Reklámok
Kezdőlap > Egyéb > Szomorú WildStar hírek

Szomorú WildStar hírek

2016. március 12. Hozzászólás Go to comments

A WildStar az NCSoft egyik MMO-ja (a készítő meg a Carbine Studios) ami nagyjából egy évvel GW2 után (2014) indult. A játék havidíjasként indult. Az alapkoncepció a hardcore játékosokra épít, a játék legfontosabb tartalma a hardcore raid-ek. Sajnos sok más MMO-hoz hasonlóan a kezdeti nagy érdeklődés hamar lelohadt. A szerver összevonásokból és az egy évvel a megjelenés után (2015) a játékban elindult (korlátozott) free2play lehetőségből már érezhető volt hogy nem úgy alakul a játékosok létszáma ahogy az indulás előtt becsülték. Ez azért némileg újra életet lehelt a játékba.

Azóta lassan még 1 év eltelt és most ismét rossz híreket kellett megtudni a rajongóknak: tegnap jelentették be hivatalosan hogy a lefújják a Kínai megjelenést és egyúttal elég sok alkalmazottól megválnak (nem az NCSoft-nál, hanem készítő Carbine Studios-nál). Ez rossz hír..nagyon rossz, ezek szerint még a free2play hozzáadásával se mennek jól a dolgok. Ezzel a játék további fejlesztése elég kétséges. Egyes hírek szerint ráadásul sok raid-el kapcsolatos fejlesztőt bocsátottak el és pont ezért nagy arculatváltás jöhet a játékba, valószínűleg próbálják majd a casual rétegeket is bevonzani. Felfedezés, szóló tartalom, kis létszámot igénylő casual nehézségű események és ilyesmik várhatóak.

Azt gondolom hogy a hardcore rétegnek mindig is nehezebb megfelelni, nekik nagyobbak az elvárásaik. Ráadásul jóval kevesebben is vannak mint a casual játékosok, így nagyon nagy hangsúlyt kell fektetni az érdeklődés fenntartására egy ilyen jellegű játéknál. Pl egy raid akkor jó ha megfelelő a nehézsége, nincsenek benne bug-ok vagy gyorsan javítják őket, jó a jutalom rendszer, sűrűn adnak ki új tartalmakat hozzá. Nekem úgy tűnik ezt sajnos nem sikerült maximálisan véghezvinni a Carbine Studios-nak. Talán most majd sikerül új játékosokat szerezni, főként casual-okat ha jó ötletekkel állnak elő.

 
Akit érdekel, a játék ingyen játszható bizonyos korlátozásokkal : http://www.wildstar-online.com
Magyarok is játszanak, talán a legnépszerűbb magyar WildStar oldalon érdemes körbenézni (és guild-et keresni) : http://wildstar-online.hu/

Reklámok
Kategóriák:Egyéb
  1. Rertez
    2016. március 12. - 21:05

    Közvetlenül indulás után leépítették a fejlesztőcsapat javát, többek közt a raid-del korábban foglalkozó kulcsemberektől is megváltak. Arra emlékszem, hogy az akkori közösség erős anyázásban tört ki, hogy azokat az embereket is menesztették, akik a HC tartalmakat tervezték, fejlesztették. Hát most nem tudom, hogy hova lehet még a Carbine-t tovább leépíteni, de ez már semmi jóra nem vezethet, gyakorlatilag lélegeztetőgépre teszik a projektet, aztán lesz valami ügyfélszolgálat, meg cash shop mellett némi tartalom minden szökőévben, ha egyáltalán lesz még valami.

    Azt olvastam, rövidesen kirakják Steam-re a játékot, hátha vonzóbb lesz többeknek és erőre tud kapni valahogy. Talán az egyetlen és utolsó esély, hogy a Steam barátlistában felbukkanó WS a közösségen belül valamennyire elterjed. Látok benne fantáziát, de…

    Az a nagy baj, hogy ha egy MMO-ról nyilvánosságra hoznak ilyen infókat, azt már az új belépő vásárlók játékkedvét is csökkenti, mert egy MMO-ba rengeteg időt kell befektetni, és joggal tart mindenki attól, hogy mi lesz ha kihúzzák alóla a szőnyeget, aztán mindenki pofára esik a végén.

    Továbbra is azt mondom, hogy méltatlanul alulértékelt játék, meg is lehetne a maga stabil közössége, ha maguk a játékosok és a Carbine nem szúrta volna el a játék kommunikációját. Végig maguk alatt vágták a fát a fejlesztők és játékosok egyaránt. Nyilván a játékosoknak volt kisebb a tét, de borzasztó volt az az ámokfutás, amivel a közvélemény földbe döngölte ezt az új, ígéretes címet a kiadást követően azonnal. Utána már szinte minden hiábavaló próbálkozás volt.

  2. vadasz36
    2016. március 13. - 07:20

    én kiprobaltam,a jatek iranyitasa erdekes volt ,de a fajok es a classok is benak voltak es keves class volt,ezert is nem volt jo

  3. Brock Samson
    2016. március 13. - 12:40

    Nehez dolog ez a casual-HC kerdes.

    Casual jatekosbol sok van konnyen lekothetok ideig-oraig, es jo marketinggel mindig be lehet vonzani megfelelo mennyisegu jatekost a tavozok helyere. Viszont a casual reteg nem huseges.

    A HC jatekosok ugyan husegesek, viszont kevesebben vannak es nagyon kritikusan szemlelik a jatekot, igy nehezebb tartalmat gyartani nekik.

    Szerintem a jovoben minden MMO-nak ki kell majd szolgalnia mindket reteget, hogy hosszu tavon ervenyesulhessen.

    • Rertez
      2016. március 13. - 14:27

      A WildStar-ból hiányzott a fokozatosság. Úgy kezdődik a játék és az az alapkoncepciója is, hogy egy senkiházi újonc katona vagyok, akit folyamatosan a földbe döngölnek az ellenfelei és felettesei egyaránt. Level cap-ig ez még poénnak elmehetett, mert mindenki elszórakozhatott vele, felhúzhatta a karaktereit (szerintem a szintezést és a mobok nehézségét teljesen jól eltalálták, bár semmi különösen érdekes elemet nem tartalmazott), de aztán ott volt a végére a mindenek felett álló, agyonreklámozott két raid fokozat, amiből a Normal 20 fős, a HC meg 40 fős volt (már nincs 40-es, ha jól tudom). Nem volt elég, hogy a belépő létszámot eleve magasra lőtték be, még előtte több mint egy hónapig attunement farming volt szükséges 5 fős instance-okban, hogy egyáltalán bemehessen valaki raid-be. A 40 fős raid pedig borzasztóan nehézre volt beállítva. (Ha jól emlékszem, kb. egy évig egyetlen guild sem tudta végigcsinálni.) Itt volt egy óriási probléma, hogy ha nincs játékosod, akkor miért akarsz nehezen megszervezhető csapatokkal indítani egy játékot már az elején.

      Csináltak egy havidíjas MMO-t az MMO játékosok 0,01%-ának, miközben még fel sem építették a saját játékosbázisukat az alkalmi játékosokból. Ha annyira a raid-re épült az egész játék, akkor szerintem a HC létszámkövetelményét 40 helyett inkább 10-re kellett volna az elején megcélozni és mellette kellett volna a casual játékosok számára is elérhető, kedvcsináló/tutorial raid fokozat, hogy mindenki láthassa, hogy miért küzd a végén az a sok őrült. Mindezt tündéri trailer videókkal reklámozták, miközben a végjáték borzasztóan stresszes, kegyetlen volt és az iparág legelszántabb, legelhivatottabb játékosbázisát célozta meg. Az lett a vége, hogy gyakorlatilag maradt pár olyan guild, akik képesek voltak 40 ilyen embert találni/szervezni/megtartani, és pontosan megjelentek hiánytalanul, naponta tolták orrvérzésig a HC tartalmat. Később levették a létszámkövetelményt 20 főre, meg bejött a F2P modell, de akkor már egy ideje kétségbeesetten a casual játékosok megszerzésére koncentráltak. Közben pedig volt egy arrogáns és következetlen kommunikáció a Carbine részéről, ami a játék megítélésén nem segített.

  4. klassz
    2016. március 16. - 12:25

    Gondolom, véletlenül sem vonnak le ebből semmilyen következtetést a cégnél, és Anetnak sincsenek erre emberei, akik átgondolnák.

    Jelenleg én, 160 ponttal a nevem mellett – ezt látom a GW2-ben:

    – rengeteg szóló, casual játékos, kizárva a játék nehezebb részeiből
    – karka farmok futnak
    – boss-farm (boss-tourism) még kvázi jövedelmező
    – fractal, nem örömből, hanem mert kell pl. új legendary-hoz
    – raidek: a játékostársadalomhoz mérve nagyon keveseknek szól, nem is könnyű, akik megcsinálták, mastery megszerezve, azokat sem érdekli túlzottan, csak mennek, mert addikció
    – HoT: egymagadban frusztráló, csak taxizva lehet eventezni (ezt ugye most készülnek “átgondolni” – lol, kinyírni), challengek nehezek, aki megcsinálta, többet a tájékukra sem megy
    – gemstroe évekkel ezelőtt kinyírva, nyilván azért, hogy dollárért vedd a gemet, ne goldért – következmény: még nagyobb farmolás az egyébként egy kaptafára készülő, béna gemes cuccokért, akit még érdekel
    – WvW kinyírva, legtöbb heti csatára előre fogadhatna az ember, annyira lejátszott, sok szerver kihalt, mert PVE megaszerver miatt úgyis van full PVE map, s akkor irány egy sikeres, bár drága szerver (ezen rég túl vagyunk, nem tudom, most is van-e még vándorlás)
    – PvP egy vicc, rendkívül szűk kör talál benne élvezetet
    – kiemelt eventek: farmolások, chestek, giftek, éjjel-nappal ugyanaz, amit tavaly megszereztél, 90%-ban azt szerezheted meg idén is, és hol vannak ezek a GW1 vicces, érdekes, szerethető eventjeitől?
    – achievementek: 90%-uk unalmas, a maradékhoz a megoldást nézd meg youtube-on (ez főleg HoT) vagy fogd a mesmered és portálokkal meglehet
    – kifizetted a HoT kiegért egy teljesen új játék árát, kaptál ígéretet a sok későbbi fejlesztésre: új hír: még egy LS lesz, aztán ennyi, már új kiegen dolgoznak (felteszem, azt is dupla-tripla áron adják majd)
    – powertrade kb. kinyírva, mióta futnak az anetes autobot scriptek a piacon, és tolják le a farmolásból esett rare itemek árait
    – crafting rendszer egy vicc, ha kell majd a lego cucc, akkor menj raid-be, francnak fabrikálni iron kardot meg láncinget (akik meg mindent felhúztunk anno 500-ra, azok fogjuk a fejünket, hogy mekkora n00bok voltunk)
    – magic find: szinte sehol nincs belőle előny, legfeljebb 2-3 choo-choo helyszínen
    – guild hall: 10 fő alatt bele se tudsz kezdeni, plusz iszonyat sok pénz és alapanyag a követelmény, ráadásul: minek?
    – living sztory és úgy általában lore: nagyon szegényes, egyetlen öröm volt – spoiler – megölni a nyekergő trehányt a jelenlegi történet végén, sokan vártunk rá, már csak zózsa és tackeráj kellene a temetőbe, az feldobná a hangulatot. A teljes sylvari lore egy katyvasz, s úgy általában a steampunk világ ide történő beleerőszakolása is túlzó, szerintem, mintha egy divatos irányzatba akarnának kapaszkodni.

    Még lehetne sorolni.
    Persze, érthető: ők nem játszanak a játékukkal, gőzük nincs arról, hogy a játékosok miről dumálnak mapchaten – legfeljebb pár elit guild részéről van visszacsatolás, akiket bevonnak a tesztekbe. Az a félelem, hogy ez is elbukik majd, és egy nagy reményekkel, nagy bizalommal indult, kiváló előzmény-játékból született MMO (de nem rpg) hull a porba.

    • gwfan21
      2016. március 16. - 14:06

      Azért az durva, hogy 160 ponttal már mindent unsz és szarnak találsz. Ez nagyon nem a te játékod.

      • Rertez
        2016. március 16. - 15:48

        Abból amit leírt, szerintem egyértelműen nem achievement pontról van szó, hanem mastery-ről. Ha esetleg achira gondoltál.

      • gwfan21
        2016. március 16. - 17:44

        Látod az eszembe se jutott. Így már logikusabb.

  1. No trackbacks yet.

Itt és most várjuk a hozzászólásod!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: