WvW: A culling vége
Ha már játszottál WvW-n nagy csapatban, akkor valószínűleg észrevetted, hogy voltak ellenséges játékosok, akiket nem láttál. Ez egy szerencsétlen mellékhatása volt a culling-nak nevezett folyamatnak. Örömmel jelentem be, hogy a március 26.-i frissítésben, teljesen kikapcsoljuk WvW-ben a culling-ot. Ezáltal a láthatatlan ellenfelek (természetesen azokon kívül, akik valamilyen láthatatlanná tevő képességet használnak) a múlté lesznek.
Mennyire lesz más az élmény a WvW játékosok számára? Azt hiszem, ezek az előtte, utána képek magukért beszélnek:
De mi is pontosan a culling?
Ahogy haladsz előre a világban, bármely karakter (akár NPC vagy egy másik játékos), amely hozzád képest egy elég nagy körön belül helyezkedik el, jelez a kliensednek. Ezáltal a kliens meg tudja rajzolni a karaktert, hogy te azt célpontnak kijelölhesd, stb.
Azért, hogy csökkentsük a játék által felhasznált hálózati forrásokat és, hogy csökkentsük a kliens-oldali rendszerkövetelményt, beillesztettünk a játékba egy culling rendszert, amely limitálta azon karakterek számát, amelyek jelezhetnek a kliensednek. Ez azt jelentette, hogy valójában csak a hozzád legközelebb álló karakterek jelentettek.
Habár ezzel elértük azt a célt, hogy korlátozzuk a sávszélesség és a kliens-oldali forrásfelhasználást, megvolt az a szerencsétlen mellékhatása, hogy WvW-ben a nagy csaták zavarókká váltak, mivel néha sok játékos teljesen láthatatlan volt. Emellett, egy olyan mellékhatása is volt a culling-nak, amely azt eredményezhette, hogy a rejtőzködő [stealth] karakterek még két másodperc láthatatlanságot kaptak, miután kijöttek rejtőzködésből. A culling megszüntetésével képesek voltunk semlegesíteni ezeket a negatív mellékhatásokat és nagyban növelni tudtuk a nagy WvW csaták epikusságát.
A tisztánlátás végett szeretnék különbséget tenni az ebben a posztban alkalmazott “culling” definíció (amely itt azt jelenti, hogy korlátozva van az adat, amelyet a szerver a kliensednek küldhet) és más “culling” szóhasználatok között, amelyek a grafikára vonatkoznak (a hátul lévő triangulumok a modelleknél, az egymáson elhelyezkedő triangulumok vagy teljes modellek figyelmen kívül hagyása, stb). A mi változtatásaink a kliens/szerver culling-ot érintik és nincsenek hatással a GW2 kliens alapvető grafikai műveleteivel.
WvW culling nélkül
Most, hogy minden kliens tudni fog minden környező karakterről, új WvW beállításokat teszünk a játékba, hogy irányíthassátok a karakterek render-elésének módját. Ezekkel a beállításokkal a különböző hardware konfigurációkkal rendelkező játékosok megfelelő frame rate-n élvezhetik a WvW-t.
Az új rendszerben a karaktereket három különböző módon lehet render-elni:
- Magas felbontású modellek [high resolution models] – Ezek a magas felbontású modellek, amelyeket már ismertek.
- Alacsonyabb felbontású fallback modellek [lower resoultion fallback models] – Ezek azok a modellek, amiket helykitöltőnek használtunk WvW-ben, amíg a magas felbontásúak töltődnek. Fajonként és páncélnemként különböznek egymástól, habár az ember, a sylvari és a norn ugyanazon a modellen osztozik.
- Csak nevek [nameplates only] – A modellt egyáltalán nem render-eljük le, helyette csak a karakter nevét mutatjuk.
Két olyan beállítási lehetőséget is beraktunk, amellyekkel a játékosok kiválaszthatják, hogy hogyan jelenjenek meg a WvW karakterek:
- WvW karakter limit [WvW character limit] – Ez azt irányítja, hogy a kliensre jelentett karakterek közül mennyit render-eljen le a játék modellel és mennyit csupán névvel.
- WvW karakter minőség [WvW character quality] – Ez azt irányítja, hogy a modellel render-elt karakterek közül mennyi jelenjen meg magas felbontásúként és mennyi az alacsony felbontású fallback modellként.
A WvW csapat már elég régóta dolgozott ezen a változáson és most nagyon boldogok vagyunk, hogy láthatjuk az élő szervereken. Az epikus csaták mindig is a WvW részei voltak és mostantól a játékosok teljes pompájukban tapasztalhatják meg őket.
Találkozunk a csatatéren!
(Kiegészítésként még ideírnám, amit Colin írt a fórumra. Ez a culling változás nem lesz hatással a PvE-re, legalábbis egyelőre. PvE terén még megoldást kell találniuk a lények különböző modelljeinek a megjelenítésére. Ebben az évben igyekezni fognak, hogy a culling-ot PvE-ben is csökkentsék. -N.)
Eredeti cikk: GuildWars2.com
Ebben az évben? Amúgy sem a mobokkal van gond, hanem a rengeteg guesttel.
Ha már van névtáblája és tudom targetelni/sebezni, akkor jó.
Csak a bejövő támadásait nem látom, viszont az nem akkora gond.
Nagyobb gond lesz a skill lag :P
Az már van most is…
Jah igen, hogy ~80-200 HP-val örülök ha megúszok egy Shatterert, vagy egyáltalán kapok chestet, mert igen nehéz egyetlen skillt is elkasztolni O.o
Úgy látszik a te buildeddel lesz a gond ilyen téren, mert én állandóan kapok chestet, és nem ilyen kevés hp-val végzem.
Kapok chestet, ezzel nincs gond. Csak volt már többször parám abból, hogy ott állok, nyomogatom a skilleket, és semmi. Mozogni tudtam pedig…
Shatterernél belefutottunk mi is ilyesmibe. Olyan mintha elfogyna a sávszélesség szerveroldalon. 3 sec volt egy autoattack. Mozogni azért tudsz, mert a kliens engedi egy darabig még akkor is ha elszáll a net, de a szerver nem fogadja a skilleket, ezért a kliens csak vár a válaszra, amit későn kap és azt is hektikusan. Mivel lutri hogy melyik clusteren szívjuk meg, előfordulhat hogy néhány szerverük gyengélkedik, vagy rosszul van konfigurálva, és azokat sikerül kifogni alkalmanként. Januárban bővítették a szerverkapacitásokat, meg azóta számtalan kísérleti tweak volt ami a sávszélesség kihasználását is érintette. Szóltak is előtte, hogy kísérleteznek azzal hogy megnövelik a kliens és a szerver közti adatforgalmat a culling elhagyását előkészítendő, szóval biztosan monitoroznak minden szervert és idővel megtalálják az optimális megoldást. Ez a lag még csak nem is attól függ hogy mennyien vannak az eventen, mert voltam Shattereren úgy is, hogy tömegnyomorban semmi lag nem volt, máskor meg azt sem láttam, hogy mennyit sebzek, pedig fogyott a dög hp-ja. Közben meg TS-en mindenki mondta, aki ott volt, hogy mindenkinél csak villog az autoattack, de semmi sem történik.
Nem lesz gond www-n a cullinggal mivel játékosok sem lesznek, akiket meg kéne jeleníteni. :)))))
A hozzászólások mennyiségéből ítélve igazad lehet. :)
azert remelem lassan lesz valami ertelme is wvwnek. mondjuk 1000 badge egy precursor, vagy hasonlo.
2 hetes váérakozás lenne akkor. Így is megvan a sansz, hogy ha “túl jó” lesz az update, megrohanják wvw-t a casualok, a wvw-s klánok meg lelépnek.
Amennyiben biztosítják a precursorok elérhető megszerzését több téren, normalizálódik a helyzet. PvE-ben is adjanak rá lehetőséget, pl jelenlegi Dungeon Gift-ek összerakása már elég normális kihívás lenne. 500 Token mindenhonnan.
és két hónap múlva minden második ember legendaryval mászkálna, szupcsi
Soha nem jó semmi
Akkor működjünk úgy, ahogy az idióta Bossfightokat szokás: Skálázzunk: 5000 Token mindnehonnan. Egy darabig elszórakozol vele, ugye?
Folyamatosan próbálkozok próbálkozok ,de egy Warhammerben vagy Riftben vagy WOW-ban mind a PVE vagy PVP raid sokkal átláthatóbb még ha röpködtek is a spellek ezerrel. Talán az 5v5 kellemes ,de itt a Wvw meg az Insták csupa ugroj be toljad neki és vagy egy olyan mob van ami meg se sebez vagy egy olyan ami 1-2 hittel leütne ha éppen nem tudsz elugrani!
Szép játék mondom 5v5 tetszik az átlátható legalább ,de a többi egy nagy grafikai káosz. pedig csoda szép sz.tem!
Állítólag gw2 nem a farmról szól, hanem a presztízscuccokról. Mivel azokhoz viszont epic lóvé kell, így a gw2 a farmról szól. Picit paradoxon szagú, ideje lenne feloldani…
Nem feltétlen a legelitebb skineket kell kergetni, bár ezt az amerikai tucatjátékosok nem hiszem, hogy valaha felfognák. Ugyanis:
Sokkal többet ér az, ha ízlésesen, akár kezdő skinekkel vegyített egyedi kinézetű karaktert raksz össze, minthogy irányvonalasan csak a legdrágább cuccokat magadra nyomd, és hogy ne forduljon fel olyan könnyen a gyomor, pixel égető celestiallal, vagy neméppen-mindíg-fekete Abyssal öntsük le az egészet, hátha nem tűnik föl senkinek, hogy:
a) Van 2000 Achievement pontja, mert farmoláson kívül alig járt valahol.
b) Már egy kicsit is csapatjátékot igénylő résznél kiderül, hogy valójában popsi hülye a játékhoz.
Epic rusnya rifleök vannak, márpedig nálam az a main weapon. És engineerként nehéz igazán engineeres medium armort találni (azért sikerült, de ahhoz a predator illik).
Ebonhawke, Pact nagyon szépek (szerintem), de kissé elüt az engi steampunk beütésétől. AC-s rifle viszont nagyon baba, csak ne világítana este … Na meg ne tokenbe kerülne. :)
A legnagyobb probléma, hogy Engineer shotgunos, ezért a keskeny csövűek (amik inkább hasonlítanak sniper rifle-re) annyira nem jók.
Akkor már inkább Wheelock :P Maradok predatornál :D
Modniir vagy mifene centaur fegyverek szvsz szépen néznek ki, de van egy kis választék. Legfőképp muskéta féle rifle-k vannak, igazán shotgunos nincs, 1-2 rakétavetős és pár sniperes akad.
Minden esetre olyan engineert lehet kinézetre összerakni olcsón, hogy leesik az állad. Thiefek szívnak itt legjobban, mert Rangernek elmegy még a zöme. Aztán CoF armor pedig nagyon thiefes, de tényleg… :D
Van itt egy alap szabály, amit rohadtul nem vettek figyelembe eléggé eddig:
Nem lehet mindenki számára szép dolgokat készíteni, viszont elegendő mennyiséget az igények kielégítésére már igen.
Szóval várjuk meg, hogy sokkal több skin legyen a játékban.
(Igaz, jön a hullám, és mindenki az újat akarja majd)
Nem vagyok programozó, meg nem is nagyon értek hozzá, de hamár megvan ez a rendszerük, nem tudják átrakni pve-be? A mobok megjelenítésének prioritását előre raknák, az meg hogy mellettem rohangál 50-100 névtábla, nem nagyon zavar. Ha rám spawnol egy Champion, inkább.
Erre magyarázatot adtak, szóval még nem tudják megoldani PvE-ben, de idővel sikerül nekik. El is mondták, hogy mi okoz gondot, de már nem emlékszem. Egyébként örülj neki, hogy nem vagy programozó, de komolyan! Fos szakma. Programozókkal dolgozom évek óta (kb. 14 éve), és egy dolgot megtanultam: a programozónak sosincs igaza, nincs beleszólása semmibe, de mindenért ő felel. Ha mással nem is, a saját idejével fizet meg mások hibái miatt. Ahogy a mondás is tartja, ők annak a bizonyos genitáliának a rossz végén vannak.
Szerintem még fallback modeljük sincs a moboknak. De kétlem, hogy ha így is van, csak ez lenne az oka.
Pont azt mondom, hogy ahelyett, hogy a gép/szerver azon küszködne, hogy a playereket jeleníti meg, azok lehetnének névtáblák, a mobokat meg előre vennék.
Ezt az egészet csak azért nem értem, mert WvW-ben ugyanúgy vannak mobok, és a screenshoton azok is látszanak, ott fent a kis dombon. Tehát?
Nem féltem wvwt. ma is beszedtük SM-et deson csúcsidőben, aztán pedig tartpottuk amíg meg nem untuk, és végül elmentünk hajcsikálni. a name plates megoldás pedig csak javíthata helyzeten.
mellesleg bármilyen guildből örömmel várunk bárkit kis közös gyilkolászásra. :)
Mikor es honnan tudom majd meg hogy ezeket a prekurzorokat hol es hogyan kell emgszerezni!??
Miert baj az ha sok embernek van legendary fegyoja? szerintem szep lenne ha minel tobben szaladgalnanak legendaryval! szep látvány lenne a sok “ragyogo” jatekos :))
Meg jól ki is akadnának a gépek annyi effekttől :D Precursort jelenleg csak szerencsével lehet szerezni. Vagy Mystic Forge-ból esik, vagy ládából/szörnyből. Meg ugye meg lehet venni TP-on.
* + Farmolással, grindeléssel, botolással, goldvétellel, stb.
Vannak olyan játékosok, akik ebben a bő 6 hónapban már több legendary cuccal harcolnak…
Vajon a “Meg ugye meg lehet venni TP-on.” mondattal mire akartam utalni?
Igaz Igaz!
sziasztok, gondoltam itt irok itt elég sokan irnak akik aktiv játékosok :D whitesideon van valami aktiv magyar klán?:D
keress meg ezalatt a nev alatt a jatekban , es beveszlek a guildbe!
en letettem a legendary fegyverrol , hagyom a fanatikusoknak! :) tul sok ido es macera es pénz kell hozzá!