Reklámok
Kezdőlap > Általános cikkek > Dolyak Express – az első

Dolyak Express – az első

asura_blog_header_21

Ahogy az előző posztban megígértem, elkezdtem fordítani a Dolyak Express kérdéseket/válaszokat. Eddig öt ilyen jelent meg, ebben a posztban az elsőt olvashatjátok, mely január elején látott napvilágot. A hatodik március 7-én fog kikerülni a hivatalos fórumra, addigra én is elkészülök ennek az ötnek a fordításával, így onnantól már igyekszem közvetlenül a megjelenésük után ide is feltenni őket.

Dolyak Express – az első

Kérdés: Imádtam Scarletet, mielőtt kiderült volna a háttértörténete. Az, hogy mindhárom asura egyetemen tanult és mindezt rövid idő alatt, megölte számomra a karaktert. Tényleg szükség volt arra, hogy mindhárom egyetemen befejezze tanulmányait? Mennyire lényeges ez az egész történet szempontjából?

Colin Johanson: Anélkül, hogy túl sokat spoilereznék, csak annyit mondhatok, hogy igen, ez fontos részlet az egész történet szempontjából. Minden ami történt, egy nagyobb történetben fonódik össze, amely tisztán látszódni fog majd az ezt a történetet lezáró, 2014-ben megjelenő utolsó négy frissítésben. Ha többet mondanék erről, akkor már túl sokat árulnék el. Azt még elmondhatom, hogy sokat tanultunk arról, hogy a jövőben hogyan próbáljuk meg jobban időzíteni és elosztani az élő világ megjelenéseket. Mindezt a rengeteg visszajelzésnek és az ún. collaborative develeopment-nek köszönhetjük.

A jövőbeni történeteknél azon fogunk dolgozni, hogy az egésznek a magját már az elején tudatosítsuk, így a játékosoknak korábban lehet elképzelésük arról, hogy mi zajlik. Azt is meg fogjuk próbálni, hogy a történeteket rövidebb, emészthetőbb szeletekre bontsuk, melyeknek világos kezdetük és végük van és bár lehet lesz mögöttük egy nagyobb elképzelés, szeretnénk kisebb történeteket összekötni, hogy lehessen érezni magának a történetnek az előrehaladását. Ha a jelenlegi történet befejeződik, akkor úgy hiszem, hogy a játékosok észre fogják venni, hogy minden ami az elmúlt évben történt az összekapcsolódik, viszont a jövőben nem szeretnénk, ha másfél évet kellene várni arra, hogy kiderüljön mi, hogyan kapcsolódik össze.

K: Mit tudtok elmondani a márciusban érkező új rendszerekről?

CJ: Jelenleg semmit. Habár érdemes megjegyezni, hogy sosem mondtuk, hogy a rendszerek amiket egybegyúrunk azok márciusban fognak megjelenni, csupán annyit mondtunk, hogy együtt fognak megjelenni, miután az első élő világ évad lezárult. Jelenleg rengeteg minden van terítéken, ott van a kínai béta teszt, dolgozunk azon is, hogy ezeken a teszteken jobban osszuk be a játékosok betanítását valamint a fejlődés ütemét, dolgozunk az élő világ történet befejezésén, a háttérben nagy projekteken zajlanak a munkálatok (shh!), valamint több rendszer elkészítése is folyamatban van. Nem szeretnénk egyetlen rendszert vagy időbeosztást sem közölni, amíg közelebb nem kerülünk ahhoz, hogy biztosan tudjuk, ezt fogják kapni a játékosok. Amikor a jelenlegi élő világ évad lezárul, készítünk majd egy “a játék állapota” posztot, amiben összefoglaljuk a fő rendszereket, melyeken dolgozunk a nagy rendszer frissítéshez, valamint itt arról is beszélni fogunk, hogy ezután a bizonyos frissítés után, merre kívánunk haladni.

K: Mi a helyzet a törpökkel, mint játszható fajjal?

CJ: Nos, azok mind kőtörpök lennének, mivel amennyire tudjuk, minden törp kővé vált. …Amennyire tudjuk, olyan kevés maradt belőlük életben Tyria-n, a Primordus kegyencei ellen vívott csata után, hogy nem lennének elegen ahhoz, hogy játszható fajt alakítsanak. Szegény Ogden valószínűleg nagyon magányos, látogassátok meg és öleljétek át! Mindez nem zárja ki őket, hogy sok-sok év múlva ne lehetnének játszható faj, de sok más faj van, akiket eléjük helyezünk.

K: Tervezitek megváltoztatni a térkép teljesítést, hogy ne kelljen hozzá a WvW?

CJ: Jelenleg ez nincs tervben. Az utóbbi időben rengeteget dolgozunk azon, hogy a három központi játéktípust: PvP, WvW és PvE jobban összekössük az előrehaladási, jutalmazási és feloldási rendszerükben, hogy a játékosok mindenhol érezhessék a karakterük fejlődését. Úgy érezzük, hogy a WvW jó középút a PvE és PvP között és szeretnénk ösztönözni a játékosokat, hogy a mists-re úgy gondoljanak mint a világ részére, amit fel kell fedezniük és meg kell tapasztalniuk. Lehetséges, hogy megfontoljuk a jövőbeli karakterek számára a  PvP lobby hozzáadását a világ felfedezéséhez, hogy ezzel is ösztönözzük az oda való látogatást.

Természetesen mindig figyelemmel kísérjük a meglévő rendszereinket és, ahogy azt a megjelenés óta már láthattad, ha találunk valami jobbat, akkor nem félünk a jelenlegi rendszert  egy olyanra cserélni, ami jobb a játékosoknak de a mi céljainkkal is egyezik. A végső célunk az, hogy bátorítsuk a játékosokat a WvW megtapasztalására, hogy legyenek olyan céljaik, melyek elég ideig tartják ott őket, hogy esetleg megszeressék azt és később arra is fordítsanak időt; ha a jövőben találunk olyan módot, mely ugyanilyen hatékonyan bátorít az ottani játékra, amit ugyanilyen könnyű megérteni és már létező rendszereket használ, akkor természetesen meg fogjuk fontolni. Jó dolog ötletelni a fórumon és látni, milyen ötleteik vannak a játékosoknak.

K: Úgy érezzük, hogy az első WvW szezon jutalmai nagyon elkeserítőek voltak. Itt most nem arról beszélek, hogy arannyal, vagy szuper tárgyakkal voltunk megjutalmazva, hanem a finisher-eken és titulusokon való munkát keveslem, úgy érzem nem lettek eléggé kidolgozva. Ti hogyan vélekedtek erről?

Devon Carver: Rengeteget vizsgáltuk az első szezon jutalmait és úgy érezzük, sokat tanultunk arról, hogy hogyan tudnánk jobban jutalmazni a következő szezonban, ebben segítettek a ti visszajelzéseitek, valamint a mi saját beszélgetéseink, mint játékosok is.

K: Tudnátok olyan WvW-s változtatásról beszélni, ami 2014-ben fog érkezni?

DC: Izgatottak vagyunk a hamarosan megjelenő Edge of the Mists térkép miatt, melyet jelenleg kiválasztott guild-ekkel tesztelünk [ez a Dolyak Express január elején jelent meg, amikor még csak tesztelték az EotM térképet – N.]. Több dolog is van azon a térképen, melyet lehet, hogy később átemelünk a jövőben WvW-be is. Hamarosan a WXP-t is  account alapúvá tesszük. További tervek is vannak, melyek egyelőre nem állnak úgy, hogy beszélhetnénk róluk, de orvosolni fogják a legtöbb problémát, amiket a WvW játékosaink felvetettek. A fórumon található collaborative development WvW része remek hely ahhoz, hogy visszajelzéseket adjatok és formáljátok a jövőben megjelenő új rendszereket.

K: Hogy érzitek, a közelgő PvP változások (arany jutalom, glory kivétele, stb.) hogyan fogják szórakoztatóbbá és jutalmazóbbá tenni ezt a játékmódot?

John Corpening: A rövidtávú változtatások, melyeket végrehajtunk, nagyrészt azt szolgálják, hogy a PvP közelebb kerüljön a játék többi részéhez. A játékosok elmondták, hogy amikor PvP-znek, akkor gyakorlatilag minden más játékbeli céljukat félreteszik. Amit most csinálunk, azzal gyakorlatilag azt mondjuk, hogy többé nem kell ezt tenniük. A PvP hozzá fog járulni a játékos egyéni céljaihoz, hogy elérje a 80-as szintet, felhúzzon egy alt karaktert, vagy pénzt gyűjtsön egy fegyverre a trading post-on.

Az eddigi eredmény az, hogy sokkal több emberrel és ember ellen lehet játszani PvP-ben és ez mindenki számára nagyobb szórakozást jelent. A nagyobb játékosszám javít a sor időkön, javítja a párosításokat a rating rendszeren keresztül és több baráttal találkozhatsz.

Izgatottak vagyunk a hosszútávú projektjeink miatt is, mint a ranglétrák és a szezonok, mivel ezek segítségével a játékosok a tudások és elhivatottságuk alapján feljebb kerülhetnek. Jó lesz látni, ahogy a játékosok szezonról szezonra megkülönböztetik magukat és minden szezon egy új alkalmat nyújt majd, hogy megmutathasd te vagy a legjobb.

K: Miért éreztétek úgy, hogy mindenkit visszaállítani 30-as fractal szintre jó ötlet volt?

Isaiah Cartwright: Ezeknek a szinteknek a relatív nehézségét megváltoztattuk, így szerettünk volna módosítani a játéktéren és megadni mindenkinek a friss kezdés lehetőségét. Tudjuk, hogy ezzel csökkentettük a korábban befektetett munka értékét egyes játékosoknál, de azt szerettük volna, ha a fractal-okra egy nyelv vonatkozik és nincs olyan, hogy “Én változtatás előtti 50-es szintű fractal-on vagyok”. Most, ha valaki azt mondja, hogy 50-es szintű fractal-ja van, akkor mindenki érti, hogy azért mit tett és az mit jelent, ez nagyon fontossá fog válni, ahogy növeljük a fractal szinteket.

K: Vannak arra vonatkozóan tervek, hogy a condition build-ek életképesebbek legyen PvE-ben?

IC: Igen, a 2014-es frissítésekben érkeznek majd olyan lények, amelyek érzékenyek lesznek a condition-ökre.

K: Miért korlátozzátok tudatosan a condition sebzést?

IC: Nem korlátozzuk tudatosan a condition sebzést, korlátok vannak az egy célponton lévő stack-ek számán és a kütyüket nem lehet condition-nel sebzeni, ezek sokkal inkább a technológiánk eredményei. Ezek olyan korlátozások, amelyet gyakran megkerülünk és folyamatosan keressük a módját annak, hogy minden játék típusban érdekesebbé tegyük a condition sebzést.

Eredeti: GW2 fórum

Reklámok
Kategóriák:Általános cikkek
  1. Gandarel
    2014. március 2. - 13:39

    Ezek am hol vannak? Eddig összesen az első kettőt találtam meg.

    • Gandarel
      2014. március 2. - 13:44

      K már megvan :P am good job nath

  2. Mephike
    2014. március 2. - 21:28

    Jó fordítás, köszi!

  3. chuckygwzik
    2014. március 3. - 18:40

    Nathriel respect :) Kitartásból jeles :) Azért szerintem ha a többiekre nem is mindenkire de rá biztos emlékszik emlékezni fog sok gw2 magyar rajongó :)

    1-2 érdekes kérdés felkerült. Ez a kedvenc. “K: Mit tudtok elmondani a márciusban érkező új rendszerekről?”
    SzííDzséj válasza nagyon homályos, de várós :) Ami nekem az előző hónapok “rendszereiből” tetszett pl az a szív questelés közben a mutatja a szív töltöttségét vagy az az elegáns elválasztó az eventek, questek között.

  4. Inver
    2014. március 3. - 21:14

    Na az elmúlt hetekben eljutottam a “még kitartok a GW2 mellett” szintről arra a szintre, hogy “most már nem maradok le semmiről, mert nem vagyok HC játékos” szintre úgy, hogy már nem érdekel. Egyetlen egy LS-nek sem értem a végére, mert nem tudtam/akartam többet játszani, mint szerettem volna. Ennyit arról, hogy lehetsz casual is. :) No mindegy is, újrahúztam a windowst. A GW2-őt meg fel sem raktam rá. sajnos nem is hiányzik. A társaság jó volt, de a játék jelenlegi állapotában számomra sem nyújt örömet. Ahogy elnéztem a bétát, éngem a TESO sem fog, talán majd a Balck Desert. ;)

    • gwfan21
      2014. március 3. - 21:59

      Hát én kb 2-3 óra játékkal letudtam kb living storykat és ezt nem lehet HC-nak nevezni.

      • Shantey
        2014. március 3. - 22:48

        ^
        Tényleg nem telik több időbe kitolni, ha meg havonta ennyi idő nem elég miközben fel-fel logolgat az ember, akkor mindegy. Meg amúgy sem nagy érvágás kimaradni belőle, csináld azt ami jól esik.
        Egyébként meg néha nem árt rápihenni. Pár nap vagy akár 1-2 hét és visszajön a kedved.

  1. No trackbacks yet.

Itt és most várjuk a hozzászólásod!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: