Advertisements
Kezdőoldal > Aktuális információk > NCsoft pénzügyi jelentés – 2013. Q3

NCsoft pénzügyi jelentés – 2013. Q3

7330165fa04643b667b0de36266c7ecd59894003_full

Ma hajnalban felkerült a világhálóra az NCsoft harmadik negyedévi pénzügyi jelentése, mely részletesen beszámol a cég jelenlegi helyzetéről. Az alább olvasható információkat a reddit-en található összefoglaló posztból (mely a konferencia beszélgetés lényeges elemeit tartalmazza), illetve az NCsoft oldaláról letölthető jelentésből emeltem ki. Ha egy mondatban kellene összefoglalnom a cikket, akkor azt mondanám, hogy az NCsoft jelenleg várakozó állásban van, már a következő egy-kettő-három negyedévre tervez, maga a konferenciabeszélgetés is ennek szellemében, a befektetők megnyugtatásával zajlott. De essünk is neki a bővebb elemzésnek.

Az NCsoft húzócíme továbbra is a Lineage, mely még mindig rendkívül népszerű az ázsiai országokban. Ennek a jellemzőnek köszönhetően, a Lineage teljesítménye nagyban befolyásolja a cég eredményeit, ami tükröződik is a harmadik negyedéves adatokban.

A harmadik negyedévben 169 740 millió KRW-t tettek ki a cég eladásai (1 koreai won = 0.20 magyar forint). Ez az előző negyedévhez képest 12%-os csökkenést, míg az előző évhez képest 7%-os csökkenést jelent. Ezt a csökkenést a cég főként annak tudja be, hogy a Lineage-ben októberre csúsztatták a legtöbb item shop-os megjelenést, így ezek az eladások majd a következő negyedéves adatokban jelennek meg. A cég adózás előtti bevétele 31 026 millió KRW volt. Ez az előző negyedévhez képest 47%-os, míg az előző évhez képest 43%-os csökkenést jelent. A  nettó bevétel 26 297 millió KRW volt. Ez az előző negyedévhez képet 23%-os, míg az előző évhez képest 44%-os csökkenést jelent.

Ha az eladásokat régiókra osztjuk le, akkor azt látjuk, hogy a bevétel legnagyobb részét Korea termeli ki (116 589 millió KRW). A koreai régió után az amerikai kontinens következik (16 660 millió KRW) , majd Japán (12 376 millió KRW), Európa (11 369 millió KRW) és végül Tajvan (2 894 millió KRW). Ezenkívül bevételt képeztek még a különböző jogdíjak, ezek összesen 9 853 millió KRW-t tettek ki. Tajvanon kívül az előző negyedévhez képest minden régióban bevételcsökkenés tapasztalható, a legnagyobb arányú Koreában és Japánban. Ha viszont az előző év azonos időszakához hasonlítunk, akkor Koreában jelentős növekedést láthatunk (17%).

Most pedig jöjjön az a rész, amely talán a legérdekesebb számunkra, mégpedig a játékonkénti bevételek.

Mint a cikk elején említettem, a legnagyobb bevételt a Lineage hozza a cég számára. Bár a fent említett okok miatt a bevétel 27%-kal elmaradt az előző negyedévhez képest, az új tartalmak nagyban növelték a játékosbázist, így az előző évhez képest 63%-os a bevétel növekedés. A harmadik negyedévben 62 313 millió KRW-t sikerült kifacsarnia a cégnek a játékból.

Második helyen a Guild Wars 2 áll, mely 24 481 millió KRW-t termelt a harmadik negyedévben. Az előző negyedévhez viszonyítva ez 15%-os csökkenést jelent. Az előző évben erre a negyedévre esett a játék megjelenése, így értelemszerűen akkor hozta a legtöbb bevélt, ami akkor 45 841 millió KRW-t tett ki. A bevétel csökkenésre számítottak, mivel a megjelenéstől távolodva csökken a dobozos eladások száma, így egyre hangsúlyosabbá válnak a gem store eladások. Az új tartalmak és tárgyak miatt azonban továbbra is számítanak új játék eladásokra.

A dobogó harmadik fokán az Aion áll, mely 22 610 millió KRW-t hozott a konyhára a harmadik negyedévben. A játék viszonylag egyenletes bevételeket produkál, bár Japánban visszaesett az ebből származó bevétel, a koreai eladások ezt némileg ellensúlyozni tudták.

Ezeken kívül két nagy bevételt hozó játéka van még az NCsoft-nak. Az egyik  Blade and Soul, mely 20 305 millió KRW-t termelt a harmadik negyedévben. Az előző negyedévhez képest ez 43%-os növekedést jelent, ami a júniusi új tartalomnak köszönhető. A Lineage 2 negyedévente hozza nagyjából ugyanazt a szintet, erről csak apróbb elmozdulásokat tesz. Ez a tendencia ebben a negyedévben 13 055 millió KRW-t hozott.

Egyéb más játékokkal 17 123 millió KRW-t zsebelt be a cég, mely az előző negyedévnél és az előző évnél is magasabb összeg.

A cég kiadásai a harmadik negyedévben 139 011 millió KRW-t tettek ki. Ez az előző negyedévekhez képest magasabb, azonban a korábbi évhez képest még mindig alacsonyabb. A munkabérekkel összefüggő költségek jelentősen nem változtak, mivel nagyobb arányú személyi változás nem történt. A marketing költségek növekedtek a Wildstar amerikai és európai reklámköltségei miatt. Az amortizációs költség szintén emelkedett, mivel elkészült egy új K&F (kutatás és fejlesztés) központ. Nagyobb költséget jelentett még a head office áthelyezése.

A konferencián szó esett még a Blade and Soul és a Guild Wars 2 kínai megjelenéséről is.

A Blade and Soul kapcsán október 29-én kezdődött el egy újabb zárt béta. Nagy az érdeklődés a játék iránt, bár egy kicsit tartanak a tartalom hiánytól, ami jellemző volt a koreai verzióra, de azóta érkeztek bővítések és továbbiak vannak tervben.  Már zárt béta alatt is árulnak játékbeli dolgokat, amik miatt már most van bevételük a játékból Kínában is.

A Guild Wars 2-es zárt béták májusban és szeptemberben zajlottak, sikeresek voltak. Egyelőre úgy tűnik, hogy nem lesz szükség már sok tesztre. A megjelenés időpontjánál figyelembe veszik majd a piaci viszonyokat és a külső tényezőket.

Egyéb elhangzott dolgok:

  • Egyelőre túl korai lenne beszélni egy Guild Wars 2-es kiegészítőről. A játékkal kapcsolatos jövőbeni tervekről valószínűleg a kínai megjelenés után fognak bővebben beszélni.
  • Korábban úgy volt, hogy a GW2 már idén, a negyedik negyedévben megjelenhet Kínában, azonban ezt eltolták. Feltételezhetően azért, mert nem szeretnék a Blade and Soul-lal egyszerre kiadni. Valószínűleg a B&S fog előbb megjelenni, mivel jelenleg rendkívül magas iránta az érdeklődés.
  • A Wildstar 2014 tavaszán fog megjelenni az USA-ban és Európában.
  • Az NCsoft égisze alatt készül még a Lineage Eternal nevű játék, erről nem esett szó a konferencián, így valószínűsíthető, hogy messzebb van még a megjelenése.
Advertisements
  1. 2013. november 15. - 21:25

    Korea… Az életben nem értem meg azt a piacot. :) Ezek a nyári negyedév, az uborkaszezon adatai, 7-8-9. hónap. Én arra számítottam, hogy a GW2 Q2-höz képest esett vagy 30%-ot. Pesszimista voltam, bár a szerverek eléggé tele voltak a nyáron PvE csókákkal.

  2. 2013. november 16. - 11:30

    Teljesen más az ottani játékosok szokása, csak ha az NCSoft megcsillogtatja a dávidcsillagot, akkor egységesen kezeli a játékot, mi Európaiak és Amerikaiak meg “grindfestben” fürödhetünk…
    Nagyon kritikus pont, hogy egységes-e a fejlesztés és akkor hogy oldják meg a teljesen különböző játékos szokásokat, vagy meg merik-e lépni, hogy az ottani GW2-t egy más csapat fejleszti, de szoros kapcsolatban ArenaNet-tel.

    Utóbbinak jobban örülhetnénk, mert sokkal több szakember dolgozhatna a játékon, és ezáltal sokkal gyorsabban is fejlődhet. Főképp programozási feladatokon lehetne sokat nyerni…

    … Mondjuk mennyire reális ez, nem tudom. ~300 emberke nem elég az ígéretek beváltására a követelt időn belül, de legtöbbje le is kaksizza. wtf -.-‘

    • Shantey
      2013. november 16. - 16:16

      Lehet akkor ezen dolgozott a cég kétharmada. ;D

  1. No trackbacks yet.

Itt és most várjuk a hozzászólásod!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: