Reklámok
Kezdőlap > Guild Wars 2 játékmenet > A trait-ek elszabadultak: negyven új trait és még sok más

A trait-ek elszabadultak: negyven új trait és még sok más

Underwater-header-variance

Üdvözletem! Roy Cronacher vagyok és mint játéktervező, örömmel mutatom be nektek a trait rendszert érintő változásokat. Ezek a változások főleg a pontok elköltésére, a trait-ek kiválasztására és a major trait-ek megszerzésére lesznek hatással. A poszt második felében Karl McLain, játék tervező társam fog beszélni a csillogó új trait-ekről, amik majd érkeznek. Sok mindenről kell beszélnünk, úgyhogy vágjunk is bele!

01-Flame-Shield-1920x1080

Trait szintek

Az egyik legnagyobb változás a trait-ek működésével kapcsolatban az, hogy nem kell meglátogatnod egy kaszt oktatót és tőle megvenned a könyveket ahhoz, hogy hozzáférj az adept, master és grandmaster trait szintekhez. Szeretnénk, hogy amikor eléred a megfelelő szintet, akkor egyből a rendszerbe ugorhass és elkezdhess vele játszadozni, ezért minden szintet ingyen oldhatsz fel.

Hogy a trait-eket még elérhetőbbé tegyük, hátrább szorítottuk a különböző trait szintek feloldásához szükséges szinteket az új karakterek számára, hogy jobban beosszuk a korai játékélményt és, hogy jelentősebb karakter fejlődést tegyünk be a játékba 30-as és 80-as szint között. Ennek a feature csomagnak az érkezésekor az új karakterek 30-as szinten oldják fel az adept szintet, 60-ason a master szintet és 80-ason a grandmaster szintet.

Trait pontok

Jelenleg egy 80-as szintű játékosnak 70 trait pontja van, amiket kioszthat a trait vonalak között. Egy trait vonalba 5 pontot kell raknia, hogy feloldja a következő minor vagy major trait-et. Most összesűrítjük a pontokat, így minden pont annyit fog érni, mint régen öt. Ez azt jelenti, hogy egy 80-as játékosnak 14 pontja lesz, a korábbi 70 helyett. A pontokat 30-as szinten kezded el kapni, amikor az adept szint feloldódik, ezután pedig hat szintenként kapsz egy pontot, egészen 66-os szintig, ami után egyszerre két pontot kapsz.

02-Warrior-1920x1080

Mivel egy trait pontnak most nagyobb az értéke, ha egy pontot elköltesz egy trait vonalra, akkor az ahhoz tartozó stat-okból 50-et kapsz és feloldasz egy minor vagy major trait helyet.

Ezzel a rendszerrel az új játékosok könnyebben megértik a trait-ek elköltését. A jelenlegi rendszerrel ugyanis lehetséges, hogy aki nem ismeri igazán, az elkölt 11 pontot az egyik vonalra, 14-et meg egy másikra, így kevésbé hatékony build-je lesz. Bónuszként, még a trait panel is könnyebben érhető és áttekinthető lesz.

Trait-ek visszavonása

Elvégeztünk pár alapvető változtatás a trait-ek visszavonásával kapcsolatban:

  • Az a gomb, amivel egyből minden trait pontot vissza lehetett vonni, most már nem csak PvP területeken, hanem mindenhol megtalálható.
  • A trait-ek visszavonása most már mindenhol ingyenes: ha nem harcolsz vagy nem vagy egy PvP meccsen, akkor bármikor visszavonhatod őket.
  • Minden trait vonalhoz hozzáadtunk egy mínusz gombot, a plusz gomb alá, amellyel egyetlen trait pontot is visszavehetsz.

Ez azt jelenti, hogy kalandozás közben bármikor újraoszthatod a pontjaidat, hogy más lehetőségeket tapasztalj meg. Szeretnénk, ha könnyebb lenne új build-ekkel kísérletezni és megtanulni őket, miközben Tyria világát fedezed fel.

trait-unlock-ui-arrow-905x675

Trait-ek feloldása

A feature csomag érkezése után minden újonnan készített karakternek zárva lesznek a major trait-jei. A feature csomag érkezése előtt már meglévő karaktereknek minden addig meglévő major trait fel lesz oldva.

A major trait-ek mostantól trait guide-okon keresztül lesznek feloldva, melyek új játékbeli tárgyak. Ha duplán kattintunk egy trait guide-ra, akkor az feloldja a hozzá tartozó trait-et. Trait guide-okat úgy találhatsz, ha bizonyos tartalmakat teljesítesz a világban, mint például story dungeont, minidungeont, WvW-t, személyes történetet, bizonyos boss-okat vagy felfedezed a térkép bizonyos részeit. Bár örömmel hagyjuk a játékosoknak, hogy bátorsággal és leleményességgel szerezzék meg trait-jeiket, tudjuk, hogy nem mindenki az a felfedező vagy kalandor típus – ezért tettük be azt a lehetőséget, hogy a trait guide-okat a kaszt oktatóktól megvásároljátok. A jelenlegi trait-ek ára attól függően változik, hogy melyik szintbe tartozik. Az újonnan bekerülő trait-ek ára magasabb lesz majd.

Ez az új trait szerzési rendszer visszahozza az eredeti Guild Wars egy aspektusát, amit nagyon szerettünk, még pedig azt, hogy a világ felfedezése fontos része a karakter fejlődésének. A trait-ek megszerzése horizontális fejlődési rendszer, amellyel új eszköz lesz a kezünkben, hogy új trait-eket tegyünk a játékba és pártoljuk az érdekes tartalmakat.

03-Arah-Waypoint-1920x1080

Most, hogy már tudod hogyan fogod megszerezni a trait-eket, itt az ideje, hogy Karl beszéljen kicsit az új trait-ek közül némelyikről.

Új grandmaster trait-ek

Negyven új grandmaster trait kerül bevezetésre: minden kaszt minden trait vonalának lesz egy új grandmaster trait-je, amiket az előbb részletezett trait feloldási rendszerrel szerezhettek meg.

Ezeknek az új trait-eknek a célja, hogy új build lehetőségeket nyissanak meg, valamint a már létező build-eknek jobban meghatározható szerepet adjanak; ezek közül a trait-ek közül sokat a közösség visszajelzései alapján alkottunk meg. Ebben a blog posztban minden kasztnak csak az egyik új trait-jéről fogunk beszélni.

Elementalist: Aquatic Benevolence

Az elementalist különböző trait-eket kap, melyek sebeznek, utility-ként funkcionálnak, támogatnak vagy a túlélést segítik. Amit ma bemutatunk, az az Aquatic Benevolence. Ez a trait egy új mechanikát tartalmaz, ami növel minden szövetségesekre ható gyógyítást bizonyos százalékkal anélkül, hogy a gyógyítást végző karakterre bármilyen hatása lenne. Az Aquatic Benevolence-nek van jelenleg a játékban a legnagyobb kimenő gyógyítási hatása, ami kemény 25% healing power bónuszt jelent a szövetségesek támogatása esetén.

Engineer: Fortified Turrets

Az engineerek további support-ot és túlélést kapnak az új turret trait-jükkel, a Fortified Turrets-el, amely az Inventions trait vonal része. Ha az engineernek be van rakva ez a trait akkor bármikor lerak egy turret-et, az a turret kap egy védőburkot, amely négy másodpercen keresztül visszaveri a lövedékeket. Ez minden turret-tel működik, beleértve a Supply Crate-t is.

04-Turret-Protection-1920x1080

Guardian: Force of Will

A guardian jelenleg elérhető trait-jein végignézve láthatjuk, hogy a Honor vonalon több support trait is van, melyek a szövetségesekre hatnak, de olyanból kevés van, amelyből a guardian is profitálhat. Ezzel a frissítéssel a guardianok feloldhatják a Force of Will-t, egy trait-et, ami 300 vitality-t ad, ha be van rakva (ami 80-as szinten plusz 3000 életerőt jelent, csak ebből a trait-ből). Az eredmény egy olyan guardian, aki sokkal ellenállóbb a condition-öknek és a fizikai támadásoknak.

Necromancer: Unholy Sanctuary

Amellett, hogy kicsit átdolgoztuk a trait vonalat, a necromancer Death Magic-je kap egy képességet, amivel gyógyítani tudja az életerejét, miközben a Death Shroud aktív. Az Unholy Sanctuary segítségével a Death Shroud-ba rejtőzve lassan gyógyíthatod magad, így további túlélőképességet kapsz az olyan szituációkban, ahol másképp meghalnál. Az Unholy Sanctuary healing rate-je azonos a regeneration boon-éval és hat rá a healing power.

Mesmer: Power Block

A mesmer ellenfelei, óvakodjatok: megtanulta, hogyan szórakozzon a képességeid visszatöltésével! A mesmer új trait-je segítségével további előnyökhöz jut, ha megszakítja ellensége képességeit. A Power Block a Domination vonalra került és a megszakított képesség visszatöltését 5 másodpercről 10-re változtatja. Ez nincs hatással azokra a képességekre, melyeknek nincs visszatöltési idejük, de például ha megakadályozod egy necromancer condition fogyasztását, az biztos, hogy egy szög lesz a koporsójában.

05-Mesmer-V-Ranger-1920x1080

Ranger: Read the Wind

Rangerként a nyilaid gyorsak és halálosak, de néha nem annyira gyorsak, mint kellene és az ellenfél könnyedén kikerüli őket. A Marksmanship új Read the Wind trait-jével a longbow nyilai kétszer olyan gyorsan tüzelnek, így nagy távolságról is pontos lehetsz.

Thief: Invigorating Precision

Az Invigorating Precision-nel a thiefek új túlélést segítő trait-et kapnak a Critical Strikes vonalra. A kritikus támadásaidból 5%-ot visszakapsz, mint gyógyulást. Ezzel a trait-el olyan helyzetekben is képes leszel helyt állni, ahol az alap gyógyulásod már nem lenne elég.

Warrior: Dual-Wield Agility

Azoknak a warrioroknak, akik szeretnek két fegyverrel harcolni, most lesz egy új választásuk az Arms vonalon a Dual-Wield Agility személyében. Ez a trait 10%-kal növeli a támadási sebességedet, ha a másodlagos kezedben axe, mace vagy sword van.

Zárásképp…

Ez csak pár dolog abból, ami a 2014 áprilisi Feature csomaggal érkezik. A következő hetekben még több információt adunk majd nektek. Találkozunk a csatatéren!

– Roy Cronacher and Karl McLain

Eredeti: GuildWars2.com

Reklámok
  1. 2014. március 21. - 06:31

    Légyszi segítsetek a rangereken is, nehogy megint meggyalázzanak minket “a mesterek”..:
    https://forum-en.guildwars2.com/forum/professions/ranger/Official-New-Traits

  2. BigPi77
    2014. március 21. - 06:56

    Gyorsan felhúzom a maradék kettő karakteremet is, mert nincs kedvem sztori módos hülyeségekbe mászkálni.

  3. Mc Wolfy
    2014. március 21. - 06:57

    valamiért nagyon nem szeretik rangert ANetnél.

    • 2014. március 21. - 10:55

      Olyasmiről hallottam, hogy Hrouda rohadtul beolvasott az egész bagázsnak hogy mennyire kapzsik és töketlenkedés folyik, holott szinte bármire képesek lennének, aztán hírtelen a fejlesztéseinek publikálása előtt “Inkább máshol keresi a kihívást, hisz sokat tartogat még az élet”.

      Szerintem ez bosszú valahol…

    • Shantey
      2014. március 21. - 10:55

      Hogy őszinte legyek a necro is egy QoL update kéne, hogy legyen, de oh well …

  4. Bikuci
    2014. március 21. - 11:21

    Royal Predator :
    Olyasmiről hallottam, hogy Hrouda rohadtul beolvasott az egész bagázsnak hogy mennyire kapzsik és töketlenkedés folyik, holott szinte bármire képesek lennének, aztán hírtelen a fejlesztéseinek publikálása előtt “Inkább máshol keresi a kihívást, hisz sokat tartogat még az élet”.
    Szerintem ez bosszú valahol…

    Abszolút egyetértek.

  5. 2014. március 21. - 13:30

    Nem azért mondom, de ez az egész traitesdi kb. egy nagy semmi. De biztos izgalmasabb lesz a meglévő tartalom további zergelése az új traitekkel.

    • chuckygwzik
      2014. március 21. - 14:00

      Nem olyan rossz ez, meg hát ez csak 1 a sokból várjunk a többi apróságra. Ezt a pénzért vehetjük dolog nem kellene csak, amúgy jó és még az ötlet is! Bár ha azt nézzük, hogy valódi pénzért meg lehetett venni gw1-ben az összes skill ulockját akkor nem szólhatok semmit. Csak ne csináljanak rendszert belőle, hogy aki nem szeret felfedezni megveheti a a jumpingokat vagy a 100% world mapet. Na jó befogtam, ezek csak skillek.

      Nem az új kell, hanem a trükkös újrahasznosításuk. Ha behoznak egy karka-2 szigetet amit tegyük fel imádsz, mert illeszkedik a lore-ba, mert nagyon jók az eventek stb. Végigcsinálod és utána mi van? Oda se mész többet, újrahasznosítás kell trükkökkel és hatalmas célokkal, mint pl voltak a gw1-ben a zaishen questek és mikor már az is ellaposodott, bővítették a kínálatát. Pl a 100 arany zaishen coinos fegyverek. Az újrahasznosítás útjára léptek ezzel a trait dologgal, bár nem tudom melyik traitert mit kell csinálni, de ez mindenképp egy jó dolog. Ez volt az első lépés csak rengeteget kell még lépni, hogy azt mondjuk ez már döfi.

      Egy hatalmas lépés, nem is lépés ugrás lenne, ha lennének hard mode personal story-k, újrajátszható personal story-k. pl, acended pact fegyvereket és még csomó másért :) Semmi új csak hatalmas újrahasznosítás nem sok fejlesztő igénybevételével :)

      • Solefald
        2014. március 21. - 14:29

        A skill unlock a gw1-ben ha jól tudom csak is a pvp-re vonatkozott, pve-ben attól még ugyanúgy meg kellett tanulnod/elfogni az leet-eket. Valamint szerintem ne másfél év után kezdjenek újrahasznosítani, ahhoz azért még kissé korai a dolog…Már rég kellettek volna új helyszínek, csak mivel Southsun egy nulla, nem jár oda senki, ergo arra következtetnek, hogy erre nincs igény, arra már nem gondolnak hogy esetleg….talán….de nem biztos, hogy kéne is valamit oda tenni. A vicc hogy már az is segítene a sziget benépesítésében ha az a vendor egy egyedi armor skinnel árulná a portékáját. De nem…

    • 2014. március 21. - 15:49

      Jelen állásban pl Rangerrel mindenképp. Maxolhatjuk a Powert, és vagy jól eltaláljuk critek nélkül az ellenfelet, ami kb semmit sem ér www-ben, vagy csak szimplán 1 lövésre halottak lehetünk. Petről nem is beszélve, ahol szintén 30 trait kell az érezhetőbb működésért.

  6. 2014. március 21. - 15:43

    Ha jól emlékszem akkor amikor még meg sem jelent a játék, sőt még béták se voltak csak időnként információ közlés a játékról, akkor még úgy mondták, hogy a traiteket bizonyos feladatok megoldásával lehet megszerezni. Aztán mire jöttek a béták ez valamiért kikerült, most pedig visszahozzák, hogy mekkora ötletük támadt.
    Egy korábbi cikk hozzászólásai között meg azt láttam (mivel a cikket még nem olvastam el), hogy a dye-ok account alapúak lesznek mint ahogy bétákban is (ez is megváltozott mire kijött a teljes játék).
    ANet direkt dolgozik feleslegesen? Megcsinálnak egy dolgot, aztán átalakítják, majd x idő elteltével visszahozzák a régit merthogy így fú de mekkora jó lesz.
    Btw SPvP-ről semmi hír? Ezer éve nem csináltak vele semmit csak a “balance patch”-ek érintették, illetve kiszedték a glory-t. Meg amit még tudni lehet róla hogy a rankokat is ki fogják.
    De ennyi, se egy új map se játékmód, semmi újdonság nincs benne, és bejelentve sem.
    Kicsit azért lehangoló hogy esportnak tervezték a játék pvp-jét, és semmit nem törődnek a játék azon részével :/

    • 2014. március 21. - 15:51

      Minden esetre glassdoor-on olvashatod, hogy “rakásban állnak a majdnem kész dolgok félretéve, és senki se törődik velük”. Köveztetésképpen: Valami nagy új irányvonal lett diktálva.
      Valami amire nem vagyunk mi érdekeltek.

    • 2014. március 21. - 16:23

      Mint ahogy más iparágakban is megcsinálják azt, hogy előre kifejlesztenek valamit, kitalálják, hogy srácok, nem lesz munkánk, ha nem tudunk újítást felmutatni, butítsuk le a terméket, és majd utólag “javítjuk”.

      • 2014. március 21. - 20:21

        Ez még itt is nemzetközi kartellezés, valamelyik fő cég ex-marketingese írja a könyvében. EA-tól ha jól emlékszem.
        Mit gondoltok, miért nincs igazi verseny COD és BF között?
        NFS meg a többiek. MMO-k összességében. Egyik kicsit itt jobb, másik meg amott, holott a piacverseny lényege az “alázzuk porrá a többieket” elv (Látsd Apple nagy dobásai).

    • chuckygwzik
      2014. március 21. - 17:09

      Szerintem ezeket a gondokat más játékok fórumain is olvasni más mmo-k játékosai is átélik. Nem azért lesznek sorra, ingyenesek a havidíjnak induló játékok, megjelenés után, a kezdeti időszak után valami rosszra fordul. Biztos van sok olyan játékos, akinek nem a GW az első MMO-ja és átélt már hasonlót. Ez nem GW betegség és Arenanet hülyeség, inkább általános hiba.

      Kemény a verseny, nagy a nyomás. Mivel ők még kísérleteznek is benne van a pakliban, hogy nem jön össze minden ahogy várják. Általában elmondható, az alap játék jó sok évig fejlesztik azért, hogy 1-2 vagy néhány hónap alatt megund. Évekig fejlesztik amikor játszunk már élesben nincsenek éveik ott már tutira kell menni és tudni kell mit, hogyan és mikor. Sok sikeres megoldással kell előállni, mert tovább áll a lézengő játékos. Egymásra hajaznak az MMO-k, mert egyre többen akarnak ebből a nagy MMO tortából egyre többet kiszelni. Felhígul a minőség és szétdarabolódik a néhány 10 milliós MMO játékos bázis. A helyzetük nem egyszerű, de nem reménytelen. Ellavíroztak eddig is és most az ázsiai piac megint meglendíti őket majd. Ők ezt nem így élik meg mint mi :) Ahhoz sokat kellene játszani a játékaikkal :)

      • 2014. március 21. - 20:25

        Nincs kemény verseny, csak a legprofitálóbb mindenkinek ha UNO szerűen +1-eket dobálnak egymás lapjaira. Csak így működik a digitális tömeggyártás a jelenlegi gazdasági berendezkedéssel, amit ugye egyre kevesebben tartanak életképesnek még rövid távon is. Ellenkezik az ember természetével egy másik, ez csak egy “piac-sprint” a következő modell alapköveinek “kisorsolásához”.

  7. Mc Wolfy
    2014. március 21. - 17:58

    azért nem hiszem, hogy ez bosszú, mert Hrouda távozása előtt is csak nerfelték a rangert

    • Mc Wolfy
      2014. március 21. - 18:09

      egyszerűen van egy nem megfelelő elképzelésük a classról: single target, pet class folyamatos sebzéssel és túléléssel.
      a probléma csak az, hogy ez a játék a kockázat-jutalom elvet követi (elvileg). több célpont elleni, pet nélküli, közelharci burst sebzés az, amit preferálnak. amíg valamelyiken nem változtatnak, a ranger nem is lesz jó.

    • 2014. március 21. - 20:28

      Hrouda postjait követve olvashatod hogy rengeteg kulcsfejlesztés egyszerűen kaszálva lett.
      Pont azok oldhatták volna meg a balance-ot szerintem. A single target meg valakinek biztos OP-nak tűnik, most a Thiefek terén érezhető talán leginkább.

      • szajhavész
        2014. március 22. - 00:13

        A crit dmg nerfelésével remélem leáldozik a 3 ütéses thiefeknek.

      • 2014. március 23. - 17:11

        Van hogy az csak 2 ^^
        Egyébként a 4 se probléma, egy basilisc venom gyakorlatilag kivédhetetlen mázli nélkül, az meg mennyi… 6 másodperc totál befagyás? Egy ilyen oneshotkillernél imádnivaló képesség. Újfent.

      • 2014. március 23. - 17:54

        Royal Predator :
        egy basilisc venom gyakorlatilag kivédhetetlen mázli nélkül, az meg mennyi… 6 másodperc totál befagyás?

        Basilisk Venom alapból 1,5 sec stun.

        Érdekesség: WoW-ban egy Rogue (Thief) egyedül diminishing return-t is számolva olyan 9,5-10 sec folyamatos stunlock-ot tud nyitáskor egy olyan permanens stealth-ből, amit csak nyitással szakít meg, vagy ha aoe éri. Stunlock után további cc-ket tud tolni rád (pl. Gouge, Blind), majd utána visszamegy permastealth-be Vanish-sel. Ha lejárt a DR, ezt képes ismételni amikor csak kedve támad. Azzal összevetve a GW2 Thief stun és stealth semmi, és a WoW Rogue-hoz képest még skill is kell hogy játssz Thieffel. Csak hogy a legnépszerűbb és PvP-ben sok eltévelyedett szerint nagyobb skillt igénylő MMO-val összehasonlítsuk.

  8. Zarache
    2014. március 22. - 09:11

    Hali latom nem lett ide linkelve ez meg es most betudom linkelni nektek lehet volt aki latta mar.
    http://www.reddit.com/r/Guildwars2/comments/210u5t/all_new_traits_here_from_the_stream/

  1. 2014. március 23. - 15:07

Itt és most várjuk a hozzászólásod!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: