Reklámok
Kezdőlap > Interjúk a GW2-vel kapcsolatban > Kínai interjú Mike O’Briennel

Kínai interjú Mike O’Briennel

ACe header

Egyre közeledik a Guild Wars 2 kínai megjelenése, így az infó is egyre több az ottani verzióról. Most éppen Mike O’Briennel készült egy interjú, amiben részletezésre kerül pár különbség a játék két verziója között, valamint kapunk egy kis utalást arra is, hogy mikor érkezhet a hőn áhított “feature build”.

Mielőtt magába az interjúba kezdenék, megemlíteném még, hogy jelenleg a harmadik zárt béta zajlik Kínában, amely elvileg március 25-ig tart majd. Azt pletykálják, hogy megjelent egy kínai trailer (amit azóta már egy jelszó véd), amiben bejelentették, hogy péntektől gyakorlatilag nyílt bétává válik a zárt béta, egészen 25-éig. A trailer-ben feltüntették azt is, hogy 88 Yuan (kb 3100 HUF) lesz a játék ára és április 2-án indul az előrendelés.

17173: A harmadik kínai zárt béta alatt a játékosok észrevették, hogy vannak különbségek az US verzióhoz képest. Fejlesztői szemszögből mik a legfontosabb változások és különbségek a két verzió között?

Mike O’Brien: A legnagyobb fejlesztést az új játékos élmény területén eszközöltük. Felhasználtuk azokat a tapasztalatokat, amiket az NA/EU megjelenéskor gyűjtöttünk be, hogy azonosítsuk azokat a dolgokat, amiket a GW2-be csatlakozó játékosok zavarónak találtak, így javítani tudtuk őket a kínai megjelenés előtt.

Az NA/EU verzióban a játék csak néhány rendszert mutatott be megfelelően, a legtöbb dolgot bemutatás nélkül adta a játékosok kezébe első és második szinten: downed state, kaszt képességek, off-hand fegyverek, víz alatti harc, crafting, gyűjtögetés, térkép teljesítés, fast travel, bankolás, trading post, PvP és WvW.  A kínai verzióban ezeket jobban szétterítettük, így mindegyiket rendesen be tudjuk mutatni. Ugyanakkor azok a játékosok, akik ismerik már ezeket, előre ugorhatnak: dolgozhatnak a térkép teljesítés különböző részein, utazhatnak asura kapuval, csatlakozhatnak PvP-re és WvW-re, még azelőtt a szint előtt, hogy ezek a rendszerek bemutatásra kerülnének.

Az NA/EU verzióban a játék néhány szintenként új történeti lépcsőt nyitott meg, így az egyes történetek után a játékosnak fejlődnie kellett kicsit, mielőtt a következő történetbe kezdhetett. A kínai verzióban a történeti lépcsők csoportosítva vannak, így a játékosok egyszerre tudnak teljesíteni egy teljes szekciót.

Az NA/EU megjelenési verziójában a játék minden szintlépéskor adott egy skill, egy trait és néhány attribute pontot. Ezek nagyon apró változások voltak, amiket nehéz volt észrevenni és értékelni. A kínai verzióban a játék nagyobb csomagokban adja a jutalmakat, így a játékosok azonnal észreveszik és értékelik a különbséget. Például, egy szinten kapsz öt skill pontot egyszerre, míg egy másikon egy nagy boost-ot az attribute-okhoz.

Az új játékos élmény fejlesztése mellett olyan változtatásokat is végrehajtottunk, amelyek szerintünk jót tesznek a hosszútávú élménynek. Az egyik legnagyobb ilyen talán a festék rendszert ért változás. Az NA/EU megjelenési verzióban a festékek karakterenként oldódtak fel, míg a kínai verzióban már account alapon működik a dolog. Ezzel az új rendszerrel egy festéket csak egyszer kell megszerezned, azután már bármelyik karaktereden használhatod. Ez így sokkal kényelmesebb, ugyanakkor azt is jelenti, hogy a festékek iránti igény csökkenni fog, így a kínálatot is csökkentjük. Festékeket mostantól csak crafting-ból és a gem store-ból lehet szerezni.

Az NA/EU játékosok is régóta kérik már, hogy a festékek legyenek account alapúak és mi lényegében ezt a változtatást meg is akarjuk az ottani verziókban csinálni. Még így is lesz azonban a két verzió között különbség. Az NA/EU verzióban a játékosok festék csomagokat vehetnek a gem store-ból; Kínában a játékosok festék azonosítókat vehetnek a gem store-ból. Mindkét esetben veszel valamit és az véletlenszerűen ad festéket, véglegesen feloldva azt minden karaktered számára.

Visszakanyarodva a kérdéshez, ez néhány példa volt a kínai verziót érintő változásokra, de a lista korántsem csak ennyiből áll. Sok munkát fordítottunk olyan változásokra, amelyeket nehéz észrevenni, de nekünk ezek a részletek sokat számítanak. Újragondoltunk minden játékbeli tippet (hint). A játék most már tanít azzal, hogy kivettük a régi, nem túl hatékony rendszert. Beraktunk egy tartalom irányító rendszert, így a játék mindig mutat valamit, amit csinálhatsz. Színfalak mögötti változtatásokat is végrehajtottunk, például megváltoztattuk annak a módját, ahogy a játék tárolja az adatokat a merevlemezen, valamint újraírtuk a kritikus back-end szervereket, hogy felkészüljünk a megjelenési kapacitásra.

17173: Korábban az volt bejelentve, hogy a kínai verzió összhangban lesz a globális verzióval, de most úgy tűnik, sok eltérés lesz. Például, az US verzióban a fegyverképességek a harcok során oldódnak fel, míg a kínai szervereken ez szint alapján működik. Mi ennek az oka?

MO: Úgy gondoljuk, hogy a szint alapján való feloldás jobb rendszer. Egyszerűbb, több időt ad a játékosnak, hogy megtanulja az első fegyverét használni, valamint így minden képessége meglesz, ha csak később talál egy új fegyver típust a játékban.

Hogy általánosságban is megválaszoljam a kérdésedet, amikor arról beszélünk, hogy egységes verziókat akarunk, akkor a lényegi kérdés az, hogy biztosítsuk a  játékosoknak, hogy minden új Élő Világ epizódot és minden új Feature csomagot egy időben tudjanak élvezni, minden területen. Ezért fontos nekünk, hogy a különböző területeken azonosak legyenek a központi rendszerek, így az új tartalmak, amiket bevezetünk, a világ minden részén ugyanúgy működnek.

Visszatérve a fegyverképességek példájára, egy új Élő Világ epizódnál vagy egy új Feature csomagnál már nem igazán számít az a játékos élménye szempontjából, hogy korábban harcon vagy szintezésen keresztül oldottuk fel a fegyver képességeket. Bárhogy is, a fegyver képességek fel vannak oldva. Tehát azért eszközöltük ezt a változtatást Kínánál, mert úgy éreztük, hogy ez kell Kínába és később rengeteg időnk lesz még eldönteni, hogy ezt a változtatást átültessük-e az NA/EU verziókba is.

Némely esetben megengedtük, hogy a verziók eltérjenek, mert van olyan változtatás, amit Kínába tudunk vinni, de nagyon nehéz lenne NA/EU-ba visszahozni. Mondok egy példát. A GW2-ben a guild-ek több szerveren keresztül is létezhetnek. Az NA/EU verzióban a guild-ek minden szerveren külön szerzik az influence-t és külön is költik el, attól függően, hogy a játékosaik éppen melyik szerveren játszanak. A kínai verzióban a guild-eknek egy influence kosaruk van és a megvásárolt fejlesztések minden tagra hatnak, bármely szerveren is legyenek. Nyilvánvaló, hogy a kínai verzió jobb, de nem egyszerű egy ilyen rendszert visszahozni az NA/EU-ba, ahol a guild-eknek most már különböző feloldásaik vannak a különböző szervereken.

Néhány esetben még ideiglenes eltérést sem engedhettünk meg anélkül, hogy veszélyeztetnénk a globális Élő Világ és Feature csomagok megjelenését. Mondok egy példát. Az NA/EU megjelenéskor hosszú sorok voltak WvW-re, és ez a játékmód egyre népszerűbbé vált az idő múlásával, így számítottunk rá, hogy Kínában is nagyon hosszú sorok lesznek. Fontos volt, hogy megoldjuk a WvW sorhelyzetet még a kínai megjelenés előtt. De ebben nem térhetett el a két verzió, így biztosra kellett mennünk, hogy az új WvW térképet, az Edge of the Mists-et, még a kínai megjelenés előtt minden területre kiadjuk.

Ne felejtsd, hogy a harmadik zárt béta után, de még a kínai megjelenés előtt kiadunk egy Feature csomagot, így akkor többet láttok majd ezekből a globális változásokból.

17173: Az US szervereken egy új játékos már 2-es szinten is be tud lépni WvW-re egy WvW ikon segítségével; de a kínai szerveren ehhez 35-ösnek kell lenni és nincs WvW ikon, így a játékosoknak be kell futniuk. Mi volt ezzel kapcsolatban az elképzelés?

MO: Kínában is be lehet lépni WvW-re 2-es szinten. Nem hinnénk, hogy jó élmény lehet, de ott a lehetőség a játékosoknak.

A harmadik zárt bétán egy részben beültetett rendszert láthattok. Így működik: a WvW gomb akkor jelenik meg, amikor eléred a 35-ös szintet, vagy az account-odon van olyan karakter, amelyiknek már legalább egy WvW rank-ja van. Ezért, ha már korán be akarsz menni, akkor használhatsz egy asura kaput, így 2-es szinten is bemehetsz, elérhetsz egy rank-ot, így minden karaktered megkapja a WvW gombot.

17173: KongZhong korábban azt mondta, hogy nem lesz VIP rendszer a játékban, de a harmadik zárt bétában látható Royal Title rendszer nagy visszhangot váltott ki, mivel az itteni játékosok úgy látják, hogy ez a VIP rendszer. Mint GW2-es fejlesztő, mit gondolsz az itteni helyzetről?

MO: Mint fejlesztőknek, számunkra az a fontos, hogy hűek legyünk az elveinkhez abban a tekintetben, hogy mi lehet megvásárolható és mi nem. Talán olvastad a témával kapcsolatos 2012-es blog posztomat. Azoknak, akik nem olvasták, összefoglalom. Úgy gondoljuk, hogy az rendben van, ha a játékosok pénzt költhetnek arra, hogy vizuálisan megkülönböztessék magukat, vagy személyre szabják karakterüket, valamint költhetnek pénzt account szolgáltatásokra és időspóroló, kényelmi szolgáltatásokra. Úgy érezzük, hogy az rendben van, ha a játékosok aranyat válthatnak be gem-re és fordítva, így azok a játékosok is szinten tudnak maradni, akik inkább az idejüket használják a pénzük helyett. Ugyanakkor nem hisszük, hogy az rendben van, amikor a játékos vesz egy játékot és nem tudja azt élvezni további vásárlás nélkül. Valamint azt sem hisszük, hogy rendben lenne, ha a játékosok pénzért nem-fair előnyökhöz jutnának azokkal szemben, akik időt töltenek el.

Ezek a mi vezérelveink. Egyértelműen mások, mint amiket más fejlesztők követnek. Különösen Kínában megszokott, hogy a játékokban van VIP rendszer, ami erősebbé teszi a karaktereket azokénál, akik nem rendelkeznek ezzel. Ez nem egyenlő játéktér; ez “pay to win”.

Hisszük, hogy a royal title rendszer a GW2-ben egyáltalán nem “pay to win” rendszer. Ez egyértelműen egy hűség rendszer: kapsz egy újrahasználható kényelmi tárgy csomagot, ajándékokat, gem store kedvezményeket és minél többet játszol a játékkal, annál több kényelmi tárgyat kapsz. De a dolgok, amiket kapsz, azok majdnem mind olyanok, amiket gem-ért is meg tudnál venni. Valamint ezek kényelmi tárgyak, nem plusz erő. Itt nincs “pay to win”.

Tudom, hogy a játékosok, bárhol éljenek is, szkeptikusak a mikrotranzakcióval kapcsolatban, mivel látták, hogy hogyan használják ezeket más játékokban. Így nem kérem, hogy elhidd nekem amit mondtam; arra kérlek, hogy nézd meg te magad. A KongZhong-gal folytatott beszélgetéseink során úgy döntöttünk, hogy kibővítjük a harmadik zárt bétát és megengedjük a játékosoknak, hogy hamarosan CD kulcs nélkül tapasztalhassák meg a játékot. Remélem találkozunk ott.

Eredeti: news.17173.com

Reklámok
  1. chuckygwzik
    2014. március 19. - 15:08

    Érdekes interjú, köszi a fordítást. Így legalább tiszta képünk van mindenről és legalább hivatalos álláspont van, hogyan is látják a helyzetet. Nagyon kedtelen lettem a cikk után, de próbálok pozitívat írni. Remélem majd azért a jó dolgok amik az ázsiai verzióba bekerülnek idővel majd hozzánk is eljut és hátha eljön majd az idő amikor a tartalom irányába is kicsit kibillen a mérleg nyelve a sok gemmel kapcsolatos fejlesztéssel szemben.

  2. 2014. március 19. - 16:29

    Arról azért mondhatott volna valamit, hogy NA/EU miért nem kap ilyen kényelmi dolgokat csak úgy… leszámítva a VIP helyek passjait, ami így másodjára már egyértelműen “Húzz haza vagy költs rá!” felállás.
    Márc25+ Feature Update, okés… várjuk.

    GTA V trollkodást átköltve:
    Kínaiak köszönik hogy pre-bétateszteltük nekik a játékot :D

    • Betonrepa
      2014. március 20. - 07:43

      ” GTA V trollkodást átköltve: Kínaiak köszönik hogy pre-bétateszteltük nekik a játékot :D”
      Lol teljesen egyetértek..ez egy vicc komolyan.De nézzük a pozitív oldalát a kis kínai gyerekek akik eddig a bányákban dolgoztak most egy olyan gw2-ben farmolhatnak aminek volt egy 2 éves béta tesztje.

  3. Mc Wolfy
    2014. március 19. - 16:52

    Akkor meg idoben veszek festekeket.

    • Punisher
      2014. március 20. - 00:22

      Nem biztos hogy jó logikát követsz. Ha acc bound lesz a festék, kevesebb karakterre kell majd venni. Nekem pl külön karikon megvannak a legdrágábbak is, igy lehet hogy semmit sem kell majd költenem festékekre. Ergo nem hiszem hogy felmenne a festékek ára.

    • 2014. március 20. - 06:51

      Punishernek van igaza. Most szerintem jön egy festék felvásárlós hullám, ha valami nagyondrága kell azt talán jó lenne megvenni, mert később az utánpótlást megnyisszantják,
      de már nem tudom, hogy melyik fog erősebben hatni, a kevesebb drop vagy kevesebb igény.
      Valószínűleg ált. minden drágulni fog valamennyit.

      • Betonrepa
        2014. március 20. - 07:47

        Remelem ez az acc dye rendszer hamar bejön.Mert elég zavaró hogy az egyik karakteremnek megvan minden dye 1-2 kivételével a többinek meg csak a starterek.Nem értem hogy ezt előbb miért nem lehetett berakni..

      • 2014. március 20. - 14:54

        Ez bétákon meg volt, aztán kiszedték.
        Naaagggyon zseniális marketingesek/közgazdászok alkotnak 150-et a ~350 alkalmazottból szerintem :D

    • chuckygwzik
      2014. március 20. - 08:25

      Az, hogy hogyan hozzák be a dye rendszert, az megmutatja mennyire fair-play játékot játszanak! Ha összerakják a karaktereknél lévő már elhasznált/betanult színeket accountosra ez az egyetlen elfogadható fair-play megoldás. Így is sokan buknak sokat, mert már megszerezték a színeket többször is.

      • 2014. március 20. - 14:56

        Az ilyen dolgoknál mindíg jelzem, hogy vegyék úgy, hogy exklúzív használati jogot vettek, ami most majd lejár.

  4. erasmus
    2014. március 20. - 08:39

    Betonrepa :
    Nem értem hogy ezt előbb miért nem lehetett berakni..

    Bétában még acc. bound volt, aztán élesre kiszedték, most pedig feltalálják a spanyolviaszt.

    • Betonrepa
      2014. március 20. - 08:43

      Aha értem, bétaval nem játszottam.De ez így furcsa egy kicsit hogy ami betaban jónak tűnt azt miért nem lehetet berakni.

    • chuckygwzik
      2014. március 20. - 08:52

      Akkor sokaknál kiborult a bili de a játszani vágyás erősebb volt mint a dye probléma. Még, hogy hallgatnak a játékos közösségre? :) Ha hallgattak volna, a jól működő rendszerüket hagyták volna bent, amikor még szín eszencia esett és a home-odban lévő npc főzte ki neked a színt. Még 1 indok lett volna az amúgy szinte haszontalan home újrahasznosítására.

      Itt csupán arról van szó, hogy nem termelt elég profitot a jelenlegi dye-os rendszer és most accountossá teszik (mert hallgatnak a játékos közösségre) és még kedvezőbbé, hogy most már vegyék a játékosok gemért. Adnak egy keveset de jóval többet fognak vele kaszálni.

  5. Kretusz
    2014. március 20. - 09:29
    • nathriel01
      2014. március 20. - 11:07

      Upsz, hát ezt nem tudom, hogy hoztam össze. :D Köszi!

  6. Endrosz
    2014. március 20. - 10:31

    Punisher :

    Nem biztos hogy jó logikát követsz. Ha acc bound lesz a festék, kevesebb karakterre kell majd venni. Nekem pl külön karikon megvannak a legdrágábbak is, igy lehet hogy semmit sem kell majd költenem festékekre. Ergo nem hiszem hogy felmenne a festékek ára.

    Az is ott volt a cikkben, hogy a kínálat is csökkenni fog, nem lesz drop, csak craft és gem store. A drop messze a legjobb forrása volt a festéknek, ha azt kiveszik, szerintem a kereslet nettó nőni fog, vagyis érdemes befektetni.

    Továbbá, saját magamból kiindulva, altoholistaként (8 kari) csak olcsó festéket vettem, pontosan azért, mert nem akartam egy valag pénzt elkölteni többször. Most, hogy csak 1x kell valamit megvenni, ez növeli a vásárlási hajlandóságomat.

    • Punisher
      2014. március 20. - 10:53

      Lehet benne valami :)

    • MEphike
      2014. március 20. - 11:04

      Az account alapú festékkel mi jól fogunk járni (másfél év alatt azért mindenki már képes volt megvenni/megtalálni a neki kellő festékeket), viszont aki újonnan kezdi a játékot a ugye így járt, mert vagy vesz x aranyért (Menyi most a fekete festék? 20 arany? Rég néztem már, de lesz az bőven több is pár nap múlva. De már lehet most több, amikor ezeket a sorokat írom.), vagy craftol, de ott megmarad a random esély, vagy megveszi majd gemért, mert tuti jönni fognak a fekete és fehér árnyalatú festékcsomagok.
      Szóval én ebből jól fogok kijönni, mert tényleg meglesz , az újak meg gemért nem érdekelnek. De a “kici kínai kiszgyerekek” majd ezért tuti fognak tejelni.
      Nekem hiányozni fog, a virágszedés közbeni festék találás :(

      • Eszem
        2014. március 20. - 13:04

        Na igen amikor répából hullik az Abyys :D am most 20 gold környékén van még.

      • chuckygwzik
        2014. március 20. - 13:29

        A sima rák pedig fegyvert dob :) Az mmo-k már csak ilyenek :) Ez legyen a legkisebb baj. Itt a tavasz jönnek az új mmo-k, süt a nap, nyílnak a virágok, jó a zene táncoljuk.

    • 2014. március 20. - 15:01

      És mi lesz a Bifrosttal vajon?

  1. No trackbacks yet.

Itt és most várjuk a hozzászólásod!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: