Advertisements
Kezdőlap > Egyéb > NCsoft Pénzügyi jelentés 2Q17

NCsoft Pénzügyi jelentés 2Q17

2017. augusztus 7. Hozzászólás Go to comments

Megérkezett a 2017 áprilistól júniusig tartó pénzügyi jelentés.

Ami meglepő volt (a cégnek is) hogy a mobil platformon a Lineage M a vártnál sokkal jobban startolt.

A GW2 sajnos ismét negatív rekordot döntött az előzőekhez képest még tovább zuhanva.

Mutatok egy második képet, amin a GW2 teljes megjelenéstől számított bevételei vannak.

Ezen a képen jól látható hogy a megjelenés idején hatalmas bevételek voltak, illetve az hogy a HoT kiegészítő kb fél éven át bírta csak felvinni az játékosok érdeklődését, utána hatalmasat visszazuhant még a HoT előttinél is rosszabb értékre. Ti mit tippeltek az új kiegészítő mennyire fog sikeresen teljesíteni? Az biztos hogy megint lesz egy emelkedés, nem is pici, de vajon meddig lesz képes majd lekötni a játékosokat és jobb bevételt produkálni? Több mint félév, azaz tovább mint a HoT? Érdemes azt is figyelembe venni hogy ez a kiegészítő sokkal olcsóbb mint a HoT volt a megjelenéskor, kb 60%-a csak a HoT akkori árának.

Advertisements
Kategóriák:Egyéb
  1. 2017. augusztus 7. - 09:35

    Ami van az mind jó, csak kevés. És az igazi prestige hiánya is fájó pont sokak szemében, szerintem…

  2. Rertez
    2017. augusztus 7. - 10:25

    A HoT megjelenése után nekem az volt a véleményem a dologról, hogy előtte és utána túl sokat kellett várni. Előtte gyakorlatilag 10 hónapig semmi nem volt, csak hírek, hírek, hírek, utána meg fél évig a raid kivételével nem jött számottevő tartalom, aztán áprilisban jött egy nagy revamp. 10 hónap tartalom nélküli várakozásnál egy játékos elvárásai irracionálisan magasra nőhetnek, és a HoT egy hiánypótló kiegészítőnek készült, a GW2 tartalomtípusait adó puzzle utolsó darabjaként, nem pedig egy szélesebb kört megcélzó hagyományos kiegészítőként.

    A második kiegészítővel láthatóan ezt a problémát is orvosolják. Ez a kiegészítő a nosztalgiafaktorra is nagyon erősen épít. Szerintem potenciálisan több játékosnak szól, mint a HoT, ami alapvetően egy challenging group content hiányt pótolt instanced és open world szinten. Többnyire nem volt jó egyedül mászkálni benne, mert mindent csapatra terveztek, még a felfedezés több részét is. Ez nem mindenkinek tetszett. A Path of Fire tervezett megjelenése sokkal gördülékenyebbnek tűnik. Nincs unalmas várakozás, utána egyből jönnek tartalmak, amik tarthatják az érdeklődést a játékosokban. A HoT-ot az elérhető játékosok közül még nagyon sokan nem vették meg. A Path of Fire fogja eladni a HoT-ot is, és láthatóan ANet is erre építi a stratégiáját.

    Egyébként ha a Revenant, a Gliding és a HoT elite specek továbbra is a HoT részei lesznek, akkor a Path of Fire mellé nagyon sokan vehetik majd meg a HoT-ot csak azért, hogy az PoF-ban játszhassanak velük. Gondolom, ezek maradnak HoT unlockok.

  3. 2017. augusztus 7. - 13:48

    “Érdemes azt is figyelembe venni hogy ez a kiegészítő sokkal olcsóbb mint a HoT volt a megjelenéskor, kb 60%-a csak a HoT akkori árának.”

    Ellenben, úgy néz ki ezt a kiegészítőt csak digitálisan lehet megvenni. (Szerencsére sikerült paypal-on keresztül megvennem, de még a felár ellenében is szívesebben vettem volna dobozosan. Gem-et sem lehet venni már dobozosan.) Persze sokaknak ezek biztos nem fájó pontok :)

  4. Deru
    2017. augusztus 7. - 20:00

    Szívesen megnézném hogy ezen bevételek hány százaléka származik gemből.
    Ha a bevételek növelése lenne a fő célja A Netnek akkor szerintem erősen a casual réteget kellene megcélozniuk. Szerintem egy kevesebb idővel rendelkező ember hajlamosabb pénzt kiadni gemre, mint aki tud hatékonyan farmolni, és még ideje is van rá. És eleve többen is vannak.
    A kiegre is igaz ez, mert a fix hc réteg úgy is megveszi, inkább a hébe-hóba benéző (mint én) embereket kellene meggyőzniük a vásárlásról. Megint csak ebből van szerintem több.

    • Kozzy
      2017. augusztus 8. - 08:42

      Igen, igazad van, a játék erősen a casual rétegnek való, minden alapeleme kb erre épít. Ennek megfelelően valóban sokkal több a casual játékos.
      Hogy érted hogy a casual-okat kellene megcélozni, hiszen most is és mindig is ők voltak “megcélozva”. Te hogyan csinálnád ennél jobban?

      • nazgrath
        2017. augusztus 8. - 10:07

        Amit en tudnek dijazni, bar a gold->gem,gem->gold miatt nem fogjak kivitelezni, hogy minel nagyobb mennyisegu gem-et veszek, legyen annal olcsobb a gemenkenti ar.

        Jah meg oldjak meg valahogy hogy lehessen fajt valtani!!! :) vegre nyugodtan hatradolhetnek ahogy vegignezek a charr warband-emen.

      • Deru
        2017. augusztus 8. - 19:27

        Na ez a 100 milliós kérdés szerintem ANetnél is:D
        Jelenleg pontosan úgy vagyok a játékkal, hogy barátnőm unszolására visszanéztem gw-be, egy kis közös Tyriázásra, de valahogy nem érzem azt a húzást, mint anno. Valahogy nincs célom a játékban. A gw-ben elég húzó tényező volt a skinezés, de azzal is kicsit úgy vagyok, hogy van 500 féle skin, de minek. Arra a pár karira nem lehet felrakni mind, azért meg összeszedni hogy a wardrobebba ne szürke legyen az ikonja hanem színes az nem elég motiváló.
        Valahogyan jó lenne a régebbi vagy az egyéb megszerezhető skineket is kihasználni. Pl ha sokkal több karaktert tudna jáchatóvá tenni az ember akkor azokra lehetne rakni.De ez csak úgy működne ha nem hátráltatna az a dolog, hogy most megint a kinevezett fő karimmal megyek, mert azzal van meg minden wp, annál van minden cucc ami kell.
        Pl ez is jó casual-ősitő (de szép szó:D) lenne, hogy sokkal inkább accont alapú legyen a játék, amilyen úton már szépen halad is a játék, de pl a shared inventorit nem korlátoznám 20 slottra (aszem ennyi) hanem legyen teljes inventori osztott, és igen is az embernek lehessen 20 karaktere amivel elér bárhol bármit.
        Ez még valamilyen szinten a buildek mentésének hiányát is orvosolná.
        Értelem szerűen WP-k acc-osak legyenek.

        A másik problémám hogy nincs átjárás a teljesen solo játéktér, és a csapat orientált között, valahogy hiányzik a fokozatosság nincsenek rávezetve az emberek a közös játékra. Persze ez pont a hc-ság fele mutat, de ha lenne guild szintű nem túl nehéz tartalom, akkor az szerintem jó közösség teremtő alap lenne, amiből kitermelődhetnéke jobban akár fraktál vagy ne agy isten raid csapatok is.
        Bár én elég passzív vagyok szociális szempontból mmok terén, de úgy vettem észre hogy sok embernek ez valamilyen szinten szocializációs tér is, és ha van egy nagyobb közösség , akkor az is bent tartó erő lehet az alkalmibb játékosnak is.

        A másik közösségépítő dolog, ami számomra érthetetlen kihagyott ziccer a játékban, a guildek nagyobb szereplávalásra ösztönzése a www-n. Teszem azt ha a towerek, campok guildekhez kötődnének ciklikusan, és valamiféle alternatív guildhallként funkcionálnának, és megtartása ideje alatt bónuszokat generálnának, akkor ez is egy jó közös cél lehetne. Pl lenne minden campnak egy heti számlálója, és az a guild akinek a legtöbb ideig a birtokában volt az adott camp, ahhoz kerülne következő ciklusra. Természetesen elfoglalható lenne továbbra is bárki által, de ha nem foglakozik a guild a védelmével, akkor következő ciklusra elveszítené. És ez vonatkozna minden egyéb elfoglalható objektumra, így a kis guildek campokat uralnának, a nagy www-sek meg a Keep-eket Ez elég nagy változás okozhatna www-n, de lehet hogy jó irányba.

        Ez kicsit hosszúra sikerült, de a véleményemet kérdezted:D Valószínűleg eléggé nehezen kivitelezhető dolgokról írtam, főleg a csappanó anyagi források mellet, de mint Rertez írta feljebb, lehet hogy PoF orvosolja ezt. Ha nem akkor szerintem nem lesz több kieg gw2-höz és lehúzzák a rolót lassan. Ne legyen igazam, bár lehet lassan jobb alap lenne egy továbbgondolt GW3:D

  1. No trackbacks yet.

Itt és most várjuk a hozzászólásod!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: