Reklámok
Kezdőlap > Aktuális információk, Fun posztok > A Dragon Bash nóta eredete

A Dragon Bash nóta eredete

ea90704-Dragon-Bash-Dragon-Weapon-590x331

Üdv mindenkinek, Maclaine Diemer vagyok, újabb zenei témájú poszttal jelentkezem. Az ehavi Dragon Bash tartalomhoz valami könnyen felismerhető témát szerettünk volna párosítani, és felmerült az ötlet, hogy egy ArenaNetes dolgozó, Matthew Moore saját szerzeményét, a “Spawn the Dragon” című nótát használjuk fel ehhez. Átadom neki a szót, hogy elmesélje az eredetét.

Matthew:

2010-ben, mikor az ArenaNet először engedte a rajongókat játszani a Guild Wars 2-vel, az nem kis erőfeszítést igényelt. Miközben kéttucatnyian elrepültünk Kölnbe, hogy a GamesCom földszintjén demózzuk a játékot, a stúdió többi része Bellevue-ben maradt, és készült a mindent eldöntő éjszakázásra: azt kellett szimulálniuk, hogy a szerverek tele vannak játékosokkal, és ezért sok alkalmazott felcserélte a napirendjét, hogy a németországi demóval egyidejűleg játszhasson.
A hét folyamán a GamesCom üzleti központjában dolgoztam [sajtószobák, tárgyalók], és bemutatókat tartottam a sajtónak. Az egyik fülem mindig a bemutatót tartó kollégámat hallgatta, a másik pedig egy Ventrilo csatonát, amely az otthoni parancsnoki központtal kötött össze. Ilyesféle beszélgetések zajlottak:
“2 perc múlva vége a karaktergenerálásnak.”
“Vettem. Lesznek kísérők a tutorialban.”
“Az elementálnak vége. Milyen események futnak Shaemoorban?”
“Banditák a mezőn, még 5 hullám van hátra.”
“Oké, most kaptam a jelzést, hogy rögtön a Shattererre ugrunk. Hozzátok be.”
“Sárkány bent.”
“Most fogjuk befejezni, szólj a többieknek, hogy aprítsák fel gyorsan.”
“Shatterer vége, folytatás 15 perc múlva.”

Minden egyes alkalom után én és a többi demózó összcsatornás Ventrilo műsorszórásban adtuk tudtul az otthon maradottaknak, hogy milyen lenyűgöző fogadtatásban részesül a játék. De a túloldalon is hasonló izgatottság uralkodott. Na most jóleső dolog félbeszakítani egy játék naponkénti fejlesztését, hogy helyette éjszakánként játssz vele. Az is jólesik, hogy 8 órán át told folyamatosan. De az, hogy ugyanazt a 30 perces tartalmat sorozatban 50-szer végigvidd, na ettől a legelszántabb fejlesztőink is kissé morcosak lettek. Utólag visszaolvasva az akkori emaileket azt látom, hogy nagy örvendezések voltak az irodába rendelt kaják megérkezésén, képes mémeket küldözgettünk körbe, és versenyeztünk, hogy ki bír többet sebezni a háttérállatokba [nyuszikba stb.].

Ahogy telt-múlt a hét, ott mocorgott bennem az igény, hogy valamilyen formában kifejezzem, milyen élmény volt a lelkes rajongókkal találkozni, a belsős poénokat cserélgetni, csendben eltűnt alkalmazottak után kutatni, csutkára kimerültnek, de örömtelinek lenni, és az óceánon és időzónákon átnyúló egységben részt venni. A GamesCom utolsó előtti éjszakáján megpróbáltam papírra vetni mindezt.

Az utolsó sajtódemó után még egy utolsó összcsatornás adás során előadtam a cappella [csak énekhanggal] a “Spawn the Dragon” című nótámat. Amikor később felvettem belőle egy  gitárkíséretes verziót MP3-ba, hogy azok is meghallgathassák, akik lemaradtak az élő előadásról, kikerült néhány fórumra és netrádióba, de számomra már az első alkalommal betöltötte azt a küldetését, hogy megragadja annak az első bemutatónak az élményét.

Képzelhetitek, mennyire meglepődtem, amikor Steve Hwang megkeresett azzal, hogy a csapata felhasználhatja-e a “Spawn the Dragon” nótámat a Dragon Bash fesztivál zenei témájának. Nem kellett sokat győzködnie, hogy átírjam az alkalomhoz a szöveget; ugyan ki utasítaná vissza, hogy a saját szerzeményű nótájától visszhangozzék egész Lion’s Arch? Miután kaptam némi útmutatást Steve-től és Maclaine-től, azt hiszem, sikerült olyan formában újraalkotnom, ami jól tükrözi a fesztivál alapvető motívumát, a szívós kitartást. De a régi dallam újbóli elővételének öröme semmi volt ahhoz képest, hogy Maclanie mit vitt véghez vele.

Mindig is azt gondoltam, hogy Matthew dallama eléggé fülbemászó, a stúdónk többi tagjában is kellemes emlékként maradt meg. Számomra a refrén úgy hangzott, mint valami kocsmai éljenzés, talán már jócskán beszívott vendégek előadásában. Azt gondoltam, miért ne alakítsuk át pont olyanra? Matthew szövege tökéletesen passzolt ehhez. Olyan nóta ez, amit egész Lion’s Archban mindenki ismerne és szeretne.

Először is szükségem volt némi segítségre a cég más dolgozóitól. Akartam bele erős lábdobogást és tapsor a refrén során. Ezeket nagyon nehéz “hamisítani”, szóval a kétheti összcéges találkozók egyikén felvettem, ahogy a szobában mindenki dobog a lábával és tapsol. Aztán egy kis önkéntes énekes csapattal összeraktam egy demót: Bash The Dragon Demo.

Eredetileg Troy Bakert akartuk felkérni az éneklésre, a mi Logan Thackeray-ünk szinkronhangját. Az volt a koncepció, hogy Logan besétál egy krimóba, valaki elkezdi a nótát, és ő vezeti az éneklést. Időzítési gondok miatt ezt nem sikerült összehozni [hála Grenthnek, Logan takarodjon a királynője ablaka alá szerenádozni, másra úgyse jó – E], ezért úgy döntöttem, hogy ehelyett nagyobb tömeggel vesszük fel a demót — egy kis módosítással.

A nóta eredetileg C-mollban szólt, ami jól hangzott, de miközben dolgoztam rajta, beszereztem egy új játékszert:

Mivel a mandolinok másképp vannak hangolva, ezért más hangnemet kellett találnom. G-mollra váltottuk a nótát, amivel a kórus hangjai sokkal életszerűbben hangzanak. A nótának lelkesítőnek és vidámnak kellett lennie, hiszen kocsmai közönség adja elő, és a hangnem-váltás segített ezt a hatást előidézni.

Ezzel elérkezett a valódi vokálok rögzítésének ideje .Összegyűjtöttem egy csomó önkéntes énekest a játszószobánkban, és ők nagyon élvezték az egészet, miközben én egy asztalon álltam, és karjaimat lóbálva igyekeztem úgy csinálni, ahogy a kórusvezetők szoktak.

Hozzáadunk egy kis kocsmai háttérzajt és egy résztvevő közönséget,  és máris úgy hangzik, mint egy igazán bulis péntek este Tyriában: Bash The Dragon.

Eredeti: The Origins of the Dragon Bash Theme Song

(Ha valakinek van fogalma arról, hogyan lehet SoundCloudos lejátszót beágyazni WordPressen (!), ossza meg.)

Reklámok
  1. 2013. június 15. - 18:36

    “Az is jólesik, hogy 8 órán át told folyamatosan. De az, hogy ugyanazt a 30 perces tartalmat sorozatban 50-szer végigvidd, na ettől a legelszántabb fejlesztőink is kissé morcosak lettek. ”

    Akkor miért várják el tőlünk? :D

    • Shantey
      2013. június 15. - 19:00

      Nem vagy rá kötelezve, nem leszel hátrányban, ha mégsem teszed. Ha valami kell, dolgozz meg érte. Vagy valami ilyesmi.

      • 2013. június 16. - 07:37

        Na jó… megint témánál vagyunk, igaz, én hoztam fel… sorry.
        Azért most még válaszolok, de utána próbálom hanyagolni, mert szerintem itt elég sokszor leírtuk már.

        Tehát: Nem vagyok semmire se kötelezve, de nincs elég és megfelelő minőségű alternatíva. Szóval vagy grindelem a játékot, vagy full casual mód ránézek valamire időnként.
        Azért napi 3 óránál ha vki többet szándékozik játszani, már kínosan kevés a lehetőség, ami meg van, szvsz nem élvezhető 10. menet után.
        Főleg ha egy fractial difficulty is abból áll, hogy instant halj.
        2x dodge, omg.

      • Shantey
        2013. június 16. - 11:03

        Persze, értelek én, csak hát ez a sablon kifogás (csúnya szó rá) a helyzetre. *shrug*
        Az alternatív lehetőségeknél sincs nagyon másképp, csak ott igazából heti 1-2 óra az igazi játékélmény. Bár csak tört szerveren sikerült WoW barátunkat nyúzni (nem beszólni!), de volt már az a szint, amikor tényleg nem volt mit csinálni, csak az aktuális content legjobb instáját végigverni. Bár ha ott is van tíz csilliárd karaktered, akkor van dolog bőven, de ez nem mindenkire jellemző ugye.

    • Endrosz
      2013. június 16. - 08:48

      Hangsúly azon, hogy SOROZATBAN. Nincsen semmi gondom azzal, hogy naponta egyszer letoljam Shatterert egy sárgáért. Ha 50x kéne SOROZATBAN, én is morcos lennék…

  2. Lillienn
    2013. június 15. - 20:06

    Nagyon szeretem ezt a számot! :D Ez lett a csengőhangom ^^ Olyan hangulatos (jobb mint a “ködöshegység” a Hobbit-ból) Olyasmi mint valami kocsmanóta! :D

  1. No trackbacks yet.

Itt és most várjuk a hozzászólásod!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: