Advertisements
Kezdőoldal > Fun posztok > Bollaball, avagy a közösség építi a játékot

Bollaball, avagy a közösség építi a játékot

Egy Bolla nevű, pihent agyú játékos azt találta ki WvW-ben, hogy a 3 szerver játékosaiból összehoz egy lovaspólóra emlékeztető játékot: 5 fős csapatok két szerverről, a “labda” pedig a harmadik szerver játékosa. Csak a hammer 4-es skill használható (ami launchol), a kapus a pajzs 5-öst is használhatja. Annak kapcsán, hogy Howell rátalált erre a nagyon szórakoztató videóra, mesélek egy kicsit egy másik olyan játékról, amit szintén játékosok találtak ki, jópár évvel ezelőtt.

Anno GW1-ben unatkozó GvG játékosok kitaláltak egy játékot, ami a Lightning Orb nevű elementalista skillre épült. Ez eleve jó sokat sebez, de ha a játékosok levették a páncéljukat, akkor egyetlen találatba belehaltak. A Lightning Orb 5 másodperces újratöltéssel (vagyis volt egy kis szünet két támadás között), hosszú varázslási idejével, no meg azzal, hogy elkerülhető lövedék volt, vagyis nem automatikusan sebző varázslat, kiválóan alkalmas volt egy ilyen PvP kidobójáték létrehozására. Ja, és a hozzátartozó animáció is látványos, egy sistergő villámgömb zúg a célpont felé. A játékélmény olyasmi lett, mint egy FPS-ben az InstaGib mód, ugye ott is egyetlen találattal megölöd az ellenfelet. Az ArenaNetnek nagyon megtetszett a játék, és kicsit továbbgondolva az egészet, ebből csinálták meg a június eleji Dragon Festivalba a Dragon Arenát.

Ezt én is sokat toltam, egyszerű, de nagyszerű PvP játék lett. Ugrás előre 7 évet (bizony), és a GW2-be is bekerült a Dragon Festival utódja, a Dragon Bash, és itt is kaptunk — vadiúj, még jobb — Dragon Ball Arenát.

Milyen remek érzés lehet ez azoknak az embereknek, akik annak idején a maguk szórakoztatására elkezdtek GvG-ben bohóckodni… Remélem, ott “fenn”, az ArenaNetnél sem felejtették el, hogy nem csak attól élmény egy MMO, amit sok munkaórával a fejlesztő cég elkészít. Bár a GW2 sose lesz sandbox játék, ahol a játékosok “készítik” a játékélményt, attól még érdemes odafigyelni arra, hogy miket találnak ki.

(Jut eszembe, “valamikor” megjelenik Nyugaton is a Koreában már sikeres, Japánban OBT-nél járó ArcheAge, ami viszont sandbox alapokon épül. Az egyik testvérblogunk foglalkozik vele.)

Advertisements
Kategóriák:Fun posztok
  1. MaDFoX
    2013. július 30. - 10:04

    Tuti nagy sikere lenne a Bollaballnak ha official is megcsinálnák, biztos vagyok benne, hogy Anettnél most tapsikolva ujjongva pörögnek az irodaszékekkel, hogy mekkora ászt húztak ingyen! :D
    Azért remélem az NPC legalább Bolla lesz… ;)

  2. Kika Queen
    2013. július 30. - 10:04

    hatalmas játékok :D

  3. Mephike
    2013. július 30. - 14:44

    Nagyon jó! Remélem hamarosan tényleg beteszik ezt a játékmódot! :)
    “mekkora ászt húztak ingyen!” Azt hiszem örülhet a fejük! :)

  4. Gandarel
    2013. július 30. - 16:35

    :DDD

    Hasonlót csináltunk mi is custom arénában, de ezt jobban kidolgozták. Még engedném a Sanctuary skill használatát, hogy lefedhessék vele a “labdát” vagy akadályozzák az enemyt.

    De megérne egy minigamet. Főleg ha az asura playereket 50% eséllyel labdának osztja be.

  5. nedvedicious
    2013. július 30. - 19:50

    Ahhahahaa ez kirááály! Nagyon tetszik! XD

  6. 2013. július 30. - 20:30

    Apropó ArcheAge: Nem játszottam vele, de rengeteg anyagot megnéztem, olvastam róla, amikor a koreai vagy kínai bétára 2012-ben benéztek a nyugati újságírók. Érdekes lesz, hogy milyen lesz a fogadtatása, mert ilyesmi még nincs, főleg ilyen minőségben. Ott aztán tényleg a közösség kreativitására lesz szükség, hogy mire használják.

    Ha a GW2 kiverte a biztosítékot sokaknál azzal, hogy kevés iránymutatást ad, hogy konkrétan milyen feladatokat teljesítsen a játékos, akkor az ArcheAge igazi trollkodás lesz nekik. :) Lesznek azért bőven függők, akik nem bírják majd abbahagyni az építkezést, a mountok tenyésztését, meg nem mernek kilogolni, mert nem akarják otthagyni az értékes cuccaikat. Szépen meg kell szervezni a szomszédokkal, hogy kinek mi lesz a dolga, amíg a másik távol van, meg egyéb érdekességeket hallottam róla. Nagyon furcsa lesz a többi MMO után. Aztán majd rámondják az okosok, hogy nincs benne “end-game”. Biztosan kipróbálom, de az asszonynak nem merem megmutatni, mert félek, hogy akkor oda a kényelememnek. ;)

    • 2013. július 31. - 12:07

      “Ha a GW2 kiverte a biztosítékot sokaknál azzal, hogy kevés iránymutatást ad, hogy konkrétan milyen feladatokat teljesítsen a játékos” Azert szerintem az mas, hogyha nem kapsz konkret iranymutatast (pl. TES:Morrowind meg butitot, de elvezetes folytatasok) es mas az amikor megcsinaltal mindent ami esszeru keretek kozott mozog (dungik, jumpingok, explore, es nemi pvp) es nincs mit csinalni, mert nem elvezezed cof p1-et 52X-re vagy barmelyik masikat.

      Ami fontos itt nem a GW2 fika a lenyeg, hanem amit irtal. Nem az a lenyeg, hogy fogjak a kezem es ugy vigyenek vegig a jatekon, hanem a jatekon amin vegigmegyek abban legyen tartalom (persze ezt a reszet barmikor lehet boviteni es gondolom meg is teszik).

  1. No trackbacks yet.

Itt és most várjuk a hozzászólásod!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: