Advertisements
Kezdőoldal > Aktuális információk > PAX South livestream – jegyzetek

PAX South livestream – jegyzetek

hot_header

Véget ért az előadás, bejelentésre került a Guild Wars 2 első kiegészítője a Heart of Thorns. A stream alatt szorgosan írogattam, ebben a posztban megtaláljátok a leglényegesebb dolgokat az előadásról. Holnap jelentkezni fogok egy újabb poszttal, amiben még részletesebben leírom, hogy mi tudható eddig.

Kaptunk egy trailert. Elég komoly volt és viszonylag hosszú is. Ez volt a Guild Wars 2 első kiegészítőjének trailer-e!

A trailer-ben érdekes kaszt-fegyver kombinációkat is láthattunk, valamint új képességeket.

A kiegészítő célja, hogy mélyítse a játékvégi karakterfejlődést.

Új módszer lesz ún. mastery-k kitanulására, amikre szükség lesz különböző kihívások teljesítésére. Karakterünket specializálhatjuk. Új guild fejlődés lesz.

Heart of Maguuma lesz az új régió. Három szintből fog állni, a gyökér részből, a felszínből és a lombkoronából.

Mastery rendszer: account alapú, PvE rendszer. Mastery pontokat lehet gyűjteni, sok mindennel (story teljesítés, felfedezés, stb.). A pontokból új képességeket lehet kiváltani. Lehet majd olyan képességet kiváltani, amivel siklani tudunk a levegőben, ha leugrunk valahonnan. Meg tudjuk majd tanulni majd a dzsungel új fajainak nyelveit. Lesznek harci képességek is, melyekre szükség lesz az új lények, boss-ok legyőzésére. A Mastery rendszer segítségével készíthetünk majd precursor-t. Lesznek új legendary precursor-ok.

Specializációk: minden kaszt tanulhat egy specializációt, ez majdnem olyan mint a GW1 másodlagos kaszt rendszere. A rangerek druiddá válhatnak, így használhatják majd a staff-ot, így új heal, utility és elit képességekre is szert tehetnek. A necromancerek greatsword-ot használhatnak majd. A megjelenés előtt minden specializációról beszélni fognak.

Új kaszt: Revenant – Rytlock egy revenant, képes irányítani a Mists erejét. Heavy armor kaszt. Régi legendák erejét tudja használni, pl: King Jalis Ironhammer is egy ilyen legenda, Mallyx szintén.

WvW: új Borderland térkép. Minden keep-nek saját témája van és mind más erőt ad az őt tartó szerver tagjainak. Fontosabb lesz a célpontok megtartása.

sPvP: új játékmód – Stronghold. Supply-ért harcolunk, amiből harcosokat veszünk, amivel megtámadjuk az ellenfelet, hogy megöljük a guild lord-ját.

Jön a GvG! Stronghold-ba guild-ként is be lehet lépni, lesz guild leaderboard.

Jönnek a Guild Hall-ok! Lehet majd építeni, fejleszteni.

Advertisements
  1. balajo78
    2015. január 24. - 11:56

    Nekem marad az olvasás mert vendégek lesznek nálunk. Remélem youtubon is fent kesz majd.

  2. fairplay
    2015. január 24. - 13:05

    köszi előre is az infokat :)

  3. Ely
    2015. január 24. - 14:42

    ööö tud valaki valamit hogy milyen “ingame ajándékosztás”? :P aki hamarabb kommentel vagy ilyesmire számítsak? :D amúgy már én is várom mi sül ki belőle :P köszi előre az infókat!

    • eszem
      2015. január 24. - 15:02

      Ha emlékeim nem csalnak a guildmag twitch-én lesz. Meg talán az egész utáni wodenpotato + matvisual mókában. De nézz utána inkább.

      • Ely
        2015. január 24. - 15:18

        Köszi! :)

  4. Shantey
    2015. január 24. - 16:51

    Twitch chat teljesen megőrült … :D Az emberek nagyon készen vannak már most.

    • eszem
      2015. január 24. - 17:04

      #ExpansionOrRiot!

    • 2015. január 24. - 17:11

      Most lépi át az 50k nézőt a GW2. Jelenleg a legnézettebb stream, és még el sem kezdődött. :O

  5. Lisa
    2015. január 24. - 17:05

    itt ?

  6. Mc Wolfy
    2015. január 24. - 17:20

    mi történt eddig?

    • Sárki
      2015. január 24. - 17:28

      kiderült hogy queen jennah egy börtönlezbi :D

  7. erasmus
    2015. január 24. - 17:27

    semmi

  8. Kozzy
    2015. január 24. - 17:31

    Rég volt már ilyen..de most hétvégén sikerült felkúszni a Guild Wars 2-nek a 2. legnézettebb twitch csatorna helyére :)

  9. eszem
    2015. január 24. - 17:37

    Expansion! :D

  10. Tick
    2015. január 24. - 17:43

    expansion jeeeeeeeeeee :)

  11. metalbull
    2015. január 24. - 17:45

    Welcome to the Jungle!

  12. szilassim
    2015. január 24. - 17:57

    magyarul 1 nagy jumping puzzle confirmed

  13. 2015. január 24. - 18:05

    Azt lehet tudni, hogy fizetős vagy ingyenes lesz a kiegészítés?

    • 2015. január 24. - 18:40

      Mivel nem mondták, hogy ingyenes lesz, szerintem így már biztosan fizetni kell érte. Árat és megjelenést még nem mondtak.

    • Shantey
      2015. január 24. - 19:00

      “Q: Is the expansion “buy to play”?
      A: Guild Wars 2: Heart of Thorns is a paid expansion to Guild Wars 2, but once you buy it, there are no subscription fees. This means that you can continue playing and access future updates for Guild Wars 2: Heart of Thorns with no subscription fee.”

      “Q: Do I have to own Guild Wars 2 to play the expansion?
      A: Yes. Guild Wars 2: Heart of Thorns is an expansion to Guild Wars 2 and not a stand-alone campaign, and therefore it requires the base game to play.”

      https://help.guildwars2.com/entries/105801626-General-Guild-Wars-2-Heart-of-Thorns-Questions

  14. bandibá
    2015. január 24. - 18:14

    na, kieg,, új terület, új kaszt, új www map, gvg, gh, greatsword for necromancer….mindenki álma teljesült!

    • gwfan21
      2015. január 24. - 19:12

      Ami kimaradt a hozzászólásokból és a “cikkből” pedig szerintem ez is régóta téma már és öröm és bódottá. Új pre cursorok, új legendaryk és új pre cursor beszerzés.

  15. fairplay
    2015. január 24. - 18:16

    gyerekek nemsokára jön a gw2 ? xD még csak most kellet volna ki adniuk

  16. szilassim
    2015. január 24. - 18:23

    not bad :o sőőt szerintem nem lessz riot :D eléggé kitettek magukért

  17. Stan
    2015. január 24. - 18:26

    Köszi Royal!

    • Sárki
      2015. január 24. - 18:45

      :DD

  18. Wolfy
    2015. január 24. - 18:31

    sírok gyerekek! Szuper lesz!

  19. balajo78
    2015. január 24. - 18:41

    Köszi a forditást. Erre megéri várni :)

  20. 2015. január 24. - 18:50

    Nagyon okosan csinálták, hogy minden olyan feature-t, amit általában a játékosok tömegesen kértek, belerakják egy nagy csomagba. Nyilván kiadhatták volna ingyen is a szokásos patch-ekben, de annyira azért nem őrültek meg.

    Nagyjából ilyen bemutatót reméltem, vagyis inkább rosszabbat. :) Külön jó volt, hogy biztató WvW és sPvP dolgokat is bejelentettek. Lesznek még itt hírek bőven a megjelenésig. Ki van ez találva…

    • Mc Wolfy
      2015. január 25. - 01:25

      jó, csak mondjuk ezt 1 év után kellett volna. remélem most már évente lesz valami ilyen + folyamatosan updatek

  21. Shantey
    2015. január 24. - 18:50

    Hát fiúk lányok … hosszú lesz ez a pár hónap várakozás. :D

  22. trps
    2015. január 24. - 18:52

    Nekem annyi a bajom az egésszel, hogy valami dátumot azért mondhattak volna, hogy mikor jelenik meg.

    • eszem
      2015. január 24. - 19:21

      Colin mondott: When it’s ready :D

  23. Nertal
    2015. január 24. - 19:00

    És a mountok? :'(, tudom hülyeség meg menjek máshova, de olyan jó lenne…

    :D

    • Shantey
      2015. január 24. - 19:02

      Egy jó okot mondj, azon kívül, hogy jó lenne, mert legalább három okot mondok rá, hogy miért hülyeség.

      • Avinas
        2015. január 24. - 19:51

        Én is csak annyit tudok mondani, hogy mert jó lenne. Viszont tényleg érdekel az a három ok amiért nem! :)

      • Shantey
        2015. január 24. - 19:54

        Teljesen indokolatlan, mert …
        1. Waypointok.
        2. Swiftness / speed boost.
        3. Mobility skillek.

        +1: Vizuálisan sem feltétlenül nézne ki az a sok animált ocsmányság egy helyen, ahogy pl Teq előtt is majd’ minden ember mellett ott mászkál egy mini. :)

  24. gwfan21
    2015. január 24. - 19:13

    Valamiért válasznak írta be ezért dupla koment had örüljön mindenki: Ami kimaradt a hozzászólásokból és a “cikkből” pedig szerintem ez is régóta téma már és öröm és bódottá. Új pre cursorok, új legendaryk és új pre cursor beszerzés.

    • nathriel01
      2015. január 24. - 19:19

      Akkor duplán nem olvastad el a cikket: “A Mastery rendszer segítségével készíthetünk majd precursor-t. Lesznek új legendary precursor-ok.” :D

      • gwfan21
        2015. január 24. - 21:03

        és tényleg b+ :D ezer bocsánat mester

  25. Shantey
    2015. január 24. - 19:27

    Update: 6 hét múlva a PAX east során már lesz játszható verziója a HoT-nak, úgyhogy annyira nem lehet messze a megjelenés. :)

  26. Kozzy
    2015. január 24. - 19:51

    Előre is bocsi a hosszabb poszt miatt..
    Amit én képzelek pár dolog mögé:

    -mastery rendszer :kb úgy tudom elképzelni mint wvw-n. A jungle-ben történt dolgokért (felfedezés, event..amikért most is kapsz xp-t.) kapsz Jungle xp-t/pontokat amiket úgy mint wvw-n a mastery-nél el tudsz költeni. Lehet lesznek kategóriák is : volt itt siklás, combat mastery (új támadások, védelmek új támadások ellen), build/craft mastery (legendary/precursor), lore/exploration mastery.
    A siklás kifejezetten tetszik. Remélem lehet azt is majd skin-ezni valahogy (akár GemStore-ból is)

    -profession specializációk: azt még nem sejtem hogyan lehet majd elérni..jó lenne valami epic story, küldetés sorozat..
    Jelenleg úgy tűnik +1 fegyver típust lehet majd használni minden profession-nek és új utility-k és elite skill jár a spec után.
    Felmerül hogy több spec/profession is lesz vagy csak egy és hogy a trait-ekben is fog ez változást hozni?

    Új profession – Revenant : elsőre tetszik..kb heavy elementalist-ként képzelem el..ahogy az
    elementalist váltogatja az attumenteket úgy tud majd ez is váltani a régi legendák ereje között.
    Bár lehet nagyot tévedek :P
    Mivel heavy armor-ból van low hp-s(guardian) és high hp-s(warrior) ő szerintem medium hp-s lesz.

    -új borderland map : mivel home border-je mindenkinek van már ezért eternal-hoz hasonló map lesz.
    Az hogy az egyes erődök “erővel bírnak” és segítenek megvédeni magukat nem rossz ötlet..
    Több jelentőséget kap a védelem. Az új map-on ez logikus..de nem tudom ezt hogy érvényesítik a többi meglévő border-re…

    -sPvP : nekem ez a StrongHold mód nekem nagyon a moba (pl. dota, lol, hon) stílusra hajaz..ha igen akkor ez sajnos nem igazi full pvp mert mob-okat is kell gyakni és akkor már nem full pvp build kell..sok pve játokos fogja szeretni ezt a módot…az igazi pvp-sek meg lehet hogy kevésbé…
    A guild-es leaderboard nem rossz, de mivel “csak” 5v5 lesz azért ez nem az igazi GvG szerintem.

    GuildHall : személy szerint nem tartom nagyon fontosnak..valami raid-szerű guild-es dolognak jobban örültem volna.

    Pár dolog ami rögtön eszembe jut és amit nem említettek :
    -mikor lesz
    -mibe/mennyibe fog kerülni
    -hány zóna lesz az új régióban
    -lesznek-e új fegyver típusok
    -minden fegyver típusból lesz-e új legendary
    -legendary armor?
    -lesznek-e új trait-ek
    -lesznek-e, ha igen mennyi új dungeon
    -lesznek-e új normál sPvP map-ok? (nem StrongHold-os)
    -lesznek-e új wvw mastery-k, új siege weapon
    -fractal lesz-e több, illetve az elérhető szint növekszik-e
    -az új régió magasságai között át lehet majd “siklani”, menni..stb, vagy külön töltő képernyős zónák lesznek
    -lesznek-e új world boss-ok
    -működni fog-e a szintező tekercs az új profession-nél? :)

    Biztos mindenkinek megvannak a saját kis elvárásai és kérdései..
    Remélem hamar kapunk még több információt..

    • erasmus
      2015. január 25. - 09:16

      -működni fog-e a szintező tekercs az új profession-nél? :)
      Bebaszna ha nem. Akkor minek adják ezt a vackot, ha letiltják az egyetlen olyan helyzetben amikor lenne értelme használni?

  27. 2015. január 24. - 20:02

    Pre-Purchase mikortól lesz? :) Megvettek kilóra :D

  28. Cecilia Sunshine
    2015. január 24. - 20:26

    Am kimondták, hogy csak 1 spec. lesz, vagy csak te írtad? Mert ha csak 1, nem sok specializáció van benne. :D

  29. balajo78
    2015. január 24. - 21:24

    A guild rendszerben jó lenne pár változtatás. A mostani Guild event rendszer eléggé ellaposodott ezért is van már csak szombatonként a Varianceban is guild event mert senki nem járt eventre. Viszont aki nem tud a szombati eventen részt venni nem jut Guild Commendation-hoz.
    Például lehetne csak az azonos guildet reprezentáló játékosokból álló partyk után kapni Guild Commendationt .
    Mondjuk egy full AC run ért járna X Guild Commendation, a nehezebb dungeonokért akár pathonként Y mennyiség. Ugyan ez WvW-n sikeres foglalás/ védésért bizonyos mennyiség, pvp, re nyert körönként stb…
    Lehessen az így megszerzett Guild Commendation-ból mondjuk precursort vagy ahhoz alapanyagot venni. Egy átlag játékos precursor megszerzési idejéhez igazítva az árát, de lehetne ahhoz képest könnyítve de akkor legyen Guildbundos. Ha a player másik guildet reprezentál akkor az így szerzet legedary legyen inaktív és helyette az adott fegyver exo változata lépjen életbe amit a játékos ugyan úgy skinezhet. Ha távozik a guildből akkor sem veszne kárba a munkája csak némi plusz melóval kiválthatná egy állandó legendary fegyverre.

    A fentiek alapján jobban összetartó játékosokból profitálhatna a guild is, a partyk után kaphatna meritet és ebből fejleszthetné a Guild Hallt. A Guild Hallban lehetne a játékosoknak egy Guild Commendationből vásárolható privát bank fiókja amibe minden olyan itemet pakolhatna ami nem Acc ill Soulbundos. Ezt a fiókot lehetne személyre szabni,bővíteni,meg osztani playerekkel. Ebben a fiókban tárolni a közös célra gyártott kaját, alapanyagot stb…

    Fentebb szó esett a Mounthokról. Ami ott elhangzott ellenérvként azzal egyet értek nagyjából.
    Ami mellette szól:
    – gyűjthető és lehet érte Achit kapni :)

    Hát bocs kicsit hosszú lett. Párszor megkaptam, hogy Fan boy vagyok és nem teszek semmit a játékért, hát most kicsit elgurult a gyóccer :D

  30. Sárki
    2015. január 24. - 22:07

    Hát először is wháo :) Végre jön a kieg, új …(fel nem sorolom) királyság. leszögezem borzasztóan örülök és ha kicsit negatív hangvételű lesz az írás akkor elnézést, de realista típus vagyok :P
    Mastery rendszer: nagyon izgalmas elgondolás, remélem ilyen tűzgyújtás meg ilyesmi túlélős b@romságok is lesznek benne amik igazából semmire se használhatók, de fun lesz összeszedni őket :D Ha fun lesz összeszedni. Ugyan a lore mastery az a cucc, amit már a megjelenés óta hiányolok a prioryból, de szerintem mastery témában túlzott elvárásokat állítunk már most a rendszerrel kapcsolatban. Azért gw2 megjelenése előtt a skill pointokról is elő volt adva, hogy milyen izgalmas, milyen epikus lesz a megszerzésük. Ha jól emlékszem az egyik legizgalmasabb példa az volt, hogy a varázsló tornyában elolvasunk egy könyvet és ezért kapunk egy skillpontot. Ez sajnos úgy néz ki, hogy van a világító skillpont gömb, kb. 3 szóval leírva, aztán uccu neki F betű :D
    Szóval nagyon sok lehetőség van a rendszerben, sőt, engem kísértetiesen emlékeztet a gw1es skill cap systemre, de hasonló elgondolásból már ért csalódás, szóval várjuk ki a végét.
    Heart of the Maguuma: ha akkora pályákat kapunk, mint az alapjáték alappályái, akkor ránézve a térképre (nem kalkulálva kiszélesítéssel), kb. 10-12 map jön ki. A gw1es kontinensekhez képest ez édeskevés, a gw2es dry top és silverwastes mapokhoz képest viszont rettentően sok. Ha az egész nyugati maprészt megkapjuk sea of sorrowsal és divinity reach vonalával bezárólag, és olyan tartalmas pályákat kapunk (nem beszélve a szintekről), mint dt vagy sw, akkor az valami egészen elképesztő tartalommenyiséget jelent, sokkal többet, mint gw2 eddig összesen adott nekünk. Amit eddig láttam, az alapján baromira látványos pályákat kapunk, amiatt viszont nem kizárt, hogy a gépigény is megugrik. Viszont az felvet pár kérdést, hogy a nyitójeleneten kívül miért nem láttunk maguuma wastes jellegű képeket. És vajon “csak” maguumás mapokat kapunk, vagy a már meglévő régiók is kapnak 1-2 mapot vagy valamit?
    És még egy dolog érdekelne: az a kismillió progression, amivel a Hotban találkozunk, vajon az alapjáték pályáira is hoznak újdonságot, vagy nem lesz ilyen jellegű átjárás a két játékrész között?
    Specializációk: szvsz egyértelmű a válasz, de ismerem anet kommunikációját, tehát talán annyira mégsem. Egy vagy több specializáció közül választhatunk? Végérvényes e a döntés, vagy lehet változtatni? A specifikációk mindenki számára elérhetők lesznek, vagy csak a HoT-tal rendelkezők számára? A specifikáció alapvetően erősebbé teszi a karakteremet egy nem specifikált karakterrel szemben? Lesznek specifikáció nélkül elérhető új skillek és traitek is?
    Revenant: a legnagyobb meglepetés számomra. 1-1,5 éve még azt mondták, hogy a meglévő professionökkel minden harcstílust lefedtek. Most mégis itt ez az új kaszt, mely vagy olyan mint az ele, vagy olyan mint az engi, vagy olyan mint a spirit weapon guardian. Mivel lényegében semmit sem tudunk róla, ezért csak abbéli reményemet szeretném kifejezni, hogy valóban újdonságot hoz tyria világába ez a kaszt. Annyi biztos, hogy ha a ritualist kasztot élesztik újra vele, akkor komoly újdonságokat kell felmutatniuk, mert az engi arra a kasztra elég komolyan hasonlít, tehát az a játékstílus amelyet a ritualist képviselt a gw1ben, már jórészt le van fedve egy másik kaszt által.
    GH-k: na végre :D Ha jól értettem, a guild home név jobban illene rá. Egy külön map, mely az új pályák területén lesz majd és ahová csak a klántagok és a meghívottak léphetnek be. érdekes elgondolás, hogy egy teljes értékű mapra váltották a gw1es gh rendszert és hogy elkülönítették a gvg-t a rendszertől (mert hogy az még mindig nincs). Ha szerencsénk van, hasonló felépítésű lesz, mint dry top és silverwastes, azzal a különbséggel, hogy az acc bound pályára jellemző valuta guild bound lesz, mint a merit és az influence. Guild missionökről és upgradekről, a gh fejleszthetőségéről sajnos nem beszéltek, de annyi biztos, hogy jót tesz a guildek sekélyes rendszerének egy ilyen nagy közös fejlesztési, fejlődési lehetőség. Remélem idővel megkapjuk a lehetőséget arra is, hogy a klánok szövetkezzenek egymással (gw1ben ez csak közös chatet jelentett, de akkor is nagyon hasznos volt).
    Stronghold: amennyire ki lehetett venni, ez kb. ilyen alap elvárás, pláne egy ilyen csodálatos #esport esetében. alapvetően több kérdést és több aggódási lehetőséget vet fel a pvp-s újítás, mint amennyi pozitívumot első körben látok. Először is, november magasságában már ki lett datamineolva egy adag pvp-s térkép amiből már akkor is egy ilyen jellegű játékmódra utaltak. tehát miért is a kiegben kapjuk meg? aztán: ugyan előrelépés történt a gvg tekintetében, de ezek a guild teamek vajon 5 fősek lesznek? mert akkor adtak egy pofont a sz@rnak. Egyébként szvsz ez a gyengepontja a kiegnek, egész egyszerűen röhej, hogy egyetlen új játékmódot kap ez az úgynevezett #esport. GW1-ben volt RA, TA, AB, FA, JQ, HA, GvG, CA. Nem vagyok nagy pvp-s, de azért a pofám leszakad, hogy ennyi ingyenes pve frissítés után még mindig csak +1 játékmódot tudnak belehazudni a kiegbe. Igazából ha nem lenne a specializációs móka miatt új meta, már menne a rage a fórumon, így még nem esett le a többségnek, hogy a pvpsek már megint az utolsó helyen voltak az újdonságosztáskor.
    WvW: erős frissítés, bejön az, amiről hónapokkal ezelőtt kezdtek el beszélgetni a fejlesztők: meg kell változtatni a karmatrain jelleget, a védekezést is hasznossá téve. nos, papíron ezt megkaptuk, remélhetőleg a valóságban is működni fog. Az új border baromi jól néz ki szerintem és ha olyan lesz, mint eotm, akkor igazi casual mennyország lesz. Eleve érdekes lesz a kérdés, hogy milyen szisztéma szerint fog működni, de ha jól sejtem, inkább második EB lesz, mint border. Remélhetőleg vagy a kiegig, vagy a kiegben, de nem említett tartalomként azért a már meglévő pályák is kapnak egy kis ráncfelvarrást és vmi wvw reward trackot, de legalábbis új rewardokat (prestige skinek) valószínűleg mindenki szívesen látna. Mindenesetre ez a kieg úgy kell wvwnek, mint egy falat kenyér.

    Mindent egybevetve alapvetően nagyon pozitív vagyok a kieggel kapcsolatban és bár vannak kételyek és kérdések, egyelőre még csak az első, pozitív sokkon vagyunk túl , lényegében 4 komolyabb dolgot felsoroltak, nincs miből építkezni. A következő hetekben nyilván ömleni fog az információ és kikristályosodnak a pozitívumok és a negatívumok is, de jelenleg csak kérdések vannak, válaszok nélkül.

    De azért 4 kérdésről is érdemes lenne beszélni:
    mikor jelenik meg a kieg?
    lesz e addig valamilyen lényegi frissítés (sab, feature pack stb.)?
    lesz e és ha igen, mikor, milyen szálon fog elindulni LS3?
    Mik a tervek a kieg megjelenése után? :P

    • eszem
      2015. január 24. - 23:40

      A térképen Én is gondolkoztam. Ha jól emlékszem akkor azt mondják, hogy magunának 3 szintje van: alj, közép és korona, ha minden térképnek van ennyi szintje akkor vertikálisan nagyon megnöveli a játékteret, így már azért nem lenne “kevés”. Azért remélem a régi térképekbe is belenyúlnak picit (eventrendszer átalakítása –>olyan legyen, hogy megérje csinálni).

    • gwfan21
      2015. január 24. - 23:41

      “lesz e és ha igen, mikor, milyen szálon fog elindulni LS3?”
      Engem amúgy komolyan jobban foglalkoztatnak az ilyen kérdések. Mármint minden sárkányhoz kapunk egy kieget? Ha igen akkor hogyan akarják megoldani mellé a tartalmat és 2020-ra megöljük-e mindet? Év elejétől nyár végéig LS és utána a ráépülő kieg vagy “DLC”? Egyáltalán megölünk-e minden sárkányt vagy hagyjuk őket a francba had alukáljanak vissza majd? Kapunk-e majd Canthat és Elonát? Ha kapunk akkor sárkányokkal kötik össze őket? (Kralkatorrik és mélytengeri sárkány) Ha nem sárkányokkal akkor csak minden megölt sárkány után kapjuk meg őket (feltéve, hogy lesznek)? Stb, stb…

    • 2015. január 25. - 07:54

      Kb egyet értek veled Sárki.

      Új Border: Minek új?!!! Meglévőket változtassák egyedivé!!

      GH & GvG: Vééééégreeeee. Azért előbbit remélhetőleg nem kicsinyeskedik el… :)

      WvW Update: Naggyonnnjóóó ez is, Karmatrain húzzon PvE-be!

      Secondaryk: Necronak GS… mesmer is elég nevetséges vele, meg a duplakardal amit se Thief, se Ranger nem kapott meg, holott oda illene is… NAGYON REMÉLEM hogy ezt a Ranger=>Druidás vonalat csak pedzegetik, és nem ez az egyetlen irány, különben nagy hisztibe csapunk!!!!!!!!!! (mi, Archerek!)

      Revenant: Nem értem, hogy minek új kaszt, mert az eddigi infók alapján ez egy összekutyulás… Igazán mehetett volna csak Guardian, vagy mindenki részére elérhető “Mistes” secondarynak.

      [iR] Összefoglaló – Hamarosan!

      • Sárki
        2015. január 25. - 08:45

        mesmer kezében shield volt a videóban, azt kiszúrtad? :D

      • 2015. január 25. - 12:35

        Nem szúram így elsőre (majd még jópárszor meglesem a videót). Sok értelme ennek sincs… de double sword és GS mellett egyre nevetségesebb profession ;)

      • gwfan21
        2015. január 25. - 13:00

        Ebben nagyon nem értek egyet veled. GS-t szerintem marha jól oldották meg mesonak. Mivel lényegében csak arra használja, hogy összpontosítsa vele a varázserejét és nem kaszabol vele.

        Arról meg inkább már nem is beszélnék, hogy pont te nem vetted észre a meso kezében a shieldet (földön órajel: chronomancer?). Remélem a hammeres engit azért kiszúrtad.

  31. Brock Samson
    2015. január 24. - 22:11

    Nem rossz, de mivel en 90%-ban WvW-t tolok, meg nem nagyon izgultam be.

    Egyik oldalrol ugy tunik hallgattak a jatekosokra, masik oldalrol viszont azt jatszottak, amit sejtettem: olyan tartalmakat, amiket mar egy eve betehettek volna (pl: GvG) csak azert halogattak, mert igy nagyobbat szolhat a kiegeszito.

    De amugy nekem ez pozitiv csalodas volt.

    • Mc Wolfy
      2015. január 25. - 01:35

      ha nem lesz túltolva a ppt, hanem ppk irányába megy el a dolog, akkor ok, bár sajna nekem az derül ki, hogy ilyen várban ülős, halálra siegelgetős dolog lesz.
      rengeteg kész, konzerv tartalmuk van, amit bármikor előszedhetnek, ez azért datamineokból rendesen látszik :P ugye ott van pár wvw mastery is, amit eotm előtt már megtaláltak, mégse rakták bele, csak golem masteryt.
      rangerhez: csak én értettem félre, de a druidával belenyúlnak a mechanismba is? (pet) nagyon remélem, hogy el lehet majd felejteni azt a szart

      • 2015. január 25. - 02:01

        A druid csak példa volt az egyik specializációra, ha jól értettem. Te választod ki, hogy milyen skill settel variálod össze az alap professiont. Ezeket majd idővel folyamatosan bemutatják megjelenésig. Szóval az is valószínű, hogy elég sok lesz a kombinációs lehetőségek száma. Mondjuk, nagyon keveset árultak még el a kb. két példán kívül. Remélem, nem gondolom rosszul! ;)

      • Kozzy
        2015. január 25. - 09:36

        Rertez: guild chat-en beszélgettünk erről és többek között nem csak én gondolom úgy hogy sajnos csak egy új spec lesz profession-onként.
        Az előadásban azt mondták hogy a spec után tudsz használni eddig nem használható fegyver típust. Egy fegyver típust. Mondott 2 példát is : ranger->druid(staff), necro->?(greatsword). Azt mondták a többi spec-et elárulják később, de egy szóval se mondták hogy több spec is lesz profession-ként. Ha több spec is lesz akkor több fegyver típus is kell és akkor már kb mindenki tud majd mindent használni aminek sok értelme nincs.
        Én az eddigiek alapján úgy gondolom hogy választhatsz majd hogy maradsz-e az ami vagy és kapod pl. az új ranger skill-eket, trait-eket, vagy speccel druid-ává és kapod azoknak a képességeit plusz az új fegyver típust (staff a példánál).
        Persze jobban tetszene az a verzió amit te mondasz, a sok kombinációs, speccelős lehetőség…de kétlem hogy úgy lesz.

        UPDATE : most olvasom reddit-en hogy valaki élőben beszélt Colin-al az “after party”-n és ő azt mondta hogy csak egy spec lesz profession-onként ami nem végleges választás lesz, lehet majd visszaváltani.

      • Sárki
        2015. január 25. - 11:37

        ez így édeskevés lesz azt már most látom…

      • 2015. január 25. - 12:46

        “azt mondta hogy csak egy spec lesz profession-onként ami nem végleges választás lesz, lehet majd visszaváltani.”
        Csak egy spec ami nem végleges választás, és vissza lehet váltani? Ennek mi értelme? “Kötelezően választható Egy”

      • Shantey
        2015. január 25. - 12:47

        Sárki, hosszútávon gondolkodj, amikor már lesz miből választani. Trait vonalak alapján gondolom tematikusan mindenki kap egy új specializációt, szóval Nature magic alapján kap egy halom support (?) skillt, staffot, meg anyám kínját, aztán persze elvihetik full íjász vonalba a Marksmanship alapján, esetleg egy ilyen ugri-bugri Trapper/Poacher/Ranger (jóvanmá tudom hogy foglalt) vonalon meg hát beastmastery, mondjuk egyszerre több pettel vagy lehetővé válna speciális petek befogása ala WoW. Jó lesz ez, csak idő kell hozzá.

        Guardiannál is ott van Paragon, Monk, Paladon, Cleric, stb ahova elvihetik. A témája minden proffnak megvan, onnantól már csak szűkítik. Aztán mindenki maga döntse el, hogy ez jó lesz-e. Remélem a váltás egyszerű lesz harcon kívül és végre megkapjuk a build template-eket is. :3

      • Kozzy
        2015. január 25. - 12:58

        Shantey-nak van igaza..gondoljatok bele hogy ez csak a kezdet..később minden nagyobb patch-nél rakhatnak be új speccet..idő kérdése és lehet ez sokkal jobb is..

      • erasmus
        2015. január 25. - 13:12

        “Csak egy spec ami nem végleges választás, és vissza lehet váltani? Ennek mi értelme? “Kötelezően választható Egy””

        Úgy tudom elképzelni, hogy választhatsz maradsz ranger minden a régi vagy átváltasz druidra és akkor megkapod az új utilitiket elitet stb., de a ranger alap utilitiket már nem tudod használni ez esetben.

      • 2015. január 25. - 13:33

        @Royal Ahogy eddig kiderült, kettő közül választhatsz: sima vagy spec. A spec valószínűleg újakra vált, kicserél több skillt, esetleg használható fegyvert, tehát egy spec-en nem választhatsz mindenből egyszerre. Kapsz egy módosított profession-t, és eldöntheted, hogy azt használod-e. Két készlet lesz az elején minden profession-nek. A mostani és a spec. Nem lesz kötelező választás, mert a választással le kell mondanod pár dologról.

        Én is azt mondom, hogy ez hosszútávon nagyon jól alkalmazható lehet, ha folyamatosan adnak ki új specializációkat. Egyelőre a karakterosztályonként kettő is előrelépés az egyhez képest. A trait+rune+sigil(+pvp amulet vagy pve gear) variációk ha ilyen rendszerben maradnak, akkor érdekes build-ek jöhetnek, és jelenleg sincs kevés működő build, ha az ember szereti a változatosságot, és nem feltétlenül a könnyen játszható build-ekkel akar szórakozni.

      • Sárki
        2015. január 25. - 13:38

        Hova gondolkozzak hosszútávon? Olyan kényelmes tempóban halad a játék hogy előbb leszek nagypapa, mintsem hogy az összes sárkámnyt megöljük. Ezúttal nem ingyen kapjuk a cuccot, ezúttal fizetünk érte. Alapcuccokért fizetünk, amelyek több, mint 2,5 éve benne kellene hogy legyenek a játékban (+mastery, kaszt, új mapok), amelyekért már a megjelenés óta könyörgünk. Joggal várhatjuk el, hogy ne félkész featureökkel szúrják ki a szemünket, pláne mert tavaly ennek a kiegészítőnek a fejlesztését nyögtük egész évben.
        Félre ne értsetek, nagyon örülök a kiegnek, de 2,5 év várakozás után ez szerintem kib@szott kevésnek tűnik.

  32. erasmus
    2015. január 25. - 09:13

    Én sokkal többet vártam ami elhangzott az kb. alap, jól kiszámolták hogy ennyit adunk ennél már nem lesz rage, a PVE tartalom ideig óráig lekötheti az embert. Azért remélem 5-6 új terület lesz és nem csak egy 3 szinttel…
    A specializációk ha tényleg több lesz kasztonként ugye új utilitikkel, elitekkel, (fegyverskillek is módosulnak??) felboríthatja a rögzült szerepeket ami jó.
    Az új kasztról nem sokat tudni meglátjuk.
    A PVP kb. röhej kapunk egy moba-t ami érdekes de édes kevés, a GVGről meg az jött le, hogy marad 5v5 szal lényegében semmi.
    A WVW update-ot is kevésnek érzem alapból az új map ahogy láttam eléggé Edge-re hajaz ami baj tele szakadékokkal szűk terepekkel. WvW-n épp azt szeretem ha nagy területen van hely a manőverezéshez, nem pedig a cső két végén egymásnak fut a 2 csapat.
    Erőltetik a védés véget ér a karma train ez jó, de hogy veszik rá a játékosokat a védésre? Rohadt unalmas ott ülni egy várban, reward jár érte? Valami volt a várhoz tartozó kisebb egységek birtoklása erősíti a várakat szóval azért így már érdekesebb a dolog, de ez is erősen kérdéses hogy hozza e azt amit várunk tőle.
    Na meg a meglévő bordereken is újíthatnának valamit.

    • Kozzy
      2015. január 25. - 10:04

      -Nem valószínű hogy csak egy új terület lesz 3 szinttel…az számomra is elkeserítő lenne.
      -Spec egy lesz profession-onként (ezt redditen megerősítette valaki aki élőben beszélt Colin-al az after party-n).
      -Az új PvP StrongHold módot ha elszúrják és túl sok jelentősége/ereje lesz a mob-oknak és pl. lehet nyerni a mob-ok gyilkolásával push-olva akkor sok pve játékos fogja pve build-el tolni, ami tuti elkeseríti majd a pvp játékosok egy részét. Ha ANet-nél ügyesek ezt jól be tudják szabályozni a mob-ok életerejével, sebzésével, stb. hogy azért ez tényleg pvp maradjon.
      -Sajnos a GvG-vel kapcsolatban nekem is az jött le hogy “csak” 5v5 lesz ami szerintem is kevés, de legalább ez is valami. Bár ezt inkább még mindig nem “best guilds in the world”-nek nevezném hanem “best parties in the world”-nek.
      -WvW-n a védésért (és ahogy te mondtad “a várban ülésért”) nem hiszem hogy fog járni külön reward.
      Láthatóan próbálják elérni hogy könnyebb legyen megvédeni egy erődöt mint régen (pl. a siege disabler is ezt erősíti: pár ember perceken át feltarthat egy egész zerg-et) azzal hogy a lesznek “képességei” az erődnek amik segítenek a védekezésben.
      Ez a motiváció a védekezéshez…hogy könnyebb megvédeni valamit mint elfoglalni egy újat.
      Bár hogy a meglévő border-eknél ezt hogy próbálják a jelenleginél jobban érvényesíteni azt még nem tudni..
      Jelen pillanatban pl. egy capture-ért 5x annyi xp/karma/coin jár mint egy defense-ért, ennek az arányán lehetne javítani talán…(arról nem is beszélve hogy capture után a champion kill-ért is jár reward, védekezésnél semmi ilyesmi ugye nincs)

      • Gandarel
        2015. január 25. - 11:08

        Zerg vs Zerg =/= GvG.

        GvG = GvG. Az 5v5 egy tökéletes méret, max a nagyobb guildek több teamet indítanak (ha lehet).

        Én is remélem hogy az NPC-k nem kapnak akkora szerepet Strongholdban, de pve buildektől szerintem nem kell tartani – mivel azokban 0 sustain van, egy duelt sem tudnak megnyerni (főleg nem egy thief ellen), szóval le lehet őket vadászni mielőtt bármit tesznek.

      • Kutyafolt
        2015. január 25. - 12:51

        Zerg vs Zerg =/= GvG
        5v5 =/= GvG = PvP.

        Guild vs Guild. nem Party vs Party.
        5v5-ös GvG-t csinálnak ugyanúgy csak azok használják majd akik PvP-t, tehát felesleges 5vs5-t kiadni. Ha ilyen lesz az kb olyan mintha bedobnának még egy pár PvP mapot. Azért minimum 15vs15.

      • gwfan21
        2015. január 25. - 13:13

        15vs15 már sok szerintem, nem hogy minimumra.

      • Kutyafolt
        2015. január 25. - 17:10

        Már miért lenne sok? Egy guild nem 5 főből áll. Ha 5vs5 lesz csak az meg több felesleges, mert azt most is lehet PvP Arénában, nem kell hozzá külön mód. Még a 10vs10 et is. A jelenlegi GvG 15vs15, 20vs20. Ezt ArenaNet is tudja. Nem hiszem, hogy 5vs5 lenne, az nagyon kicsi létszám. WvW-hez csatlakoztatható a GvG és nem a PvEhez ergo nem egy party lesz.

      • Gandarel
        2015. január 25. - 22:57

        Bocs, elfelejtettem hogy minden guild kereken 15 főből áll :D Ha az 5 fős team nem fair, a 15 miért az egy 500 fős guildben?

        Jelenlegi GvG nem létezik. Fanmade ZvZ van.

        Igen, 5v5-öt most is lehet tolni. De a lényeg egy Pvp gamemode hozzáadása, nem egy WvW zergfest létrehozása. Mivel a PvP teamek 5 fősek és a combat is arra van balanceolva, nem értem minek kéne ezt változtatni új gamemodehoz. Kisebb guildekre is kell gondolni. Nagyobbak max indítanak több teamet. Minek csinálnának egy gamemodet ~150-200 playernek ha csinálhatnak többezernek ugyanannyi munkával? Plusz mire találsz másik 14 embert aki ugyanakkor online mint te.. napi 2-3 órában lenne aktív a que, maradék időben meg ki lenne halva.

      • Kutyafolt
        2015. január 26. - 01:43

        Van jelenleg GvG. A 20 ember nem Zerg vs Zerg. Nem a játékban van beépített GvG. De létre van hozva. Rangsorolt rendszerrel is. Nézz utána jobban. Beraknak egy 5vs5 ös GvG-t. Kik fogják használni? Azok a Guildek akik GvGznek alapból? Nem. Hanem a PvP playerek. Tehát akkor meg nem ideális. De úgysem 5vs5 lesz. Vagy max ahogy mondtátok lehet választani, hogy milyen felállás legyen. Az úgy optionális. Kihívásos módszer, mint most..ilyen egyszerű. :) Kb úgy lehetne elképzelni, mint ahogyan clanbase-en volt. Úgy még lenne is értelme. De az 5vs5 öt sem lehet GvG-nek mondani, mert ilyen erővel akkor már most is bent van a játékba. Amikor az 5 fős csapatoddal jelen esetbe guildeddel elmész egy ESL-re.

      • Sárki
        2015. január 26. - 06:38

        Te aztán tényleg teljesen fogalmatlan vagy, de legalább ne hangoztatnád :)

      • trps
        2015. január 26. - 08:57

        Igaza van Kutyafoltnak. WvW-n vannak most is GvG-k Obsidian Snctum-ban és azokat WvW guild-ek csinálják, nem pedig azok akik főleg PvP-ben játszanak. És ha kicsit is otthon van ezekben valaki, az tudja, hogy ezek a GvG-k 15v15 vagy 20v20 ellen mennek, van honlap is, ami rangsorolja ezeket a guild-eket. Én is egy ilyen nemzetközi guild-nek vagyok tagja és mindenki csalódott amiatt, hogy ezt szánták GvG-nek, mert nem fogunk tudni a jól megszokott és jól működő felállás szerint GvG-zni vagy legalábbis úgy nem, hogy ezen a Leaderboard-on számítson. Összességében szerintem is kevés ez az 5v5 GvG-nek, de kezdésnek nem rossz eddig.

      • gwfan21
        2015. január 26. - 12:16

        Attól még, hogy én kimegyek a naplementébe kapával verekedni az nem lesz thai box (gyengébbek kedvéért táj boksz). Akkor sem ha csinálok neki honlapot és kikiáltom magam rajta világbajnoknak. Az csak sima zerg vs zerg amit csináltok, akármit is mondtok, csak elkülönítitek egy helyszínre. Nem azt mondom, hogy az 5-höz kell ragaszkodni, de a feleslegesen nagy létszám amiket írtok azt eredményezi, amit már Gandarel is leírt. Mindenki sírt, hogy gw1-ben milyen jó volt GvG. Ott se mehettetek 200-an a guildból. Maga a játék stílusa volt a lényeg.

      • Kutyafolt
        2015. január 26. - 12:45

        Tehát akkor van az ESL és ami ott megy GW2 Bajnokság az nem játékban rangsorol, akkor az semmit sem ér? Mert kb ezt állítod. a 20 fő nem Zerg. Az a baj, hogy nem vagy benne a témában így nem tudod….De minek is vitázom olyannal aki PvE orientált.

      • Kutyafolt
        2015. január 26. - 13:08

        És hidd el nekem az a 20 ember nem olyan sok… 15 meg főleg. Az 5 ember meg elég kevés, mert az inkább már sPvP létszám. Egyszer nézz meg egy meccset és megérted. :)
        De még úgysem tudjuk mi lesz. majd akkor kiderül. :) De az egyik félnél ( PvE embereknél vagy WvW embereknél) ki lesz verve a biztosíték.. az tuti.

      • gwfan21
        2015. január 26. - 13:39

        Elég régóta inkább PvP-zek, mint PvE-zek szóval a PvE orientált nem teljesen igaz. Főleg, hogy WvW-nek több köze van PvE-hez mint sPvP-nek ha már itt tartunk. Szóval akkor ki a PvE orientált ha ezen akarsz lovagolni? Másrészről nem azt mondtam, hogy semmit sem ér hanem azt, hogy az nem GvG. Egy példát hogy felhozzak az életemből. Erőemelésben van több szövetség. Van a hivatalos az IPF. Van dopping ellenőrzés, stb. Csak ők rendezhetnek hivatalos országos bajnokságot és csak aki azt megnyeri lesz országos bajnok. A másik szövetség hiába rendez ugyanakkora vagy nagyobb “országos” versenyt. Nincs dopping ellenőrzés, nem kell szövetségben számon tartott versenyzőnek lenned és használhatsz több rétegű támasztó ruhákat. Őket hívják profiknak is egyébként. Pénzdíjas versenyek is ott vannak. Mégsem leszel országos bajnok ha megnyered és nem országos erőemelő verseny az övüké hiába hívják mondjuk ők annak a szövetségen belül. Érted már? Attól még, hogy te ráakasztod a nevet nem lesz az. A létszámmal meg nem az a baj, hogy átláthatatlan vagy ilyesmi, hanem hogy nem lenne létjogosultsága. Melyiknek örülnél jobban ha napi 20-30 meccset le tudnál játszani 5-10 fővel, vagy ha heti 4-5 meccset a 15-20 főddel ráadásul mindig ugyanazok ellen?

      • trps
        2015. január 26. - 14:10

        Max annak van köze a PVE-hez amikor megy az open raid az 50+ fős agyatlan zerg-gel és zajlik a PVD vagy a kisebb létszámú zerg levadászása. Nem látod, hogy milyen szervezettség, összeszedettség és tudás kell ahhoz, hogy 15-20 fővel te vadásszad le a nagy zerg-eket, mert hogy az egyáltalán nem könnyű vagy pedig ahhoz, hogy a másik ugyanolyan létszámú guild szervezett csapatát legyőzzed. Ha valaki nem csinál jól valamit bukó az egész. A WvW guild-ek amit tevékenykednek annak köze nincs a PVE-hez, de úgy általában hülyeségnek tartom összehasonlítani a 3 játékmódot. Mellesleg Én se azt mondom, hogy 20v20-nak kellene lennie a GvG-nek, hanem azt, hogy az 5v5 kevés hozzá. Egyébként kérdésedre válaszolva, inkább játszanék 4-5 meccset a nagyobb létszámmal, de nyilván azért, mert ilyen beállítottságú vagyok.
        Az meg, hogy amit csinálunk zerg vs zerg megmosolyogtat… :) A zerg vs zerg az az amikor a két open raid blob-ja összecsap és az dönt, hogy hol van kevesebb ember PVE build-del vagy felszintezett karakterrel. Tényleg az a baj, hogy nem valószínű, hogy lenne ilyen jellegű tapasztalatod, te csak annyit látsz belőle, hogy 15-20 ember összecsap másik ugyanakkora csapattal és megy a darálás, pedig nem csak ennyi a történet. Szerintem, ha van valaki, aki erről sokat tudna még mesélni, az Wolfy.

      • gwfan21
        2015. január 26. - 14:52

        Ezt belátom, hogy nincs személyes tapasztalatom. Hiszen ritkán WvW-zek és akkor sem ilyen szervezett guildes összecsapásokat amik előre levannak beszélve meg el vannak különítve. Viszont attól még, hogy ti megszervezitek és készültök rá nem szól másról csak leölitek egymást. Innentől kezdve pedig az én szememben zerg az egész. Ugyanúgy, mint unranked arénában Courtyard. 5v5 és ráhúzhatod arra is, hogy készülni kell rá. Attól még az is csak zerg számomra. Viszont ha ti mindenképpen ragaszkodtok a nagyobb csapatokhoz akkor miért is vagytok csalódottak? Azt írtátok, hogy jól működő a rendszer és van saját leaderboardotok. Na már most akkor teszem fel a kérdést. Miért zavar titeket ez a fajta GvG amit esetleg anet akar. Ha jól bevált és élvezitek akkor egy hivatalos leaderboard miatt felesleges aggódni. Mivel az semmit nem ad a játékélményhez Ugyanúgy toljátok, mint eddig. Leszervezitek a heti 4-5 meccset egymás között és annyi. Ha meg nem felel meg és sírtok miatta akkor mégse olyan jó esetleg ami van? Viszont ha mégsem olyan jó akkor miért akarjátok átültetni “hivatalos” formába? Kérdezem ezeket teljesen laikusként.

      • trps
        2015. január 26. - 15:18

        Csak hogy egy okot mondjak, hogy miért vagyok csalódott: pl. azért mert csak azokkal a guild-ekkel tudunk így GvG-zni, akik azon a 2 szerveren van, amelyeket a miénk ellen sorsoltak az aktuális héten és mivel a sorsolás nem valami nagyon változatos általában ugyanazokkal a guild-ekkel tudunk csak játszani. Ha esetleg ezt tennék be Stronghold-ba GvG gyanánt, lenne esélyünk több guild ellen is megmérkőzni.
        Akkor GW1-ben HA első néhány map-ja is gyakorlatilag csak zerg vs zerg volt, mert a cél egymás leölése volt? Egy normális WvW-s guild gond nélkül át tudna állni új játékmódra, nem csak a leölésben jók.

      • Kutyafolt
        2015. január 26. - 15:35

        Ahogy trps írja a GvG-nél és ezeknél a WvW-s Guildeknél tudatosak kell csinálni a dolgokat. Főleg a GvG-nél. Nem olyan egyszerű az. Nagyon gyorsan elhalhat az egész csapat, ha hibáztok. És mondok egy dolgot: Itt már nem csak az van, hogy a “parancsnok” vezet és mondja, hogy mit kell csinálni, hanem különböző whisperlist-ek vannak létrehozva a TS-en, stratégia és kommunikáció miatt, csak hogy lásd, nem olyan egyszerű. Ez nem olyan, mint mondjuk egy sPvP Aréna, hogy egyedül bemész és harcolgatsz egy magad amire annyira nem is kell ráfókuszálni (Kivétel, ha csapatba játszol Bajnokságot, de az megint egy más történet, itt Xerrex-el lehet beszélgetni erről). Az sem mindegy milyen a csapat felállásod és sok más tényező. Igen. A legfőbb probléma, hogy sok guildel nem tudsz játszani. Lásd egy csomó WvW guild azért váltogatja a szerveket, hogy mások ellen tudjon játszani. Önmagába a WvW egy másodlagos szempont ahol csak gyakorolnak. (És amúgy nem is véletlenül van OS-ban az Aréna). ArenaNet is jól tudja, hogy folynak a dolgok és biztos vagyok benne, hogy olyan rendszer építenek ami optimális lesz mindenki számára, de mint mondtam: majd kiderül. És igen én is inkább napi egy meccset tolok le, mint 5vs5-ben 20 at.

      • Sárki
        2015. január 26. - 18:50

        Fordítsuk egyszerűre a témát: van külön gvg játékmód a játékban? nincs, és a kieggel sem jön be. Tehát nincs gvg a játékban. vagy talán vannak rá külön mapok, leaderboard, tournamentek, ami kell ahhoz, hogy külön játékmód legyenek? Nincsenek. ez pont olyan, mint anno az lfg system. amikor még a neten lfgéztünk, akkor is lfgztünk, mégsincs benne a játékban. Persze amit ti gvgnek neveztek, az is gvg lényegében, de rendes, hivatalos featureként nincs benne a játékban, ami elég nagy probléma.

    • 2015. január 25. - 12:53

      Vár védés reward gyorsgondolat:
      Minnél többet vagy a területén, annál nagyobb rewardot kapsz egy sikeres védelem event végén.
      Anti-AFK: Van határérték, van autokick, de még kéne valami.

      Persze az lesz a végén hogy chest spawnol :D

      • Shantey
        2015. január 25. - 15:51

        De miért a védelem? Személyes vélemény, de nem érzem a győzelem ízét amikor WvW-n nyer a szervered. Kaptál egy vállveregetést és indul a mókuskerék elölről.
        Anno mikor Gates of Andaron / 4story-ba került be hasonló várvédős történet, ott egy hétre (mivel hetente volt az esemény) jogosult volt az adott klán és frakció a belépésre, ami újabb és erősebb tárgyak legyártásához szükséges alapanyagokat árult. Nem azt mondom ilyen kellene, de valami komolyabb következménye is lehetne egy szerver győzelemnek vagy akár csak a részvételnek, mert egyelőre csak random csihi-puhi meg ajtódöntögetés az egész. Szerintem.

      • Sárki
        2015. január 25. - 16:22

        Sima eventezés, dögunalmas.

      • Kutyafolt
        2015. január 25. - 17:13

        Még mindig jobb ez a csihi-puhi, mint a gates of andaronba a területfoglalás. Az semmi nem volt. Két csapat egymással áll és AoE spamelés, míg a lord és a sárkány meg nem hal. De ez is csak 1 órás történet naponta. Itt meg 24/7.. Azért más a kettő, ne hasonlítsuk össze. GoAba az volt a jobb akinek sok pénze van és befizettet és úgy fejlesztette a cuccait.. Ha pénz nélkül játszottak esélyed sem volt felvenni a versenyt. Itt meg az számít milyen ügyes vagy.

      • Kutyafolt
        2015. január 25. - 17:17

        Na meg arról ne beszéljünk, hogy ott 80% ban úgy mentek a foglalások, hogy bármilyen ölés nélkül, mivel az egyik csapat az egyikhez ment a másik a másikhoz. Tehát ritkán volt védelem. Inkább az utolsó várért..de ott már mindenki ott volt és az a lagfeszt abban a játékban kibirhatatlan, nem tudom, hogy 4 év után mennyire javult az..

      • Shantey
        2015. január 25. - 17:27

        Látom sikerült megfogni a lényeget és megint csak a mocskolódás megy részedről.

      • Kutyafolt
        2015. január 25. - 18:03

        Akkor úgy mondom, ott azért sem kaptál annyit, mint itt, tehát rossz példa volt …

      • 2015. január 26. - 07:02

        Próbáljatok egy egységes összképet alkotni egy valódi WvW-ről,
        ahol nehéz bevenni egy erődöt, de a megtartásával rengeteg profitot termelhetünk magunknak. Pl a szerverre ható buffok az így kapott pontok alapján leveleződnek egy fél-parabola íven, ahol tényleg keményen hat, ha ~mindvégig sikeresen tartottad a területeket. Kukába a kiseventekkel… Ezeknek mind [Group Event]-eknek kell lennie (kivétel Supply Camp & Sentry félék), mint EOTM-ban.

        Emellett PvE világ egy részének, de legalább Borderlinesnek is szerepet kellene vállalni, például elérhető Supply és unlockolható siegek termelésében.

        Na most, védeni szerintem ugyan úgy jó móka, mint támadni.
        Ha unalmasnak érzitek, az az ellaposodott harcmechanika miatt van inkább. Higyjétek el, ha több controlt kapnánk, teszem azt falra is fel tudnánk mászni vagy valami, sokkal érdekesebb harcok lennének, mert ügyesebben kellene mindenfélét végrehajtani. Jön a szurokleves :D /Egri Csillagok/

  33. Kozzy
    2015. január 25. - 10:09
  34. balajo78
    2015. január 25. - 11:48

    Üdv!

    A GvG-t hasonló képen tudom elképzelni mint anno Runes of Magicban a Siege Wars-t. Annyiban mindenféle képen kéne változtatni azon a rendszeren, hogy választható legyen a team mérete 5, 10, 20 fő alapon és e szerint lehessen bejelentkezni GVG-re. ezzel kiküszöbölve azt, hogy azért nyert az egyik Guild mert a másikból nem jelent meg csak 2 ember. Így a rendszer össze tud sorsolni azonos méretű és képességű guildeket.

    Korábban latolgattátok az egy vagy több dungeon lehetőségét. Én legalább 2-3 dungeont raknék be. Egy mindenképpen kéne a nagyon HC arcoknak, összeszokott teameknek. De az átlag halandónak se ártana valami aki napi pár órát játszik és nincs összeszokott csapata.
    Vagy ha már egy dungeon akkor egy normál és egy HC mód.

    A siklórepülés remélhetőleg nem úgy lesz megoldva, hogy idő korláttal kapod a szárnyakat és ha sokat tökölsz akkor egy fájdalmas becsapódás a vége mert az nem lenne vicces :)

    Jah és nagyon várom:D

    • eszem
      2015. január 25. - 11:56

      2-3 dungeon? szerintem több kellene, normal és hard móddal egyaránt, több interakcióval. Na meg a régiek újragondolása…

    • Kutyafolt
      2015. január 25. - 17:16

      Érdekes ez a siklórepülés. Egy csomó mindent lehet rövidíteni vele. :D pl Guild Puzzle-nel a hajós résznél most már végképp nem kell körbe menned. Csak átrepültök. :D

      • Shantey
        2015. január 25. - 17:27

        Csak az új zónában lesz elérhető, egyértelműen.

      • Sárki
        2015. január 26. - 06:39

        Ne kiabáld el :)

  35. balajo78
    2015. január 25. - 12:04

    Nyilván minél több dungeont kapunk annál jobb. A régieket is célszerű lenne újra gondolni mert pár dungeonba Random Pistikék az életben nem jutnak be. Ezeknek nem ártana egy normál mód . Természetesen szerényebb revardal mint a HC módban. Tulajdon hasonlót megvalósítottak Frakiban csak ide nem kéne 50 szint.

    • eszem
      2015. január 25. - 12:18

      Ha random pistikék nem értik meg a legegyszerűbb technikákat ő bajuk… Mert a gw2-es dungeonök mindenek csak nem nehezek szerintem.

    • Shantey
      2015. január 25. - 12:52

      Balajo nem hiszem ,hogy a játéknak tovább kéne butulnia, sőt épp ellenkezőleg. Az meg már az egyén problémája, hogy olyan szinten antiszociális, hogy képtelen haverokkal, guilddel vagy akár random puggal az LFG által eljutni bárhova. Mert bárhová le tudsz menni …

      Úgy amúgy nekem erősen úgy tűnik, hogy dungeon az nem nagyon lesz, esetleg valami open world meg raid szerű cucc. :/ Hát nem tudom, nem örülök annyira, de majd meglássuk.

      • balajo78
        2015. január 25. - 13:30

        Nem is kell lebutítani. De lássuk be ha randommal mész sokszor a hajad téped mert annyira idióták. Az meg nem az egyén hibája, ha nincs fent éppen a haver vagy a guildből nem jön össze úgy a party. (Bár erre fentebb volt egy javaslatom)

  36. balajo78
    2015. január 25. - 12:23

    Hát tény, hogy nem egy epic raid egyik sem. Nem egy Freia vagy Mimiron vagy Illidian stb :D

  37. Mc Wolfy
    2015. január 25. - 12:53

    offi fórumon megy a pörgés szintén, hogy ez azért így kevés. az adminok meg nyugtatgatnak, hogy ez csak az első morzsa. szóval reménykedek. specializációból sok jó dolgot ki lehet majd hozni. amit remélek, hogy a mechanizmust változtatja meg, a többit meg opcionálisan cserélgetheted. pl rangernél eltűnik a pet (elég sokat beszéltek arról, hogy “aspect”et kap, ami bónuszokat ad neki a választott pet szerint, de a pet nem lesz meleltte. az ötlet a deveknek is tetszett, aztán hirtelen hallgatás lett róla), nekró nem átváltozni tud, gua virtuk helyett más képességeket kap (pl el tudnám képzelni, hogy egy ideig maga körül valami passzív bónuszt oszt)

    • 2015. január 25. - 13:01

      A pettel csak annyi bajunk van leginkább, hogy használhatatlan, viszont mi magunk gyengébbek vagyunk miatta. “balance” címszóval.

      Pet elrakásnak is csak akkor van értelme, ha azt az erőt visszakapja a karakterünk, amíg ténylegesen nem utasítjuk a petet hogy tegyen (próbáljon…) valamit.

    • Sárki
      2015. január 25. - 13:59

      nehezen tudom elképzelni, hogy a puskapor java még hátra van be nem jelentett featureök terén. nem gondolnám, hogy pl. kivágnak még egy játékmódot, hogy bejelentenek egy új játszható fajt. Mind1, február elején már elkezdik szivárogtatni az információkat, 6 hét múlva meg elvileg béta, remélem pozitív híreket kapunk addig.

      • Kozzy
        2015. január 25. - 14:15

        Hol olvastad hogy 6 hét múlva béta?
        Azt írták a hivatalos fórumon hogy 6 hét múlva Gameplay Demo lesz PAX east-en…
        Számomra a gameplay demo egy nagyon minimális betekintést jelent csak és messzinek látom az open bétát és a kiadást egy gameplay demo-tól..

      • 2015. január 25. - 14:30

        Szerintem kiegészítőt nem szokás bétázni!

      • Sárki
        2015. január 25. - 14:59

        Hopp, csöppet benéztem xD

  38. 2015. január 25. - 14:29

    Nem fogunk a pettől megszabadulni, a videóban is látszott. :/

    Régebben feljött témaként, hogy egy fegyvernek többféle használható skillbaarja lehetne.(Kiválasztod a neked szimpatikusat.) Talán ha specializálódunk, akkor lehetnének elérhetők és akkor megoldódna ez a “minden kaszt minden fegyvert tud” dilemma. Legalábbis én örülnék ilyesminek. :)

    • 2015. január 26. - 07:09

      Minimum annyi lehetne, hogy az adott skilleknek több változata van.
      Pl: Long Range Shotnak két változat: jelenlegi + 1500-ra lő alapból, vagy marad 1200 range de közelebbi célokra gyorsabban lő balanszolt sebzéssel (Az LB sustained dmg állítólag…)

      Vagy egy Necro staff marknál válaszhatsz kisebb területen nagyobb hatást, vagy nagyobb területen a kisebb hatást.

      Őszintén szólva, az lenne az igazán forradalmi, ha a változó hatás a gombnyomás hosszúságán (manual casting) függene. Pl Markok elterülnek ha hosszan nyomod, vagy fél-automataként boostolhatnád a bow lövéseit.

      • 2015. január 26. - 08:18

        Én úgy gondoltam, hogy az egész skillbaar lecserélődik, mittomén’ warri swordja elég kondis. Lenne egy pörgősebb kardmester változata, meg ilyenek. :)

        De amúgy ez a gomb nyomvatartásos dolog is kifejezetten tetszene. :) Csak jól kéne balanceolni, pl. hogy kap egy nagyobb recharget, vagy nem tudsz közben mozogni stb.

  1. No trackbacks yet.

Itt és most várjuk a hozzászólásod!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: