Advertisements
Kezdőlap > Guild Wars 2 játékmenet > A megaszerver rendszer: world boss-ok és események

A megaszerver rendszer: world boss-ok és események

castle-header

Tegnap bejelentettük az új megaszerver rendszert, amely segíteni fog abban, hogy maximalizáld a szociális élményt a nyílt világban. Hogy átálljunk erre a rendszerre, szükség volt pár változtatásra a world boss-ok működésében, mivel többé nem lesznek külön szerverek PvE-ben.

Fire-Elemental

World boss-ok (napi jutalom események)

A world boss-ok különböző formákban és méretekben léteznek, az Orr-i templomoktól, a Shatterer-féle nagy harcokon keresztül, egészen a nagy szervezettséget igénylő harcokig, mint Tequatl. Jelenleg ezeknek a boss-oknak mind-mind egyéni időzítésük van, amely szerverenként eltér. Amikor kiadtuk az API-t, aminek segítségével nyomon lehet követni az eseményeket, szinte azonnal használatba is vettétek, hogy a különböző szervereken lévő játékosok követni tudják a meta-események és a world boss-ok helyzetét.

Az új megaszerver rendszerben az API ilyetén használata nem nagyon vezetne eredményre és nehéz is lenne használni, mivel a térképek a populációtól függően nyílnak meg és zárulnak be, ami össze-vissza keverné az időzítéseket, ezzel nehézzé téve a boss események követését és az azokban való részvételt.

Hogy megoldjuk ezt a problémát, új menetrendet fejlesztettünk ki a boss események számára, így most már minden boss esemény ugyanabban az időben zajlik, minden szerveren, ezzel a megoldással mindig tudni fogod mikor jön egy boss esemény és hol kell lenned. Berakunk egy másik rendszert is a nagy guild-ek számára, amellyel el lehet indítani a legkeményebb, nagy szervezettséget igénylő harcokat.

A technikai tervezőnk, Anthony Ordon, fogja elmagyarázni, hogyan is működik ez.

Waiting-for-Tequatl

A világ események szinkronizálása

A Colin által leírt változások fényében, a world boss események nagy része nagyjából ugyanabban az időpontban fog indulni minden térképen szerte a játékban. Az e mögött húzódó technológiát valós idő vezérli, amely ismerősen hangozhat, ha játszottatok a mostani Élő Világ eseményekben vagy world boss újradolgozásokban – a “Battle for Lion’s Arch” és a Tequatl események már így működtek, minden órában, második órában indultak. Ez nem csak azt akadályozza meg, hogy várakoznod kelljen és tippelned, hogy mikor indul az esemény, hanem azt is garantálja, hogy minden, a populáció befogadása miatt dinamikusan létrehozott térképen is futni fog az esemény. Mindenkinek lesz esélye bennük részt venni.

Természtesen, ha minden egyes világ esemény minden órában elindulna, akkor az kicsit sok lenne és a játékosok is nagyon szétszóródnának. Azért egyfajta rotációt vezetünk be, hogy irányítsuk a világ események aktiválódását ebben az új rendszerben. Ezek a rotációk a világ események három osztályán alapszanak:

  • Hard-Core, mega-szervezéses események – (kösz az elnevezést, Colin) Ebbe az osztályba jelenleg Tequatl, az Evolved Jungle Wurm és a Karka Queen tartozik. Mivel ezekhez az eseményekhez nagyfokú szervezettség szükséges, mindegyik egy három órás ablakban zajlik, ami körülbelül minden nyolcadik órában kezdődik. Ezt a régiós csúcsidők irányába súlyoztuk.
  • Átlagos világ események – Ebbe az osztályba hat olyan világ esemény tartozik, amik már a Guild Wars 2 megjelenésekor is elérhetők voltak. Ezek az események fél óránként váltják egymást, minden egész és fél órában indulva.
  • Alacsony-szintű világ események – Mivel az alacsony szinten lévő játékosoknak korlátozottabb a tartalom választási lehetőségük, ebben az osztályban gyakrabban következnek be az 1-15-ös zónák eseményei. Négy esemény tartozik ide, melyek minden negyed és háromnegyed órában indulnak.

Teq-2

Vessetek egy pillantást az alábbi táblázatra, amely a boss-ok 24 órás időbeosztását tartalmazza. A rotáció változhat a finomhangolások és új tartalmak miatt. Fontos, hogy ezek az idők a nyári időszámítással vannak feltüntetve (itt, Magyarországon a Central European Time-ot használjuk, tehát nekünk az a releváns oszlop – N.).

US Pacific Time US Eastern Time Central
European Time
Megadestroyer 16:00 19:00 1:00
Jungle Wurm 16:15 19:15 1:15
TBD 16:30 19:30 1:30
Shadow Behemoth 16:45 19:45 1:45
The Shatterer 17:00 20:00 2:00
Svanir Shaman 17:15 20:15 2:15
Modniir Ulgoth 17:30 20:30 2:30
Fire Elemental 17:45 20:45 2:45
Karka Queen 18:00 21:00 3:00
Jungle Wurm 18:15 21:15 3:15
Golem Mark II 18:30 21:30 3:30
Shadow Behemoth 18:45 21:45 3:45
Tequatl 19:00 22:00 4:00
Svanir Shaman 19:15 22:15 4:15
Claw of Jormag 19:30 22:30 4:30
Fire Elemental 19:45 22:45 4:45
Evolved Jungle Wurm 20:00 23:00 5:00
Jungle Wurm 20:15 23:15 5:15
Taidha Covington 20:30 23:30 5:30
Shadow Behemoth 20:45 23:45 5:45
Megadestroyer 21:00 0:00 6:00
Svanir Shaman 21:15 0:15 6:15
TBD 21:30 0:30 6:30
Fire Elemental 21:45 0:45 6:45
The Shatterer 22:00 1:00 7:00
Jungle Wurm 22:15 1:15 7:15
Modniir Ulgoth 22:30 1:30 7:30
Shadow Behemoth 22:45 1:45 7:45
Golem Mark II 23:00 2:00 8:00
Svanir Shaman 23:15 2:15 8:15
Claw of Jormag 23:30 2:30 8:30
Fire Elemental 23:45 2:45 8:45
The Shatterer 24:00:00 3:00 9:00
Jungle Wurm 0:15 3:15 9:15
Modniir Ulgoth 0:30 3:30 9:30
Shadow Behemoth 0:45 3:45 9:45
Golem Mark II 1:00 4:00 10:00
Svanir Shaman 1:15 4:15 10:15
Claw of Jormag 1:30 4:30 10:30
Fire Elemental 1:45 4:45 10:45
Taidha Covington 2:00 5:00 11:00
Jungle Wurm 2:15 5:15 11:15
Megadestroyer 2:30 5:30 11:30
Shadow Behemoth 2:45 5:45 11:45
TBD 3:00 6:00 12:00
Svanir Shaman 3:15 6:15 12:15
Karka Queen 3:30 6:30 12:30
Fire Elemental 3:45 6:45 12:45
The Shatterer 4:00 7:00 13:00
Jungle Wurm 4:15 7:15 13:15
Tequatl 4:30 7:30 13:30
Shadow Behemoth 4:45 7:45 13:45
Modniir Ulgoth 5:00 8:00 14:00
Svanir Shaman 5:15 8:15 14:15
Evolved Jungle Wurm 5:30 8:30 14:30
Fire Elemental 5:45 8:45 14:45
Golem Mark II 6:00 9:00 15:00
Jungle Wurm 6:15 9:15 15:15
Claw of Jormag 6:30 9:30 15:30
Shadow Behemoth 6:45 9:45 15:45
Taidha Covington 7:00 10:00 16:00
Jungle Wurm 7:15 10:15 16:15
Megadestroyer 7:30 10:30 16:30
Fire Elemental 7:45 10:45 16:45
TBD 8:00 11:00 17:00
Jungle Wurm 8:15 11:15 17:15
The Shatterer 8:30 11:30 17:30
Shadow Behemoth 8:45 11:45 17:45
Karka Queen 9:00 12:00 18:00
Svanir Shaman 9:15 12:15 18:15
Modniir Ulgoth 9:30 12:30 18:30
Fire Elemental 9:45 12:45 18:45
Tequatl 10:00 13:00 19:00
Jungle Wurm 10:15 13:15 19:15
Golem Mark II 10:30 13:30 19:30
Shadow Behemoth 10:45 13:45 19:45
Evolved Jungle Wurm 11:00 14:00 20:00
Svanir Shaman 11:15 14:15 20:15
Claw of Jormag 11:30 14:30 20:30
Fire Elemental 11:45 14:45 20:45
Taidha Covington 12:00 15:00 21:00
Jungle Wurm 12:15 15:15 21:15
Megadestroyer 12:30 15:30 21:30
Shadow Behemoth 12:45 15:45 21:45
TBD 13:00 16:00 22:00
Svanir Shaman 13:15 16:15 22:15
The Shatterer 13:30 16:30 22:30
Fire Elemental 13:45 16:45 22:45
Modniir Ulgoth 14:00 17:00 23:00
Jungle Wurm 14:15 17:15 23:15
Golem Mark II 14:30 17:30 23:30
Shadow Behemoth 14:45 17:45 23:45
Claw of Jormag 15:00 18:00 0:00
Svanir Shaman 15:15 18:15 0:15
Taidha Covington 15:30 18:30 0:30
Fire Elemental 15:45 18:45 0:45

Ez a rendszer a legtöbb eseménynél pár változást is okoz. Például, ezek közül az események közül, amelyiknek nem volt vesztési mechanikája vagy egy timer-e, az most kap. Ez azért történik, hogy az időbeosztás pontos legyen és könnyítsen ezeknek a nagy eseményeknek a technikai súlyán. Ez, és más változások a patch notes-ban lesznek részletezve.

Waiting-for-Queen-Karka

Azok az események, amelyek nincsenek ezen a listán feltüntetve, ugyanúgy fognak működni, mint korábban. Az időzítésük az adott térkép állapotától és a feltételektől függ. Például, a Temples of Orr ezúttal nem kerülnek szinkronizálásra, mivel ezek nagyban befolyásolják a tartalmi ökoszisztémát.

Boss frissítések

A listán feltüntetett boss-ok közül némelyiknek frissítettük a nehézségi skálázódását, a körülöttük lévő esemény láncolatokat és néhány képességüket, hogy felkészítsük őket a rotációban való megjelenésükre. Bátran menjetek el mindegyikükhöz, nézzétek meg mi változott és gyűjtsétek be tőlük a napi jutalmakat.

Karka-Queen

Guild világ események

Ránézve a táblázatra, talán éppen azon gondolkodsz, hogy ezek az időpontok nem lesznek megfelelőek neked és a guild-ednek, ha a legnehezebb mega boss-okra fáj a fogatok vagy csak szeretnétek, ha naponta három alkalomnál többször is megküzdhetnétek Tequatl-el. Szerencsétekre, bevezetünk egy nagyon izgalmas funkciót, aminek a segítségével a guild-ek kedvükre aktiválhatnak bizonyos eseményeket.

Íme néhány részlet, hogyan is fog ez működni:

  • Előfeltételek – Ahhoz, hogy aktiváld a saját mega-boss harcodat (Karka Queen, Tequatl vagy Evolved Jungle Worm), fel kell oldanod az új Guild World Events fejlesztést. Ez akkor válik elérhetővé, miután a guild-ed kifejlesztette a Guild Challenge-t. Amint megvan a fejlesztés, megépítheted a Guild World Event consumable-t. Ez a consumable guild influence-be és merit-be kerül.
  • Aktiválás – Egy “Mission Permission”-el rendelkező guild tiszt utazzon el az aktiválni kívánt esemény kezdőterületére és használja a Guild panelen a Guild World Event consumable-t. Ennyire egyszerű! Az esemény azonnal aktiválódik és csak abban a térkép instance-ban, ahol az aktiváló guild tiszt jelenleg van.
  • Korlátozások – A Guild Word Events legnagyobb korlátozása, hogy nem ütközhet a publikus ablakkal. Ez azt jelenti, hogy nem tudod aktiválni a Guild World Event-edet, ha éppen akkor kezdődne menetrend szerint az esemény – ez főleg azért van, hogy a guild-ek ne használják el a Guild World Event-jeiket, ha az esemény rövidesen amúgy is indulna.

A Guild Mission-ökkel ellentétben, a Guild World Event jelenleg nem ad merit-et vagy commendation-t. Ugyanakkor, a guild-ed a saját időbeosztása szerint szerezheti meg a napi jutalmat és az achievement-eket.

A térképek közti világ állapotról

A Guild Wars 2 dinamikus esemény rendszerének egyik fő jellemzője, hogy képes befolyásolni a világ állapotát és feloldani a hozzáférést bizonyos tartalmakhoz és forrásokhoz. Ezekre példák a waypoint-ok, dungeonök és az ember istenek templomai Orr-on.

Priest-of-Balthazar

A múltban látható volt ezen tartalmak állapota a térképen, ez egyfajta segítség volt és néha szükség is volt erre az információra az utazás előtt. Nagy korlátozás volt azonban, hogy ennek a megjelenítése mindig egyfajta jelentés volt arról, hogy milyen állapotok uralkodnak a home szervered térképén. Ez bizonyos pontossági problémákhoz vezetett, mint például amikor egy olyan waypoint-hoz utaztál, ami uncontested volt a home szervereden, de amikor odaérkeztél, akkor overflow térképre kerültél és ott már más volt a waypoint állapota.

A megaszerver rendszer lehetetlenné teszi a céltérképed állapotának pontos megjelenítését. Emiatt úgy döntöttünk, hogy kikapcsoljuk a térképek közti világ állapotról szóló jelentéseket.

Játékosként, ez a következőképpen fog rád hatni:

  • Waypoint – Minden olyan térképen, amelyiken éppen nem vagy ott, az elfoglalható waypoint-ok mindig contested-ként jelennek meg. Amikor egy térképre érkezel, akkor utazhatsz ezek között a waypoint-ok között, a helyi állapotuktól függően.
  • Dungeon – Mostantól addig nem tudod megmondani, hogy nyitva van e egy dungeon bejárata, amíg a térképen nem vagy.
  • Orr Templomok – Ezen templomok térképeken átívelő mechanikáit kikapcsoltuk. Ehelyett, az isten szobrok csak akkor lesznek aktívak, ha a legközelebbi templom contested.

Ennyi lenne a megaszerver rendszer és a world boss-ok kapcsolata

Eredeti: GuildWars2.com

Advertisements
  1. Captain TeDDy
    2014. április 3. - 19:21

    Itt egy zsák lájk, fogjátok!

    Bár EZ: “Dungeons—You will no longer be able to tell if a dungeon entrance is open until you’re on the same map.” még murisnak is bizonyulhat az elitista facfej dungidöngető brigádoknak (Én máris fogom a fejem, hogy a napi 20 perces CoF p1-2 előtt be kell tolni a 10 perces eventsort, ha nem akarunk vakon, találomra tüzelni a guesteléssel. )

    Mivel én túlságosan szűklátókörű vagyok, Bölcs Gandalfelt kérném meg, hogy elemezze ki és vázolja fel a megaszerver rendszer kompetetív TPvP-re gyakorolt lehetséges hatásait! Hajrá, csak pozitívan!

    • Sárki
      2014. április 3. - 19:44

      Az elitisták nevében is szeretnék elnézést kérni, amiért nem óhajtunk faxarcú 12 éves n00bokkal játszani, akik azt hiszik, hogy prok.
      Egyébként én is megmosolygom az ilyen hc elitistákat, akik képesek fél órát várni az 5 főre :D De most komolyan, ha egy dungeonbe 35 a min. szint, azért ne egy 36-os 400as achis ürge siessen már letolni :D

      • 2014. április 4. - 07:47

        +1

      • 2014. április 4. - 10:45

        Nem, de attól még a frissen szintezés alatt álló karakteremmel pl én bemegyek, igaz nem 400 acsim van, és van másik 6 alt 80-ason, felszerelve.

        Ugye nem 10 perces COF speed runokból áll az “elitista” Dungeonba járás? ;)

      • Sárki
        2014. április 4. - 15:20

        20 perv várakozás, majd 10 perc effektív játék :D Ez az elitizmus :D Mondjuk én többnyire menet közben rakom ki azokat akik tényleg irtó gázak. Amúgy nem a low lvl meg a kevés achi a gond, hiszen a komoly pvpseknek pl. nem feltétlenül van sok achijuk meg 80as karijuk. az a gond, amikor a n00bgyanús ember akarja vezetnia csapatot és nem hajlandó csendben követni azokat akik tudják mi történik.

    • Healer
      2014. április 4. - 10:47

      Talán a magasabb populáció miatt majd nem lesz annyi zárva talált dungeon,
      de egyébként nem értem miért erőltetik a contested wp kérdést,
      miért ne lehetne a balhé közepébe portozni?

  2. 2014. április 3. - 19:45

    Szóval Tequatl, Three-Headed Wurm, Karka Queen indítható lesz a megfelelő zónában felhasználható Guild World Event fejlesztéssel, ha az indítás nem ütközik a normál indulással. Gyakorlatilag nem kell spawn-ra várni, odamegy a guild, és elindítja. Oké.

    • 2014. április 3. - 20:20

      Kár, hogy csak ezt a hármat lehet…

      • 2014. április 3. - 20:50

        Ja, de ezek naponta csak háromszor spawnolnak, a többi meg néhány kivételtől eltekintve sokkal gyakrabban. Mondjuk nekem sem lesz sok kedvem lenyomni az összeset, ha azért az adott napon 4-5 órát kellene online lennem. Bár eddig sem farmoltam ezeket, csak alkalmanként meglátogattam őket, ha kedvem volt hozzá.

        Mellesleg a Scarlet hologram fight kapcsán írtam pár hete, hogy jó lenne az ilyesmit guild fejlesztéssel is indíthatóvá tenni. Igaz, én instance-ra gondoltam, de kezdésnek ez sem rossz. Ezúton köszönöm ArenaNet-nek, hogy az adatbányász botjaik olvassák és fordítják ezt a blogot is, és így itt is ötletelhetünk. Ebből szobor lesz, azt hiszem! XD Én lehetek az egyik vízköpő hal!

    • arctica73
      2014. április 4. - 08:16

      Feltételezem az eseményem nem csak az adott guild tagjai vehetnek részt, hanem bárki, aki az adott térképen téblábol, és – a guild eventektől ellentétben – megkapja a jutalmat is.

      • 2014. április 4. - 11:31

        Így van. Guild Commendation és Merit ennél külön nem is lesz, csak a rendes loot.

  3. Sárki
    • arctica73
      2014. április 4. - 08:18

      Ez válasz is a fentebb említett dilemmára. :)

  4. Darthusa123
    2014. április 13. - 22:52

    Ez nekem egyre inkább úgy tűnik, hogy a farmolás felé viszik a dolgot, nem pedig a szociális kapcsolatok felé.. :) Na, de könyörgöm! Egy event alatt senki nem fog barátokaz szerezni, esetleg beszélgetni, max annyit látni a chat-en, hogy: ty,thx stb… Rontják a játékot..

  1. No trackbacks yet.

Itt és most várjuk a hozzászólásod!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: