Advertisements
Kezdőlap > Guild Wars 2 játékmenet > Rúna, sigil és egyensúly frissítések

Rúna, sigil és egyensúly frissítések

Charr_Header_6

Tegnap bemutattuk nektek a trait rendszert érintő változások egy részét. Azok a változtatások, bár izgalmasak, csak egy részét képezik a Feature csomag egyensúlyi frissítéseinek. Ma a rúnákat és a sigil-eket érintő nagy változtatásokról fogunk beszélni, valamint egy kicsit az általános egyensúlyi fejlesztésekről is.

PvP-1

A rúnák, mint szett

Amikor átnéztük a Guild Wars 2 rúnáinak egyensúlyát, akkor a célunk az volt, hogy minden rúna szettnek legyen egy meghatározott célja valamint legyen egy ok, amiért azt a build részeként használjátok és érződjön is, hogy a szett hozzáad a build-hez.

Az egyik fő elképzelésünk ezzel az egyensúlyi frissítéssel az volt, hogy a játékosokat a teljes rúna szett használatára bátorítsuk, ahelyett, hogy a különböző szetteket kevernék. Minden rúna szettet frissítünk úgy, hogy nagyobb legyen a nyereség a negyedik, ötödik, hatodik rúna bónusszal. A stat-ok folyamatosan növekednek egy újabb rúna hozzáadásával. Ez megnöveli a teljes szett statisztikai jutalmát.

Tudjuk, hogy egyes build-ek arra támaszkodnak, hogy a különböző rúnákat keverve optimalizáljanak egy adott stat-ot és nem is szeretnénk ebben megakadályozni a játékosokat. A build változékonyság korlátozása helyett csak azt szeretnénk elérni, hogy a PvE rúna rendszer, amennyire lehet, tiszta és átlátható legyen az új játékosok számára, így érthetőbbé tesszük azt az előnyt, ami a teljes rúna szettekkel jár.

Rúna funkcionalitás

Sok rúnát frissítünk, hogy legyen valamilyen specialitásuk, például adunk hozzájuk valamilyen boon-t vagy condition-t, illetve támogató vagy támadó szerepre szánjuk őket. Tulajdonképpen észre fogjátok venni, hogy ezzel az újragondolással a rúna keverések egy részére már nem lesz szükség; úgy frissítettük a rúnákat, hogy betömjük az eddig elhanyagolt lyukakat a build-ek terén.

Javítjuk a játékos élményt azoknál a rúnáknál, amelyeknél valamilyen “proc” történik, azaz esély van rá, hogy bizonyos feltételek mellett valami bekövetkezzen.

Például a Rune of Nightmare hatos bónusza jelenleg minden találatnál 5% eséllyel fear-t okoz. Erre az 5%-ra nehéz támaszkodni PvP-ben vagy WvW-n, ezért úgy éreztük frissítésre szorul. Drasztikusan növeljük a proc rate-et minden bónuszon; a superion rúna szettek hatos bónuszának 50% esélye lesz, így a bónusz sokkal megbízhatóbb és érdekesebb használni bármely harcban.

Crit-Rune-PvE_V2

Rúnák PvP-ben

Az egyik nagy változtatás a PvP rúnákkal kapcsolatban az, hogy kivettük a PvE és PvP rúna szettek közti megosztást. Mivel minden rúna szetten átmentünk és újraegyensúlyoztuk őket, hogy közel azonos erősségre és hasznosságra emeljük őket, a PvE és PvP rúna szettek közti megosztásra többé nincs szükség.

Ahogy korábban említettem, az egyik célunk az volt, hogy arra bátorítsuk a játékosokat, használjanak egyetlen rúnát, amely a legjobban támogatja a build-jüket. Mivel a feature csomag a bónuszok nagy részét a rúna szettek felső részére teszi át, úgy érezzük, hogy ha egy játékos hat különböző rúnát rak be, akkor az csak felesleges komplikációkat okoz a build készítési folyamatban.

Hogy az új játékosok számára érhetőbbé tegyük és, hogy könnyebb legyen a build-ek közötti váltás, PvP-ben a rúnák mostantól egy slot-ba mennek. Ennek az egy rúnának a felvétele egyenlő lesz azzal, mintha az összes páncéldarabodba raknál egyet-egyet és annyi bónuszt is ad, mintha egy teljes hat darabos rúna szettet raknál be.

Most, hogy átbeszéltük a rúnákat, ideje megvitatni a sigil-eket is. Ebben a részben beszélünk a sigil egyensúlyról, funkcionalitás frissítésekről és néhány olyan módszerről, amikkel a sigil-eket élvezhetőbbé tesszük.

Sigil-ek: kevesebb rejtett szabály

Rengeteg olyan rejtett szabályt kiveszünk, melyek a jelenlegi sigil rendszerben benne vannak. Először is: minden sigil visszatöltés el fog különülni. Fegyverváltásnál használhatod a Sigil of Energy-t és a Sigil of Fire még akkor is aktiválódhat kritikus találat esetén. Ugyanúgy, a Sigil of Fire-nek és a Sigil of Air-nek külön lesz a visszatöltési ideje. Ugyanakkor, az ugyanolyan sigil-ek továbbra sem működnek együtt. Péládul: ha egy karakternek két Sigil of Blood-ja van (minor, major vagy superior) bármelyik is aktiválódjon, mindkettő elkezd visszatölteni. Erről az új funkcionalitásról beraktunk egy figyelmeztetést a sigil leírásába.

Sigil-Fire-PvE_V2

Az On-Kill sigil-ek (azok, amelyek akkor aktiválódnak, mikor megölsz valamit) szintén frissülnek. Minden sigil funkcionalitása megváltozott, így egyetlen játékos megölése öt stack-et ér a sigil-ből bármely játék módban, míg egy szörny megölése továbbra is csak egy stack-et ér. Ennek a fajta sigil-nek további szigorú szabályai lesznek, a játékos többé nem lesz képes 25 stack-et megszerezni belőle és utána levenni azt a fegyvert.

Két sigil a kétkezes fegyverekben

Az új frissítésben a kétkezes fegyverek megkapják azt a képességet, hogy két sigil-t lehet beléjük rakni. Frissült az UI és képes leszel mindkét slot-ba sigil-t rakni. Megjegyezném, hogy a felső sigil lesz az, amelyik a fegyver nevét befolyásolja.

Egyensúly és több életképes sigil

Ezzel a feature csomaggal számos egyensúlybeli változást is végrehajtunk a sigil-eken. Hasonlítsuk össze a jelenlegi rendszerben megtalálható Sigil of Air-t és Fire-t: a Fire nagyjából mindig jobb, mivel öt célpontot tud eltalálni nagyjából ugyanannyi sebzéssel és ugyanolyan visszatöltési idővel. A frissítés után mindkét sigil-nek 50% esélye lesz az aktiválódásra. A Sigil of Air-nek három másodpercre csökken a visszatöltési ideje, míg a Fire marad öt másodpercen és kicsit a sebzése is csökken. Az ilyen változtatások több életképes sigil választást hoznak létre és megnyitják a játékteret számodra, hogy megtaláld a build-ednek legmegfelelőbbet.

Néhány sigil mélyebb változásokat kapott, nem csak pár szám cserét. Erre egy példa a Sigil of Conjuring, amely ugyanúgy működött, mint a Sigil of Sanctuary. A Conjuring-ot átneveztük Sigil of Celerity-re és ahelyett, hogy 25 stack-kel invulnerability-t adna, öt másodpercre quickness-t ad, ha eléred a 25 stack-et. A Sigil of Sanctuary-t, amelynek nagyon korlátozott volt a használhatósága, átneveztük és átdolgoztuk, így lett belőle Sigil of Benevolence. Ez az új sigil bónusz gyógyítást ad a szövetségeseknek, hasonlóan ahhoz, ahogy az elementalist új, Aquatic Benevolence trait-je fog működni.

On-Hit sigil-ek

Ebben a frissítésben változtatunk pár támadás-alapú sigil-ünkön, hogy olyan build-ekben legyenek használhatók, melyek nem függnek annyira a critical találatoktól. Emiatt változtatunk pár védekezőbb sigil-en – név szerint a Sigil of Ice, Purity, Frailty és Water – hogy akkor adják a bónuszt, amikor eltalálod az ellenfelet ahelyett, hogy critical találat esetén adnák. Ezekkel a változásokkal, azoknak a karaktereknek, akik nem a critical találatokra építenek, nagyobb hozzáférésük lesz a támadással aktiválható túlélésre, sebzésre, támogatásra és irányításra.

Sigil_PvE_V2

Végezetül pedig, miféle egyensúlyi blog poszt lenne ez, ha nem tekintenénk be a közelgő egyensúlyi változásokba? Nézzük, mire számíthatnak az egyes kasztok április 15-én.

Elementalist

Szeretnénk az elementalistnak egy kicsivel több túlélési és támogatási képességet adni, PvE-ben és PvP-ben is. Ha az elementalist főkezében dagger van, akkor a Burning Speed-re kap extra evasion-t, valamint a Frozen Burst blast finisher lesz. PvP játékosoknak: kivesszük a Signet of Restoration-re és a Cleansing Water grandmaster trait-re vonatkozó PvP-PvE megosztást.

Engineer

Az engineernél ebben a frissítésben az a cél, hogy növeljük a build változékonyságukat azzal, hogy több power-irányú stílusnak nyitunk teret, valamint növeljük a csapat támogatást. Az engineerek észre fogják venni, hogy számos bug-ot javítottunk a turret-ekkel kapcsolatban, valamint bekerül egy új trait funkcionalitás, aminek a segítségével a tornyok is támogatják a csapatot. Néhány képességnek, mint például az A.E.D.-nek csökken a cast ideje, hogy könnyebb legyen őket harc közben elsütni.

Guardian

A guardiannak hozunk pár QoL módosítást, így több választásuk lesz, ha támogatni akarnak, de különböző sebzés és önfenntartás lehetőségeik is lesznek. A guardian esetében ezúttal nem lesz hatalmas mennyiségű egyensúly változás, mivel általánosságban jó helyen vannak. Ugyanakkor az új grandmaster trait-jük új határokat fedez fel, mivel a Guild Wars 2-ben a legerősebb játékos által aktivált burning condition-t használja.

Guardian

Warrior

A warriornál az a cél, hogy kicsit csökkentsük a regenerációt, míg PvP-ben egy kicsit több “counter-play”-nek adunk teret, valamint bevezetünk pár érdekes grandmaster trait-et. Ebben a frissítésben a Healing Signet-et 8%-kal csökkentjük, a Pin Down 1/4 másodperces cast ideje 3/4 másodpercre növekszik, valamint néhány más bug-ot is javítunk, amelyek több előnyt adtak a csatatéren, mint kellett volna.

Necromancer

Sok változás éri a necromancert. Ebben a frissítésben folytatjuk a túlélőképességre és a lemorzsolódásra való fókuszt. A Dhuumfire most már megegyezik PvE-ben és PvP-ben, valamint a Life Blast irányába toltuk el ahelyett, hogy critical találatra lenne szükség. A Death Magic vonalat kicsit átdolgoztuk és átépítettük, így a minion-ok most már nem szükséges elemei a trait vonalnak. Kicsit átmozgatjuk a trait-eket és helyet csinálunk az Armored Shroud-nak, amely bónusz toughness-t ad Death Shoud-ban, valamint a Soul Comprehension-nek, ami megnöveli az alap life-force kinyerést a környező halálokból.

Ranger

Több pet AI QoL változás és bug javítás készült a ranger számára. Például, ha arra utasítod a pet-edet, hogy használjon egy képességet vagy támadjon meg egy ellenséget, akkor azt azonnal végrehajtja, megszakítva a jelenlegi cselekedetét. A Keen Edge által aktivált képesség mostantól Survival képességnek számít, így megkapja az ezt a képesség típust támogató trait-ek hatásait.

Thief

Amellett, hogy javítottunk pár bug-ot és kicsit csökkentettük a Choking Gas időtartamát, a thiefeknek lesz pár új túlélési és támogatási választási lehetőségük a trait-eken keresztül. Élesítsd a pengéd, húzd szorosra a puskaporos tasakot és hegyezd a nyilaid: jön az Invigorating Precision, mely a kimenő critical találataid után gyógyít téged bizonyos százalékban.

Mesmer-V-Thief

Mesmer

Ebben a feature csomagban arra koncentrálunk, hogy még pár választási lehetőséget adjunk a mesmernek a felrakott condition-ök és támogatás/túlélés terén. A klónok és a phantasm-ok kapnak némi frissítést és bug javítást, beleértve az Illusionary Warden javítását. Pár másik bug javítása mellett, a mesmer jól fog járni a sigil változásokkal, különösen, hogy greatsword-jukba és staff-jukba most már két sigil-t is rakhatnak. Izgatottan várunk pár új mesmer trait-et is, amelyek most lesznek elérhetőek, mint például a Maim the Disillusioned, ami egy szuper név.

Közeleg a Feature csomag Tyria-iak! Reméljük élvezitek majd ezt a sok rúna és sigil változást. A következő hetekben még több információval jelentkezünk.

– Roy Cronacher és Karl McLain

Eredeti: GuildWars2.com

Advertisements
  1. 2014. március 21. - 20:18

    Szerencsére itt nem fogok elszenvedni több nerfet, legalábbis a cikk alapján.
    Majd meglátjuk. Kifejezetten örülök h bloodlust sigil már 5 playerkillel maxolható, nagyon hasznos hogy sokkal gyorsabban felzárkózhatok egy halál után.

  2. Mc Wolfy
    2014. március 22. - 11:42

    http://www.reddit.com/r/Guildwars2/comments/210opr/ready_up_ep8_developer_livestream_notes/ néztem és kicsit sírtam. ranger nem kap semmit, warrior autómatikus kritikalt kap burstre, +1000 toughnesst, ami mightot ad, azt osztja haveroknak területre ilyesmi…

    • 2014. március 22. - 17:26

      Valaki írta is, Új ranger traitek:
      1: Ingyen Autorespawn
      2: Nincs armor törés
      3: Működő pet
      4: Nyíl ami el is talál valamit
      5: Warriorrá változol.

  3. Sparhelt
    2014. március 26. - 22:28

    Bocsánat a kezdő kérdésemért, de mi az a QoL ?

    • 2014. március 26. - 22:33

      Quality of Life
      Életminőség, azaz “mindennapi kenyerünk” a játékban.

      • Sparhelt
        2014. március 26. - 22:43

        Köszi, értem :)

  1. 2014. március 25. - 18:49

Itt és most várjuk a hozzászólásod!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: