Advertisements

Béta hétvége a mi szemszögünkből

698fagliding_Modified

Kezdeném a szokásossal: a Guild Wars 2 alap játék ingyenes!! Ezen a linken tudtok regisztrálni, aki még nem tette meg, hajrá, egy próbát megér!

Rendhagyó cikk írására vetemedtem. Tehetségtelen, lusta újságíró módjára az olvasók hozzászólásait felhasználva alkotok meg egy élménybeszámolót a hétvégéről. Lássuk hát:

Verdant Brink térkép:

Az új térképet nem próbáltam ki, mivel a PvE részt nem akarom spoiler-ezni.  Alább olvashatjátok kedves olvasóink véleményeit. Ehhez annyit fűznék hozzá, hogy ne feledjük el, ez a rész jelenleg még bétás és a teljes térképnek csak a töredéke volt kipróbálható, ha néhol negatív nyomot hagyott bennetek, az esetleg köszönhető a bugoknak, hiányosságoknak, amit jó esetben javítanak megjelenésig (rengeteg idő van addig ugye :D). Mindenesetre, biztos vagyok benne, hogy teljes pompájában azért teljesebb lesz a játékélmény.

  • Kozzy: A map megint kb olyan volt mint a BWE1-es. Elég pici (elvileg 25%-a a teljes map-nak), kevés játszható tartalommal, kb 1 nap alatt “végigjátszható” és másnapra már picit bele is unt az ember..(ez nem feltétlen a map hibája :P )Éjszaka én úgy vettem észre, hogy még “unalmasabb”, mert ugye a main event sorozatok megszűnnek és csak az outpost védő és supply kísérő event-ek mennek mindenhol.A mob-ok erőssége tetszik, némelyik könnyen összepakol ha nem figyelsz oda pár másodpercre (van pár ami sokat sebez, bár nem nagy hp-s és könnyen meghal).A legendary wyvern most is túl könnyű volt, ráálltam a hitbox-ára és végig melee-zve kb semmi dolgom nem volt (a push+burn skilljei mind előre, ranged-re mentek).Ami még elgondolkoztató, hogy ha minden igaz most beengedtek kb 150 embert egy ilyen új map részletre(25%-a a teljes map-nak), így ugye azért sok ember volt a legtöbb main event-en, némelyikhez talán kell is.De mi lesz, ha a megjelenéskor a teljes map-on is ugyan ennyi játékos lesz?Lesznek event-ek amiken alig lesz játékos és nem lesz könnyű megcsinálni, meg lehet lesz jó pár hely ami majd picit kihaltnak tűnik majd játékosok szempontjából.

  • ZachElf: A map dologra én is hasonlót tudok mondani. Egyszerűen túl egysíkú az összes eventlánc. Főleg, hogy BWE 1 és 2-n is az egyik a 2-2 event láncból folyton bugos volt. Én a mostani bétán soha nem láttam a Faren-es eventlánc utolsó harmadát, mindig bugos volt. De ha nem is beszélünk a bugról, kb ugyanaz az összes event lánc. Kísérj el valakit miközben támadnak, megérkeztél a célhoz -> védd meg míg tiszta a terep, gliding/bouncing mushroom segítségével gyűjts airship partokat, vagy épp wyvern tojásokat, aztán sétálj megint miközben védsz …Elég hamar megunós volt.

  • gwfan21: Nekem szerencsém volt úgy néz ki, mert nem futottam bele bugba a mostani bétán, még örültem is, hogy az előző óta kicsit összeszedték magukat.  Brutálisan szép meg minden, de ha marad így akkor az egész mapon lesz 8 event lánc várhatóan. Ezek az eventek szórakoztatóak (sztori és párbeszédek közben legalábbis) egyszer. Szóval mindegyiket végig csinálom, maximum kétszer mondjuk, hogy odafigyeljek mindenre közben, aztán annyi. Szerintem sokan vannak ezzel így a béta alapján. A jutalmazás ott tud-e tartani, majd kiderül, mire kellenek a fogaskerekek, stb. Szóval összességében pozitív, vagy semleges az élmény. Negatív élmény nincs.

  • Gandarel: Verdant Brink elképesztően masszív, gg Anetnek hozzá de azért jobban örülnék ha inkább több mapot kapnánk, kevesebb szinttel :P

Revenant és az Elit Specializációk:

Szombaton volt egy kis időm és úgy döntöttem kipróbálom a számomra érdekes speceket, (daredevil, dragonhunter, tempest és reaper)  és a revenantot PvP-ben, mivel nekem az új kaszt és a specializációk a legvárósabbak. Két kör strongholdot tudtam menni, aztán a hotjoin mellett döntöttem, mivel a sorban állás sok időt elvett. Nézzük a véleményeket:

Guild Wars 2 Heart of Thorns PVE Revenant_Modified

Revenant

  • Gandarel: Amiben kellemeset csalódtam az a Shiro/Glint Revenant – eddig minden bétán trash tier volt a reve PvP-n, most viszont epic :D Sajnos elite spec nélkül használhatatlan, bunker revenant meg Ventari tablet miatt túl van komplikálva és nem éri meg vele fáradozni.

  • ZachElf: Egyelőre még mindig nem tetszik. Túlságosan be vagyunk lockolva minden téren. Fixen kapod az összes skilledet, semmit nem tudsz cserélni, ez nem tetszik. Mostani bétán nem volt kedvem kipróbálni.

Valóban, kicsit fura, hogy legendánként kapunk három utility skill-t, amit nem lehet megváltoztatni. Legalább egy-kettőt berakhattak volna, márcsak a build változatosság kedvéért is (Talán későbbiekben ezen javítanak). Szintén a Shiro/Glint kombót találtam a legjobbnak, sword és hammer-el. A facet-ekkel eldöntheted, hogy az aktuális helyzetnek megfelelően milyen buffokat tartasz fenn, a Shiroval meg iszonyatosan lehet pörögni. Próbálkoztam a Centaur stance-el is, de nagyon nem ment, csak úgy mint a staff, igaz nem vagyok a legjobb PvP-s. Ha már support, akkor is inkább választanám a Glint-et, mellyel protection-t tartok fenn a bandán, minthogy a táblával healelgessek.

Daredevil

  • Kozzy: A Daredevil nem tetszett, a staff animációi nagyon pocsékok, pve-re nem mondanám nagyon jónak, a grandmaster-nek berakott dodge trait-eket főleg nem. Amúgy az új dodge-ok nem olyan jók, túl lassúnak tűnnek, és messze visznek a célponttól (bár ez néha jó, főleg akár pvp-ben).

  • gwfan21: Daredevil nekem tetszett, PVE-ben assasin felszereléssel mentem, eléggé lehet vele darálni.

Bajban voltam ezzel a speccel, mert kifejezetten rossz thief-es vagyok. Azt tudnám mondani, hogy az 5-ös skill-t (vault) spammelve és a dodge-ot nyomkodva repkedtem az ellenfelek között, mint valami el…izélt rajzfilmfigura, míg le nem csaptak (elég hamar :P), teljesen kaotikus és nevetséges játékstílust prezentálva így. Nagyon örültem annak a két alkalomnak is, mikor az elit skillel ki tudtam végezni azt a két szerencsétlent. Komolyan, a dodge-ok, meg az egész spec, valahogy lassú, a kevés élet miatt ez pedig nem jó. Initiative költségeket is át kellene nézni. Az 5-ös staff skill-el volt, hogy ütöttem 11k-t, ami területi sebzésnek nem rossz.

Tempest

  • ZachElf: Előző bétán még pár percre ki is próbáltam a tempestet, de meh.

A PvP egy olyan dolog, hogy ha sokat mész egy fegyverrel – rengeteget – akkor azzal jó leszel egy idő után (pláne ha a build-ed is jó). Majd, ha másik fegyverre váltasz kissé kényelmetlenné válik a játék és inkább vágysz a megszokott fegyveredre. Nekem a warhorn nemhogy kényelmetlen volt, hanem egyenesen akadályozott. A dagger-t valahogy jobban kiegészíti mint a scepter-t, de nagyon nem jött át akkor se. A shout-ok ugyan nem olyan jók mint a cantrip-ek, de szerintem teljesen használhatóak. A túltöltések… látványosak és az Air jót is sebez, de hogy használd őket el kell telnie egy időnek amit az adott attu-ban töltesz és sokszor célravezetőbb és jobban megéri váltani, mint kivárni ezt az időt, mivel a visszatöltődésre kerülő skill-jeid miatt csökken a hatékonyságod.

Dragonhunter

Szegény valahogy nagyon népszerűtlen lett, előző bétán se találkoztam egyel sem, ezért gondoltam megnézem mánn’ mit tud. A virtue-kel nincs baj, használhatóak. A longbow sebzése rendben van, tetszett ha jól helyezkedsz, az autoatack-al és kettessel hatékonyabbnak lehet lenni. A csapdák… hát nem tudom. Részben ezeknek és annak volt köszönhető, hogy nyertem – egyszer 1 vs 2-ben is – hogy nagyon nem ismerik a spec-t és egyszerűen nem tudták mit fogok csinálni. Volt egy thief, úgy megijedt a csapdáktól, hogy elfutott és íjjal kezdett lövöldözni, vesztére. Az elit trap kifejezetten szopatós, de a heal trap-ot nem használnám. Összességében, én a trap rangert is szeretem, mai napig azzal nyomom, szóval ezzel is jól el lehet boldogulni.

Reaper

  • Kozzy: A többi, “régebbi” elite spec-et nem nagyon próbálgattam, kivéve a necro reapert, mert az továbbra is, és még jobban tetszik mint eddig. (nem tudom megmagyarázni…csak valamiért megfogott a gs+melee shroud).

  • Gandarel: Nekem Necro a mainem, de egyre kevesebb időt töltök rajta és Reaper nagyon nem fogott meg.

Személyes kedvencem. Az animációkból sugárzik a póver, a shroud gyönyörű. Az előző béta óta, úgy tűnt a sebzést is rendbe hozták. Ezzel a speccel tudtam a legeredményesebb lenni. Szerencsére elsőre sikerült egy jó buildet is összeraknom hozzá, mellyel a legnagyobb pogó közepébe beugorva is életben lehetett maradni elegendő sebzés mellett. A GS igaz, hogy lassú, de nekem bejött a shroud pedig nagyon jól használható. Shout-ok is jók szerintem, persze vannak náluk jobbak, de az elit többször kihúzott a kaksiból. A legkellemesebb játékérzetű spec, amivel éreztem is, hogy amivel játszok, az több mint egy necró 1.02.

A következő két specializációt még nem próbáltam ki:

Berserker

  • gwfan21: Berserker elit spec nem jött át annyira, nem rossz az elképzelés, de szerintem még van mit rajta kipofozni megjelenésig.

  • Kozzy: A Berserker nem rossz, ha lesz igény a kiegben pve-ben a condi build-ekre, különben ez is inkább csak pvp. A Primal Burst skill-jeiben valamit nagyon elrontottak, iszonyatosan gyengék, alig sebeznek többet egy autoattack-nál (és engem pl. nagyon idegesített hogy mennyire szar helyre rakták az ikont).A 15s Berserk is hamar lejár, lehet rosszul csináltam valamit de elég kevés (kb 3-4) Primal Burst skill-t lehet elnyomni ez idő alatt (ami ráadásul szerintem keveset is sebez).

  • ZachElf: Wari zerker elitje meg elég csalódás. Lett belőle egy firemage.

Chronomancer

  • ZachElf: A chronomancer viszont a többivel ellentétben nagyon tetszik. Ezzel toltam mindkét BWE-t, meg még pvp-t is. Érdemleges, kreatív, hasznos új mechanikát kapott, pvp-n, és pve-n is már csak a dupla elit skill-t nézve is tök jó :)

  • Gandarel: Chronomancerben az tetszik hogy erős, de egyáltalán nem faceroll, elég nagy skill capje van, többi elite spec meg nem köt le.

Igaz nem próbáltam a speccet, de sokan dicsérik és a legjobban sikerültek közé sorolják. Állítólag minden használható, amit kapott: az új mechanika, a wellek és a pajzs is.

 

Ha esetleg te is megosztanád a bétás élményeidet, vagy hozzáfűznél valamit az olvasottakhoz, nyugodtan megteheted hozzászólásban.

Köszönöm mindenkinek, akitől idéztem, remélem nem baj, hogy ilyen módon használtam fel a hozzászólásaitokat. :) A viszont látásra!

 

Facebook elérhetőségem:necrofeel

Advertisements
  1. Ishizua
    2015. szeptember 9. - 13:23

    Jó így összegyűjtve :) A map mérete az csak egy dolog, a lényeg ennek mekkora %-a használható aktívan. Igaz még nem végleges semmi(eventeket tekintve), de picit aggasztanak ezek a “járatok” amin lehet haladni, és ezen a glide se segít. Felidézi bennem egy csöppet a szép de szerintem használhatatlan Dry Top térképet. Elszakított csapatok, kicsit nehezebben megközelíthető területek, lassú tömegmozgás. Gondolok itt arra, hogy kb egy halom eventről lemaradtam mert nem értem oda időben (vagy nagyon lassan) hogy segítsek nekik…Ezt is már említették, felskálázódik egy event de a contested wp miatt alig lehet odaérni hogy összekaparjuk az npc-t és egymást( a mobok erőssége most pont jó, kihívást jelent de nem túl nehéz). Remélem a többi térkép nem ilyen felépítésű lesz. Elég ebből egy:P Amúgy gyönyörű a térkép, a békák az ötletek a kivitelezés animációk stb :)

    A glide nagyon jól működött nekem múltkor, most kevésbé :/ Talán a megjelenésig javítják. Azért vicces volt amikor felmentem a léghajó roncs legtetejére ott középen és közölte velem kidob az instából ha nem megyek el onnan…minek van itt felső határ ilyen közel? XD Talán csak a béta miatt, vagy ki tudja, de remélem ezt kiszedik. Mintha több xp-t kaptunk volna vagy csak nekem tűnt úgy? Igazából tök feleslegesen tanulgattunk bármit is a gomba meg a siklás volt most használható. Talán majd a kövi bétán :)

    A specek közül sajna nem próbáltam ki mindet ismét a változtatások után, de továbbra is azt érzem hogy a megjelentek között a reaper és a chronomancer az ami húzza ezt az egész projectet. A többi vagy kevés vagy nem elég “új”, nagy változtatást igényelne hogy elérje az említettek szintjét a skillek terén, használhatóságán és ami nekem plusz fájdalom, a skillek animációja terén. Nem akarok diszkó partit így is nehéz a targetet látni a fénytől(simán downed-ba küldött az elit béka vagy 5 playert, és nem láttam mivel), de valami igényesebb jöhetne pár kasztnál..

    Úgy tapasztaltam a reaper kis boostot kapott a chronomacer meg kicsi nerfet(nem változtattam semmit a gearen builden előző béta óta), aztán lehet hogy rosszul láttam :D Revenant hammerrel nem rossz, nekem összességében tetszik de szegény valóban nem fog világot váltani. Daredevil…hát pve-re nem túl hasznos :( Azt hiszem kár erőltetni a staffot (csak 2 kaszt nem használja!!) a rifle/mace jobb lett volna, szóval nem igazán győzött meg. Berserker meg nem nagy változás a többihez képest… nem igazán ad más játékélményt jóval többet vártam volna tőlük ötletben reaperhez képest szinte nulla, de a condi meg a skillek nem rosszak élesben. Finomítás biztos lesz még mindenhol, megjelenés után is. Engi nagyon érdekel, remélem nem szúrják el, de nem hiszem hogy annyira nagyon más lenne a játékélmény nála. Valamint van egy olyan érzésem hogy kellemes meglepetés lesz a Druida mivel a rangernél ez valóban más játékélményt nyújthat(már megint az a hülye staff, de itt legalább van is értelme, remélem nem fog ez is nekiállni ugrálni mint egy szerzetes hanem nekiáll “varázsolni”).

    Talán lesz még béta, van még olyan amit szeretnék kipróbálni, kevés volt az időm így kimaradt a pvp, pedig az is érdekel.

    • 2015. szeptember 9. - 14:57

      A beta miatt volt a térképhatár olyan szigorúan belőve. Azért írta, hogy kidob, ha feljebb tévedtél. Most elvileg csak az első map 25%-ának alsó rétege volt elérhető, ahogy az a kiírásban is szerepelt.

      A friss hús, a Revenant kezd alakulni, ahogy elnéztem. A fegyverváltás és összességében az előző beta óta eszközölt változások szépen újrapozicionálták főleg PvP-ben. Játékélmény tekintetében is rengeteg a pozitív vélemény azoktól, akik ráéreztek már. Innentől csak pár tweak kell neki, hogy a helyén legyen. PvE-ben szerintem úgyis a raid design lesz mérvadó, amiből csak később látunk majd valamit, ha kijött a patch az első szárnnyal. De az is lehet, hogy csak a második szárnytól szilárdul meg a raid koncepciója, miután élesben kiderülnek dolgok az elsőben. Látszik azért, hogy több lehetséges megoldással készülnek már a korai fázisban és nincs semmi kőbe vésve.

      Elvileg lesz még legalább egy beta megjelenésig.

      • Bikuci
        2015. szeptember 9. - 15:40

        Ez az alsó rétege volt? Nekem úgy tűnt, hogy a középső, mert lefelé azért elég sokat zuhantam…:))) Felfelé viszont már nem sok mindent láttam, úgyhogy lehet, hogy ez a középső és a felső rétege egyben.

      • 2015. szeptember 9. - 15:50

        A “the jungle-floor biome” elnevezésből következtettem arra, hogy ez az alsó réteg volt, de nyilván lehet a közepe is, ha tettek alá egy talaj alatti réteget.

      • Kozzy
        2015. szeptember 9. - 19:07

        Így van ha minden igaz:
        BWE1- canopy – felső szint
        BWE2 – floor- középső szint
        BWE3 ? (- roots – alsó szint)

  2. Brock Samson
    2015. szeptember 9. - 17:54

    Nekem nagyon bejott a Revenant, majdnem egesz beta hetvegen azzal rohangaltam mindenfele kulonbozo gearben es builden. Van benne valtozatossag, es igenyel nemi odafigyelest. Egyedul a Dwarf legendet nem tudtam mire hasznalni.

    Roviden: reaper tetszett, chrono undoritoan eros, viszont meg kell tanulni, berserker otlettelen, dragonhunter nekem uncsi volt, elementalistot nem volt idom behatoan tanulmanyozni, daredevilt pedig nem probaltam mert csapnivalo thief vagyok.

    Most mar ideje elokapniuk az engi specet, engem az erdekel legjobban.

  1. No trackbacks yet.

Itt és most várjuk a hozzászólásod!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: