Reklámok
Kezdőlap > Egyéb > WvW Kérdezz-felelek

WvW Kérdezz-felelek

2017. december 10. Hozzászólás Go to comments

A legsűrűbben kérdezett általános WvW-s kérdésekről kaptunk egy előre összeállított kérdés-válasz csomagot:

  • Mikor számít egy világ (szerver) Full-osnak, azaz telinek? Mikor nyílik meg egy szerver? Miért Full-os a szerverem ha szinte alig van sor?

    Azt nézik hogy egy hét alatt kb mennyi az aktív játszott idő a szerveren. Azaz pl. összegzik a héten az összes WvW-ző játékos összes óráját. Ezekre vannak határértékek hogy mennyi óra felett számít Full-osnak, illetve a többi jelzőt (Very High, High..stb) is ez alapján állítják be. Mivel nem számít hogy milyen napszakban van aktivitás (csak az egész hétre összességében nézik) ezért lehetséges hogy olyan szerverek vannak írva Full-osnak ahol pl. este (19-22) alig vannak sorok a border-ekre. Ezeken a szervereken valószínűleg késő éjjel vagy reggel vagy délelőtt vagy délután van az átlag feletti aktivitás.
    Pl. nem régiben az egyik német szerver közössége csinálta azt hogy szándékosan szabotálták 1 héten át a WvW-zésük, rávettek szinte mindenkit hogy ne játszon WvW-t 1 héten át, mert telinek volt mondva a szerverük, de ők szerették volna ha megnyitódik transfer-re. Nem játszottak 1 héten át, így az összes szerveren lejátszott óra kevés volt az utolsó hétre és a rendszer visszavette őket 1 ranggal, azaz Full-ról Very High és így lehetett újra transfer-elni a szerverükre.

  • Szeretnék együtt játszani a barátaimmal/guild társaimmal de egy Full-os szerveren vannak, mit tegyek?

    Ez egy sajnálatos dolog, de muszáj korlátozni a szerverek maximumát különben túlnépesednének és nem lehetne nekik sehogy ellenfeleket találni.
    Időnként megnyílhatnak a Full-os szerverek is (ez ugye az első pontban leírtaknak megfelelően akkor lehetséges ha a közelmúltban kevés volt az a szerveren játszott összes játékidő) és akkor lehet transfer-elni (ami persze nem olcsó hiszen Full-ról megnyíllik Very High-ra akkor 1800 Gem= kb 450 gold a transzfer) , illetve lehetséges a transzfer a linkelt szerverre is. Azok mindig nyitva állnak és olcsóbb is a transzfer. Viszont érdemes megjegyezni hogy a linkelt szerverek akár 2 havonta változhatnak, azaz lehetséges hogy 2 hónap után ismét nem tudsz játszani a társaiddal együtt. Medium linkelt szerverre 500 gem= kb 120 gold a transzfer, High linkelt szerverre 1000 gem = kb 240 gold a transzfer, szóval érdemes átgondolni hogy megér-e ennyi pénzt pl. 2 hónapnyi együtt játszás.

  • Van maximuma hogy hány játékos játszhat 1-1 border-en?

    Igen van egy fix maximum ami ugyanaz minden szervernek minden border-en.
    Régebbi információk alapján ez a szám 100 körül van, azaz 100 ember játszhat egyszerre egy border-en egy szerverről (azaz 3*100=300 lehet összesen a 3 szerverről), utána a többieknek sorba kell állni.

  • A WvW csapat felelős a WvW-s profession/skill balance-ért?

    Nem, vannak erre más emberek akik ezzel foglalkoznak.

  • Lesznek újra WvW Tounrnament-ek?

    A régi WvW tournament-ek túl sok játékidőt igényeltek és sok játékos kiégett ez miatt és hosszabb távra nézve csökkent a WvW játékosok száma. Hogy ezt a jövőben elkerüljük nem hozzuk vissza a régi WvW tournament-eket.

  • Miért a linkelés és miért nem más megoldás?

    A linkelés egy elég könnyen szabályozható rendszer, jobb mint kb bármi más ötlet ami szóba került és az eddig használt rendszereinknek se okozott túl nagy nehézséget az átállás.

  • Miért nem törölik ki az összes szervert és csinálnak újakat?

    Ezt már sokszor átgondoltuk, hogy mi lenne ha új szervereken újra elosztódna a populáció. De sajnos sok olyan problémát vetne fel amire jelenleg nincs megfelelő megoldási ötletünk, ezért túl kockázatos lenne.

 

Forrás: https://en-forum.guildwars2.com/discussion/19921/wvw-frequently-asked-questions#latest

Reklámok
Kategóriák:Egyéb
  1. Rertez
    2017. december 10. - 15:03

    A WvW tournamentek után azért csökkent hosszútávon a játékosszám, mert azok közül akik addig naponta voltak WvW-n egy csomóan nem fértek be csúcsidőben, mivel többszörösére nőtt a játékosok száma a tournament miatt. Az állandó játékosok nem találták a helyüket, sokszor idegenekkel kellett játszaniuk, vagy ki sem várták a gyakran egyórás sor végét, disconnect után a PUG-okat sikeresen vezető és szervező commander 30-60 percig nem tudott visszamenni a queue miatt, más meg nem vette át a szerepét, vagy rosszul irányított és elvette az emberek kedvét a játéktól.

    A tournament vége után azok nyilván leléptek, akik csak a jutalmak miatt csinálták, a korábbi állandó csapat pedig szétesett a tournament alatt, és utána nem tudta magát újraszervezni, vagy el is ment a kedve az egésztől. Ezen a bandwagoning még tovább rontott, és a befutó szerverekre a helyezés miatt tömegesen érkező közösségek felborították az adott szerver jól működő rendszerét, demoralizálva az addig ott játszó, jól szervezett közösséget. Pont azokat a szervereket verték szét, akik a WvW közösség magjai voltak, és akik miatt jutalmak nélkül is érdemes volt addig játszani. A tournament előtti állapot egy hosszú folyamat eredménye volt, amit később már nem lehetett rövidtávon reprodukálni, főleg hogy elfogytak az tapasztalt irányítók, akik sikerélményeket tudtak adni abban az időzónában, amikor ők voltak soron. Gyakorlatilag minden egyes napra délutántól hajnalig működött egy kiszámítható, közösség által megszokott beállt rendszer, ami egycsapásra felborult és idővel megszűnt.

    Maga a tournament alapvetően egy jó dolog lett volna, de az a tapasztalat, hogy a fentiek miatt inkább káros hatással volt a WvW-re és nehezen visszafordítható folyamatokat indított el.

    • Rertez
      2017. december 10. - 15:05

      Ja és a csúcsidőt úgy értettem, hogy hétköznap még éjjel egy és kettő között is általában 30 percnél hosszabb sor volt.

      • Ten15
        2017. december 12. - 12:25

        Ennél jobban szerintem se lehetne leírni a “kórképet”. A kiégés csak a szokásos buta “polkorrekt” amerikai maszlag. Öt hosszú év után is van még abból a stabil magból, akik orrvérzésig nyomják és nem is kevés… Akármikor fellépek 20-30 ilyen biztos húzza az igát. Hangos tőlük a cset. Kiégtek, persze… Nyilván vannak olyanok is, de mindig lett, jött utánpótlás. A várakozás, a beáramló “fogalmatlan, fejbelőtt kacsaként kóválygó PVE hello kitty-k” (műfordítás :)), meg az achivadászok több kárt okoztak akkor, mint akármilyen kiégés. De ez legalább tökéletes “safe place” válasz minden negatív folyamatra, amiket a tournament-ek okoztak.

  2. nedvedicious
    2017. december 11. - 21:20

    Ez a rész nagyon fájt:
    “Lesznek újra WvW Tounrnament-ek?
    A régi WvW tournament-ek túl sok játékidőt igényeltek és sok játékos kiégett ez miatt és hosszabb távra nézve csökkent a WvW játékosok száma. Hogy ezt a jövőben elkerüljük nem hozzuk vissza a régi WvW tournament-eket.”

    Lefordítva ez valami olyasmit jelent, hogy: multkor elb***tuk, nem is gondolkozunk rajta, hogy hogyan lehetne jobban csinálni, ezért inkább nem csináljuk sehogy.

    Egyébként annál ami most van még egy szar wvw tournament is jobb.
    Én még azt is letojom, ha kb semmi reward nincs, csak valami jelképes, hogy ne vonzza be a pve-seket.

    Azt meg amit Rertez teljesen jól észrevett, azt hogy ők hogy nem vették/veszik észre…azt nem értem. Teljesen félreértelmezik az okot és az okozatot is.

    • Ten15
      2017. december 12. - 12:31

      Észrevették ők, csak arrafelé senkit sem szólhatsz meg, nem mehetsz egyenesen neki senkinek, nyílt konfrontáció, Jézusom, ne már… tapsolnod kell inkább, meg pozitívumokat keresni, akkor is, ha nincs. 2 év tapasztalat… :) Ettől függetlenül, józan, európai üzleti gondolkodással se lenne ildomos megbántani egy jelentős hányadát a játékosbázisnak. Inkább egy semmilyen pc. válasz…

    • Rertez
      2017. december 12. - 14:53

      Sajnos a WvW-t tekintve elég ellentmondásosnak tűnt 2014-2015. Igazából én azt láttam, hogy az első kiegészítő miatt vagy legalábbis már a bejelentése előtt magára hagyták a WvW-n elindított folyamatokat.

      2014. elején úgy tűnt, hogy tisztán láttak egy nagy potenciált a WvW közösségben, mert év elején ugye jött EotM. Tudták előre, hogy a WvW az addiginál is sokkal népszerűbb lesz, és ez lett volna az overflow megoldás, mert már az első tournament előtt is nagyon gyakori volt a túlnépesedés T1-T3 szervereken, tehát a szervereknek kb. a felén probléma volt a bejutással csúcsidőben. Ezzel együtt bevezették a WvW queue-t, tehát végre nem a full bordert spameltük, hátha van hely, hanem be tudtunk állni a sorba, és vagy EotM-en tölthettük a sort vagy bárhol máshol, de kiszámíthatóbb és egyszerűbb volt a bejutás. EotM akkor még nagyon ígéretes, népszerű és izgalmas újdonság volt, de látszottak a hibái, amiket simán lehetett volna orvosolni. Röviddel ezután, kb. egy hónappal később indult a 2014. Spring Tournament WvW-n, ami több mint két hónapig tartott, és rengeteg játékost hozott az amúgy is népszerű WvW-re. A korábbi fejlesztések láthatóan ezt készítették elő, ezt az eseménysorozatot próbálták támogatni, máskülönben az első WvW tournament már a legelején összeomlott volna. Viszont behozták azt a rengeteg érdeklődőt, akikkel nem kezdtek semmit. Az egész megkezdett, de félbehagyott rendszert a saját tehetetlenségére hagyták valami miatt.

      Innentől kellett volna levonni a megfelelő következtetéseket, és folytatni kellett volna az elkezdett munkát, vagyis inkább be kellett volna fejezni. Kizártnak tartom, hogy nem volt több tervük a WvW továbbfejlesztésére, de EotM és az addigi WvW fejlesztések mégis elvesztegetett, elpocsékolt lehetőségek maradtak. Ha az első tournament után átdolgozzák, folyamatosan hangolják a rendszert, az lett volna az egyetlen járható út. Szerintem ezt az egészet ők mindenképp hosszútávra tervezték, láthatóan sok munkát tettek bele, de útközben elkaszálták az egészet valószínűleg a HoT fejlesztése miatt. Más okot nem tudok elképzelni. Pont EotM és az első WvW tournament után mehetett gőzerővel a kiegészítő tervezése és fejlesztése, mert az első spring tournament után fél évvel jött a HoT bejelentése, amikor az első HoT demo a revenant korai állapotával már játszható állapotban volt, és két hétre rá már ki is lehetett próbálni.

      Aztán meg jött az új borderlands. EotM és a tournamentek félbehagyva, de már új BL-t kellett fejleszteniük, hogy a kiegészítőre legyen valami tematikus cucc WvW-n is. Ez is óriási hiba volt. 2015. már bőven a HoT megjelenése előtt is a WvW legrosszabb éve volt, pedig voltak tournamentek, meg egy új map fejlesztése zajlott. Nem borderre lett volna szükség, hanem EB mellett egy másik közös térképre, meg egy befejezett, átdolgozott EotM overflow rendszerre, és a jutalmazás, csapatszervezés, áttekinthetőség továbbfejlesztésére, ami részben meg is történt. Pl. a squad frame is nagy segítség lett, de ezt is pont EotM bevezetésével együtt kellett volna kihozni legalább egy évvel korábban. Az elképzelések külön-külön jók voltak, csak egy komplex rendszerként nem működtek együtt.

      • Teemu
        2017. december 13. - 08:47

        Hozzáteszem, szerintem az új Desert borderlands is hatalmas öngólt volt. Túl nagyra csinálták, könnyen védhető keep-ekkel és tower-ekkel (ez mondjuk nem feltétlen olyan nagy tragédia). Abban az időben egy WvW orientált guild-ben volt és azt tapasztaltuk, hogy ezzel a hatalmas mérettel és tagoltsággal tönkretették azt, ami miatt jártunk WvW-re: a csatákat más guild-ek vagy open raid-ek ellen. Ha nem volt contact más guildek-ből, akkor bóklászhattunk 2-3 óráig az egész térképen maximum csak 1-2 roamer-be ütköztünk bele. A guild 2 hónapra rá fel is oszlott, mert nem volt értelme a semmiért guild raid-et csinálni. Ha WvW-n akart játszani az ember, akkor csakis EB volt az egyetlen opció, de ugye oda hosszú várakozással és kizárólag open raid jöhetett szóba. Nem véletlen, hogy visszahozták a régi borderland-eket.

  1. No trackbacks yet.

Itt és most várjuk a hozzászólásod!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

w

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: