Advertisements
Kezdőlap > Egyéb > WvW fejlesztési terv

WvW fejlesztési terv

2016. március 16. Hozzászólás Go to comments

A nem rég megosztott hivatalos információk szerint az elkövetkezendő WvW fejlesztések prioritása (Tehát ebben a sorrendben próbálják a dolgokat javítgatni):

  • stability (boon) és skill balance
  • a régi (alpine) borderland-ek visszahozása vagy a meglévő borderland-ek jelentős átdolgozása
  • jobb jutalom rendszer
  • népességi különbségek egyensúlyozása
  • jobb szerver pontozás

A kérdés hogy ha visszahozzák a régi borderland-eket akkor a HoT egyéb WvW fejlesztéseit is elbuknánk? Pl. Guild Hall WvW fejlesztései : aurák, tactic-ok, banner-ek, egyéb Scribe fejlesztések. Gondolom ezeket mind alkalmaznák a régi map-okra is..

Amit nemsokára biztosan megváltoztatnak :

  • visszaállítják péntek estére a WvW reset időpontját

 

Forrás : https://forum-en.guildwars2.com/forum/game/wuv/Your-top-5-priorities-for-WvW-Overhaul/6044178

Advertisements
Kategóriák:Egyéb
  1. Agab
    2016. március 16. - 18:54

    Az egyik legviccesebb dolog, hogy az új desert borderekkel együtt még mindig nem rajzolták át a WvW world map hátterét, ami még mindig az alpine borderekkel van összhangban. :) Szerintem a glideolás engedélyezése az új desert bordereken jelentősen megnövelné az elfogadottságukat, persze amellett, hogy megoldják az ebből adódó expolitok és glitch-ek kihasználásának problémáját.

  2. Brock Samson
    2016. március 17. - 08:17

    Vagy hozzak vissza a alpine bordereket kisse atdolgozva, apro javitasokkal, vagy a desert bordereket kellene kevesbe vertikalisra csinalni. Nagyon szepek az uj borderek, de sajnos nagyon sok ertekes jatekido megy el azzal, hogy konkretan megmassza az ember a terkepet. Az hogy nincs jatekos uj bordereken foleg ongerjeszto folyamat.

    A stability stackek novelese jol jonne, illetve az, hogy ne lehessen az osszeset egyben leszedni pl. corruptionnal. Esetlegesen elgondolkodhatnanak rajta, miert juttatak abba a helyzetbe a csapatjatekot, hogy csak a guardian ad megbizhato stabilityt, a csapatokat arra kenyszeritve, hogy partynként 2-3 guardiannal fussanak. Ne vegyek el ezt a lehetoseget a guardianoktol, csak mas classoknak is adhatnanak egy ket hasonlo skillt.

  3. Bikuci
    2016. március 17. - 09:52

    Magamból kiindulva mondom, hogy ez már késő. A játék szektorban (milliárdos üzlet) ez nagyon lassú reakció idő. Szerintem, ha időben reagálnak (wvw tekintetében januárban kellett volna ezt bejelenteni), és nem alszanak téli álmot, még növelhették volna a játékos bázist. Persze ti látjátok, hogy igazat beszélek-e, mivel nem léptem be régóta.

    • Rertez
      2016. március 17. - 15:14

      Ezzel sajnos teljesen egyetértek, mármint hogy túl későn reagálnak. Kb. három évig sikerült felépíteni és megtartani ennek a játékmódnak egy olyan core közösséget, ami szórakoztatóvá tette a WvW-t egy csomó HC és casual játékosnak egyaránt. Sok szerveren volt lehetőség arra, hogy ha belépett ide bárki, az azonnal talált megfelelő társaságot a folyamatos játékhoz, akár még az éjszakai órákban is, ami manapság egy MMO-ban nagy szó. Felmentél TS-re és játszottál ameddig akartál. Az hogy ez mindenki számára természetes és adott volt, az egy nagyon hosszú folyamat eredménye volt.

      Alapvetően az volt a probléma, hogy magához a játéktér háromnegyedéhez nyúltak, pontosabban teljesen kicserélték egy olyan megoldásra, ami semmi garanciát nem nyújtott arra, hogy a játékmódra épülő közösség továbbra is élvezni fogja a közös (!) játékot. Ez a bizonytalanság már az új BL bemutatkozóján, a beta tesztek alatt is megmutatkozott, ugyanakkor látszott, hogy korántsem lesz egyszerű teljesen lecserélni a jól bejáratott, megszokott bordereket, mert láthatóan az új térképet a régitől nagyon eltérő szemléletben tervezték. Ezt már akkor látniuk kellett a fejlesztőknek, mert élő adásban is vakarta a fejét a az új BL-t tervező társaság a játékosok visszajelzései miatt. Láthatóan nem volt B terv, nem volt elképzelés arról, hogy hogyan és milyen megoldásokkal készülhetnek fel a teljes közösségre kiterjedő, esetlegesen érzékeny és heves reakciókra. Egy ekkora cég egy ilyen érzékeny témát nem képes utólag kezelni, csak ha előre gondosan megtervez mindent. Ha ez nem történik meg előre, a szükséges utólagos döntések meghozatala túl sokáig tart egy ennyire összetett, megosztott emberi erőforrásokkal működő fejlesztőcsapatnak. Oké hogy már van valami elképzelésük, hogy rövidtávon milyen lehetőségek adottak a probléma enyhítésére, de ez már most rövidtávon valami olyan lenyűgöző megoldást kíván, amire láthatóan a többi játékmód mellett nincs megfelelően felépített csapata a cégnek. Ha van, akkor azt nagyon helytelenül nem tudatják velünk, és az is mostanában állhatott össze.

      Láthatóan kommunikálják, hogy tudatában vannak a probléma létezésének, de nincs egyértelmű jele annak, hogy megfelelő megoldást tudnak szállítani áprilisban (WvW live beta hogy lesz, mit tartalmaz?) és azt követően. Valószínűleg az lesz, hogy megnézik, hogy a régi BL visszahozása egyáltalán elég-e valamire, mármint hogy mekkora core játékosbázis lesz jelen a változásokat követő hetekben/hónapokban, de utána ismét hónapokig tart majd a szükséges módosítások megvalósítása. A WvW fejlesztése minimum egy olyan következetesen haladó csapatot igényelne, mint amilyen a raid-eket fejleszti. Itt alapvetően a témára megfelelő rálátásra, kiemelkedő hozzáállásra értem ezt, mert láthatóan egy kisebb csapat is képes nagyon jó dolgokat művelni, ha hagyják őket bizonyítani és bíznak a szakértelmükben.

      Jó megoldás nem lesz, mert egyelőre fel kell építeni a WvW közösséget. Ez már egyáltalán nem balance kérdés szerintem (sosem volt az), hanem leginkább kommunikációs probléma, ami a kiegészítőt követő hónapokban jellemző volt. A WvW sokkal érzékenyebb az sPvP vagy PvE módnál, mert nem kisebb csapatokat vagy solo játékosokat kell behozni, hanem a korábban jellemző méretű hatalmas seregeket a nap 24 órájában. Ez óriási feladat lenne ma bárkinek a piacon. Talán felértékelődött a WvW szerepe most hogy látják az új BL okozta hatásokat, de túl sok fejtörés és munka kell hogy jelentős javulás történjen.

  4. Ten15
    2016. március 17. - 15:31

    Késő, nem késő… egyrészt megértem, hogy a WvW-nek elég kritikus és “tokszikus” közönsége van, nehéz mindenkinek megfelelni, másrészt viszont a játék egyik (vagy legalább is annak szánt) húzóaspektusát évekig így hanyagolni, vagy épp dilettáns fejlesztők kezébe adni nem túl nyerő ötlet. Legalább a közösségre hallgathattak volna, ha már nincs elég kreatív és a Mythictől érkezett WvW-s csapat is elporladt. Az új BL-ek szerintem is gyönyörűek, ahogy a változatosság is. :) Kelletek már. Értem mögötte még a koncepciót is, csak azt felejtették el, hogy egy ekkora, vertikális irányban is terjeszkedő térképre ember is kéne. Ami nincs! Illetve glide, ha már a játék része lett… Csak épp nem volt senki, aki ezt stratégiailag átgondolta volna, illetve a WvW-re eddig is jellemző volt a “nesztek parasztok” típusú “fejlesztés”. Egy-két szezon, egy-egy gyorsfix, amikor már nagyon virnyákoltak a népek, “oszt jónapot”… Az BL-ben szerintem van elég potenciál, de azon kívül, hogy összedobták, semmit nem csináltak vele. Lásd háttér az első posztban…
    Szerintem kb. a 24. óra utolsó percében vannak ezzel. A gáz az, hogy még ebben az utolsó percben is csak “mézesmadzag” bejelentések voltak. Persze azért a mérleg másik oldala, hogy elég sok nagy dirrel-durral “végeztem a WvW-vel” arc még mindig játszik, de meddig? Mekkora kapacitás jut erre? Mikor valósul meg az ígéretekből valami egyáltalán? És vajon utána várható reaktiváció?

  5. Shantey
    2016. március 17. - 15:44

    Azért a szerverenkénti 500 játékosért ekkora problémát …

    • Rertez
      2016. március 17. - 16:50

      Te raid-elsz, tehát egy olyan tartalommal (is) játszol, amit nem kifejezetten az átlag játékosra terveztek, de nagyon jót tesz a közösségnek, hogy létező alternatívát kínál rövid- és hosszútávon. Hasonló szerepet töltött be a WvW is. Volt egy elhivatott core közössége, akikre a casual játékosok is építhettek. A raid-hez hasonlóan ezt a játékmódot nem lehet kizárólag casual játékosokkal fenntartani, mert aki ezzel játszik, az nem rövid időre szeretne beugrani, hanem amikor ráér, akkor több órán át tartó időtöltést szeretne kapni. Ilyen a játékmód jellege, hogy azért játszod, hogy alkalmanként olyan sikerélményt adjon, amit más játékmód ebben a formában nem tud. A casual (pl. én) nem fog és nem is tud megszervezni több tucat vagy akár több száz játékost, ahogy az adott időpontban, amikor szeretne játszani, biztosítottak legyenek az alapvető játékfeltételek. A HC társaságnak ugyanakkor meg szüksége van/volt a casual utánpótlásra, amit szervertől függően meg is kapott és fel tudott építeni. Rengeteg munka volt ebben a PUG commanderek részéről is, meg azok részéről, akik támogatták a tevékenységüket. Piken pl. kifejezetten így működött évekig. 24 órában ott volt a core HC bázis, akik tárt karokkal fogadták TS-en a nap folyamán folyamatosan cserélődő casual társakat, és így alakult ki egy olyan folyamatos állapot, hogy éjszaka is jelen volt egy olyan konkurens játékosszám, ami lehetővé tette, hogy mindenki igényéhez mérten élvezze ezt a játékmódot. Felmentem TS-re éjjel 3-kor és ott találtam egy rakás éjszakai baglyot, akik együtt szórakoztak, beszélgettek, heccelték az ellenfél commandereit, alkalomadtán kergették a náluk sokkal nagyobb zerget és nagyon jól szórakoztak közben. Ha kell, akár órákig keresed azt a pontot, amikor olyan sikerélményed lesz, ami a következő alkalommal is visszahoz a játékba. Ezek a társaságok nem kifejezetten az egyéni kihívásokat keresték, hanem a közös játékot és a közösségi élményt, amit a WvW megadott nekik. A casual játékosoknak a WvW egy nagyon jól működő alternatíva volt. A raid is valami hasonló szerepet képes betölteni, csak valamivel kevésbé érzékeny rendszerben. Csapatot építesz, megtanulod, begyakorlod, felépül rá egy HC bázis, akik tolják és akár még casual játékosoknak el is adhatják a tartalmat. Az eladást értheted ingame pénzben és marketingértékben is. A casual tehát választhat, hogy alkalmanként PUG-ol (hát ja, ez nem a legjobb alternatíva, de létezik), vagy megveszi tőletek a killt vagy esetleg megtanulja tőled és annyira megtetszik neki a tartalom, hogy ő maga is rendszeres, aktív fogyasztója lesz, amivel biztosíthatja akár a te általad igényelt feltételeket is. Mindkét játékmód ugyan szűkebb réteget céloz meg, de pozitív hatást gyakorolhat a játék teljes közösségét illetően és egy nagyon komplex közösségi rendszer működéséhez járul hozzá.

      • Shantey
        2016. március 17. - 18:39

        Azért konkrét számadatokra is kíváncsi lennék, mert WvW erősen limitált és amint nemrég megtudtuk GW2-ben százalékosan nagyobb tömeg raidel, mint más játékokban, ahol eleve alulról súrolja a 15-20% környékét. Just my 2 cents.

        De egyébként persze örülnék én is, ha a játék mindenkinek meg tudna felelni, de ez a mass pvp akkor sem az igazi.

      • Rertez
        2016. március 17. - 20:21

        Volt szerencsém megtapasztalni azt, hogy milyen amikor péntek és szombat éjjel 1-2-kor még queue van egy jellemzően casual beállítottságú (?) szerveren és folyamatosan váltották egymást az emberek. Ha három-négy órát játszottam egyhuzamban, hogy a végén kétoldalról derékba kapjunk egy nálunk nagyobb zerget, vagy éjjel kettőtől hajnalig gyűrjük egymást egyetlen ostromban, azért nekem megérte sokáig maradni. Mindig ott volt a ma divatosan csak FOMO-ként emlegetett tényező (fear of missing out), hogy ha nem vagyok ott, kimaradok egy nagy buliból. És tényleg voltak nagy bulik, csak tudni kellett hogy hol találom meg. Ez nagyjából 2014. végéig jellemző volt, de 2015. nyaráig is még erős trend maradt. Ahogy a kiegészítő bejelentése után elmaradtak a kéthetes/havi patch-ek, úgy csökkent az aktivitás WvW-n is, noha a patch-ek közül csak pár érintette a WvW-t. Simán beléptek a casual játékosok is és mentek WvW-zni, mert látták, hogy van élet. Nem voltam soha kifejezetten WvW játékos, de a barátlistám java a WvW-nek köszönhetően nőtt. Követtem a commandereket, hogy mikor melyik van online, megvoltak a kedvenceim, tudtam, ki mire képes és ki alkalmatlan az irányításra.

        A WvW-sek az Ascended geart jellemzően nem WvW-n szerezték be. Egy csomó játékos nem is lootolt WvW-n, mégis díszlett mint egy karácsonyfa és megvolt neki az összes Ascended cucc a Legendary-val az élen. sPvP sem létezne, ha nem lett volna aktív PvE és WvW közösség az sPvP nagyon kis HC közössége mellett. Az egész GW2 így épül fel és a raid részvételi aránya is többek közt ezért magasabb az átlagnál. A casual is beletolt ezer óra fölötti játékidőt, ha megfogta a közösség. Ha a HC PvE közösségnek nem tetszene a raid, akkor a casualt sem érdekelné és a nullát felülről súrolná a részvételi százalék. Óriási összhang, összefonódás és átfedés van a különböző játékmódok között. Valószínűleg Anet is szívja a fogát a WvW miatt. Ha valaki látja, akkor ők biztos, hogy milyen hatással volt kiegészítő előtt a játék egészére a WvW iránt is érdeklődő közösség.

        A HC raider meg azért járna jobban a WvW-vel, mert a raid a mostaninál is népszerűbb lenne. Egy csomó régi WvW guild simán ment volna PvE raid-be is, ha másért nem, a legendary armorért biztos és pont akkor van raid reset, amikor WvW-n beálltak a heti erőviszonyok a legtöbb szerveren. Csapatot sem kellett volna szervezniük, mert rég összeszoktak. Hát szerintem ennyire számít a WvW. Nagyon jó gerincet adott a közösségnek, meg egy fix pontot, ami egyeseknek egy lobby volt, amíg PvE-re vagy sPvP-re várták a csapattársaikat, másnak meg első számú játékmód volt. A kiegészítő után szinte az összes WvW játékos végig sPvP-ben és PvE-ben volt online, aztán decemberre teljesen elmaradtak. A barátlistámon október végétől az összes commander sPvP-ben kötött ki, aztán már ott sem.

      • trps
        2016. március 18. - 06:07

        Mivel én sokáig HC/semi HC játékos voltam, nagyjából ismerem a problémákat és hogy mivel tették tönkre a játéknak ezt a részét. Ezek miatt jutottam el arra a szintre, hogy jó, ha heti egyszer bejelentkezek, megcsinálom a napit és vakarom a fejem, mert nincs már egy olyan tartalom, ami engem a játékban tartana.
        Na, de kezdjük is a gondokkal: az első hibákat a stability változással vétették. A stab úgy stack-elődik, mint a might. Mi ezzel a gond? Az, hogy nem arról szól a WvW-n a harc, hogy ki az ügyesebb, hanem hogy kinek van több embere. Mi a dolga a nagyobb zerg-nek? A kisebbiket telepakolja CC-vel, leszedik róluk a stability-t és onnantól el is dőlt minden. Ezután a módosítás után nagyon ritka lett az, hogy guild raid-ek a kétszer, háromszor akkor pug raid-eket lealázzák, mert a rutintalan, kevésbé jó PUG játékos is tudta, hogy csak le kell rakni a CC-t és sebezhető lesz a guild. Ezt még túlélte a WvW-s közösség. Nem kötekedtek a pug zerg-ekkel, sokkal több leegyeztetett csata lett a guild-ek között azonos vagy hasonló feltételekkel. Azt viszont nem győzöm hangsúlyozni, hogy a csatáknak ez nagyon nem tett jót.
        A kieg viszont szinte teljesen megölte a WvW-t két okból is. A legelején olyan, hogy balance nem létezett kis túlzással és ez főleg a revenant-nak volt köszönhető. Nem egyszer találkoztam olyan csapattal, amilyen a melee train-je tele volt revenant-okkal, akik a hummer-rel olyan sebzést tudtak kiosztani távolról, hogy esélyünk nem volt. Gondolom ezeket azóta kijavították, tényleg nem tudom, mert annyira hidegen hagy már a játék.
        A másik fő gond az új térképek. És akkor itt először tisztázni akarom, hogy a HC WvW játékosoknak nem az a célja, hogy minél magasabb WvW rankot kapjanak és ezzel pénzt gyűjtsenek és nem is az, hogy a foglalásokkal achikat szerezzenek. Mi csak jó csatákat akarunk. Az egyetlen, ami érdekel az a 250 k kill-re vonatkozó achi. Na, hát ezeket a harcokat vették el tőlünk az új BL-kel. Miről szólt a guild raid az új BL-ek érkezésével? Arról, hogy egész végig kerestük az ellenfeleket, de hiába. Túl nagyok lettek az új térképek és ami még borzalmasabbá teszi, hogy tele van olyan fölösleges PVE elemekkel, ami a kutyát nem érdekli, nemhogy a HC WvW játékosokat. Ellenfeleket a méretei miatt szinte soha se találunk és részben emiatt, részben pedig amiatt, hogy a fejlesztéseket automatizálták már arra se érkezett senki, ha az üres (még scout se volt) keep-eket tower-eket elkezdtük ostromolni. Értékelhető csatát már EB-n lehet találni, mert ott prime time-ban biztos lehetsz benne, hogy van rajtad kívül más is és mert nem olyan (feleslegesen) hatalmas nagy a map. Két nemzetközi guild-ben voltam/vagyok benne. Nem akarok neveket mondani, de az egyik eléggé ismert WvW-s körökben. Még karácsonykor megbeszéltük, hogy szünetre megyünk az ünnepekre. Na, azóta is tart a szünet. És mit látok, ha felmegyek? A játékosok kb fele az idén még be se jelentkezett a többiek meg vagy csak 1-2 naponta néznek fel vagy PVP-ben látom őket. Amennyire tudok más guild-eknél is hasonló a helyzet. Na ennyire tették tönkre a WvW-t.

    • Brock Samson
      2016. március 17. - 19:25

      En a raidekhez bottal sem nyulnek, de a WvW meg most is eltud szorakoztatni. Mindenkinek mas jon be, nekem alapvetoen az open world PVP hozta meg a kedvemet anno a GW2-hoz, tehat erdekel, mit kezdenek vele. Vedd ugy, mintha kiadnanak ebben az evben meg egy PVE raid instancet, aztan harom evre elfelejtenek a dolgot. Ez leginkabb a HC PVE jatekosokat erintene, a casual reteg nem kapna a szivehez.

    • Rertez
      2016. március 18. - 17:17

      Egyébként ha nem a mostani állapotot nézed, hanem azt hogy potenciálisan mennyi van, meg mi volt a csúcson ebben a játékmódban, akkor a szerverenként 500-as átlaggal nagyon alábecsülöd. Azt ne felejtsük el, hogy kb. két évig az első 3 tierben lévő szervereken általános gond volt, hogy folyamatosan többen akartak egyszerre játszani, mint ahányan befértek naponta délután 5-től egészen az éjszakai órákig. A problémára részmegoldásként 2014-ben jött az új queue rendszer, jobb matchmaking és vele EotM, ami eredetileg egy 3 óránként resetelő WvW overflow, egy lobby lett volna, de inkább PvE farm lett az elejétől kezdve az összes EotM instance, ami miatt a WvW játékosok az első hetek után már nem szívesen léptek be oda. Gyönyörű map, az elején engem is lenyűgözött, de pont nem azt a réteget szolgálta ki, akiknek szánták. Ha viszont csak kb. két órád volt és abból majdnem a felét várakozással töltötted, akkor gyorsan elmehetett a kedved a játéktól, még akkor is, ha szívesen bementél volna azonnal, de ugye az lehetetlen volt. Maradt az, hogy a leaderboards első 10 helyén régiónként gyakori volt a hosszú queue, amit bele kellett kalkulálni a tervezett játékidőbe, vagy nem bajlódtál vele, és inkább beletörődtél, hogy ezt így nem neked találták ki. Anet sem véletlenül rakta össze EotM-et, mert látták hogy az akkori rendszerben képtelenség volt kiszolgálni az akkori tömeget. Nekem emlékeim szerint 2014-ben T3 szerveren átlag 30 percig tartott bejutni hétvégenként, pedig éjfél előtt ritkán próbálkoztam. Ha egy commander dc-t kapott, fél óra volt, mire visszakecmergett, addig meg max. TS-en beszélgetett az emberekkel, meg hallgatta a felderítőket, hogy mi van.

      A másik meg az, hogy ez máig az egyetlen játékmód, ahol a guild nélküli újoncok is mindenféle kérés nélkül olyan segítséget, eligazítást kaptak, amit a többi játékmódban is tudtak kamatoztatni. Több commander teljesen baráti hangon és higgadtan magyarázta gyakorlatban az új játékosoknak folyamatosan, hogy mit miért csinálunk, mit tervezünk, hova megyünk, mikor színleljük a támadást, mikorra készítsék a finishereket, milyen cd-ket tartalékoljanak, egyenek kaját, stb. Ilyet legfeljebb akkor mondanak el új játékosoknak játékon belül, ha szerencsésen kifognak egy jó guild-et. WvW-n ezt nálunk alapból megkapták szinte minden este. Úgy kellett felrángatni TS-re folyamatosan az embereket, de map chaten is látszott, hogy nagyon jól működött a dolog, és folyamatosan jöttek az újak, akik sokáig szívesen maradtak. Egy MMO-ban ez is fontos tényező. Elnézést a sok betű miatt! ;)

  6. Bikuci
    2016. március 18. - 09:01

    Az, hogy most többen raidelnek teljesen normális, hiszen wvw kampó. Számomra azért volt kedvenc játékmód, és a raid azért nem az, mert változatos. Nem vagyok képes ugyanazt ismételgetni több órán keresztül, azzal tudattal, hogy valaki úgyis elrontja (vagy én), és semmilyen cukorkát nem kapok a végén. Arenanet szerintem a hibát ott követte el, hogy egy hosszabb semmittevés után egy csapásra 99%-ban átalakította a játékmódot. Ezzel azt érte el, hogy az eddigi tapasztalt emberek tudása lenullázódott (hiszen minden szabály, fejlődésmenet, környezet át lett írva), ezáltal eddigi szerepük eltűnt (velük együtt), közösség formáló erejük megszűnt, és senki nem vette át rögtön a staféta botot. Gyakorlatilag 3-4 év játék után kezdhetted elölről, ami nem természetes, legalábbis fájdalmas. Sokkal jobb lett volna fokozatosan bevezetni. Például kezdhették volna a guild képességekkel, vagy akárhogy máshogy. Nyilván nem volt rá emberük (és szerintem most sincs, azért lebegtetnek még mindig), csak a HOT kiadásra. Igaz, hogy PVE is szórakoztató, de számomra wvw nélkül már kevés volt.

  7. 2016. március 18. - 20:46

    túl kevés túl későn

  8. szajhavész
    2016. március 20. - 06:17

    Ha kiszedik a borzalmas uj mapokat a probléma nagy része megoldódik.

  1. No trackbacks yet.

Itt és most várjuk a hozzászólásod!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: