Advertisements
Kezdőlap > Egyéb > 03.04 – Rövid, de fontos hírek

03.04 – Rövid, de fontos hírek

Magyar idő szerint péntek este egy Reddit poszt került ki, ahol bejelentettek jó pár dolgot, rengeteg ArenaNet fejlesztő kommentelt, voltak bőven hírek. Párat próbáltam “kibogarászni” nektek:

  • Colin (game director, talán a legismertebb gw2 “dev”) befejezi ArenaNet-es pályafutását (még nem tudni mit fog csinálni)
  • a jelenlegi csapat felállásuk : 120 fejlesztő a jelenlegi (HoT) játék tartalmakon, 70 a következő kiegészítőn dolgozik már, 30 aki mindkét csapatot támogatja
  • raid wing2 (Salvation Pass, ami kb 4 nap múlva jelenik meg)-t kb 4-6 erre dedikált fejlesztő csinálta teljes munkaidőben kb 4 hónapon át. (Ehhez képest pl a LivingStory 1/2/3-on sokkal többen dolgoztak).
  • Már elég jól működő fázisban van a Raid Wing3 (pár nap és jön a wing2 amúgy). Az egyes raid wing-ek nagyjából egyforma nehezek lesznek, nem egymásra épülnek (nem kell teljesíteni az előtte megjelenőt) és nem lesz elvileg fő-fő gonosz a végén. (elvileg 3 szárny lesz ebben a raid-ben)
  • nem lesz casual mód raid
  • lesz saját lfg része a raid-nek
  • Elvileg nemsokára megcsinálható lesz a fractal legendary back és utána jön valószínűleg a fractal leaderboard (fractal “ranglista”). A legendary back-hez egyedi glider skin is járni fog.
  • Lesznek új fractal-ok, sőt valami fractal-mechnaikai átdolgozás is lesz, pl. Instability-k
  • növelni fogják a fractal ascended cuccok droprate-jét
  • lesznek HoT specifikus daily-k (gondolom pl. adventure-ok)
  • Készül egy nagy wvw  újítás, első körben a szerver népességekből jövő kiegyensúlyozatlanságot és a jutalmazást változtatják meg, de az új borderland-eket is finomítgatják (könnyebb navigáció, kevesebb lineofsight blocker, kevesebb hely ahol a halálba lehet zuhanni), sőt felmerült hogy akár visszahozzák a régi borderland-eket, időközönként cserélgetve az újakkal, de jelenleg erre még nem képes a wvw technológiájuk. A wvw fejlesztések nem mennek gyorsan, az eredeti wvw implementációt is 3 évig csinálták.
  • nem lesz grafikus engine fejlesztés újabb DirectX verzióra
  • Lehet újra előveszik a dungeon reward-ok témát és lehet ismét jobbak lesznek a dungeon jutalmak, de a dungeon-ok továbbra se lesznek “fejlesztve”, nem dolgozik rajtuk senki, nem lesznek új dungeon-ok, az 5 fős endgame pve tartalom továbbra is csak a fractal marad
  • Raid Wing 3 után indul a LivingStory 3
  • LS3 történet pontosan onnan folytatódik ahol a HoT story abbamaradt, biztosan várható folytatás Rata Novus és a tojással kapcsolatban
  • LS3 egyes epizódjai között lehet több mint 2 hét lesz, mert sokszor úgy érezték hogy a 2 hét nem volt elég ahhoz hogy tökéletes minőségi dolgot adjanak ki a kezükből
  • LS3-ban az új 4 stat-os (HoT) cuccokat lehet majd szerezni
  • LS3 megint végleges változásokat fog hozni egyes területekre (mint pl. Kessex, LA..stb)
  • minden legendary armor darabhoz kelleni fog egy Gift of Craftsmanship, azaz 6 armor = 50*6 Provisioner Token (1 token-t úgy lehet szerezni hogy rare craft-olt item-eket kell leadni npc-knek, megvan hogy melyik npc milyen item-eket vesz be)
  • készülnek a hiányzó új legendary fegyverek is, de vizi (underwater) egy se lesz. A  következők között valószínűleg a shortbow és a mace lesz
  • készülőben van a jelenlegi mega-szerver rendszer átdolgozása
  • Készül már a következő kiegészítő is (új elite specek tutira lesznek benne, új prof nem tuti)..

Forrás : https://www.reddit.com/r/Guildwars2/comments/48zlyd/im_mike_obrien_here_with_gw2_dev_team_ama/?limit=500

Advertisements
Kategóriák:Egyéb
  1. Rertez
    2016. március 5. - 02:31

    Ami plusz érdekesség és a hozzászólásokból kiderült (túl sok infó jön, nehéz kibogarászni):

    – Utaltak rá, hogy nem minden raid szárny áll 3 bossból, de átlagosan ennyi lesz.

    “There will be variances between the raid releases regarding the number of encounters / bosses depending on complexity of development and design. Most raids will try to be of a consistent size.”

    – A WvW változásokat az áprilisi patch utánra tervezik. Pontosabban live beta test lesz, azaz az éles szervereken lehet majd kipróbálni őket működés közben, mielőtt véglegesen játékba kerülnének. Szóval óvatosan és fokozatosan, a játékosok bevonásával nyúlnak hozzá, nehogy (újra) elszúrjanak valamit.

    “After the April update, we’ll start live beta-tests of improvements to WvW. Our goal is to be very incremental and visible with the changes we’re making there, so that players are involved every step of the way.”

    Egyébként az egész post szerintem azért jött így össze, mert nagyon elúsztak mindennel és ezt időben jelezni kell. Ez már rég látható, hogy ennyi dolgot egyetlen játékban képtelenség határidőre egyszerre fejleszteni. Nincs jó megoldás. Úsznak a tengernyi feladatban és közben mindenki egyre türelmetlenebb. Ez a játék négy-öt játék egyben.

    Nem tudom, hogy jó döntés, ha Colin helyére Mike áll be, de ez van. Még ha csak átmenetileg is. Mike sokkal visszahúzódóbb természet, Colin meg lubickolt a nyilvánosságban és láthatóan élvezte a dolgot, még akkor is, amikor majdnem beleszakadt egy többnapos rendezvénybe. Ha meg kapott öt percet a PCGamer showban, akkor öt perc alatt beszélt harmincat. :) HoT megjelenése előtt már szinte túl őszintén is beszélt a cég dolgairól. Nekem a végére nagyon hiteles arc lett, aki nem csak ripacskodik, hogy eladja a céget a közönségnek (is), hanem komolyan odatette magát minden erejéből, őszintén.

    HoT launch után már alig láttunk belőle valamit, elfogyott az ember és elfáradt. Mike egy ekkora terhet nyilvánosan nem tud vinni a vállán. Persze nem csak kommunikációból áll a munkájuk, de ez egy óriási feladat. Ettől függetlenül a fórumokon és az egyéb írott kommunikációban jobban működhet, mint Colin, de Colin egy arc volt. Ha végignéztek jelenleg az összes MMO kommunikációján, hogy milyen emberek, milyen stílusban, mennyire őszintén (vagy inkább nem) állnak ki a játékosok elé, akkor összességében Colin egy nagyon különleges és pozitív figura volt. Ha kellett, akkor mindenki nevében mosolyogva állt elénk pofonokért, ami nagyon nagy szó ebben a világban. Respect. Nekem hiányozni fog ez a fickó, de nyilván nem sok változást hoz a távozása. Legalábbis ha valami változni fog, az nem amiatt történik, hogy ő elmegy.

    • Gandarel
      2016. március 5. - 23:33

      Hát igen, kár érte. Normális devek kezdik otthagyni sorra Anetet (J. Sharp, j. Grubb, stb). Szerintem GW2 akkor indulna el jó irányba ha Mike valami csoda folytán otthagyná Anetet, de ez annak az ellenkezője.

  2. gwfan21
    2016. március 5. - 23:58

    Kicsit részletesebben, meg 1-2 plusz.
    http://dulfy.net/2016/03/05/gw2-reddit-developer-ama-summary/

  3. 2016. március 6. - 19:09

    Ennyi BS-t egyszerre -.-‘

  4. [Bee]
    2016. március 7. - 14:03

    Azért az érdekelne, hogy hogyan fog az LS3 maradandó változást hozni régi map-re, ha akinek nincs HoT, annak nem lesz LS3 se…
    Az LS2 nagyban instanced tartalom volt, ha jól emlékszem az LS1 meg inkább open world. Nem úgy volt, hogy inkább az LS2 sémát viszik tovább?

    • Kozzy
      2016. március 7. - 16:18

      LS2 is hozott magával rengeteg OpenWorld változást is az instance-olt történeti fejezetek mellett, gondolj pl. magára csak Silverwastes-re (minden ami ott van LS2-vel jött).
      Amúgy pontosan nem írták azt hogy régi map változik, lehet régi, de lehet hogy csak az újak (HoT) fognak. Amúgy meg attól hogy változik a 1-2 régi map (openworld) a történeti fejezeteket köthetik a kieg meglétéhez…így akinek nincs kieg csak annyit lát majd az egészből hogy pár dolog megváltozott ami nem lesz történettel megmagyarázva.

    • [Bee]
      2016. március 7. - 16:43

      Hát épp ez az… egyszer csak hipp-hopp lerombolódik/felépül egy-két dolog, se füle-se farka nem lenne a játékosok jó részére nézve. Hacsak nem kerül be egy-két új meta-eventsorozat régi mapokra is – de akkor már azt mondhatjuk, hogy azok is hozzáférnek, akik nem vették meg HoT-ot (nem mintha zavarna ez az eshetőség).

      Mondjuk oké, akik LS2 után vették a játékot, azoknak sztori nélkül van ott Dry Top meg Silverwastes – de ha akarják, megvehetik az LS2-t gemstore-ból.

      Mondjuk azt se értem, hogy ha elhagyják a kétheti (x-heti) rendszeres patch-eket, ahogy anno az LS sztorit is csepegtették, akkor mégis ezt hogy képzelik el… negyedévente kivágnak egy kicsit nagyobb tartalmat és azt rágjuk 3-4 hónapig, kvázi “új kiegként” kapjuk meg? o.O

    • Sárki
      2016. március 7. - 17:00

      Pár npc némi magyarázattal megoldja. Amúgy szemét dolog ha csak a hotosoknak jár az ls és butaság is lenne. Mi van akkor, ha nincs hotod, de pénzért megvennéd az ls3-mat (lemaradtál róla)? Csak nem lövik térden magukat :D Mellesleg nem lenne jó, ha a dzsungeles dolgot tovább ütnénk, jó lenne most már belesni a föld alá Primordushoz is :)

      • anna
        2016. március 8. - 18:34

        Most komolyan? Nem veszik meg a kieget, de elvárják a rendszeres ingyen tartalmat, a már egyébként is ingyen letölthető játékban? Nem is értem ezt a felháborodást, hiszen más játékokban (tudom, ez nem az a játék, hanem egy másik) se játszhatsz az új tartalmakkal, ha nem veszed meg a kieget. Persze lehet azzal jönni, hogy de jajj a HoT ár-érték aránya így meg úgy, de ha valaki ennyire sajnálja rá a pénzt, akkor várja meg a következő kieget és akkor megkapja azzal ezt is. És akkor majd megveszi gemstoreból a LS3-mat, ha annyira érdekli.

      • [Bee]
        2016. március 9. - 14:59

        A rendszeres “ingyen” tartalmat én spec azért várom el, mert anno így is reklámozták a játékot, és így is működött, egészen addig, amíg free to play nem lett a core játék. (Azok közé tartozom, akik kicsit sokallták ezt az árat a kiegészítőért, de kicsengettem a pénzt, és mostanra már meguntam a 4 mapos HoT-os tartalmat, és többet járok Tyriában napi szinten, mint az új területen.)
        Most várhatunk 6-9 hónapot az “ingyenes” tartalomra, ami enyhén szólva pofátlanság az előbbiek fényében.

        Amit Sárki írt, azzal annyi lehet a probléma, hogy ha LS3-at gemstore-ból bárki meg tudná venni, és a HoT mapokon játszódik, akkor végülis hozzáférésük lenne HoT-hoz anélkül, hogy megvették volna…

      • Sárki
        2016. március 10. - 15:58

        Igen, szóval itt van egy logikai bukfenc, amit kíváncsi vagyok hogy oldanak fel. remélem új mapokkal, map részekkel. Amúgy hot értéke max. 10k, ehhez képest ha jól emlékszem volt pofájuk elkérni érte 15k-t.
        A rendszeres ingyenes frissítésekről meg annyit: ezzel reklámozták magukat; minden mmo-ban van patch; kéthetente ls-t ígértek, ez már a season 1-ben sem valósult meg; a wvw-t meggyilkolták, a pvp még továbbra sem tart azon a szinten, amelyen gw1-ben 2,5 év után állt. Szóval igenis jogos a kritika az ingyen tartalommal kapcsolatban.

  5. Bikuci
    2016. március 8. - 12:12

    A legendary fractal backpack-el az én részemről elkéstek, konkrétan elveszett az érdeklődésem.

  1. No trackbacks yet.

Itt és most várjuk a hozzászólásod!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: