Advertisements

Árnyékdoboz

2013. szeptember 6. Hozzászólás Go to comments

Sad Moto 1

Az ajtó előtti energiasugarak megszilárdultak, végérvényesen elválasztva Motót a laborjától. Tétován ácsorgott a Rata Sum utcáira zuhogó esőben.  A kevéske holmiját befogadó tároló formáját vesztette a záportól.  Két évi együttműködés után mindössze annyija maradt, ami ebbe a dobozba belefért. Úgy érezte, az esőtől összezsugorodik és elhalványul, talán bele is sodródik majd egy csatornanyílásba, és eltűnik örökre.

Egy járőröző rendfenntartó gólem rázta fel kábulatából. “A-CSAVARGÁS-TILOS-EZEN-A-TERÜLETEN. TÁVOZZON.”

Moto válla megroskadt.  — Nincs hova mennem.

Vándorolni kezdett Rata Sumban, ami olyan élettelen volt ezidőtájt, mint egy kipurcant erőkristály éjszaka. Csak a gondolatai nyújtottak számára társaságot: hogy nincs laborja, nincs pénze, nincs találmánya. A holmijai maradtak csak, és az álom, hogy összerak egy olyan találmányt, ami nagyszerű és hősies és látványos és varázslatos.

Valami olyasmit, amiben a krewe-je sohasem támogatta.

Kétségbeesés söpört végig rajta, amit súlyosbított az üres gyomra. Elbaktatott Ekko halaspultjához, a Dinamikai Szakkollégium szállójánál. Az üvegtartály közszemlére tette Ekko jól ismert termékét: halak, amik tündöklővé váltak attól a foszforeszkáló anyagtól, amivel etette őket. Moto rendelt egy halasnyársat, de rögtön kiderült, hogy nincs elég réz a zsebében, hogy kifizesse.

Sóhajtott, majd lehúzott a karjáról egy arany karkötőt, amit tőle — most már csak ex-krewe-társtól — kapott a születésnapjára. Megmutatta Ekkónak, aki megnézte, szemétbe dobta, majd odaadott Motónak egy használt és üres nyársat.

Távozott, és próbálta nem hallani Ekko röhögését.


Moto az ajtón dörömbölt a hosszas csengetések közötti szünetekben.

Egy hang, éppoly barátságos, mint egy jobbegyenes, szólalt meg a hangszóróból. — Mi van?

— Lortt, Moto vagyok. Csevegtünk az Arcane Council múlt havi ‘Pia és Patrónusok’ partiján. Te finanszíroztad a szórakoktató eszközünk prototípusát, az Adventure Boxot.

— Egy ultramodern biztonsági rendszer fejlesztését is finanszíroztam, amit most fogok aktiválni. Egy plazmasugár fogja keresztülszúrni a koponyádat.

— Pénzre van szükségem.

Lab 2

Egy sóhaj. — Csak a vicc kedvéért. Milyen projektről van szó?

— Hát… — Moto megakadt. Ahhoz volt szokva, hogy a befektetőknek szóló prezentációit kényelmes helyeken adja elő, ahol nem zuhog az eső, és ahol bőséggel van alkohol.

— Értem. Nem akarod úgy előadni, hogy mások is meghallhassák. Jöjjek át a laborodba, igaz?

— Én… éppen labort keresek.

— Tehát nincs prototípusod, sem laborod, és mégis eljöttél hozzám, hogy pénzt kuncsorogj?

— Igen.

— Ha még egyszer felébresztesz, rád szabadítom a nagy és éhes sárkánygyíkomat.

A hangszóró elnémult.


Néhány héttel később Moto kimerülten roskadt le a sebtében kialakított laborjában, a Dinamika szálló zuhanyzójában. A szállót azután ürítették ki, hogy a diákoknak ragyogni kezdett a bőre zuhanyzás után. A technikusok nem találtak magyarázatot a jelenségre — aztán egy névtelen bejelentő Ekko halaspultját tette felelőssé. Amikor a rendfenntartók elvitték Ekkót, azt kiabálta, hogy valaki ellopta a foszforeszkáló tápanyagát.

Micsoda rohadt pech, gondolta Moto, miközben leküldött egy újabb energiaitalt. Már csak órák voltak hátra, és ő úgy érezte, hogy az idő elszalad előle. Egy hónapos határidővel ígérte meg Lorttnak a prototípust, ami akkor egy távoli határidőnek tűnt, de most már úgy közelített, ahogy egy ragadozó cserkészi be a prédáját.

Lab 1

Már az energiaitalok sem voltak képesek felpörgetni, ezért Moto a nyers érzelmeit pumpálta bele a munkába. Rettegés rakta össze a burkolatot, Büszkeség illesztette be az erőkristályokat a szerkezetbe. Elképzelte a régi krewe-jét, ahogy a háttérben siránkoznak, amiért kirúgták, miután sikeres lesz. Ez a düh vitte előre, hogy befejezze a karakterek leprogramozását.

Mielőtt feleszmélt volna, a prototípus összeállt, a részek hibátlanul illeszkedtek.  Moto rábámult az alkotására, és elmosolyodott, az utóbbit elnyelte a kimerültség. Csak egy kis szunya, tűnődött. Aztán kipróbálom.


Kiabálásra ébredt. — Moto! Ugye nem gondolod komolyan, hogy még meg is várakoztatsz?

— Jajj, a szikrába. Lortt! — Moto feltápászkodott. Egyetlen gondolattal: a prototípus nem volt tesztelve. Lortt majd végignézi, ahogy a prototípus szétesik és becsődöl, aztán kisétál a pénzével együtt.

De nem várakoztathatta Lorttot. Beletörődött a helyzetbe, és kinyitotta az ajtót.

Lortt úgy nézett ki, mint egy aszalt gyümölcs egy köpennyel borítva, és egy hatalmas vörös sárkánygyíkot fogott pórázon.

— Ez itt Boglárka. — Lortt besétált a zuhanyzó-laborba.  — Egy esélyt kapsz. Győzz meg. Nos, miről van szó?

Lortt tanulmányozta az asztalon pihenő kockát. — Mire jó? — Aktiválta a kocka erőkristályait, eközben Moto bocsánatkérést fogalmazott fejben.

— Tehát én — kezdte Moto, de valami megakasztotta.

A csempéből és fémből álló terem átalakult, minden irányban szétterjedve. Stilizált, kockás zöld fű bukkant elő a padlóból, a plafon égszínkékre váltott, mosolygó fehér felhőkkel tarkítva. A padlón virágok dugták ki fejüket a fűből, és fasorok emelkedtek fel csendes méltósággal.

Moto Smug 1

Hibátlan volt. A grafika kellemes és jópofa volt, a különös hangeffektek a megfelelő hangerővel és a megfelelő időzítéssel szólaltak meg, és a lények a megfelelő útvonalakat rótták a szimulált füves síkságon.

A távolban egy gyönyörű szőke lány jelent meg. Lelkesen integetett Motónak. Úgy emlékezett, hogy a karakterek nem lettek aprólékosan kidolgozva, de a hercegnő modellel elkészült, sőt, őrá emlékeztetett.

— Teljesen magával ragadó — mondta Lortt, akinek nehezére esett mindezt egyszerre feldolgozni. — Hogyan sikerült…

Moto szájából peregni kezdtek a szavak. — Egy kis hatdimenziós matematika, egy kis haladó magiszkópia.

— Figyelek — suttogta Lortt. — Mi még?

Moto a hercegnőre bámult. — Távoli vidékekre utazhatsz, szörnyekkel harcolhatsz, és megmentheted a hercegnőt a főgonosztól.

— Az emberek saját tündérmeséit adod el a bookahoknak? Brilliáns. És mi a helyzet a nornokkal és a charrokkal?

— Majd azt mondom, hogy nekik ez túl nehéz. Ezt sértésnek veszik, aztán persze ők is játszani akarnak.

Lortt öblös nevetésben tört ki. — És mi a neve ennek a pénzszerző masinának, ifjú géniuszom?

Moto vállat vont. — Super Adventure Box.

A hercegnő mosolygott, és integetett Motónak.

Felemelte a kezét, hogy viszont integessen, de megdermedt, amikor egy baljóslatú árnyat fedezett fel a hercegnő mögött, ami rá hasonlított. Moto pislogott egyet, és az árnyék eltűnt.

Eredeti: Shadowbox @ John Ryan

Advertisements
  1. Mephike
    2013. szeptember 7. - 07:42

    Remek kis fordítás, bár a SAB-tól agyvérzést tudnék kapni :)

  2. 2013. szeptember 7. - 11:53

    Nem értem miért pocsékolják az erejüket erre a szemétre. Annyit lehetőség van ebbe a játékba, annyi mindent lehetne még finomítani, újítani. Hatalmas csalódás számomra a szuper szar box. Szerencsére ez még nem változtat azon hogy a Witcher után ez a kedvenc játékom és minden tiszteletem az Anetnek, de ezt nagyon gyorsan abba kéne hagyni és valami értelmesebb, komolyabb projektre kéne használni a munkaerőt, mer ez szemét.

    • Syafir Wildruner
      2013. szeptember 7. - 13:58

      <—- Detto ez a velemnyem, jon hogy sirjak mikor latom hogy ez van a livingstorry resznel a jatekban.

    • Scip
      2013. szeptember 7. - 17:31

      Bírom az olyanokat, akik úgy szólnak hozzá valamihez, hogy nem hajlandóak az orruknál tovább nézni. Nem szereted a Jumping Puzzle-öket? Oké, akkor ez a content most nem neked készült, de attól még ez nem ok arra, hogy ide gyere és sírj. Ha ott ragadtál le, hogy az egész 8-bit themed , részben megértem, de tudod vannak olyanok akik ilyen játékokon nőttek fel, és így elég nagy a nosztalgia értéke. De amit nem kaptál meg itt látványba, kipótolja a tartalom. Szerintem World 2 szórakoztatóbb mint bármelyik explore dungeon. Azt az “érved”et sem értem, hogy erre pazarlás a munkaerő, hisz ez nem egy külön játék, bármit amit itt megcsináltak, már a jövőben használhatják máshol, például mozgó platformokat máshol még nem igazán látni, csúszós jég is új dolog nekem , jópofa Co-op puzzlek vannak és még számos dolog.

      • syafir wildrunner
        2013. szeptember 7. - 17:58

        8 bit jatekon noltem fel es nem jotem se sirni se nyavajogni csak elottem levo kollegamat helyeseltem, jumping puzzlekat szeretem sot sabon kivul mindet megcsinaltam. egyedul azt nem csipem az egeszben hogy egyaltalan nem illik sem lore sem maganak a jateknak a kepeben, hagytak volna meg ugy mint eloszor bongeszoben jaszhato, kicsit elveszik a jatek varazsat.sot nagyon is sokat csorbult mar a sok steampunk dologal! en igy latom veteran gw1es jatekoskent . (mobilrol irok helyesirast nezd el koszi)

      • Scip
        2013. szeptember 7. - 18:22

        1, az ő hozzászólásához ment,
        2, Már a játék elején voltak charr tankok, high-tech asurák és megalézerek,…. a nem illik a loreba és a nem vagyok vevő erre a lore-ra közt van különbség

    • 2013. szeptember 7. - 18:21

      Itt most kimaradt volna két patch a nyári szabadságolások miatt, ha ez és a következő nincs. A Living World csapatok is szabadságon voltak. Október elején jöhet folytatás. A SAB első részét az egyik fejlesztő csinálta szabadidejében, és április elsején adták ki “tréfának”. Mivel népszerű lett, kapott a projekt egy nagyon kis csapatot, akik befejezik a többi világot. Goldot von ki a gazdaságból és a végtelen coin is nagyon jól mehet Gem Store-ban főleg a Tribulation mode miatt. Nekem ez jó, akár szeretem a SAB-ot, akár nem. Nekik is, mert rengeteg pénzt keresnek vele. Ascended weapon crafting sem a LW csapatok munkája, sem a Tequatl revamp és az LFG Tool. Nem kell tartani attól, hogy túl sok erőforrást áldoztak erre. Nyáron nem volt erőforrás, mert nyaralt mindenki. Persze nem egyszerre, de kb. 300 ember egy-két heti munkája esett ki.

  3. Gandarel
    2013. szeptember 7. - 19:02

    Scip :
    1, az ő hozzászólásához ment,
    2, Már a játék elején voltak charr tankok, high-tech asurák és megalézerek,…. a nem illik a loreba és a nem vagyok vevő erre a lore-ra közt van különbség

    Bocs, elfelejtettem hogy a charroknak 8-bites tankjaik vannak. De semmi gond, 1 évet adok a dolognak mielőtt bekövetkezik.

    A reklám szerint AAA kategóriás MMO a piacon lévő legjobb grafikával, nem pedig egy homemade 8-bites platformer. Valamit félrenézhettem.

    Lehet hogy a tankok és a megalézerek sem illenek a játékba, de azok legalább… nemtudom hogy írjam le ahhoz hogy végre megértsed… úgy néznek ki, mint ami a játék része.

    El tudod képzelni a SAB fegyvereket akármilyen történelmi ütközetben? Vagy azt, hogy ez tényleg egy asura valóságszimulátor egy olyan világban amit sárkányok, élőholtak stb akarnak éppen lerohanni?

    Ez a lore teljes megerőszakolása. És azért, mert pár pénzéhes cégvezető szerint belefér, attól még nem kell elfogadni, mert nem, nem fér bele. De hát van az a pénz, amitől igen…

    • 2013. szeptember 7. - 19:47

      Az unikornisos, szivárványos, diszkógömbös fegyverek után nem tudom mit vársz. Ja, meg ott a mesmer a rózsaszín pillangóival és hasonlók. Én az elejétől fogva nem tudtam komolyan venni a GW lore-ját, de még ha nem is lennének ilyenek, akkor is egy idealizált mesevilága van. Az egyetlen faj, amivel képes vagyok játszani, az a norn, mivel azoknak a “én vagyok a nagy hős, aki megmenti a világot és legendám örökké fog élni” hozzáállása teljesen illik pl. a living storyba, meg ehhez a mindenkinek segítünk hogy győzzön a jó stílusba. Az pl. teljesen nevetséges, hogy egy human nekromantával kapásból úgy kezdesz, hogy kimész segíteni a parasztoknak a tanyára, mert hát valakinek meg kell tennie… Én nem lennék képes elolvasni egy GW regényt, minek… De ez van, minden MMO-ban KÖTELEZŐ vicces dolgoknak lennie, nem vetted még észre?:) Egyiket sem lehet lore szempontból komolyan venni…

    • Scip
      2013. szeptember 7. - 19:48

      Miért kell leirnom ugyanazt kétszer? mind1 neked szokásod igy nyilván elvárod tőlem is…. hál’ isten a ctrl-c, ctrl-v nek. ” a nem illik a loreba és a nem vagyok vevő erre a lore-ra közt van különbség ”
      Tudod, azt amit idéztél. legközelebb olvasd el. Az asurák már 250 éve fejlettebbek voltak technológiailag mint mi, nem értem miért kell úgy kiakadni egy kezdetleges szimuláción. Jobb lenne ha a mostani lobby helyett bekéne ülni egy székbe és azután kezdődne?
      Ami a fegyvereket illeti , az egész SAB pénz keresési céllal indul (ahogy a short story is írja btw) , ugyhogy egyfajta drága szuvenírek, mégha meg is dolgoztál értük.

      • Gandarel
        2013. szeptember 7. - 20:07

        Ezek. 8. Bites. Fegyverek. Ez olyan mintha vizipisztollyal akarnál sárkányt ölni és teljesen gördülékenyen menne.

      • Scip
        2013. szeptember 7. - 20:40

        Még jó hogy abaddont nem ölhettük meg cukorka pálcákkal… ja várj

      • Gandarel
        2013. szeptember 7. - 21:02

        Azok nem toltak max dmg-t és legalább vizuálisan a játék részét képezték. És sose becsüld le a candy cane erejét.

  4. 2013. szeptember 7. - 21:26

    Valahol megértem mindkét oldalt, de igazából egyikhez sem tartozom. A SAB legnagyobb mentsége az, hogy amit csinál, azt nagyon jól csinálja. Ez a játék méltó tisztelgés a videójátékok aranykora előtt. Egy üzenet nekünk, hogy végülis mi a játékok alapvető filozófiája, és miért kezdtünk el videójátékokkal játszani, és meddig fajult ez az egész. Ez talán az elmúlt 30-40 év egyik legjobban megcsinált arcade játéka. Akár elvonatkoztatunk a GW2-től, akár nem. Furcsa az egészben, hogy ez a “valóságszimulátor” nem is a valóságot szimulálja, hanem egy videójáték (GW2) a játékipar egy másik, tündöklő korszakát tekinti valóságnak. Azon kívül van egy másik, a mi valóságunk, de ez egyáltalán nem számít.

    Nem szeretem túlságosan az arcade játékokat, de ma három és fél órán keresztül két haverommal olyan jót játszottunk és röhögtünk az új világban (W2), hogy végre nem érdekelt minket semmi jutalom, semmilyen végcél, csak az hogy lássuk a következő helyszínt, és hogy ne legyen gyorsan vége ennek az egésznek. Keyron dühében megvette a végtelen coint, és mi még utána is röhögtünk rajta, amikor beleugrott a csapdákba a gong előtt, és anyázva futhatott vissza hozzánk. Aztán elértünk a jégfalhoz, és senkinél sem volt fáklya… Eredetileg ki sem akartam próbálni. Egyedül nem is tettem volna.

  5. 2013. szeptember 8. - 08:02

    “Sírok” ugye rég óta, ahogy látom, idővel egyre többen és többen követnek…
    Azt ne feledjétek a viták közben, hogy MINDENKINEK igaza van valahol.
    Nem azonosak az ízléseink, véleményeink, ezért kell minden téren erőlködniük.
    Most ezt kaptuk, van aki szereti, van aki nem. A Lore gyilkolás más kérdés.

    Nem egy designer mániája a fantasy világ sci-fi harcai, amiket itt is nyomnak egy ideje…
    Ez is egy stílus, csak hogy a Guild Wars 2 alapjaiban messze áll ettől, tehát erőltetik.
    Ahogy sokan másoknak, nekem se tetszik ez a helyzet, de reménykedve tovább várom az eredeti D&D stílusú tartalmakat – mert legtöbben ezért szeretjük az RPG-ket.

    Meg akartatok kövezni akkor is, amikor említettem; a Charr hadi technológiát WWW-ben kellene fitogtatni, több más népi erősséggel együtt. Most meg szvsz indokolatlanul messze túlrepültek ezen… A gigameganinja lézerek már mindenfele vannak, lassan treb módon is elérhetővé teszik… Onnantól kezdve meg egyenes lefele az út a Birodalmi Klónkatonák fröccsöntéséhez.

    • Sárki
      2013. szeptember 8. - 09:57

      Mi nem követünk téged :P

      • 2013. szeptember 8. - 16:19

        Ezt örömmel konstatálom.

      • 2013. szeptember 9. - 00:19

        Ti mind egyéniségek vagytok!
        Igen, mi mind egyéniségek vagyunk! :D

      • 2013. szeptember 9. - 00:20

        Az év kommentje díj a tiéd SÁrki.

  1. No trackbacks yet.

Itt és most várjuk a hozzászólásod!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: