Reklámok
Kezdőlap > Aktuális információk > Frissítések 2014. 03. 04.

Frissítések 2014. 03. 04.

battle_for_lionsarch_header

ÉLŐ VILÁG
Battle for Lion’s Arch

Lion’s Arch-ot romba döntötték és felégették, de amíg vannak olyanok, akik kardot ragadnak városunkért, addig az nem törik meg! Scarlet és seregei – az Aetherblade, a Molten Alliance és a Toxic Alliance – talán kiszorítottak minket a városunkból, de a szél most a tenger felé fújja mérgező ködüket. Lion’s Arch minden Tyria-i lakosé. Itt az idő, hogy összegyűjtsük erőinket, felszabadítsuk ostromlott városunkat és szembe szálljunk Scarlettel és őrületével. Emlékezzetek erre a napra, mert ez a csata legendába illő lesz!

– Captain Magnus the Bloody Handed

Gyülekező

Míg Lion’s Arch az ellenséges erők kezén van, a túlélők menekülttáborokat vertek fel a három rend főhadiszállásának közelében.

  • A Vigil Keep-en kívül Gendarran Fields-en
  • A Durmand Priory-tól délre, Lornar’s Pass-on
  • Stormbluff Isle északi partján, Bloodtide Coast-on

Ezeken a helyeken a menekülttábor igazgatók elmondják a játékosoknak az aktuális helyzetet és megmutatják a Lion’s Arch-ot ért támadást. Míg a Captain’s Council a mentést felügyeli, addig a Lionguard az ellentámadásra készül. A heirloom-okat és found belonging-okat továbbra is tárgyakra lehet váltani.

A város felszabadítása

Segíts a Lionguard-nak, hogy a három bejáratnál – Trader’s Forum, Postern Ward és Fort Marriner – állást építhessenek ki. A pontok megvédése után egy rend képviselő érkezik, aki harci bónuszokat kínál – Vigil Valiance, Priory Aethershield és Quickness of Whispers. A saját rendedhez tartozó képviselő alacsonyabb áron kínálja neked a bónuszt.

Szerte a városban Scarlet seregei továbbra is őrzik a mérgező ködöt terjesztő tartályokat. Mindhárom tartály egy időben történő megsemmisítése bónusz jutalmat ad. Továbbá, Scarlet őrizet alá vonta a térkép különböző területet, ahová bajnokait küldte.

  • Aetherblade Admiral
  • Aetherblade Cannoneer
  • Toxic Warlock
  • Toxic Spider Queen
  • Molten Fire Shaman
  • Molten Munitions Specialist

Harc Scarlet ellen

Minden órában, Scarlet legendás assault knight-jai három helyen jelennek meg, lebegnek pár percig, majd támadnak.

  • Grand Piazza
  • Moran Memorial
  • Gunnery Range

A három assault knight közel egyidejű legyőzése a kulcs ahhoz, hogy elérjétek Scarlet léghajóját, a Breachmaker-t. A játékosok nem lesznek egyedül, mivel Tyria hősei összegyűltek és a játékosok mellett harcolnak – Rox és Braham, Marjory és Kasmeer, Captain Ellen Kiel és Heal-o-Tron.

A Breachmaker-re megérkezve, a játékosokat egy hatalmas harc várja Scarlet védelme ellen, ha el akarnak jutni magához Scarlethez. Mindig van valami trükk a tarsolyában, szóval készüljetek fel. Vigyetek ételeket, buff-okat és kivégző mozdulatokat. Ez lehet a legjobb és egyetlen esélyünk, hogy véget vessünk Scarlet gonoszságának.

Azok a bátrak, akik elverekszik magukat a Diverse Ledges-ig, találkozhatnak Lionguard Turmaval. A legutóbbi felderítő jelentése tartalmazza, hogy talált egy újfajta portált, de egy Scarlet technológiájából származó speciális felszerelés nélkül nem képes ahhoz hozzáférni.

Jutalmak és achievement-ek

Alliance supply bag-et továbbra is lehet találni Scarlet seregeinek legyőzött katonáiban. Ezekben a táskákban gyakran van Refugee’s Belonging, Blade Shard és néha Refugee Child’s Drawing, ami luck-ot ad. Ritkán lehet bennük találni Quaggan Tonic-okat, Captain’s Airship Pass-okat és Powerful Potion of Slaying Scarlet’s Armies-t.

Ha nagyjából egyszerre sikerül a három köd tartály eseményt megcsinálni, azért champion loot és 10 Blade Shard jár. Ezenkívül, a 80-as játékosok Empyreal Fragment-et, Dragonite Ore-t kapnak és ritka esélyt ascended felszerelésre.

A Legendary Assault Knight-ok 5 Deluxe Gear Box-ot dobnak, valamint esély van Assault Knight Power Core-ra, amit arra lehet használni, hogy beszinezd a Tempered Spinal Blades back tárgyat. A három knight 6 percen belül való legyőzésével több masterwork tárgyat, egy luck bónuszt, egy Obsidion Shard-ot és 5 Blade Shard-ot kapsz.

Azok a játékosok, akik elérik a Breachmaker-t és befejezik a történetet, kapnak egy új titulust és egy egyedi sisak skin-t. Scarlet védelmének elpusztításért a játékosok kapnak még több masterwork és rare tárgyat, 15 Dragonite Ore-t, 3 Obsidian Shard-ot, további esélyt Assault Knight Power Core-ra, esélyt valamilyen jutalomra a korábbi Élő Világ megjelenésekből és ritka esélyt a két új rifle közül valamelyikre.

Ezeken kívül, a “This Is My City!” meta-achievement teljesítésével a játékosok egy ládást kapnak, amiben van 5 skill pontot ad Scroll of Knowledge, 1 Essence of Luck, 5 Obsidian Shard, 50 Blade Shard, egy 5 használatos Guild Shield Finisher és egy rare tárgy. Megjegyzés: Tyria-szerte az Aetherblade ellenfelek most már dobnak Blade Shard-ot. Ez a változás végleges.

Végjáték

Március 18-án egy kis megjelenés lesz elérhető, amely epilógusként szolgál majd a mostani eseményekhez. Ez bemutatja majd, hogy mit tapasztaltak a játékosok a Battle for Lion’s Arch-ban és lezárja a jelenlegi történetet.

EGYENSÚLY, BUG JAVÍTÁS, FINOMÍTÁS
Finomítások a világon

  • World boss-ok
    • A Tequatl és a Great Jungle Wurms spawn idők most már elkülönülnek egymástól.

BLACK LION TRADING COMPANY GEM STORE
Új tárgyak és promóciók

  • Torment fegyver skin-ek most már elérhetők a Black Lion Weapon Specialist-eknél, korlátozott ideig csupán 1 Black Lion Weapon Ticket-ért. Black Lion Weapon Ticket-et a Black Lion Chest-ekben lehet találni.
  • Új mini 3-pack érhető el, mely Scarlet bajnokainak másolatait tartalmazza. Kombináld őket a Mystic Forge-ban a Mini Mai Trinnel, hogy létrehozd magát Scarlet Briar-t. A 3-as csomag a Toys kategóriában érhető el, 500 gem-ért.
  • Az új Guild Shield Finisher elérhető az Upgrades kategóriában, 800 gem-ért. A játékosok most már megjeleníthetik guildjük emblémáját a legyőzött ellenfeleik felett.

Fejlesztések

  • A Gem Store Consumables kategóriája át lett nevezve Special kategóriára. Ebben a kategóriában nem-szolgáltatás tárgyak vannak, melyek többsége csak a Black Lion Trading Company-n keresztül érhető el.
  • A Gem Store Minis kategóriája át lett nevezve Toys kategóriára, melyben a mini-k, hangszerek és egyéb szórakozásra való tárgyak találhatók.

Eredeti: GW2 fórum

Reklámok
  1. gwfan21
    2014. március 4. - 19:19

    az utolsó, ami mégsem annyira az utolsó….

    • 2014. március 4. - 19:33

      Ez az utolsó. 18-án ez már nem folytatódik, csak egy kis LW tartalom lesz, ami a következményeket összegzi, de várhatóan csak valami összefoglaló lesz benne, hogy mi történt, és milyen hatása lett a most befejezett történetszálnak. Utána valószínűleg új történet lesz, mert ezeket a kéthetenkénti frissítéseket a jelek szerint tartani akarják.

      • gwfan21
        2014. március 4. - 19:50

        Szerintem akkor az az utolsó és nem ez. Itt is lezárhatnák a történetet instával vagy videóval és akkor lenne ez az utolsó. Legalábbis én így gondolom.

      • Shantey
        2014. március 4. - 20:02

        Tehát kell még egy patch, ahol ér valamit másfél évnyi content és megmagyarázzák a miérteket, mert ugye … na most figyelj … eddig nem sikerült.

      • Sárki
        2014. március 5. - 07:06

        Miért, mit nem értesz? Scarlet bement a gépbe mordemorth pedig megőrjítette és a bajnokává tette. Persze a részleteket még nem tudjuk, de nyilván a sárkánnyal folytatódik a story.

  2. Gandarel
    2014. március 4. - 19:32

    Kár hogy 1 óra zergelős agysejtpusztító autoattack spam után utolsó 2 percnél az egész overflowom dczett.

    <3 Arenanet

    • 2014. március 4. - 19:35

      Gyanús vagy te nekem. Először a guild-ed küldted Wurm fight alatt cd-re, most meg egy egész Überlauf szervert. :D

      • Gandarel
        2014. március 4. - 21:48

        Fejlődök :D Már csak azt kéne megoldani hogy én ne dczzek ki :P

  3. Eszem
    2014. március 4. - 19:52

    Better love story than twillight!

    Ez most a jungeles vagy a vízi sárkány volt?

    • Shantey
      2014. március 4. - 20:03

      Jungle, Mordremoth.

      • Eszem
        2014. március 4. - 21:46

        Megnéztem újra a vége videót és tényleg. :)

      • Syrio
        2014. március 4. - 23:26

        *Plot twist* It’s Zhaitan

  4. nedvedicious
    2014. március 4. - 19:53

    Na ezen a Scarlets Enden besírtam olyan jó lett. E S Z M É L E T L E N!

  5. Gandarel
    2014. március 4. - 20:24

    Valaki valami linket a cutscenehez ha talált? Bebugolt az event deso mainen.. 2/2 arenanet fail zsinórban, többet nem megyek.

    • Shantey
      2014. március 4. - 20:50

      5:59

      • Gandarel
        2014. március 4. - 21:06

        Ty, de már lecraftoltam a back itemet az legalább működött. Jó érzés volt az ascaloni finisherrel egy sereget átküldeni Scarleten, de azért eléggé összecsapott volt. Így a semmiből 1 update alatt finisheljük.

  6. MILA
    2014. március 4. - 22:19

    Van itt valaki aki jól ért a tp-hez? Szóval ugye egy bizonyos ideig csak 1 ticket a tormented fegyver. Most kb mindegyik 100g, ez az idő elteltével nőni vagy csökkeni fog valószínűleg? Vagy ezt annyira nem lehet megjósolni. Vagy általában ezeknek a black lionos fegyvereknek hogyan mozog az ára?

    • 2014. március 5. - 00:51

      Tökre nem lehet megjósolni. Alapból azt mondanám, hogy kis mértékben az idő elteltével csökken, szóval nincs más dolgod, mint figyelni, hogy mikor jönnek be az új fegyverek és amint beteszik őket lecsapsz erre a tormentedesre és akkor megkapod legolcsóbban.
      De, hogyha teszemazt úgy gondolják, hogy beraknak egy Tormented témájú armorskint akkor ennek is felmegy az egekbe az ára, ahogy a Zodiac-nál láthattuk. De még sok mindentől függhet. Szerintem várj vele egy-két hetet, figyelgesd hány darab van benn, 30-40 fölött már annyira nem ajánlanak egymás alá.

    • 2014. március 5. - 07:23

      Ha nézted a Lovestuck-okat, 70g-nél állt pár napig, leesett 50-60 közé, most újra föl fog menni.
      Amikor viszonylag olcsónak látod, vegyél olyan skint amit szerinted majd akarnak az emberkék.
      Bár kíváncsi vagyok, hogy ki a francnak esik normálisan scrap. Kb 60 ládából eddig 6 esett…
      Lehet tovább farmolni, mi? Remeeeeeek >.<

  7. Solefald
    2014. március 4. - 22:29

    Reméltem, hogy ezek után még visszatérek, kicsit rendszeresebben játszani, de egyszerűen nem…nekem ebből elegem van. Olyan alap van alattuk, hogy más össze szrja magát akkor se tud ilyet, ők meg elfecsérlik az egészet, másfél év alatt (számomra legalábbis) tönkre tették ezt a játékot. A lore gyalázása, a hülye zergfestek, grind, grind hátán, a kihívás kb zéró jelenléte és a jutalmazás egyszerűen kész, szánalmas…Dugják fel maguknak ezt az idióta living wordöt. Na mind1, lehet csak velem van a baj és már kinőttem ebből az egészből….

    • Sárki
      2014. március 5. - 07:08

      A lore gyalázásán most mit értesz?

    • 2014. március 5. - 21:43

      Nyugi, nekem is olyan érzésem van már egy jó ideje, hogy a célkorosztály 8-14.

  8. Daryon
    2014. március 4. - 22:35

    Valami botrány… Belogolok, jó rég nem tettem, hogy megnézzem mi a vége ennek a “fantasztikusan epikus élő” történetnek, erre még ez is bugos mint a hétszentség. 30 perc alatt lezergeljük ezt a 3 robot vackot, értelmetlen taktikátlane gyhelyben állunk autóattackolunk, erre spawnol 3 kék portál a 3 különböző helyett… Ekkora programozói hibáért a műszaki egyetemen első félévben mucsáig rugdosnák…
    Belogoltam, hiba volt…

    • Sárki
      2014. március 5. - 07:09

      Nálatok legalább spawnolt vmi :D

    • 2014. március 11. - 01:39

      FYI 15 percen belül kell a három knightnak egyszerre halni. (30 percet írtál, az sok.) Ha csak a kék megy le időn belül, akkor 3 kék attunement jár érte, amivel nem lehet bejutni a hologram fight-ba. Ha 15 perc alatt lemegy a három, akkor mindegyik mellett spawnol 3 különböző színű attunement, összesen tehát 9 lesz a térképen. A 3 színt kell felvenni, kapsz egy kombinált fehér buffot, amivel felteleportálhatsz a hajóra, és beszállhatsz a hologram fight-ba, ami lényegesen összetettebb a watchknight-ok megölésénél. Ha gyorsan felteleportálsz, még látod az elejét is, és el is helyezkedhetsz, hogy ne vágjon agyon valami. Érkeztem már késve, és eleve holtan értem földet, azóta sietek inkább az elejére. Ha az lemegy, utána bemehetsz egy instance-ba, ahol kivégezheted Scarletet. Szerintem nem ment le nektek időre a három knight, ezért kaptatok 3 kék buffot, és hiányzott még 3-3 zöld és piros.

      Azóta volt egy patch, ami megakadályozza, hogy egyszerre 50-nél több ember használhasson egy knight-on megfelelő színű attunement-et, vagyis hogy egyszerre 50-nél több ember ne sebezhessen egy bosst. Azóta a fight előtt elosztják az embereket map chat-en, hogy mindegyiken max 50 legyen, vagyis inkább hogy egyiken se legyen 50-nél kevesebb. Ha nem látsz ilyen szervezkedést, akkor elég esélyes, hogy rossz szerveren vagy, és nem lesz meg a 3 kill időben. Vagy annyira pro mindenki, hogy már mondani sem kell, hogy ki melyikre készüljön… De inkább az előbbi.

  9. 2014. március 5. - 01:14

    2x dobott le, úgyhogy gondoltam tolok egy Ac-t. Onnan is még 2x, szóval most ez így nekem keserű szájízt hagyott. Pedig már megfogadtam, hogy frissítések után egy napig fel se nézek. :D

    • nathriel01
      2014. március 5. - 11:38

      Én már rég kigyógyultam a mazochizmusból, így legkorábban csak a frissítés másnapján megyek fel. :)

  10. 2014. március 5. - 03:31

    Éjjel 1:30 után valamivel kijött a fix, és végre elkezdtek működni a portalok a hajóra. A hologramos rész legvégén elhasaltunk, a csapat fele képtelen volt felismerni a mechanizmusokat, csak fetrengtek a földön. Majd holnap megcsinálom, már fáradt vagyok egy második próbához. Pedig a színtévesztők kedvéért a buffoknak különböző formájuk is van… “Én má’ mindegy.”

  11. chuckygwzik
    2014. március 5. - 05:10

    Na ez már baj, ha a gw-t védő rajongók ilyeneket Írnak. A hiba az csak átmeneti feszkó, azt úgyis javítják. Ennyire szar azért csak nem lehet, írjon már valaki valami pozitívat! Valaki csak élvezte az LS-t és a finálét.

    • Sárki
      2014. március 5. - 07:15

      A gw-t védők hamarabb megunják mint azok akik nyitott szemmel járnak :D
      Az LS jó volt. Kövezzetek meg érte, én szerettem. A megvalósítás persze sokszor gyenge volt, de sok dolgot kaptunk a játékba és a story is jól volt adagolva. Ez volt az első szezon és fel kellett mérniük az igényeket, valamint reagálniuk is kellett rá. Szerintem nagyon jó úton haladnak, bár ez a grindfest még mindig nem az igazi. Viszont megint kitaláltak egy új boss mechanizmust, ami elsőre még nem az igazi, de majd finomhangolnak rajta. Szerintem amúgy is egész jó patcheket kapunk és a story is jó, gemstore régóta nem gáz, szóval nem értem ezt a játékelhagyós sírást. Másfél év alatt sokkal több alkalmasabb időpont volt erre, mint ez. Most nincs gáz (pveben), nem most kell picsogni…

    • 2014. március 5. - 07:19

      Attól függetlenül, hogy nevetségesen elavultnak és gyermetegnek tartom az egészet,
      jó érzés végre valami igazi harcmezőn mészárolgatni. Ha bírná, WvW is hasonlóba fordulhatna időnként.
      Kb ennyi pozitívat tudok felhozni neked…
      Ami engem jobban érdekel, az az újraépítés.
      Ma álmodtam róla, és nem volt rossz, de annyira jó se. A régi dolgok megmaradtak, rá lett építkezve úgy-ahogy, toldozva-foltozva, de igazi érdemi változást nem láttam.
      Sajnos a megérzéseim többnyire igazolódnak…

      • 2014. március 5. - 09:09

        Kérlek, álmodd meg, hogy mi fog történni 4 év múlva az életemmel, kíváncsivá tettél.

      • Stan
        2014. március 5. - 09:32

        miért kell mindig lehurrogni? próbál kivakarni a szarból….
        Számomra érthetetlen, hogy egy ilyen géniusz munkáját ha valóban olyan jó mint állítja, hogyan hagyhatják figyelmen kívül.
        És ez most nem szemétkedés vagy valami, csak furcsa, hogy mindig leírod a hibákat, és a megoldásokat, amik SZERINTED jók, és mégsem kerülnek be a játékba, még csak választ sem kapsz, vagy visszajelzést. Ez a fura számomra.

      • Captain TeDDy
        2014. március 5. - 09:55

        “Ma álmodtam róla, és nem volt rossz, de annyira jó se.”

      • 2014. március 5. - 21:41

        Hajaj…
        @ Zhorak: Nem tudok életekről jósolni. Blahán öccázé, go! :)
        @ Stan: Nem hagyják figyelmen kívűl. Ti talán… miért is?
        @ TeDDy: N1. Materialista is vagy legalább? ^^
        ~ Flamewar? Nevah!

    • 2014. március 5. - 13:39

      Nekem a játékosokkal volt bajom. Az hogy pár óráig vannak bugok, simán ki lehet bírni, főleg hogy csak éjfél után játszom. Szép kerek patch ez, a hologramos rész is kezelhető még tömegnyomorban is, a párbeszédekkel nem nagyon foglalkoztam, majd úgyis észreveszem őket. A színeket meg majd megtanulják a játékosok pár nap alatt. A sisak jó, a back-et nem craftoltam le, de elég sok cucc megvan hozzá. Scarlet meghótt, minden rendben. Vagy nem… :)

  12. 2014. március 5. - 07:15

    Tormented fegyverek… Oké.
    Látható GW1 hű effektek? Nem.
    Copypaste? Igen, de vannak újak és néhány módosított. Shield maradt ugyan olyan bugos?!
    Újak?? Jah, csak már valami tormenttakony fut körülötte… Minek?? Miért nem jó az a régi GW1-es design, ahol a Fekete (és nem mélyezüst) textúrán végigfénylik lilán a rovás?…
    Aztán sityak… Nem néz ki rosszul, de azért annyira jól se szerintem.
    Azért párszázezer fan craft után illene az igényt jobban követni, és nem túlzásba vinni az “naonEgyediek Vagyunk!” vonalat…

    Ez most az ÉN véleményem volt itt fent ^^ Jó sokan egyetértettek tegnap este.
    És ti hogy látjátok?

    • 2014. március 5. - 21:48

      Én mikor először ránéztem az jutott eszembe, hogy: – na, megint gyártottak pár fegyvert a mesmereknek! XD

      • 2014. március 6. - 06:28

        Igazad van, jól áll nekik :)

  13. Vertigo
    2014. március 5. - 08:50

    Én elégedett vagyok! Tény, hogy volt pár gyengécske LS rész, de összegezve marha jó. :D Nekem bejöttek a nagy robotok a livingstory vége stb. Nem tudnék felhozni még 1 olyan játékot, amiben 2hetente kapok új tartalmat. Tény, hogy vannak a játéknak gyengébb pontjai, de a konkurenciával összehasonlítva messze túlszárnyalja bármelyiket. Persze most jön a ESO és lehet oda is csorgatni a nyálat, de nekem a beta-k alapján az nem ér meg ennyi pénzt. Úgyhogy én maradok a gwnél. :D És az tényleg hihetetlen, hogy NEKTEK TÉNYLEG SOHA SEMMI NEM JÓ!!! :D :D

  14. gwfan21
    2014. március 5. - 11:11

    Olyan szomorú látni, hogy a sok Scarlet és LS gyűlölő véleménye ilyen könnyen változik (nem csak itteni fórumra gondolok). Nemrég még le voltam mindenhol hurrogva, hogyha azt mondtam nincs baj Scarlettel. Borzasztóak vagytok emberek….

    • Shantey
      2014. március 5. - 13:37

      Szerintem még mindig ramaty. Egyedül a cutscene, ami remek, főleg Scarlet arca benne, de a végén mégis olyan hiányérzetem volt. Nem tudom, valahogy nem volt az igazi, bár porhintésnek pont elég.

    • Sárki
      2014. március 5. - 16:41

      Voltak gyenge pontok ez tény (flame and frost, tower of nightmares részei), de azért voltak jó cuccok is és így egyben látva nem volt rossz a story, bár a tálalás tény hogy nem volt az igazi.
      Amúgy meg nem scarlettel volt a baj, hanem azzal, hogy nem tudták eladni. Buta blogpostokban és 2 soros párbeszédekben tudtuk meg a történet háromnegyedét, tény hogy írtó gáz volt. De a végére sokminden kiderült és sok kérdés még megválaszolásra vár, amin agyalhatunk szal első nekifutásra nem rossz ez.

      • Shantey
        2014. március 5. - 16:57

        Az eleje tényleg betudható annak, hogy még ki sem találták hogy akarják ezt az egész LS-t létrehozni, pl Flame and frost is 2 órás munka volt egy délután alatt Leish-nek, de egy kicsit többet vártam ettől, ha már utolsó felvonás, erre arcon köpnek azzal, hogy ja nem bocs, még mindig nem magyarázzuk meg a lényeget, érezd magad átb … verve. trolololo …

        Játékmechanikai dolgokba meg ne is menjünk bele mekkora baromság és nagyon, de nagyon remélem hamar feladják ezt a masszív open world raid jellegű dolgot, mert már marha unalmas 50 casual láma miatt bukni valamit.

      • Gandarel
        2014. március 5. - 17:01

        1) Miért volt Queen Jennah célpont?

        2) Miért kellettek az inváziók?

        3) Kik az Aetherbladek és honnan jöttek?

        4) Léteznek még heterók a GW univerzumban?

        5) Miért nem tesz semmit a Pact? (igen, az utolsó releaseben vannak menekülttáborok.. hurrá)

        6) Tequatl? Mi is történt vele?

        Ezen kívül még rengeteg plothole van, mégtöbb lore ölé és átírás csak azért hogy kierőszakolják ezt a sztorit. A ley vonalak nem létező dolgok voltak egészen addig amíg ki nem találták őket hogy Scarlet belefúrhasson egybe, mivel senki sem próbálja ténylegesen megállítani, végtelen utánpótlása van és mindenkit 1 pillanat alatt rávesz hogy örökké dolgozzon neki.

        Utána jöttek a terminátor inváziók tömegei csak úgy randomra amiket persze kardokkal meg fejszékkel henteltünk. Olyan, mintha fogalmuk se lenne, hogy ez egy fantasy game, mi a már meglévő történet, stb.
        Ráadásul annyira látszik, hogy néha csak bele akartak rakni valamit a játékba mert úgy érezték izgi lenne, ezért írtak köré valami extrém átlátszó kamu lore-t, tovább kínozva a történetet.

        Nem csak a történet mesélése, de maga a történet is szörnyű volt, és ez tény. 2 nap alatt csapták össze és olyan is lett. Logikátlan, indokolatlan, erőltetett.

      • 2014. március 5. - 21:54

        Gandarel :
        4) Léteznek még heterók a GW univerzumban?

        AZT ÁLMODTAM!! XDD hogy a következő storyban egy homár norn pár smárol valami sárkány holteste felett! XD

  15. 2014. március 5. - 15:39

    Kíváncsi vagyok, hogy Scarlet kivégzésére léteznek-e safe stomp megoldások. Nyilván az egészet úgy tervezték, hogy ne legyen safe stomp, de biztos maradtak lehetőségek. Ahogy néztem, stability és blind biztosan nem játszik. Ele arcane shield, quickness+akármi, ilyesmik működnek? Ha valaki kipróbált működő megoldást, akkor a profession+skill/boon kombinációkat köszönettel várom.

    • Gandarel
      2014. március 5. - 16:10

      Szerintem ele mist form, engi elixir s és mesmer f4 működhet.

    • Shantey
      2014. március 5. - 16:55

      Certain classes can use various abilities to help them getting it easier

      Mesmer: Timewrap to speed up your stomp
      Warrior: Frenzy to speed up your stomp
      Elementalist: Activate mist form right after you start stomping
      Engineer: Elixir U to speed up your stomp
      Guardian Use Judges Intervention to jump to her
      Thief: Shadowstep to her, dodge her orange circle, activate Haste and then stomp
      Ranger: Use Quickening Zephyr before you stomp
      Necromancer: Run up to scarlet, use Take Root to become invul, cancel and stomp once Scarlet’s attack finishes

      • Gandarel
        2014. március 5. - 19:10

        Nem minden necro sylvari :P

      • Shantey
        2014. március 5. - 21:13

        PvE necro mellé nem árt 1-2 alt amúgy sem.

      • 2014. március 5. - 21:25

        Shantey :
        PvE necro mellé nem árt 1-2 alt amúgy sem.

        Pl. 1-2 PvE Necro alt, mert tudunk élni. :) Egyszer megnéznék egy statisztikát, hogy kinek hány 80-as karaktere van ugyanabból a profession-ből, és kinek van a legtöbb ugyanolyan. Biztos meglepődnénk.

    • 2014. március 5. - 20:58

      Elének Obsidian Flesh (Focus, Earth #5) és Mist Form.

    • 2014. március 5. - 21:36

      Hatodikra már összejött. Kissé bugos…
      Amikor megidézi a nagy narancs jelölést maga körül, akkor kell beledodge-olni a kapuba és spammelni a quicknesses finishert.

    • 2014. március 6. - 00:51

      Na, most végre megcsináltam. Elével Mist form műxik, 3 másodperc volt, már halott volt, de még beszélt. XD

      Amúgy ez a bossfight kurvajó lett! :) Meg azt néztem, hogy a WildStarból egy az egyben átvették ezt a narancssárgás területi jelzéses bigyót.

  16. 2014. március 5. - 17:00

    https://forum-en.guildwars2.com/forum/info/updates/Game-Update-Notes-March-4-2014/3716572
    https://forum-en.guildwars2.com/forum/info/updates/Game-Update-Notes-March-4-2014/3717742
    Launch után a fent linkelt fixek jöttek ki az éjszaka folyamán két csomagban.
    Még annyit észrevettem, hogy az éjjel 1:30-kor letöltött patch után már látható lett a játékosok feje fölött, hogy melyik buff van rajtuk. Ez korábban nem látszott, csak lent láttam a sajátom, de a többiekét nem. Most mindenki fején ott virít, és talán többen észreveszik a nagy káoszban, hogy melyik hologramot sebzi a többség. Az is jobban látható így, hogy mikor esik le a szükséges buff.

    Valószínűleg egy korábbi, félkész verziót fordítottak bele a kiadott build-be, és amiatt volt sok kritikus hiba. A rengeteg hiba ellenére elég gyorsan javították, szóval biztos volt egy kész verziójuk is, csak nem azt adták ki.

  17. Evelin
    2014. március 5. - 18:03


    ASDnemtudom eldönteni h tudtam előre vagy tudtam előre? :D akkor kifúrta a varázs vonalat, ami által felkelt egy új sari? :D

  18. Mephike
    2014. március 5. - 18:40

    Több mint egy év kellett, hogy az LS lezáruljon, vagy legalábbis Scarlettől búcsút vegyünk. Egyértelmű, hogy az LS résznek, akárcsak a játék többi részének is még fejlődnie kell. A több mint egy éves LS túl hosszú lett, az eleje pl dög unalom volt (Gyógyíts meg x menekültek, szúrj le pár táblát, stb.).
    Biztos vagyok benne, hogy pár a történetbe beleszőtt grind fest javarészt azt a célt szolgálta, hogy rendbetegyék a tömegek kezelését a játék motorjában. Úgy is mondhatnám, hogy részben teszteltük a játékot.
    A történet nem lenne rossz, csak nem elég mély, illetve talán az a legjobb kifejezés, hogy sok a fekete folt, sok a lezáratlan kérdés, ahogy azt Gandarel is írta pár hsz-el feljebb.
    Mindenképpen javulniuk kellene történetmesélésben, nagyon gyenge próbálkozás az, hogy a hivatalos weblapra kitesznek egy történetet. Több olyan mozi kellene, mint amilyen most is volt Scarlet halála után, több olyan történetmesélés kellene, amiben már volt részünk, amikor a szereplők elbeszélgetnek egymással és rajtuk keresztül kicsit megtelt a játék tartalommal.
    Szóval van még hová fejlődniük, és ezt szerintem a fejlesztők is érzik, még akkor is, ha mi idiótaként tekintünk rájuk néha.
    Már csak az kell, hogy Royal kinyilatkoztasson, és a következő tartalom az ő felemelkedéséről szóljon… :)

    • Gandarel
      2014. március 5. - 19:15

      Én csak attól félek, hogy azt mondták, az LS olyan mint egy sorozat.

      A sorozatoknál az a gond, hogy ha egyszer elmegy rossz irányba vagy ellaposodik, nem sok esély van arra, hogy ismét nézhető lesz. Van mögöttük elvileg már pár kiadás és történeti szál, de az utolsó 2 (Gw2, living story) egyre rosszabbak lettek.

      Azt mondták, a GW1 volt számukra a kísérlet. Hát, igazából kb semmit nem raktak bele gw2-be amit az 1-ből tanultak, egyes helyeken pont a jól bevált dolgok tökéletes ellentétét, és most azt mondják, kísérleteznek?

      Btw én is remélem hogy season 2-ből kihoznak valami jót, de azért egy sárkány sem a történetmesélés csúcsa. :P Megint ülhetünk egy léghajóba spammelni a kettest, csak most növényzombik ellen.

    • 2014. március 5. - 19:29

      Néztem én is a cutscene végét, és nagyon meglepődtem. Mondtam is az asszonynak, miután felráztam álmából, hogy “Te figyelj, ez nem Royal?”. Azt mondta, szerinte nem ő. Elbizonytalanodtam. Felkeltettem a 11 hónapos lányom is, de ő nem tudott érdemben válaszolni, csak sírt. Most egyre inkább azt érzem, hogy a lányom nem mond el mindent nekem. De már szerintem sem Royal Predator bácsi van a videó végén.

      • 2014. március 5. - 21:34

        Oroszlánt keress, ne ilyen törpenövésű sárkányokat…

      • Sárki
        2014. március 6. - 06:57

        Ezmekkora :D

    • Sárki
      2014. március 6. - 07:03

      Vannak fekete foltok, de még jön egy battle aftermath mini content 18-án és a season 2-ben is sok minden kiderül.
      Am engem az érdekelne, hogy miképp egyeztetik össze a sárkányt a gw1-hez jobban kapcsolódó storyval, amit régebben ígérték season 2-re.
      Amúgy jah, az egész LS egyfajta teszt volt de ezt nem is titkolták, ráadásul Scarlet maga egy ilyen tesztelős arc volt, szóval még loret is kerítettek a félkész játékukhoz :D

      • 2014. március 6. - 09:02

        Vica versa megy a dolog. Van egy beismerten félkész termék, még fejlesztik, oké. Kell bele az ígért LS is, kevés rá a kapacitás, de van, ahoz kellenek feature updatek is, amik a dolgok fixelgetését hátráltatják erő hiányában…
        WildStar és kínai GW2 azomban sok fejlesztést hoz majd nekünk, mert 3 ház dolgozik ugyan azon az engine-en.

        Viszont amíg a contentek nem szórakoztatóak pár napnál tovább, nem lesz érdemi változás. Ez logika kérdése, nem kapacitás. Nem lehet rá kifogásokat pöckölni…

        Már bőven ott kellene tartanunk, hogy az LS updatek a következőig és végig szórakoztató legyen. Beraknak egy csatát, ráaggatnak jópár achievementet – ez nem megoldás.
        Jelenleg nem tudom még hogyan lehetne 2 hétig tartható LS-t kivitelezni, viszont ha a világ maga elég dinamikus és összeszőhető (kötelező is!), akkor nem farmolnánk harmadnap, hanem folyamatosan élvezhetnénk kalandozásainkat egész Tyria-ban.
        LS vol#2, várunk…

  19. 2014. március 5. - 21:32

    Nekem semmi nem lett érthetőbb…
    Magyarázat? Nem kell köszi, mondja Braham… FU
    És az egész akkora klishhéééééé :o

  20. Gandarel
    2014. március 5. - 22:15

    necrofeel :

    Gandarel :
    4) Léteznek még heterók a GW univerzumban?

    AZT ÁLMODTAM!! XDD hogy a következő storyban egy homár norn pár smárol valami sárkány holteste felett! XD

    És mindkettőn az a nagy magyaros bajusz van.. :D Trahearne meg lesz a koszorúslány a szokásos “This won’t end well” szövegével. És a nornok olyan igazi északi feka óriások.

  21. 2014. március 6. - 06:47

    Backstab 97k+ DMG a Legendaryba. :)

  22. Eszem
    2014. március 6. - 10:07

    Royal Predator :

    WildStar és kínai GW2 azomban sok fejlesztést hoz majd nekünk, mert 3 ház dolgozik ugyan azon az engine-en.

    A Wildstarból való átvétel már most meglátszott a boss mechanikán (n+1 alakú és irányú sebző területek). Ez nem baj, kimondottan tetszik.

    A másik probléma, hogy sokan teljesen két hetet kitöltő szórakozást várnak az LS-tól. Ilyen nem lesz (Melyik MMO tudja kivitelezni ezt? semelyik.), gondoljatok rá úgy mint egy sorozatra, kijön, általában 20-45 perces részek vannak aztán a következőig csönd. Persze az LS legyen hosszabb, abban a két hétben akármikor ismételhető de jelenleg még nem tartunk ott, hogy két hetet kitöltse. Ha meg napokra osszák el az eseményeket benne akkor meg majd jön a sírás, hogy ez meg ez kimaradt nekem/neki/nektek…

    Én inkább személyesebb dolgokat, 5 fős csapatásokat, több párbeszédet és ezzel együtt mélyebb karaktereket várnék az ls-től.

    • Shantey
      2014. március 6. - 10:20

      Meglehet, hogy sokan két hétre elegendő teendőt várnak, de miért is? Arányaiban nézve jó a tartalom az óraszámot illetően. Amennyi LS patch kijön egy átlag kiegészítő ideje közben (1.5-2 év), nyújt ugyanannyi szórakozást. A gond a színvonal és kivitelezés.

    • gwfan21
      2014. március 6. - 14:35

      Ez a 2 hét nagyon nagy hülyeség Royal. Komplett játékok nem szoktak kitartani 2 hétig általában.

      • 2014. március 7. - 08:10

        Ez inkább a fogyasztói társadalom rendszerének szégyene…
        Persze néha vannak kivételek; Skyrim, Fallout, Stalker, etc.
        Szerintem nem hülyeség igényes kivitelezést elvárni, no meg valós tartalmat… csak már egyre kevésbé “divat”.

        Jól és rosszul megoldani valamit szinte ugyan annyi erő/idő/pénz. Akkor miért ne legyen az Jó?

      • gwfan21
        2014. március 7. - 10:08

        Azzal egyetértek, hogy valamivel lehetne több a tartalom, mint az ész nélküli auto attack használata. Viszont azt beláthatnád, hogy ez a 2 hétig kitartó elvárás egy 2 hetente jövő tartalomnál eléggé irreális.

      • 2014. március 7. - 12:25

        Nem irreális…
        Legyen egy világ, ami alapból megáll a helyén, az LS pedig naponta épüljön föl. ~7 napig folyamatosan araszolgat előre a történet, aztán jöhet a bejlépés valahova, ott változik valami.

        Gondoljátok hogy most se lehetett volna megoldani?
        Szépen betörünk LA-ba, és az adott napnak megfelelően egy célcsoportot menekítünk ki, kutatunk fel, készítünk el.
        Szerdától vasárnapig a civilcsoportokat akik bent ragadtak,
        hétfőn-kedden már alapanyagokat, orvosságokat, stb gyűjtünk jobban, szerdán-csütörtökön mondjuk aláaknázzuk az ellenséget egy terv nevében, péntek-szombat előkészítjük a nagy támadást, vasárnap-kedd meg felvonultatjuk a “sereget”.

        Aztán kedd este jön az update, hogy scarlet reagál és küldi a Knightokat. Megint, ~2 napos ciklusonként először megtanulhatnánk túlélni, legyőzni, meg feljutni a hajóra.
        Mire épp sikerülhet, jön a finálé, és köv update.

        Folyamatosan követhető, nem rohanó, bármikor versa-teljesíthető, de legfőképpen tartalmasabb.
        Így szerintetek nem lenne sokkal jobb?

      • Shantey
        2014. március 7. - 12:40

        Ezzel az a probléma, hogy még így is lemaradnak emberek a tartalomról, hát még ha patch-en belül napi szinten változnának az események … Mindenkinek van olyan klántársa, akinek a felfogó képessége 2 hónap lemaradásban van, rájuk is kell gondolni.

      • 2014. március 7. - 13:33

        Ezek afféle 2napi felszíni nyílt “dungeonok” lennének, amik később instance szerűen is megoldható egyénileg vagy partival.
        Szóval lemaradni nem fognak sokat, lényegében beosztva menne amit egybeömlesztettek 2 hétre.
        Hülyékkel nem lehet mit csinálni, de azért a játék sokkal informatívabb lehetne szerintem. Alig mondanak valami használhatót.

        Tessék: https://forum-en.guildwars2.com/forum/livingworld/lwd/iR-A-B-of-LA-How-it-should-been-happen

        Hátha hoz valami pozitív változást a jövőre nézve. :)

      • Sárki
        2014. március 7. - 20:57

        Belegondoltál abba hogy ehhez hány giga kéne hogy működjön? :D Minden nap plusz egy 200mb-s insta :D Nothx

      • gwfan21
        2014. március 7. - 22:30

        Royal most olyat fogok mondani, hogy össze vissza sza*od magad. Kiadják egyszerre, de te nem szabadulsz rá, mint egy szopós malac hanem első nap megcsinálod 15 perc játékkal egyik dolgot és ott hagyod. Másik nap 15 perc játékkal másik dolgot és megint otthagyod (ez ugyanaz, mint amit te mondasz kb csak rád van bízva a beosztás, mert talán van ennyi önuralmad). Ugyanott vagy vele, senki nem mondta, hogy rögtön aznap este mindent ki kell próbálni. Rád van bízva mit csinálsz és hogyan játszol. Például előző patch-nél én szerdán megcsináltam a rally pontos questeket, utána nap a kísérgetősöket, aztán a miasmásokat, aztán a championokat és utána herloom gyűjtögetést. Majd ezután embereket mentettem és csináltam mellette ami jött.

      • Stan
        2014. március 7. - 23:11

        elkezdem olvasni ezt a iR dolgot, és nem értem Royal beidegződését. Megtudnád nekem magyarázni, hogy attól, hogy valami egy Refugee camp miért kéne, hogy folyamatosan szakadjon az eső adott helyen? Miért legyen saras…stb? Csak azért mert a filmekben 90% ban ha olyan a jelenet akkor szakadó eső van nem az a normális.
        Nem azt mondom, hogy oké ahogy most van, de korlátozva vannak, nem picit, és nem csak technikailag. a napi fázisra pedig gwfan21 megoldását tudom javasolni, a környezetemben van olyan aki egy ilyen 2 hetes ciklusból nem tud mondjuk fent lenni 1 hetet durván munka miatt (érts a napi 13 óra meló mellett már nincs ereje, hogy belogoljon mikor tudja, hogy pár óra után megy vissza.) A te rendszered ezeket az embereket kizárná, hiszen ez egy LS, nem pedig personal story vagy instance (nem is kellene, hogy az legyen)

      • 2014. március 8. - 07:37

        Teljesen jogos amit gwfan21 mond, ez olyan dolog, hogy aki több tartalmat akar ahol nincs, magának kreálja amennyire lehetséges. aka Role Play-ezik. Én is ezt csinálom…
        Viszont fejlesztői oldalról jó lenne úgy “kontrollálni” a dolgot, hogy többekhez eljuthasson ez a beosztott adagolás, mert a legtöbb ember (Pikenen) day1-2 mindent megcsinál, aztán néz nagyokat hogy nincs tartalom. Van, csak kvázi kevés, így gondoltam hogy ha kimérnék, jobban járhatnánk, jobban rá lehetne hangolódni az adott dologra, kevésbé lenne farmszerű.

        @ Sárki: Nem kell sok giga. Az alap kijön talán kevesebbel,
        aztán 2naponta ~50 Mb szinte semmi. A scripteknek jelentéktelen a mérete, még ha full cserélik is. Hanganyag is iszonyatosan jól van tömörítve ált. De 100 mega se sok,
        egy átlag Let’s Play 1080p-n sokkal több ennél.

        @ Stan: Nem berögződésem az eső és vihar, csak nagyon szeretem, mert élettel tölti meg a világot. Az esőt társadalmi szinten “szomorú időnek” tekintik valamiért amit nem igazán értek.
        Sima napsütés teljesen alap, azon felül pedig rennnngeteget dob az élményen, ha dinamikusan változik az időjárás egy egész területen, és nem csak olyan hülye módon, hogy Vigil keepnél sunshine, átmész a kis vízszintes alagúton és már havas minden.
        Pl képzeld el, hogy elindulsz valahová Shiverpeaksben, de feltámad egy jégvihar, és alig látsz az orrodon túl, + kapsz egy chilled & reverse torment szerű gyenge kondíciót. Választhatsz, hogy maradsz és meglootolod a jégelementálokat kicsit speckóbb cuccokért, vagy inkább eléred a legközelebbi “kocsmát” és iszol egy korsó forralt bort, amíg le nem csillapodik. Realisztikus eventek ezreinek is jó alap lenne.

        Tudom ez sajnos messze van a jelentől, de ha senki nem akarja, nem is jutunk el oda…

      • Stan
        2014. március 8. - 09:43

        attól tartok sajnos ilyenben nem lesz részünk gw2 ben, az ötlet nem rossz, sőt edge of the mistben lévő effektek érdekesebbé tehetnék a világot (már csak az effektek is) hát még azmit te mondasz. csak mi most csak és kizárolag a campről beszéltünk és nem a dinamikus időjárásról, hanem a statikusról. A probléma ehhez amit te szeretnél szerintem az optimalizációban keresendő, szerintem egy egy iylen dolog olyan szinten izzasztana ezrek, sőt több tíz ezrek gépeit, hogy nem tudnák élvezni.

      • 2014. március 8. - 12:09

        Többen mondták már a gépigényességét, amit bevallom nem igazán értek. Nem hiszem hogy pár effekt ennyire terhelne, mondjuk Maw-nál keményen belassul példaként.
        Persze kijátszható a dolog, és egy screen effecten keresztül már csak a kondíció, jó hanglooper és esetleg egy rásegítő köd effekt “olcsón” megoldhatja a problémát.
        Kísérlezeztem ilyen “lencsékkel” anno Stalkernél, rengeteget tud jelenteni az is.

        De valószínűleg teljesen igazad van – ott a pont.

  23. Gandarel
    2014. március 8. - 10:16

    Én pl nem várok teljes 2 hetet kitöltő szórakozást. De “ölj meg 10 malacot 15 percen belül utána dodgeolj is egy malacot” féle achik ismétlődnek, és ez a content.

    Ha pl 2 havonta jönne egy új dungeon (pathetk nélkl, úgy mint Molten Facility), akkor már lenne 6 új dungeonunk ahová akármikor bemehetsz, és folyamatosan nő azon dolgok száma amik közül tudsz választani napi szinten.

    Ha elég ilyen tartalom kerül be, sokkal kevésbé érződik repetitivnek a játék a content miatt.

    Back in my days… emlékszik még valaki arra, amikor ha kellett valami weapon/armor/egyéb, volt egy content amit végig kellett játszani és akkor elérted a rewardot?

    Jelenleg nincs/alig van content, de semmi baj, ha reward kell megveszed a gemstore-ban…

    • Gandarel
      2014. március 8. - 10:20

      Ráadásul ha beraknak valami szegényes updatet, azt ki is veszik és berakják a másik szegényes updatet, tehát azt se nagyon mondhatjuk, hogy ha extrém jelentéktelenül is, de bővül.

      Most az, hogy maradt pár rom amiben bújócskázhatok magammal, azt élveznem kéne és új tartalomnak fölfogni? Az, hogy újraterveznek 1-2 dolgot a mapon, nem bővíti semmivel a térképet, mert valami helyére rakták be, az meg a másik, hogy nincs mit csinálni se ott.

      • Solefald
        2014. március 8. - 11:30

        Szerintem önmagáért beszél, hogy mióta kijött a játék nincs új insta saját tokenrendszerrel hozzátartozó armor/wep settel. Több mint másfél év alatt ami armort kaptunk az gem store, vagy ezek a hullaratyi vállas, fejes cuccmók. De nyugi mi maradiak vagyunk, hiszen a gem store-s armorokat is megtudjuk venni goldért, menjünk le farmolni instát és voálá, hát nem tudom nekem ez így nem gyere be.

    • 2014. március 8. - 12:17

      D&D ha bementél valahová, sose tudhattad hogy hol kötsz ki. Nekiindultál kimenteni egy kislányt a szellemek társaságától, de eltévedtél és vagy megpurcantál egy csapdában, vagy találtál egy titkos kis kamrát tele kincsel, és már nem érdekelt a kislány sorsa ^^

      Ezek a path-es módszerek mindíg repetitívek lesznek, szóval valami komplex felfedezősdi jobban működhet, ahol bármikor mondhatod azt, hogy én most inkább a bal oldali kamrán keresztül fogok keresgélni. Vagy csak kutakodsz egy kis lootért, hátha találsz valami random jobbat is, és közben jönnek a meglepetések – de nemfeltétlen ezredjére ölöd le a sámáncicát.

      • Shantey
        2014. március 8. - 13:50

        Elég sok ötletet félbehagytak Random eventek instákban, mint pl a troll AC-ban jó ötlet, de kb ennyiben ki is merül és van néhány rejtet boss is itt-ott, de azt ölje le akinek hat anyja van, úgysem esik útba.

        A másik a kasztfüggő bundle rendszer, ami a Rock nevezetű hétköznapi tárgy és Elementalistok párosában ki is merül, amikor a Throw mellett van egy Meteor shower opció és a kis kaviccsal legyalulod a fél térképet.
        #kickbananetceo2014

      • 2014. március 9. - 06:24

        A Story dungeon egyértelmű. Mész a forgatókönyv alapján.
        Viszont mi abban az Explore, hogy ugyan ezt teszed, ráadásul speedclearrel?
        Legyen egy nagy dungeon, aztán lehessen menni bármerre, ha totál kipucolod akkor kemény reward, ha meg csak ide-oda benézel akkor +~20 token innen-onnan.
        Csak legyen benne az, hogy ha nem csak beugrassz, hanem tényleg végigmaszatolsz mindenen, akkor legyen érezhetően keményebb a reward. És még akkor ott az eredeti kampányduma, hogy mindíg egy új speckó fegyverrel jöhetsz ki a dungeonból… Na’peerszeh.

    • chuckygwzik
      2014. március 9. - 06:46

      Aki teheti húzza el amennyire lehet a fő céljait, mindig a 2 heti dolgokkal foglalkozzon, sok LS kevés fő cél így jó sokára ég ki.

      2012 telén már érezhető volt, hogy bajok lesznek amikor az egykarakteres guild társak már visszamentek régi játékaikkal játszani vagy épp más elfoglaltságot kerestek a gw2 helyett. Ha nem is haldoklott a guild meg a játék de durván észrevehető volt már saját házunk táján is, hogy beleunt a társaság és csappan a guildek és szerverek létszáma.

      Akkor tájt jópár ötletet írtam nekik, pl ilyeneket, hogy hozzanak be emote-okat és rakják hozzá a dungeonokhoz mindegyikhez egyet és ki tudnád gyűjteni. Vagy egyedi fegyvereket és megint van mit gyűjteni, vagy endless tonicokat, minipeteket. Random rúna doboz ami eséllyel ad jót és rosszat aranyat vagy exoticot az rng szerelmeseinek stb stb. Semmi komoly új fejlesztés csak új jutalmak ami kitolja a játékidőt.

      A jumpingokhoz is valami hasonló token rendszert mint a dungeonokhoz de valahogy úgy, hogy ne boruljon ki a bili azoknál akik nem szeretnek jumpingolni.

      A játékosok lehurrogtak a francba, mert hogy ez szar nem megoldás nem old meg semmi problémát. Nem mentem bele adok kapokba, pláne a szegényes angol tudásom miatt, csak elkönyveltem nem szabad írni oda, mert süket fülekre talál.

      Ha változatosabb a jutalom rendszer akkor több okod van lemenni csinálni, ha több mindent is szeretnél tovább jársz le oda. A lényeg a döntés és a választás legyen a tiéd. A 2 heti behozzuk kivesszük a jutalmakat tartalmakat esetén eléggé meg van kötve a kezed.

      A repetatívság nem rossz dolog, ha sok olyan különböző tevékenység közül tudsz választani amit ismételhetsz. Ha egyszer ezt másszor azt, már grindről nem is beszélünk :) 2013 áprilisától már csak a nagyrészt a napikat csináltam gw2-ben azt is csak a babérért. Letudtam pár perc alatt utána a Defiance-ban játszottam. Ha repatatívságról beszélhetünk na akkor abban 100%ban, durván grind játék. Megjelenés óta azért finomodott a helyzet, kijött 3 dlc és épp most jön kedden a negyedik és még a nyári kiegészítő előtt lesz egy ötödik is. A 3 “kis” dlc-vel ma már annyi repetatív dolgot csinálhatok, hogy azon veszem észre magam, hogy ráment a szombat délelőtt. Alig egy éves múlik majd a játék mire kijön a kiegészítő és akkora végre az a játék is egy fő játéknak lesz tekinthető. Sajnálatos, hogy nem hamarabb, így azt is otthagyom. Ha nosztalgiázni lesz kedvem oda megéri majd visszamenni, mert amit hoznak nem veszik ki és lesz jelentős változás, lenne mit csinálni 1 év kihagyás után is.

      • erasmus
        2014. március 9. - 07:15

        Valóban ez az LS hogy mindig kiszedik egy nagy marhaság. Néha néha felbukkan egy régi arc kérdi mi történt elmondjuk wvw-n a helyzet változatlan :), pve-be meg volt sok patch jók is szarok is de hát lecsúsztál róla. Ő meg csak annyit tud csinálni mint fél, egy éve amikor abbahagyta.
        Még egyszer már nem szoktuk látni az illetőt.

      • Sárki
        2014. március 9. - 09:13

        Új achik, mini dungeonok
        fractal, southsun, ascended cuccok

        laurel, új ascended cuccok
        spirit watch, guild missions, daily átdolgozása
        wxp-wvw skillek, új guild missionök
        SAB /visszatérő/
        molten facility
        southsunos új eventek
        karka queen

        aetherblade retreat, új jp, sea of sorrows scav. hunt, custom arena
        blecher’s bluff, sanctum sprint, skyhammer map, achi rendszer kidolgozása
        champ és dungeon reward átdolgozás, daily minigame rendszer
        scarlet inváziói
        magic find átdolgozása, ascended wep craft
        teq átdolgozása, ruins wvwben
        TA aether path
        wvw szezon

        új fractalok, fotm átdolgozása
        ascended armor craft

        edge of the mists

        Van pár üres sor, ezek olyan patcheket jelentenek, ahol nem volt perma content (pl. idén 3 patch a 4-ből, vmint tower of nightmares ami a legalja volt kb. az lsnek)

        A lista azt mutatja, hogy hány új célt, hány új contentet kaptunk. Van ami nem jelent új játékélményt hanem csak újrahasznosítás, vannak új területek, új eventek stb.
        Aki azt mondja, hogy nincs mit csinálni ma gw2-ben, az vagy 24/7-ben játszik és megunta, vagy nem neki való a játék. Tény, hogy az lsnek megvannak a maga hibái (leginkább a contentek lassú adagolása ahelyett hogy egyszerre sokat kapnánk), de 2 hetente kapunk időszakos bővítést és mellé némi végleges bővítést is. Ha csak annyi szórakozás lenne a játékban amennyit most felsoroltam, az már lefoglalna minden nap néhány órára, nem beszélve magáról az ls tartalomról, ami szintén ad játékidőt.
        2013 őszétől január végéig gyenge volt a felhozatal, nagyon sokan abbahagyták a játékot érthető módon. De összeségében elég sok mindent kaptunk és túlzás úgy beállítani a játékot, mintha 3 hónap alatt meg lehetne unni. Ha vki 3 hónap után megunja, az egyedül az ő hibája (kivéve ha pvp-s), mivel van elég tartalom és cél, csak élvezni kéne, nem végigszaladni…

        Amúgy vicces, hogy egy olyan ember nyavajog össze fél oldalt a játék “alapvető problémáiról”, aki lassan egy éve csak a dailyért jár fel.
        Vannak a játéknak hibái, komoly hibái, de nem azok, amiket leírtál.

  24. 2014. március 9. - 11:12

    Lehet ilyen marketinges PNG-ket dobálni évente, hogy mennyi mindent tettek a játékba…
    A probléma ezzel ott van, hogy bár igaz, azért messze állhat a valóságtól:
    X új skin. Na most ezeknek a nagy része nálam speciel kuka kategória, mert egyik se a stílusom – hogy enyhén fejezzem ki magam.
    X új Fractial… Engem hidegen hagy a dolog, tiszta cső-shooter.
    X stb. Lényegtelen, amíg kb ugyan azt az ízlésvilágot kényeztetik, minden más realista-jellegű pedig le van tojva magasról.

    A másik dolog ami kiborít, az az őrült tempó. Nem mintha nem tudnék lépést tartani, de WvW-n egyszerűen szánalmasnak tartom ezt a csiki-csuki foglalgatást, taktika kb nuku, nagyobb berZerg nyer, a falak papírból vannak, és még hit detection is bosszant rajta /Ranger dolog/
    Van egy hetünk nyerni, szépen dolgozzuk ki a taktikát és az erőforrásainkat is osszuk be,
    mert hogy este 24-fele már elmegyek aludni, aztán reggel 6-ra már totál lepucolják nekem 5-en amit este befoglaltunk…

    Harmadiknak: Sajnos itt nem tudták kivitelezni a valóban óriási világot, szóval a földedezésnek se látom nagy értékét. Minden minimalista, csak a városok megalitikusak, viszont alig bejárhatóak, ahol meg lehetne, nincs mit tenni – max belefutsz egy ritka RolePlay csapatba.
    Igen jó kaland lenne szépen elsétálgatni pár dungeonhoz, közben az útbaeső falvak fogadóiban megpihenni egy kicsit, de ezt valahogy nem támogatja egy MMO sem, holott mekkora bődületes petíciót sikerült összegyűjteni egy MMO Skyrim-ért. Ebből lett a TESO, amit még nem próbáltam, de gyanúm hogy ott se lesz majd ilyen.

    Nem sírásnak írtam mindezt, csak hogy lássátok más szemszögből is.
    Lehet most is szépen lassan beosztogatni a dolgokat, de a játék maga nem támogatja ezt eléggé, és itt a baj. Ha kalandozásra vágysz, menj, ha folyamatos harcokra, akkor táborozz le olyan helyeken.

    • Sárki
      2014. március 9. - 16:17

      Direkt csakv azokat írtam le, amelyek ténylegesen kibővítették a játékban eltöltött lehetőségeket. Ne aggódj, én se gerjedek az új skinek jó részére és a lore rész tényleg eléggé el van szabva. De azért az is tulzás, hogy itt egyesek 3 hónap alatt megunható játékról beszélnek, ami egyszerűen nem igaz.
      Amúgy nem tudom olvastad e a dolyak expresst vagy a fordításait, de anet foglalkozik az objektumok védelmével és az éjszakai helyzettel is, kérdés hogy mikor tesznek vmit.
      Engem egyébként az spvp helyzete sokkal jobban zavar, irtó gáz ami ott folyik, bár elvileg jöni fognak új játékmódok és a reward rendszert is erősítik.
      Igazából a free patchekkel én meg vagyok elégedve, többet nem is nagyon várhatnék, a probléma forrása nem ebben van. Az a gond, hogy bár sok cuccot kaptunk másfél év alatt, azonban kis adagokban és sokszor ki is vették őket/unalmassá váltak mostanra. Igenis kell egy kieg, ahol egyszerre kapunk rengeteg tartalmat, új játékmódokat stb. és MELLETTE kellenek living storyk. És sztem jönni is fog kieg, de eddig az ázsiai piac behálózása volt a fő cél és nem is erőlködtek, mert nem volt komolyabb riválisuk. Most viszont jönnek a riváléisok és reagálniuk kell rá, nem véletlen, hogy 3 hónapig semmi featuret nem kapunk aztán hirtelen egy fél kiegnyi tartalmat az arcunkba okádnak ingyen. Letudják az ázsiai megjelenést, 1-2 hónap visszafogottság (ötletelés) és utána bejelentik, hogy készül a kieg. Szerintem ez fog történni :D

      • 2014. március 9. - 17:36

        WvW-re van egy külön csapat, nem? Mert azok az utóbbi fél évben nem emlékszem hogy mit csináltak. Készülnek, oké.

        Egyébként Kínának külön iroda jutott, a pár hónapos babusgatás után remélhetőleg egyedül is képesek vinni az ottanit, + gondolom az LS-t is beömlesztik.
        A jövő bíztató, csak nagyon bénán sikerült most összehozniuk, és azért az első-másfél év elég kritikusan hat hosszú távon.

      • Shantey
        2014. március 9. - 19:17

        Ők csinálták részben az Edge térképet, nem?

  25. chuckygwzik
    2014. március 9. - 16:18

    Sárki elbeszélünk egymás mellett. Mást beszélsz mint Bodóné! 2012-ről volt szó, a megjelenés utána 3 hónapról. Azóta túl vannak 1 fejlesztő gárda újratöltésen és egy sikeres szerverújratöltésen is, olcsóbb ár és még a netes csapból is gw2 hírdetések folytak. Amiket írsz mint állandó tartalmak azok már a kezdeti idők után jöttek ki és igen igazad van. Aki ma kezdi a lendülete tovább kitart, mert raktak be újabb hosszútávú célokat, de a kezdeti időkhöz képest a helyzet csak romlott rossz irányt vettek.

    Nem is írtam hibákat :) Az átélt gondokat és akkoriban kipattant ötleteket írtam le. Ez az egészet Gandarell hozzászólása ihlette és felhoztam még példának a Defiance-t ahol messze nincs annyi tartalom mint a gw2-ben de a grindelést úgy oldották meg, hogy ott még értelme is legyen. A hibák? Nem kell tovább ásni elég csak visszaolvasni amit Gandarell írt a lényeget megfogalmazta.

    A negatív hangvételű iromány nyavalygás? :) Hát nyavalyogni, hisztizni a neveletlen kislányok szoktak. Nekem elvárásaim vannak és véleményem aminek hangot adok legyen az tetszetős vagy sem. Mi abban a vicc, ha egy magas színvonalú GW1 után magas elvárással és még nagyobb reménnyel bizakodva, még mindig hiszem, hogy az Arenanet visszatér majd a helyes útra. Ezt konok kitartó hozzáállásnak mondanám, nem viccnek. Amúgy a SAB 2. szeptemberi behozatala óta nem játszok akkor telt be a pohár bár nem a SAB miatt. Azóta csak a variance és a change log-ok alapján tájékozódom. Az, hogy még azóta reménykedem semmiképp nem vicc, hanem inkább kitartás, nem azért mert annyira jó amit most csinálnak, hanem azért, mert annyira jót csináltak valamikor. Talán ez kötődés az emlékekhez, de igen igazad van ez nem az én játékom ma már, még a megjelenéskor az volt, de az azóta választott irányok miatt már nem.

    Amúgy másfél évnyi fejlesztést soroltál fel. Én is hadd soroljak fel másfél évnyit.
    Napra pontosan az első évre egy új kiegészítő:
    – 4 új régió, 2 új profession, 300+ új skill
    – 20 mission, 200+ quest
    – 4 új guild hall
    – 5 challange mission
    – 2 12 fős elite mission
    – 3 új pvp pálya/mód (Alliance Battle, Jade Quarry, Fort Aspenwood), frakciók/szövetség rendszer

    Rá fél évre egy kiegészítő:
    – 5 újabb régió
    – 2 újabb profession, 350+ új skill
    – 24 újabb mission
    – újabb 4 guild hall
    – újabb 250+ quest
    – újabb +1 elit mission
    – hero rendszer
    – új pvp mód hero vs hero

    Ott a kiegészítők között nem LS-t kaptunk a vele járó gem store és grinddel, hanem pl olyat, hogy Hard Mode :)

    Lehet azt mondani, hogy amit GW2-ben kaptunk több mint amit GW1 összességében hozott, de a tényeken nem változtat semmit, hogy ott jóval kevesebb fejlesztő képes volt jóval nagyobb és színvonalasabb tartalmakat előállítani azonos idő alatt. A szomorú az egészben, hogy a GW1-ben is gem store lett volna, ha nem lettek volna technikai gondjaik. Nem a zárt zónák és a z tengely hiánya volt az igazi indok a GW2 megszületésére, hanem a gem store. Ami igazából megölte számomra idővel a játékot nekik meg meghozta a várva várt pénzügyi sikert.Így el is érték az NcSoft második legsikeresebb támogatott játéka címet.

    • 2014. március 9. - 17:41

      Belegondolva egy kiegészítő árát sokan többszörösen is kifizették már GemStore-on keresztül.
      Viszont kitartok amellett, hogy ez még egy gyenge kis kapzsi GemStore, és ha több pénzt akarnak, abból talán mi is profitálhatunk.

    • Sárki
      2014. március 9. - 18:33

      Nem értem mi a gond a gemstoreral. A mai napig olcsóbb az onnan kiszedett armor mint a t3 cultural (igaz csak skin, de a hozzá tartozó exo armorok kiszedésével együtt is, transm stone meg ingyen van kb :D). Semmit sem kell megvenni és nem is nagyon adnak olyan cuccokat, amiket egyáltalán érdemes lenne megvenni.
      Azt egyébként tegyük hozzá, hogy gw1 egy tök új világ volt, kevés játékossal, kevés reklámmal és igen, gemstore nélkül, persze hogy kellettek kiegek. Az is tény, hogy gw1-es szemmel rossz irányba mennek a dolgok, viszont összességében ez nem feltétlenül igaz. Mármint ha csak az alapgame helyzetét tekintjük, igenis sokkal szebb utat jár be a gw2 mint anno a prop, a gond tényleg azzal van, hogy kéne az a rohadt kieg és a történet is folyhatna gyorsabban, mert így vagy 10 év mire lerendezzük a sárkányokat :D
      Szvsz az lenne a jó megoldás, ha tartanák az ls-es rendszert de mellé csinálnának egy kieget, melyben szintén fut egy ls, vagy legalábbis ott is lennének események.
      Egyébként meg a hard modeot eotn előtt 3-4 hónappal kaptuk meg, az egyetlen komolyabb content prop és fc között sorrow furnace volt a green itemekkel (ez nagyjából a fotm-ascended szintjének felel meg csak kisebb újrajátszhatósággal), valamint nf megjelenése után doa be tétele volt (na ilyen erős contentet, pláne permát még nem kapott a gw2 sajnos).

      Amúgy a legtöbb ember gondja tényleg csak az, hogy nincs kieg de anet erre tesz nagy ívben, mert a játékot már megvettétek :s De sztem még idén elérkezik a várva várt bejelentés.

      • Gandarel
        2014. március 9. - 19:12

        Nem tudom.. ha elmész pókerezni, és már a 38. italért fizetsz és a 3. májadért, de még mindig nem kezdődött el a játék, majd megkérdezed, mikor akarnak csinálni is valamit, azt válaszolják: “nem vetettük el a játék ötletét de hé! mi lenne ha vennél mellé 2 quaggan hátizsákot és 1 új hajszárítót?” – itt pont ez megy. Tartalmat nem raknak be amivel konkrétan játszhatnál, csak a gemstore itemeket nyomják ezerrel.

        Ez kb olyan mintha havidíjat kérnének azért hogy minden hónapban kapj 500 achie pontot. Megéri.

      • Shantey
        2014. március 9. - 19:14

        Wildstar megjelenése és sikeres is jócskán beleszólhat a dolgokba, hogy NCSoft mire ad pénzt és mire nem.

      • Sárki
        2014. március 9. - 21:51

        Hát aki van olyan hülye és pénzért vesz gemstores cuccokat az meg is érdemli :D

      • Shantey
        2014. március 9. - 21:59

        Azért mert idehaza rezsire sem telik, attól még máshol jól megy. Van akinek kényelmesebb kicsengetni X összeget, minthogy a gép előtt seggeljen goldért vagy mert amúgy sem lenne ideje rá, a játék meg a hobbija és megér havi szinten egy kis pénzt.
        Örülj ennek, miattuk tudsz ingyen játszani havonta.

      • Gandarel
        2014. március 9. - 21:59

        Ez nem értem hogy kapcsolódik bármihez amit írtam.

      • Gandarel
        2014. március 9. - 22:04

        (ez Sárkinak ment)

      • Sárki
        2014. március 10. - 06:49

        Te jöttél a gemstoreral :)

      • 2014. március 10. - 07:06

        @ Gandarel: Nem nyomják ezerrel a GemStore cuccokat, akkor lenne széles választék. Hovatovább, ha lett volna eszük, egyben tesznek be 10 char és 10 quaggan backpacket, hogy a “nyomás alatt” inkább a bankkártyát vegyék elő.
        Meg akkor miért nincs másfél év alatt ~20 új armor skinpack?
        Ez szerintem igen messze áll még a kihasználtságtól.
        Persze azért minden félórában a pofádba tolnak egy BL Chestet kulcs nélkül…

        @ Shantey: WildStar akár sikeres lesz, akár nem, GW2 mindenkét lehetőségnél profitálhat.

      • Shantey
        2014. március 10. - 09:19

        A gond, hogy amit már Anet is megerősített, hogy marha költséges páncélokat csinálni, ezért látunk inkább sisak és kesztyű skineket, na meg a sok backpack és fegyverek, mert azzal nincs annyi meló és be lehet dobálni a gem store-ba. Most csak egy chest armor sokkal macerásabb a különböző fajok testreszabása miatt. Szóval amikor még mindig ott tartunk, hogy nincs, mert nem éri meg … ja …

        Ebben azért nem vagyok biztos, mert ha a Wildstar marha nagy fejős tehénné teszi magát, akkor NCSoft bizonyára nagyobb figyelmet és tőkét szentel neki, hogy folyjon a lé, nemde? GW2 meg kap annyit, hogy ne csődöljön be.

      • 2014. március 11. - 08:55

        Költséges? Aki tudja hogy kell, mint a taiwani gyártósor, úgy köpi őket. Naponta össze lehet rakni 2 db-ot is, 1 embernek.
        Ha a clipping az oka, az meg az ő saruk, ők voltak ilyen hülyék.

  1. No trackbacks yet.

Itt és most várjuk a hozzászólásod!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: