Reklámok
Kezdőlap > Aktuális információk, Guild Wars 2 játékmenet, Kasztok > Betekintő az október 15-i egyensúlyi frissítésekbe

Betekintő az október 15-i egyensúlyi frissítésekbe

fight-header-variance

A hivatalos fórumon Jonathan Sharp közzétette azokat az egyensúlybeli valamint képességgel kapcsolatos változtatásokat, melyeken jelenleg dolgoznak. Ezek várhatóan az október 15-i  frissítéssel érkeznek, azonban a visszajelzések és a tesztek következményeképp, ezek változhatnak még.

Trait tooltip-ek

A trait-eknek mostantól ugyanolyan tooltip-jeik lesznek, mint a képességeknek. Ez azt jelenti, hogy pontosan fogod tudni, hogy meddig tart egy hatás, mi a cooldown-ja és így tovább. Szeretnénk, ha ez a rendszer a lehető legjobban átlátható lenne a játékosaink számára, hogy így a legjobb döntéseket tudják meghozni a kasztjuk build-jének elkészítésekor.

Képesség tooltip-ek a rájuk ható trait-ekkel

Ahogy a trait-ek hatással vannak egy képességre, úgy fog módosulni azok tooltip-jei is. Ismételten, szeretnénk ha a játékosok látnák a részleteket a build-jeikben, így olyat tudnak építeni, amilyet szeretnének. Különböző színeket fogunk használni ezek bemutatására, így a játékosok könnyebben látják őket.

Egyéb javítások

Tab target-elés fejlesztések

  • Mostantól a következő lesz a prioritási sorrend: Champion/Legendary, aztán játékosok/klónok, majd minden más.
  • Ha leveszed a célpontodat, az újraindítja a kiválasztási történelmet (vagyis az elejéről kezded a tab-olást).
  • Mostantól lehet tab target-elni, ha a karaktered látja a célpontot (korábban kamerától függött).

Lebegő fejlesztések

Amikor condition sebzést okozol, minden különböző sebzés típus (burning, bleed, poisin, stb.) egyetlen számba lesz csoportosítva egy ikonnal, hogy könnyebb legyen őket leolvasni. Ennek segítségével a condition-től szenvedő játékosok könnyebben látják őket, így el tudják dönteni, mikor használjanak conditon leszedő képességet. Fontos, hogy ez egy lehetőség, így ha akarod, kikapcsolhatod (és visszatérhetsz a régi rendszerbe).

Jobb fast cast földre célzás

Ezt három különböző lehetőségre osztjuk; így a játékosok beállíthatják úgy, ahogy nekik a legjobban megfelel.

  1. Dupla kattintás a cast-hoz.
  2. Gomb megnyomása a cast-hoz.
  3. Gomb elengedése a cast-hoz.

Pet életerő – PvE és PvP verziók

Szerettük volna, ha a pet-ek és idézések életképesebbek PvE-ben/WvW-ben, ugyanakkor nem válnak túl erőssé PvP-ben.

A Launch mostantól megtörhető lesz

Úgy éreztük, hogy értelme lenne annak, ha a stun breaker-ek launch esetén is segítenének, mivel ez egybevág azzal, ahogy a stun breaker-ek más irányító hatásokra reagálnak.

Kaszt egyensúly

Összességében, az a célunk, hogy több build-et adjunk minden kasztnak, minden játéktípusban (PvE, PvP és WvW). Az is a célunk, hogy sok kaszt support képességét növeljük. Sok játékos kérte, hogy ez a játékstílus erősebb legyen, így keressük a módját annak, hogy életképesebb választás legyen.

Ezek itt nagybani betekintők, a valódi patch notes-okban lesznek még számbeli eltérések, trait és bug javítások, de szerettük volna, ha egy kicsit beleláttok még a megjelenés előtt:

Warrior

Fejleszteni fogjuk a shout-okat, hogy az azokon keresztül történő support életképesebb legyen. Ez azt jelenti, hogy a Lung Capacity Tier 1-be kerül, hogy együtt lehessen vinni a Shrug it Off-fal és a Vigorous Shouts-sal. A warrior jelenleg elég jó állapotban van, sokan játsszák sok fajta tartalomban, valamint PvP-ben és WvW-ben is.

Guardian

Sok support képesség erejét növeltük, azokét amikről úgy láttuk, nem nagyon használják. Újradolgoztuk a Purging Flames-t: most már három condition-t vesz le a szövetségesekről a guardian körül egy területen cast-oláskor, miközben továbbra is burning-et okoz az ellenfeleknek (azok az ellenfelek akik belépnek vagy kilépnek a tűzből, szintén megkapják a condition-t).  Miután megtörtént a cast, a hatóterületen maradó szövetségeseken csökkenti a condtion-ök időtartamát. Minden meditation utility képesség azonnali, valamint a Focused Mind mostantól fury-t ad meditation-ként való használatkor.

Ranger

A Sick ‘Em mostantól ‘Revealed’-et fog rakni a célpontra. Szerettünk volna egy Stealth-ellenszert a játékba rakni (a játékosok már jó ideje kérték ezt), úgy gondoltuk, hogy a pet-ek “szag alapján való követése” jó módszer lenne ennek a bevezetésére.

Hogy segítsük a rangerek support oldalát, megnöveltük a petek support képességét. Például a medve condition leszedése nem elég erős, ezen javítunk. A moákat és a fern hound-ot is fejlesztjük.

Egyes ranger fegyvereknél számbeli változások is lesznek.

Thief

A Venomous Aura használata nagyon bonyolult volt, mivel nagyon kicsi volt a hatósugár. Ezért növeltük ezt egy kicsit, így könnyebb megosztani a mérget a szövetségesekkel, nem kell egymáshoz annyira közel állni.

Kicsit visszaveszünk a Flanking Strike hatékonyságából, így most csak 1 boon-t fog levenni, nem pedig 2-t.

A pisztoly main hand egyik képességét is át fogjuk dolgozni, hogy jobban lehessen vele támogatni. Több megoldáson is dolgozunk, meglátjuk majd, hogy melyik mellett döntünk a megjelenéskor.

Engineer

Kicsit újradolgoztuk az Elixir toolbelt (f-es) képességeket. Ezekkel nem lehetett igazán jól szórakozni, ezért fejlesztettük őket:

  • Elixir S toolbelt mostantól garantált stealth.
  • Elixir B toolbelt mostantól garantálja a stability-t és egy véletlenszerű hatást is ad. Az alap visszatöltést 30 másodpercre növeltük.

Javítottunk más képességeken is, melyek kevésébe voltak használva.

Végezetül, az engineer lövegek mostantól az engineer célpontját fogják támadni. Továbbra is időbe fog telni, amíg a célpont felé fordulnak, valamint továbbra is lesz tüzelés közbeni cooldown-juk. Viszont ezzel a változtatással az engineer már a tornyok használatával is tud egyetlen célpontra koncentrálni.

Elementalist

Dolgozunk a staff-on, hogy erősebb support fegyver legyen, valamint fejlesztettük a megidézett fegyvereket is, hogy jobbak legyenek support-ra. Mind a négy megidézett fegyvernél lesznek fejlesztések, melyek erősebb és jobb support-ot tesznek lehetővé.

Megnöveltük a Water Blast gyógyítását, a Geyser hatósugarát, valamint újradolgoztuk az Unsteady Ground-ot, hogy úgy működjön mint egy védelmi vonal.

Mesmer

Hogy maradjunk a support témánál, a mesmernek is próbáltunk módot találni a szövetségesek támogatásához. A mantrák esetében például láttuk, hogy nem voltak elég erősek ehhez, ezért itt fejlesztettünk kicsit.

Power Cleanse: Szerettünk volna berakni egy kis condition support-ot, ezért ez a képesség 2 condition-t levesz 5 szövetségesről.

A Power Break-et is fejlesztettük, így most már stability-t ad a közeli szövetségeseknek.

Necromancer

A Blood vonalon módosítottunk kicsit, mivel ez az, amit a necro játékosok nem igazán kedvelnek. Fejlesztettük a Vampiric Precision-t, a Vampiric Rituals-t és a Vampiric Master-t is.

Kicsit fejlesztettünk a Life Force csíkon is, hogy jobban jelenjen meg (kicsit elmozgattuk, így nem mosódik össze a képesség ikonnal), valamint a csík most már a jelenlegi Life Force mennyiséget mutatja, a tooltip pedig a jelenlegi/maximum mennyiségeket. Így könnyebben látod mennyi Life Force-od van, ezzel jobban meg tudod tervezni a harcaidat.

A későbbiekben

  • Újradolgozzuk a combat log-ot, hogy könnyebb legyen használni. Ebben a munkában rengeteg részleg segíteni fog, de ez minden játékos javára válik majd. Azzal, hogy jobb harci információkkal látunk el, könnyebben tudsz majd módosítgatni a build-eden, valamint jobban tudsz majd alkalmazkodni a nehezebb harcokhoz.
  • Dolgozunk azon is, hogy a condition-ök jobban skálázódjanak PvE-ben/WvW-n, így életképesebbek legyenek a különböző szinteken.
  • Az egyensúlyi csapat szeretné fejleszteni a rúnákat és sigil-eket is. Szeretnénk menőbb hatásokat látni egyes szetteknél, ezért ilyen irányban fogunk dolgozni. Ez build változékonysághoz is vezet, tehát szeretnénk, ha több szett lenne erősebb, így nagyobb választékotok lenne a build-jeitek számára.
  • A patch notes ennél sokkal nagyobb lesz, itt csak egy kis betekintést szerettünk volna nyújtani, hogy lássátok mit fogtok kapni a közeljövőben az egyensúlyozós csapattól.
  • A trait-eket is meg fogjuk vizsgálni és megpróbáljuk megjavítani azokat, melyek nem annyira jók, mint a többi.

Eredeti cikk: GW2 fórum

Reklámok
  1. Zarache
    2013. szeptember 15. - 23:02

    Egy “nagyon” fontos hir is lemaradt. Dolgoznak azon, hogy a ketkezes fegyverkben ketto sigilt lehessen belerakni de ez sajnos nembiztos, hogy ebben a patchben benne lesz mivel nemirtak milyen prioritasban van :(

    • nathriel01
      2013. szeptember 15. - 23:10

      Azt már megírtam a tegnapi Hírmix posztban, mivel az nem ennek a posztnak a része volt.

  2. Mc Wolfy
    2013. szeptember 16. - 00:52

    “We also did QoL (quality of life) improvements to skills that saw little play.”
    Szóval az összes ranger skill?

  3. Pont
    2013. szeptember 16. - 01:13

    Persze buffoljuk az enginert, így is elég erős PvPbe.

    • Sárki
      2013. szeptember 16. - 06:53

      Sírjon a szájunk egy rüöhejes kis buff miatt, miközben a condi nerffel az egész kasztot leszedálják. Végülis…

      • Sárki
        2013. szeptember 16. - 06:54

        Mármint sírjon a szánk xD

    • Pont
      2013. szeptember 16. - 11:43

      Condi nerf? Az egész sPvP a Condikról szól. Ranger Autohitből, hiába szeded le, már megint rajtad van a stack. enginer ugyanugy. Mindenhol mindenki condikkal megy….Ranger is minek kapott láthatatlanságot? Így is elég OP. Nem. Adjunk akkor a Guardnak, megy a Warriornak is invisiblet ..

  4. Zherat
    2013. szeptember 16. - 08:02

    Végre! Hozzányúltak a Staff Ele dolgaihoz.. Ha már nincs fegyverváltás legalább használható legyen.. Tudom hogy “több” skillje van mint a többi de alapvetően még mindig nem az igazi.

    • 2013. szeptember 16. - 08:37

      Hát, én kicsit félek ettől…
      De sebaj, egy kis változatosság jól fog jönni.. ;)

      • Pont
        2013. szeptember 16. - 11:44

        Nem OP a staff? Okey.

      • Paprika
        2013. szeptember 16. - 18:05

        Nem csírák a fiúk. Jó nézni hogy játszanak.

      • 2013. szeptember 16. - 18:32

        Jól játszanak, de azért az ellenfelek nagyon gyökerek x)

      • Zherat
        2013. szeptember 16. - 19:04

        Ehhez kell a jó szituáció is. Amikor nem az elét csapják teljesen kellemes.. Viszont 1v1 ben nem sokra mész, lehet trükközni de kb dodge roll az egész meg stunn és talán.., ha nem darálnak be előbb..

  5. 2013. szeptember 16. - 09:15

    “égezetül, az engineer lövegek mostantól az engineer célpontját fogják támadni.”
    Alig 1 evet kellett varni erre a full trivialis megoldasra, csak ugy mint sok minden masra.

    • Pont
      2013. szeptember 16. - 11:47

      De én igazából, nem ezeket csinálnám meg. Ezek mindd PvP re lesznek valók, de még mindig useless a ranger, enginer, necro pvere, ahogy wvw re is.

      • 2013. szeptember 16. - 11:58

        A guildünkből van 2 ember is, aki csak necroval wvw-zik, szóval annyira szar nem lehet. (több is biztos, de róluk tudom, hogy csak azzal mennek)

    • kindzsal
      2013. szeptember 16. - 12:09

      Nem ez amolyan alap lett volna kb megjelenes utan 2 honappal (merthogy a ranger pet tobbe kevesbe igy mukodott mar a kedzetektol es nem nagyon latom a raciot abban, hogy 3 turet 4 fele lovodozik…mint a netgun ami sose azt lotte amit kellett volna). No mindegy mar ez is van meg 20-30 ev es Betabol atlep full gamebe:P

  6. Mc Wolfy
    2013. szeptember 16. - 17:55

    neci nagyon jó wvwre, csak staffos, welles tank build kell neki

  7. Mc Wolfy
    2013. szeptember 16. - 18:00

    Pont :

    Nem OP a staff? Okey.

    ezt a videót le is mentem. ilyen sokat ér egy jó build és szervezettség.

    • 2013. szeptember 16. - 19:11

      Meg az hogy Zoose nem csak beugrott WvW-re, hanem NA top Elementalist volt. EU-ban USA játékosként is az akkor formálódó Nonstop Nonsense tagja volt áprilisig. A csapata sem csíra játékosokból állt, mert akkor még a Team Paradigm NA is létezett. sPvP mellett pihenésként néztek be néha bosszantani a WvW-s ellenfeleket. Ez a videó is akkor készült, naponta néztem őket stream-en.

  8. helosz
    2013. szeptember 16. - 18:44

    Engineer
    Az engineer javításokra nagyon kíváncsi vagyok. Annak örülök,hogy a lövegek végre a karakter célpontját lövik így még erősebb lesz ez a stílus pvp-ben. Meg már sokadjára olvasom,hogy az engineer használhatatlan pve és wvw mapokon. Valaki magyarázza már meg nekem,hogy miért. 924 óra van az engineer karakteremben és még nem sikerült rájönnöm. Eddig amilyen összeállítást próbáltam vele, mindegyikkel tudtam ölni akár 1vs1 ben is. Igaz akadt ellenfelem, amivel nem bírtam el egyedül,de melyik karaktert nem lehet semmivel megfogni?

    Necromancer:
    Kicsi szintű necroval próbáltam már a wvw-t. Con dmg -es necro mégis élvezetes volt. Jött a full buffos guardian. Átalakítottam a boonokat con dmg-es cuccokra. Picit még én is ráadtam pár dolgot és szétosztottam a területen. A vicc ott kezdődött,mikor a 4-5 necro terjesztette a debuffokat egy kari körül. Iszonyat szép látvány volt. Valamiért gyorsan meg is feküdtek az emberek.

    Ranger:
    Valóban “gyenge” kaszt. Viszont megtaláltam azt a módot, amivel élvezetes a wvw és viszonylag jó a loot eső is.

    Minden kasztnak megvan a megfelelő buildje amivel tud menni wvw és pve területen egyaránt. Nekem az olyan karakterek jönnek be, amivel tényleg meg szenvedni és el kell gondolkodni,hogy arra legyen kihegyezve ,amire szeretném. Ezért is engineer a fő karakterem. Ha megunom az egyik stílust, akkor váltok másik kitre és teljesen más karaktert kaptam. Mindig területi sebzésem van. Lehet nem egy ütéssel ölöm az embereket, de 1-15 embert sebzek folyamatosan gránátokkal. Ha azt nézzük,hogy 1.000 az átlag sebzése a gránátoknak, akkor az máris 15.000 és még a felrakott con dmg sebzését még nem is néztem. Ezért nem is értem,hogy miért nézik le az emberek ezt a remekül kitalált kasztot. Vagy aki a közelharcot szereti: Bomb kit vagy flamethrower. Mind a két stílussal megint területen sebez az ember folyamatosan. Most tesztelem a flamethrower engineer-t a wvw-n. Eddig nem volt sajnos sok időm tesztelni,de eddig ezt a stílust is eltudom képzelni hosszú távon. Majd egyszer ha lesz időm munka mellett leírom az engineer tapasztalataim.

    • 2013. szeptember 16. - 19:48

      Ma WvW-n megleptem egy Incineratoros thiefet warriorral. Folyton stealthelt, az elején idegesített is egy kicsit, majd amikor épp stealthhealt akart nyomni, megszakítottam és kapott 12 stack confusiont. Utána stealthelt, de nem mert támadni. Benézte, mert mögötte jöttek a társaim és pont akkor jött ki belőle :D

      • Gandarel
        2013. szeptember 16. - 19:58

        Mesmerrel 12 stack bleed és confusion condi dmg-re építve – a thief onestholja magát :D

      • 2013. szeptember 17. - 11:04

        A lényeg az volt, hogy túlságosan beskatulyázzák az emberek a professionöket. Azt hiszem nem számított rá, hogy pont warriortól fog ennyi confusiont kapni :P

    • 2013. szeptember 16. - 19:51

      WubWubWub:
      Ha lootot akarsz; AOE-zz és éld túl.
      Ha nyerni akarsz; Reménykedj, hogy az ellenség méghülyébb, méggyengébb, vagy csak ugorj be a berZERG farmra. A valódi taktika és tudás igen ritka, Top szerverek kiváltsága.

      És ez így is marad, amíg idióta csikicsuki játék az egész…

      • helosz
        2013. szeptember 16. - 22:55

        Royal Predator ha azt nézzük én abból indultam ki,hogy lenézik a fent említett 3 kasztot. A sebzése egy karakterre tényleg kicsi az engineernek, viszont én a wvw-s általános jelenséget vettem figyelembe, mikor sokan vs sokan csata folyik. A loot eső csak “hab a tortán”.

        Nyerni max az adott csatát tudod a wvw mapon. Taktika van kis csapatoknál (klános összejövetelek). Ilyenkor megkérdezem,hogy lehet-e csatlakozni és ts-re feltudok-e menni. Ha nem találok ilyen csapatot, akkor csatlakozok a commanderes “agyatlan” zerghez. Amúgy több fajta játékos kell egy wvw-s csapatba is. Kell maga a dps, “tank” (akik előre futnak), support (boon,heal…stb). Ha ezek számilag elegendően vannak elosztva, akkor jó a zerg,mert mindenki tudja a karakter építése után,hogy mi a feladata.

        Majd, ha a várak eleinte alig adnak pontot és fejlesztésekkel lehet növelni (fal,kapu…stb), ezzel a rendszerrel nem lesz ez a fajta wvw.

      • 2013. szeptember 17. - 17:42

        Elég sokszor húzott ki a bajból, hogy beletudtam harapni pár engine HP packba, és a ledobott eszközei is segítettek már, bár ritkábban, mint ahogy azt az engineer játékos elvárhatná.

        Amikor én commandert fellövöm, határozottan kérem a bizonyos kasztokat bizonyos skillek/képességek használatára.
        Ha hallgatnak rám, elég faszán működik a dolog, de amikor zombi szellemi szintjén álló valamikből jön össze a zerg, kissé kileng a kurzorom a Quit gombra. Vagy rendesen csináljuk, és komolyan, vagy sehogy…

        Legnagyobb problémám, hogy úgy sikerült kezelhetőbbé tenni a kasztokat, hogy valójában nem lettek 3 oldalúak. Megintcsak, combat rendszer átdolgozás kéne… De először tisztázzák a traiteket és skilleket, hogy alkalmazkodhassunk, meg ne ugyanazokat a setupokat toljuk, mint egy lowend meta harcban.
        Mindíg utáltam az ilyet…

    • Punisher
      2013. szeptember 16. - 21:12

      Egyedül azt nem szeretem a condi necroval hogy gyorsan dőlnek az emberek és mire végigmegy az Epidemic megidézése már downed az ellenfél, vagy az autotarget miatt benyomom egy arrow cartra :P

      • Bubi
        2013. szeptember 16. - 21:50

        Punisher, használj power-necrot, zerker armorral ofc, az igazi élvezet :D
        Staff, Wellek, Bitch Form, loot eső~ :P

      • 2013. szeptember 17. - 11:07

        Ne használj autotargetet? o_o Mondjuk necronál annyira nem para, de leap skilles profoknál idegesítő tud lenni.

      • Punisher
        2013. szeptember 17. - 11:33

        warrival, guardiannal sosem használom de ami csak targetre tudja elnyomni a skillt (staff necro target nélkül lövöldözi a földbe az autoattackot, axe/scepter pedig még ezt se üti meg ami közvetlen elöttem van, ha nincs rajta target) oda muszáj, pláne zergeléskor mikor a tabbal kijelölt egyén már mögöttem is lehet, és el sem meg a spell, de 3sec CD-t kapok rá… kittintgatva meg 80%-ban vmi csapattársat talál meg a kurzor :P

      • Mc Wolfy
        2013. szeptember 18. - 22:56

        sikeres ember nem használ autotargetet wvwn :D a 2. nap szedtem le, azóta sosem raktam vissza. félelem és reszketés vele minden perc.

    • BigPi
      2013. szeptember 17. - 09:16

      Helosz!

      Neked sikerült megtalálni azt a beállítást amivel a gránátokat egy személyre dobálja, úgy mint a víz alatt?
      Megjegyzem nekem gránáttal soha sem sikerült akkora sebzést elérnem, de ez lehet, hogy az én bénaságom. Mondjuk én bomba és lángszóró párti vagyok.
      Bár az utóbbit elsősorban kapunyitásnál használom. Nekem úgy tűnik, hogy a bombának van a legnagyobb ereje.

      • Shantey
        2013. szeptember 17. - 13:14

        Gránátnál szárazföldön ilyenre nincs lehetőség, egyedül a fast cast targeting bekapcsolás segíthet, ami azonnal a kurzor helyére lövi el a spellt és nem jelenik meg a kis kör a földön.
        Bomba pedig azért erősebb, mert “melee” fegyver megfelelője az enginél.

        Személyes vélemény, gyúrj csak a gránátra, jó az, csak szokni kell. :) Csak kerüld a reflect falakat, mert az marhára fáj. x)

      • helosz
        2013. szeptember 17. - 23:36

        BigPI keressél fel ingame. Ugyan ezen a néven játszok. Ha van időm munkából hazajövök és felnézek a játékba, akkor tuti válaszolok. Általában mindennap felnézek,ha nem vagyok a végkimerülés határán. Ha pedig a fb-on keresel fel, akkor pedig mindenképpen válaszolok majd belátható időn belül (max 1-2 napot kell várnod).

        Shantey amúgy lehet egy helyre dobni a 2( /3 ) gránátot minimális szórással. Viszont nem előnyös így játszani vele. Akkor már inkább bomb kit az előnyösebb 90% Endurance regeneration -t használva, ami az engineer esetében tovább gyorsítható.

        Körülbelül egy hét múlva lesz időm összeírni a tapasztalataim. PVE és WVW összeállításokat fogok leírni. Elsősorban fb-on küldöm át majd azoknak, akik kérik. Viszont közkívánatra leírhatom a fórumra, HA a szerkesztők pedig szeretnék kitenni, akkor természetesen hozzájárulok mindenképpen.

        U.i.: Facebook -on a Guild wars 2 Hungary csoportban megtalál az aki szeretne. Garantálom,hogy nem kell sokat keresni-e annak, aki követi ott a dolgokat.

  1. No trackbacks yet.

Itt és most várjuk a hozzászólásod!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: