Reklámok
Kezdőlap > Aktuális információk > Transzfer akció; optimalizáció

Transzfer akció; optimalizáció

gw2_header

Ezúttal is egy két hírt tartalmazó posztot olvashattok. Egyrészt, akciós áron válthatunk szervert október 17.-éig, másrészt kikerült a fórumra egy fejlesztői poszt, mely a skill lag elleni harcról és a szerver optimalizációról szól.

Facebook-os hír, hogy október 17.-éig csökkentett áron válthatunk home szervert, ami egyfajta felkészülést jelent a WvW-s idény indulására. Medium populációjú szerverekre ingyenesen helyezhetjük át székhelyünket, míg a high szerverekre való átköltözésért is csupán 800 gem-et kérnek el tőlünk.

Bill Freist a fórumon közölte, hogy mi a helyzet jelenleg a skill lag és szerver optimalizáció területén:

Az elmúlt néhány hónapban egy kis csapat dolgozott azon, hogy megszabadítsák a játékszervereket a teher egy részétől ott, ahol több játékos koncentrálódott. Az eddigi munka oroszlánrésze játékos szempontból nem volt szembetűnő, de nagy lépéseket tettünk előre a probléma megoldásában. Ez továbbra is magas prioritású probléma számunkra, így folytatjuk a fejlesztéseket, hogy ezek a gondok a múlté legyenek.

A különböző csapatok vagy ahogy mi hívjuk őket, a “Feature team”-ek, most már azzal is foglalkoznak, hogy átnézzék az általuk készített tartalmakat kliens és szerver oldali szemszögből is, mielőtt megjelentetnék azokat. Ez az egyik olyan dolog, amit bevezettünk, hogy ne fokozzuk a problémát. A további gondok megakadályozása volt eddig a pontig a fő célunk vagyis, hogy ne hozzunk be új problémákat, amik után aztán újból takarítani kellene. Most egy olyan ponton vagyunk, ahol biztosan állíthatom, hogy betömtük a lyukakat, így nagy lépésekben kezdhetünk gondolkodni a látható optimalizáció felé.

Valamikor a múlt hónapban említettem, hogy szeretném ha átláthatóbbak lennének a lépések, amiket a probléma megoldásának érdekében teszünk. Akkor, hogy jobban belelássatok a dolgokba, el is mondanám, mit fogunk tenni. A következő hónapokban majd minden, a játékban lévő képességen végig fogunk menni és egyesével optimalizáljuk őket. Csupán önmagában ez nagy különbséget jelent majd és amikor jön majd a patch notes, merőben más WvW élményre számíthattok.

Reklámok
  1. 2013. október 6. - 21:13

    “merőben más WvW élményre számíthattok.”
    Gamer Translate:
    “már WvW élményre is számíthattok.”

    Várom! :)

    • helosz
      2013. október 6. - 21:27

      Nekem eddig is élvezetes volt a wvw. Igaz van még mit javítani rajta,de engem eddig is lekötött. Viszont még mindig sajnálom,hogy a játék megjelenésekor tett ígéret (“Semmilyen stílusra nem leszel rákényszerítve.”) nem tud megvalósulni. Support, healer engineer-rel nem tudok tömeget sebezni úgy,h megérje. Se wxp se loot így. Remélem a későbbiekben lesz erre valami megoldás,hiszen szerves részesei vagyunk mi gyógyítók a csatáknak. Vagy optimalizálják jobban a játékot és “régebbi laptop” (i5 3210,4gb ram, nvidia 630m 2gb) is érni fog valamit. Hiszen a játéknak HD 3000-rel kellene már mennie (HD 4000 nél meg megszakad a játék… A wvw-n meg a skill tömeg meg hazavágja a dedikált kártyát is szinte úgy,hogy minden kivan kapcsolva…)

      • 2013. október 7. - 14:25

        Sajnos tényleg nincs rendesen jutalmazva a support réteg. Én úgy vagyok vele, hogy betudom önzetlen segítésnek és ha esik valami akkor boldog vagyok. Persze ez nem megoldás, de amíg nincs jobb nem ragelek miatta. Azt megteszik mások.

      • helosz
        2013. október 7. - 14:37

        Én sem ugrálok fórumokon…stb emiatt. Én tudom,hogy a sikerhez én is hozzá járulok. Viszont az eventeken irritáló a bronz vagy maximum az ezüst jutalom,mert kicsi a sebzésem….. (A karma miatt irritáló nem az xp és pénz miatt.)

    • 2013. október 7. - 18:48

      Szentháromság mindíg is lesz, mert az az abszolút természetes.
      Gondolom úgy értették valójában, ahogy nagyon jó is lenne, ha bármely kasztal megfelelően tudsz vándorolni az irányok felé. Akármivel. És a lootot is ugyanúgy biztosítani kell mellé.
      Egyetlen megoldásnak jelenleg azt látom, ha nem kill alapú a loot, hanem automatikusan dobálja mindenféle cselekedetek értékei után, nem téve különbséget sebzés és heal/condi pakolás és leszedés, boon pakolászás között. Csak legyél ott és a láthatatlan harci érték számlálót pörgessed, mert az generálja a lootot.

      WWW-t szeretem, csak a csikicsuki játékot nem.
      Ezt a bődületes sok rohangászást ide-oda. Ez nem háború így, hanem egy mindenhova odaerőltetett Domination mode, még sPVP-ben is.
      Így még rendes stratégiát se lehet folytatni, csak adott pillanatban jól mozgosítani, ami máris fele élvezet – és akkor hol vagyunk mi a nagy EPIC összeütközésektől?
      Főleg amíg rendes block/evade sincs bent, addig marad a spellspammolás.
      Tehát a combat rendszert is illene továbbgondolni, mert a régi (s jelenlegi) koncepció nem megfelelő eléggé a kívánt momentekhez.

    • Mc Wolfy
      2013. október 9. - 22:48

      ma 700+ killem volt úgy 3-4 óra alatt. volt h 2 óráig még csak downedbe se kerültem. élmény van, csak egy kis kényeztetés se ártana! :)
      jól esne valami olyan cucc, amivel büszkén hirdethetem, hogy világok megmentője és elpusztítója vagyok! fegyverek nem kellenek, jöhetne valami világító festék, tényleg különleges armor…

      • 2013. október 10. - 00:14

        Wolfy, ne itt méregesd a méteres kékerest.

      • 2013. október 10. - 07:40

        Zorak LoooL +1.1111111
        Azért az se mind1, hogy hol játszol. UW mostanság igen gyatrán teljesít… :/ Nincs emberke.

  2. chuckygwzik
    2013. október 8. - 16:17

    Optimalizáció? Ez nagyon város téma. Elég frusztráló volt, hogy gépet vettünk a GW2 miatt és szinte tök fölösleges volt. Még most se tökéletesen hajtja meg a gépeket. Ha jól tudom máig nem készült el a 64 bites gw2 kliens sem.

    A több 10 mp-es várakozási idők a töltések között nem elfogadható. Pl LA és többiek.

    GW1-ben az tetszett, hogy betöltött a város pl Kamadan és csináltad amit kellett, bank, eladás stb és fokozatosan 5-10 mp leforgása alatt megtelt a város játékosokkal, ütemesen feltöltve. Itt is simán behozhatnák ezt. Még ha csak grafikai opció lenne, tuti használnám.

    Profi csapat csak időt nem hagynak nekik, hogy olyan jó dolgot találjanak ki, mint a párhuzamos verziók. Soha nincs fél napos leállás, csak leszeded az új verziót és játszol. Az a csapat aki ilyen szakmailag szinte leutánozhatatlan fejlesztést hozott össze az szedje össze magát és tegye rendbe a grafikai optimalizálatlanságot, mert lehet a játék csodaszép, ha SSD mellett is fél perc LA, ebbe belefárad az ember.

    Ilyen és hasonló szépségeket kellene olvasni GW2-nél is. Amúgy ez egy ESO interjúból van.

    ” K: Hány embert lehet egy helyen egyszerre anélkül, hogy ne okozzanak gondot a megjelenítésben, vagy a teljesítményben? Pl. egy-egy nagyobb létszámú masszív harcban?

    V: Nem egy 100+ kontra 100+ fős harc zajlott már le Cyrodiilban, gond nélkül. Természetesen függ minden az adott géptől is, de a stress teszteknek pont ez a lényege, hogy lássuk a határokat, és dolgozzunk azok kibővítésén.

    K: És mi a helyzet a szerver oldallal? Működik?

    V: Igen. Jelenleg azon dolgozunk, hogy a jelenlegi 3000 karakter egyszerre egy helyen szituációt hogy dolgozzuk fel. Mi az, amit látnia kell a játékosnak, és mi az, amit nem. Mert pl. ha harcolsz valahol, akkor az érdekel, hogy mi van a kb. 200 méteres környezetedben, és nem az, hogy mit csinál másik 2800 ember a térkép túlsó végében. Azt akartuk először elérni, hogy 200 ember egyszerre megjeleníthető legyen teljesítmény és élmény vesztése nélkül, teljes páncélzatban, fegyverzetben, effektekkel maximum frame rate értéken. És sikerült. Most dolgozunk a további optimalizáláson. “

    • 2013. október 10. - 07:43

      SSD-ről futtatva 10 mp-n belül mindent betöltök.
      Más kérdés, hogy egy Tequatl lábánál 9-15 FPS-el pislogok, hátranézek 25, ha meg elrepül, 60. Mindezt úgy, hogy a gép terheltsége még a felét se éri el… na ez a borzasztó.

    • MortissDredd
      2013. október 10. - 10:48

      Amíg a Living Story élvez minden prioritást, nem hiszem, hogy egy évnél hamarabb reális esély lenne, Chucky kolléga által is jogosan felvázolt és elvárt optimalizációs fejlesztésekre. Bármennyire is elege van a LS.-ból már a jónépnek, mégis ezt nyomassák a fejlesztők. Legalábbis én már nem találkozom olyan guild vagy ally társsal aki azt mondaná, hogy ez még mindig hű de mennyire jó nekünk. Félmegoldások vannak csupán pölö az ssd amivel jobb tényleg kicsit, de ettől még ez csak félmegoldás.

  1. No trackbacks yet.

Itt és most várjuk a hozzászólásod!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: