Advertisements
Kezdőlap > WvW > A WvW jövőjéről

A WvW jövőjéről

Üdv! Devon Carver vagyok, a WvW csapat koordinátora és egyik tervezője. Az elmúlt hónapok során új játékmechanizmusokat és változtatásokat kezdtünk el berakni a WvW-be. Ezek egy része apró volt, mások nagyobbak. Például talán észrevetted, hogy most már láthatod az összes embert, akik halálbrigádként átrobognak a hullád felett.

Most átálltunk az új, jelentős bővítésekről a meglevők kigyúrására, mert bár szeretünk mindent, ami van most WvW-ben, tudjuk, hogy még lehetne javítani rajtuk, és a folyamatos minőségnövelés a célunk. Emiatt szeretnék egy kis betekintést engedni abba, hogy mi milyennek látjuk a játékot, és hogyan remélük jobbítani.

Jelenlegi állapot

Ha az utóbbi időben beléptél WvW-be, akkor tapasztalhattad, hogy a játék felváltva lelkesítő és idegesítő tud lenni. Egy tornyot megvédeni “lehetetlen” esélyekkel szemben ostromgépek okos elhelyezésével és egy kis szerencsével a legszórakoztatóbb élmények egyike, amit valaha is átéltem egy videójátékban. Ugyanakkor az olyan elsöprő létszámfölény, amivel tényleg nem tudtunk mit kezdeni, hogy ne tapossanak a földbe, gyakran az erődbe szorulást és bánatos siránkozást eredményezett.

A nagy csoportok uralják a terepet általában, és ha egy ilyen nagy csoport sebesen arrow cartokat is épít, máris kezdheted fogalmazni a búcsúleveledet a szeretteidnek. A World Abilities egy nagyszerű lehetőség, de csak a WvW-fanatikusok képesek élvezni az előnyeit, mivel rengeteg időbe telik magas rangot szerezni benne. A támogató játék kiemelkedően fontos a győzelemhez, de a jutalmazása  — WXP, XP, arany, karma, badge-ek, egyebek — nem arányos a jelentőségével. Bár a falat javító játékosok lehetnek a döntő mozzanat egy csatában, nekik mégsem jár köszönet.

A jelenleg működő rendszerek nem annyira kialakultak, mint amennyire szeretnénk. A commanderek főszerepet játszanak a csatákban, de a parancsnoki eszközeik korlátozottak. A guildek is fontosak a stratégiai szinten, de nem jár megfelelő jutalom az aktív és pozitív szereplésükért. Ezeken akarunk javítani, mert egyrészt úgy gondoljuk, hogy ezek növelni fogják a játékosok részvételi szintjét a csatákban, illetve egyszerűen jobbá teszik a játékot.
Végezetül pedig látjuk, hogy a heti párosítások nem olyan dinamikusak, mint amennyire szeretnénk. Bár fontos, hogy a párosítások ne legyenek durván egyenlőtlenek, ugyanakkor kell egy kis változatosság is abban, hogy kik ellen mész hétről hétre, hogy más ellenfelekkel szemben is kipróbálhasd magadat. Ezért folyamatosan kiértékeljük és módosítjuk, hogy hogyan kalkulálódnak a párosítások, hogy az elvárt változatosságot bevigyük a rendszerbe.

Jövőbeli tervek

Ez mind nagyon szépen hangzik, de a megvalósításuk nem kicsi feladat — egyhamar nem végzünk vele. Ahhoz, hogy kijelölhessem az irányokat, el kell azt mondanom, hogy milyen WvW-t képzelünk el a jövőben.

Játékosok szerepei:

Ez olyasmi, ami idővel kialakult, és mi szeretnénk, ha tovább bővülne: a szerepek WvW-ben. Mindenki látott már olyat, hogy egy commander haditerveket vázol fel, aztán jön egyetlen thief, és összezilálja a terveket [Őszintén? Elég nagy balfék az a commander, akinek egyetlen, akármilyen kasztú játékos felborítja a terveit… – E]. Az a célunk, hogy a rendszereink bővítésével többféle szerepet tegyünk vonzóvá, ne csak ezt a kettőt. Felderítők, ostrommesterek, várvédők csak ízelítő azokból a szerepekből, amiket támogatni akarunk. Úgy gondoljuk, hogy ezek elengedhetetlenül fontosak bármilyen szerver sikeréhez WvW-ben, ezért megfelelően jutalmazni akarjuk az idejüket ezekre a feladatokra áldozó játékosokat.

Zergek:

Mindenki látott már zerget, aki WvW-zett, akár tagként, akár áldozatként. A zergelés fontos része a játéknak, de nem szabad, hogy ez legyen a legjobb stratégia a nyerésre.

Fontos különbséget tenni a nagy, de szervezett, stratégiai csapásokat végrehajtó, és az agyatlanul körbe-körbe rohangáló hordák között. Az előbbiek halálosak és eredményesek. Az utóbbiak is lehetnek halálosak, de gyakran képtelenek a stratégiára. Az a célunk, hogy a nagy csoportok szerveződését továbbra is támogassuk, viszont adjunk a kicsi, taktikai csoportoknak is eszközöket, hogy megkarcolhassák a nagy, de gyengén szervezett hordákat. Úgy gondoljuk, hogy jó móka egy zerggel rohangálni — de azt is gondoljuk, hogy a gondos tervezésnek és végrehajtásnak többet kellene számítania, mint  a puszta mennyiségnek.

Ennek elérésre érdekében finomítani fogjuk a pontozási rendszert, hogy az okos játékot jutalmazzuk, és hogy a taktikai fölény győzhessen a számbeli fölény felett. Módosítani fogjuk az ostomgépeket is, és újabbakat hozunk be, hogy a jobban szervezett csoportok előnyhöz jussanak, miközben nem felejtjük el azt sem, hogy az inkább casual játékosok továbbra is gond nélkül beugorhassanak a WvW-be, és élvezhessék azt.

Változatosság:

A WvW egyik nagyszerű tulajdonsága, hogy milyen sokféle dolog történhet veled, miközben játszol. Minden egyes játékalkalom egy külön történet, és bár a csapatod végcélja mindig ugyanaz, az egyes alkalmak céljai nagyon változóak lehetnek. De ezzel együtt is van még tennivalónk azon a téren, hogy a WvW-t egy még sokkal változatosabb élménnyé tegyük. Első körben a párosításokon variálunk. Egy csomó módosítást hajtunk végre nem csak abban, hogy hogyan hozzuk létre a párosításokat, hanem abban is, hogy hogyan pontozzuk a végeredményt.

Jelenleg a játék azt jutalmazza, ha elfoglalsz egy célpontot, az elfoglalását pedig nem igazán, és azt a szervert, amelyik utoljára “lép ki” aznap. Már dolgozunk néhány ötleten, hogy akkor nagyobb legyen a jutalom, amikor a játékosok ténylegesen  játszanak, és hogy nehezebb legyen a területeidet megtartani a tényleges őrzésük nélkül.
Ötleteltünk arról is, hogy hogyan lehetne heti szinten változatosabbá tenni a meccseket. Képzeld el, hogy olyan szabálymódosításokat rakunk be, amelyek csak egy hétig érvényesek, aztán visszasüppednek a Mistsbe [GW1-ben már működött egy ilyen rendszer havi szinten, a Flux, talán a legjobb dolog, amit valaha is kitaláltak MMO PvP-hez. – E]. Erről később bővebben is szólni fogunk, szerintünk a változatosságra vágyóknak meg fogja adni, amit kívánnak.

Ostrom:

Az ostromfegyverek alapvető részei a WvW-nek. Nem csak azért, mert a célok elfoglalásának és megvédésének elsődleges eszközei, hanem azért is, mert egy jól elhelyezett ostromfegyver egy szívdobbanásnyi idő alatt megfordíthatja egy csata menetét. A World Ability-k elkezdték bővíteni a meglevő ostromfegyverek lehetőségeit, és a meglevő egyensúlyon is többször változtattunk.

Az eddigieknél jóval alaposabban meg fogunk vizsgálni minden ostromfegyvert,  hogy olyanon legyenek, amilyennek szánjuk. Az arrow cartoknak halálosnak kell lenniük a nyílzáporba ragadt játékosokra nézve, de kell, hogy legyen megfelelő ellenszerük is a többi ostromgép között — nem akarjuk, hogy “MOAR arrow carts!” legyen a válasz minden helyzetben. A WvW sajátos keveréke játékosok más játékosok elleni és különféle harci gépezetek elleni küzdelmének, és olyan módosítások bevezetésére készülünk, amelyek indokolttá teszik minden egyes ostromgép használatát bizonyos helyzetekben.

És még…?

Ez csak bemutató volt abból, hogy mit szándékozunk berakni WvW-be. Rengeteg ötletünk van (némelyik nagyon vad, mások kevésbé), amelyek berakásával reményeink szerint egy még ragyogóbb játékká tesszük a WvW-t, és ezáltal az egy éveken át bővülő, fejlődő játékforma lehet.

Eredeti: Devon Carver on the Future of World vs. World

Advertisements
Kategóriák:WvW
  1. Bubi
    2013. június 8. - 12:12

    Bizony-bizony, a Flux kell ide, imádtam RA-ban :D

  2. 2013. június 8. - 12:18

    Hm, vajon miből jöttek rá, hogy nem oké, hogy a zergek (vagy durvább verziójuk a blobok) teszik ki a játék nagy részét? :o

  3. Mephike
    2013. június 8. - 12:53

    Köszi a fordítást Endrosz!

  4. 2013. június 8. - 13:15

    Commanderként örülnék, ha adnának valami hasznos csomagot. :)
    Egyébként nehezen bevehető erődök kellenének, hogy ne tízpercenként váltsanak gazdát…
    Mondjuk a zerg elleni törekvéseknek örülök, pontozás terén. Több észt kell a WWW-be erőszakolni.

    • 2013. június 8. - 13:45

      Hát én konkrétan az agyatlan zergelés miatt nem vagyok hajlandó WvW-zni. De ha be is megyek, már nem használom a commander jelzést se inkább.

      • 2013. június 9. - 08:56

        Zergelni valamennyire mindíg kell, mert az ellenség is arra számít, hogy mindhárman zergelünk…

        Voltak próbálkozásaim tényleges squadok kiépítésével (Squad egyébként a party létszám igazából, a comm. squad meg inkább Army vagy Century), és ballistákkal, trebekkel gyengítették a várfalakat, amíg nem jött a nagy zerg, és mosta el őket a színpadról.

        Onnantól kezdve, hogy van (és mindíg lesz!) egy zergelő szerver, a jelenlegi játékszabályok alapján nincs megfelelő módszer…
        Komolyabb, konstruktív felépítésű WWW kellene, ahol egy várat bevenni nem percek kérdése, hanem komoly ostrom.
        Na akkor nem hit’n’run lenne az egész…

        Nem is beszélve a titkos kémkedésekről, szabotálásokról…
        Szvsz itt keményen újra kéne gondolni az egész harcrendszert is.

      • 2013. június 9. - 11:06

        Igen, ez a jó, hogy végre ezen dolgoznak (elvileg), hogy ne a zergelés legyen a tuti. Ha nem az lesz a tuti, akkor nem lesz “kötelező” mindenhol azt csinálni. Amúgy a zergelésből, mint feljebb írtam is az agyatlan verziót nem szeretem, ha TS-en van mindenki a csapatból, csak a koordináció miatt már hadseregnek lehet nevezni és nem zergnek.

  5. Brock Samson
    2013. június 8. - 14:47

    Amikor betaban jatszottam, elkepzeltem, ahogy a kezdeti rohangalas es felfedezes utan WvW-ben minden varat elfoglal, epitget, fejleszt es vedelmez majd egy guild, az ellenfel pedig mindenfele ugyes taktikaval probalja meg megszerezni azt.

    Bar szeretem a WvW-t, de sajna valoban nem mutatta meg valodi potencialjat. Gyakorlatilag abbol all a dolog, hogy egy vagy ket zerg rohangal elfoglalni objektumokat, majd magara hagyja oket, hogy tiz perc multan ismet elfoglalhassa. Es igy koroznek egesz allo nap…

    Ahogy a fejlesztoi streameket neztem ok maguk is tizpercenekent megdoglenek egy atvonulo zerg keze altal, akarmennyire is taktikusak es ugyesek. Ugyhogy hajra!

  6. Koponya24
    2013. június 9. - 07:55

    Volt egy játék a nevére már nem emlékszem,beléptél a szerverre és választhattál csapatot Alfa-Béta..stb ott is voltak commanderek akik ezeket a csapatokat irányitotta + külömböző jelzéseket tudott kirakni a mapon .Mivel a map is 4zethálós volt a felderítők pontosan adták az infót hogy pl b13 sectorba ellenséges tevékenység folyik elég volt oda menni és a kommander le tette az ikont hogy pl gépfegyver kell akkor csináltuk is.WvW-n Eu szerveren játszom nincs összetartás,sokan nem értik az angolt,amikor elfoglalunk egy várat nem értik mit kellene csinálni ..stb.

    • Thorlin
      2013. június 9. - 11:26

      Ha a toplista csúcsa a cél, akkor nyilván T1+T2-ből érdemes szervert választani. Gandarán sokan beszélnek angolul (:-P), van TS és nem tör a csúcsra, nincs queue. Viszont kiszolgálja azt a fun-faktort amit casual-ként igényelnék. A commanderek tényleg vegyesek, de pár kanyar után azért lehet látni ki után érdemes menni, és mindegyik map-en van mit csinálni, ritka az eszetlenkedés. Itt amolyan alsó-középosztályos stíl dívik.

  7. Mephike
    2013. június 9. - 09:05

    Koponya24: Ha komolyan gondolod a WvW-t, akkor érdemes jól meggondolnod, hogy melyik szerveren játszol. Illetve, hogy képes vagy-e veszíteni is időnként. Jelenleg a Piken-en játszok, ez a szerver egy közepes erősségű szerver, vannak nála gyengébbek, de akad nála jópár erősebb is. Most, hogy végre ismét változnak az ellenfelek így van mikor nyerünk, van mikor veszítünk. Az emberek nagy többsége az utóbbit nehezen viseli. Javaslom gyűjts össze x hét alatt némi gemet és válts szervert, megéri. Ha erősebb magyarok által is használt szervert keresel, akkor a Desot javaslom.
    Még egy fontos dolog, ha idegen commanderrel mész mindig figyeld mit tud, próbáld megfigyelni melyik mire képes. Nincs idegesítőbb annál ha a commander béna…
    (Kivettem flame elkerülése végett – zhorak)

    • Gandarel
      2013. június 9. - 10:03

      Deso hónapok óta utolsó helyen végez, akárki az ellenfele. Nagyon csúszik le.

    • corzi
      2013. június 9. - 16:56

      Ahogy Gandarel is mondja Deso tényleg elég szar WvW szempontjából, véletlen se menj oda vagy ha mégis akkor ne várj tőle sokat.

      • Gandarel
        2013. június 9. - 17:24

        Droppolni akartunk T1-ből, kezdünk túlteljesíteni :D

      • Bubi
        2013. június 9. - 17:28

        Gandarel: SFR is pont ugyanezt akarta… Nem jött össze…^^

      • Zarache
        2013. június 12. - 09:23

        Gandarel ennek sajna megvan az oka. A megmaradt nagy guildek csak kisebb letszamban mennek be WvW-re es csak azert, hogy a commandereket kepezzek ki. Nagy guildeknek az a terve, hogy T3-T4-re essen le Deso es ott ujra szervezik az egeszet csak sajna ez egy ketelu fegyver mert sok kisebb guild mar lepett Iron Trianlge utan vagy masik serverre. Ha ennyire le akarjak vinni a pontokat az emberek sajna lefognak lepni.

  8. 2013. június 9. - 14:38

    Na ez megint olyan téma amibe szívesen beleszólok a szokásos pontos rendszeremmel.
    _______________________________________________________________________
    Védők erősítése:

    1) Ha lehetne hatalmas területekre letenni csapdákat, akkor máris gondban lenne a zerg rendszer. –> Felderítő csapatokat kellene küldeni a zergek előtt!

    1.1) Csapda típusok:

    – Supply “elejtés” –> Aki végigfut a csapdán az “elejti” a nála levő supply 30-50% -át.

    – Boon leszedő csapda–> A boonokat átalakítja Condition-ra. Erre a mechanizmus megvan már írva csak át kellene ültetni aoe-spellbe ezt.

    – “Figyelő” csapda—> Letételtől számított 5-10 percig látod az ottani mozgást a mapon. Így ha közeledik a megszokott úton a zerg feltudtok készülni és oldalba tudjátok támadni őket.

    – Skill tiltó csapda–> Azonnal aktiválódik, mikor elérték a belső kör területét és felrobbanva 1-2 másodpercig letiltja az összes skillt az ellenfeleknek, akit ért a hatás. Ez az aktiválási módszer már létezik az új történetes “dungeonban” a karka szigeten.

    – Speciális Condition csapda–> Letiltja a gyógyulást és az elrejtőzést azokon akik átmennek rajta.

    Amiért csapdákról van szó ezért az ellenfelek számára nem látszódnának alapból. A hatósugaruk nagysága változó lehetne. Valamelyik az aktiválást követően azonnal eltűnik, de lennének olyanok amik az aktiválás után pár másodpercig még aktívan kifejtik a hatásuk.

    1.2) Csapda buffok wvw-s pontokból:

    – Több ideig marad lent a földön a csapda.

    – Nagyobb területre hatnak a csapdák.

    – Nagyobb az aktiválási terület.

    – Erősebb hatásúak a csapdák.

    – Olcsóbb a beszerzésük 10-20% al.

    2) Buffokkal:

    – A rendszer egész mapra érvényes már. Ha az ellenfelek többen vannak, akkor boon-t kap a játékos. Ennek egy átalakított változata lenne ami a várakon belül hat és a vár körüli emberek számát venné figyelembe. Különböző fokozatai lennének.

    = Max hp növekedés

    = Védelem növekedés

    = Sebzés növekedés

    3) Map jelzések (Commanderek tudják használni):

    – Segélykérés–> Túl sokan vannak a támadók és sürgősen szükségünk van segítségre. Ez egy felirat lenne a chat ablakban és mapon is jelölést kapna a segély kérő vár.

    – Támadási terv –> Squadban lévő emberek mapjára rajzol vele a commander. (Ehhez autómatikusan csatlakoznának a squadhoz az emberek a commander közelében és kikapcsolható opció lenne a játékosoknak. Sajnos 50-100 emberből 20-30% hajlandó csatlakozni a sqadhoz és így megnehezítik a commander munkáját most.)

    _____________________________________________________________

    Támadók erősítése:

    1) Csapdák: Támadáshoz és védéshez egyaránt használható amit fentebb már leírtam.

    1.1) Csapda figyelés (WvW pontos fejlesztés)

    – Látod a csapdákat.

    – Látod a csapda típusát.

    – Nagyobb területen tudod felfedni a csapdákat.

    – Az általad látott csapdákat látják a többiek is körülötted.

    2) Buffokkal:

    – Lásd feljebb csak így fordított állásban. Ha a védők vannak sokkal többen, akkor ti kapjátok a hatást.

    3) Map jelölések:

    – Támadási terv–> Lásd feljebb.

    – Támadási célpont–> Ha elfoglalsz egy pontot commanderként, akkor a körülötte lévő pontok közül megtudod jelölni,hogy melyiket szeretnéd támadni.

    _________________________________________________________________

    Pont rendszer változás:

    – Ha régebb óta van birtokotokban a vár, akkor több pontot adna. Maximálisan annyi pontot tud adni, mint a mostani rendszerben! Ezt úgy képzelem el,hogy elfoglaljuk az egyik várat. Elsőnek kapunk 10 pontot, majd a következő pont osztásnál 15 pontot…stb és így érné el a végén a maximális pontot.

    _________________________________________________________________

    Commander változások:

    – Squadba automatikusan csatlakoznának az emberek.
    – Supply info megjelenne folyamatosan felül
    – Látszódna ,hogy a csapatban összesen mennyi és milyen ostromgép található. (Baloldalt felül az ostromgépek, jobb oldalt a csapdák).
    – Támadási terv rajzolásnál el lehetne helyezni az ikonokat,hogy hova milyen csapdát/ostromgépet építsünk.

    __________________________________________________________________

    Mint látjátok így vissza szorulna az angol nyelv hiánya. Illetve ha nem tudod a “zerg” TS címét, akkor is tudna irányítani a commander. Így élvezetesebb lehetne a wvw és sokkal több taktika létezhetne. Megjelenne a csapda letevő csapatok, a csapda “figyelő” csapatok és a zergek mellet megérné védeni is a várakat.

    __________________________________________________________________

    Ennek egy hiánya van. Nem vagyok annyira jó angolos,hogy ki írjam a hivatalos csatornára nekik most. De egyszer lehet nekiállok és lefordítva megírom ezt nekik. Viszont akkor jobban átláthatóbbra csinálom meg az egészet. Véleményeteket kérném addig is,hogy mi az ami hülyeség az általam leírt dolgokból és mi az amit változtatnátok és milyen irányba.

    • Bubi
      2013. június 9. - 15:59

      It’s a TRAP! :P

      http://wiki.guildwars2.com/wiki/Supply_Removal_Trap
      http://wiki.guildwars2.com/wiki/Stealth_Disruptor

      Keveset vannak használva, meg tudom érteni, hogy miért, de léteznek :)

      • sothor
        2013. június 9. - 17:58

        Ha így működne a rendszer ahogy lefestetted, Isten bizony visszamennék játszani. Csináld csak a fordítást :)

    • 2013. június 9. - 18:19

      Nekem tetszik. Írj a blog e-mail címére (variancegw2@gmail.com), és segítek lefordítani.

    • 2013. június 9. - 23:59

      Nekem is tetszenek a fent leírtak, egy kicsit viszont tovább gondoltam. Jó lenne például, ha WvW-ben mindenki kiválaszthatna egy Role-t, pl.: scout. Ezek a Role-ok hasonlóan működhetnének, mint a szakmák: egyszerre egy lehet aktív, szintek lennének amik az adott Role-hoz bónuszokat, képességeket adnak és egy kisebb összegért válthatod a Role-od. Minden Role-hoz lenne 3 képesség, melyek hasonlóan a kaszt spec képességekhez egy külön skillbar-on helyezkednének el. A scout csak egy a sok lehetséges Role-ok közül (pl. a trap-eket csak a scout látja (ez lenne az egyik skill-je passive-ban), feljelölheti a trappeket, hogy lássák a csapattársai, stb.), de lehetne ugyancsak egy Supply hordozó Role is, egy Javító Role és még sorolhatnám a végtelenségig. Ezekkel már elég jó taktikákat lehetne kivitelezni és sokkal jobban számítana a csapatmunka, mint most.

    • 2013. június 10. - 07:14

      Ez fasza. Megosztanád a topicomban, kérlek? :)

    • 2013. június 11. - 07:50

      Lehetne valami “virtuális aláírásgyűjtést” szervezni, vagy csak linkeljétek a fórumos bejegyzést és mindenki bökjön alá valami támogató megjegyzést.

  9. peti2054
    2013. június 9. - 19:56

    Kösz fordítást Endorosz!! Azoknak akik nem tudnak angolul pl én sokat jelent hogy ezen az oldalon a fris híreket elolvashatják magyarul. :)

  10. ddd
    2013. június 10. - 07:29

    Új WvW mapok! Azok kellenének már… + azok amiket leírtak ide néhányan.

  11. Mephike
    2013. június 10. - 16:29

    Új WvW map nem csak annyiból áll, hogy valaki összedob egyet, beteszik és mindenki happy… Illetve ha lesz is új map, szinte biztosra veszem, hogy a köv kiegben lesz, ha lesz.
    Helosz az ötletek jók, bárcsak mindenki aki sarat dobál a játékra csak fele ennyi értelmes építő jellegű kritikával jönne. Külön plusz piros pont azoknak, akik segítenek lefordítani angolra ezt a listát. Bízom benne, hogy hónapok múlva (ennyi idő bizony kell ehhez) egy-két ötleted megvalósul majd!

    • Gandarel
      2013. június 10. - 16:44

      20x ennyit írtam official forumra, nem arcoskodás, csak mondom…

    • 2013. június 11. - 14:45

      Írtunk páran nekik is ötleteket, gondolom sejted mennyire érdekelte őket…

      • helosz
        2013. június 12. - 01:16

        Ha életképesnek ítélték az ötletet, akkor megvalósítják talán vagy picit átalakítják. Viszont ehhez idő kell,míg olyan állapotba kerülnek,hogy a nagy közönségnek bejelentsék.

  1. 2013. július 18. - 22:02

Itt és most várjuk a hozzászólásod!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: