Reklámok
Kezdőlap > Guild Wars 2 játékmenet > Heart of Thorns kisokos – amit eddig tudni lehet

Heart of Thorns kisokos – amit eddig tudni lehet

hot_header

Bejelentésre került a Guild Wars 2 első kiegészítője a Heart of Thorns. Ahogy Colin mondta, a prezentáció után több a kérdésünk, mint előtte volt. Ebben a posztban összeszedtem mindent, ami eddig tudható a kiegészítőről.

Megjelenés

A kiegészítőnek egyelőre nincs megjelenési dátuma. Amit tudni, hogy  a játék valamilyen verziója játszható lesz PAX East-en, amit március 6 és 8 között rendeznek meg, ezután valamikor pedig sor kerül a bétára, aminek az eredményei döntik majd el, mikor jelenhet meg a játék.

A játék kiegészítő lesz, így elindításához szükség lesz az alap Guild Wars 2 játékra is. Elérhető lesz dobozos és digitális változatban is, de azt egyelőre még nem döntötte el a cég, hogy milyen kiadások lesznek (lesz-e például gyűjtői kiadás). A kiegészítő áráról még nincsen információ.

Tartalom

Ami biztosan nem lesz

  • Nem lesznek erősebb fegyverek, páncélok.
  • Marad a 80-as maximális szint.

Terület

  • Az új terület neve: The Heart of Maguuma.
  • A dzsungel három részből áll, az aljnövényzetből, a földalatti, gyökerekkel benőtt részből és a lombkoronából. A lombkoronában megtalálhatók a Pact hajóinak maradványai.
  • A dzsungelben megtaláljuk Glint örökségét.

Mastery rendszer

  • Account alapú PvE rendszer.
  • Mastery pontokat nem csupán a kiegészítő területén szerezhetünk majd, hanem a már meglévő területeken is lesznek ezekkel kapcsolatos feladatok, illetve a jövőben érkező tartalmak is bővítik majd a rendszert.
  • Segítségével különböző feladatok teljesítésével pontokat gyűjthetünk, amiket aztán különböző képességek feloldására költhetünk. Ilyen feladat lehet, egy kihívás, csoportos kihívás teljesítése, térkép felfedezése vagy egy kihívást jelentő achievement teljesítése.
  • A Mastery pontokat elkölthetjük például a siklás megtanulására, kollekciók teljesítésére, amikért precursor-t kapunk (új legendary fegyverek is érkeznek a kiegészítővel), olyan képességre, melynek segítségével leszedhetjük a nehéz páncélú Mordrem-ek páncélzatát, stb.
  • Minél több pontot költünk például a siklásra, annál jobban tudjuk majd irányítani, meg tudjuk lovagolni például a légáramlatokat.
  • Megtanulhatjuk a dzsungelbeli civilizációk nyelveit, így megismerhetjük történelmüket és eljuthatunk olyan helyekre is, melyeket csak ők ismernek.

Specializáció

  • Minden kaszt képes lesz specializálódni egy-egy adott dologra.
  • Egy kasztnak csak egy specializációja lesz, aminek a felvételével elérhetővé válik egy addig a kaszt által nem használható fegyver, valamint új heal, utility és elit képességek és trait-ek is. Új kaszt mechanizmus is jár a specializációval. Ugyanakkor, az alap trait-ek közül lesz, ami elérhetetlenné válik.  Harcon kívül bármikor visszaválthatunk az alapkasztunkra és vissza is vehetjük a specializációt.
  • A ranger druid-dá válhat, így használhat staff-ot. A necromancer greatsword-ot használhat majd, az engineer hammer-t, míg a mesmer pajzsot (jelenleg ennyit tudni biztosan).

Új kaszt – Revenant

  • Nehéz páncélt használ.
  • A revenant képes használni a Guild Wars világának ősi hőseinek erejét. Amiről tudunk, az King Jalis Ironhammer, a törpkirály, illetve Mallyx a démon.
  • A hősök erejének használatával megváltoznak a revenant képességei.

WvW

  • Új Borderland térkép, ami bekerül a borderland rotációba.
  • Minden várnak saját témája van és a várak körüli célpontok megtartása különböző képességeket ad az azokat tartó szervereknek.
  • Ha az Earth vár körüli célpontokat tartjuk, akkor a vár körüli föld megemelkedik, így védekezve a támadásokkal szemben.
  • A Fire várnál magma tavak jelennek meg, melyekbe beleugorva gyorsabban utazhatunk, hiszen egy másik magma tóban jöhetünk elő.
  • Olyan változtatások lesznek, melyek fontossá teszik a várak és célpontok megtartását.

sPvP

  • Új játékmód: Stronghold.
  • A csapatok supply-ért küzdenek, amiből katonákat bérelhetnek fel, akikkel közösen betörnek az ellenfél erődjébe, hogy ott megöljék a guild lord-ot. Út közben hősökkel lehet találkozni, akiket szintén az oldalunkra tudunk állítani.

Guild

  • Stronghold-ban lehet guild csapatot létrehozni, lesz külön guild leaderboard.
  • Érkeznek a guild hall-ok, melyeket nem csupán megvásárolhatunk de építhetünk és fejleszthetünk is.
Reklámok
  1. 2015. január 26. - 07:28

    Komolyan bétáztatják a kiegészítőt? O.o

    Alig várom már! Hónapokig megtelik minden majd Revenantokkal! Amerre csak nézel, ott lesznek. PvP lesz a legjobb! :)

    • 2015. január 26. - 07:31

      Nem is, mert ott lesznek a specializációk, azokkal is sokan fognak játszani, mert hát metát kell rájuk írniíí!

      • 2015. január 26. - 07:33

        Ja, tényleg igazad van! :D

    • Sárki
      2015. január 26. - 18:51

      na, csak igazam lett? :D

      • 2015. január 28. - 21:33

        Hámmostmommeg’!
        Meg vagyok illetődve! :D

  2. balajo78
    2015. január 26. - 08:56

    Dlágaszágom ez kicsit Gollum feeling :)

    • balajo78
      2015. január 26. - 09:22

      Miért utólag jut eszembe a válasz gomb létezése. És miért nem lehet szerkeszteni :)

  3. Ely
    2015. január 26. - 10:22

    Amúgy…szerintem az az ősi civilizáció ott, akikre “ancient allies”-ként céloz, létezne hogy a Guild Wars2-es forgottenek? Mert ugye a barlang a forgotteneké volt, ahova Wynne menekült, majd mi is bementünk…….és ott is ugyanaz azokat az arany-romokat láttuk, mint amit a kieges dzsungel városban is láttunk. Lehet itt nem Mursaat lesz hanem valami szebb forgotten :D

    • 2015. január 26. - 12:53

      IMHO Mursaatok

    • Shantey
      2015. január 26. - 15:08

      Az egy mursaat. Pont. Illetve három. Még egy pont.

    • Gandarel
      2015. január 26. - 19:59

      Golden city = Mursaat.

      Méretes White Mantle szimbólum a város bejáratán = Mursaat.

    • Ely
      2015. január 26. - 21:10

      Jóóó én is REMÉLTEM hogy mursaatok :D csak nagyon forgotteneztek is, azért féltem :D de sztem jobban néznek ki mint anno GW-ben, Tyraelesebbek :P elfogadnék egy mursaat armor skint ^^ szárnyastul

  4. Kozzy
    2015. január 26. - 10:27

    Az amit sokan nem értettek meg a hivatalos fórumon hogy a specializációval nem erősebb leszel, hanem csak átválthatsz valami mássá hogy más képességeid legyenek.
    Mindenki azt hiszi hogy 2-3 spec közül választhat majd és attól erősebb lesz..
    Ez nem igazán másodlagos kaszt mert ott leginkább csak plusz dolgokat kapsz a meglévőhöz..ezáltal “jobb” leszel..de itt az új dolgok mellett elvileg vesztesz a régi dolgokból…tehát nem “jobb” leszel hanem csak cserélsz másra.
    Ha átváltasz kapsz egy eddig nem használható fegyvertípust (ahhoz ugyebár új fegyver skill-eket), új utility, elite skilleket, sőt új trait-eket is.
    De ugyanakkor szinte biztos hogy valamennyi részét az eredeti profession-nek elveszted..azaz nem fogod tudni használni az összes régi utility, elite skill-ed és a régi trait-jeid, sőt..van egy olyan érzésem hogy cserébe az új fegyverért egy régit nem használhatsz.
    (szerintem! pl. a druid kap staff-ot, de mondjuk elveszik tőle a longbow-t vagy shortbow-t.)
    Sajnos rengetegen elképzelhetetlennek tartják hogy csak 1 spec legyen kiadáskor mert min 2-3-at várnak..de ez kb lehetetlen (nagyon sok meló..rengeteg új fegyver típus kellene, rengeteg új skill, trait és tönkretenné a játék egyensúlyát), viszont jó alapokkal később tudnak berakni még.
    Sokan azt mondogatják hogy ez így nem választás..pedig igen..választhatsz hogy maradsz a megszokottnál vagy váltasz másra ami nem feltétlen “jobb”…csak más.
    Amivel fejlődhet a karaktered (account-od ebben az esetben), azaz “jobb, erősebb, többet
    tudó” lehet azok a Mastery-k.
    Ami még érdekes hogy úgy lesz-e a Mastery mint WvW-n : account-on közös pontok, de külön karaktereként másképp elkölthető.
    Ami szintén sokak számára nem volt egyértelmű : a siklás csak az új területen lesz, azaz nem lesz könnyebb a régi jp-ket, vista-kat csinálni..az újakat meg nyilván ennek megfelelően tervezik..még jobbak lesznek :P
    Ami még eszembe jutott (bár ez csak talán pvp-ben fontos) hogy ha minden igaz akkor a Revenant medium hp-s lesz, tehát minden +vit nélkül 80-on 15182 HP-ja lesz. (csak ez hiányzott már az armor-hp táblázatból)
    Tetszenek a változtatások és várom már hogy még többet tudjunk meg..
    Amúgy jól összeszedted a dolgokat, jó ötlet volt.

    • erasmus
      2015. január 26. - 11:10

      A revenant is heavy lesz alapból, úgy vezette fel hogy 3 light 3 medium de csak 2 heavy armor class van.

      • erasmus
        2015. január 26. - 11:11

        felejds el félreolvastam az írásod :)

    • Healer
      2015. január 26. - 12:55

      Nincs kizárva hogy igazad van, de ne tálald kész tényként, semmit nem tudni a masteryről és a specializációkról EGYENLŐRE.

      • Kozzy
        2015. január 26. - 13:19

        A specializációs dolgot tudni, ugyanis Colin “nyilatkozta” a PAX south “after party”-n..

      • Healer
        2015. január 26. - 14:12

        Rohadjanak meg az afterpartyjukkal, hogy egyben nem lehetett megtudni semmit, és az utolsó órában lehetett hallgatni Woodenpotatoes röhögését, érdemi infok helyett.

        Plusz Colin az elején bejelentette, hogy a release dateről még később szó fog esni, erre a legvégén az interjúban, nem pedig az emberek előtt a szinpadon…

    • Shantey
      2015. január 26. - 15:13

      Inkább tovább specializálják a buildeket és az adott tevékenységben erősebb lesz elkerülve, hogy a hülyegyerek csinál egy shout buildet shoutok nélkül condi fegyverrel. Igen, ilyen is van. Még mindig.
      A kérdés tényleg az, hogy a már meglévő skillekből mi lesz még elérhető illetve, hogy ez bővülni fog-e a jövőben vagy csak specializációk útján?
      Egyáltalán nem biztos a medium hp és amúgy medium armor proffoknál nincs még mindig high hp kari csak medium (engi, ranger) meg low (thief). :P Mondjuk OP is lenne engi vagy ranger ha több hp-t kapna, főleg jelenleg. :D

      • Kozzy
        2015. január 26. - 16:08

        Igazad van…az engi és a ranger medium armor+medium hp…eddig eszembe se jutott és azon az elven gondolkoztam hogy nincs egyforma ezért lesz heavy-ből is ugye a medium mert high meg low van már.
        Igaz, igaz..bocsánat..

    • Sárki
      2015. január 26. - 19:01

      az nem választás, ha a régi és az új skilleket nem kombinálhatod kedvedre. GW1-ben a kettős kasztrendszerben össz. annyi volt a megkötés, hogy az elsődleges attribra nem tehettél pontot a másodlagos kasztnál. Egyébként meg ha kiadnak egy rosszul balanceolt specializációt, az igen csak leszűkíti a lehetőségeket. Ez úgy lenne korrekt, ha külön is kapnánk új skilleket meg traiteket, nem csak a specializáció részeként.

  5. 2015. január 26. - 11:07

    Teljesen nekem se tiszta, inkább kérdezek:

    “Új Borderland térkép, ami bekerül a borderland rotációba.” = 3-ból egyik Border kiesik, és ott nagyobb nyomást kap a sorsolt szerver? Mert 4. mapnak teljesen fölöslegesnek tartom T1 kivételével. Akkor EOTM-ot is csapják bordernek és úgy 3 teljesen különbözőnk lenne…

    A régi térképek megmaradnak kihalt, unalmas senkiföldjének, amikere csak Daily és WorldBoss miatt megy a tömeg? Elég szomorú, ha nem végeznének rajtuk egy komolyabb ráncfelvarrást a közeljövőben…

    Specek: Értem én Kozzy-t, hogy ez inkább a más fele való elfordulást jelent, minthogynem + erőt, de ez így önmagában kevés. Nálam a specializáció annyit tesz, hogy az irányok közül valamelyiket kiemelten jobban is végezhetjük, például a Rangerem elmélyíti az íjászat művészetét, így ezáltal jobb lesz benne – és nem az, hogy hogy ezentúl lehetek még inkább support. Mert így ahogy Kozzy mondja, inkább tudásbővítésnek hívnák.

    U.i:. Jó ötlet ez a “kisokos”! ;)

    • nathriel01
      2015. január 26. - 11:37

      A borderland rota nekem sem világos, ezzel meg kell várni, míg jön valami cikk, amiben tisztázzák. A régi térképekre is kerülnek mastery-k, ezen felül más ráncfelvarrást nem említettek, illetve ha kieg miatt jönnek új játékosok, ők azért egy ideig benépesítik majd.

    • 2015. január 26. - 15:44

      Az új WvW map-ről annyit mondtak egyelőre, hogy “hozzáadják a heti rotához” (fejből idéztem, de valahogy így szólt a lényeg), tehát hetente fog az is resetelni, ahogy a heti rota megy. Valószínűleg ez az 5. map lesz, de ez csak az én spekulációm. Van még egy “3-hour rotation” is a weekly mellett ugye, ami EotM, tehát ez nem azzal lesz egy rotában, csak ennyit tudunk. Ha viszont heti rotában vezetik be, akkor valószínűleg az ott szerzett pontok is számítanak majd, és várhatóan egyetlen instance lesz belőle minden matchup-ban, és nem úgy lesz, ahogy EotM. De ez csak találgatás. Semmi egyebet nem tudunk azon kívül, hogy hetente resetel majd a többi hetivel együtt.

      • Sárki
        2015. január 26. - 19:03

        Border, tehát valszeg teljes értékű borderként fog működni. a gond ezzel csak az, hogy lesz egy map, amire epic queue lesz, mert mindenki kíváncsi rá. Am az azért még elképzelhető, hogy a régi bordert kukázzák, és 3 új mapos border lesz.

  6. Aida
    2015. január 26. - 11:32

    Arról hogy végül is mi lett Eir-rel, Zojja-val meg Logan-nel lehet tudni valamit? Meghaltak, eltévedtek az erdőben, kertészkedési leckéket vesznek, vagy valami?:)

    • nathriel01
      2015. január 26. - 11:35

      Nem tudni semmit, viszont valószínűleg élnek. LS2 utolsó részében Zojja ismét megszólalt és mondták is, hogy sikerült felvenniük anyagot Felicia Dayyel (aki Zojja hangját adja), szóval kétlem, hogy arra az egy részre szerződtették volna újra.

      • Sárki
        2015. január 26. - 19:04

        visszaemlékezések is lehetnek.

      • 2015. január 28. - 21:36

        Előzmények… előzmények mindenütt!

  7. gwfan21
    2015. január 26. - 12:30

    Két dolog: PAX East március 6-8 és nem 23-25.

    A másik a bétával kapcsolatban egy kérdés. Kieghez bétát furának tartom és ingame is írták páran, hogy az félreértés és a demo-ból indult ki béta mizéria. Ezzel kapcsolatban valami? Hol olvastátok ezt a bétát?

    • nathriel01
      2015. január 26. - 12:33

      PAX East jogos. Béta itt: https://help.guildwars2.com/home

      • gwfan21
        2015. január 26. - 13:24

        Köszi. Érdekes nekem ez a kieg béta, de ők értenek hozzá nem én. :D

      • 2015. január 26. - 13:36

        Én sem értem, szervereik működnek, bugokat ilyen szinten nem illik benne hagyni, amik meg véletlenül bennmaradnak, lehet menet közben orvosolni.
        Olyan rosszindulatú vagyok, hogy képes vagyok azt feltételezni, hogy a hype miatt csinálják. :D
        Mondjuk talán az új bordert, meg PvP módot nem árt tesztelni. :)

  8. Healer
    2015. január 26. - 12:58

    Kíváncsi leszek az árára, valamint, hogy hogyan oldják meg a kieg/nem kieg tartalmak elkülönítését, pl: Az új mapek ha a kieg részét képezik, mind www-ben, mind PVP-ben elérhetetlenek lesznek azoknak akik nem vették meg?

    • Kozzy
      2015. január 26. - 13:23

      Az sPvP map-okról, a StrongHold módról nem tudni hogy elérhető lesz-e kieg nélkül.
      Az új WvW borderland-ről azt mondták (szintén az “after pary”-n) hogy még ők se tudják biztosan hogyan kerül a képbe és hogy várják az ötleteket, javaslatokat.

      • 2015. január 26. - 13:38

        Ahogy olvasgatok, úgy erősödik bennem a gyanú, hogy nagyon odébb lesz még ez a kieg.

      • Sárki
        2015. január 26. - 19:05

        np, csak legyen jó. meg közben adjanak tartalmat is.

  9. Kozzy
    2015. január 26. - 13:37

    Most olvastam hogy azt is mondták hogy nem lesz LivingStory a kieg-ig (vagy ha lesz is másról fog szólni).
    Ezt a történet vonalat nem viszik tovább LS-ban mert közvetlen a kiegészítőben folytatódik.
    De szerintem ezt kb eddig is sejtette mindenki..
    Azt hogy addig miket kapunk..ki tudja..talán SAB, talán WvW szezon..ilyesmiket tudok elképzelni.
    Amúgy érdekes dolog hogy akkor most a LivingStory megszűnik azoknak akik nem vesznek kieg-et? Ti láttok rá esélyt hogy ezentúl 2 LS lesz? Vagy indul egy tök más történet az eredeti map-okon?
    Mondjuk abba se vagyok biztos hogy a Mordremoth-os story LS formájában lesz folytatva (hogy pl. 2 hetente kiadva 1-1 részlet) hanem lehet mindent egyszerre berakják a Personal Story-ba (és mindenki végigjátssza a saját ütemében és akkor egy jó darabig lehet nem is lesz ezt a történetet folytató LS).

    • gwfan21
      2015. január 26. - 13:41

      Én meglátásom szerint elég egyértelmű, hogy a Mordremoth story az kiegben lesz befejezve és nem LS formájába. LS majd valami más irányba fog menni ha lesz. Például a többi sárkányt vagy kontinenst, stb-t vezeti fel.

      • Shantey
        2015. január 26. - 15:17

        Pl ahogy Palawa Yolo hordáin átverekedjük magunkat egy sivataggal egyetemben, hogy az öreg Kralkit lenyomjuk, amit persze aztán a DE orra alá lehetne dörgölni BWÁHÁHÁHÁ … >:D

  10. Bikuci
    2015. január 26. - 15:42

    Szerintem ha a demo után sokat kell rá várni, (mondjuk június) akkor biztos megtolják még valamivel. Valószínűbb, hogy április, májusban jön ki, és addig altatnak minket seasonnel, meg szívárogtatnak. A márciusi demo után imho előrendelhető lesz.:)

  1. No trackbacks yet.

Itt és most várjuk a hozzászólásod!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: