Reklámok
Kezdőlap > Aktuális információk > A megaszerver-rendszer bevezetése

A megaszerver-rendszer bevezetése

underwater2-header-variance

Elérkeztünk az utolsó nagy feature-höz, amit bejelentünk a közelgő áprilisi feature csomag részeként és ez az utolsó elég nagy darab: a home szervertől függetlenül egyszerűbbé tesszük a barátaiddal való játékot a PvE térképeken. Azzal, hogy újrarendezzük a játékosok és a szerverek közti kapcsolatot, úgy változtatjuk meg a szerver rendszert, hogy azokkal az emberekkel kapcsoljon össze, akikkel a legjobb lesz a szociális élményed PvE-ben.

Expansion-Slot-1-1920x1080

Mit is jelent ez pontosan? Hamarosan következik a technikai magyarázat, de röviden annyit jelent, hogy nagyobb valószínűséggel kerülsz olyan térképre, amin több barátod és guild társad játszik, veled azonos nyelven beszélő emberek vannak vagy olyan emberek, akiket gyakran látsz. Azt jelenti, hogy a térképeken több kalandozó ember lesz, hogy a lehető legjobb PvE élményben legyen részed.

Büszkén mutatjuk be a Guild Wars 2 megaszerver rendszerét.

Hogyan működik a megaszerver rendszer?

A megaszerver rendszerrel a játékosok nem lesznek ugyanannak a térképnek a másolataira elkülönítve a karakterkészítéskor választott szerver szerint. Ehelyett, egyszerűen egy térképre érkezel, melynek verzióját az általunk fejlesztett megaszerver rendszer választja ki, az alapján, hogy a te esetedben melyiknek van a legtöbb értelme. Ez az új rendszer figyelembe veszi a csapatodat, a guild-edet, a nyelvedet, a home szerveredet és még más tényezőket, hogy meghatározza neked, az adott térkép melyik verziójára tegyen. Ez növelni fogja annak az esélyét, hogy ugyanazokat az embereket gyakrabban látod és így hasonló érdeklődésű emberekkel gyakrabban fogsz találkozni.

A megaszerver technológiával egy térképnek annyi másolata van, amennyire szükség van ahhoz, hogy azon a térképen egy adott időben kényelmesen elférjenek a játékosok. Ahelyett, hogy minden home szervernek lenne saját térkép másolata és mesterségesen korlátozná, hogy mennyi kalandozót látsz rajtuk, a megaszerver rendszer összehozza a játékosokat és dinamikusan nyit meg újabb térkép másolatokat, amennyiben arra szükség van.

Running-Players-1920x1080

A megaszerver rendszer azt jelenti, hogy többé nem fogsz overflow térképpel találkozni. Minden térkép egyenlően készül és a rendszer mindent megtesz, hogy mindig jelentőségteljes választási lehetőséget adjon neked azzal, hogy mindig megfelelő számú térképet tart nyitva. Ily módon, a megaszerver technológia meg tud birkózni a nagy populációval és annak fluktuációjával a nagy világ események idején.

A megaszerver rendszer egy súlyozott egyensúlyozó a játékosok számára. Gyűjti rólad az adatokat, mint a csapatod, guild-ed, nyelved, home szervered és a térkép másolata, ahol azok az emberek találhatók, akikkel szeretsz játszani. Ezeket az adatokat felhasználva, rangsorolja az adott térkép összes lehetséges verzióját úgy, hogy pontokat ad mindegyiknek. Te arra a térképre fogsz kerülni, amelyiknek a legtöbb pontot adja a rendszer, mivel ahhoz van a legtöbb kötődésed.

A megaszerver rendszer előnyei

Ennek az új rendszernek a legnagyobb előnye, hogy napszaktól függetlenül, bármikor találsz majd embereket, akikkel kalandozhatsz. Minden szerveren vannak olyan térképek, amiken kisebb a populáció; a megaszerver technológiával ezek a kisebb populációjú térképek is tele lesznek játékosokkal ugyanabból a régióból, így mindig nagyszerű élményben lehet részed és a térkép minden tartalmával játszhatsz. A nem-csúcsidős órákban is lesznek játékosok a térképeken, mivel mindenhonnan egy helyre lesznek gyűjtve, hogy teli legyen a térkép. Fontos azonban megjegyezni, hogy a megaszerver rendszer nem változtat a régiós korlátokon, így a játékosok továbbra is az NA és EU szerver régiókban lesznek.

Mob-1920x1080

Azoknak a játékosoknak is nagy előnyt jelent a megaszerver rendszer, akik valamilyen nyelv-alapú szerveren vannak. A nem-csúcsidős órákban és közepes populációjú szervereken is több játékossal fogtok találkozni, akik a ti nyelveteken beszélnek.

Mindezek felett, a megaszerver rendszer növeli annak az esélyét is, hogy a barátaiddal és guildtársaiddal játszhass. Amikor csatlakozol egy térképre, akkor a rendszer ránéz a csapatodra vagy a guild-edre és ha van valaki közülük azon a térképen, akkor velük egy térképre tesz be (ha nincsen tele). A megaszerver rendszer könnyebbé teszi a csoportba verődést és természetesebbé a másokkal való együtt játszást – ezt főleg akkor fogod észrevenni, ha korábban is játszottál olyan barátokkal, akik más szerveren voltak. Ha egy térkép tele van, akkor is játszhatsz egy csapatban a barátaiddal, csak jobb-kattints a nevükre és válaszd ki, hogy az ő térképükön szeretnél játszani. A rendszer innentől már valószínűbben fogja arra a térképre csatlakoztatni a többi csoport és guild tagot.

A megaszerver rendszer sokkal elérhetőbbé teszi a nyílt világi tartalmakat. A nehéz harcok és a főbb Élő Világ események általában csapatmunkát igényelnek, amit nehéz lehet megvalósítani a nem-csúcsidős órákban vagy olyan szervereken, amiken jelenleg közepes populáció van. Az új megaszerver rendszerrel sokkal könnyebb lesz olyan térképet találni PvE-n, ahol elegendő játékos van ahhoz, hogy csoportok számára létrehozott nyílt világi tartalommal lehessen játszani.

Azok, akik guild-ben vannak, arra a szerverre gyűjtik a guild-jük számára az influence-t, amelyiken az account-juk home szervere van. Ez a rendszer nem változik (egyelőre).

Waving-1920x1080

Továbbra is játszhatok a home szerveremen lévő emberekkel?

Igen! Továbbra is azokkal az emberekkel fogsz játszani, akik a veled azonos home szerveren vannak: a megaszerver rendszer arra használja a home szervereket, hogy tartós közösséget hozzon létre a játékban, ami azt jelenti, hogy ugyanazokkal az emberekkel gyakrabban fogsz találkozni. Ez ugyanakkor nekünk is egy mód arra, hogy sokkal fókuszáltabb, jelentőségteljesebb szociális egységeket hozzunk létre annak érdekében, hogy téged olyan játékosokhoz kapcsoljunk, akikkel van valamilyen kapcsolatod és akikkel megoszthatod a kalandokat. Ez a megjelenés csupán a kezdete az új megközelítésünknek, amellyel erősíteni szeretnénk a játékbeli szociális környezetet.

Bár az új rendszer másképp viselkedik, a segítségével valójában egy kicsivel több emberrel tudsz együtt játszani a saját home szerveredről. Már lefuttattunk egy sor tesztet ezzel a rendszerrel, itt láthatod a szuper eredményeket:

Mérték Változás
Térkép másolatonkénti átlagos populáció +225%
A játékos ugyanarra a térképre kerül, mint a csapata +25%
A játékos csapatából az átlagos populáció a csatlakozott térképen +36%
A játékos guild-jéből az átlagos populáció a csatlakozott térképen +5%
A játékos home szerveréből az átlagos populáció a csatlakozott térképen +6%
Ugyanazt a nyelvet beszélő átlagos populáció a csatlakozott térképen +41%

A szimulációk és próbák során a megaszerver rendszer elképesztő eredményeket produkált. Például: ahogy azt első kézből tudhatjátok, a játékosok nincsenek egyenletesen elosztva a játékvilágban. Sokan azon a néhány térképen koncentrálódnak, ahol a legutóbbi világ események zajlanak. Bár az új rendszerrel is ez lesz a helyzet, a többi térkép hatalmas populációs növekedést fog megélni – ami azt jelenti, hogy több tartalommal kapcsolatban lehet jobb élményed a világban.

Idling-in-Beetletun-1920x1080

A megaszerver rendszerrel az egyes térképek átlagos populációja most már nem csak a térképtől függ. Most minden térképen sokkal nagyobb a populáció. Számodra ez azt jelenti, hogy több emberrel játszhatsz együtt és több tartalmat élvezhetsz szerte Tyria-n.

Hogyan jelenik meg a megaszerver rendszer?

Az áprilisi feature csomag megjelenésével aktiválni fogjuk a megaszerver rendszert az 1-15-ös térképeken, a fővárosokban és a PvP lobby-ban. Vizsgálni és tesztelni fogjuk a rendszert, hogy ellenőrizzük, minden rendben működik. Később, 2014-ben, aktiválni fogjuk a megaszerver technológiát Tyria egész világában.

Mi a helyzet a world boss-okkal, guild-ekkel és WvW-vel?

A héten közzétesszük még, hogy a megaszerver rendszerre való átállás hogyan fogja befolyásolni a world boss-ok időzítését, valamint néhány változást is közzéteszünk, amelyek ezt fogják majd támogatni. Beszélünk még arról, hogy mik a hosszútávú terveink a guild-ekkel és a WvW-vel kapcsolatban a megaszerver rendszert illetően. További információért nézzetek vissza a hét következő napjaiban!

Eredeti: GuildWars2.com

Reklámok
  1. Endrosz
    2014. április 2. - 17:10

    Szóval visszajön a GW1-es district rendszer, amit minden veterán hiányolt. :) Bár ez fejlettebb itt-ott.

    Így már több értelme van plusz PvE zónákat berakni, mert elég nagy lesz a játékossűrűség akkor is, ha nem túl népszerű az adott zóna vagy valami esemény elszívja az embereket. Most már elhiszem, hogy lesz kieg. ;)

    • Gandarel
      2014. április 2. - 17:26

      Melyik lesz előbb, kieg vagy e-sport? :P Egyenlően semmi esély. (akármihez álltam pozitívan GW2 téren egyre rosszabb lett, szóval most igyekszem pozitívan fölfogni hogy soha az életben nem lesz kieg és a living storys / gemstoreos szemét marad a domináns amíg csődbe nem mennek, és akkor hátha tévedek)

      • Solefald
        2014. április 2. - 19:12

        Te, Gandarel, te amúgy minek játszol még? (vagy hát nekem ez jön le legalábbis, hogy még nyomod) Ha ennyire nem bírod…és nem, nem azért írom mert “ha nem tetszik el lehet menni” csak úgy…én is beleuntam ott is hagytam, ide még fel-fel nézegetek hátva van valami vicces mókás, de ennyi a játékot abbahagytam. Nem értem minek kínzod magad még mindig. :D

      • Gandarel
        2014. április 2. - 19:24

        Mert a helyzet az, hogy nincs jobb MMO a piacon. Egyik haverom accjával 1 napra fölnéztem wowra. 5 perc után rájöttem, miért nem haladok a questemmel: nem én ütöttem meg először a mobot.. vannak ilyen kis “apróságok”, amiket a GW2 nagyon jól csinál és egy jó alapot ad, de ennyi, itt megállt a dolog.

        Ahelyett, hogy a 40. dizájnú quaggan táskát pakolják be, és a 30. gemstore armor szettet, mi lenne, ha egyszer tartalmat is raknának a játékba, amikért mondjuk megkaphatjuk a rewardot?

        Meg maga az, hogy ktnek a dolgok a GW univerzumhoz. :P Meg btw te is itt vagy valamiért a variancen, pedig nem tolod. Szerintem mindenki arra vár, hogy “ok, eltelt 2 év, egyszer csak elkezdenek már haladni is végre..akármelyik pillanatban.. wait for it..”

      • Solefald
        2014. április 2. - 20:07

        Bevallom érdeklődök még valamilyen szinten, mert hát a GW1-hez sok emlék fűz, ezt pedig nagyon vártam, de csalódtam. De ja, valamilyen szinten érdekel persze, csak olyan passzív érdeklődés ez, vagy hogy mondjam…

        Egyébként próbáld ki a Wildstart, hátha tetszik, ezek az apróságok ott is megvannak, béták alapján jópofa játék, talán próbál határ eset lenni a tradicionális mmo és a gw2 féle között.

        Vagy játssz mással. :D Sőt mondok jobbat találj más hobbit. Zenélj stb stb stb. Én már bánom hogy 2 ezer órát beleöltem a gw2-be. :/ Sokkal hasznosabb dolgokra is fordíthattam volna, na de cry baby off. :D

      • Healer
        2014. április 2. - 20:32

        Ne haragudj G, de még sosem láttalak pozitivan hozzáállni semmi GW2-es témához . ^^

  2. Gandarel
    2014. április 2. - 20:36

    Healer :
    Ne haragudj G, de még sosem láttalak pozitivan hozzáállni semmi GW2-es témához . ^^

    Ha bejelentenek valamit, pozitívan állok hozzá, amint részletekbe mennek, már nem :P

  3. Healer
    2014. április 2. - 20:41

    Egyébként kiváncsian várom a tizenötödikét, eléggé szétszerelik és újra összerakják a gémet. Egyébként sok ponton egyetértünk, 172. quaggan bekk, gemstore parasztvakitások, de engem leköt még, és a mostani változások elég radikálisak az eddigi tesze tosza dolgokhoz képest, kiváncsian várom a továbbiakat, kieget meg pláne!

  4. Zarache
    2014. április 2. - 22:36

    ez a ket kep csak nektek :P


    MUHahahahaha

  5. 2014. április 3. - 09:09

    Heh… Most ez így kissé érthetetlen nekem, de remélem nem borítja fel a dolgokat túlságosan.
    Mondjuk a world bossok trackelése innentől viccesebb lesz…

    • Shantey
      2014. április 3. - 10:28

      Amíg szolgáltatnak hozzá API-t, valami harmadik fél úgyis megoldja. Onnantól meg már kit érdekel.

      • 2014. április 3. - 10:33

        API még nem garantálja, hogy oda is kerülök. Overflow is elég bosszantó… És miért? Mert nem akarják egységesre tervezni…

      • Shantey
        2014. április 3. - 13:54

        Csak laikusként ötletelgetek, de ha képes olvasni, hogy hol a fenében vagy, akkor lehetséges nemde? Mindezt mondjuk overlay kivitelben. Persze, határeset mert belenéz a kliens működésébe, úgyhogy ban esélyes lehet.

      • 2014. április 3. - 13:55

        Remélhetőleg elnevezik majd valahogy a mapeket, és ott fogja kiírni a nevét, ahol most azt írja, hogy Overflow. Ez elég jó megoldás lenne sztem a trackelésre.

  6. Shantey
    2014. április 3. - 10:32

    ” hogy nagyobb valószínűséggel kerülsz olyan térképre, […] veled azonos nyelven beszélő emberek vannak”

    NO MORE FRENCHIES! FUCK YEAH!

    • Stan
      2014. április 3. - 12:23

      Kérdés, azonos nyelv mint szerverek (ENG, FR,GER…etc) vagy nyelv mint magyar, angol…etc szóval valamiféle ip alapján?

      • gwfan21
        2014. április 3. - 12:41

        Tuti nem országok szerint fogja, kicsit luxus lenne. Server nyelvek valószínűbbek.

      • 2014. április 3. - 13:56

        Szerver nyelv alapján megy majd.

      • 2014. április 3. - 14:36

        Mintha valahol hivatkoztak volna már a kliensben beállított nyelvre. (Talán az LFG postban.) Szerintem itt is a kliens nyelve lesz a döntő, és nem a szerveré. A szerver eleve önmagában a legfontosabb tényező lesz, hogy hova rakja az embereket. De lehet hogy rosszul emlékszem.

        @gwfan21 GeoIP alapján pl. nem lenne értelme, mert nagyon feldarabolná a közösséget, meg ha valaki külföldön játszik, attól még nem biztos hogy azt a nyelvet beszéli, amelyik országban van. A Digi magyar előfizetői is gyakran román IP-t kapnak, akkor őket román tartománnyal azonosítanák, szóval ez nem pontos. A többnyelvű országokkal is gond lenne (pl. Svájc) ilyen szempontból. Kizárólag a játék által hivatalosan támogatott nyelveket tudják figyelembe venni.

      • gwfan21
        2014. április 3. - 16:52

        Nem tudom miért nekem írod, amikor én is azt írtam, hogy tuti nem így lesz. Eléggé egyértelmű, hogy amiket említettél az miatt is bukó, plusz ha megoldanák és valahonnan játszanak 100-an és azok sem egy időben ugyebár akkor megint csak sokra mennének vele.

      • Bubi
        2014. április 3. - 17:06

        “The system uses the language spoken in your home world (or your guested world, if you’re guesting). It doesn’t use the language of your client.”
        (Valahol itt… https://forum-en.guildwars2.com/forum/game/gw2/Feedback-Questions-MegaServer )
        Tehát (guestelt)szerver nyelve és nem kliens nyelve alapján.

      • 2014. április 3. - 17:14

        gwfan21 :
        Nem tudom miért nekem írod, amikor én is azt írtam

        Bocs, ismét erősen be voltam drogozva, de már elmúlt. ;)

        Bubi közben írta a megoldást.

      • gwfan21
        2014. április 3. - 17:37

        Passzolhatnál ide is belőle, ha jóféle. :D

  7. Mephike
    2014. április 3. - 10:47

    “Beszélünk még arról, hogy mik a hosszútávú terveink a guild-ekkel és a WvW-vel kapcsolatban…”
    Na ez a WvW és guild változás még érdekes kérdés lehet.

    • erasmus
      2014. április 3. - 12:46

      Igen érdekes lehet a baj csak a hosszú távon van ami Anetnél kb 2 év…

      • Sárki
        2014. április 3. - 14:47

        Ma kiderül :D

  1. 2014. április 7. - 21:08

Itt és most várjuk a hozzászólásod!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: