Reklámok
Kezdőlap > Egyéb > NCSoft 3Q17 pénzügyi jelentés

NCSoft 3Q17 pénzügyi jelentés

2017. november 9. Hozzászólás Go to comments

Megkaptuk az idei 3. negyedéves pénzügyi jelentés adatait, előtte viszont szeretnék mutatni egy GW2 összes eddigi negyedéves bevételes (ebben benne van a játékeladásból és a gemstore eladásból származó bevétel is) képet (amin ez az utolsó még pont nincs rajta):

Ezt a képet egyszer régebben már kielemeztük, látszik rajta jól a folyamatos érdeklődés csökkenés, hogy a HoT azért sokat segített, de kb 2 negyedéven át, azaz 6 hónapon át bírta csak lekötni a játékosokat, utána a HoT előttinél is rosszabb zuhanásba kezdett a játék.

Most nézzük az idei utolsó negyedévet, ami augusztus elejétől október végig tart, azaz tartalmazza a Path of Fire kiegészítő megjelenést is:

Ami jól látszik hogy a Mobile Games (azaz telefonos játékok) hatalmas piac és előrelépés, ezen kívül a legtöbb játék nagyjából hasonlóan teljesített az előző negyedévhez. Kivétel még természetesen a GW2, hiszen ez idő alatt megjelent a PoF kieg.
Ha megnézitek az első grafikont, azon látszik hogy a HoT a saját megjelenésekor 37-et ért el (igaz ezt a 37-et 3hónap alatt), a PoF meg most 20-nál jár (igaz ő kb 1 hét alatt ért el ennyit). Ha időarányosan számolunk, ha így folytatódna a bevétel akkor a PoF jóval jobb eredményeket érne el. Viszont nem számolhatunk így, hiszen akit érdekelt az emberek jelentős része (több mint 90%) valószínűleg megvette már az előre a PoF kiegészítőt, így szerintem a továbbiakban jóval kevesebb bevétel várható (magából a játék eladásból, gemstore-ból a mount skin-ek miatt azért bőven lesz még bevétel). Azt is érdemes figyelembe venni hogy a PoF olcsóbb volt mint a HoT, bár sokan meg most mindkét kiegészítőt megvették. Érdemes lesz megvárni a következő negyedéves jelentést is azért hogy biztosra tudjunk ilyet mondani, de én meg merem kockáztatni hogy a PoF gyengébben teljesített pénzügyileg mint a HoT. Én már  PoF értékelő cikkben is elmondtam a véleményem róla, szerintem sajnos maga a kiegészítő is elég gyengére sikerült, kb olyan mintha 4-5 LivingStory lenne új elite speccekkel meg mount-okkal.
Most meg ugye a véletlenszerű (400 gem egy random) és a drága (2000 gem egy újramodellezett) mount skin-ek miatt sok a lázongás mindenféle fórumon, sőt már nagyobb játékos oldalak, az online streamer-ek, a kritikusok is húzzák le a GuildWars2-t a mount skin-es “lootbox” üzlet politikájuk miatt, ami nem vett túl jó fényt a további eladásokra.

Reklámok
Kategóriák:Egyéb
  1. Rertez
    2017. november 9. - 14:01

    Kozzy, a Q3 nem október végéig tart, hanem szeptember végéig, Q4 pedig október-december időszak. Az elővásárlásokból származó bevételeket a kiadók a termék megjelenésének napjára számolják el, így technikailag minden korábbi vásárlás első napos árbevételnek számít.

    PoF esetében a Q3 jelentés 9 napnyi nettó bevételt tartalmaz, plusz az elővásárlásokat, de az is látható volt, hogy ennél a kiegészítőnél sokkal többet költhettek reklámra, mint a HoT-nál, és az első kieggel ellentétben a marketingkampány a megjelenés után indult el igazán (pl. MMORPG.com is egészen október végéig a PoF kampányt tolta bannerekkel és postokkal), valamint az igazi hype leginkább a kieg megjelenése után indult be, amikor mindenhol megkapta az általánosan nagyon pozitív kritikákat. A HoT után a többség óvatosabb volt az elővásárlásokkal és inkább kivárt, valamint most az elővásárlási időszak a HoT-hoz képest csak harmadannyi ideig tartott, így a többség várhatóan a kiegészítő megjelenése után vásárol, szemben a HoT-tal. Nagyon sok helyen lehetett arról olvasni, hogy az emberek a HoT után már inkább kivárnak. Ez amúgy érthető is volt, mivel a HoT sokaknak nem tetszett, a PoF meg hirtelen jött, és gyakorlatilag semmit sem lehetett róla tudni egészen szeptember végéig. Alig két hónap telt el a bejelentés és a megjelenés között.

    Februárban jön a Q4 jelentés, és szerintem az lesz igazán érdekes.

    • Rertez
      2017. november 9. - 14:04

      Ha nem lett volna világos, a vélhetően magasabb kiadásokról azért írtam, mert azokat levonják az árbevételből.

    • Kozzy
      2017. november 9. - 21:34

      Igen, benéztem az időpontokat, köszi javítottam. Viszont én továbbra is úgy gondolom hogy a következő negyed adata így is alacsonyabb lesz mint a HoT-osoké. Amúgy nálunk a guild-ben is érződik a pangás, rengetegen akik visszatértek a PoF miatt kezdenek megint elszállingózni, visszatérni más játékokhoz. Sajnos a PoF már 1-2 hónap elteltével nem ad tartalmat ami leköthetné az embereket.

      • Rertez
        2017. november 9. - 22:12

        Így van, de a pangás minden játékra jellemző, mert a többség nem egy játékkal játszik. A player retention mindenhol alacsony. Ha már eléri a 10%-ot hosszútávon, az már óriási dolog manapság. Túl sok termék van a piacon. Már követni sem tudom, hogy mi mikor jön ki, mert annyi dolog van, ami érdekel, és minden egyszerre jön ki. A vásárlók akkor néznek csak vissza, amikor új tartalmat adsz ki, aztán újra lelépnek. Az MMO-k régen nagyon jó közösségi platformok voltak, amik képesek voltak a social beállítottságú játékosokat magukhoz kötni. Nem tartalomfejlesztéssel, meg kiegészítőkkel, hanem a közösségi szolgáltatásaikkal voltak egyeduralkodók a piacon. Már minden játék multiplayer, közösségi élménynek meg piacra lépett a Facebook, de pl. a Steam is adja már azt, ami régen csak MMO-kban volt elérhető. A legnépszerűbb játékok mobilra vannak, mert sokkal több embert elérnek vele, mint konzolon vagy PC-n. Ez van.

        HoT-nál az első fél évben a raid kivételével nem volt új tartalom, meg az átdolgozása is felemésztette az erőforrásokat az első fél évben. Ami peak-et mutattál 2015. Q4-re, abban a bevételben áprilistól decemberig eladott HoT van ám, most meg augusztusban bejelentettek egy kiegészítőt, aztán szeptemberben ki is jött. Nem volt két hónap sem az elővásárlás meg a negyedév zárása között. Ezt vetetted össze közel 9 hónap HoT-eladással. HoT második negyedévében meg nagy gondok voltak, mert nem jött tartalom, és a kiegészítő fogadtatása eleve visszavetette a vásárlási kedvet.

        Az tök természetes, hogy egy kiegészítő után 1-2 hónappal már csak a nagyon hard core rajongók és az új játékosok maradnak. Ki kell adni új tartalmakat, és akkor alkalmanként visszajön egy részük.

        A mount meg manapság eleve pénzcsinálásra van minden MMO-ban. Valahol akár 60-100 dollárt is elkérnek egyért, de pl. a WoW-ban is 25-30 EUR 1 db mount a shopban, meg 15 EUR egy sisak skin, és közben fizetsz havidíjat, meg teljes árú kiegészítőket kétévente . Nyilván itt sem egy 30 EUR alapáron adott kiegészítővel akarnak pénzt keresni. Ehhez viszont tényleg az kell, hogy legfeljebb 3 hónap teljen el két kiadott content között.

  2. Csillagom
    2017. november 9. - 15:20

    Számomra még mindig nem világos ezek után sem , hogy azért rabolnak ki ( mount skinek) , mert nincs pénzük vagy azért mert túl sok van …?:’D

  3. AGab
    2017. november 9. - 15:59

    Nos én pont emiatt az undorító, lehúzós, tartalmat alig fejlesztős politika miatt egy ideig most hanyagolom a GW2-t. 2,5 év után újra előfizettem a WoW-ra és nem bántam meg. Híreket olvasni még visszajárok ide, de úgy gondolom, hogy a pénzemnek egyelőre jobb helye van a Blizzardnál. Anet-ék csak maguknak köszönhetik ha lehúzhatják magukat a wc-n.

    • bgaborr
      2017. november 10. - 14:04

      sosem voltam wow elofizeto, nem is leszek, de most kivancsisagbol rakerestem. Ez frankón 4000huf havonta??? omg :D nem semmi. nekem ez boooven az ingerkuszobom folott van. mondjuk a gw hozzaszoktatott a johoz.
      Ennyi zsébol nem csoda h tudják fosni bele a tartalmat. amugy ott kiegeken kivul is tolnak bele tartalmat? nem ertek hozzá.

      • Csillagom
        2017. november 13. - 08:48

        Nekem fent van a wow is meg a gw is . Tolnak bele contentet a kiegeken kívül is ! Ha jól emlékszem nem is olyan rég jött ilyen speciális mount/class os dolog két kieg között csak hogy egy példát mondjak. A 4000 ft meg nem sok , főleg most , hogy ki is farmolhatod goldból. Én nem vagyok az a nagy farmolós de simán össze lehet szedni a pénzt rá. Ha a Gw -ben csak ezen múlna , hogy legyen normális változatos pvp tartalom én szívesen kicsengetnék havi 4-5 ezret! Nagyon sok különbség van a két játék felfogás között , nekem sajnos mind a kettőben van ami tetszik és van ami nem. Lehet ezért is van meg mind a kettő :’D Abban biztos vagyok , hogy mind 1 melyik játék állt volna elő ezzel a baromsággal elküldeném melegebb éghajlatra ! Fizess vmiért és utánna még megpörgetnek egy szerencsekereket! WTF?

  4. AGab
    2017. november 11. - 01:14

    Ha belegondolsz az elofizu dija harmada a legujabb csilli villi mountnak, amit most venni lehet a GW2-ben.

    • nedvedicious
      2017. november 11. - 02:17

      Kis különbség, h a mount skint nem kell megvennem ahhoz, h játszani tudjak. Pláne nem havonta :D

    • Rertez
      2017. november 11. - 09:31

      A mountokat és a képességeik fejlesztését nem veheted meg gemért, csak a kinézetüket.

      Egyébként WoW petekre, mountokra, skinekre simán elkölthetsz pár száz dollárt a shopban a Blizzardnál is.
      https://eu.shop.battle.net/en-gb/family/world-of-warcraft#pets

  5. AGab
    2017. november 11. - 10:40

    Egyik előző poszthoz írtam, hogy én már kb. egy kisebb kategóriás, öreg autó árát elvertem gem-re a GW2-ben a 2,5 éves pályafutásom alatt. Többet is mint amennyi egy havi előfizetős játékban az előfizura költöttem volna. Aktívan dolgozom IRL így szerencsére nem jelent gondot pénzből gemet vásárolni, mert farmolni annyira nincs időm, hogy goldból vegyem. És amíg számomra megfelelő ütemben érkeztek a tartalmak, addig szorgosan csengettem is az Anet-nek és soha nem bántam meg! De amit a legutóbbi kiegészítővel leműveltek nekünk, az engem teljesen felháborított. Ahogy Kozzy írta már sokszor, nekem is vajmi kevés az “tartalom”, amit PvE téren hoztak, mert az esti 1-2 órás laza, boost nélküli haladással is sikerül 2 hét alatt kimaxolni a kiegészítőt és még híre hamva sincs az új tartalmaknak. A PvP-t meg sikerült szisztematikus és következetes munkával szétb***niuk! És ehhez jönnek hozzá a pofátlanság netovábbját képző mount skin árak.
    Csak ezek miatt mondtam azt, hogy egyelőre én kiszállok a játékból. És ez csak azért jelent nekem “lelki” gondot, mert az elmúlt 2,5 évben nagyon meg voltam elégedve a GW2-vel.
    (És megdöbbentem, hogy a WoW-ba milyen mennyiségű tartalmat pakoltak bele a legutóbbi kiegbe. Teszem hozzá 5 évnyi WoW-ozás után váltottam GW2-re annó, így van némi fogalmam róluk. :) )

    • Rertez
      2017. november 11. - 22:27

      Az igazsághoz hozzátartozik, hogy amit most a Legionben látsz, az javarészt sehol sem volt a megjelenéskor. Sokkal de sokkal kevesebb tartalom és értelmesnek mondható tennivaló, élvezhető játékelem volt benne eredetileg. Amikor az a kieg kijött, felszintezés után ugyanazt a pár tartalmat csinálhattad végeláthatatlan AP és legendary farm miatt. Szándékosan egy végeláthatatlan, egyhangú farmnak tervezték az első időszakot, főleg ha raidelni is akart valaki, mert bele volt kényszerítve a legendary random dropok közül az adott BiS megszerzésébe, meg az AP farmba, amit altonként is kellett volna. Nagyon sokan feladták már az elején.

      Megjelenés után egy hónap múlva kezdték szakaszosan bevezetni az első raid-et, aminek teljes bevezetése a launch után két hónappal ért véget. Ha jól emlékszem, 2016-ban augusztus végén jelent meg az alap Legion kieg, és október végén nyílt meg a 3. szárny a raid finderben is. Szeptember vége körül kezdett csorogni az első raid, és a Mythic keystone-ok is közel egy hónappal indulás után kezdtek esni. Utána jött 2 nagyobb content csomag szakaszosan bevezetve, és jelenleg 14 hónapos a kiegészítő. Biztosan nem kockáztatják meg a szokásos egyéves, új content nélküli időszakot a következő kieg előtt, de amit most kapsz belőle, az pont a kiegészítő életciklusának utolsó fázisa, és rengeteg dolgot kellett megváltoztatni, hozzáadni, hogy ez ilyen legyen. Az első hónapokban ott is rengetegen leléptek a reménytelennek és matematikailag is teljesíthetetlennek tűnő monoton AP farm és a legendary RNG dropok miatt. Utólag a fejlesztők is elismerték, hogy az rng legendary rendszer is egy óriási baklövés volt abban a formában, ahogy az a játékba került. Az AP farmon is könnyítettek, meg raktak hozzá új tartalmakat, ami enyhítette a monotonitását, ami az első háromnegyed évben elég jellemző volt rá.

      Tényleg sok tartalom került bele két év +14 hónap alatt, de az első fél évben az AP farm és az RNG nagyon kiverte ott is biztosítékot, és egyáltalán nem volt kolbászból a kerítés. Most sem kizárt, hogy a következő kieg előtt nem lesz számottevő új content 6-9 hónapig. Ha csak ennyit kellene várni nagyobb új content nélkül, már az nagy szó lenne.

      Egyébként hiába az egyéves különbség az életciklusukban, valóban jogos összehasonlítani a két kiegészítő jelenlegi állapotát, mert mindig az a lényeg, hogy pillanatnyilag mi van, csak hát elég sok dolog történhet még a PoF-ban is, mivel kb. másfél hónapja jött ki. Nem hiszem viszont, hogy a most következő első content patch gyökeresen megváltoztatja majd a kiegészítőt, de az első fél évben biztosan lesznek nagy változások, amik vonzóbbá teszik mint terméket.

      A pénzért vehető rng lootot meg én sem szeretem, még akkor sem, ha a duplicate ki van zárva belőle. Ilyesmit akkor vennék, ha felvetne a gold, és nem tudnám másra költeni.

  1. No trackbacks yet.

Itt és most várjuk a hozzászólásod!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: