Advertisements

Dolyak Express – Január 10.

gw2_hands_blogheader

A január 10-én megjelent második részben csak és kizárólag lore, azaz a játék háttértörténetével, fajaival és hasonló témákkal kapcsolatos kérdésekre válaszoltak az illetékes személyek, így akiket ez a témakör nem érdekel, már abba is hagyhatják az olvasást, a többiek viszont bátran hajtsanak tovább.

Dolyak Express – Január 10.

Kérdés: Milyen belső struktúrát használtok ahhoz, hogy fenntartsátok a világ összefüggéseit hosszútávon (ilyen sok tervező és író között)? Tudom, hogy van egy nagy wiki-tek, amely tartalmazza a célokat és a logikus felépítést, de mi a helyzet a világ lényével, velejével?

Bobby Stein: Wiki-k, belső dokumentumok és részlegek közti kommunikáció egyvelegét használjuk ahhoz, hogy fenntartsuk és fejlesszük a Guild Wars világának lényét. Minden csapat, amelyik történeti elemet készít, rendelkezik egy saját narrációs tervezővel [narrative designer], aki felvázolja a karakter dialógusokat és történetet, valamint a folyamatosságot is ellenőrzi.

K: El tudnátok magyarázni a történet készítés lépéseit egy jól ismert példa alapján? Az ötlettől egészen a játékig – beleértve a bevont embereket. Hogyan dolgoznak az egyes bevont csapatok?

BS: Az élő világ történet készítésének folyamata nagyot fejlődött az elmúlt évben, mivel mindig törekszünk arra, hogy olyan érdekes karakter pillanatokat hozzunk létre, melyek nyomot hagynak a játékosokban. Minden egy, a fő karaktereket magába foglaló elképzeléssel vagy történetvázlattal indul. Megfogalmazunk egy kérdést, amit szeretnénk, ha a játékosok feltennének. Ezután erre a kérdésre alkotjuk meg a választ történeti lépésekkel, karakter pillanatokkal, művészi kellékekkel és játékmenettel. Csapatként megbeszéljük az ötleteket, majd leszűkítjük őket egy fókuszáltabb történetre. Innentől a csapatok már képesek ez alapján a keret alapján megépíteni a tartalmat, amit ti két hetente játszotok.

Hogy bemutassam ennek a folyamatnak a fejlődését, két példát hozok fel. A Flame & Frost egy sor teaser eseménnyel indult, amik aztán Rox és Braham megismeréséhez, Cragstead és a devourer nevelde visszafoglalásához és a Molten Alliance fegyver gyárak elpusztításához vezettek. Egy viszonylag kis csapat építette ezt a tartalmat pár hónapon keresztül, az egyes emberek pedig bizonyos történetrészekért és játékmenetért feleltek a tervektől egészen a befejezésig. A játékosok bevonásához nyílt világi eseményeket használtunk, majd a történetet és a karaktereket többnyire történeti instance-okban teljesítettük ki.

Hasonlítsuk ezt össze a Nightmare Tower megjelenéssel. Ebben sokkal több volt a karakter, nagyobbak voltak a történeti instance-ok és a világ zónák és maga az akció is fokozottabb volt. Mivel már felépített karaktereket használtunk, képesek voltunk csendesebb pillanatokat is felépíteni, amik segítségével a szerepjátékosok jobban megismerhették őket és mindezeket képesek voltunk a nyílt világban elhelyezni, hogy jobban láthatók legyenek.

Minden egyes megjelenéssel az élő világ csapatok tagjai értékes tapasztalatokkal gazdagodtak, amiket felhasználhattak a következő projektekben. 2013 végére az írók és narrációs tervezők sokkal szorosabban működtek együtt a játékmenet tervezőkkel, ami nagyobb összhangot eredményezett a részlegek között, valamint a történetek is erősebbé váltak. Ezen eredményeket a maradék négy Scarlet megjelenésben is látni fogjátok.

K: A játékbeli hold textúrája nagyon emlékeztet az igazi holdéra. Tyria valójában a Föld? Ha igen, akkor a Guild Wars 2 világa a mi időnk előtt van vagy utána?

BS: Bármilyen hasonlóság a mi holdunkkal puszta véletlen. Tyria nem a Föld.

K: Hogyan épül fel a kentaur társadalom? Milyen szerepet játszik a spiritualizmus, a társadalmi rang és a család a mindennapi életükben?

Scott McGough: Napjainkban, a kentaur társadalom nagyja egy hatalmas sereget jelent, melyet egy hatalmas hadúr irányít – jelen esetben ez Ulgoth the Mighty of the Modniir. Más értelmes fajok előrenyomultak a kentaur területeken (a fő ellenség az emberiség) és erre reagálva a Modniir törzs egyetlen hatalmas haderőbe gyűjtötte a Harathi és Tamini törzseket is. A Modniir foglalja el a legmagasabb pozíciót ebben a törzsi hierarchiában, utánuk a Harathi majd a Tamini következik. A Modniir kegyetlen és diktatórikus, szolgálatra kényszerítik a kevésbé erős kentaur törzseket akiknek olyan stratégiák szerint kell harcolniuk, amit a Modniir vezetés meghatároz.

A kentaurok alapvetően nagyon spirituális lények, akik ötvözik a természet és az őseik tiszteletét. Ez a tisztelet mindig is valamennyire katonai és erőszakos volt. A rituálék rutinszerűen végződtek a kentaur törzsek vagy azonos törzsből származó egyének közötti harccal. Az éveken át tartó megpróbáltatások és a határ menti hadviselés megkeményítette a kentaurokat, a vallási szokásaik még kegyetlenebbek és harciasabbak, különösen a Modniir agresszív, emberiség ellenes hadjáratával. A kentaurok továbbra is mélyen tisztelik a természeti szellemeket (de Melandrut, az emberi istennőt vehemensen elutasítják), de napjainkban inkább fókuszálnak a büszke, vad és szabad szellemi aspektusokra, mint a növekvő és tápláló szellemekre.

A kentaur családi kötelékek fontossága folyamatosan csökkent, ahogy az emberiség elleni háború előrehaladt. Továbbra is vannak meghatározott családi szerepek (röviden, a férfiak vadásznak és őrzik a törzs határait, míg a nők agresszívan védelmezik a kentaur civileket, miközben felügyelik a táborok napi működését). A férfiak sokkal gyakoribbak a harctéren, de ahogy az emberiséggel szembeni konfliktus folyamatosan szívja el a kentaurok forrásait, egyre több és több nőt hívnak el a táborokból, hogy részt vegyenek a frontvonali harcokban.

K: A hat isten valóban eltűnt vagy sem? Erejük továbbra is jelen van. A játékosok segítségül kérhetik erejüket imákkal, NPC papok képesek Reaper of Grenth-eket megidézni, stb. és a szobraik továbbra is tele vannak energiával. Szóval ha elmentek, miért van még jelen az erejük?

Jeff Grubb: Az ember istenek továbbra is léteznek és erejük továbbra is érződik Tyria-n. Ugyanakkor, visszavonultak a mists-be, magukra hagyva az embereket, hogy boldoguljanak (vagy bukjanak el) a saját erejükből. Korábban az ember istenek többször is beleavatkoztak imádóik életébe és az Abaddon elleni végső csata után próbáltak ebből kicsit visszavenni. Valamint Abaddon elpusztítása és Kormir felemelkedése a Pantheon-ba feloldotta az egyik fizikai kötődésüket Tyria-val. Szóval vannak kötelékeik Tyria-val, de nem lehet nekik csak úgy szólni, hogy szálljanak szembe az Ősi Sárkányokkal.

K: A fahrarban való kiképzésük során, hogyan dől el, hogy egy charr milyen kasztot fog gyakorolni? Mitől kapna egy kölyök varázs kiképzést, amikor a varázslatot nem különösebben kedvelik a charr társadalomban? A fahrar csupán alap katonai kiképzést ad és aztán amikor elhagyják azt, akkor döntenek a charrok arról, hogy milyen kasztra specializálódnak?

JG: A kaszt az adottság alapján dől el. Ha egy fiatal charrnak mágikus adottságai vannak, akkor a kölyöknek és a warband-nek sem lenne bölcs dolog, ha más területre kényszerítenék. Egyes csoportok így tesznek, de mások gyakorlatiasabbak – ami általában fémjelzi a charr gondolkodást. Nem nagy kedvelői a mágikus képességeknek a Flame Legion korábbi ereje miatt, de továbbra is hasznos eszköznek tekintik a mágiát. A legjobb modern hasonlat az amerikai foci csapat, amely többnyire nagydarab, harcos típusú játékosokat alkalmaz, ugyanakkor szeretnek alkalmazni kisebb embereket is, akik abban jók, hogy 50 yardra rúgják a labdát.

K: El tudnátok magyarázni, hogy hogyan zajlana egy asura házassági ceremónia? Lehetőleg annyi részlettel, amennyivel csak lehetséges.

JG: Korábban ezt nyilatkoztam az asura házasságról – Az asurák rendkívül monogámok, egyszerre csak egy komoly romantikus kapcsolatot tartanak fenn egy másik asurával. A legtöbb ilyen kapcsolat egy egyenlő partnerség, melynek gyakran (de nem mindig) van egy konkrét, előre meghatározott végpontja. Az ilyen kapcsolatok leggyakrabban akkor születnek, amikor két asura ugyanabba a gyönyörű koncepcióba lesz szerelmes. Az elmék eme házassága gyors ötlet fejlődést és több elvi paradigmát eredményez. Ó igen, és gyerekeket. Azok a kapcsolatok, melyek felbomlanak, többnyire több csatározást eredményeznek akörül, hogy kié legyen a találmány, minthogy kié legyen a gyerek. – http://secretagentcat.com/2011/09/12/in-the-mind-of-genius/

Azt hiszem még nem volt asura házassági ceremóniánk.

K: Van az ogréknak valamilyen vallásuk vagy hisznek valamiben?

JG: A belső wiki-nkből “Az ogrék egyáltalán nem spirituálisak; nincsenek istenképeik, senkit és semmit sem imádnak, nincsenek vallási tradícióik, babonáik vagy bármilyen fantasztikus magyarázatuk arra, hogy hogyan működik a világ vagy hogyan teremtődött az élet. Egyszerűen nem érdekli őket. Az ogrék egyszerűen a mának élnek, a pillanat valósága érdekli őket és az emögött húzódó dolgok magyarázatára nincsen spirituális hitrendszerük.”

K: Van valamilyen kapcsolat a Kessex Hills-en és Ascalon-ban található mágus tornyok között? Mi a történetük és mi történt az Ascalon-ival?

JG: Azt hiszem a két torony főleg a láncok miatt hasonlít egymásra. A tornyod leláncolása jó ötlet, ha hatalmas mágiával dolgozol, így el tudsz mozdulni a lakott területekről és ha a kísérletekkel valami szörnyen rosszul sülne el, akkor is arrébb tudsz menni. A Kessex Hills-en található torony egy közeli helyen volt a GW1-ben, ahonnan a jelenlegi helyére tolták. A GW1-ben volt egy hasonló Ascalon-ban, de az eltűnt és egyelőre nem tudunk a sorsáról semmit.

K: Az Order of Whispers barlangban láthatunk egy hatalmas planetáriumot. De nem úgy tűnik, mintha egybeesne a Tyria-i kontinensek valós elhelyezkedésével. Mik a kék területek rajta? Mire használja ezt a tárgyat az Order?

JG: A hatalmas gömb az a Rend Veszély Összegző Táblája, amely mutatja a sárkányi és más természetfölötti fenyegetéseket, nagy vonalakban. Az Order sok területét nem fedezte még fel a földgömbnek, ezért ezeket a területeket egyszerűen kibővítették, hogy jelöljék azokat a részeket, amiket vizsgálnak, így ennek az az eredménye, hogy az aki csak úgy belép ide, annak a  gömb nem úgy néz ki, mint a kinti “valós” világ ( gondolj rá úgy, mint amikor egy programozó mögött rátekintesz annak gépére, ami tele van kódokkal).

K: Mi a története a Caudecus’ Manor titkos termének és a benne található arcoknak?

JG: Az őrület szobáinak ötletével Josh jött elő, melyeket a Caudecus felfedező módba szánt, be is tettük a térképre, de időhiány miatt nem került be végül a játékba. Magán a térképen rajta maradtak, de nem lettek csatlakoztatva. A rajongók úgy vették észre ezeket a szobákat, hogy bementek az építmény mögé. Jelenleg nincs hivatalos történet az arcokkal kapcsolatban.

Eredeti: GW2 fórum

Advertisements
  1. chuckygwzik
    2014. március 4. - 05:38

    “Szóval vannak kötelékeik Tyria-val, de nem lehet nekik csak úgy szólni, hogy szálljanak szembe az Ősi Sárkányokkal.”
    Na azért nem felejtették el a másfél év alatt mi is a fő cél, reméljük az idén még látunk belőlük egy újabb példányt egy personal story kapcsán ^^

    “Caudecus felfedező módba szánt, be is tettük a térképre, de időhiány miatt nem került be végül a játékba.” Időhiány?! Miért a játék megjelenése óta nem lenne idő 1 dungeon csapatot felállítani? :S Akik 1-2 havonta előállnának egy új szállal, folyamatosan dungeon jutalom bővítéssel srb. Most már ideje lenne látni mire megy el a sok fejlesztés. Na de a hónapban jön még a nagy rendszerekről infó akkor minden kiderül, vagy nem :)

    • Shantey
      2014. március 4. - 08:47

      A dungeon team már rég fel lett oszlatva és még Hrouda-t is kirúgták a francba. Szerinted miért nem haladnak ezekkel? :)

      • 2014. március 4. - 12:35

        Hm, kirúgták? :O

  2. 2014. március 5. - 01:15

    hmm! Köszi a fordítást Nath, várjuk a többit! :)

  1. No trackbacks yet.

Itt és most várjuk a hozzászólásod!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: