Reklámok
Kezdőlap > Aktuális információk, WvW > Nagy változások a WvW párosításokban

Nagy változások a WvW párosításokban

gw2_banner_blogheader-600x217

Üdvözletem, WvW-s társaim! Belefáradtatok már az állandósult párosításokba? Szeretnétek kipróbálni magatokat más ellenfelek ellen is? Mi itt az Arenanet-nél hasonlóan érzünk.

Egészen eddig, a szerverek kizárólag a rating-jük alapján sorsolódtak össze. Ez nem sok változatosságot eredményezett a párosításoknál, valójában különböző szintekre zárta a szervereket, amelyből nem tudtak szabadulni. “Muwhahahahaha” mondaná a Guild Wars 2-es WvW párosító rendszer ha egy gonosz úr lenne egy rakás kód helyett. Szerencsére nem az, ezért képesek vagyunk rajt változtatni.

Ahogy egyes szerverek ugyanazokkal a szerverekkel játszanak újra meg újra, a rang adataink egyre pontatlanabbá, így egyre haszontalanabbá válnak. Tehát mit fogunk vele kezdeni? Legegyszerűbben úgy tudnám mondani, hogy hétről-hétre kicsit megkuszáljuk a párosításokat, így az egyes szerverek még mindig hasonló erősségűek ellen fognak harcolni, de egy kicsit elnézőbbek leszünk azon a téren, hogy ki játszhat kivel.

Szeretnék egy kicsit belemenni a technikai részletekbe is, de gondoltam röviden is elmagyarázom a dolgot azoknak, akiket nem érdekelnek a részletek, így ők gyorsan elolvashatják azt és mehetnek dolgukra.

A rövid verzió

Alapjában véve, amikor van egy rangsorod egy adott versenyben, akkor normális esetben ott a párosítások nem pontosan ugyanabban az időben történnek. Normális esetben elég sok csoport van a ranglétrán amelyekből lehet választani, ami azt jelenti, hogy a párosítás készítésekor a hozzád legközelebb állóval kerülsz össze. A WvW esetben, csupán 24 szerver van és a sorsolások is egy időben történnek.

Hogy megoldjuk a dolgot, részben véletlenszerüsítjük a szerver párosításokat, azzal a kitétellel, hogy nem párosítunk olyan szervereket, amelyek rating-je kívül esik egy elfogadható sávon. Ezt a sávot a szervered rating-je és eltérése [deviation] alapján határozzuk meg (mindkét szám megtalálható a leaderboard-on).

Ássunk mélyebbre!

Nézzük meg, hogyan is fognak működni a számok. A rating rendszerünkben a szerverek rating száma nem azt a célt szolgálja, hogy pontosan megállapítsa milyen “skill”-es egy szerver. A rendszer sokkal inkább a rating és az eltérés kombinálásával egyfajta bizonyossági intervallumot állapít meg, amelyen belül található a szerver valódi rating-je. Ez az a koncepció amit arra fogunk használni, hogy melyik szerver melyikkel kerüljön össze véletlenszerűen. Azzal, hogy a párosítás céljából véletlenszerűen adunk hozzá vagy vonunk el egy szerver rating-jéből, hétről-hétre friss meccseket tudunk létrehozni olyan szerverekkel, amelyek viszonylag közel állnak egymáshoz rating terén.

Két konfigurálható változó van a párosítás rating variánsában: egy fixált alap érték és a szerver eltérés százaléka. Így egy szerver lehetséges rating variánsa a következőképp alakul: Alap Variáns + Eltérés Variáns * Szerver Eltérés [Base Variation + Deviation Variation * Shard Deviation]. A lehetséges rating variánst egy egységes véletlenszerű számmal szorozzuk meg, ez a szám -1 és 1 között van; mindezek után készen van a szerver rating variánsa, amivel a párosítások megtörténnek. Így: Végső Rating = Szerver Rating + Véletlenszerű szám (-1;1) * (Alap Variáns + Eltérés Variáns * Szerver Eltérés). Ezt minden szerverrel megcsináljuk, újra-rangsorolunk a rating-ek alapján, majd a megkevert sorrend szerint elkészítjük a hét hármas csoportjait. Csak, hogy tiszta legyen, ez a véletlenszerű módosítás csupán azokra a számokra lesz hatással, amik alapján a párosítást végrehajtjuk. A valós rating-et továbbra is csak a győzelem vagy a vereség változtatja meg.

Vessünk egy pillantást a leaderboard adatokra és használjuk ezeket a számításokat, hogy megnézzük, hogyan alakulna a sorrend, ha most is aktív lenne ez a rendszer. Ha az alap variánst 40.0-ra vesszük, az eltérés variánst pedig 1.0-ra, akkor a következő párosításokat kapnánk a hétre (párosítás rating alapján csökkenő sorba rendezve):

Rang Név Rating Eltérés Lehetséges Variáns Véletlenszerű szám Párosítási Rating
2 Jade Quarry 2180.851 176.2303 216.2303 0.167177763 2216.999498
4 Dragonbrand 2023.817 176.8123 216.8123 0.703595965 2176.365059
5 Fort Aspenwood 1958.548 175.8177 215.8177 0.721069753 2114.167116
3 Sanctum of Rall 2130.115 176.3804 216.3804 -0.496884461 2022.598442
1 Blackgate 2200.649 175.9742 215.9742 -0.978383984 1989.343702
8 Kaineng 1798.321 182.6282 222.6282 0.146321985 1830.8967
6 Tarnished Coast 1949.458 176.1932 216.1932 -0.56815809 1826.625884
7 Maguuma 1803.074 178.905 218.905 -0.013139824 1800.197827
10 Sea of Sorrows 1707.325 180.5936 220.5936 0.316896307 1777.230497
12 Stormbluff Isle 1562.257 178.6835 218.6835 0.720972111 1719.921705
13 Ehmry Bay 1489.858 180.5763 220.5763 0.765518262 1658.713486
9 Yak’s Bend 1750.096 179.4582 219.4582 -0.873281472 1558.44702
11 Crystal Desert 1576.675 178.5518 218.5518 -0.11919477 1550.624769
16 Darkhaven 1290.642 180.8669 220.8669 0.952418273 1500.999472
14 Anvil Rock 1362.433 176.8037 216.8037 -0.421012361 1271.155562
18 Sorrow’s Furnace 1202.161 180.3537 220.3537 0.303410949 1269.019125
15 Borlis Pass 1352.966 177.0146 217.0146 -0.466159275 1251.802931
21 Northern Shiverpeaks 1070.686 176.3384 216.3384 0.487671274 1176.187523
17 Isle of Janthir 1214.426 180.1848 220.1848 -0.346931569 1138.036842
23 Ferguson’s Crossing 910.7169 176.9117 216.9117 0.623797905 1046.025964
19 Devona’s Rest 1090.529 179.1055 219.1055 -0.53300383 973.7450293
22 Henge of Denravi 953.2776 176.8161 216.8161 0.049128084 963.9293596
20 Gate of Madness 1082.798 178.147 218.147 -0.649966477 941.0092629
24 Eredon Terrace 883.4587 177.1358 217.1358 -0.753274572 719.8958232

Látható, hogy a párosítások így is egyértelműen a magasabb rangú szerverektől az alacsonyabb rangúak felé haladnak fentről lefelé, de néhány párosításnál sokkal nagyobb a rating-ek közti különbség, mint amihez hozzászoktunk (például, a rank 8-as Kaineng a rank 1es Blackgate-el került össze). Ez teljesen véletlenszerű és semmi sem garantálja, hogy a párosítások így nem fognak ismétlődni egyik hétről a másikra. Azonban a hasonló párosítások esélye nagyban csökkent. Ideális esetben, a játékosok ritkábban fogják látni ugyanazokat az ellenfeleket egyik hétről a másikra. Reméljük, hogy a szeretett WvW közösségünk élvezni fogja ezeket az új lehetőségeket, hogy szembeszálljon a ranglistával és, hogy megvédje a csapata listabeli pozícióját a kihívók egy szélesebb köre ellen.

Ezenkívül, a WvW leaderboard-hoz hozzáadunk még egy “Tier” oszlopot, így mindenki láthatja majd a saját szerverének párosítását. Jelenleg a csoportok értelemszerűen vannak megjelenítve, mivel minden hármas csoport egy párosítást jelent, de a rating-ek megváltozása után, már nem ez lesz a helyzet. A játékosok tudnak majd a Tier oszlop alapján sorba rendezni, hogy megnézzék a párosításokat, illetve a rating oszlop alapján is megtehetik ezt, hogy láthassák, melyik szerver, hol áll.

Zárásképp

Ez a kutyulás vajon segíteni fog abban, hogy a szervered gyakrabban nyerjen? Nem, ehhez a hatalom a ti kezetekben van.

Vajon Kaineng jobb, mint Jade Quarry? Ezelőtt sosem tudhattuk meg, de hamarosan talán bebizonyíthatják.

Hogyan fog teljesíteni Ruins of Surmia Gandara ellen? Sosem tudhatod.

A WvW nagyban szól a taktikáról és ha állandóan ugyanazokkal a szerverekkel harcolsz, ugyanazokkal a taktikákkal, akkor sosem fogsz semmi újat tanulni, amihez aztán alkalmazkodhatsz. Itt az esély, hogy a szervered összegyűljön, embereket toborozzatok és megpróbáljatok legyőzni egy fölöttetek álló szervert. Ahogy közületek sokan, mi is szeretjük az olyan történeteket, ahol az elnyomottak feltörnek, hát most megírhatjátok a sajátotokat WvW-ben. Végezetül, ez az egész új, friss párosításokat fog hozni, belenézhettek más csapatok taktikáiba, kis változatosságot vihettek Eternal Battlegrounds-ra és segíthettek minket abban, hogy egy új, pontosabb WvW rangsort állítsunk fel.

Eredeti cikk: GuildWars2.com

Reklámok
  1. ubi
    2013. május 25. - 16:23

    “Ez nem sok változatosságot eredményezett a párosításoknál, valójában különböző szintekre zárta a szervereket” igazából ti csináltátok meg úgy a rendszert, hogy elzárja, ennyi eszetek VOLT…

  2. Sárki
    2013. május 25. - 16:52

    Ó ez nagyon jól hangzik. csak ha egy szerver hátul van egy tierben, az valószínűleg nem azért van, mert olyan epic jók wvwben…

  3. Kozzy
    2013. május 25. - 19:39

    Egy jól kiválasztott véletlen értékkel tényleg lehet kicsit megvariálni a dolgokat.
    De ha túl nagy akkor olyan párosítások lesznek amik nem lesznek nagyon élvezetesek..pl 2 tier-el eltérő szervereket már nem igazán szabadna párosítani..mert az nem igazán “fun”..
    Hiába mondják hogy a taktika számít..sokat számít ez tény..de a létszám (wvw tekintetében) is.

    • 2013. május 25. - 20:35

      Jaja, de nem is annyira a létszám, mert ha folyamatos queue van, az azt jelenti, hogy max. létszámon vagyunk. Ha egy másik szerver jobban szervezi a zergeket és jobban kommunikál, összeszokottabban reagál, akkor hiába egyenlő a létszám. Végülis ez a WvW lényege. Nem véletlenül alakult ez így, de azért a WvW patch-ek miatt már teljesen más lehet a helyzet.

      Nem rossz ez a próbálkozás, mert egy kis szórást tényleg bele lehet vinni, csak óvatosan.

      • 2013. május 25. - 23:08

        Szervezés :D Jó, hogy mondod. Piken Square ebben katasztrofális. Van közös TS, de senki nem használja kb. Partyt se használnak. Érted, ők kemények. Szakadjanak ketté…

      • helosz
        2013. május 27. - 01:20

        Hát most nem tudom milyen a szervezés… Régen mikor nem 2-3 órát kellet várni akkor így nézet ki a rendszer:
        – A zerg végét bevártuk és viszonylag kis területen belül mozogtunk—> Manapság nem látom ,h bevárnák a lemaradt embereket…
        – Figyeltük ,hogy mennyi építő anyag van a tömeg birtokában és annak a felével számoltunk (, mert konkrétan ennyien hajlandóak általában elhasználni) és úgy kértük,hogy mennyi ostromgépet építsenek és hova.
        – Ha valaki feljött megkértük,hogy ha összejön 20-30 fő mögötte támadja be a várat xy felől ,hogy a védők tömege ketté váljon és betudjunk törni.
        – Ha mentünk valahova mindig volt írva 3 csatornán ( map, squad, sima) és az emberek felfogták.
        – A commanderek használták a közös ts-t és a zerget is felhívták és így tudtunk egymásnak szólni ha gond volt valahol.
        – Ha hazateleportáltunk vagy másik mapra mindig szóltunk előre,hogy hova jöjjenek az emberek és követtek.
        – Ha tudtuk,hogy jött fel egy jó commander akit mi is követtünk/követünk néha akkor megkértük,hogy kapcsolja le a commander rangot és jöjjön oda hozzánk majd mi lekapcsoltuk a commander rangot és ő pedig bekapcsolta és követte őt autómatikusan a zerg.
        – Bármikor ment fel az ember 2-3 commander volt 1 mapon MINIMUM.

        Most mikor kivártam a több órás várólistát a negyedét nem láttam azoknak amiket leírtam fentebb. Oké tuti sokan megunták a játékot,de azért az vicces,hogy akárhányszor beléptem a mapra sose volt 1 commander sem,ha meg volt 1 olyan aki értelmesen vezette a tömeget, akkor meg a tömegnek nem volt esze és hiába írta neki a commander (és a tömeg kemény magja) a célt elindult a teljesen ellenkező irányba a várból kifele menet…. Konkrétan ezzel van a baj. Illetve azzal,hogy ha klánnal menne le az ember akkor meg órákat kell várni arra,hogy bejusson a baráti társaság.

  4. Mc Wolfy
    2013. május 26. - 06:43

    Hala jo istennek!
    Mar csak a letszamot kell megoldani

  5. SMBD
    2013. május 26. - 12:11

    Piken Square szerveren, rossz volna a szervezés ?

    • 2013. május 26. - 12:35

      Inkább úgy mondanám, hogy változó. Vannak nagyon jó commanderek, de sajnos akkora idióták is vannak, hogy kiszaladnál a világból, miután fél órát játszottál velük.

    • 2013. május 26. - 13:07

      Nekem pl. Doom Von Blackbeard a kedvencem, őt mindig követem, ha ott van. Jól helyezkedik, jó taktikát használ.

      • 2013. május 26. - 17:09

        Ez a Billy gyerek is kezd egyre jobban játszani, főleg amikor ketten vannak Doom-mal. Emlékszem amikor még kezdő commander volt, nulla kommunikáció volt, meg általában bevitte a népet az erdőbe. Mostanában egész jól szervezik a támadásokat és a védelmet. Kb. két commandert láttam még rajtuk kívül az utóbbi hónapokban, akikre szívbaj nélkül rá mernék bízni egy térképet. Inkább éjjel vagyok, így nappal nem tudom, hogy kik vannak.

    • Brock Samson
      2013. május 26. - 18:08

      Par nap alatt ki lehet tapasztalni kit erdemes kovetni es ki az, aki csak unalmaban vett egy commander rangot. Akkor a legjobb, amikor par osszeszokott commander egyszerre van fenn, mert akkor osszehangolt tamadasokkal meg nehezebb ostromokat is meg lehet oldani.
      Mas szerverekhez nem tudom hasonlitani, mert nincs osszahasonlitasi alapom.

      Amit picit hianyolok, az a kisebb guild kommandok jelenlete. Multkor egy spanyol guildet kergettunk Eternalon, es hiaba voltunk tobben mint ok, az osszehangoltsaguk es taktikajuk miatt nem nagyon lehetett elkapni oket.

      • 2013. május 26. - 20:36

        Ha a [BULL]-t kergettétek, akkor gratulálok, nézz meg tőlük pár videót… A daily wvw-t rajtuk összeszedni a hard mode-om… :D

      • Gandarel
        2013. május 26. - 21:02

        Team Paradigm-ból igaz hogy általában 5-en sincsenek meg de azért én nem próbálnám be egy zerggel azt a pár arcot. :D

  1. No trackbacks yet.

Itt és most várjuk a hozzászólásod!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: