Reklámok
Kezdőlap > Guild Wars 2 játékmenet > A critical damage-ről

A critical damage-ről

gstar-blog-header

Az egyik egyensúlybeli változás, ami az április feature csomaggal érkezik, az a ferocity bevezetése, ez egy teljesen új stat, ami a critical damage-re lesz hatással. A ferocity-t azért vezetjük be, hogy a bónusz critical damage-et érthetőbbé tegyük, könnyebb legyen skálázni az egész játékban és, hogy létrehozzunk egy egészséges egyensúlyi környezetet, amely ösztönzi a játékosokat az új build-ekkel való kísérletezésre.

PvE

A critical damage ferocity-re váltása

A ferocity úgy fog működni, mint egy átlagos stat, mondjuk a vitality vagy a toughness. 0 alapponttal indul, amit aztán felszereléssel, trait-ekkel vagy buffokkal lehet növelni, hogy megkapd a teljes ferocity értékedet.

A ferocity a precision-höz nagyon hasonlóan fog működni; mindkettő egy másik stat-ot befolyásol. Ahogyan a critical hit esélyed megy fel a precision-öd növekedésével, úgy fog a bónusz critical damage-ed is növekedni, ahogy egyre több ferocity pontod van. Ennek eredményeképp, a critical damage úgy jelenik meg, hogy az megegyezik a felszerelésen és képességeken lévő fő stat-okkal, nem pedig csak egy százalékos adat.

Minden páncélt és fegyvert, amik most critical damage bónuszt adnak, frissítünk, hogy azonos mennyiségű ferocity-t adjanak. Ráadásképp, észre fogod venni, hogy a ferocity-vel, mint stat-tal normalizáljuk a tárgyak közti critical damage-et, így nincs egyetlen olyan tárgy sem, amely egyértelműen a legjobb a critical damage boost-hoz. Az olyan területeket, mint a critical damage-et adó trait vonalak, trait-ek és képességek, egyenként újraegyensúlyoztuk.

Crit-Rune-PvE_V2

Csökkentjük a megszerezhető maximum critical damage-et

A Guild Wars 2-ben az egyensúlyozás egyik fő célja, hogy támogassuk a build-ek széles skáláját, amelyek különböző játék stílusokat szolgálnak ki. A critical damage jelenlegi állapota ez ellen dolgozik. Hogy egyszerűen mondjam, ha a critical damage-el teli build-ek sokkal hatékonyabbak, mint a többi megközelítés, akkor csökken a build változékonyság. Miközben azon dolgoztunk, hogy növeljük a támogatást és a csapatmunkát a játékosok között a játékban, megvizsgáltuk, hogy hogyan változtathatnánk meg úgy a critical damage-et, hogy megtartsa a szórakoztató és életképes jellegét a build készítésben, miközben más build-eknek is teret enged.

A képlet, amit használunk a ferocity critical damage-re váltásánál, csökkenteni fogja a jelenleg megszerezhető maximum értéket. 80-as szinten 15 pont ferocity kell 1% bónusz critical damage-hez, ami azt jelenti, hogy nagyjából 10% csökkenés lesz a sebzésben, teljes “berserker” build-del.

Ez a stat továbbra is rendkívül értékes lesz annak a játékosnak, aki a kimenő sebzését szeretné növelni, de most már jobban egy vonalban lesz a többi stat-tal. PvP-ben a jelenleg megszerezhető critical damage viszonylag érintetlen marad, mivel úgy érezzük, hogy jelenleg jó helyen van.

Ele-V-Warrior

UI változások

Azon is változtattunk kicsit, hogy hogyan jelenítjük meg a critical damage-et. Jelenleg, ha megnyitod a Hero Panel-t és ránézel az attribute-okra, akkor azt láthatod, hogy a critical damage 50%. Amit ez valójában jelent az az, hogy 50% bónuszod van a critical damage-re. Minden critical hit az alapsebzés 150%-kát sebzi. Tehát ha 50% critical damage bónuszod van, akkor a critical hit sebzésed 150%-ról 200%-ra növekszik.

Megváltoztatjuk a critical damage megjelenését az attribute panelen, hogy mutassa az alapot, valamint a bónuszt, amit a ferocity ad, így egyszerűbb lesz megérteni, hogy mi történik, amikor critical hit-et viszel be egy szerencsétlen ellenfélnek.

ferocity-stat

Celestial felszerelés

A celestial felszerelést, amely közepes boost-ot ad minden stat-nak ahelyett, hogy néhánynak adna nagyobbat, jobban érintik ezek a változások a többi felszereléshez képest, mivel elég magas critical damage értéket adott, a többi stat-hoz viszonyítva. Hogy kompenzáljuk a dolgot, megnöveljük a Celestial felszerelés hatékonyságát azzal, hogy minden stat-nak a jelenlegi értékét 6%-kal megnöveljük.

PvP-ben nem megfelelő stat elosztása volt a Celestial felszerelésnek, ezért növeljük a hatékonyságát, hogy a PvE értékekkel arányos legyen. Ezzel több build előtt nyílik meg az út és a játék más részeiből is behozhatod a build-edet PvP-re.

PvP-2

Ezek a frissítések segíteni fognak abban, hogy több build legyen életképes, megnövelik az attribute panel átláthatóságát és javítanak alapproblémákat a critical damage-el kapcsolatban.

Találkozunk a csatatéren!

– Roy Cronacher

Eredeti: GuildWars2.com

Reklámok
  1. 2014. március 21. - 20:19

    Meglátjuk… Rangerként ez keményen is érinthet.

    • Sárki
      2014. március 21. - 21:09

      30 points in critical damage trait = 300 ferocity = 20% critical damage.
      Azért ez rohadt húzós, így már nem 10 hanem 20% dmg csökkentés van-.-

      • szajhavész
        2014. március 22. - 00:16

        Jót tesz a pvp nek. Ez nem cod, hogy egy fejlővéssel leszedjenek és vége, vagy hátbaszur a thief és sétálhatsz vissza.

      • Stan
        2014. március 22. - 07:06

        kell is ja, igaz, hogy a necro condija olyan szinten spikeol mint a játék kezdetekor a Bull’s Charge > Frenzy > 100b, csak ott egy evadeval megoldottad, necro ellen meg nem. Arról nem beszélve, hogy egy jó ideje condi meta van, nem véletlenül, ahhoz, hogy egy thief 3 ütésből hátbaszur, ahhoz neki full glassnak kell lennie. ahhoz hogy egy condi ugyanezt megtegye full tank tud lenni a condi dmg mellet…

      • Vertigo
        2014. március 22. - 09:31

        Ezt a Sárki féle matekot nem értem… Eddig, traitekből 30%crit dmg-t szereztél, ha most ez egyenlő 300feroval, ami egyenlő 20%-al, akkor hogy esünk el 20%dmgtől?!

      • Sárki
        2014. március 22. - 09:40

        Armor még 10% mínusz :D

  2. Endrosz
    2014. március 22. - 07:12

    szajhavész :

    Jót tesz a pvp nek. Ez nem cod, hogy egy fejlővéssel leszedjenek és vége, vagy hátbaszur a thief és sétálhatsz vissza.

    A cikkben benne van, hogy a PvP-t gyakorlatilag nem érinti a crit dmg csökkentés (a normalizálás miatt egy kicsit). Ott egészen más a pálya, játékosok ellen sokkal keményebben érint az alsógatya szerkó. Ha megnézel bajnokmeccseket, nem gyakori a Berserker amus játékos.

  3. Vertigo
    2014. március 22. - 09:42

    Sárki :
    Armor még 10% mínusz :D

    milyen armor? te a trait lineról beszéltél, nem a full berzi buildről… Vagy akkor fogalmazz érthetően…

  4. 2014. március 22. - 10:51

    Vertigo :
    Eddig, traitekből 30%crit dmg-t szereztél, ha most ez egyenlő 300feroval, ami egyenlő 20%-al, akkor hogy esünk el 20%dmgtől?!

    Meg az sem mindegy, hogy a növekedés különbségét számoljuk, vagy a korábbi értékkel hasonlítjuk össze. Pont ezért vezetik be a critical dmg értéket is a hero panelen a korábbi crit bonus helyett, mert sokaknak nem egyértelmű, hogy ezek mit jelentenek, és a jövőben a teljes crit dmg stat lesz olvasható ott.

    Pl. Ha csak a trait line-ból nyerhető részét nézzük:
    Eddig 150%+30%=180% crit dmg volt.
    A jövőben ugyanez 170% lesz.

    A korábbi crit dps 94,44%-át kapom tehát, ha csak ez van. A crit dps így kb. maximum 5,56% nerfet kapott. A crit chance függvényében ez a teljes korábbi dps-hez képest még kisebb csökkenés, mivel csak a critek csökkentek, a non-crit nem. Továbbá minél nagyobb crit búnuszom van (pl. fury+gear), ez a trait line bónuszkülönbség annál kisebb %-ban csökkenti a crit dps-t a korábban kapott értékhez képest.

    Oké, lehet hogy ez mindenkinek világos volt eddig, de talán valakinek mégsem, vagy nem számolt vele.

    • Vertigo
      2014. március 22. - 11:05

      ezt nagyon szépen levezetted :D +1… én csupán Sárki matekjára kerestem a megoldást… :)

    • 2014. március 22. - 11:06

      A fenti számításban a Fury nyilván nem crit bonus, de amikor fent van, befolyásolja az eredő crit dps-t is. Ezért írtam bele példának, hogy mi számíthat még.

    • 2014. március 22. - 17:18

      Eh nekem az a logikus ha minden +%-ban van, hogy mennyit ad az alaphoz… No de mind1.
      Szerintem totál fölösleges volt a critet szétbuherálni…

  5. Bubi
    2014. március 22. - 11:13

    Sárki matek:
    Feltételezve, hogy az a “20% dmg csökkenés” helyesen “20% crit dmg csökkenés”
    Berzerker Gear -> 10% crit dmg csökkenés
    Trait-Ferocity változtatás -> 10% crit dmg csökkenés
    Tehát egy FULL CRIT DMG build/gear esetében ez már 20%.
    Tény, hogy a többség nem ilyennel játszik, de ettől még kijön a 20% (nem tiszta DPS, hanem CRIT DMG csökkenés).

    • 2014. március 22. - 17:20

      Igen, de ez mindenkit sz0pat.
      Most még keményebben túlhealelik magukat a bunkerek… Jaj de jó lesz patthelyzetben bohóckodni…

      • 2014. március 22. - 19:56

        Azt a Thief-et is szopatja (nem eléggé szerintem), aki lecsap rád a semmiből garantált crittel. De példának okáért az Ele Arcane instant burst-jét is, ami szintén garantáltan critel, és nem lehet szakítani. És még lehetne sorolni, hogy milyen megoldások vannak minden profession-re. Minden olyan build-et szopat, ami eddig nem a statok optimális arányban elosztására épült, hanem az OP crit stacking-et használta ki. Így sem kapott elég nerfet a crit, amit PvE-ben és WvW-n irdatlanul fel lehetett tolni, és az a vicces, hogy nem volt egy olyan cap, ami fölött már nem érte meg critre pakolni. Okosabb build-ek kellenek, ezt el is mondták, tök igazuk van. Egyébként meg bunker ellen csapatjáték. 1v1 duel szervereken meg eddig is tiltott volt bunkerrel menni, mert nem arra való.

      • 2014. március 22. - 21:27

        Ha eltekintünk az esetleges rúna és trait változtatásoktól, az a thief ugyan úgy le fog csapni, mert én is ugyanannyival kevesebbet sebzek belé, hogy visszariadjon. Na most healelhetünk erre mindketten, de ő a stealthel bőven előnyben van, ha csak nem sikerül rapid fire-t rátolnom közben, ami egy darabig követheti. Viszont ha még traitje is lesz most rá (amit kétlek, mert szerintem egy normális játékos összerak egy buildet, és azzal helyt állhat pve és www egyaránt…), akkor ráadásul 50%-al kevesebbet is sebződhet a kis patkány.
        És amíg annyi mersze nincs az Arénának, hogy a legjobb vadászconditiont, Tormentet adjon nekünk LB-re legalább, ez még keményen visszanyalhat.

        Egy Ranger most választhat:
        a) Okosan normálisan zerg végéből segít, thiefek és egyéb önjelölt assassinok (néha warrior is LOL) legyepálnak, mert a támogatás hátvédből KELL, de törődni velük már “Mer most mé?”
        b) Élközépen haljunk és élvezzük a drámai fekete-fehér zergmovie-t
        c) Menjünk soloban és valami gerinctelen dög úgy is legyapál
        d) Menjünk egy értelmes partyban és capeljünk a zergnek, hogy nekik ne kelljen ezzel törődni már, csakhogy az ellenség is elég retardált az 50 fős supply foglaláshoz… De még úgyahogy működik most is, minden esetre EZ lenne a normális WWW alapja.

        Félre ne érts, nem sírásból mondom, csak felvázoltam azt amit én látok ranger oldaláról, és egyet értek veled. Teljes mértékben. Ide ÉSZ kell mind buildek, mind szervezettség terén.

        Jön a Kínos Kérdés: Akkor hova a füttyömbe akarnak GrandMaster traitekkel hülyíteni??

      • Mephike
        2014. március 22. - 23:36

        A ranger továbbra sem elsődleges WvW-re, nem is lesz az, érthető okokból. sPvP-ben tökéletesen teljesít, csak meg kell tanulni használni.

      • Sárki
        2014. március 23. - 00:05

        Az oké hogy nerfelik critet de mellé meg buffolják condit, mert így szimplán csak lassabb lesz a kill, a buildek ettől nem lesznek másabbak. Persze lehet hogy ez meg is fog történni. A jéghely csúcsát látjuk csak, vmelyik gm írta officialon hogy a “high level” változásokról semmit sem mondhatnak.

        A gond egyébként tényleg az, hogy a crit dmg epic királyság miközben pl. healing powert senki sem fog használni, max. a full support. Márpedig amíg egy játékba nem kell dedikált healer, addig full support se, pláne hogy a lootot egyedül az mf és a kiosztott dmg befolyásolja. A rendszer aapjaival van gon d és ezen 20% crit dmg csökkentés nem fog segiteni, pláne hogy legalább a felét visszanyerjük majd más forrásokból (pl. pvebe sigil of night).

        Mephike: az ideális az lenne, ha minden kasztot érdemes lenne vinni mindenhova. Engi pl. a forti turret trait miatt könnyen a wvw meta tagjává válhat. Rangernél is valami ilyesmi kellene.

      • 2014. március 23. - 08:40

        Hát belőlem ne akarjanak supportot kierőltetni…

  6. Sárki
    2014. március 22. - 11:52

    Hát most megkaptam a magamét :D

  7. EnadiZ
    2014. március 22. - 19:01

    A képlet, amit használunk a ferocity critical damage-re váltásánál, csökkenteni fogja a jelenleg megszerezhető maximum értéket.
    Ezt a mondatot úgy látom senki sem olvasta el :D Ennyi felesleges matekozást komolyan mondom xD

  8. 2014. március 24. - 10:00

    Hát, szerintem az a pár százalék amennyivel kevesebbet sebeznénk, bőven vissza fog jönni a rune/sigil változásokból.

    • Shantey
      2014. március 24. - 10:47

      Számolj azzal, hogy stacking fegyvereknek most már nem nagyon lesz értelme.

      • 2014. március 24. - 12:48

        Miért is? Vízalatti fegyverre teszel egy bloodlust sigilt és megmarad a stack.

      • Shantey
        2014. március 24. - 13:19

        Ez továbbra sem old meg semmit pl instákban és még WvW alatt is macerás.

  1. 2014. március 31. - 12:21

Itt és most várjuk a hozzászólásod!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: