Reklámok
Kezdőlap > Lore - történetek a GW világából > Lore interjú a spanyol közösségtől

Lore interjú a spanyol közösségtől

audio_blog_header1

A spanyol GW2 közösségnek alkalma volt egy interjút készíteni az ArenaNet lore részlegével. A kérdésekre Scott McGough, Angel McCoy és Bobby Stein válaszolt.

Az Ősi Sárkányok

  • Tudnátok kicsit mesélni arról, hogy hogyan viselkednek egymással az Ősi Sárkányok?

Az Ősi Sárkányok tisztában vannak egymás jelenlétével, ahogy két csúcsragadozó is tud a másikról, ha vadászmezőjük fedi egymást, de eddig nincsen arról feljegyzés, hogy harcoltak volna egymással (ahogyan két csúcsragadozó is képes egymás mellett létezni, amíg személyesen nem találkoznak). Emberi motivációkat és reakciókat nem szerencsés hozzájuk társítani, mivel annyira idegenek, de a Tyria-i sárkánykutatók között jelenleg az az egyik legelfogadottabb elmélet, hogy az Ősi Sárkányok harcolnának egymással (legalább a kegyencek szintjéig), ha területük átterjedne a másikéra, ugyanakkor ha több Ősi Sárkány fejezi be életciklusának (álom, ébredés, területfoglalás, minden mágia elfogyasztása, álom) a “fogyasztási” részét, akkor még azelőtt elfogyasztanának minden mágiát, hogy ez bekövetkezhetne. Ez egy természetes ragadozói egyensúly: a sárkányokat elegendő távolság választja el és ébredésük is úgy van késleltetve, hogy képesek legyenek magukat fenntartani majd visszatérni alvó állapotukba anélkül, hogy harcolniuk kellene egymással az elfogyasztandó mágikus forrásokért.

  • Pontosan hogyan zajlik le valakin egy sárkány rontásának a folyamata? Van rá mód, hogy megvédd magad a sárkányi rontástól vagy visszaverd azt?

A mágia, amit az Ősi Sárkány használnak a dolgok megrontásához, ősi, hatalmas és Tyria legragyogóbb mágikus elméi is alig értik. Voltak varázslatok, amelyek sikeresen tisztítottak meg egy élő dolgot a sárkány rontásától (például a Ruined City of Arah dungeon Forgotten útvonalán vagy a Pact Orr-i hadjáratának végén), de ezeknek a varázslatoknak a természete sem ismert teljesen, jelentős forrásokra van szükség a véghezvitelükhöz és egy bizonyos földrajzi helyen kell őket végrehajtani, így nem férhetők hozzá bármikor.

  • Már majdnem két év telt el Zhaitan halála és a Trahearne által megkezdett tisztító folyamat indulása óta, Orr azonban még mindig ugyanúgy néz ki. Lassan azért tisztul vagy a megmaradt nagyobb kegyencek gátolják ezt valahogy?

Orr lassan tisztul Trahearne varázslata által; ugyanakkor sok időbe telik, mivel Orr-nak századok által rendelkezésére, hogy Zhaitan rontását magába szívja. Bár Zhaitan nincs többé, befolyása és nyoma továbbra is megvan Orr-on és kegyencei is aktívan szolgálják az érdekeit.

Mágia Tyria-n

  • Szerepjátékos szempontból, függ a mágikus gyógyítás attól, hogy a mágiahasználó mennyire ismeri a páciens anatómiáját? Mi a helyzet a mágiahasználó állapotával (mérgezés, sérülés, zavarodottság…) amikor önmagát vagy másokat gyógyít?

A személy mágikus képessége és az adott gyógyító varázslat ismerete sokkal fontosabbak, mint a varázshasználó tudása a páciens anatómiájáról vagy a saját fizikai állapota. Egy sérült/mérgezett/stb varázshasználónak nehezebb összegyűjtenie a gyógyító varázslathoz szükséges fizikai és mentális forrásokat, de ha már elmondta a varázslatot, onnantól az teljes erővel hat. Gondolj erre úgy, mint amikor egy sprinternek kificamodik a bokája – hosszabb ideig tart eljutnia a célba és lehet, hogy nagyobb fájdalmat is érez közben, de végül célba ér.

  • Létezik valamiféle ‘mágia érzékelés’ (értsd: egy olyan képesség, amivel fel lehet fedezni a környezetben a mágikus energiákat ás más varázshasználókat, függetlenül attól, hogy éppen használnak mágiát vagy sem) amit egy mágiahasználó képes tanítani és fejleszteni?

A megfelelő körülmények között, igen, egy természetes képességgel megáldott személy, aki átmegy a megfelelő kiképzésen, képes érzékelni a környezeti mágia koncentrálódásait a környéken és a körülötte lévő embereket is. Erre mágiai és mechanikus úton is képes lehet valaki, ahogy azt láthattuk az asura személyes történetben, amikor Professor Gorr egy olyan gépet használ, amely a közvetlen környezet mágikus szintjét méri.

A mágia úgy veszi körül Tyria lakóit, ahogy minket a levegő. Mi is csak az erős szélen és a légáramlatokon keresztül vesszük észre. Olykor képesek vagyunk akaratunk szerint mozgatni és gyorsítani a levegőt. Testünk oxigént éget el és a levegő működteti a légzésünket.

Ez olyan mint a chi/ki/ az Erő. A Tyria-iak varázslataik felöltéséhez maguk körül szívják a mágiát. Egyesek megtanulták ezt jobban végrehajtani, mint mások. Mégis, az esetek többségében a levegő legtöbbünk számára továbbra is láthatatlan marad.

  • Tudjuk, hogy a ley vonalak keresztül-kasul behálózzák Tyria-t, mint egy mágikus óceán. Hol van ezeknek az áramlatoknak a forrása, figyelembe véve, hogy a Mists-ben is képesek vagyunk mágiát használni?

Van néhány feltételezés a kérdésedben, amiket nem biztos, hogy értek. Úgy hiszed, hogy a ley vonalak teszik lehetővé a mágiát (ez nem igaz)? Úgy hiszed, hogy a ley vonalak nem nyúlnak át a Mists-be (a modern ley vonal elmélet szerint átnyúlnak)?

A Tyria-i ley vonal vizsgálatok nem azonosították a ley vonal áramlatok eredetét, de gondolj rájuk úgy, mint a folyókra, ne mint a gejzírekre – a víz vagy mágia ezekben a csatornákban létezik és gyűlik. A ley vonalak nem termelnek mágiát (ahogy a példámban, a folyó nem termel mágiát, míg a gejzír igen) sokkal inkább útvonalak, amiket a mágia követ, miközben a világban apad, dagad és folyik.

  • Mi az az ‘ether’ és hogyan kapcsolódik ahhoz a mágiához, amit a karakterünk használ, a ley vonalakhoz vagy a sárkány energiához?

Tyria-ban az “aether” arra a metafizikai anyagra utal, ami az anyag és az energia közti teret tölti be; ugyanúgy, ahogy a vákuum betölti a bolygók közti teret, valamint a protonok és neutronok közti teret (mármint ha a vákuum térnek mágikus tulajdonsága lenne). Ez nem olyan definiálható és mérhető dolog, mint a ley vonalak, amik a mágia áramlását jelképezik Tyria-n.

Az aether a halandók és az Ősi Sárkányok által használt mágia egyik aspektusa. Ez része az univerzum mágikus/fizikai felépítésének, de közvetlenül nem lehet tanulmányozni – olyasmi, mint a sötét anyag: van ott valami, egy jelenlét aminek mágikus aspektusa is van, a hatásait tudjuk vizsgálni és igazolni, de eddig bizonyíthatóan senki sem tudta meghatározni, mérni vagy tanulmányozni. Egyelőre még csak azt tanulták meg, hogy hogyan csapolják meg. Ha egy olyan erőforrás megcsapolása, amit nem teljesen ismersz, veszélyesnek hangzik, az azért van, mert az is.

  • A Krait Obelisk-ek és a Bloodstone-ok közti hasonlóságnak van valami köze a sárkányokhoz és a mágikus tároláshoz?

Nincs. A Krait Obelisk-eknek van ugyan némi mágikus tulajdonsága, de jelenleg nagyobb erőt képviselnek, mint spirituális ikonok a kraitek számára (illetve, mint a mechanizmus, ami által a krait oratuss politikai erőt gyűjt); a Bloodstone-ok szó szerint a különböző mágikus iskolák által képviselt erő megtestesülései.

Az egyetlen ismert kapcsolat a Bloodstone-ok, krait obeliszkek és a sárkány/mágikus tárolás között az az, hogy az eredeti Bloodstone-t a Seerek hozták létre, hogy abban tárolják a világ mágiájának egy részét, így a sárkányok nem tudták mindet elfogyasztani.

Tyria fajai

  • Tudnátok mesélni a Largos kultúráról és a Tethyos házakról?

Jelenleg nem. Tervezzük, hogy egy jövőbeni történetszálban felfedezzük a largos társadalom kultúráját és hátterét, de addig is mindenki kedvenc rejtélyes vízalatti faját meghagyjuk rejtélyesnek.

  • Mit tudtok elmondani az Ash Legion területek elhelyezkedéséről és a fővárosukról?

Sajnos nem sokat. Vannak terveink arra, hogy egy jövőbeni történeti megjelenésben fedezzük fel az Ash Legion citadellát, így most minden lehetséges részletet megtartunk magunknak.

  • Mi a charr-ember béketárgyalások jelenlegi állapota, hogy áll az egyezmény aláírása?

Lassan (nagyon lassan), de halad. Black Citadel és Divinity’s Reach egy jól működő kapcsolaton dolgozik és mindkét kormány elkötelezett a békefolyamat iránt, ugyanakkor mindkettejük népessége között vannak olyanok, akik gyanakvóak vagy akár ellenségesek is a hagyományos ellenséggel szembeni béke elképzelésével. Az egyezmény részleteinek kimunkálása vitás és időigényes folyamat.

  • Megtudnátok adni, hogy közelítőleg milyen értéke van a Tyria-i valutának a valós valutákhoz, például az euróhoz vagy US dollárhoz képest?

Attól tartok bármilyen becslés csak találgatás lenne. Tyria és a Föld globális gazdasága elképesztően összetett, tele vannak változókkal és rendkívül kevés a közös elem. Valutáik értéke napról-napra vagy óráról órára változik, így nincs alapja az összehasonlításnak. Talán kezdhetnénk Tyria legolcsóbb dolgával (egy tojás, ami 1 copper) és azt összehasonlíthatjuk a helyi boltban kapható tucat tojás 1/12-ed árával, de még ez sem adna megfelelő és stabil váltási rátát.

  • El tudnátok magyarázni részletesen, hogy a Pact három rendjében milyen a hierarchia? Mi a szerepe azoknak a rangoknak, amik nem a fő rangsorba tartoznak (pl.: Whispers Guardian, Vigil Tactician, stb.)? Milyen szerepe van ezeknek a szervezetükben?

Sok rangban mindegyik rendben; lejjebb mellékeltünk egy részleges listát, azon rangok alap felelősségeivel együtt.

Durmand Priory
· Novice—a Priory új tagja, még nincs tesztelve.
· Explorer—a Priory alap tagja; kalandorok és felfedezők, akik elveszett tárgyakat, tudást és térképeket gyűjtenek.
· Magister—a tagok legmagasabb rangja; ő a kapitány vagy a csoport vezetője, nagy tiszteletben álló tag.
· Scholar—az akademikus, az Eyplorer kutatás-közelibb verziója.
· Arcanist—a Priory mágikus védelmezői.

Vigil
· Recruit—a Vigil új tagja.
· Crusader—a Vigil általános tagja.
· Tactician—mérnökök, tudósok és kisebb csoportok vezetői.
· Warmaster—egy nagyobb csoport/terület vezetői.

Order of Whispers
· Initiate—az OOW új tagja.
· Agent—az OOW általános tagja.
· Creator—az OOW mérnöki támasza.
· Lightbringer—az OOW kalandozó, katonás részlege.
· Keeper—egy nagyobb csoport/terület vezetője.

  • Mi történet a faj-specifikus nyelvekkel (írott és beszélt) az Új Kryta-i nyelv létrejötte után?

A faj-specifikus nyelvek és dialektusok továbbra is léteznek, de a közös nyelv elnyomta őket a mindennapi használat miatt.

Eredeti: GW2 fórum

Reklámok
  1. Deruzel
    2014. július 31. - 10:00

    Először is köszönet érte hogy az ilyen jellegű irományokat is lefordítod, mindig érdekes ilyesmiket olvasni!

    Nem tudom ti hogy vagytok vele, de én bennem azért van egy kettősség ezzel kapcsolatban, hogy jó dolog hogy mély a lore, de ez már kicsit nekem olyan mint az amikor az agymenőkben arról vitatkoznak hogy melyik szuperhős a legerősebb:D Ehhez nem vagyok elég kocka, nekem elég ha a játékban valóban bekövetkező eseményeket megmagyarázzák valamiféle háttér informátorokkal. Illetve ezáltal elég sok hibalehetőséget is generálnak maguknak.

    A másik ami zavar hogy túlságosan tudományosan próbálják magyarázni a dolgokat, nekem egy nagyjából középkori sémára épülő fantasy világhoz jobban illenének spirituálisabb magyarázatok, mint sem a sötét anyag, ez olyan modern megközelítés amit inkább valami sci-fi témában tudnék elképzelni.

    Ennek ellenére jók az ilyen cikkek, mert esetlegesen előrevetíthetnek dolgokat a játék alakulásával kapcsolatban.

    • Gandarel
      2014. július 31. - 10:49

      Na igen, nekem se jön be hogy lényegében sci-fi-t húznak egy fantasy világra.

    • Sárki
      2014. július 31. - 17:06

      Nekem bejön csak csöppet zavaró, hogy ezeket már megint egy interjúból és nem ingame tudjuk meg…

      • Gandarel
        2014. július 31. - 17:29

        Angellel volt az interjú, szóval lényegtelen. 99% amit mond azt ott helyben találja ki.

      • Cecilia Sunshine
        2014. július 31. - 20:59

        Meg nem multkor volt a fórumon, hogy csak az a “hivatalos”, ami ingame van, a többi meg csak kacsa? :D

      • 2014. augusztus 1. - 06:34

        Ott a pont Sárki.

      • 2014. augusztus 1. - 06:38

        * Nem kacsa, hanem Quaggan :3

        Franc hogy nincs edit…
        Na szóval, a quest script writerek hibája ez, vagy az íróké, bár az utóbbit kétlem.

        Nem egyszerű feladat a lore dolgokat jól átadni ingame.
        Ált. van egy központi lore alapozás, amit a “játszunk már!” nyom el. Sokan itt értékeljük és el is olvassuk a questlogokat, párbeszédeket, de ez annyira mégsnem működik…

      • Sárki
        2014. augusztus 1. - 06:44

        A játékban szereplő “könyveknek” kellene 2 tőmondatnál többül állniuk, akkor talán sikerülne komoly mélységű loret tenniük a játékba.

      • Gandarel
        2014. augusztus 1. - 11:17

        Amúgy ja, szerintem nagyon epic lenne ha pl GW2 journal szinten el tudnád olvasni a kiadott gw2 könyveket in-game, pl megvenni a gemstoreból, Vagy meg tudnád venni az Ebonhawke-ben található The Founding-ot goldért (és akkor egy helyen lenne a 20 részlet, sorrendben).

        Meg ilyen kis pár oldalas könyvek is jók lennének akár, pl Priory könyvtárban lehetne venni copykat amik történeteket mesélnek el, törpökről, destroyerekről, tengukról, Palawa Joko-ról stb. Hasznosabb időtöltés lenne ezeket olvasgatni mint afkolni LA-ban :D

  1. No trackbacks yet.

Itt és most várjuk a hozzászólásod!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: