Reklámok
Kezdőlap > Általános cikkek, WvW > Dolyak Express – Január 24.

Dolyak Express – Január 24.

AudioBlogHeader

Robog tovább a Dolyak Express, melynek ez a harmadik része. Az előzőhöz hasonlóan, itt is egy téma köré csoportosultak a megválaszolt kérdések, mely jelen esetben a WvW.

Dolyak Express – Január 24.

Kérdés: Lehetséges, hogy a WvW története egyszer majd az Élő Világ központi témája lesz? Vagy az Élő Világ a WvW-be csupán a WvW évadok szintjén fog belefolyni?

Colin Johanson: Természetesen lehetséges, hogy lesz olyan történetünk ami részben vagy teljesen a mists-ben zajlik majd. Már most is van pár olyan történet, amelyek odavisznek, például Scarletnek vannak szondái a mists-ben, a február 4-ei frissítésben pedig a frissen megszökött Mai Trin is az új Edge of the Mists térképre utazik az Aetherblade-jeivel. Általánosságban azt mondanám, hogy szeretnénk elkerülni azt, hogy a játékosoknak bármilyen versenyszerű tartalomban kelljen részt venniük ahhoz, hogy a történetben előrehaladjanak, de ez nem jelenti azt, hogy a történet egyes részei ne lehetnének a mists-ben vagy ne lehetnének további térképek a jövőben, melyeket az Edge of the Mists-hez hasonlóan fedezünk fel.

A jövőben a WvW mögötti nagy történetek a világok közti versenyszerű játékok formájában fognak érkezni, valamint a további rendszerek és tartalom formájában, amikkel ezt a fő játékmódot támogatjuk.

K: Megfontolnátok olyan NPC-k tervezését, amelyek attól függően skálázódnak, hogy mennyien támadják őt?

CJ: Ezt már az egész játékban így csináljuk. Hogy mennyire skálázódik egy mob, az gyakran függ a képességeitől és, hogy milyen tartalomhoz van kötve. Ugyanakkor minden egyes megjelenéssel egyre jobban tudjuk finomítani a dinamikus skálázódási rendszerünket. WvW-ben a legtöbb harcnál az NPC-knek korlátozott a skálázódásuk, így a játékosok nem töltenek el rengeteg időt egy-egy torony vagy vár elfoglalásánál azzal, hogy leverjék az utolsó NPC-t, mikor már a betörés amúgy is időt vesz el. De ez az eszköz a kezünkben van és ki tudjuk használni a jövőben, ha úgy érezzük, hogy szükség van rá valahol WvW-ben.

K: Tervezitek, hogy bevezettek egy “guild commander” rendszert, mely egy olyan commander jelet használna, ami csak guild tagok számára látható?

Devon Carver: A Collaborative Development Initiative (CDI) témákban ezt nagyon sokan igényelték és jelenleg azon munkálkodunk, hogy minden részletét kidolgozzuk ennek a rendszernek. A CDI egy olyan hely a fórumon, ahol egy adott témát vitatunk meg tervezési szempontból. Arra használjuk, hogy ötleteket és gondolatokat cseréljünk a rajongókkal. Ez egy nagyon fontos eszközzé vált számunkra a játék jövőbeli tervezésének szempontjából.

K: Konkrétumokat nem kérek, de lesznek olyan ösztönzők, amik WvW-be csábítják majd a PvE-s embereket?

DC: Bővíteni fogjuk a WvW-ért járó jutalmakat. Az olyan dolgok, mint az Edge of the Mists frissítéssel jött achievement-ek, valamint az első WvW szezonért járó jutalmak mind egy terv részei, amellyel ösztönözni próbáljuk azokat, akik egyébként nem WvW-znének. Az EotM megjelenés mögötti technológia segítségével annyi játékos mehet be WvW-re, amennyi csak akar. Növelni fogjuk a WvW-ért járó jutalmakat, azokon a területeken, ahol ennek van értelme. Szintén ezzel a megjelenéssel megnöveltük a rank up ládákban az ascended drop esélyét, valamint a dragonite ore-k mennyiségét.

K: Lesznek a jövőben olyan térképek, amelyek rendesen a WvW részei és nem annyira overflow-ra vannak, mint az Edge of the Mists?

DC: Jelenleg arra összpontosítunk, hogy a WvW-t és a jelenlegi térképeket fejlesszük, új térképek majd ezután érkezhetnek. Az Edge of the Mists egyrészt  lehetőséget nyújt olyan dolgok kipróbálására, amelyek remélhetőleg később a többi térkép részévé is válhatnak, valamint ezzel a térképpel a játékosok akkor is WvW-zhetnek, ha tele van a többi térkép. Úgy érezzük, hogy a WvW élmény egészét kell fejlesztenünk, mielőtt újabb nagy tartalmakat adnánk hozzá.

K: Mi a véleményetek a WvW egyensúlyról? Egyesek azt mondják, hogy WvW-re nem egyensúlyoztok úgy, mint PvE-re és PvP-re. Igaz ez és ha igen, miért van ez így?

DC: Számunkra rendkívül fontos, hogy a WvW és a PvE annyi módon kapcsolódjon össze, ahány módon csak lehetséges mert szeretnénk csökkenteni a belépési gátakat a különböző játéktípusok között. Minél kevesebb terület van külön egyensúlyozva, annál világosabb a játékosok számára maga a játék, mivel a képességeik és karakterük ugyanolyannak érződik, bármit is játszanak. Szeretnénk, ha a játékosok számára viszonylag könnyű lenne PvE-ből WvW-re menni anélkül, hogy újra kellene tanulniuk a build-jüket. Ha a játék minden területét külön kezdenénk egyensúlyozni, akkor nehezebbé válna a WvW-ből PvE-be és vissza mozgás a játékosok számára, főleg ha ismeretlenek valamelyik területen.

K: El tudnátok mondani, hogy milyen problémát próbál orvosolni az Edge of the Mists? Például, úgy tűnik, hogy sokkal alkalmasabb kis/közepes csatákhoz, ellentétben a jelenleg WvW-n zajló blobbing-gal/zerging-gel.

DC: Úgy próbáltuk megtervezni a térképet, hogy más legyen rajt a játék, mint a többi WvW térképen. Ennek egy része volt az, hogy több olyan helyet alkottunk, ahol egy nagyobb csapat nehezebben tud érvényesülni. Próbáltunk olyan dolgokat kipróbálni, melyek mások, mint a megszokott WvW játék és egy kis utat nyitni a kisebb csapatok számára. Azt is szerettük volna, ha a játékosoknak van hol játszani és fejlődni WvW-n, míg a többi WvW térkép tele van. A térkép arra is szolgál, hogy az új játékosokat bevezesse a WvW világába anélkül, hogy túl nagy lenne a nyomás, hiszen az EotM pontok nem befolyásolják a többi térkép pontjait. Az Edge of the Mists képes overflow instance-okat létrehozni, ha betelne egy, ebben is különbözik a többi térképtől, így ez a térkép bármikor elérhető.

K: Mit gondoltok a várak és tornyok védhetőségéről?

DC: Azt gondoljuk, hogy mindig lehet változtatni a WvW-s célokon, hogy a játék még vonzóbb legyen. Habár a védekezés lehet szórakoztató, úgy érezzük, hogy hasznára válna egy kis jutalom növelés, mivel jelenleg nehezebben lehet meggyőzni az embereket, hogy védjenek meg egy helyet. A helyszínek megvédésének ugyanolyan jutalmakkal kellene járniuk, mint az elfoglalásuknak, jelenleg azonban az egyensúly egy kicsit el van tolódva. Emiatt nehezebb lehet megtartani a célpontokat, mint ahogy azt mi szeretnénk. Egy lépés a megoldás felé az, amit az EotM térképen is láthattok, hogy AI védőket adtunk hozzá a játékhoz, amelyek segíthetnek a célok megvédésében.

K: Azért döntöttetek a +1 pont/stomp mellett az ölés helyett, mert azt könnyebben lehet szerverhez társítani? Ha igen, van rá lehetőség, hogy ezt a következő szintre vigyük és az ölés is pontot érjen, ne csak a stomp?

DC: Több oka is volt annak, hogy így tettük be a rendszert. Először is, szerettük volna, ha van valamilyen stratégia abban, hogy pontokat szerzel az ellenfél megölésével. Ahelyett, hogy minden ölésért pontot kapnának, a játékosoknak dönteniük kell, hogy hogyan öljék meg ellenfeleiket. Másodszor, szerettünk volna egy kisebb bővítést berakni, hogy lássuk hogyan működik. Ha nagy változtatásokat hajtanánk végre WvW-n, különösen a pontozáson, az nem várt következményekkel járhat, így azt gondoltuk, hogy amennyire lehet izoláljuk a dolgot.

K: Látni fogunk további lépéseket az irányban, hogy a teljes war score inkább a játékosok cselekedetei miatt menjen felfelé és ne annyira a hajnali órákban módosuljon?

DC: Ez olyasmi, amin aktívan dolgozunk. Az, hogy az EotM térképre betettük az AI-t egy része a hosszú távú tervünknek, amellyel meg kívánjuk oldani ezt a problémát. A hosszú távú tervünk az, hogy a WvW meghatározó része az legyen, amikor a játékosok online vannak. A WvW akkor a legjobb, mikor sok játékos van online és szeretnénk, ha ez lenne a legértékesebb idő.

K: Mik a rövid távú projektek WvW-vel kapcsolatban (az EotM-on kívül), amikről beszélhettek?

DC: Több dolog is van, amin dolgozunk, de egyik sincs olyan állapotban, hogy arról nyilvánosan beszélnénk.

K: Gondolkodtatok már azon, hogy időkorlátos tárgyakat rakjatok WvW-be, így például a guildek létre tudnának hozni ideiglenes waypoint-okat (időben korlátozott), hogy segítsék az ostromokat? Ezeket a guild technológia fával lehetne létrehozni.

DC: Eddig ilyesmiről nem beszéltünk.

K: Megfontoltátok már, hogy fejlesztitek a Dolyak Escort-ok skálázódását? Például, ha egy dolyak-ot megtámad egy nagyobb csoport, akkor nem lehetne, hogy rejtett thiefek jelennek meg, akik védelmezik azt, így izgalmasabbá téve a harcot?

DC: Ez egy érdekes ötlet, amiről nem igazán beszéltünk még. Arról viszont már beszélünk, hogy NPC-kkel tegyük érdekesebbé a WvW-t. Az EotM-ben vannak olyan NPC-k, amelyek érdekesebb harcokat eredményezhetnek. Úgy tervezzük, hogy az EotM-ból tanult dolgokat átültetjük majd a többi WvW térképre is.

Eredeti: GW2 fórum

Reklámok
Kategóriák:Általános cikkek, WvW
  1. 2014. március 5. - 23:32

    Köszi ezt is! :)
    Nem is tudtam, hogy stompra számol egy pontot. :D

    • Bubi
      2014. március 6. - 10:32

      Csak amennyiben van a szervereteknek legalább egy Bloodlust buffja, különben nem ad :)
      [Régebben annyi pontot adott, amennyi buffotok volt (minor/major/superior), nerfelték fix 1-re]

  1. No trackbacks yet.

Itt és most várjuk a hozzászólásod!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: