Reklámok
Kezdőlap > Egyéb > PoF: a vártnál jóval rosszabb indulás

PoF: a vártnál jóval rosszabb indulás

2017. szeptember 23. Hozzászólás Go to comments

Alapvetően sok panaszunk nem lehet a játékra és a szerverek stabilitására, nagyobb gondok ritkán vannak csak, de sajnos most a Path of Fire indulásának napján sok ilyen “nagyobb” probléma volt.
Ha csak a saját guild chat-ünket nézem akkor rengeteg ember el se tudta kezdeni a story-t mert nem töltötte be, rengeteg volt a dc story közben is, nem mentve el a hol tartott benne (elölről kell kezdeni). Ezen felül sajnos a map-ok is folyton crash-eltek, mindenkit kidobva egyszerre az adott map-ról, ráadásul mini-rollback-eket is adva, ami kb 10 perccel is visszadobtoa időben a karakter állapotát.
Rengetegen nálunk pl. feladták és inkább mást csináltak, megvárva még javítják a sok hibát.
A hibák javítását már csinálják, már az éjjel is kaptunk 1 patch-et, szóval kitartás mindenkinek, sajnos ez van, az első nap nem alakult sokaknak jól…

Reklámok
Kategóriák:Egyéb
  1. 2017. szeptember 23. - 09:35

    Sikerült az első mapot elég gyorsan kimaxolnom, viszont a szép kék ládában csak a megszokott felirat fogadott tárgyak nélkül. Erről lehet tudni valamit? Esetleg járt így más is?

  2. Ten15
    2017. szeptember 23. - 09:51

    A raptor bugok legalább viccesek voltak… amíg ki nem vágott a játék! :)

  3. Rertez
    2017. szeptember 23. - 10:36

    Kapóra jött hogy estére kimerültem, úgyhogy a biztonság kedvéért inkább átaludtam az első 8 órát úgy éjjel 2-ig, mert a kritikus hibák javítására minden nagyobb tartalomnál kell pár órát várni. Még így is, hogy később vágtam bele, sokszor belefutottam olyan eventekbe már a legelején is, amik következetesen kidobáltak, aztán természetesen már másik szerverre tudtam visszatérni, úgyhogy ugrott az egész event. Ilyen sokszor volt. Konkrétan egy eventre emlékszem, ami a vége előtt mindig kivágott, és egyik szerveren sem tudtam befejezni egészen egy éjszakai patch utánig, amikor végre “megjavult”. A story-t csak minimálisan piszkáltam, mert abban ilyenkor az első pár napig szoktak veszélyes részek lenni, főleg ha gyakran van dc. Inkább nem kockáztattam egy töltőképernyőn ragadást vagy egy újrajátszást, de a bevezetőt nyilván nem lehet elkerülni, ami beta alatt is sok embernél újrajátszást igényelt a vége előtti dc esetén.

    Éjjel elég sokszor volt patch, talán ma már jobb lesz a helyzet. A disconnect hosszabb eventeknél elég bosszantó volt, de az első pár órában ezzel a kockázattal sajnos számolni kell. Egyszer megállt bennem az ütő, amikor instance elhagyásakor töltőképernyőn ragadtam, de kb. negyed órán belül visszakaptam a karakterem. Átlogoltam másik karakterre. Nem tudom, hogy az oldotta-e meg vagy csak pont addigra szabadult ki a karakter egy töltés közben összeomlott szerver fogságából. Szerencsére nem kellett ticket a kiszabadításához (HoT után előfordult ilyen), és másik karakterre is simán átengedett.

    Mivel az utóbbi hónapokban két ismertebb MMO-nál is előfordult (LOTRO, SWTOR, és talán egy harmadik is volt), hogy a kiegészítőt az utolsó pillanatban kritikus hibák miatt halasztani kellett későbbi dátumra, kicsit aggódtam, de szerencsére itt nem vetettek be ilyesmit, szóval a hétvégi program változatlan.

  4. gwfan21
    2017. szeptember 23. - 12:11

    Ekkora egy undorító retek s*ar kezdést… Komolyan mondom szégyen… Nem lehet haladni a sztoriban rendesen még patch után se. Összevissza tölt a térképeken…

  5. Ten15
    2017. szeptember 23. - 12:34

    Ráadásul langyi, gyerekes, naív történet… as always. De legalább a térképek szépek, néha talán a kevesebb több lett volna. A mobokkal sem vagyok kibékülve. Az eszméletlen sok bug és szerver hiba nem teszi szebbé az élményt. Egyébként a sztori nem tűnik túl hosszúnak és a három map se akkora, hogy egy hétnél tovább leköt bárkit, aki nem lelkes PVE megszállott. Így az első nap után még ezt a 9000 Ft-ot is sokallom. De a deadeye legalább WVW nagy troll! :)

    • Rertez
      2017. szeptember 23. - 13:51

      A harmadik térképen jársz? Öt map van, nem három. ;)
      Nem tudom még, hogy a story milyen hosszú, de három hónapon belül jön a folytatás. Valószínűleg Season 4 is kap új térképeket. S3-ra sem ígérték.

      Biztosan tapasztaltad máshol is, hogy az az MMO kiegészítőkre elég jellemző (eddig nem találtam kivételt), hogy az első pár napban vagy akár az első napon végigtolod a PvE térképeket, aztán indul a grind jellemzően az utolsó pár térképen. Amelyik kiegészítő teljes tartalmát nem lehet végig felfedezni az első pár napban, abban általában gear stat progression van pont azért, hogy a magasabb gear-követelmény miatt ne tudd azonnal végigtolni anélkül, hogy közben nem ismételgetsz bizonyos tartalomrészeket a továbbhaladáshoz. Sokkal több tartalom akkor sincs, csak tovább tart megcsinálni.

      Őszintén szólva én már nem akarok olyan MMO-val játszani, amiben azért hajkurászom a random eső gear statokat, hogy aztán végre játszhassak a játékkal. Így fordítva sokkal jobban szeretem. Sok év után elegem lett a mesterséges “tartalmakból”. Igaz, kevesebb időm is maradt játszani, de amikor bőven volt, akkor sem szerettem, hogy azért kellett altokkal napokig vagy hetekig szenvedni, hogy végre játszhassunk azzal tartalommal, amivel szeretnénk. Persze azt mindig a végére tették, hogy minden karakterrel végig kelljen csinálni azt a kötelező progressiont, amit már másodszorra is borzasztóan untam. Főleg amikor PvP miatt kellett csinálni a PvE dungeon meg raid farmolást, mert mondjuk volt egy PvE fegyver, amivel agyonvágtál bárkit skill nélkül is. Gear taposómalom nélkül viszont elérsz mindent, és nem kell minden kiegészítőben elölről kezdeni a játékot. Így persze gyorsabban végigtolod, aztán legfeljebb azért csinálod, mert élvezed, nem azért, mert kell. Utóbbi motiváció nélkül nyilván könnyebb abbahagyni is.

    • gwfan21
      2017. szeptember 23. - 14:31

      Te legalább már 3. térképen jársz. :D Nekem sztori elakadt amnoonban. Térképezni próbáltam, most már az se tölt be…

  6. Ten15
    2017. szeptember 23. - 16:00

    Jogos, még csak a harmadikon járok. :) Az, hogy mit kapunk még majd erre épülve, most annyira nem releváns, viszont úgy érzem, hogy ennyi tartalom nem igazán érte meg a valutát. Persze lehet, hogy később változik a véleményem. Ezek csak az “út közbeni” benyomások.
    Az “endgame”-nek titulált grind sem érdekel, ahogy az anti AI-raidek sem, sosem csináltam ilyeneket. PVP központú vagyok inkább, a PVE a sztori és a felfedezésekig érdekel, ahogy gyakran idekörmöltem már.
    Ma eddig egész normálisan ment minden, össz-vissz 2 DC, majd alakul…

    • Rertez
      2017. szeptember 23. - 17:24

      A PvE-vel hasonlóan vagyok én is. Egyszer szívesen végignézem a dolgokat, felfedezem a térképeket, bounty championokat ölök (vagy nem, mert egy csomóan nem ismerik a cc képességeket, meg a break bar mechanikát, és a healer addokat sem ölik), aztán onnantól WvW meg sPvP a terv. Ha laza estét akarok, meg van is kedvem hozzá, akkor napi PvE dolgokra szívesen visszatérek, de nem viszem túlzásba.

      A WvW akkor jöhet szóba, ha jó a társaság. A Piken bandwagon sajnos az utóbbi kb. két évben kiszorította azt a régi társaságot, akikkel elég jó hangulatban lehetett késői időpontokban jókat játszani guild-től függetlenül. Pár éve többször hallottam vitákat, hogy kell-e nekünk a T1 vagy nem. Tök igazuk volt azoknak, akik féltették a társaságot a T1-be kerülés miatt. Örömmel látom viszont, hogy régi jó commanderek kezdenek visszaszállingózni WvW-re, még ha nem is irányítanak, de játszanak. Talán maradnak is, de nem igazán bízom már benne. Az újabbakkal sem volt sok bajom, de sokan nem folytatták éjfél után, pont amikor a régiek még megtolták a saját idejüket este 10-től éjjel 2-3-ig (hétvégén még hajnalig is simán tolták), mert jó volt a csapat, volt bőven fair összecsapás is, meg rá is értek az emberek. Ezekre a bulikra éjfél előtti 1-2 órában verődött össze egy társaság, aminek a túlnépesedés nem tett jót. Van olyan 2015-ös felvételem, amiben éjjel 3-tól hajnali 5-ig tartó küzdelemben három full EB blob csap össze kisebb csapatokból több irányból összeállva, mert előtte a commanderek elkezdték provokálni egymást whisperekben, és egymásnak ugrott a három szerver. A térképenkénti létszámlimit miatt sajnos az éjszaka is maradó késő esti műszak kiszorult, mert újak költöztek át más szerverekről, akik este foglalják a helyeket, de nem maradnak sokáig. A másik gond, hogy aki bandwagoning miatt jön át, az nem feltétlenül marad, ha nincs neki tetsző eredmény. Valószínűleg elvárják a győzelmet, mert azért jöttek. A régi csapat eredménytől függetlenül minden nap játszott, és ezért is jött össze a T1. WvW rant off… :)

  7. Csillagom
    2017. szeptember 23. - 22:01

    Még mindig nem működik rendesen :'(

    • gwfan21
      2017. szeptember 24. - 01:01

      Jött egy patch most már ami elméletileg megoldotta. Legalábbis nekem azóta jó most az utóbbi 1-2 órában.

      • Rertez
        2017. szeptember 24. - 01:50

        Valószínűleg nem a patch miatt javult meg, hanem mert lecsengett a szombati roham. Túlterheltek a szerverek, valószínűleg azért omlanak össze. Majd idővel kiheverik.

        Core GW2 és HoT térképeken is rengetegen játszanak. Season 3 térképeken szintén. Tegnap csak kíváncsiságból körbenéztem a PoF megjelenése után, és még Silverwastes is tele volt. Még az is bejött a PoF hype miatt játszani, aki meg sem vette a kiegészítőt. Sokan meg most próbálják ki először a játékot.

        Látszott hogy készülődnek a szokatlanul nagy terhelésre, de úgy tűnik, kicsit alulméretezték a dolgokat, hiába volt két nyilvános stress test.

        HoT azért is indult simábban, mert sokkal több játékosra számítottak, de azért ott is voltak bugok rohadásig, meg WvW játszhatatlan volt és sokszor a PvP is összerogyott, meg random elszálltak pvp szerverek. Már biztos mindenki elfelejtette, hogy PvE-ben egy csomó embert állandóan üres térképekre rakott be, az eventek skálázódása is furcsán ment, meg egyebek. Ezeket simán elfelejtik az emberek. Egy kiegészítőhöz képest ez még mindig nagyon sima indulás. Pl. WoW WoD megjelenése után kb. hét napig voltak ordas tervezési hibák miatti problémák, mert egyrészt ott minden szervert le kell lőni egy kis patch miatt is, másrészt meg amúgy sem kapkodnak a hotfixekkel, hogy órákon belül kijöhessenek velük. Szerencsére itt nincs login queue sem, és egy kiegnél nem kell akár órákat is várni minden egyes login után, hogy bejussunk, csak mert épp sokan játszanak. ;)

        Még az a szerencse, hogy nem lőttek azért annyira mellé, máskülönben egy patch alkalmával a sok relog is gondot okozhatna. Patch pedig tucatszám volt az első 24 órában is.

        Ettől függetlenül természetesen bosszantó ha disconnectet kap az ember valami fontos közepén, vagy pár percig nem tud belogolni, esetleg összeomlott szerveren ragad egy karaktere.

      • Ten15
        2017. szeptember 24. - 09:38

        Szerintem a stressz-tesztekre jó ha az éles létszám harmada-negyede belogolt… ;)

      • Rertez
        2017. szeptember 24. - 19:03

        Elég ha sokan belogolnak. Ezeket a teszteket szimulált terheléssel szokták végezni. Egy kiegészítő indulását máshogy nem is igazán lehet reprodukálni, mert máshogy viselkednek a felhasználók, meg sokkal többen is vannak egyszerre. Stress test alatt a terhelés legjavát maguk az üzemeltető mérnökök okozzák, és nem a felhasználók. A kliensek csak segítenek adatokat gyűjteni és az elemzések során megtalálni a lehetséges problémaforrásokat, hibákat.

        Jellemzően úgy zajlik egy ilyen teszt, hogy addig terhelik a szervereket, amíg el nem kezdenek előjönni a működést gátló problémák, és össze nem omlik az egész a terheléstől. Közben vizsgálják az egyes erőforrások viselkedését, és figyelik a rendszer reakcióit a túlterhelésre, meg azt is figyelik, hogy egy túlterhelés után mi történik, hogyan és milyen gyorsan áll vissza a normális működés. Pl. mi van akkor ha mindenki egyszerre kap disconnectet és aztán próbálnak egyszerre belogolni. Egy kiegészítő indulásakor rövid időre akár a megszokott terhelés százszorosát is kibírhatják ezek a hálózatok, mert simán lehet ilyen pillanatnyi terhelésekre is számítani. Szóval nem is várják el, hogy a tesztek alatt annyi felhasználó legyen, amennyi komolyabban terheli a szolgáltatást.

  1. No trackbacks yet.

Itt és most várjuk a hozzászólásod!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: