Reklámok
Kezdőlap > WvW > Az új Borderland-ek lényegi elemei

Az új Borderland-ek lényegi elemei

A fordítást Pingman készítette!

Helló, Tyler Bearce vagyok, Game Designer itt az ArenaNet-nél, s azért vagyok most itt, hogy a World vs. World új, sivatagi Borderland térképéről meséljek, amit kemény munkával hoztunk létre, hogy a Guild Wars 2: Heart of Thorns™ kiegészítőben lecseréljük vele mindhárom jelenlegi Borderland-et.

Szóval, miért is az új térkép? Nos, sokat tanultunk arról az eredeti játék megjelenése óta, hogy mi az, ami működik, s mi az ami nem, ezért úgy döntöttünk, ez az alkalom egy jó lehetőség lenne arra, hogy egy még gazdagabb WvW játékélményt nyújthassunk. Tudjuk, hogy a játékosok ki vannak éhezve valami újra – miután évek óta ugyanazokon a Borderland térképeken vívják a háborút, így itt az ideje, hogy egy új csatateret ismerhessetek meg, hódíthassatok meg.

Mielőtt belemélyednék abba, milyen újdonságokkal találkozhattok a sivatagi Borderland térképeken először is arról szeretnék szólni pár szót, mi is lehet ismerős, ha játszottatok a jelenlegi Borderland térképeken. Első ránézésre ugyanolyan, mint amivel eddig találkozhattatok. Ugyanannyi erőd (3), torony (4) és supply camp (6) lesz rajta, mint a jelenleg létező Borderlandeken. Ezek az objektumok nagyjából ugyanott lesznek, mint ahol jelenleg. Eme objektumok elfoglalása és megtartása továbbra is pontokat ad a csapatotok Mist War értékéhez, s a dolyak-ok továbbra is az utakon szállítják az ellátmányt a supply camp és más objektumok között.

Most pedig arról, hogy mivel fűszereztük meg a játékélményt!

Vertikálisan növekedett

A sivatagi térkép sokkal rétegzettebb és vertikálisabb, mint a jelenlegi alpesi Borderland térképek. Vegyük példaként a következőt. Hullámzó homokdűnék között rohanva észrevehetsz egy rést homokban, s az ott talált, árnyak ölelte obszidián lépcsősort követve a mélybe egy hatalmas barlangba érhetsz, s megostromolhatsz egy, a mélyben rejtőző parázsló erődöt. A terep sokkal komplexebb, a szirtek magasabbak, az ösvények szelesebbek, egy sokkal mélyebb csatateret eredményezve.

Tematikus célkitűzések

Az erődök és tornyok sokkal egyedibbek, mint eddig. Sajátságos architektúrájuk, egyedi őreik vannak, s egyedi lordok védelmezik a foglalási pontokat. A három erőd az elemeket jeleníti meg – a levegőt, a földet és a tüzet. A lég-erődöt Petra történelmi városa inspirálta. A rózsa színeiben pompázó kanyon falába vájt égbe nyúló erődöt tenguk őrzik. Ellenben a tűz-erőd az első, teljes egészében a talaj szintje alatt elhelyezkedő objektum. Láva folyja körbe miközben impek és elszenesedett fleshreaverek őrzik kapuit. A föld-erőd egy valaha szebb napokat látott asura komplexum. Sziklák szögelnek ki a falakból, s hatalmas kövek lebegnek az égen. Csupán gólemek maradtak, hogy eme technológiai csodát megvédjék. A tornyok, melyekkel találkozni fogsz, pedig egy ogre őrhely, egy charr bázis, a mágia akadémiája valamint egy nekromantikus torony.

Keep---Air

Stratégiaiabb elhelyezés

Növeltük a tornyok stratégiai fontosságát. Ahelyett, hogy szimplán egy elkülönülő földterület lenne, amit a támadók könnyen kikerülhetnek, a tornyok most a térkép nagyobb területeit szigetelik el, valódi ütközőpontokat hozva ezzel létre. Egy ilyen torony birtoklása nem csak megkönnyíti a csapatodnak, hogy egyik területről a másikra jusson, de észrevehetően akadályozza az ellenséges seregek mozgását is. A tornyok és erődök kapuinak frontális támadása sokkal veszélyesebb lett. A támadóknak át kell jutniuk a körülölelő falak egy olyan halálzónáján, ahol azt kockáztatják, hogy felülről minden oldalról támadás érheti őket. Még a terep is a szerint lett kialakítva, hogy lehetőséget adjon a játékosoknak egy még intelligensebb – vagy őrültebb- taktikai játékra az árnyaltabb terepen.

Oltárok

Mindhárom elemi erőd környékén találhattok három oltárt a megfelelő elemekkel, összesen kilencet. Csakúgy, mint az őrposztok, ezek is elfoglalhatóak akár egyetlen játékos által is. Az oltárok birtoklása két fontos előnyhöz juttathat. Először is, ha egy a csapatod által kontrollált oltárral interraktálsz kapsz egy öt perces elemi áldás effektet. Ezen áldás növeli a mozgási sebességedet, valamint a sebzésed, kritikus ütési esélyed vagy védelmed valamelyikét, annak függvényében, melyik elemi áldást kaptad meg. Még ennél is fontosabb a másik ok, amiért érdemes kontrollálni az oltárokat az, hogy fontos stratégiai bónuszokat adnak azon csapatnak, aki a hozzátartozó elemű erődöt birtokolja. Minden egyes kontrollált oltár további előnyöket ad az erőd védőinek. Például minden egyes kontrollált Levegő Oltár után a védő csapat hozzáférést kap olyan dolgokhoz, mit az ugrópontok (jump pads), szél-lövegek, melyek lelökhetik a támadókat a sziklafalról, vagy a zuhanási sebzésre (fall damage) való immunitás, míg az erőd körzetében tartózkodsz. A Tűz-erődnél a Tűz Oltárok kontrollálása a védő csapatnak izzó pokolkutyákká való átalakulás lehetőségét biztosíthatja, életre keltheti a tűzlabdát köpködő gargoyle lövegeket, és immunitást biztosíthatsz égésre, valamint a láva sebzésére. A Föld-erőd automatikus védelmi mechanizmusokat kaphat, mint például a mágnesvasérc, mely lassítja az ellenfél mozgását, felugró sziklafalak, melyek a kanyon egyes részeit zárják el az ellenfél elől és a homokvihar, ami láthatatlanságot biztosít a benne haladó szövetségeseknek.

Oázis

A térkép közepe egy óriási dzsungel-oázis. Tele van összetett sziklaalakzatokkal, kanyargós patakokkal, bambusz függőhidakkal a fák közt, valamint van ott egy hihetetlenül nagy arany templom, ne is szóljunk a dinoszauruszokról. Ez egy olyan terület, ami a csavargóknak, rajtaütőknek, gankereknek ad játszóteret. Minden harmadik órában egy event indul az oázison belül. Egy nagy erejű energiaágyú csücsül az arany templom tetején, és természetesen ez azt jelenti, hogy a Te csapatod akarja majd elsőként feltölteni és elsütni azt! Játékosok fognak kószálni az oázis minden részében, hogy a dinoszauruszokat legyőzve megszerezzék az általuk lenyelt energiacellákat, s visszavigyék az oázis szélén található három Durmand Prioty kutatótábor bármelyikébe. Ez nem is olyan könnyű, mint amilyennek hangzik. Ellenséges játékosok próbálnak majd rátok támadni, hogy ellopják a cellákat, s a maguk szerverének nevében adják le. Amikor az egyik csapat elég cellát gyűjtött ahhoz, hogy el lehessen sütni, az ágyú sugárnyalábokat kezd el ontani magából, bezúzva az összes, ellenfél bitorolta torony és erőd külső kapuját a térképen. Ez által még akkor is érdemes a fegyvert kontrollálni, ha a térképen található összes erősség a Te csapatod kezében van, megakadályozva ez által azt, hogy ellenfeleid használják azt ellenetek.

Desert-Dolyak

Dolyak-ok és az őrszemek

A dolyak-ok egy új védekező képességet kaptak. Amíg egy szövetséges játékos a dolyak közelében tartózkodik a teherhordó megkapja a Védelmezett Karaván effektet. Amíg ez az effekt aktív a dolyak jelentős védelmet élvez mind a sebzések mind a kondíciók ellen. A védtelen dolyak karavánok továbbra is ugyanolyan sebezhetőek, mint korábban voltak, de ha játékosok kísérik a karavánt a támadók rákényszerülnek arra, hogy vagy győzzék le a játékosokat, vagy jóval több időt fordítsanak a dolyak legyűrésére. Az őrszemek is kaptak pár újítást. apró őrposztokat vigyáznak most, és van egy képességük, amivel percekre lelassíthatják az ellenséges dolyak-okat, jelentősen meghosszabbítva ezzel az időt, míg a dolyak a következő objektumhoz elviheti terhét. Szövetséges játékosok ideiglenes elsősegélycsomagokat is vehetnek fel ezeken a posztokon – amik nagyon hasonlítanak az Engineer-ek Med Kit gyógyító képességére. Ezek arra használhatóak, hogy meggyógyítsák a lelassított dolyak-okat, némi életerőt töltsenek vissza, vagy egy pillanat alatt swiftness buffot kaphass.

Szilárd okokat szeretnénk adni a játékosoknak, hogy megtartsák erődjeiket, így könnyen rájöhetsz arra, hogy az ellenfél kapuján kopogtatni egy nagy blobbal nem a leghatékonyabb módja a győzelemnek. Cserében rengeteg új stratégiát fedezhettek fel és fontos döntéseket hozhattok, hogyan is fordítsátok saját előnyötökre a terepet. Vissza fogunk még térni a Guild Wars 2: Heart of Thorns indulásáig, hogy többet is mondjunk arról, hogyan is képzeljük ezt el, hogyan ültetnénk át ezt a World vs World világába.

Habár kezdetben eme új térkép teljesen lecseréli a jelenleg létező Borderland-eket, már vannak terveink, hogyan is hozhatnánk vissza a klasszikus alpesi Borderland-eket. A jövőben erről is többet tudhattok meg.

Remélem élveztétek ezt a kis betekintést arról, mi is fog érkezni, s izgatottan várjátok, hogy kipróbáljátok az új térképet és az új mechanizmusokat. Viszlát a csatatéren!

Forrás: GuildWars2.com

Reklámok
Kategóriák:WvW
  1. gwfan21
    2015. március 17. - 23:56

    A legjobb az egészben, hogy nem csak dolyakok a málhás dögök végre.

  2. Mc Wolfy
    2015. március 18. - 14:36

    szerintem ez a fura antilop csak valami mobil madáretetőt hord az oldalán

  3. Bikuci
    2015. március 19. - 12:55

    Egy rohadt nagy labirintusnak tűnik az egész. Örülni fogok, ha megtalálom a towert.:)

  1. No trackbacks yet.

Itt és most várjuk a hozzászólásod!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: