Reklámok
Kezdőlap > Egyéb > PvP-s hírek

PvP-s hírek

2017. december 7. Hozzászólás Go to comments

Nem rég elindult a hivatalos fórumon egy fajta user feedback, azaz pár napon keresztül kifejezetten fókuszálnak a fejlesztők ide, hogy elolvassák milyen változtatásokat javasolnak a játékosok PvP-vel kapcsolatban.

A beszélgetések itt találhatóak témákra bontva:

Minden téma elején van egy minimális összefoglaló az eddig tervekről a témában, amiket most én is röviden összefoglalok:

Egyéb:

  • A profession balance-t nem a PvP csapat csinálja, erre vannak külön emberek
    (Azaz pl. megvan hogy melyik profession-ért ki a felelős és ő finomítja PvE/PvP-ben is a skill-eket. Ami érdekes hogy ezek az emberek mást is csinálnak, szóval nem csak PvP-re nincs külön dedikált balance-os csapat, hanem úgy alapban véve sincs. Vannak emberek akik foglalkoznak ezzel IS.)
  • A build template-ek (azaz hogy el tudd menteni és vissza tudd állítani a build-eket amiket csináltál, azaz 1-2 kattintással tudj váltani, ne kelljen mindig trait-eket, skill-eket, ruhákat, fegyvereket, rune-okat, sigil-eket és egyebeket manuálisan cserélgetni.) tervben vannak, de szeretnének egy jó megoldással kijönni, ami nem csak PvP-ben hanem a többi játékmódban (PvE+WvW) is jól használható, de ezt nem könnyű megvalósítani.
  • Az hogy az elite spec-ek ikonjait nem látjuk szándékos, még anno régen döntöttek így, kevésbé lehet a build-eddel taktikázni ha nem tudod előre hogy a másik pontosan milyen build-el jön. De gondolkoznak rajta hogy ezt újra átbeszéljék és betegyék az elite spec-ek ikonjait. Főként hogy a saját csapatod hogy láthasd ki pontosan mivel jött (milyen elite spec-cel).
  • a Standard Models for All opció lehetséges hogy lesz a jövőben (azaz minden játékos, csapattárs és ellenfél is standard armor és fegyvereket és animációkat fog kapni. Eddig csak az ellenfelekre lehetett ilyet berakni hogy a profibbak már a skill animációkról felismerhessék mindig hogy éppen mit nyom az ellenfelük.)
  • Valószínűleg sose lesz bonyolultabb hang alapú esemény bemondás: azaz mint pl. FPS játékokban egy a feltelepített nyelv szerinti (pl. angol, német, spanyol) hang bemond fontosabb eseményeket. Pl. “Red has captured XY Point.”, “XY is under attack”..stb. Túl drága megvalósítani (sok szinkron színész kell?). Az meg hogy lehessen más-más hangcsomagokat venni GemStore-ból pláne nem lenne, mert valószínűleg alig venne pár ember ilyesmit.
  • elgondolkoznak az ötleten hogy legyen gyors gombokkal indítható hangutasítás mint az FPS játékokban. Elég sok játékban van olyan hogy egy egyszerű gomb kombinációval tudsz közölni dolgokat a társaiddal. Megnyomod és a karaktered pl. bemond dolgokat amit a többiek is hallanak. Pl. “Én megyek a közeli pontra!”, “Segítség kell a középső ponton!”..stb. Azért nem lenne amúgy rossz egy ilyen mert így nem kell tudni angolul beszélni, se chat-re írogatni, elég ha azt a nyelved ismered amin a játék telepítve lett (angol,német,spanyol). Viszont nem olcsó és nem könnyű megvalósítani ezt.
  • lehet hogy a jövőben át lehet majd állítani a map ping gombját (shift-ről), mert azt a gombot többen is használnák/használják másra.
  • a játék motorjainak korlátjai miatt sose lesz olyan hogy egy-egy meccset el lehessen menteni és pl. megfigyelőként később visszanézni.
  • nem lehetetlen a távoli jövőben hogy lehetséges legyen pl. Custom Arena-ban BOT-okat hozzáadni, azaz gépi intelligenciával irányított karaktereket, viszont ahhoz hogy ez élvezhető színvonalú legyen nagyon sokat kellene dolgozni rajta.

Map-ok (és játékmódok):

  • Lesz új 2v2 map, Asura Arena a neve, már nagyjából kész is. Akkor jelenik majd meg amikor indulnak majd a 2v2 tournament-ek (lásd másik pontban). Készülőben van még egy másik 2v2 map is, de annak a megjelenése még nagyon messze van.
  • Készülőben van egy új Conquest map, az elsődleges munkák (főként kinézet) már nagyrészt kész vannak, most jön a másodlagos, azaz a map mechanikák kidolgozása. A témája sivatagos típusú lesz.
  • A távolabbi jövőben lesz egy Battle of Champion’s Dusk map (azaz Stronghold játékmód) felújítás is, szívesen várják az ötleteket hogy a játékosok miket változtatnának meg rajta.
  • Nincs tervben új rated (ranked+unranked) játékmód hozzáadása, de lesznek új Tournament-ek, lesz 2v2 tournament, sőt talán Battle of Champion’s Dusk (azaz Stronghold mód) és Courtyard (azaz Team Deathmatch mód) tournament-ek is lehet lesznek majd.
  • a jövőben az egyes Season-ök között lehet hogy csak 2 hét szünet lesz, de mindig közbe jöhet hogy a játék más részével kapcsolatos patch-ekhez kell igazítani a dolgokat.
  • valószínűleg soha nem lesznek a Custom Arena-k hasonlóak a Guild Halls-os arénához, azaz hogy saját magunk tervezhessük meg a map-ot, rakhassunk le dolgokat, esetleg csináljuk szabályokat, új játékmódokat
  • a Battle of Champion’s Dusk map (azaz Stronghold játékmód) marad továbbra is csak Unranked és Custom map, annyira más hogy valószínűleg soha nem lesz Ranked map
  • Spirit Watch egyelőre marad Unranked map, kellene dolgozni az Orb mechanikán hogy mehessen Ranked-re. Még próbálkoznak vele, lehet csökkentik vagy kiveszik az Orb által okozott mozgás sebesség lassítást
  • A Treb-ek működésének átgondolása tervben van, valaki (egy játékos) felvetette az ammo mechnikát a Treb-hez (hogy csak X darabot lehessen lőni, aztán el kelljen menni hozzá lőszerért) és azt mondták rá hogy lehet nem rossz gondolat, átgondolják

Új jutalmak:

  • Új Obsidian Weapon set, WvW+PvP fegyverszett,  most 2017.12.12-én a Wintersday-el jön az első négy ilyen fegyver. A fegyverek effektje és egyéb részletei változnak attól függően hogy melyik színű csapatban vagy éppen (PvP-n is és WvW-n is). Lesz exotic és ascended verzió is, az ascended-hez grandmaster mark craft kell. (PvP-n még Ascended Shard of Glory is, WvW-n gondolom Skirmish Ticket).
  • Új Glorious armor set 2.5: tervben van hogy picit átdolgozzák a Glorious armor-t és League-ben (tier1) és Tournament-ben (tier2) is elérhetővé teszik majd ezt az új verziót. A tier2-es, azaz a Tournament-es már jobban fog különbözni, de alapvetően ez egy újrafestett és effektezett Glorious armor lesz.
  • Tournament Gizmo-k: az a terv hogy minden hónapban új Gizmo-t csináljanak a tournament-ek győzteseinek amíg nem lesz egy teljes szett (gondolom 12, azaz 1 évnyi). Utána a megszerezhető Gizmo-k havonta rotálódnak, a reset kb 2018. Júliusában lesz.
  • Elképzelhető hogy az ismételhető Bryzantium chest-be raknak majd nagyon alacsony összegű PvP League Tick-etet.
  • Elképzelhető hogy az egyes PvP Season-ök végén az elért eredményed alapján járni fog valami kisebb extra jutalom. De ez nem valószínű hogy a Division-öd vagy Rating-ed alapján lesz, hanem inkább a Leaderboard-on elért rankod alapján.
  • Nem fognak Asceneded Shard of Glory-t adni Unranked meccsekért, akkor már inkább lehet beraknak valamit sima Shard of Glory-ért amire az Unranked-esek el tudják költeni.
  • A nagyobb és jobb jutalmak valószínűleg nem lesznek soha megszerezhetőek Unranked-ezéssel, mert minden ilyen jutalom Ranked League vagy Tournament PvP-hez fog ezentúl is kapcsolódni.
  • Valószínűleg soha nem lesznek cape-ek a játékban, túl sok munka megcsinálni, nehéz jól animáltra megcsinálni. Tény hogy voltak GW1-ben, de ott nem voltak ilyen összetett animációk, illetve ott ugrani se lehetett.
  • Valószínűleg nem lesz soha se Fractal se Raid-es PvP (WvW) Rewardtrack. Az ott szerezhető jutalmak ahhoz a játékmódhoz specifikusak, nem lehet itt is megszerezni őket.
  • Valószínűleg nem lesznek egyedi Finisher-ek Tournament és League jutalomként.
  • Nincs tervben új Legendary szerezhetőség PvP-re.
  • A PvP-ből és WvW-ből szerezhető Legendary armor soha nem fog számítani a 18-at megszerzendő legendary armor collection-be, ez volt az egyik feltétele a nagyobb fejeseknek ami miatt egyáltalán lehetett PvP-ben és WvW-n ilyen legendary armor.
  • A PvP-s és WvW-s legendary armor-nak nem lesz sose saját skin-je
  • Nincs tervben PvP-ből szerezhető mount skin és valószínűleg nem is lesz soha (túl nehéz/drága az előállítás).
  • az egyik legkönnyebben megvalósítható jutalmak a title-ök, bár úgy érzik már így is eléggé sok van PvP-hez kapcsolódóan

Matchmaking, azaz csapat és ellenfél keresés:

  • Alapjában véve elégedettek vele, jól működik az algoritmus, szám szerint az esetek jelentős (95%+) részében a két csapat átlagos Rating-je nagyon közeli. Ettől függetlenül persze lehetnek nagy erőfölényes meccsek is, hiszen kevés meccs esetén lehet hogy a Rating nem igazán jól sorol még be egyes embereket, lehet hogy nincs meg az összesorsolt csapatban az összhang, meg mindig sok múlik a játékosok aktuális hangulatán, kitartásán, van amikor az elején egy kis bukás miatt lélekben feladja valaki és onnan könnyű már mindent nagyon elbukni. De az átlagos Rating-je az egymás ellen küzdő csapatoknak általában nagyon hasonló.
    A jövőben majd jön egy finomhangolás az algoritmuson ami még jobb meccseket eredményezhet, főként a nagyon alacsony és a nagyon magas Rating-eken.
  • tervben van a távolabbi jövőben hogy a meccsek végén megnézhesd a többiek Rating-jét
  • a meccsek után Rating változás azon alapszik hogy a mennyire vagy az ellenfél csapat átlag Rating-je alatt vagy felett. Győzelem után: átlag feletti Rating: kevesebb +Rating változás, átlag alatt: több +Ratingváltozás. Vereségnél: átlag feletti Rating: több -Rating változás, átlag alatt: kevesebb -Rating változás.
  • a meccsek utáni Rating változás sosem fog függni attól hogy éppen mennyire, hány ponttal nyertetek vagy vesztettetek épp.
  • nincs tervben hogy bármit is változtassanak az egyes Season-ok közötti Soft Rating reset-en.
  • elképzelhető hogy finomítanak az matchmaking-en és a jövőben sosem fordulhat majd elő hogy nagyon különböző division-ből játszanak egymás ellen az emberek (pl. platinum a silver ellen). Már csináltak teszteket unranked-en, de mindig mérlegelni kell a sorban állási időket is.
  • nem lesz visszaállítva az hogy lehessen 2-nél többen sorba állni (régen ugye 1-5-ig bármilyen premade csapat lehetett), így is a játékosok 92%-a solo-ban jelentkezik Ranked-re (Unranked-ben 84% solo-zik). Több fajta sort (pl. egy csak solo játékos, meg egy olyan amiben premade-ek is vannak) nem fognak csinálni mert nagyon meghosszabbítaná a sorba állási időket és a meccsek kiegyensúlyozása Rating alapján is elég kérdéses.

Tournament-ek:

  • A jövőben lesznek speciális Tournament-ek, pl. 2v2 és Stronghold mód Tournament-ek is.
  • Bővíteni fogják a Tournament-ekre nevezhető csapatok maximális számát, bár nagy szükség jelenleg nincs rá ugyanis a mostani se nagyon van kihasználva (most ha jól tudom 100 csapat nevezhet a Monthly Tournament-ekre). Ez mondjuk azért részben rossz hír is, hiszen azt jelenti hogy pl.  nincs 100 csapat EU-ban akik havonta Tournament-eznének, azaz egész EU-ban kevesebb mint 500 ember játszik Monthly Tournament-et.
  • Átalakítják a Tournament-eket Svájci típusúra, azaz nem lesz rögtön egyenes kieséses, ha buktok egy meccset nem jelenti feltétlen hogy azonnal vége számotokra. X ilyen forduló után kiválasztódik a legjobb Y csapat akik viszont továbbra is egyeneskieséses módszerrel küzdenek meg egymással.
  • Valószínűleg soha nem lehet majd egyénileg Tournament-ezni (pl. hogy sorba állsz és csinál neked random emberekből csapatot), ezt premade csapatoknak tervezték és ez így is marad.
  • A 2vs2 Tournament (ami majd lesz) szabályai: 2 győzelem a 3ból, 2perces meccsek, az idő lejárta után a stealth és heal kikapcsolva és a hely elkezd szűkülni.

Forrás: a fentebb említett fórum oldalak..

 

 

Reklámok
Kategóriák:Egyéb
  1. Csillagom
    2017. december 12. - 10:50

    Sokáig gondolkodtam írjak e ide egy újabb , ömlengést. Arról , hogy mennyire inkompetens a pvp “fejlesztői részleg” ha van ilyen bár ugye nincs mert itt úgy működik hogy van egy stáb és mindenki csinál mindent néha szerintem még a takarító is beugrik bugfixeket csinálni vagy contentet. Szóval jah 2v2 turnament EZ IGEN kint vagyunk a sz*rból jah várjunk csak … :’D Lehet mégsem, kétlem hogy egy olykor olykor megtartott 2v2 verseny feltüzelné a kedvet. Azt a kemény magot ( 500 fő ) pár ember vagy mennyi ha jól olvastam? Azokat szórakoztatjuk ilyen rewardless baromságokkal , és fel sem merül az ötlet hogy valamit betenni amivel megsegítjük ezt a haldoklásba taszított pvp közösséget. Valami olyan kontent fel sem merült , hogy legyen értelme pvp-zni ÚJ MAPOK KELLENEK , ÚJ JÁTÉKMÓDOK , RENDESEN RANKED PVP BE és ami a legfontosabb mert értem én , hogy én még ezzel is beérném mert szeretek pvpzni reward nélkül is de ha azt akarjuk hogy ne csak 500 ember olykor olykor feljöjjön hőbörögni a pvp lobbiba akkor KELL ÚJ JÓ ÉRTELMES REWARD mert az fogja bevonzani az új embereket. A pvp 5 éve vergődik az olcsó fröccstől!

  2. Ten15
    2017. december 12. - 14:18

    Illetve változhatna kicsit a hozzáállás is… A sok “elitista” retardáltat fel kéne világosítani, hogy ez alapjában véve játék és ebből pöcshosszúsági versenyt rendezni egy ráadásul alapvetően casual-barátnak szánt MMO-ban -pláne, hogy az e-sport kiveszett- a hülyeség netovábbja.
    Nevetséges núbozások folynak, tanács, jóindulat? Az mi? És most egy kicsit magam ellen is beszélek, hisz többé-kevésbé egy rendszeres csapat tagja vagyok, ki kéne állnom értük. de nagy nehezen találtunk 2-3 biztató új embert, akiket elüldöztek, csak mert az emberi gyarlóság határtalan. Értem én, hogy az “elitek” unatkoznak, meg királynak érzik magukat, 1-2 ilyennel együtt játszom, de ezek után ne panaszkodjanak, hogy nincs ember…

  1. No trackbacks yet.

Itt és most várjuk a hozzászólásod!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: