Reklámok
Kezdőlap > Interjúk a GW2-vel kapcsolatban > ZAM.com interjú összefoglaló

ZAM.com interjú összefoglaló

world-header

A héten megjelent egy kétrészes interjú Colin Johanson-nal a ZAM.com oldalán. Mivel az interjú elég hosszú, ezért csak egy összefoglalást olvashattok itt, a legfontosabb, legérdekesebb dolgokról. A teljes interjú első és második részét megtekinthetitek a ZAM honlapján.

A guesting rendszerrel kapcsolatban Colin elmondta, hogy sokkal komplikáltabb volt a dolog, mint képzelték és már az utóbbi két nagy frissítéskor is úgy nézett ki a dolog, hogy készen van, de az utolsó pillanatban mindig talált a QA részleg egy-egy nagyobb bugot. Most már remélhetőleg egy nagyon stabil és kifinomult rendszer áll rendelkezésükre. Számították rá, hogy lesznek olyanok, akiknek nem fog tetszeni az EU és NA korlátozás, de sajnos a szerver felépítés miatt nem tudnának megfelelő minőségű élményt biztosítani a régiók között. A Guild Wars 1-ben ezt meg lehetett oldani, csupán a latency volt magasabb egy másik régióban, azonban a GW2 3D mozgástere és nyitott zónái miatt sokkal több hátránnyal járna a megoldás.

A januári frissítésben visszakerül a más kasztok által viselhető páncélok előnézetének lehetősége. Ha valaki linkel egy páncélt, azt meg tudjuk magunkon nézni, függetlenül attól, hogy light, medium vagy heavy, ahogy korábban is tehettük. Ezenfelül, dolgozik egy csapat azon, hogy a Trading Post-on lévő felszereléseknél is elérhető legyen ez a lehetőség. Egyelőre nem tudni mikorra készül el, de dolgoznak rajta.

A korábbi blog poszt után több játékosban is felmerült, hogy a guild küldetések jelenthetik majd az instancolt raid-ek megjelenését. Jelenleg nem ez a helyzet. Az első 6 hónapban az lesz a cél, hogy a nyitott világot kihasználva építsenek be küldetésindítási lehetőségeket a guildek számára, amelyben a guild tagokon kívül mások is besegíthetnek, így akár a guildek toborozhatnak is. A későbbiekben azonban nem kizárt, hogy lesznek instacolt területek is a guild küldetések számára.

Az öt fős party limit növelésén egyelőre nem dolgoznak, de beszélgetnek róla, hogy ha bekerülnek olyan rendszerek, amikhez szükség van erre, illetve ha olyan irányba fejlődik a WvW, akkor nyitottak ilyen irányba. Az egyik legnagyobb akadálya a nagyobb party méretnek, hogy nem szeretnék eldobni az egyszerű, tiszta UI-t, ami jelenleg a játékban van. Nem szeretnék, ha állandóan a képernyő sarkait kellene figyelniük a játékosoknak. Tehát ha növelik is majd a party méretet, akkor ezt is figyelembe kell venniük.

Újra szóba kerültek a bossok, championok, veteránok, amelyeken dolgozni fognak, hogy érdekesebb legyen ellenük harcolni. Valamint szeretnék elkerülni azt is, hogy az emberek kikerüljék ezeket, ezért a jutalmazási rendszeren is dolgozni fognak.

A jövőben bővíteni a fogják a személyes történetet is, de jelenleg ezen nem dolgoznak.

Szóba került a nagyvárosok kihasználatlansága is, ezeken egyelőre nem dolgoznak, mivel a nyitott világot, a fejlődő zónákat szeretnék bővíteni és izgalmassá tenni, ha azzal megvannak, akkor a következő lépés a városok tartalmának bővítése lesz.

WvW tekintetében három dolgon kell javítaniuk illetve bővíteniük. Az első a culling problémájának megoldása. A második a személyes fejlődés, kell lennie célnak, ami miatt belépsz a játékba. A harmadik dolog pedig kézen fogva jön a másodikkal, kell lennie egy oknak ami miatt akkor is belépsz, ha vesztésre áll a szervered, illetve ha már a hatodik nap van és esély sincs a felkapaszkodásra. Jelenleg ezen a három dolgon dolgoznak WvW tekintetében.

sPvP területen jelenleg a custom arénákon és a megfigyelő módon dolgoznak leginkább, mivel ezek elengedhetetlenek az eSport-hoz.

A blog posztban már említették a fejlesztők, hogy dolgoznak egy leaderboard-on is. Lehetséges, hogy erre a listára pár PvE elem is felkerül majd, viszont ezzel óvatosan szeretnének bánni, mivel nem szeretnének táptalajt adni a PvE elitizmusnak.

A következő 1-2 évben megjelenő MMO-k tartalmaznak olyan elemeket, amiket főleg a Guild Wars 2 hozott be az MMO műfajba. Hogy továbbra is az élbolyban maradjanak, a fejlesztők dolgoznak olyan megoldásokon, amik újabb innovációt fognak jelenteni, azonban ezekről nem igazán tudnak beszélni a versenytársak miatt.

Reklámok
  1. Brock Samson
    2013. január 25. - 18:39

    Azert megint toljak az Anet-fele maszatolast (…that is something we definitely talk about all the time…). :D

    Ellenben nekem tetszik a hozzaallas hogy elobb javithatnak es stabilizalnak, es majd csak kesobb kezdik boviteni a jatekot komolyabban.

    Commentek amugy erdekesek: sokan meg mindig ott tartanak, hogy nincs end game content, pedig azt hittem, hogy ezek az emberek mar reg rajottek, hogy ez nem az o jatekuk es tovabballtak valami 15000 oras grind MMO-ba.

  2. Azez11
    2013. január 25. - 19:11

    Hmm. Észrevettétek, hogy ez kb már a harmadik nyilatkozat, amelyben szóról szóra ugyanazt mondják, mint az előzőben? :D Amúgy hajrá Anet, várjuk a frissítéseket! :D

  3. Mc Wolfy
    2013. január 25. - 19:17

    Droppot wvwre! látszik időnként, hogy egy-egy nap megugrik, mindenkinek. kísérleteznek, aztán visszaállítják. Ha picit emelnék, akkor nem csak az olyan vérgőzös elméjűek járnának oda, mint mi.

    • Trophex
      2013. január 25. - 20:56

      ÁMEN TESÓ!!

  4. Gandarel
    2013. január 25. - 19:57

    “sPvP területen jelenleg a custom arénákon és a megfigyelő módon dolgoznak leginkább, mivel ezek elengedhetetlenek az eSport-hoz.”

    Dugják föl maguknak az eSportjukat, az MMo playerek 99%-át nem nyűgözte le az 1 játékmód, az 5 map és a feeling hiánya. Kicsit törődjenek már pvp-vel is, itt minden csak a pve-ről van, minden cikk, minden fejlesztési irány.

    • szajhavész
      2013. január 25. - 23:15

      Lehetne mindjárt azzal kezdeni hogy beteszik a duell-lehetőséget.

      • Mc Wolfy
        2013. január 26. - 09:29

        gw sose a duelről szólt. az mindig az aktuális metáról fog szólni. én a régi random aréna, HoH rendszert hiányolom. direkt heal nélkül – ami régen volt – tök jó lenne :)

      • 2013. január 26. - 11:18

        A duelt most is meg lehet úgy oldani, hogy bementek egy üres szerverre, később pedig custom arénában további lehetőség lesz erre.

        TDM módot emlegették többször, hogy az lesz a következő, de valószínűleg nem lesz a versenyképes PvP része. Talán a dev fórumon olvastam, hogy tesztelik a TDM lehetséges megoldásait, meg sürgősen be akarják vezetni a matchmakinget. Na most az nem derült ki, hogy a TDM a custom arenák opciója lesz, vagy attól függetlenül lesznek TDM szerverek.

        A matchmaking bevezetése lesz az első nagyobb mérföldkő a PvP beindításában. Tisztában vannak vele, hogy sem a profi, sem a kezdő játékosoknak nem jó, ha aránytalanul nagy különbségek vannak a csapatok között. Frusztráló úgy gyakorolni és tanulni egy játékban, ha olyan ellenfelekkel hozza össze az abszolút kezdőket, akik több ezer meccsen vannak túl. Nem vicces annak sem az 500 – 0 eredmény, aki nyeri. Mindenkinek az a legjobb, ha hozzá hasonló képességű ellenfelekkel küzdhet meg.

      • szajhavész
        2013. január 26. - 18:45

        Mesmerként vannak olyan skiljeim amikröl nemtudom hogy a gyakorlatban hogy viselkedik. Megtehetem hogy beteszem wvwn és használom az ellenségen, de ott nincs idő megfigyelni pl egy klón mit csinál, mennyire hatékony mert harc közbe mást kell figyelni.
        A próbabábuk a mistbe erre nem alkalmasak, csak egy másik játékos, akivel megbeszélhetjük hogy most rámnyomja az xy skilt és megfigyeljük a hatását, esetleg mi a legjobb védekezés ellen.
        Ennek hiányában csak sok-sok 100 random har során lehet valódi tapasztalatot és rutint szerezni.

  5. 2013. január 25. - 20:23

    Robert Hrouda, aki a dungeon bossokon dolgozik, tegnap dobott egy példát a fórumra a sokszor emlegetett boss revamp-ok kapcsán. CoF path2 Defend Magg eventnél egy speciális Flame Legion assassin fogja támadni Magg-ot. Ezt kell majd megakadályozni, miközben nem veterán mobok spawnolnak, hogy megnehezítsék a party dolgát. A corpse run taktika tehát végre sem itt, sem máshol nem lesz már használható. Nem akarják feltétlenül nehezíteni, csak érdekesebbé tenni.

    Sok egyéb infót nem lehetett tőle megtudni, de azt még elmondta, hogy a waypoint run bohóckodások ismeretében alakítják át az érintett fight-okat értelmesebbé, meg állítólag új technikát próbálnak majd ki a harc közben kelés és hosszú visszafutás problémáját megoldandó, de hogy ez pontosan hogy fog működni, azt csak később tudjuk meg. Új waypointokat akart még pl. TA exp és egyéb dungeon-okba, de egyelőre inkább csak a bossfight-okat teszi érdekesebbé és az éledés utáni visszajutás új megoldását dolgozzák ki, mert a waypoint-ok újratervezése jelenleg nem fér bele a kitűzött határidőkbe. Loot-okról nem beszélt.

    World Boss-ok átalakítása nem került szóba, de valószínűleg nem is ő foglalkozik a témával.

    Nem sok infó, tudom, de mégis valami. ;)

    • 2013. január 26. - 09:55

      Nemhiszem hogy nehezíteni kell a 1hitkiller bossok mellett.

      Skippelős contentet könnyen megoldhatják: Csak a kitűzött lépések után válik szabaddá a tovább vezető út. Túl egyszerű hogy beletegyék? :D

  6. Sárki
    2013. január 25. - 20:30

    Gandarel :
    “sPvP területen jelenleg a custom arénákon és a megfigyelő módon dolgoznak leginkább, mivel ezek elengedhetetlenek az eSport-hoz.”
    Dugják föl maguknak az eSportjukat, az MMo playerek 99%-át nem nyűgözte le az 1 játékmód, az 5 map és a feeling hiánya. Kicsit törődjenek már pvp-vel is, itt minden csak a pve-ről van, minden cikk, minden fejlesztési irány.

    gw1 is ilyen volt. előadták hogy pvp központú miközben … volt ott is (igazából HA meg GvG volt igazi pvp egyedül).

    • 2013. január 25. - 20:37

      Annyira PVP központú, hogy botok ellen harcoltunk. LoL.

    • Magyarfeka
      2013. január 25. - 23:59

      Ha ennyire szar akkor nem kell PvP-zni. Nekem még mindig megfelel és elmondták hogy fejlesztenek. Akkor mért is sírtok? Ez már kezd szánalmas lenni, bocsi.

      • Punisher
        2013. január 26. - 01:41

        te nyilván az 1%hoz tartozol akinek elég az egy fajta PvP játékmód

      • Mc Wolfy
        2013. január 26. - 09:30

        gw1-ben sokat observereztünk, jó meccseket jó volt nézni

      • Gandarel
        2013. január 26. - 09:32

        Nekem maga a pvp mecanika teljesen bejön. Én konkrétan a motivációról beszélek.

        GvG-re volt 12 map, a guilded pedig ratingért harcolt egy ranglétrán más guildek ellen, valamint gvg rewardokért (cape border).

        Heroes’ Ascent 10 map + a zaishen, valamint volt még 3 amit kiszedtek. Ottis minél többet nyertél zsinórban, annál több rank pont jött, és ha szerencsétek volt végül bejutottatok a Hall of Heroes-ba.
        Az egy olyan hely, ahol már a puszta tudat, hogy ott harcolhattok a végső győzelemért, felejthetetlen, és egyszerre csak 1 harc megy bent, a győztesnek pedig majd védenie kell a következő kihívók ellen.
        Ha pedig megnyeritek, a neveteket minden szerveren a chatablakba írták ki, és joggal érezhettétek, “igen, megcsináltuk!”. Egy élmény volt. :D

        Itt meg… elmész, tournament, nyertek, hurrá, ügyesek vagytok, joiolhattok még1x.

        És ez az ami hiányzik mindenkinek :)

      • Gandarel
        2013. január 26. - 09:34

        Amúgy az observerből lehet a legtöbbet tanulni. meg bekerülni oda hogy téged nézzenek és valaki esetleg abból tanuljon, azis epic :)
        Az az első reménysugár egy jobb pvp felé.

      • 2013. január 26. - 11:07

        Nekem a retek thiefek miatt megy el a kedvem szép lassan az egésztől, pláne, mikor csoportokban jönnek. Ne szedjen már le egy karakter se egy full def guardiant 1 mp alatt. Az hogy engem a papírruhámban leszed, azt még talán elfogadom, de a jelenlegi helyzetet túlzásnak tartom.

      • Magyarfeka
        2013. január 26. - 11:15

        Nem, nem tartozom az 1%-hoz. Ellenben viszont veletek én nem sírom tele az oldalt értelmetlen szövegekkel. Mert ugye mért is lenne értelmes amikor 1000x elmondták hogy fejlesztik a PvP-t? :) Ti ezekszerint ezeket a részeket át ugorjátok, vagy csak egyszerűen jól esik trollkodni?

  7. Sárki
    2013. január 25. - 20:41

    Royal Predator :
    Annyira PVP központú, hogy botok ellen harcoltunk. LoL.

    Meg herok ellen :D Epic n00bság volt herokat engedni pvpre :D Kivéve persze HB-t, de az más tészta :)

  8. 2013. január 25. - 20:46

    De én csak azt nem értem, hogy miért azon dolgoznak, hogy a TP-n legyen preview lehetőség… Nem lenne sokkal egyszerűbb vajon, ha csak annyit csinálnának, ami vendor npc-knél is van, hogy lehet linkelni chatre az adott tárgyat, és onnan preview-olni. És akkor nem kéne azzal szenvedniük, hogy legyen egy dropdown menü a TP felületén. Nem tudom elhinni, hogy ez nekik nem jutott eszükbe. (vagy akár csak kezdetleges megoldásként is beletehették volna már korábban)

    • SANTANTICA
      2013. január 26. - 00:41

      lehet technikailag nem ilyen egyszerű…ugyanis a TP globális és web alapú más szerver mint a game maga…

      amúgy a neten rákeresve minden belinkelhető a játékba (item code gw2) a színektől a legendary-ig

      pl

      Abyss [&AgGETwAw8+pdPRMTAACTz+WcVAIAAA==]

      Black [&AgGGTwAwMls81+4JAACTz+WcVAIAAA==]

      Celestial [&AgGHTwAwgmdgxdMWAACTz+WcVAIAAA==]

      Midnight Fire [&AgElUAAwqMM03dkTAACTz+WcVAIAAA==]

      Midnight Ice [&AgEmUAAwweoSxpEAAACTz+WcVAIAAA==]

      White [&AgFmUAAwj2jzEKUAAACTz+WcVAIAAA==]

      • 2013. január 26. - 12:17

        igen, tudom. awesomium_process.exe nev alatt fut.

      • 2013. január 26. - 13:52

        és a kódokkal is tisztában vagyok, még npc sorokat is lehet chatbe írni, amit a kliens nyelvétől függően jelenít meg minden játékosnak.

    • 2013. január 26. - 10:01

      Azért fontos ez, hogy tudd, mit veszel meg.
      Az alapjában szánalmas (szvsz), hogy ha játékbeli dolgok megtekintéséhez külső weboldalakat kell böngészned. Főleg, hogy itt elvileg a skinek számítanak prestige-nek, szóval ezek alapos nézegetése erősen indokolt.

      A preview ablakon jobban meg tudod nézni a dolgokat, ha fejlesztenek rajta annyit, hogy rendesen zoomolhass, meg az egész karaktered beleférjen, + esti fények, + választható dye lehetőség a meglévők közül.

      Kipingelgetni chatekre csak spamolás.

      • 2013. január 26. - 12:19

        Igen az ejszakai mod nem lenne rossz, mint pl sylvari karikeszitesnel. Amugy meg tudsz sajat magadnak is whisperelni ;)

  9. Sárki
    2013. január 26. - 09:58

    Gandarel :
    Amúgy az observerből lehet a legtöbbet tanulni. meg bekerülni oda hogy téged nézzenek és valaki esetleg abból tanuljon, azis epic :)
    Az az első reménysugár egy jobb pvp felé.

    Csak jelenleg szvsz nem vonzó nézni a gw2 pvp-t.

    • myrrdhinn
      2013. január 26. - 10:15

      Ezért (és persze azért, mert nincs kész) nem tették még bele az observer módot. Már rég elmondták, hogy sok dolgot szeretnének beletenni, csak azokat el is kell készíteni. Ha neked nem tetszik, rendben van, de ne szóld le az, hogy új dolgokat szeretnének hozzáadni és azt, hogy a jelenlegi rendszeren próbálnak javítani. Aki szereti az örül neki, aki nem annak meg teljesen mindegy.

  10. Sárki
    2013. január 26. - 11:26

    Magyarfeka :
    Nem, nem tartozom az 1%-hoz. Ellenben viszont veletek én nem sírom tele az oldalt értelmetlen szövegekkel. Mert ugye mért is lenne értelmes amikor 1000x elmondták hogy fejlesztik a PvP-t? :) Ti ezekszerint ezeket a részeket át ugorjátok, vagy csak egyszerűen jól esik trollkodni?

    Fejlesztik ez tény. De mit is fejlesztenek rajta? az observe mode az oké, az jó pont. de ahhoz hogy jó legyen a pvp, ahhoz izgalmas meta és több játékmód kell. Ezekkel viszont kevésbé foglalkoznak, nekem legalábbis ez jön le.

    • myrrdhinn
      2013. január 26. - 13:53

      Legközelebb akkor figyelmesebben olvasd el a cikkeinket ;)

      • Gandarel
        2013. január 26. - 16:03

        Bocs ha tévedek de szerintem capture the flag meg deathmatch min gondolkoznak meg 1 új map kb és minde ehhez az 5v5-ös tournis cucchoz. Nekünk meg egy másik mód kéne, és nem ilyen módok.

      • Gandarel
        2013. január 26. - 16:21

        Ezt most jól megfogalmaztam tudom… kicsit bővebben:

        GW1-ben amit már nagyon sokszor fölhoztam, Heroes’s Ascent, az nem egy játékmód volt. Volt a 10 mapon relic run, deathmatch, priestkill, king of the hill, stb stb. Utána volt gvg, random arena, codex arena, alliance battles, stb.

        GW2 pvp-t fejlesztik, de jelenleg van egy random arena + alliance battles keverékünk tournamentnek nevezve, a nép pedig egy HA-t akar meg gvg-t, ők pedig csak a a már meglévő tournament rendszerüket akarják továbbdolgozni, arra sem valami nagy hangsúlyt fektetve.

        Akármilyen mapot pakolnak be vagy új játékmódot ezen belül, nem ezt kérik a playerek. Akármit adhatnak ezen a téren, nem fognak neki örülni, és ezt az Arenanet fél év után sem képes fölfogni, vagy csak nem akarja. És ez az ami sokakat kiakaszt.

      • myrrdhinn
        2013. január 27. - 14:20

        A GW1-es játékosok, bizonyára ezt szeretnék, de aki nem játszott vele, annak kb fogalma sincs ezekről. :D Én személy szerint elégedett lennék azzal is, ha lenne CtF, vagy Huttball :D Nem kell ide más és sokkal egyszerűbb e-Sportosítani is. Aki azt szeretné, hogy GW1-es PvP legyen, az hatalmasat fog csalódni, mert olyan biztos nem lesz, ezt el is mondták már.

  11. Sárki
    2013. január 26. - 16:20

    Gandarel :
    Bocs ha tévedek de szerintem capture the flag meg deathmatch min gondolkoznak meg 1 új map kb és minde ehhez az 5v5-ös tournis cucchoz. Nekünk meg egy másik mód kéne, és
    nem ilyen módok.

    Itt pár embernek mindegy mit kapnak ha ingyen van.

    • Magyarfeka
      2013. január 26. - 23:52

      Először is kifizettem a játékért a pénzt, tehát nem ingyen volt! Másodszor: Azt valahogy elfelejtitek hogy a GW 1 hány éve is van kint. Ha meg ott ezek a dolgok benne voltak akkor itt mért is ne lenne később benne? Tudjátok mit az 1%-ba tartozom tényleg. Sajnos abba az 1%-ba amelyik képes értelmezni és felfogni a dolgokat a sírás helyett! ;)

  12. Greco20
    2013. január 26. - 16:37

    Itt pár embernek meg tök miindegy mit kapnak, úgyis sírnak.

    • Gandarel
      2013. január 26. - 17:58

      Ezek az emberek azok akik legjobban érzik, hogy sokkal több van ebben a játékban és idegesek mert ezt az adottságot elvesztegetik azzal, hogy elindulnak egy rossz irányba. Pedig nem kéne újat alkotni, csak visszanyúlni ahhoz, amit már megalkottak 1.

      Csak olyan mintha annyira újat akarnának alkotni hogy ahhoz se nyúlnak vissza ami működött és szerették, mert az már nem 100%-ban új, akkor se ha az övék.

      • infernaleuro93
        2013. január 27. - 00:30

        Aha persze. Én is érzem éppen ezért nem sírok… Mert ugye még mindig nem az a baj hogy leírják páran a véleményüket hanem az hogy csak sírni tudnak. Ez már hónapok óta megy és komolyan szánalmas amit csináltok. Már az utóbbi időben elgondolkodtam azon hogy minek is olvassam el a cikkek alatti kommenteket mert úgy is mindig ugyanazt látom. Szép kis oldal lett. Ezt persze nektek köszönhetjük akik mindig csak sírni tudnak mindenért. A tipikus válasz meg az ilyen hozzászólásokra mint az enyém valahogy mindig az hogy én vagyok a hülye mert ti ugye csak leírjátok azt amin még javítani kéne. Hát igen leírjátok 100x ugyanazt gratulállok. Nem kell hülyének nézni itt az embereket. Attól hogy én nem sírok ugyanúgy többet várok el a játéktól és azt is tudom hogy idővel bele is kerülnek azon tartalmak amik még hiányoznak belőle. Viszont az már baj ha valaki azon vezeti le a türelmetlenségét hogy tele írja az oldalt folyton ugyanavval a szöveggel…

      • 2013. január 27. - 08:45

        GW2-ben mi az, ami tényleg teljesen új, esetleg forradalminak nevezhető? Szerintem még a downgrading rendszert is használták már MMO-ban, mást meg nem tudok kapásból felhozni.

        Igazából én egy összelopkodott katyvaszt látok, aminek eredeti stílusa sincsen Ingame. Valószínűleg nem szimplán tévedek, csak mélyebben látok a dolgok mögé.

      • Magyarfeka
        2013. január 27. - 13:31

        Roya: Téged meg ne, értelek. Én már egy 25-30 MMO-t biztosan kipróbáltam és még is látok a GW 2-ben rengeteg eredeti ötletet. Nyilván könnyebb szidni a fejlesztőket és a játékot mintsem hogy alkoss te is valami eredetit nemdebár? :P

    • Sárki
      2013. január 26. - 20:07

      PvE-s szempontból örülhetünk, de pvp-n én azt érzem hogy azon az egy szem culling megoldáson (amit nem biztos hogy a gyengébb gépek bírni fognak) kívül nagyon nincs ötletük hogy mit is kéne kezdeni a dologgal. Persze tény és való, nem egyszerű a helyzetük, mivel a minimálisan elvárható featureök fele még mindig nincs kész :D persze nyilván örülhetünk hogy kapunk valamit mert hát ugye ingyen van (persze ha az autóba ígért fékeket 10k km után teszik majd be nektek, egy szót se szóljatok irl, ty), de jelenleg sajnos anet pvp-s ambíciói szöges ellentétben állnak a játékosok elvárásaival valamint a fejlesztők felkészültségével is. Azt meg erősen kétlem, hogy ezzel a metával jelen állapotban bárkit is érdekelne a gw2, mint esport. A lényeg az: először tegyék vonzóvá a pvp-t, hogy akarjuk nézni és játszani, aztán kezdjenek el munkálkodni azon, hogy esporttá tegyék.

      • 2013. január 27. - 08:42

        Ahoz hogy vmi eSport legyen, szerintem nem metán kell alapulnia, hanem tényleges játékosi képességeken.
        Teljesen egyenlő erőviszonyokat várnék el balance terén, és igazából ez egyáltalán nem bonyolult feladat. Mégis megbotlik a ló.

  13. Gandarel
    2013. január 26. - 21:39

    Magyarfeka :
    Nem, nem tartozom az 1%-hoz. Ellenben viszont veletek én nem sírom tele az oldalt értelmetlen szövegekkel. Mert ugye mért is lenne értelmes amikor 1000x elmondták hogy fejlesztik a PvP-t? :) Ti ezekszerint ezeket a részeket át ugorjátok, vagy csak egyszerűen jól esik trollkodni?

    Pár kommentel alattad kifejtettem hogy igen fölfogjuk hogy fejlesztik csak ezt nem fejleszteni kéne hanem újraalkotni.

    • infernaleuro93
      2013. január 27. - 13:33

      Akkor kérlek jelentkezz az Arenanetnél fejlesztőnek. Ha ilyen szavakkal dobálózol nyilván te újra tudnád alkotni. Mellesleg szerintem nincs mit újraalkotni. Finomítani és javítgatni kell, ennyi.

  14. Tusy
    2013. január 27. - 06:51

    – én azt sajnálom, hogy “bármi ami nem dicsér az már sírás” (sarkítva persze)
    – ‘ugyanazt’ írom le többször, mert minél többet játszok talán annál jobban észreveszek dolgokat. A helyzet pedig nem javul hanem romlik (vagy csak többet veszek észre mint előtte)

    – pvp
    — nem tartom normálisnak amikor 9 thief van a 2 két csapatban, de az 5 warrior sem utolsó
    — az ellenfél beteszi a lábát a területre már nem kapjuk a pontot
    — lassan de simán megölöm (necroval) és downed állapotból néhány másodperc alatt végez velem. Néhány kasztot tovább tart kivégezni mint megölni
    — ‘volunteere’ úgy ahogy van
    – daily pvp achi megszerzésén túl semmi motivációt nem érzek, hogy még többet pvp-n legyek. Igazság szerint többnyire sikerül felhúzni magam a 3. pvp meccs végére

    – wvw
    — cullingra jó lenne megoldást találni. Remélhetőleg a gyenge rendszeremmel a megoldás után is tudok még játszani wvw-n
    — nem a személyes fejlődés a cél amiért belépek, hanem maga a játék
    — számomra félelmet keltő amit az ez évi tervek között felsoroltak és az is ami nem. Thief láthatatlansága és ~3 másodperc alatt képes kivégezni bármely kasztot nem volt felsorolva. Erre nem minden thief képes de ahol játszok ott gyakran látni ilyeneket. Ha a necro markjai aoe sebzésnek minősülnek akkor azt viszont nerfelni kell szerintük … komolyan nem hiszem, hogy a fejlesztők játszanak t1-t3 szintű szervereken wvw-n

    • 2013. január 27. - 08:39

      Kicsit korrigálok:

      Cullingon dolgoznak, mert nagyon nagy probléma. Dummy-k helyett 1 vagy minden professionnak megfelelő sima katona modell jobban megfelelne, mint opcionális lehetőség.

      Thiefek invisible állapotban tudnak finishelni, ami szánalmas.
      Rengeteg játékosra egyszerűen nem hat az interrupt skillem, pedig stability sincs rajta, és traites cooldownt az interruptok transzferelésre se tartom valószínűnek, mert látom hogy előtte kapott pl Stun-t, amire ugyanúgy nem reagált.
      Jópár játékos 1 mp alatt finishel quickness nélkül. Nemtudom hogy…

      A fejelsztők szinte nem is játszanak a termékükkel. Ha tennék, elszörnyednének :)
      Cryteknél se mernek godmode nélküli gameplay videókat készíteni. <3

      • Shantey
        2013. január 27. - 10:48

        Ellenben necrotól elvették a shroudstomp lehetőségét, így egyetlen olyan kaszt, ami finishing / ress alatt semmit nem tud tenni.
        Az aoe nerf már csak külön öröm és a még mindig fennálló ipari mennyiségű bug. :)))

        És személyes tapasztalat, hogy warriorokat többszöri kivégzés alatt sem tudok megölni. Sőt, volt hogy 3 másik társam is nyomott rá kétszer(!), de nem pusztult meg. Aztán ugye felkelt és elkezdte kalapálni a teamet. Ötlet, hogy mi lehet a gond?

    • infernaleuro93
      2013. január 27. - 13:39

      Hát amit itt a PvP-ről össze hordasz az tényleg sírásnak minősül a szememben. Miért? Mert a 9 Thief egyértelműen arra utal hogy te csak SPvP-zni szoktál. Aki itt komolyabban foglalkozni akar a PvP-vel az magasról leszarja az SPvP-t és megy helyette TPvP-re vagy Paidre. Az SPvP egyáltalán nem lényeges. Csak arra jó hogy buildeket tesztelj ott de már lassan arra se. Már bocsi de nem nézem jó szemmel ha olyanok szólnak bele a játék PvP-jébe akik TPvP-re be sem teszik a lábukat. Avval viszont egyet értek hogy van még mit javítani a rendszeren.

      • Tusy
        2013. január 27. - 16:32

        – egyszerűen csak játszani akarok vele és nem “magasról leszarni az SPvP-t”. Nem akarok vele komolyabban foglalkozni, de ha tényleg nem lényeges az SPvP akkor vegyék ki és megszűnik a “sírásom” miatta

      • Gandarel
        2013. január 28. - 15:33

        Fun fact number 1: az SPvP maga a fogalom aminek része a Tournament, aminek része a free és a paid. Amire te gondolsz az hotjoin. Most nem kötekedés, énis szoktam keverni néha dolgokat.

  15. Sárki
    2013. január 27. - 09:10

    infernaleuro93 :
    Aha persze. Én is érzem éppen ezért nem sírok… Mert ugye még mindig nem az a baj hogy leírják páran a véleményüket hanem az hogy csak sírni tudnak. Ez már hónapok óta
    megy és komolyan szánalmas amit csináltok. Már az utóbbi időben elgondolkodtam azon hogy minek is olvassam el a cikkek alatti kommenteket mert úgy is mindig ugyanazt látom. Szép kis oldal lett. Ezt persze nektek köszönhetjük akik mindig csak sírni tudnak mindenért. A tipikus válasz meg az ilyen hozzászólásokra mint az enyém valahogy mindig az hogy én vagyok a hülye mert ti ugye csak leírjátok azt amin még javítani kéne. Hát igen leírjátok 100x ugyanazt gratulállok. Nem kell hülyének nézni itt az embereket. Attól hogy én nem sírok ugyanúgy többet várok el a játéktól és azt is tudom hogy idővel bele is kerülnek azon tartalmak amik még hiányoznak belőle. Viszont az már baj ha valaki azon vezeti le a türelmetlenségét hogy tele írja az oldalt folyton ugyanavval a szöveggel…

    nem veszed figyelembe a rinyálásunk,legfontosabb okát: lehet hogy idővel mindent betesznek a játékba a fejlesztők, de a játékosok türelme véges. Nem fog mindenki visszajönni gw2-zni csak mert jött egy-egy jó update. a gw2 folyamatosan játékos és így vásárlótömegeket veszít. mit gondolsz mit jelent az, hogy a gem ára folyamatosan ugyanannyi? Azt, hogy a játékosok nem nagyon vesznek gemet. ezt pedig nyilván anet is látja és ezért kapkod.
    a halloween updatenél m,ég nem volt ez érezhető, az egy nagyon jó, tartalmas update volt, több órára lekötöttek a jp-k, a mini dungeonök és az achik.
    Aztán jött a lost shores, amin már egyértelműen láthatók voltak a kapkodás jelei. Kevesebb értékes tartalom, rengeteg elfecsérelt munkaóra a nagy látványosságra (southsun cove) és persze behozták a fractalt, hogy legalább a grindelősebbeket itt tudják tartani. Mert nyilván a játékosállomány veszítésének csökkentése volt a cél.
    Karácsony meg… nagy durranást akartak és sok szempontból sikerült is, de mivel valós tartalom nem jött, így szvsz elszabadult a pokol. a free tansfer lelövésével pedig elindítanak egy lavinát: kiürítik a fele szevert, mert a népek olyan szerverekre vándorolnak, ahol van esély a jó wvwre és nem teljesen kihalt. nem pont ezt tette például a var is? :S
    És most itt van ez az update (külön gratulálok a fejlesztőknek a hétfői időzítéshez :D). pve-t úgy tűnik nagyon kicsinosítják, a 100 új achi számomra kb. a mennyország. Ha az ígéreteiket beváltják és ki tudják használni a kvalitásukat, akkor legkésőbb fél év ,múlva a pve rendben lesz.
    Na de a pvp? minden fejlesztés a pveseknek szól, eddig igazából 3 komolyabb pve vonatkozású update történt: új spvp pálya, fizetős tournamentek és orb kiszedése wvwből. és ennyi. ez pedig egy olyan játékban, ami állítólag pvpről szól és esportnak készül, édeskevés. Már gw1ben is el volt hanyagolva a játék pvp része, hiába volt állítólag pvp központú. itt viszont… Sajnos én azt látom, hogy nincsenek ötleteik, mivel lehetne jobbá tenni a pvp-t. A culling rendszer megoldása adja magát, az observe mód úgyszintén, ha az esport a cél. De ennyiben ki is merülnek a terveik, ez viszont lófax. Nem reward system kell pvpbe, hanem jobb játékélmény, új pályák és ami mindennél fontosabb: új, változatos játékmódok.

    • 2013. január 27. - 10:13

      hadd ne kelljen mar leirnom megegyszer, amit az ARMY-s csavonak… koszi.

      • Sárki
        2013. január 27. - 10:20

        Akkor mond meg hogy kiről beszélsz :D

      • 2013. január 27. - 10:39

        Bocs, csak pda-n voltam és nem volt kedvem előkeresni a kommentjét: http://gw2.variance.hu/2013/01/17/nepszamlalas-tyriaban/#comment-67619 (Nibindar egyékbént a neve)
        Azért röviden leírom. WR-ről azért ment el variance, mert lecsúszott legutolsó tierbe, és ott már érdemleges harcok nem mentek. Miért csúszott le? Mert már előttünk otthagyták a wvw-s guildek. Kis túlzással mondható, hogy wvw szemszögéből amolyan süllyedő hajó lett akkor (hangsúlyozom, akkor, nem most). És hát valljuk be ostobaság süllyedő hajóról nem menekülni. Piken akkor közepesen jó volt, és 4 hét alatt (abból az első kettő szopás volt, így sok wvw-s inkább átment desora, és így lett a Soul of the Warhorn guild (bocs, ha rosszul írtam a nevét)) valamivel kicsit feljebb jutott. Van kis különbség egy top szeróra való költözés és egy normálisabb szerverre való költözés között, arról nem is beszélve, hogy december elején költöztünk, elég sokat kivártunk előtte WR-en, és nem volt fizetős transferes hír sem még. Tehát nem a kétségbeesés miatt költözünk, hanem egyszerűen csak azért, mert nem láttuk értelmét, hogy tovább próbálkozzunk ott.

    • infernaleuro93
      2013. január 27. - 13:49

      Hát az utolsó mondataidat olvasva nem nagyon olvasod te el a cikkeket. Nem is olyan régen kikerült egy interjú amiben ha jól emlékszem Colin volt az aki elmondta hogy dolgoznak új módokon és pályákon. Nah ez itt a gond. Hogy olyan érveket mondtok ami nem igaz. Az hogy a játékosok meg nem türelmesek az igazából az ő bajuk. Ettől a fejlesztés még nem áll meg hiszen a játékot már megvették és van rá keret. Én meg akik türelmesen kivárnak majd idővel jól fogunk szórakozni egy tartalmas játékban. A többiek meg vagy vissza jönnek vagy nem, de ez már részlet kérdés.

  16. Sárki
    2013. január 27. - 09:46

    Royal Predator :
    GW2-ben mi az, ami tényleg teljesen új, esetleg forradalminak nevezhető? Szerintem még a downgrading rendszert is használták már MMO-ban, mást meg nem tudok kapásból felhozni.
    Igazából én egy összelopkodott katyvaszt látok, aminek eredeti stílusa sincsen Ingame. Valószínűleg nem szimplán tévedek, csak mélyebben látok a dolgok mögé.

    Azért ne túlozz, ennél jobb ez a játék és rengeteg lehetőség van benne. Csodálatos játékká tehetnék és évekre piacvezető lenne, ha jól forgatnák anetnél a kártyáikat.

    • 2013. január 27. - 10:48

      Jó, talán kicsit tényleg túlzásnak hangozhat. A potenciája óriási, ezt elismerem, éppen ezért szeretném látni, hogy élnek is vele.
      Viszont tényleg nagy erőfeszítéseket kellene tenni, és nem minden ízt egyszerre turmixolni.
      Lehet, hogy finom és mókás egy gyümölcsturmix, de egy precízen kevert koktél sokkal értékesebb – ha érted a hasonlatot.

  17. Gregarm
    2013. január 27. - 09:47

    Nem igaz, hogy ennyit kell rinyálni. A pvp-t is fejlesztik, már a következő utáni patchben is.
    A LOL- al is játszanak 36 millióan és ott is van 3 pálya meg 2 játékmód és mégsem sírnak. GW2-őt meg fejlesztik lesznek új játékmódok is meg pályák is, de ezt már elmondták.

    • Tusy
      2013. január 27. - 10:22

      – LOL-ban hol mész be 5 “thieffel”? Ha valaki választ egy hőst más már nem választhatja arra a meccsre (személy szerint kb. ennyit tudok a LOL-ról de pont ezt a játékot hozták fel chaten példának, hogy mennyivel jobb megoldások vannak a LOL-ban és mennyivel élvezetesebb vele játszani mint a gw2 pvp részével)

    • Sárki
      2013. január 27. - 10:22

      Olvasd már el mit fejlesztenek rajta.
      http://gw2.variance.hu/2013/01/18/osszefoglalo-a-csutortok-esti-livestream-rol/
      sPvP

      Még dolgoznak a custom arénákon, hogy bug mentesek legyenek.
      Dolgoznak a leaderboard-okon, hogy össze tudjátok hasonlítani a sPvP-ben elért eredményeiteket.
      Új matchmaking rendszeren dolgoznak, hogy a hasonló tudásbeli szinten lévő játékosok kerüljenek össze.
      Dolgoznak egy 1v1 bajnokságon (1v1 csapat, nem 1v1 ember), ez is fizetős lesz, viszont olcsóbb, mint a mostani fizetős bajnokság, viszont a jutalmak is kisebbek lesznek. Ez a fajta bajnokság a Temple of the Silent Storm térképen lesz. Erről az egészről hamarosan érkezik egy blog poszt is.
      Még több páncél és fegyver skin-t fognak berakni, hogy olyanok is elérhetőek legyenek, amelyek eddig csak PvE-ben voltak.

      Ebben a cikkben pedig:
      sPvP területen jelenleg a custom arénákon és a megfigyelő módon dolgoznak leginkább, mivel ezek elengedhetetlenek az eSport-hoz.

      Hol írnak itt ilyesmikről a közeljövőben? Fogjátok már fel, az időtényező a legfontosabb. 3-4 hónap és simán megunja a pvpsek nagy része ezt a béta verziós gagyit. édeskevés amit nyújtanak, ennyi a lényeg.

      • 2013. január 27. - 11:04

        Ebben kétségkívül van igazság, de amellett, hogy ennek nincs havidíja, ha kihagysz akár hónapokat, ugyanott van a karaktered, ahol volt, nem vagy lemaradva, mint a többi MMO-ban. Itt nem egy “szenvedés” felvenni a fonalat, ha hónapok múltán újra felinstallálod, csak el kell kezdened játszani és kész. Számomra teljesen érthetetlen, hogy ezeket a dolgokat egyszerűen képtelenek felfogni az emberek, és folyton más MMO-khoz hasonlítgatják még mindig. Az emberek képtelenek elvonatkoztatni a berögződésektől, EZ a játék legnagyobb problémája…

  18. 2013. január 27. - 10:28

    Korábban már említettük, hogy dolgozni fogunk azon, hogy amin jelenleg dolgozunk, azon a jövőben is dolgozhassunk. Továbbá amellett, amin jelenleg dolgozunk, számos egyéb területen próbálunk még dolgozni, hogy kielégítsük a játékosok vágyait, mert ezek igazán nagyszerű dolgok. Egyet elárulhatok: nagyszerűen dolgozunk.

    Na mindegy… én ráérek, lesz ami lesz. :)

  19. Sárki
    2013. január 27. - 12:01

    Strayhand :
    Ebben kétségkívül van igazság, de amellett, hogy ennek nincs havidíja, ha kihagysz akár hónapokat, ugyanott van a karaktered, ahol volt, nem vagy lemaradva, mint a többi MMO-ban. Itt nem egy “szenvedés” felvenni a fonalat, ha hónapok múltán újra felinstallálod, csak el kell kezdened játszani és kész. Számomra teljesen érthetetlen, hogy ezeket a dolgokat egyszerűen képtelenek felfogni az emberek, és folyton más MMO-khoz hasonlítgatják még mindig. Az emberek képtelenek elvonatkoztatni a berögződésektől, EZ a játék legnagyobb problémája…

    Ez kb. akkora baromság mint hogy zöld armorban annyit érsz mint exoban vagy ascendedben. Be fogják vezetni az ascended armort és csak erre az évre ígérték hogy nem lesz magasabb tier. mégis hogy hiheted, hogy anet a 100 meg 100 hazugsága után pont a grindre vonatkozó ígéretét fogja betartani? ha ez így lenne, nem beszélnénk ascended itemekről és nem félnénk a legendary armortól. pedig a cél ez, megmondták: ha bejönnek az ascended fegyverek, a legendary fegyók lesznek a legerősebbek. Innen meg már csak egy fél lépés a legendary armor és annak felsőbbrendűsége. aki azt mondja, hogy nem a grindről szól a gw2 az nem játszik a játékkal vagy pedig hazudik. mégis mi másról szólna? a presztízs skinek is drágák mert az olcsók rusnyák és az erejük is nagyobb. GW1-ben 5k-ba került a perfect fegyó, az 10 perc farm. Itt min. 1g, ami min. 20 perc. De ha szépet akarsz, az még több. Ha menőt, akkor több száz órányi grind. Azt meg nekem ne akarja előadni senki, hogy minden játékos abbahagyja wowot, lolt, metint, akármit, csak mert a gw2 egy idő után végre elmondhatja magáról, hogy kész lesz. Nem fog visszatérni, legfeljebb a töredékük, ha egyszer leszámoltak a játékkal. a baromarcú anet tönkreteszi gw2-t a késlekedésével, a hozzá nem értésével és mivel előzőleg tönkretették gw1et ugyanezekkel, így nem marad más választásunk, mint lelépni. mert hiába van előadva hogy casual játék a gw2, kurvára nem az. Ahova a játékosok nagy része csoportosul ott igenis fontos még az a plusz 2-3 sdtat is, de mérföldek vannak az alacsony és a magas tierek között. Aki szeptemberben lvl 80asként otthagyta gw2-t full exoban, az egy év múlva körbe lesz röhögve full ascended gear nélkül, azt pedig hosszú idő elérni, anélkül nehéz eredményesen játszani. Hiába adjátok itt elő magatokat, hogy fejlesztik a játékot, hogy casual friend, hogy bármikor visszatérsz, nem leszel hátrányban, attól még nem lesz igaz.
    És igenis baj van a játékkal. baj van, mert a szerverek elnéptelenednek. Ha más nem, hát ez egyértelműen a mi igazunkat támasztja alá.

    • 2013. január 27. - 17:30

      “aki azt mondja, hogy nem a grindről szól a gw2 az nem játszik a játékkal vagy pedig hazudik. mégis mi másról szólna?”

      Látod erről beszélek, hogy képtelen vagy felfogni, miről szól egy játék. Neked csak az a hülye ascended lebeg a szemed előtt (mert a PvE olyan nehéz ám, hogy muszáj első nap a legjobb gearben feszítened, és csak a “legjobb” skin a jó, mégha bohócnak is nézel ki benne). Amit egyébként a jövő héttől napiért fognak hozzádvágni, persze neked a napi is grind, mondjuk azt nem tudom, hogy neked mi nem grind.

    • 2013. január 27. - 23:47

      Na megpróbálom mégegyszer, mert az előzőt elnyelte a net valamelyik bugyra.

      “aki azt mondja, hogy nem a grindről szól a gw2 az nem játszik a játékkal vagy pedig hazudik. mégis mi másról szólna?”

      Ez a legnagyobb baromság. De nyilván hazudok, vagy nem játszom a játékkal (csak képzeltem azt a szórakoztató párszáz eddigi órát). Csak sajnálni tudlak, hogy te csak azt a hülye ascendendet látod magad előtt állandóan, és félsz tőle (istenem…). Amit egyébként hétfőtől daily-kkel is lehet majd szerezni, persze neked a daily is grind lesz, csak azt tudnám, hogy akkor mi nem grind.

      Szóval ez egy innen-onnan összefércelt játék, aminek stílusa sincs, szinte mindent meg kellene benne változtatni, hogy olyan legyen, amilyennek ti szeretnétek, és a jövője csak félelmet szül bennetek… de biztos normálisak vagytok, hogy ennek ellenére mégis játszotok vele…

      • sothor
        2013. január 28. - 20:33

        Kell a halálnak olyan playerpool aki így gondolkodik. Kellenek a különböző tierek, mert pár szaros skin aztán minden csak nem motiváció. Aki casualnak érzi magát, játsszon single player rpgt, ott nem marad le, és ne ide járjon zokogni hogy “Úristen, hazudik mindenki, nem akarok grindot”. MMORPG – mindig ilyen volt és mindig ilyen lesz egy jó mmo, a fejlesztő céget egy casual rétegre kihegyezett vacak a csődbe viszi. Kezdjetek el kockulni szépen.

      • sothor
        2013. január 28. - 20:35

        Stray ez a hsz. nem neked lett címezve, félre clickeltem a “Válasz” -t.

    • 2013. január 29. - 10:18

      Ez az én véleményem:
      1: Ascendednek és Legendary cuccoknak erősebbnek kell lennie. Nem sokkal, +5 és +10%-al kb exotichoz mérten. Maradjon meg a fixelt stat adott item szintre.
      2: Ezeket SOSE grindel kelljen megszerezni mint most. Ne kelljen 500+ alkalommal ugyan azt ugyan úgy végigvinni. Módot kell rá találni, hogy valódi teljesítményekért/képességekért kapja meg a játékos.
      3: A gearszintes elitizmus emberi hülyeség, csak komoly kompromisszumok árán lehet elkerülni. Talán van rá más megoldás, én gondolkodom rajta sokat…
      4: GW2 jutalmazási rendszere pedig annyira gyér, hogy ezekre a jobb cuccokra normálisnak nevezhető játékkal szinte elérhetetlenek értelmes időn belül.
      5: Casual játékosoknak sose szabadott volna ennyire kedvezni, pontosabban nem szabad köréük építeni mindent. Nekik adjanak felfedezési lehetőségeket, tanuljanak bele a RolePlay-be, és jópár olyan lehetőséget, ahol szépen tudnak gyűjtögetni.
      6: Hardcore játékosoknak kötelező lenne megadni az értelmes lehetőséget, ahol tényleges, profession kezelésre van kihegyezve, nem pedig primitív metázásokkal.

      • sothor
        2013. január 29. - 16:27

        Egyet kell hogy értsek, bár így megfogalmazva úgy tűnik mint ha nem akarnék. Szóval simán csak egyetértek.

      • Shantey
        2013. január 29. - 16:40

        Idézet a hivatalos oldal friss hírei közül.
        “The list of rewards will continue to grow and expand as we add content to the game, but we’re committed to the philosophy that you should be able to get the most powerful rewards simply by playing the game the way you want.”

        Ahham. :)))

  20. Sárki
    2013. január 27. - 12:06

    howellq :
    Bocs, csak pda-n voltam és nem volt kedvem előkeresni a kommentjét: http://gw2.variance.hu/2013/01/17/nepszamlalas-tyriaban/#comment-67619 (Nibindar egyékbént a neve)
    Azért röviden leírom. WR-ről azért ment el variance, mert lecsúszott legutolsó tierbe, és ott már érdemleges harcok nem mentek. Miért csúszott le? Mert már előttünk otthagyták a wvw-s guildek. Kis túlzással mondható, hogy wvw szemszögéből amolyan süllyedő hajó lett akkor (hangsúlyozom, akkor, nem most). És hát valljuk be ostobaság süllyedő hajóról nem menekülni. Piken akkor közepesen jó volt, és 4 hét alatt (abból az első kettő szopás volt, így sok wvw-s inkább átment desora, és így lett a Soul of the Warhorn guild (bocs, ha rosszul írtam a nevét)) valamivel kicsit feljebb jutott. Van kis különbség egy top szeróra való költözés és egy normálisabb szerverre való költözés között, arról nem is beszélve, hogy december elején költöztünk, elég sokat kivártunk előtte WR-en, és nem volt fizetős transferes hír sem még. Tehát nem a kétségbeesés miatt költözünk, hanem egyszerűen csak azért, mert nem láttuk értelmét, hogy tovább próbálkozzunk ott.

    -,-

    • Sig
      2013. január 27. - 13:13

      Te Sárki ha neked ennyi gondod van ezzel a játékkal minek játszol még vele? Vagy legalábbis mért sírsz tele minden egyes hírt?

      Komolyan az ember már be sem lép elolvasni a hozzászólásokat mert minden 4.-ben a te kis regényeidet kell olvasni, hogy milyen szar a játék.

      Mik ezek a szövegek mint pl , hogy senki sem spvpzik meg, hogy elnéptelenedtek a serverek?
      Én spvpzek és elmondom neked rajtam kívül vannak még páran. Mi néptelenedett el? A varience folyamatosan 500 főn van 80-120 online emberrel. Még így is, hogy a www-s arcok leléptek.

      Azt látom, hogy van egy akármilyen hír, és mindig megjelenik ugyanaz az 5!! ember és megpróbál meggyőzni mindenkit, hogy ez itt mekkora szar.
      Itt nem a kritikával van a baj, az van nekem is, csak ez már túlcsap azon.

      Télleg ha valaki ennyi negatív ingert kap ettől a játéktól, hogy emiatt egyfolytában itt pörög a fórumon az kicsit tegye félre.

      Várom a kisregényt :)

      • infernaleuro93
        2013. január 27. - 14:07

        Jah és mellesleg. Légyszíves húzz már el a supportra telesírni azt. Mert én ezt már nagyon unom. Az ilyenek veszik el azoknak a kedvét a játéktól akik most kezdenék el. Feljönnek ide hogy infót szedjenek össze a játékról és ezt látják. És akkor te beszélsz olyan dolgokról hogy elnéptelenednek a szerverek? (persze ez nem igaz szerintem) Talán kicsit bíztatni kéne az új arcokat mintsem a játékot és a fejlesztőket szidni nem gondolod? :)

    • 2013. január 27. - 13:51

      Sárki :
      a free tansfer lelövésével pedig elindítanak egy lavinát: kiürítik a fele szevert, mert a népek olyan szerverekre vándorolnak, ahol van esély a jó wvwre és nem teljesen kihalt. nem pont ezt tette például a var is? :S

      Skizofrénia? Látogass meg egy pszichiátert sürgősen. Vagy egy neurológust, hogy kihagy a memóriád.

      • 2013. január 27. - 21:29

        Hopsz igazam volt. Nem tudsz mit válaszolni, mi? :D

  21. Gandarel
    2013. január 27. - 13:33

    infernaleuro93 :
    Aha persze. Én is érzem éppen ezért nem sírok… Mert ugye még mindig nem az a baj hogy leírják páran a véleményüket hanem az hogy csak sírni tudnak. Ez már hónapok óta megy és komolyan szánalmas amit csináltok. Már az utóbbi időben elgondolkodtam azon hogy minek is olvassam el a cikkek alatti kommenteket mert úgy is mindig ugyanazt látom. Szép kis oldal lett. Ezt persze nektek köszönhetjük akik mindig csak sírni tudnak mindenért. A tipikus válasz meg az ilyen hozzászólásokra mint az enyém valahogy mindig az hogy én vagyok a hülye mert ti ugye csak leírjátok azt amin még javítani kéne. Hát igen leírjátok 100x ugyanazt gratulállok. Nem kell hülyének nézni itt az embereket. Attól hogy én nem sírok ugyanúgy többet várok el a játéktól és azt is tudom hogy idővel bele is kerülnek azon tartalmak amik még hiányoznak belőle. Viszont az már baj ha valaki azon vezeti le a türelmetlenségét hogy tele írja az oldalt folyton ugyanavval a szöveggel…

    Többesszámot mellőzni, kicsit régebb óta vagyok itt mint te, és 90%-ban énis a sírók ellen voltam, most 1 érvvel nem értek egyet és mindenki beállít olyannak mint aki mindig sír a dolgok miatt…

    Azért írjuk le százszor, egyre bővebben és érthetőbben kifejtve, hogy Te is fölfogd. De úgy látom még nem értük el a kívánt hatást.

    Ha bejelentenek egy tervet több hónapra előre, és abban azt látod hogy fél év után is még mindig a rossz irányba viszik a dolgokat és még fél évig legalább arra haladnak, az nem sok reményt hordoz, és minél több munkát ölnek bele a rossz irányba annál kevesebb az esélye hogy ezen valaha is változtatni fognak.

    Tölts el 2 percet mists-ben és kérdezz rá örülnek-e az iránynak. Én befejeztem, majd az ottaniak folytatják.

    • infernaleuro93
      2013. január 27. - 14:13

      Ezt bebuktad. ;) 3-4 éve olvasom a variancet. Megszállott rajongója vagyok a GW-nek már évek óta. Mellesleg Magyarfeka/Metanfekamin vagyok aki már számtalan MMO-t megjárt és nagyon sok embert ismerek. Rengeteg barátra tettem szert az évek során. Erre jön 2 ilyen kis valaki és megmondja hogy mennyivel tapasztaltabb nálam. Őhh oké csak akkor a tapasztalatod mért nem a fejlesztőkkel osztod meg barátom? Ez egy MMO tudod itt úgy működnek a dolgok hogyha valami hiba van a rendszerben azt a játékosok a saját érdekükben is megosztják supporton keresztűl a fejlesztőkkel a hibát és esetleg ötleteket és javaslatokat is tesznek annak orvosolására. Egyébként jó tudni tudni hogy friss 80-as vagyok ascendedben és 100%-os mappal BRO! :’D

      • Gandarel
        2013. január 27. - 19:49

        Most épp teis megmondod mennyivel tapasztaltabb vagy nálam.. mellesleg én ilyet nem mondtam.

        A helyzet a következő:
        Valaki felszólal:
        -Nem jó így ez a pvp
        Másik:
        -De igen
        És az eső válaszol:
        -Alapból nem rossz csak lehetne..
        -NE SÍRJÁL JÓEZ
        -Ok, persze, d..
        -HA NEM TETSZIK EL LEHET MENNI
        -Csak rossz irányba fejlesz..
        -HA NEM TUDTAD VOLNA FEJLESZTIK!!!!!!!
        -Ok de mondom..
        -FEJ LESZ TIK!!!!!!!!!!

        Kb ez a vita zajlik éppen.

      • Chidoril
        2013. január 28. - 16:09

        Gandarel made my day xD

      • 2013. január 29. - 10:40

        Szóval 3 álreggel próbálsz a véleményedet megerősítő illúziót kelteni? Szép.

  22. 2013. január 27. - 14:14

    Sárki :
    Te azt látod, hogy 500-ból 120 aktív, én azt látom, hogy 500ból 380 le se szrja a játékot, holott ha minden olyan szép és jó lenne a játékban ahogy ti azt lefestitek, az arány fordítva lenne.
    És a nemzetközi fórumok sem véletlenül vannak telesírva ám. ideje lenne észrevenni: Ti vagytok az igénytelen kisebbség, akiknek minden megfelel.
    A játékkal meg igenis sok gond van, de még ennek ellenére is el lehet verni vele az időt, csak éppen fele olyan jó sincs, mint gw1 volt eotn előtt. Persze aki nerm játszott gw1el vagy csak farmern00b volt, az nem érti hogy mit is hiányolunk mi annyian.

    Köhöm. A 120 aktív nem azt jelenti, hogy a többiek nem játszanak. Csak tudod nem mindenkinek van rá ideje, hogy naponta játsszon. Valamelyik nap beléptem hajnalban, és még akkor is 60+ játékos volt online.

  23. Sig
    2013. január 27. - 15:18

    Gandarel :

    infernaleuro93 :
    Aha persze. Én is érzem éppen ezért nem sírok… Mert ugye még mindig nem az a baj hogy leírják páran a véleményüket hanem az hogy csak sírni tudnak. Ez már hónapok óta megy és komolyan szánalmas amit csináltok. Már az utóbbi időben elgondolkodtam azon hogy minek is olvassam el a cikkek alatti kommenteket mert úgy is mindig ugyanazt látom. Szép kis oldal lett. Ezt persze nektek köszönhetjük akik mindig csak sírni tudnak mindenért. A tipikus válasz meg az ilyen hozzászólásokra mint az enyém valahogy mindig az hogy én vagyok a hülye mert ti ugye csak leírjátok azt amin még javítani kéne. Hát igen leírjátok 100x ugyanazt gratulállok. Nem kell hülyének nézni itt az embereket. Attól hogy én nem sírok ugyanúgy többet várok el a játéktól és azt is tudom hogy idővel bele is kerülnek azon tartalmak amik még hiányoznak belőle. Viszont az már baj ha valaki azon vezeti le a türelmetlenségét hogy tele írja az oldalt folyton ugyanavval a szöveggel…

    Többesszámot mellőzni, kicsit régebb óta vagyok itt mint te, és 90%-ban énis a sírók ellen voltam, most 1 érvvel nem értek egyet és mindenki beállít olyannak mint aki mindig sír a dolgok miatt…
    Azért írjuk le százszor, egyre bővebben és érthetőbben kifejtve, hogy Te is fölfogd. De úgy látom még nem értük el a kívánt hatást.
    Ha bejelentenek egy tervet több hónapra előre, és abban azt látod hogy fél év után is még mindig a rossz irányba viszik a dolgokat és még fél évig legalább arra haladnak, az nem sok reményt hordoz, és minél több munkát ölnek bele a rossz irányba annál kevesebb az esélye hogy ezen valaha is változtatni fognak.
    Tölts el 2 percet mists-ben és kérdezz rá örülnek-e az iránynak. Én befejeztem, majd az ottaniak folytatják.

    Tehát SZERINTETEK rossz irányba viszik a játékot és eltökélten próbáljátok elmagyarázni a sok tudatlannak, hogy ők is megértsék végre.
    Próbáljátok meg feldolgozni ,hogy van akinek ez megfelelő. Tudom ők SZERINTETEK igénytelenek.

    Van akinek nem tetszik a játék oké. Leírja itt, bár szerintem sok mindenki nem kíváncsi rá de oké.

    A baj az hogy állandóan minden hír alatt ennek a pár ember – akik önmagukat TÖBBSÉGnek titulálják – a sírását lehet olvasni.

    Srácok ha nem tetszik a game nem kell játszani vele, ez pofon egyszerű.

    Az, hogy a nemzetközi fórumokon is megy a sírás semmit nem támaszt alá. Aki elégedett az nem fogja minden topicban leírni, hogy elégedett nemde ? :)

    Ilyeneket meg senki ne kezdjen már el írni, hogy mióta van itt, meg mióta játszik, mert ezzel azon kívül, hogy páran szánakoznak rajta nem sokat ér el.

    • Gandarel
      2013. január 27. - 19:52

      Ok. Nem kell elhinni amit írunk :) Voltál már miststben? Ha tud hol van, nézz be és kérdezd meg mapcheten: “Do you like pvp this way?” És nézd meg mennyire nemlétező lesz chaten a “Yeah damn fine” tábor.

      Tetszik a game. Csak több van benne. És elvesztegetik :)

  24. Gregarm
    2013. január 27. - 15:57

    Itt az a baj, hogy nem tudnak elszakadni a régitől és elfogadni az újat. Bár nekik szerintem az se lenne jó, ha ugyan úgy meglenne minden a gw2 be mint az 1-be. Ha pedig ennyire nem tetszik a játék menny máshova senki nem tart itt. Menny wow-ozni vagy LoL-ozni vagy tudomis én hogy hova, de ha nem tetszik a játék el lehet húzni innen. Én sem vergődök a wow-os fórumokon, hogy nekem mi nem tetszik a játékban és hogy szerintem a pandákkal elcseszték a játékot elfogadtam ez van jöttem gw2-ni és egyszersem sírtam fórumokon, hogy jajj ezek a pandák…

    • Gandarel
      2013. január 27. - 20:04

      Szövegértést gyakorolni kéne :) Ez meg egy sablonszöveg amit ki ctrl c-ztél az előtted lévőktől. Vagy egyedül sikerült?

  25. Sárki
    2013. január 27. - 22:05

    howellq :
    Hopsz igazam volt. Nem tudsz mit válaszolni, mi? :D

    Azóta is azon filózok hogy mit akarsz mondani mert az idézett szövegből egyszerűen sehogy se esik le :D

    • 2013. január 28. - 14:06

      Gondolom azzal tisztában vagy, amit te állítottál. Erre én mondtam, hogy ez nem így van a Variance esetében, és elmagyaráztam, hogy miért is. Aztán pedig azt állítottad, hogy te a Variance-ról nem is beszéltél, de hát ott van az idézetben, kár tagadni.

      • Sárki
        2013. január 28. - 20:45

        1-0 :S :(

    • 2013. január 29. - 13:25

      Lol, ez nem verseny.

  26. legendavagyok
    2013. január 28. - 00:58

    Whohooo. :) Orom es boldogsag elolvasni a postokat. Nem tudom ti hogy vagytok vele, de altalaban minden hsz-t elolvasok. Dramai ami itt van es ugy latom a ket tabor “jeles” kepviseloi igazan konszenzusra juthatnanak mar olyan alapveto kerdesekben, h:
    – mirol is szol a jatek (ami ingyenes, nincs fel eves, masfel millio ember rendelte elo, amikor meg csak beta volt)
    – mit ad nekem a jatek ( achi fuggoseg, pvp, vilagvandor vagyok?)
    – mivel lehetne jobb (nem habosszajjal egymast leoltva …csak nyugodtan velemenyezni)
    – miert gamelek ( ha nem tetszik)
    – miert gondolom h csak nekem van igazam ( van, neked is igazad vmiben)
    Allandoan telenyomjatok pro es kontra velemenyekkel amik nagy ivben elkanyarodnak a gametol, amikbol csak sertett onerzet kiabal. Huh hat en sok MMO-t toltam, huh hat en Verpityu vok, huh hat en aztan k.va jol tudok mindent. Hogy mi rejlik a game mogott azt mar mindenki tudja, aki kepes volt a szorakozast keresni benne. Hogy mi hianyzik, nos ezen dolgoznak gozerovel…igen lassunak tunik, s bar nem ertek hozza de valszeg tenyleg baromi nehez vmit kiotleni, megtervezni, megcsinalni, tesztelni, implementalni…igen kell nemi ido. De en azt mondom, hihetlen orom, amikor egy uj karival egy uj dolgot fedezek fel, viszek veghez, szerzek meg. Kvra elcsodalkozom h csinaltak meg ezt ilyen jol? Mas nem kepes igy latni? Ha neked nem eleg jo a pvp, akkor menj pve-re, wvwvw-re, csinalj dungit, bika buildet, jp-t, craftolj, talalj ki team buildeket barhova…akar tpvpre, oszd meg masokkal az otleteidet…de ne kelljen mar a folyamatos torzsalkodast nezni. Ha a game nem kot le, nem baj, keress mast, ha lekot, de hianyzik vmi forumon terjeszd elo. De ne ba…gassatok mar egymast nyakra-fore mint, akiknek mas dolguk sincs. Sokszor leirtam mar es ezt a vege: a jateknak ido kell, te sem tudtad oltani forumokon a masikat fel evesen…elotte meg iskola volt, nem? Amit irtam csak kontextusban ertelmezheto. Megkerek mindenkit, ne ragadjon ki reszeket. Elnezest a walltextert.

    • 2013. január 28. - 14:41

      Nesze :D
      – mirol is szol a jatek (ami ingyenes, nincs fel eves, masfel millio ember rendelte elo, amikor meg csak beta volt)?
      -> Ez egy állítólag minden igényt kielégítő játék, ahol grind és farm nélkül mindent megszerezhetünk magunknak örömteli játékkal, és nem utolsó sorban rankgrind nélkül is mehetünk puggal bárhova. Ezt Mondják.

      – mit ad nekem a jatek ( achi fuggoseg, pvp, vilagvandor vagyok?)
      -> Nem sokat, de azt se úgy, ahogy 2013-ban elvárhatnánk/elvárnám. Látom én a sok munkát, de legfőképp a dolgokban, amik csak időhúzásra jók, tényleges színvonal emelésre nem.

      – mivel lehetne jobb (nem habosszajjal egymast leoltva …csak nyugodtan velemenyezni)?
      -> Én speciel mondom sorra, kidolgozva, komolyan átgondolva. Ha megemlítjük ezeket… na ott a fönt láthatod, mi lesz…

      – miert gamelek ( ha nem tetszik)?
      -> Hiszem, hogy a GW2 még elérheti azt a szintet, amit ígérnek és amit elvárhatunk. Nem mellesleg nem találok jobb MMO-t a piacon, sajnos.

      – miert gondolom h csak nekem van igazam ( van, neked is igazad vmiben)?
      -> Nem gondolom. Többiek (akik “sírnak”) se gondolják. Nekünk van egy véleményünk, másoknak is van. Amikor ezek összetalálkoznak, konstruktív vitát kellene lebonyolítani, hogy haszna is legyen a dolognak.

      ArenaNetnek lényegében két dolgot kell adni. Időt és megfelelő inspirációt/ötleteket.
      Ezt igazán nem sajnálhatjuk tőlük, igaz?

      • Zherat
        2013. január 28. - 15:28

        Nem a véleménynyilvánítással van a baj hanem a redundanciával. Írd le GW2 fórumba ott tényleg azok olvassák akik tenni is tudnak a dolog érdekében, de itt csak szófecsérlés és pánik keltés számomra tökéletes a játék ha ennél jobb lesz csak örülni tudok neki. Mindenhez idő kell attól hogy leírjátok 10^10en hogy ezt azt javítani kell attól nem lesz hamarabb kijavítva legalábbis nem attól, hogy itt lett leírva..

      • 2013. január 28. - 15:45

        Ide azért érdemes leírni, mert sok olvasó oszthatja meg véleményét, ötletét. Ezért linkelem be ide azokat a postokat, amiket a hivatalos fórumra feltöltött dokumentum alapján írtam le nektek magyar nyelven. Működik, mert már kaptam pár jó ötletet azóta is.

    • 2013. január 28. - 16:44

      Pedig én azt hittem, hogy ez a blog azért jött létre, hogy a felgyülemlett feszültség, a stressz, személyes agresszió levezetése képen, egy játék tartalmában fellépő vélt, vagy valós hibák mögé bújva olthassuk egymást. ;)

    • Gandarel
      2013. január 28. - 18:20

      Bocsi de a kiragadás a része.
      “Ha neked nem elég jó pvp próbáld ki pve-t”

      Ha már nem szereted a barátnőd próbálj ki egy csávót?? O_o

      GW1-ben volt lehetőség saját buildekkel kísérletezni, ugyanerre bíztatsz itt is, viszont ott volt több mint ezer skill. Itt 1 kasztnak van kb 20 + a weapon skillek. Csupa változatosság és a lehetőségek tárháza..

      • 2013. január 29. - 13:27

        Igen, mert csak egy nő létezik a világon :)

  27. Adi
    2013. január 28. - 18:15

    Royal Predator :
    GW2-ben mi az, ami tényleg teljesen új, esetleg forradalminak nevezhető? Szerintem még a downgrading rendszert is használták már MMO-ban, mást meg nem tudok kapásból felhozni.
    Igazából én egy összelopkodott katyvaszt látok, aminek eredeti stílusa sincsen Ingame. Valószínűleg nem szimplán tévedek, csak mélyebben látok a dolgok mögé.

    Itt az a kérdés, hogy ha ilyen véleménnyel vagy a játékról, miért játszol vele? Senki sem erőlteti rád.

    • 2013. január 29. - 13:28

      Szerintem a fikázók már lehet, hogy hónapok óta nem is játszanak vele, csak írják ide a szöveget :D

  1. No trackbacks yet.

Itt és most várjuk a hozzászólásod!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: