogy mik. :)

  6. Ten15
    2018. szeptember 17. - 14:40

    Benéztem a fórumra, érdekes olvasni szerencsétlen rajongók vergődését a témában. Egyrészt maximálisan megértem a frusztrációt (bár egyeseknél, mintha több lenne az érzelmi kötődés az egészségesnél), másrészt a “nem veszek többé NCSoft terméket” ill. lázadjunk hozzászólások elég gyerekesek. Így nem hiszem, hogy komolyan veszik a protestálókat, mert kevés az értelmes hang.
    Sajnos ez kőkemény üzleti döntés, az NCSoft elég sok MMO-t szanált már előtte is. És akárhogy is, de 2007-ben megvette a Carbine-t-
    Szerintem legalább 100.000+ aláírás kellene, hogy egyáltalán elgondolkodjanak, olyan 3700-nál járnak most. És hát… milyen értelmes pénzügyi érvet lehetne felhozni mellette?

    Akit esetleg érdekel, itt szignózhatja. Bár már nem játszom vele, megtettem… a játék egyedi humora, hangulata miatt. Tényleg kár érte…

    https://www.change.org/p/ncsoft-wildstar-s-revival

    • Rertez
      2018. szeptember 18. - 15:29

      Hát ja. Semmi értelme feltámasztani, ha már eddig is minimálisan foglalkoztak vele. Ha most elkezdenék rendesen fejleszteni, az rengeteg pénz és idő lenne. A Steam launch után sem volt túl nagy az érdeklődés iránta. Ezt egy nagy durranásnak szánták, és lehet hogy induláskor milliók játszottak vele, nem tudott megtartani még annyi játékost sem, hogy egyáltalán az üzemeltetési költségeket fedezze. Arról nem is beszélve, hogy mennyibe került a játék elkészítése meg a marketing, ami indulás előtt volt. Ott szúrták el nagyon, hogy évek óta nem volt sem ember sem keret a fejlesztésre, és mellette a F2P üzleti modell azért sem hozhatott pénzt, mert nem is kellett semmit költeni a játékban, hogy játszhass vele. Gyakorlatilag eltörölték a havidíjat, és odaadtak mindent ingyen. Azért voltak jó fejlesztések (csak PvE), de addigra már senkit sem érdekelt a játék, marketingre meg nem maradt pénzük, hogy behozzák az embereket.

      Ha a Carbine nem a nagy és nehéz RAID-eket, meg a kihívást jelentő dungeon-öket követelő HC WoW játékosokra hallgat, hanem a maradék 99%-nak készít egy olyan MMO-t, ami a casual réteget – azaz a kívánt bevételeket – is vonzza, és mindezt egy szerényebb B2P vagy F2P modellel már induláskor, akkor ez a játék akár sikertörténettel is indulhatott volna, és nem tűnik el minden játékos az első két-három hónapban. Havonta voltak content patchek, amíg volt fejlesztő az elején, de aztán nagyon gyorsan leállt a fejlesztés. Saját bevallásuk szerint is ott rontották el, hogy olyan játékot adtak ki, amit a játékosok kértek, és nem olyat, amire igazán szüksége volt mindenkinek. Eleve egy csomó játékosnak ellenszenves volt az a pökhendi hard core MMO kommunikáció, ami megjelenés előtt ment, hogy majd ők megmutatják, hogy milyen egy igazán nehéz MMO, amit a nehézsége miatt átkozni fog a legelvetemültebb HC fan is. A legtöbben már ott kiszálltak, amikor 50-es szinten szembesültek a raid attunement követelményekkel. Az első HC raid clear is valami fél évvel a játék indulása után sikerült egy guildnek, és saját bevallásuk szerint frusztrálóan nehéz, de nagyon jó érzés volt végigcsinálni. Tök jó raid content volt, de azon kívül semmit sem tudott kínálni annak a közönségnek, akikből meg is élhettek volna. Sajnos későn jöttek erre rá.

  1. No trackbacks yet.

Itt és most várjuk a hozzászólásod!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: