Reklámok
Kezdőlap > Aktuális információk, Guild Wars > Véget ért a Guild Wars fejlesztése

Véget ért a Guild Wars fejlesztése

guild_wars_header

Hát eljött ez a nap is. 2013. május 16.-án bejelentésre került, hogy nem érkezik több frissítés a Guild Wars című CORPG-hez. Három önálló kampány és egy kiegészítő, valamint több mint 8 év fejlesztés után, leállnak a munkálatok. Mielőtt a játék rajongói pánikba esnének, a szerverek nem állnak le, továbbra is játszható marad a játék, csupán nem jönnek újabb patch-ek, egyensúlybeli módosítások és hasonlók. A játék úgymond automatizált állapotba kerül, a Live Team csak kritikus javításokat végez majd és összeomlásokat fog helyrehozni. De miben is változik meg ezzel maga a játék?

Az egyik változás az Automated Tournament rendszert érinti. Ezekben a bajnokságokban eddig a Live Team egy tagja osztotta ki a nyerteseknek a megnyert köpeny-díszítést. Mostantól csak az első helyezett guild tagjai kapják ezt meg, automatikusan. Teljesen automatikussá válik a térkép rotáció is. Ezt egy évre előre elkészítették és ez fog ismétlődni a jövőben.

Változnak a hétvégi események is, ezek mostantól egy teljes héten keresztül tartanak. Ez nagy segítség lehet azoknak, akik még dolgoznak a Hall of Monuments-ük eredményein. A fesztiválok, ünnepek is automatikussá válnak, ezeken tokeneket szerezhetünk amelyeket aztán az ünnepnek megfelelő jutalomra válthatunk. Ehhez hasonlóan, azok a karakterek, amelyek 8 vagy több évet töltöttek Tyria-n, mostantól egy tokent kapnak, amelyet egy születésnapi ajándékra válthatnak és ők maguk választhatják ki, hogy melyik évi ajándékot szeretnék (ha például második éves ajándékot választunk, akkor csak a második éves minipet-ek közül kaphatunk).

Ennyi lenne tehát, többek számára talán ezzel egy korszak ér véget, de mindannyian tudtuk, hogy előbb-utóbb eljön ez az idő is. Mindenesetre örömtelinek mondható, hogy a szervereket nem zárják be, így akár pár új ember is kipróbálhatja a Guild Wars 2 nagy elődjét, illetve a régi motorosok is visszatérhetnek nosztalgiázni.

Forrás: GuildWars.com

Reklámok
  1. 2013. május 19. - 19:11

    Én szomorú vagyok, hogy nem tudjuk meg, hova lett Evennia, és hogy is alapították Ebonhawke-t. Persze, megismerhetjük a városban lévő elszórt naplókból, de mégis csak más lenne így megismerni a történetet. Erre mindenképp visszamentem volna.

  2. Aze11
    2013. május 19. - 19:14

    Hát talán ha szerencsések leszünk akkor a 2-be majd betesznek valami időportálos eseményt valamikor, amiben mi kalapálhatjuk ki ebonhawke 1-2 alappilérét :D

  3. Sárki
    2013. május 19. - 20:07

    Én szurkolok hogy ezekb a storyk vagy fractalként vagy bonus mission packént a gw2 részei legyenek, pláne mert lógnak egy elonás beyonddal :P

  4. Gandarel
    2013. május 19. - 20:21

    Igen, ha már voltak GWBeyond tervek amikből semmi sem lesz, legalább elmondhatnák mik voltak azok.

    • panoz
      2013. május 20. - 11:15

      A GW Beyond tervek engem is érdekeltek volna.
      Mondjuk a GW2 miatt jobban izgulok elvégre jön a nyári szezon, vajon túl fogja-e élni a játék.

      • 2013. május 20. - 19:02

        Hát igen, reméljük nem olvadnak le a szerverek :D

  5. buritto
    2013. május 20. - 10:46

    GW a világ legjobb játéka, gw2 a nyomába se ér…

    • 2013. május 20. - 10:49

      Köszönjük :3 Sipirc GW-zni akkor! Ne ide trollkodj.

      • Gandarel
        2013. május 20. - 11:15

        Ahogy elkülditek a veteránokat egy halott játékba aminek hálásak lehetnétek hogy föláldozták a GW2-ért, az mutatja a színvonalat :3

      • 2013. május 20. - 18:37

        Én is játszottam a Guild Warsszal, szinte az elejétől. (Nagyszerű játék volt, a GW2 is az, csak másban.) És mégis túl tudtam lépni rajta. És mégis játszok a GW2-vel. És mégsem sír a szám folyton. És el tudok vonatkoztatni a Guild Warstól, MERT EZ NEM AZ A JÁTÉK! Ennyire nehéz felfogni? Nevetséges…
        Most jön majd a kérdés, hogy miben nagyszerű a Guild Wars 2. Nem találsz ilyet benne? Hagyd abba.

      • Szolo
        2013. május 20. - 14:16

        Föláldozták??? Ugye ezt csak hirtelen felindulásból írtad?
        GW1 már lecsengett. Pár százezren, ha játszanak még vele, és ez csak csökkenni fog bármit lép Anet.
        GW2 a következő generáció, amivel több millióan játszanak, és folyamatosan áramlanak be az új játékosok.
        Anet nem föláldozta GW1-et, hanem hagyja kimúlni, mert a GW1 erőforrásaival többet ér a GW2 fejlesztésében. Arra a játékra koncentrál, amivel sokkal több pénzt tud keresni.

      • Sárki
        2013. május 20. - 14:46

        2007-ben, az eotn megjelenésével igenis feláldozták a játékot a gw2 oltárán. ha játszottál volna vele, tudnád miről beszélünk.

      • Gandarel
        2013. május 20. - 18:41

        Howell te majd akkor flamelj ha végre abbahagyod az időben visszafelé írást! >_>

      • 2013. május 20. - 18:52

        Arra gondolsz, hogy attól, hogy nincs válasz gomb, mert a WP-be nincs beleépítve, én normálisan válaszként elküldöm (igen bárki meg tudja csinálni, nagyjából 4 másodpercet vesz igénybe, meg némi agyat…), így alá kerül az üzenet (bár szintén a WP nem húzza beljebb, mert így van beállítva/ennyit tud), valamint az kapja meg az értesítést, akinek ment volna a válasz, nem úgy mint a Sárki-Szolo fight, amiről én kapok, pedig egyáltalán nem tud izgatni? Ja hát bocs, de tényeg.

      • 2013. május 20. - 19:01

        Ja amúgy epic érv volt. Gondolom egy pillanatig úgy is érezted, hogy mekkora király vagy.

      • Gandarel
        2013. május 20. - 21:23

        Próbáltam kilépni a flametrainból.

      • 2013. május 21. - 16:20

        Beszólással? Hát én tényleg nem értelek téged :(

  6. Solefald
    2013. május 20. - 15:44

    Mindig is a kedvenc MMO-m marad( még ha corpg yadda yadda akármi is). Emlékszem még a régi gépemen 5 perceket vártam mire betölt, de egyszerűen annyira magával ragadó volt…hjajj, de hát egyszer minden elmúlik. Sok szép emlék köt hozzá, de szerintem ezzel nem vagyok egyedül. :D

    • 2013. május 20. - 18:42

      Egyet értek veled, főleg az utolsó mondattal, de szerinted az normális, hogy a két teljesen más stílusú játékot összehasonlítják? Mert szerintem nem.

    • 2013. május 20. - 18:44

      Nem vagy egyedül, sőt minden hasonló játékkal játszó ember visszasírja az első éveket, amikor az újdonságok lenyűgözték. Aki évekig tolt akár egyetlen MMO-t is, mára “immunissá” vált, de aki most első MMO-ként játszik a GW2-vel, ugyanazt érzi, mint mi évekkel ezelőtt. Elsősorban nem nekünk fejlesztik az új online játékokat, hanem az új generációnak. Gondoljunk csak bele, hogy mi nyűgözne le bennünket most! Kb. semmi. Amikor először tárcsáztam be BBS-re 3600 baud-os (vagy lassabb) modemmel kb. 22 éve, na az volt nekem a nagy szám, vagy amikor leültem megírni az első programom 25 éve. Minden MMO csak egy MMO már. Ha nem lennének, rossz lenne, de azért nem dől össze a világ nélkülük. Vagy igen. Mit tudom én. :)

  7. Gandarel
    2013. május 20. - 17:31

    Szolo :
    Föláldozták??? Ugye ezt csak hirtelen felindulásból írtad?
    GW1 már lecsengett. Pár százezren, ha játszanak még vele, és ez csak csökkenni fog bármit lép Anet.
    GW2 a következő generáció, amivel több millióan játszanak, és folyamatosan áramlanak be az új játékosok.
    Anet nem föláldozta GW1-et, hanem hagyja kimúlni, mert a GW1 erőforrásaival többet ér a GW2 fejlesztésében. Arra a játékra koncentrál, amivel sokkal több pénzt tud keresni.

    :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

    Anélkül hogy új kieg és lényegesebb tartalom érkezett volna, a játék 5 évig húzta. Állítom hogy 2007-ben többen tolták GW1-et mint most GW2-t, és azért néptelenedett el a 6. évre, mert kijött az utód, amiről azóta nagyon sokan visszamentek.

    GW1-ből sokkal több lehetett volna, de Arenanetnek van egy ötlete, belekezd, jön egy jobb, abbahagyja az előzőt, majd eztis jegeli egy másikért amit később újradolgoz vagy végül lankad a kedv és jönnek a gondok, és így fejleszt.

    • 2013. május 20. - 17:57

      Azert arra kivancsi lennek, hogy egy technkailag elmaradott, ezerszer vegigjatszott jatekert ki menne vissza, marmint aki amugy nem elvezi az onkinzo szakkort. Az osszes instat/kuldetest/teruletet vegigcsinaltad az elmult “x” ev alatt kb. ezerszer, barmennyire is jo egy jatek, szerintem, ennyi ido utan plane visszamenni maga a halal (tudom mint mindig most is lesz egy onjelolt aki bizony visszament es nagyon elvezi, de ugy hiszem megintcsak o a kisebbseg). Bar a jatek engem jelenleg nem kot le (GW2), ettol amig jatszottam vele aktivan jovan nagyobb fun faktora volt mint a gw1-nek barmikor.

      • Sárki
        2013. május 20. - 18:23

        Azért ha az elona contentet megvalósították volna, biztos visszamentem volna :) Amúgy teljesen más a két játék. Az egyikben van kihívás a másikban csak elvétve :D azért van különbség akközött hogy a saját 10 skilledet nyomogatod és akközött hogy 7 hero 56 skilljét plusz a sajátjaidat is irányítod mindezt kb. 1,5k különböző skill mellett… Jó a gw2 de a skilleket borzasztóan lebutították, nekem ez fáj a legjobban.

      • 2013. május 20. - 18:55

        Igen, ha beletették volna. De nincs benne. Visszamennél így? Ezek szerint nem.

      • kindzsal
        2013. május 20. - 18:36

        Azert a masfel ezer skillbol sok hasonloan vagy ugyanugy mukodott. + azert 7 hero eseten volt is volt a BUILD amit hasznaltal es kb maguktol csinaltak mindent, szoval ez is erosen ferdites szerintem. Viszont amig nem voltak meg a “nyero” buildek (vagy mert nem erdekelt vagy mert meg nem letezett) addig valoban szorakoztato volt, osszetenni az adott helyre az adott “skillbar”-t. Annak se sok ertelme van, ha van 100 skilled es abbol kb 60 haszontalan (ez a helyzet amugy a gw2ben is megvolt amig en jatszottam biztosan…charr engi voltam). Egy szo mint szaz, szep volt jo volt, de mara elavult es orulni kell, hogy a 300 kemenyen dolgozo emberbol, mar 300 azon dolgozik, hogy minden honapban kiegeszitonyi kontent pecsek jojjenek es az eddig is meltan sikeres E-sport reszt tovabb bovitsek.

      • Sárki
        2013. május 20. - 18:46

        Ja és még egy: ott a lore magába szippantott, gw2-ből ez viszont jócskán hiányzik.

      • 2013. május 20. - 18:54

        Ki menne vissza? Sárki és Gandarel :D

      • Sárki
        2013. május 20. - 19:02

        soha nem használtam a nyomorult herowayeket, nem vagyok n00b :) Fogtam 1 smitert, 1 healert, mm, sos ritu, earth ele, fire ele plusz egy dervish, én meg mentem az egyetlen használható pve-s para builddel (imbagon-egyébként jól tönkretették azt a kasztot az évek során).

    • Zherat
      2013. május 20. - 18:11

      Teljesen logikus lépés volt.

      Bár most én is passzív vagyok de ez nem a játék hibája hanem a vizsgák meg a munka. :D

  8. Betonrepa
    2013. május 20. - 18:32

    Hmmm, én azért azt reméltem h elonat és a többi területet(orr,nagyobb szigetek stb.) azért megcsinálják…..

    • Sárki
      2013. május 20. - 18:49

      Hogy érted? Csak mert gw1-ben Orr története kimerül annyiban, hogy amikor a charrok lerohanták ascalont (searing), krytát (őket megmentette dalessio és a muursatok) és orrt, akkor vizier khilborn elszabadított egy kataklizmát ami a tenger fenekére süllyesztette az egész félszigetet.

  9. Sárki
    2013. május 20. - 19:05

    howellq :
    Ki menne vissza? Sárki és Gandarel :D

    Mert ez az oldal aztán nagyon reprezentatív ám :D Tele van olyanokkal akik gw1gyel soha nem játszottak, gw2vel meg már nem játszanak de azért teli pofával védik gw2t hogy milyen szupcsi és hogy gw1 milyen gagyi :)

    • CoreT
      2013. május 20. - 19:38

      Jaj sárki …nem mondom , hogy kezdesz fárasztó lenni, már akkor fárasztó voltál mikor a 2. topicba hoztad fel ugyanazokat az “érveket”… ez nem tudom hanyadik és nem is fogom neked megszámolni.
      Nem szippantott be a lore, annak ellenére, hogy ez a gw1 folytatása?…. Ha megjelenik a GW3 , ugyanezt fogod mondani a 2ről? Ha tényleg annyit játszottál , mint amennyit állitod, hogy játszottál, akkor annak már lassan megvan egy évtizede, hogy elöször belogoltál GW1 be.
      Ez azzal is jár , hogy időközbe felnőttél. Megpróbálnál úgy is viselkedni? Felhoztál megannyi “érvet” hogy neked ez nem tetszik, az nem tetszik. Ezek nem érvek. Ezek magánvélemények.
      Az már érv, hogy “ha nem tetszik, ne játsz vele.” Feltudsz hozni egyetlen egy ilyen jó érvet is?

      • Gandarel
        2013. május 20. - 20:27

        Sárki érvel, ti meg flameltek. Van különbség.

      • 2013. május 20. - 20:34

        Örülök, hogy ezt te mondtad ki. Ez a különbség közted és Sárki között. Hogy neki még vannak jó érvei. Néha.

      • Gandarel
        2013. május 20. - 21:22

        Nem tetszenek az érveim akkor menjél el varanceról GW2-t csapni! Tanulok tőletek.

      • CoreT
        2013. május 20. - 22:35

        Elnézést kérek ha magadra vetted Gandarel,bár megértem miért… biztos van értelme ,ha egy felnőtt a szabadidejében olyat csinál amit nem szeret, hogy aztán panaszkodhasson róla, szintúgy a szabadidejében… Logikus.
        Ezek után elnézést kérek , ha rossz szemmel nézünk illetve “flamelünk” , miután ezt csináljátok már hónapokon át ….

      • 2013. május 21. - 10:30

        +1 :D

  10. 2013. május 20. - 19:43

    Azért csak a gőzkocsi volt az igazi királyság, abban még volt vas, ott még erőből kellett tekerni a kormányt, ott még én döntöttem el hogy mivel fűtöm a kazánt. Néha még ma is lemegyek a garázsba és beindítom, csak hogy lássam hogy pöfög. De ez van. Ez már nem a gőz ideje.

    • Shantey
      2013. május 20. - 19:57

      Uram, Ön mára megnyerte az internetet! *átadja a medált*

    • Gandarel
      2013. május 20. - 20:30

      Indokold meg miért elavult. 20x többet tud még mindig mint Gw2.

      • 2013. május 21. - 00:28

        A GW azért tud bizonyos területen “20x többet”, mert egy 8 éve futó játék. Viszont: mindenhol instance-olt (ez néha akár lehetne előny is, de nem fél-singleplayert akarok interneten játszani), a combat rendszere ócska a gw2höz képest. A mozgás korlátolt (ugrani még a wowban is lehet bakker… ), nincs egy rendes kereskedelmi rendszer. Ok vannak hülyék a gw2-ben és tudják borogatni a gazdaságot, de legalább nem kell naphosszat Spamadanben vagy régi LA-ben álldogálnom naphosszat, ha venni/eladni szeretnék valamit. Nem értem, ezek nem jó indokok vagy mi? Ezt nem csak én találom most ki, mások is felhozták már.

    • 2013. május 20. - 20:30

      Gyönyörű. Csak egy baj van. Lehet nem fog átmenni…

      • Gandarel
        2013. május 20. - 21:19

        Indoklást.

      • 2013. május 20. - 21:47

        Mert. (fogalmam sincs, hogy mire érted ezt, úgyhogy hasonlóan szűkszavú a válaszom, leszámítva ezt a részt ugye)

      • Gandarel
        2013. május 20. - 21:59

        Miért jobb mint GW2/miért elavult/miért “ne menne át”? Válassz.

        Amúgy az elavultsághoz annyit.. az új engine még annyira se képes mint az előző :D Ez a fejlesztők fórumos kommentjeiből derül ki.

  11. 2013. május 20. - 19:57

    Na most, ÁLLÍTÓLAG a GW2-ből GW2.1, 2.2, stb lesz.
    ÁLLÍTÓLAG rengeteget fog változni a játék, és sokkal több kalandban lehet részünk.
    Ugyancsak ÁLLÍTÓLAG az eddig ismert elemek is teljesen át lesznek dolgozva, pl AI viselkedése, dungeonok, jobb harc, jobb story és küldetések, stb.

    Mondhatjuk, hogy Arenanet hülyének néz bennünket, mert azért lassan 1 éves játékról beszélünk, akármennyire is furcsa, és kimondottan pozitív előrelépések a fenti állításokból nem születtek. Valószínűleg tévednénk, mert talán az igazság az, hogy csupán rohadtul kevés a tudásuk és kapacitásuk mindahoz, amit mi elvárnánk, és amit a nyomás hatására így-úgy, de be is vállaltak.

    Szóval mondjuk azt, hogy akármennyire is sajnálatos, még nem elég okosak/ügyesek a játékfejlesztő cégek, hogy szinte teljesen kielégítsék a vásárlók igényeit.
    Nem megoldhatatlan, nem óriási feladat, csupán másképp kéne megközelíteni…

    Én is sajnálom, hogy nincs egy olyan MMO(/más), amivel tényleg úgy el lehetne lenni hosszú évekig, hogy ahoz ne nekem kelljen magam szórakoztatni, hanem annak a cégnek, aki a pénzért cserébe ezt mint szolgáltatást és terméket; elvállalta. De nincs ilyen…
    Még nincs…

    • Zarache
      2013. május 20. - 20:17

      Bocsi ezert de magas labda xD
      Ha szorakozasra vagysz a penzedert keress egy prostit :D

    • 2013. május 20. - 20:32

      Már fentebb, vagy máshol felhozták, hogy a GW2-t idő előtt adták ki, mert így akarta a kiadó. Ez van. Tedd félre, egyszer csak kész lesz (nagyon remélem).

      • 2013. május 21. - 11:07

        Ez a “megoldás”. Nézem a friendlistet… időről időre feltűnik pár arc, kérdi mi az újdonság, én leírom, aztán “Oh yeah… brb in months.”

      • 2013. május 21. - 16:04

        Hát sajnálom, hogy te ezt éled meg, nekem mindig van, akivel játszani tudnék, vagy csak beszélgetni, vagy ökörködni stb.

      • MaDFoX
        2013. május 21. - 16:31

        Madarat tolláról, embert friendlistjéről… ;)

      • 2013. május 22. - 00:22

        Na ez az. Beszélgetni, ökörködni tudsz, sok minden mást nem.

      • 2013. május 22. - 11:53

        howellq :
        mindig van, akivel játszani tudnék, vagy csak beszélgetni, vagy ökörködni stb.

        Ebből a JÁTSZANI TUDNÉK rész hogy nem jött át? :D

      • MaDFoX
        2013. május 22. - 12:00

        Kérem NE etesse a troll-t!! ;)

      • 2013. május 22. - 14:30

        Mert gondolom a Játszani alatt nem a masszív játékot értelmezed, hanem a tinglitanglikat, a full casual kóstolgatásokat. :)

      • 2013. május 22. - 14:54

        Mi az, hogy masszív játék?

      • 2013. május 22. - 14:55

        Napi 10 óra HC farmolás? Vagy valami más? Definiáld kérlek.

    • kindzsal
      2013. május 20. - 20:52

      Bar izlesek es pofonok, sot lehet akkoriban az alacsonyabb elvarasok egy MMOval szemben, talan a kellokeppen felepitett vilag, ki tudja, a lenyeg azert WoWban szerintem itt is sokan eveket oltek bele (maga mis vagy 5-6ot biztosan). Nalam azert ez kimeriti a penzemert valo szorakoztatas fogalmat.

      Amugy pontosan ezert nem demonizalom a havidijas rendszert. Amennyiben a penzemert (kb 3-4k HuF) kapom a tartalmat havonta ket havonta, nekem siman jo bolt. Ennek az otszoroseert kapom a CoD:Copy Paste 341 -et. Persze ha nem kapom, akkor konnyen lehuzas szaga lehet, mint itt pl. mivel nincs havidij nem is lehet realis elvaras barmilyen tartalom (sajnos), pedig igeny lenne ra, ezt nekem is be kellett latnom.

  12. 2013. május 20. - 20:37

    Utólag okosnak lenni olyan mint előre hülyének!

  13. gwfan21
    2013. május 20. - 21:46

    Hozzászólván itt az állandó nyavajgásokhoz, “sajnállak” titeket, hogy nektek még mindig annyi időtök van a játékra, hogy már mindent (összes fajta történeti szálat, összes kasztot, stb stb) ki tudtátok pörgetni 100x legalább és nem jelent kihívást semmi. Akinek nem inge nem veszi magára.
    Én is játszottam a gw-vel megjelenése óta egészen a 2 megjelenéséig. Ja hogy az még anno régen jobb volt? Erre egy dolgot tudok mondani: Soha nem létezett semmiféle “azok a régi szép idők”, mindig is csak a mindennapok voltak. Egyszerűen csak az idő mindent megszépít.

    • Gondir
      2013. május 20. - 22:00

      Milyen igaz…

  14. panoz
    2013. május 20. - 23:03

    Ha már flamelünk… Beleszámítva azt hogy B2P játék volt, a GW1 még fénykorában is borzasztóan sivár játék volt, és igen szűkek voltak a lehetőségek benne. A mai játékok mellett mint az SWTOR, TERA vagy az AION labdába se rúghatna. A GW2 mellett meg főleg nem. A külön vicc hogy egy évvel később indult egy olyan vetélytárs ellen ami a fentebbi játékokat még ma is agyonveri. Én azért az árért amit kifizettem a GW1-re kitűnően szórakoztam, de ezt az elborult szentimentalitást nem értem az irányába.

    Ha a GW1-et és 2-t összehasonlítjuk hogy kijövetelekor melyik is volt versenyképesebb akkor a GW2 kerül ki simán győztesen. És egy olyan időszakban kell helytállnia amikor az egyszeri játékos számos elsőrangú F2P-vé vált MMO közül választhat kedvére.

    • Prana
      2013. május 21. - 09:58

      +1
      Én headstart óta játszottam GW1-gyel 5 évig, élveztem a pvp-t és a lore-t is, de 5 év után már kezdett kiégni a játék. Aki kicsit őszintén felidézi a dolgokat, emlékezhet rá hogy akkoriban erősen megcsappant a játékosbázis, és sok veterán guildnél komoly gondot jelentett 8 ember kiállítása GVG-re, rendszeresen guesteltünk egymásnál, hogy el tudjunk indulni. Nem véletlen, hogy Aion headstart után 3 hónappal (miután a kezdeti hibákat kijavitották), én is ottragadtam több mint 2 évre, mert az sokkal többet nyújtott, mint a GW1 akkori állapotában.

      Szerintem ez a szentimentalizmus el fog múlni, ha a GW2-be is elkészülnek azok dolgok, amik most hiányoznak a GW1-hez képest. Az első kiegészítővel valószínűleg a lore pozitív irányba fog fejlődni, és addigra nagy valószínűséggel megcsinálják a guild hall-t és valami gvg szerűséget.

  15. Gandarel
    2013. május 21. - 17:16

    CoreT :
    Elnézést kérek ha magadra vetted Gandarel,bár megértem miért… biztos van értelme ,ha egy felnőtt a szabadidejében olyat csinál amit nem szeret, hogy aztán panaszkodhasson róla, szintúgy a szabadidejében… Logikus.
    Ezek után elnézést kérek , ha rossz szemmel nézünk illetve “flamelünk” , miután ezt csináljátok már hónapokon át ….

    80% aki nem ért velünk egyet már rég megunta Gw2-t.. és ironikus módon pont mi toljuk, mert hiszünk bennük, és rengeteg mindent lehetne kihozni a játékból.

    De ottvan az a kettősség, hogy minél közelebb kerülnek, annál távolabb.

    Ezt úgy értem, hogy F&F szörnyen indult, de a dead dropos rész már egészen jó volt, csak kevés és későn. A dungeon az eddigi legjobba eltalált volt az összes közül (bossfightok és jó ötletek). Southsun-nál már eljutottak oda, hogy az open world eventes rész is akciódús és el lehet vele lenni, rewardja is van, van egy epic minigame, és jön egy új dungi is.

    Érződik, hogy nagyon jól fejlődnek. De akkor mivel távolodnak el egyre jobban? Mert ezt mindent kiveszik. Rá vagy kényszerítve a havi tartalomra. (persze ha nem akarod nem kell tolni és el lehet menni.. tudom, és nem így értem a rákényszerítést).

    Living storynak úgy kéne működnie, hogy open worldben fölvezetik az újításokat, a fölvezetést persze kiveszik ahogy a sztori továbbmozdul, de hagy maga után maradandó dolgokat, pl dungeon, minigame.

    • 2013. május 22. - 00:32

      A világnak véglegesen kellene fejlődnie; Mind a területeknek, mind az ellenségeknek.
      Itt van pl LA és Southsun Cove.
      LA-ban szépen letelepedett egy röhelyesen pici mennyiségű menekült, holott egy jelentős részen egy ghettóféle kempinget kellett volna látni, az utcákon pedig új, az ebből kiiunduló beszélgetéseket hallani, de még cselekményeket is.
      Átköltöztették őket, elég hamar, jól van. Nos akkor miért nem látunk a kikötőben erre utaló folyamatokat?

      Aztán Southsun: Most a hígf0s terepet jungeles törzsi faluk díszítik (amit annyira nem értek), és szinte totál kihaltak. Amikor ezt lezárják, még ez is eltűnhet, pedig a Living Story lényege ott lehetne, hogy mi részesei lehetünk a sziget megtisztításának és benépesítésének, ami már az évfordulóra teljesen másképp nézne ki, mint amikor először betettük a laggos lábunkat, és pár szervercrash közben hódítókat játszottunk.

      Aztán még ott van soktucat olyan pont, ahol alapvetően rosszul álltak hozzá a fejlesztők.
      A forradalmiság úgy elvette az eszüket, hogy jégből faragott villával akarnak exotikus gulyáslevest enni…

      • 2013. május 22. - 11:52

        Szerintem elég valószínű, hogy ők véglegesen itt maradnak. Feltéve, hogy sikerül megakadályozni az akármilyen szörnynek a pusztítását.

  16. Gandarel
    2013. május 22. - 15:06

    MaDFoX :
    Kérem NE etesse a troll-t!! ;)
    http://i.imgur.com/XVZfFU6.jpg

    Ha madfox valamit nem tud földolgozni és “agyilag választkeresni O_o” akkor az troll. Szerintem még életedben nem találkoztál igazi trollal.

    • 2013. május 22. - 17:16

      Nem fogok veled (sem) szájkaratézni és próbáltam Howell-t is visszafogni ebben, semmi értelme “Lesüllyedsz a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal” – Woody Allen.
      Ott a csatolt képen minden amit trollkodásnak tartok, felismersz valamit? :)

      • Gandarel
        2013. május 22. - 17:53

        Az a baj, hogy te tökre felsőbbrendűnek hiszed magad, és aki nem ért veled egyet annak a nézőpontja akkora faxság hogy trollnak számít szerinted.

        Ezért meg én sajnállak :P

      • 2013. május 22. - 19:29

        Nem szájkarate, tényleg kíváncsi vagyok, hogy mire gondolt.

      • MaDFoX
        2013. május 23. - 12:47

        Hát igen, vannak akik meghajlanak mérhetetlen felsőbbrendűségem előtt és vannak akik még nem… =P

        “Gyönyörű és rettenetes, akár a hajnal!
        Gazdagabb, mint a tenger!
        Erősebb, mint a Föld fundamentuma!
        Engem imád és fél fél, majd minden…

        …kiálltam a próbát. Kisebb leszek”

        Bocs ha megbántottalak Gandarel, nem volt szándékos, biztos nem tudtam valamit agyilag feldolgozni.

  17. nathriel01
    2013. május 22. - 15:18

    Rohadtul irigylem, hogy ennyi szabadidőtök van. Három napja folyamatosan osztjátok egymásnak az észt. :D

    • kindzsal
      2013. május 22. - 17:58

      Ez nem ido hanem turelem kerdese. Napi 20 percet kell maximum raaldozni az idodbol ( ami jobbara munka vagy iskola kozben, telefonrol vagy mas mobil eszkozrol is megteheto), es valahol ez a szorakozas/szorakoztatas egyik formaja. :D Viszont azzal en se ertek egyet, mert valaki tobbe kevesbe leirja a velemenyet (megha 100x is), ami alkalom adtan nem tukorzi a nagy tobbseg velemenyet, az maris troll. Altalaban aki nem jar fel ide sirni az mar vagy nem jatszik, vagy (TROLL ON) megvan elegedve a low budget szolgaltatassal is (+nem ismeri az oldalt stb.). Nekem is el kellett fogadnom azt a tenyt, hogy a jateknak ido kell meg az en szememben, mert jelenleg meg egy offline skyrim is odabassza, amit itt MMO-kent akarnak nekem eladni, de 1 ev mulva mar lehet, ujra kedvem tamad felvedezni GW2-ot es annak egyszeru, konnyen felejtheto, 2D-s vilagat.

      • 2013. május 22. - 19:31

        De hát lehet ugrani! Az már 3D :D

      • kindzsal
        2013. május 22. - 19:53

        Duke 3D-benis lehetett…:D

  18. Mephike
    2013. május 22. - 21:24

    kindzsal :
    Altalaban aki nem jar fel ide sirni az mar vagy nem jatszik, vagy (TROLL ON) megvan elegedve a low budget szolgaltatassal is (+nem ismeri az oldalt stb.).

    Vagy már inkább nem kommentel inkább semmit, mert elege van a sírókórusból, hogy miért rossz a GW2. Jó játékot.

  19. 2013. május 24. - 12:17

    Na jó, ha már szóba jött a GW1-GW2 viszonya, akkor én is írok valamit. Habár előre leszögezem, nem szokásom blogokba/fórumokba irogatni, de ezt most nem hagyhattam ki. :D Többek között azért is, mert amit leírok, már számtalan ismerősömnek elmondtam már. (Többnyire GW1es veteránoknak, mint én.)

    A GW1 és a GW2 alapvető különbsége a Skill Engine.
    Még a GW1 arról szólt, hogy ki tud jobb skill build-et kiagyalni, majd ehhez jobb stratégiát alkalmazni és azt a megfelelő helyen használni, addig GW2-ben inkább a reflexek dominálnak, avagy kitud jobban nyomkodni. (pew pew pew) Emiatt nem nevezném, “rosszabb” játéknak a GW2-t, csupán véleményem szerint a GW1 Skill Engine-je sokkal gazdagabb. Már csak amiatt is, hogy ott van Seconday Profession.

    Sokan, akik WoW, L2, Aion, etc-ből jöttek azok számára a GW1 mindig bonyolult volt (legalábbis akikkel én találkoztam ezt tapasztalták), ezzel szemben a GW2 sokkal egyszerűbb. Itt elsősorban még mindig a skill engineről beszélek. Szval, szerintem a “pew pew pew” bevezetésével a GW2 beállt a többi MMORPG soraiba. Lényegében tökmindegy, milyen skillekkel mész, az eredmény majdnem mindig ugyanaz, mész és ölsz. (Pew pew pew) GW1ben nem volt ilyen. GW1ben ha nem megfelelő skillekkel voltál egy helyen kegyetlenül helyben hagytak a szörnyek. Ennek a “pew pew pew”-nak szerintem az volt a lényege, hogy megkedveltesse a játékot a fiatalabb korosztállyal (tisztelet a kivételnek), akik számára az eddigi GW1es rendszer túl bonyolult volt. Viszont ezzel, szerintem az idősebb korosztály számára kevésbé élvezetesebbé tették a játék élményt.

    Nekem a Skill Build engine azért hiányzik, mert GW1ben elvoltam azzal, hogy buildeket rakosgattam össze, elmentem egy helyre elvoltam vele, majd miután meguntam mentem tovább egy másik helyre és raktam össze egy másik buildet. GW2ben sajnos ez nincs meg.

    A másik ilyen dolog, ami a “pew pew pew” update része volt, az a stat rendszer. (ez is szorosan kapcsolódik a skill engine-hez) Szval GW1-ben Max szinten volt 480HP-d, még GW2ben van 30K HP-d. Minden MMORPG (majdnem) elköveti ezt a hibát. Számháborút csinálnak a játékból. Avagy kinek nagyobb a… HP-ja, című játék. Minden stat csak plusszokat ad, még GW1ben voltak negatív statok és a negatívságukból is lehetett előnyt kovácsolni, része volt a stratégiának. (Pl. 55HP Monk v. Necro, v 105HP Dervish, v 380HP ele) Talán ez is csak olyan dolog, ami a felnőttebb korosztály számára volt élvezetes, hogy a statokkal matekozzunk, mint az 55HPnál, hogy a Protective Spirittől csak HP-d 10%-át vehették le és a többi. :)

    Véleményem szerint, azért raktak GW2ben ilyen kevés skillt (és gyenge skill enginet – buildek nélkül), mert a GW1ben az újabb és újabb krónikákkal annyi skill jött ki, hogy “túl könnyítette” a játékot ezért, most direkt kevesebbel indulnak (és talán a jövőben is kevesebbet raknak be).

    A másik ilyen, ami szerintem a GW1 és a GW2ben is hiba volt az a Pet rendszer. Mindkettő játékban a petet a ranger kaszthoz kötötték, ami nem túl kedvező a játékosok számára szerintem. Véleményem szerint sokkal élvezetesebb lenne a játék, ha tegyük fel, továbbra is lennének “herok” a GW2-ben, akikkel osztozol a looton és az EXP-n, csak ezeknek a formája Pet lenne. Maximum hármat tudnák megidézni és ők lennének a segítőid. Pl. csomó más játékban, mint pl. L2 lehet több peted megidézve, pedig az is nyitott világos játék. Szval szerintem simán lehettek volna a herok jogutódai a petek egy jó kis multi-summon systemmel a GW2ben.

    De ha már peteknél járunk. “Nem lesznek mountok GW2ben, mert csökkentik a játék veszélyérzetét.” Csökkentik? A +5%os bonus runspeed, amit a mount ad csökkentené a játék veszélyérzetét? Hát nemtudom, akkor a +25% run speedet adó passive signet skill egyenesen megöli azt. :D Szvsz túléltük volna bonus run speed nélkül, ha lenne pár jó skinnes mount. Meg ha már mount egybe lehetne kapcsolva a Pet Engine-vel, pl. pet nevelés. (Sárkány nevelés.)

    Akkor a másik, ami szörnyen nyomasztó GW2ben, az a Dist rendszer hiánya, az overflow server system és a tömérdek mennyiségű szerver. Nekem a GW1es dist rendszer sokkal célszerűbbnek tűnt volna. Oké, hogy a WvW-n szerverek harcolnak, de simán megoldható lett volna, hogy “országok/ill. kontinensek” harcoljanak (hiszen a szerverek is majdnem ugynazok… – . -), mint ahogy GW1-es Alliance Battle-n.

    Valamint olvasgattam egy kicsit a neten és többen felvetették egy Instance kereső panel lehetőségét. Szerintem ez is jó ötlet lett volna. (mint pl. Forsaken World-ben) Persze ez úgy, hogy szerverek helyett Dist-ek lennének és a Party-t az összes Distből rakná össze. Gyakorlatilag egy gomb nyomással megoldódna a party keresés szenvedése.

    Akkor a másik a Trading Post. Nagyon örülök neki, hogy van. Ez a GW2 hatalmas pozitívuma a GW1-el szemben. Még emlékszem rá, mikor aktívan GW1eztem esett egy item, ami tegyük fel ért 100K + 10 ecto-t, körülbelül Kamamdan Dist 1-ben 3 órán keresztül WTS-eztem, mire valaki megakarta venni 50K-ért, az általam 100Kért meghirdetett itemet. (ami, mint előbb leírtam 100K+10ectot ért) Ez volt az a pillanat, amikor GW1ben eldöntöttem, hogy innentől, minden, ami esik a Merchanté (vagy, ha ecto, akkor a Rare Material Traderé). Na igen, GW2ben ez a probléma nem szerepel. :) Van helyette másik. Az 1 bronzos probléma. Végre nagy nehezen esik egy sárga item, amit eltudnék adni TP-n és nem tudom eladni, mert kiderül, hogy egy bronzt ér… :D Igazán berakhattak volna a kódba egy egysoros checket, hogy ha túl olcsó az ára a TP-be vegye merchant ár + 10%-ért…

    A másik ilyen gazdasággal kapcsolatos problémám az a Soulbound. A soulbound gyakorlatilag értelmetleníti a Guild Bank létezését. Minden játékban az a szokás, hogy ha van egy rare cuccunk, amit kinőttünk, nem használunk a guild társaknak adjuk, a soulbount ezt lehetetlenné teszi… Nekem ezért is tetszett jobban a GW1-es Customizelés.

    Akkor az ez utáni gazdasággal kapcsolatos meglátásom, az a Costume Engine. Szval GW2ben a főproblémám ezzel az, hogy a karakternek át kell öltöznie egy Custume Sett-be, hogy felvehessen, mondjuk ez télapó sapkát, valamint, ha harcra kerül a sor, rögtön visszaveszi a harci ruháját. Ezzel számomra az egész Custume vásárlás értelmetlen. Hiszen többnyire játszok/harcolok és nem a városokban ácsorgok és a costumet mutogatom. Ha normal ruhára, mint skinn rávehető lenne a costume, szerintem sokkal többen vennék meg a gemshopból, és sokkal több bevételük származna belőle. Ha meg costumeknél tartunk, az, hogy a sisakhoz kopasznak kell lenni, hát, vicces. Szerintem sokkal jobb lett volna, ha nem kopaszítana, hanem megváltoztatná a hajstílust egy a fejdíszhez illő hajra, amíg a fejeden van a costume sapka.

    Akkor a GW2 másik hatalmas pozitívuma az az Effective Level System. (azaz a leszintezés/felszintezés(néha)) Ez nekem kifejezetten tetszik, mert nem unok rá a játékra annyira hamar. Minden MMO-ban van, hogy szívesen visszamennék a kezdő helyekre, de nincs értelme, mert egy ütéssel megölöm a szörnyet. –> Nincs kihívás. Ezt a GW2 sikeresen megoldotta. :)

    A következő, amiről írnék az a GW2 karakter készítő menüje. Szerintem nem rossz, de lehetne bővebb, ha Aionhoz és a többi MMOhoz hasonlítjuk. Én pl. roppantul sajnálom, hogy nincs sovány charr/norn.

    A másik, amit roppantul hiányolok. (csak, hogy megint a skill enginet hozzam fel) Az a GW1es skill unlock rendszer, beleértve az Elite Skill cappelést. Ez a “vegyük meg az elite skillt (ami amúgy nagyjából semmit sem ér) 30 skill pontért” számomra roppantul unalmas megoldás. Sokkal élvezetesebb volt GW1-ben bossoktól ellopni az elite skillt, az is egy plusz program volt, amivel jól ellehetett lenni, mint pl. a skill build összerakosgatás.

    Aztán ott van még a GW1-es láda rendszer. GW1-ben vettél kulcsot a merchanttól és ládák voltak szanaszét a világban, amiket nyitogathattál velük. Ez is egy elfoglaltság volt, amitől színesebb lett a játék. Oké, tudom, hogy GW2 jumping végén van láda, de valahogy nem ugyanaz.

    Aztán, akkor ott vannak a Bossok. GW2ben igazából csak ilyen giant bossok vannak (vagy veteranok + championok, de az most nem releváns), valahogy én jobban élveztem a GW1-es kis bossokat, akiket jó builddal még talán solozni is lehetett. Volt Unique Green dropja, és ez is egy elfoglaltság volt. Szerintem sokkal színesebb lenne a GW2, ha lennének benne ilyen kis bossok, Unique Green droppal.

    Végezetül annyi, elnézést kérnék, ha kicsit elfogult lennék GW2-vel kapcsolatban, tudom ez egy “másik játék”, de én arra számítottam, hogy, ami a GW1-ben jó volt, azt azért megtartják. Igazából mindkettő játékkal egyenlő arányban játszok, de számomra valahogy a régi GW1 sokkal élvezetesebb volt. (itt konkrétan a Hard Mode update előtti GW1-re célzok, amikor még normális drop rendszer volt, 30 mob = 30 item, a mostani GW1 30 mob = 0-1 item…)

    • 2013. május 24. - 12:53

      Szerintem a skill pewpewsége profession függő is. Én elementalistnál például nem érzem úgy, hogy pewpew módban jó játszani. Bizonyos skilleket sokszor tartogatok neccesebb helyzetekre.
      Az, hogy nincs secondary meg ilyenek, azért van, mert GW-ban már kezelhetetlen volt a skillrendszer balance-olás szempontjából.

      Szerintem a soulbound nem olyan rossz dolog, mert ha nem lenne, akkor még a mostaninál is durvább infláció lenne a játékban, ezzel (is) tartják fenn, hogy a folyamatosan eső cuccok is elkeljenek.

      A costume-ökkel abszolút egyetértek, ezt én sem értettem…

      Valóban, a karakter egyedivé tétele sem túl választékos.

      Ládák nem csak a JP-k végén vannak :) Rengeteg van elrejtve. Annyi a különbség, hogy itt kulcs nem kell hozzá.

      Unique dropok itt is vannak, csak ugye nem green, hanem exotic. A legtöbb boss ládájából jön. Cinderspire, Ulgoth vagy a Dredge Commissar csak egy-egy példa, nekem már jött az ő ládájukból.

      • 2013. május 24. - 13:06

        howellq :
        Szerintem a skill pewpewsége profession függő is. Én elementalistnál például nem érzem úgy, hogy pewpew módban jó játszani. Bizonyos skilleket sokszor tartogatok neccesebb helyzetekre.
        Az, hogy nincs secondary meg ilyenek, azért van, mert GW-ban már kezelhetetlen volt a skillrendszer balance-olás szempontjából.
        Szerintem a soulbound nem olyan rossz dolog, mert ha nem lenne, akkor még a mostaninál is durvább infláció lenne a játékban, ezzel (is) tartják fenn, hogy a folyamatosan eső cuccok is elkeljenek.
        A costume-ökkel abszolút egyetértek, ezt én sem értettem…
        Valóban, a karakter egyedivé tétele sem túl választékos.
        Ládák nem csak a JP-k végén vannak :) Rengeteg van elrejtve. Annyi a különbség, hogy itt kulcs nem kell hozzá.
        Unique dropok itt is vannak, csak ugye nem green, hanem exotic. A legtöbb boss ládájából jön. Cinderspire, Ulgoth vagy a Dredge Commissar csak egy-egy példa, nekem már jött az ő ládájukból.

        Hát. Nekem is van elementalistám, De majdnem az összes professiont kipróbáltam. Valóban az elénél nem érződik annyira a pew pew pew. De szerintem a GW1-es eléhez képest a GW2 ele sokkal jobban hajlik a pew pew pew felé.

        Igen a soulbounddal kapcsolatban igazad van, de kilehetett volna úgy építeni, hogy ez ne legyen probléma, mint, ahogy a többi soulbound mentes game megoldotta.

        Igen, azt elfelejtettem, vannak máshol is ládák, de nem olyan sűrűn, mint a GW1-ben és nem kell hozzájuk kulcs, így az érzés, nem ugyanaz.

        Az Unique Green dropp lényege pedig, hogy Unique legyen. Tehát pl. Urgoz Longbow csak Urgoztól esik. De a GW2-es Exotic/Golden dropból származó item máshonnan is megszerezhető, így nem Unique. GW1ben annyi hibája van ennek, hogy a zöld item nem modolható.

      • nathriel01
        2013. május 24. - 13:51

        Van Unique cucc, ahogy Howell is mondta, amiket ő írt, azok csak onnan esnek. Ahogy például Final Rest is csak Shadow Behemoth ládából esik vagy a Call of the Commisar csak a dredge commisar-ból. Szóval van jó pár ilyen, bár tény, nem annyi, mint GW-ben, de ha visszaemlékszel, Propehcies-ben ott sem volt túl sok kezdetben, főleg a többi kampányban jöttek ezek be.

    • 2013. május 24. - 15:30

      Pont ez a baj, (vagy nem baj :), hogy sokan így játszanak, hogy rád fossák ami skilljük van, aztán meg csodálkoznak, ha meghalnak. A PvE rész, az tényleg easy mode, egy két dungeont leszámítva, lényegében tökmindegy milyen cuccban vagy, csak “mész és ölsz”.

      De a PvP úgy tűnik egészen más világ. Nekem marhára tetszik, hogy próbálgathatom a buildeket és azoknak a megfelelő használatát. Ha belegondolsz, runák, traitek, amuletek, skillek, fegyverek rengeteg kombinációja adott. Egy harcnál figyelhetsz a helyezkedésre, combo filedekre, (amit sokan leszarnak), az ellenfélre, hogy milyen skillt és fegyvert használ satöbbi. Érdekes, hogy PvP-ben még a pet is átértékelődik. Jobb rangerek közt nem nagyon van olyan, akinél a beastmastery nullán van.

      (Megjegyeznék egy észrevételt, ez most csak így eszembe jutott: régebben mindenki sírt, hogy a Thief mennyire Op és valóban rengeteg volt belőlük. Megjelentek a dagger elék, amik elvileg simán verik őket. Elszaporodtak mint állat. Amivel legjobban kezelni lehet ezeket az eléket, az a Ranger. Most ezek vannak rengetegen. Szóval érdekes ez az evolúsön. :)

    • Gandarel
      2013. május 24. - 17:56

      Totally agree btw. És még madfox se küldött vissza GW1-et tolni.

      • 2013. május 25. - 16:12

        Nem, valóban. :) És tulajdonképpen, csak 2 megjegyzésem lenne az egészhez:
        -GW1-es veteránok valamiért a GW1 folytatásának tekintik a GW2-t pedig nagyon NEM AZ. Bár ezt sikerült meglátni. Most már csak tudomásul kell venni, hogy nem is lesz az.
        -lord_rex-nek meg kellene tanítani válasz gomb használatát, mint Sárkinak… Kár hogy Őt azóta nem láttam, vagy mégis?…

      • Gandarel
        2013. május 25. - 16:58

        Sok embert azt hiszi hogy a Guild Wars folytatása, a Guild Wars 2, a Guil Wars folytatása.

        Nemvágom hogy nem képesek fölfogni hogy nem az..

      • Sárki
        2013. május 26. - 09:45

        Picit parttalan és uncsi is a vita, ráadásul a hétvégén f1 is van szal most az a prioritás xD de ha akarod trollkodhatok pár hsznyit xd

  20. 2013. május 24. - 14:04

    nathriel01 :
    Van Unique cucc, ahogy Howell is mondta, amiket ő írt, azok csak onnan esnek. Ahogy például Final Rest is csak Shadow Behemoth ládából esik vagy a Call of the Commisar csak a dredge commisar-ból. Szóval van jó pár ilyen, bár tény, nem annyi, mint GW-ben, de ha visszaemlékszel, Propehcies-ben ott sem volt túl sok kezdetben, főleg a többi kampányban jöttek ezek be.

    Értem, ezt nem tudtam. De ennek ellenére még mindig csak annyit tudok mondani, mint a GW2-es ládákra “sovány vigasz” az akkorihoz képest.

    És igen én is abban reménykedek, hogy a kiegekkel majd jönnek új skillek, beindul a balance (skill buildek), talán raknak majd be UW-t, hamár 30K HP-van egyefene, de akkor az Aatxe sebezzen 30K-t, stb..

    • 2013. május 24. - 14:05

      Bár visszatérve az Unique cuccra, szerintem a zöld szín sokkal jobb volt hozzá, más érzetet keltett és tudtuk, hogy az unique boss, mint látod, így, hogy exotic/golden én is összekevertem.

  21. 2013. május 24. - 16:08

    necrofeel :
    Pont ez a baj, (vagy nem baj :), hogy sokan így játszanak, hogy rád fossák ami skilljük van, aztán meg csodálkoznak, ha meghalnak. A PvE rész, az tényleg easy mode, egy két dungeont leszámítva, lényegében tökmindegy milyen cuccban vagy, csak “mész és ölsz”.
    De a PvP úgy tűnik egészen más világ. Nekem marhára tetszik, hogy próbálgathatom a buildeket és azoknak a megfelelő használatát. Ha belegondolsz, runák, traitek, amuletek, skillek, fegyverek rengeteg kombinációja adott. Egy harcnál figyelhetsz a helyezkedésre, combo filedekre, (amit sokan leszarnak), az ellenfélre, hogy milyen skillt és fegyvert használ satöbbi. Érdekes, hogy PvP-ben még a pet is átértékelődik. Jobb rangerek közt nem nagyon van olyan, akinél a beastmastery nullán van.
    (Megjegyeznék egy észrevételt, ez most csak így eszembe jutott: régebben mindenki sírt, hogy a Thief mennyire Op és valóban rengeteg volt belőlük. Megjelentek a dagger elék, amik elvileg simán verik őket. Elszaporodtak mint állat. Amivel legjobban kezelni lehet ezeket az eléket, az a Ranger. Most ezek vannak rengetegen. Szóval érdekes ez az evolúsön. :)

    Uhm. GW1-et próbáltad már? Ezek ott is megvannak ugyanúgy, amiket leírtál. Szval, ami GW2ben van (ha PvP ha PvE) nem nevezném buildnak, már csak azért sem, mert nincs negatív stat. GW1ben pl. a +3 attributes rúna elvesz tőled 75HP-t. Valamit, valamiért. :) GW2 statokra, ahogy már fent is írtam az jellemző, hogy minden csak pluszt ad. Nekem ez pedig “unbalanced” érzést ad. Alapba a 30K HP elrettentő. (számháború)

    • 2013. május 24. - 16:23

      Játszottam a GW1-el, de csak egy hétig tartott, mert nem tetszett. XD

    • Gandarel
      2013. május 24. - 16:39

      Én csak azon röhögök, hogy direkt lebutították a skillrendszert mert túl nehéz volt megtanulni.. tehát hogy a casualoknak kedvezzen, de ugyanakkor hardcore e-sport pvp-t akarnak.

    • panoz
      2013. május 24. - 17:30

      Gandarel: bár rólad nem feltételezem, de sokan manapság a fapados játékokra erőltetik rá a “hardcore” jelzőt. A GW1-ben tényleg jó ötlet volt a skilleket kombinálni, ettől egyedi tulajdonképp az a játék a “corpg” játékmód mellett. De a GW1 mint ahogy “szidtam” fentebb, erősen fapados volt a lehetőségek szűk köre miatt. Vegyük például ezt az egyedi skillrendszert: hiába lehet milliónyi kombináció, ha csak 8 slotot tölthettünk ki velük, illetve az attribute pontok pakolgatása is pofon egyszerű volt. Egy normális játékos számára ez sokkal egyszerűbbnek hat mint pl. a GW2 skillrendszere. Szóval főképp az attribute pontok igénytelensége (egyebek mellett), illetve a játék grindfest mivolta miatt igen keveseket tarthatott meg vagy hagyhatott bennük pozitív emlékeket.

      • 2013. május 24. - 17:49

        panoz :
        Gandarel: bár rólad nem feltételezem, de sokan manapság a fapados játékokra erőltetik rá a “hardcore” jelzőt. A GW1-ben tényleg jó ötlet volt a skilleket kombinálni, ettől egyedi tulajdonképp az a játék a “corpg” játékmód mellett. De a GW1 mint ahogy “szidtam” fentebb, erősen fapados volt a lehetőségek szűk köre miatt. Vegyük például ezt az egyedi skillrendszert: hiába lehet milliónyi kombináció, ha csak 8 slotot tölthettünk ki velük, illetve az attribute pontok pakolgatása is pofon egyszerű volt. Egy normális játékos számára ez sokkal egyszerűbbnek hat mint pl. a GW2 skillrendszere. Szóval főképp az attribute pontok igénytelensége (egyebek mellett), illetve a játék grindfest mivolta miatt igen keveseket tarthatott meg vagy hagyhatott bennük pozitív emlékeket.

        A Build Engine-nek épp az volt a lényege, hogy 8 skilled lehetett és 200 Attribute pont. Nem a számháború volt a lényege, hanem a logika, az ész. Az a 8 skill bőven elég volt. Talán annyi engedmény még belefért volna, hogy 9, vagy esetleg 10. De semmiképp sem 5X10-es skill bar, mint a többi MMORPG-ben. Az számháború és a skill engine halála.

        Abban viszont egyetértek, hogy eléggé fapados volt a GW1. Célzok itt a GeoData-ra (ami a GW2-ben több, mint perfect) és úgy komplette az egész worldre. Na meg voltak ott olyan jellegű dolgok, mint ugye Trading Post hiánya, Jump hiánya, Mountok hiánya (pl. ez GW2ben is jelen van), és a fentebb említettek.

  22. 2013. május 24. - 17:08

    necrofeel :
    Játszottam a GW1-el, de csak egy hétig tartott, mert nem tetszett. XD

    Na, próbáld ki a GW1-et, bár nem kapod vissza ugyanazt az élményt, mint mikor én játszottam. Sajnos ürül ki. :D

    Gandarel :
    Én csak azon röhögök, hogy direkt lebutították a skillrendszert mert túl nehéz volt megtanulni.. tehát hogy a casualoknak kedvezzen, de ugyanakkor hardcore e-sport pvp-t akarnak.

    Igen, a célközösség, sajnos a túlontúl fiatal korosztály. A WoW/etc community, akik számára a fontos, hogy menjen a pew pew pew.. :)

  23. 2013. május 24. - 17:10

    necrofeel :
    Játszottam a GW1-el, de csak egy hétig tartott, mert nem tetszett. XD

    Amúgy igen, azért erőlködöm a GW1-el az esetedben, mert, amit leírtál, az kb. 1000X élesebb GW1ben és jobban érződik, mint a 2-ben. Egyébként a GW1 nekem sem tetszett az első néhány hét után. Aztán rászántam magam, hogy mélyebben belevetem magam, “ha már egyszer fizettem érte” és egy hónap játék után elkezdtem megkedvelni, amint szépen fokozatosan fedeztem fel a dolgokat. :)

  24. 2013. május 24. - 20:14

    Én 33 éves vagyok, és nem tetszett a GW1 (kb. az ascension-ig elvittem a Propheciest, meg később dervisheztem egy kicsit). Build wars ide vagy oda (én is szeretek folyton próbálgatni, alakítgatni a karaktert), én nem tudtam megbékélni a full instance-olt világgal (a dist rendszert pl. csak ezért lehetett megoldani), ill. nekem pl. ellenszenves hogy henchman-eket kell magammal vinni, nem stratégiai játékot akarok játszani, én kifejezettem azt szeretem, ha egy darab karakterem van (kvázi avatar), nekem egyáltalán nem hiányoznak a petek, sőt. Szóval én pl. már rég többet játszottam a 33 évemmel a GW2-vel, mint a GW1-gyel. Ez egyszerűen ízlés kérdése, nem koré. Nekem pl. jobban bejön a pew-pew, mint a GW1 point and click stílusa. Igen, akár azt is mondhatjuk, hogy a GW2-nek több köze van egy TPS shooterhez, mint a GW1-hez. Ez van, és pl. szerintem ez egyáltalán nem baj. Más a két játék, csak van aki még mindig nem tudja ezt megérteni. Egy FPS-ben az egér meg a WASD mellett lehet hogy csak 1-2 gombot használsz, mégsem sírnak a játékosok hogy az FPS-ek egyszerű casual szarok.

    • Gandarel
      2013. május 24. - 21:09

      Egy FPS-ben van 5457 működő fegyverkombó amit vihetsz, itt van kasztonként kb 2. Néha annyi se.

      Amúgy GW1-et se mondanám point and click-nek, mert én 1x sem mozogtam klikkeléssel (kivéve ha dodgeolni akartam valamit). De igen, jóval inkább rétegjáték lett a mozgás meg az instanceolt világ miatt :)

    • 2013. május 25. - 10:45

      Strayhand :
      Én 33 éves vagyok, és nem tetszett a GW1 (kb. az ascension-ig elvittem a Propheciest, meg később dervisheztem egy kicsit). Build wars ide vagy oda (én is szeretek folyton próbálgatni, alakítgatni a karaktert), én nem tudtam megbékélni a full instance-olt világgal (a dist rendszert pl. csak ezért lehetett megoldani), ill. nekem pl. ellenszenves hogy henchman-eket kell magammal vinni, nem stratégiai játékot akarok játszani, én kifejezettem azt szeretem, ha egy darab karakterem van (kvázi avatar), nekem egyáltalán nem hiányoznak a petek, sőt. Szóval én pl. már rég többet játszottam a 33 évemmel a GW2-vel, mint a GW1-gyel. Ez egyszerűen ízlés kérdése, nem koré. Nekem pl. jobban bejön a pew-pew, mint a GW1 point and click stílusa. Igen, akár azt is mondhatjuk, hogy a GW2-nek több köze van egy TPS shooterhez, mint a GW1-hez. Ez van, és pl. szerintem ez egyáltalán nem baj. Más a két játék, csak van aki még mindig nem tudja ezt megérteni. Egy FPS-ben az egér meg a WASD mellett lehet hogy csak 1-2 gombot használsz, mégsem sírnak a játékosok hogy az FPS-ek egyszerű casual szarok.

      Áh, a korral csak általánosítottam az én ismerősi körömre, nem konkrét utalás volt. Persze ízlések és pofonok, meg függő attól is, hogy kinek mi jön be jobban, az FPS vagy a stratégia. Való igaz, ebben igazad van a “kor”-al lehet pontatlanul fogalmaztam.

      Meg igen, én is a WASD-ot használom mindig. Meg a másik, amit már fentebb említettem a GW1-et csak huzamosabb játék idő alatt (megértés, felfedezés, megismerés) lehet megkedvelni, jobban belemélyedve.

      És igen, erre én is felhívtam a figyelmet (vagy elfelejtettem volna? mindegy, akkor leírom most) a full instancelt világ nekem sem tetszik, a GW2es world nyitott világgal mindenképp jobb, de ezt már szerintem említettem fentebb. De ettől függetlenül simán megoldható lenne a dist rendszer GW2ben is. Egy csomó szerveren van egy csomó map, ami szinte üres, alig lézengenek benne. (A boss update előtt pedig majdnem, hogy teljesen üres volt.)

      És igen a henchmeneket/herokat én is mindig rühelltem. Az új GW1 (NF és HardMode update utáni) nekem se tetszik. Mert felerősítették/irányíthatóvá tették a henchmeneket és bevezették a herokat, ezzel pedig megölték a csapat játékot. A régi GW1-ben buta henchmenek voltak és nem voltak herok. Így a Missionokat mindig 8/8 player teammel kellett végig vinned, és mindig voltak a városban, ez is egy jó szorakozás volt. Ugyanakkor mehettél solozni is missionba – persze megfelelő builddel. A GW1 build rendszere nagyon érzékeny volt és épp ez volt benne a jó, minden másodperc számított, hogy mikor nyomod be a skillt és hogyan, jól kalkulálsz-e az energiával vagy sem. (GW2ben nincs is energia)

      Ezért is vetettem fel a Petek ötletét. Ha herok helyett petek lettek volna és teszem azt 3-at vinnél magaddal, ugyanúgy player skillei lennének, stb. Akkor ugye meglenne az, hogy “átlagos builddal” csak úgy maradsz életben, ha veled vannak a petek, és “speciális builddal(területre szabott)” pedig mehetsz solozni.

      A GW1 az a HardMode update után romlott el igazán. Előtte ha magamra szedtem 30 mobot, mindet megöltem esett 30 item, eladtam szereztem 1K-t. Most pedig megölök 30 mobot esik 0-1 item, ezzel gyakorlatilag “elkockásították” a játékot. A másik az a NightFall volt, ami nem kellett volna. A herok teljesen megölték a csapat játékot.

  25. 2013. május 25. - 18:48

    MaDFoX :
    Nem, valóban. :) És tulajdonképpen, csak 2 megjegyzésem lenne az egészhez:
    -GW1-es veteránok valamiért a GW1 folytatásának tekintik a GW2-t pedig nagyon NEM AZ. Bár ezt sikerült meglátni. Most már csak tudomásul kell venni, hogy nem is lesz az.
    -lord_rex-nek meg kellene tanítani válasz gomb használatát, mint Sárkinak… Kár hogy Őt azóta nem láttam, vagy mégis?…

    Most például nem is volt a nevednél “Válasz” gomb, csak “Idéz”. Ahol tudom (felkínálja a rendszer) ott használom, de ahol nem, ott – nem tudom.

    Igen, leesett, hogy nem folytatása. De a játék nevéből/mapból/storyból mégis arra asszociál egy GW1es veterán, nem ? :)

    De igen, találó ez a megállapítás, hogy nem folytatása. Csak a nevet kéne megváltóztatni, Dragon Warsra és a Guildeket átnevezni klánokra. Mert semmiképp nem felelnek meg a “guild” elnevezésnek.

    • MaDFoX
      2013. május 25. - 20:00

      Csak két szintig lehet válaszolni, ilyen esetben –szerintem– célszerű megkeresni felette az utolsót akinek lehet választ írni vagy legalább nem az egészet idézni…
      Az elnevezés reklámfogás, nomeg a világ stimmel így a név is jó, de a játék (játékmechanikailag) messze nem folytatás…

      • Gandarel
        2013. május 25. - 20:21

        Persze, de ez várható volt.

        Nekem nagyon bejön amúgy ez az akciódús combat system, csak a GW1-es game modek hiányoznak, amiket viszont simán át lehetett volna hozni, legalábbis egy részüket.

        Igazából akármilyen game mode jó lenne. Én bírom conquestet, de néha benéznék valami más gamemode-ba is. Meg kéne valami ahol érzed hogy a win után haladsz, valami több menetes gamemode.

      • Sárki
        2013. május 26. - 09:43

        Egy fort Aspenwoodot megnéznék gw2-s grafikával, harcrendszerrel :P

  1. No trackbacks yet.

Itt és most várjuk a hozzászólásod!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: