Advertisements
Kezdőlap > Egyéb > A Shatterer újjászületés – MMORPG.com interjú

A Shatterer újjászületés – MMORPG.com interjú

Az egyik legjobban várt frissítés Januárban az újragondolt Shatterer world boss harc, amin az ArenaNet már egy jó ideje dolgozik a színfalak mögött. A tyriaiak akik egy kis kihívást keresnek, nem fognak csalódni. Elkaptuk a játék designer-ét Andrew Gray-t, hogy megtudjuk hogyan is fog átalakulni ez a boss harc, és hogyan fog hozzá kapcsolódnia glide-olás.

MMORPG.com: Miért nyúltatok vissza és dolgozzátok újra a Shatterer eventet pont most? Mi indokolta a döntést elsősorban? A játékosok kezdeményezték?
Andrew Gray: Volt néhány probléma, amit javítani szerettünk volna a projekt kapcsán. A Shatterer nagyon jól néz ki, de három év után a játékosok megtalálták a módját, hogyan lehet a kockázatokat minimálisra csökkenteni a csatában. Több olyan biztonságos hely volt ahol Shatterer támadásai nem találtak.

Az pedig, ha egy óriási sárkány ellen harcolsz és soha nem talál el, egyszerűen nem jó. Ezt a részét javítani igazán könnyű volt, de itt nem áltunk meg. Miután a kötelezően javítandó elemek elkészültek, mentünk tovább az “ezekől még jobb lenne” listánkra. Szóval fejlesztettünk az ostrom fegyvereken, a branded minion-okon és az összes Shatterer támadáson. Adva volt egy nagyszerű kiindulási alap és a szabadság, amit kaptunk “csak legyen sokkal jobb”. Ekkor hallottuk, hogy Central Tyria-ba is tervezik bevezetni a glide-olást. Szóval… mostantól fölé tudsz majd repülni és bombákat dobálni a fejére.

Shatterer Gliding

MMORPG.com: Hogyan változik a harc? Adnál egy részletesebb leírást az új rendszerről?
AG: Azonnal szembetűnő változás, hogy sokkal nagyobb figyelmet kell majd fordítanod arra, hogy életben maradj. Az eddigi biztonságos zónák mostantól nagyon nem biztonságosak és Shatterer támadásai is fejlesztve lettek. Nagyobb távolsába, nagyobb ívben több lövedéket lő és sokkal erősebbek lettek a minion-ok is. Az egyensúly megtartása érdekében jelentős fejlesztésen estek keresztül az ostromfegyverek és a HoT kiegészítőben megszerezett alap glide képességgel a játékosok képesek elrugaszkodni a közeli kilövő állásokból és felvenni a harcot az égen.

Nagy változás még a “break bar” mechanika. A break bar egy nagyszerű rendszer amit a Heart of Thorns-ban kezdtünk használni és kimondottan örülünk, hogy találtunk rá módot, hogy beépítsük a csatába. Shatterer egyik legpusztítóbb támadása mostantól megszakítható és néhány Shatterer minion-é is.
…és hogy bonyolítsuk az erősebb minion-okon, négy előre elkészített branded idéződik meg az alap variánsok helyett és ők értik a dolgukat. A támadásaik pedig nagyon jó összhangban állnak egymással és Shattererel magával. A kitérés Shatterer támadásai elől nagy rész a csatából de közben ott lesznek a branded lieutenan-ok. Ők élvezettel ütnek ki majd, ami jelentősen megnehezíti majd a kitérést. A stun törők és a condi leszedők sokkal nagyobb szerepet fognak kapni, mint eddig valaha.

MMORPG.com: Hogy jön a képbe a glide-olás?
AG: A már meglévő ágyúk és mozsárok mellett a vigil tüzérségnek most már kilövő állásai is vannak, ahol hozzájuthatsz a lőszerhez. Ezek a kilővőállások nagyszerűek arra is, hogy a frontvonalba kerülj gyorsan. Azoknak viszont, akiknek a Base Gliding már megvan, lehetőségük lesz használni a Bombardier felszerelést. Ennek segítségével kicsit átérezhetitek majd, milyen lehet az élet egy B-52es számára, bombákat és halált szórva a levegőből. Természetesen nem csak halálosztó lehetsz, dobálhatsz akár elsősegély dobozokat is a csatatéren küzdőknek, akik biztos nagyon hálásak lesznek érte.

MMORPG.com: Gondoljátok, hogy hamar farm státuszba kerül sokaknál?
AG: A Shatterer összecsapás sokkal összetettebb az új rendszereknek köszönhetően, de a nehézségét a megfelelő szinten tartottuk , hogy illeszkedjen a környezetébe (Bladeridge Steppes egy 40-50-es szintű zóna). Amellett, hogy voltak fejlesztések a rewardok tekintetében is, az összes már meglévő biztonsági intézkedésünk aktív marad; a reward chest csak naponta egyszer nyitható account-onként. Továbbá bevezettünk achievementeket, hogy ösztönözzük a játékosokat a részvételben.

Divinity-Gliding

MMORPG.com: Milyen új achik vannak? Esetleg néhány új title?
AG: Az új Shatterer achievement-ek célja, hogy díjazzük a viselkedést ami a sikeres csata felé irányul. Vannak olyan achik amiket akkor kapsz meg, hogy minden “breaking bar” fázist sikerült megtörni, vannak amik arra irányulnak hogy ölj meg minden idézett miniont és semmisíts meg minden pulzáló kristályt. Ezek mind olyan dolgok amiket normális esetben csinálsz, ha le akarod győzni Shatterert és igazság szerint nehéz dolgotok lesz ha mindezek nélkül szeretnétek legyőzni. Az achik szerepe, hogy felhívják a figyelmet a különböző mechanikákra és azokat jutalmazza. Egyetlen kivétel van, ami egy erősen megkérdőjelezhető helyezkedésért jár a harc kezdetén. Ez annyira vicces, hogy meg kellett csinálnunk.

Új title nincs, de igazán dögös cuccokat kaphatunk az achik teljesítésért.

MMORPG.com: Tervbe van, hogy a jövőben más eventeket is átalakítsatok mint a Shatterert? Ez egyfajta teszt a jövőre nézve?
AG: Mindig nyitottak vagyunk, hogy régebbi tartalmakat fejlesszünk, alakítsunk át. A játék rengeteget fejlődött az elmúlt években és új rendszerek, mechanikák kerültek be amik a már meglévő tartalmakat élvezetesbbé tehetik, vagy nagyobb lehet a kihívás általuk. Ez nem egy teszt volt, de felhasználunk mindent amit tanultunk ebből a projektből és felhasználjuk majd a tapasztalatokat a hasonló ötletek kapcsán a jövőben.

Advertisements
Kategóriák:Egyéb
  1. 2016. január 18. - 13:17

    Hamarosan a hivatalos bejelentést is itt lesz, de most valahogy az interjú jött hamarabb szembe. :)

  2. 2016. január 18. - 13:27

    Megint lézerekkel puffogtatunk és a körmét böködjük, vagy csak 1-2 hétig nem összestackelés lesz?

    • 2016. január 18. - 14:21

      szórni rá az áldást felülről, szerintem nem körömkaparászás :)

  3. dhetk6
    2016. január 26. - 11:32

    kösz, ez a cikk megmosolyogtató, eleje elég volt..igaz csak néhány hete játszok de a nagy frissítésnek hála volt hogy Shatterer meg se jelent, a nép meg várt….

    • gwfan21
      2016. január 26. - 11:55

      Megcsináltátok az előfeladatokat? :D

      • Rertez
        2016. január 26. - 13:20

        Ja, láttunk már olyat, hogy mindenki fittyet hányt az eventekre és a spawn-t várta bambán, de persze nem jött. :) Az event tracker írja, hogy hogy állnak a pre eventek, amik lehozzák a sárkányt.

  1. No trackbacks yet.

Itt és most várjuk a hozzászólásod!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: