Reklámok
Kezdőlap > Általános cikkek, Guild Wars 2 játékmenet > Ti küldtétek: Kitsune szemével a játék

Ti küldtétek: Kitsune szemével a játék

link_header
Sokan vannak akik nagyon rég óta várták már a játék megjelenését főleg azok akik az első résszel is játszottak, de akad egy jó pár olyan ember is, akik az első infó morzsák óta követték a játékot a megjelenés napjáig pedig azelőtt nem is szerették az MMORPG-ket, majd óriási vigyorral ültek le a játék elé amikor meglett a példányuk. Megjelenés után szinte már elfogyni nem akaró mennyiségben volt az oldalon véleményes posztok, így azok akik hiányolták, most elolvashatják Kitsune Daw véleményét a játékról. Játékos bázis összetétele folyamatosan változik, mindig is lesznek olyanok akik hamar meg fogják unni a játékot, de helyettük jönnek mások, és hogyha jó a játék, akkor remélhetően többen jönnek mint mennek. A játék kapott hideget és meleget is egyaránt és az alábbi posztban részben erről is lesz szó.Cikket köszönjük nektek pedig jó olvasgatást! -Tera

Nos mivel úgy érzem , hogy van már elég játékban szerzett tapasztalatom nekiálltam írni egy kis szösszenetet, hogy hangot adjak a véleményemnek. Szeretném nyomatékosan jelezni, hogy ez egy egyéni vélemény, lehet érte kritizálni nyugodtan, de ha lehet, akkor ember módjára tegyük.
Köszönöm!

Eddig nem nagyon mertem belefolyni ezekbe a sírásos dolgokba, mivel nem játszottam a játékkal eleget és így nem is lett volna hozzá jogom, hogy olyat állítsak, amit nem láttam/látok vagy ismerek. Most viszont, hogy egy karakterrel elértem a 80-at megdöbbenve állok a sok rimánkodás előtt. Többek között a „Játék egy grindfesztivál” vagy a „Nincs mit csinálnom, mert elértem már a lvl 80-at… nem ad semmit a játék” továbbá a „Kifejezetten szar a story és egyszerűen unalmas” kategóriák előtt.

screenshot13

Hát én nem tudom ,hogy mi van ezekkel az emberekkel én abszolút meg vagyok elégedve a játékkal és azt mondom hogy , életem egyik legjobb befektetése volt ez a 13 000 Ft, mert megérne ez többet is számomra. Rengeteg ötletes dolog van benne, mint például a Jumping Puzzle-k, amiket már csak azért is imádok, mert gyerekkori játékaimat idézik mikor 1 napig szenvedtem, hogy egyik platformról a másikra ugorjak. Egyben vagyok idegbeteg és boldog továbbá kíváncsi és rendíthetetlen miközben csinálom és ezt eddig egy modern játék sem tudta megadni, különösen nem MMORPG pedig rengeteget próbáltam már. Nekem ez a sokak által utált szívecske rendszer is elnyerte a tetszésemet, mert igen, jaj de rossz nem kell beszélni az npc-vel, hogy mi a fene baja van. Úgy őszintén… valaha is elolvassa a többség az összes kis szart, hogy „Neked kell egy kesztyű! Ölj le 30 disznót és csinálok egyet!” Nem… Akik meg elolvasták régebben máshol is azoknak elismerem, hogy veszteség, de azért megszokható és nem hiszem, hogy játékromboló lenne. Jelzem, nem a beletörődést szeretném sulykolni, mert az nem jó se nekünk se a játéknak, de ezt egy jó megoldásnak látom questelés szempontjából.

suspicousguy-header-variance

Továbbá az npc-k jelenléte is megér már egy pár sort ugyanis nem láttam még mmorpg-t ahol ennyire „élnének” ezek a gép által vezérelt karakterek. Beszélnek, egymáshoz mozognak sokszor nem kis távolságokat, akár event nélkül is. Én egyszer nyomon követtem egy „egérszerű” lényt Lion’s Arch-ban mert mondta, hogy milyen jó kis csatornát talált, én pedig bőszen követtem pedig nem is nekem említette, hanem a vélhető feleségének.

A dinamikus eventek meg hát csak hab a tortán ugyanis iszonyatosan változatos már amennyirea játék alapjai engedik. Van, amelyik összekapcsolódik a másikkal és igazán élvezetes harcok sülnek ki belőle. Ráadásul ezek csak így megjelennek, minden fele ugye amerre járunk kelünk, így van, hogy eltervezem a nem messze levő kis falu meglátogatását, amihez 1 perc gyaloglás szükségeltetik, majd lesz belőle 1 órás út az eventek miatt. A grind miatti sírást sem értem emberek, mert abszolút nem erről szól a játék. Minden, de minden ad experience pontot. Ha gyűjtesz többet is kapsz mintha ölnél. Ha felfedezel, ha craftolsz, ha épp a storyt viszed vagy csak eventeken veszel részt már az is ad pontot. Persze választhatod azt is igen, hogy te 5 óráig kentaurokat fogsz ölni, mert, adnak supply bag-et, én kipróbáltam, hát rendesen lerombolta aznapra a játékélményemet.

humanland2-header-variance

A tájak valami csodálatosak és a grafika persze bámulatosan szép egy mmorpg-hez képest. Egyes visták megszerzése is kihívás, ha elhatározod, hogy nem használsz youtube-ot meg google-t hozzá. A story-ról meg csak annyit, hogy számomra nem volt unalmas és nem is vártam tőle többet. Sokszor megnevettetett, de volt mikor érződött benne egy kis drámaiság is. Nem spoilereznék, az új játékosok miatt, de igen volt benne ilyen, mint mikor egy bizonyos valaki bent maradt tartani a frontot egy bizonyos helyen, míg mi elmenekülünk.

Azt meg aztán végképp nem értem mikor azzal vagdalkozik a nép, hogy lvl 80 után nincs élet! Kikérem magamnak. Én most lettem annyi és a világnak a 40% van csak felfedezve, nem szereztem meg az exotic cuccokat sem pedig a legendary-t. Nem láttam minden dungeon-t explorer módban, egyszer mentem WvW-re és még nem voltam soha sPVP-n. Nem próbáltam ki minden minijátékot, nem húztam fel a craft-ot maxra, nem szereztem meg minden achivementet beleértve a jumping puzzle-ket is, továbbá fractalban sem voltam. Szóval igen van mit tenni-venni a 80-as szint után. Akinek mindez nem elég end game gyanánt az szerintem bújjon el, nem tudom ti mit vártok egy 13 000 Ft-os játéktól, de szerintem bőven biztosít még a leg vérmesebb játékosoknak is 120 játékban töltött órát. Egy Need for Speed meg hasonló kategóriás EA játékok jó esetben lekötnek összesen 6-7 órára és utána a büdös életbe nem veszem elő. Pedig az is 10-12k körül mozog bevezető áron…

Asuran-Underwater-Dumping-G-590x442

Azoknak  akiknek olyan gondjuk van, hogy „Jaj de optimalizálatlan a játék, mert nem fut a Pentium 3-as gépemen” csak azt tudom üzenni, hogy ássák el magukat, de jó mélyre. Ha szeretnél bármivel is foglalkozni legyen hozzá rendes felszerelésed. Én se fogok lyukas lábasban főzni bármennyire is az a vágyam, hogy ételt készítsek. Tessék spórolni és venni egy normális gépet. Továbbá igen tudni kell angolul, hogy játssz… Én sem szeretem, hogy ránk erőltetik, a világnyelvet, de ha ez az elvárás és az iskolák 99%-ban lehet tanulni, sőt játékokból megszerzett tudás elég hozzá sok esetben akkor könyörgöm, ez ne okozzon már problémát.

A végén meg kell említenem még, hogy a legjobban talán a korrektség tetszik, ahogy az ArenaNet viseltetik felénk. Miután megveszed a játékot ingyenes, és itemmallra épül. Ez sok mmorpg halálát hozza, de nem a Guild Wars 2-ét. Itt nem atomerős fegyvereket meg páncélokat lehet venni, hanem csak boostereket (amikre szerintem nincs is szükség), meg cosmetic itemeket, bank slotot és ha szükséges, akkor táska slotot, minipetet, meg egyéb marhaságokat. DE ha minderre igényt tartanánk, akkor ugye át lehet váltani a játékban megszerzett pénzt is „gem-re” azaz rendes pénzért vásárolt fizetőeszközre. Ennél korrektebb megoldást én keresve se találnék.

screenshot9

Továbbra is állítom, van mit javítani rajta nyílván vannak benne bug-ok, és fejleszteni való dolgok, de teljes mértékben játszható, élvezetes, van benne mit csinálni és leköti az embert. Még az olyanokat, is mint én, aki mindent megun kb. 2 óra alatt. Az ilyen észrevételeimet majd egy későbbi cikkben részletezem, hogy objektív képet adjak teljes mértékben. Azzal meg könyörgöm, ne vagdalkozzunk, hogy úr isten ezt már készítéskor jól kellett volna csinálni és tanulni az előző mmorpg-k hibáiból. Igen dolgoztak rajta jó pár évet kint van egy élhető játék. Ne a 10 éve piacon lévőkhöz hasonlítgassuk már ezt. Aki pedig ezt nem érti, az csináljon jobbat meg szebbet. Nyílván, aki emiatt szarozza, és türelmetlen simán összedob 5 év alatt egy jobb játékot, ahol konkrétan az összes mmorpg hibáit javítja és beleteszi a sajátjába, mert ugye itt ez az elvárás. A másik dolog pedig az, hogy igen az ArenaNet ígér nekünk sok dolgot. Ezeket szerintem be is fogják tartani, de nem egy rabszolgatáborban dolgoznak, ahol percenként jön ki újabb kieg és egyéb finomságok. Kicsit lehetnénk emberibbek is és nem folyton tépni az arcunkat, hogy „ezt meg azt mondták, hogy benne lesz, de még nincs benne és hazudtak”. Akinek nem megfelelő a játék és ez a legfontosabb. Hagyja abba, adja el vagy tegye a polcra addig, amíg a számára kedvező kiegészítők meg nem jelennek.

Összességében nekem nagyon tetszik a játék és iszonyatmód be tudja szippantani az embert. Remek mód visszaadták a készítők azt a kis kihívást, ami régen a Playstationnél is rabul ejtett gyerek fejjel. A történettel is meg vagyok elégedve és végre kaptunk egy mmorpg-t, amiben nem kell grindelni. Változatos harcok, események vannak benne, ráadásul figyelnek ránk a mesterek és hamarosan még több dolog lesz benne, mint eddig.gw6162

Reklámok
  1. 2013. január 15. - 11:57

    Mikor lesz már permban? Kezdem nagyon unni ezt az egészet… :CCC

    • Tusy
      2013. január 15. - 12:36

      – velem van bajod? Ha kéred nem jövök ide többet, de a cím alapján való kitiltás is megteszi

      • 2013. január 15. - 12:50

        Szerintem veled senkinek sincs baja. Törölve lettek az érintett hsz-ek, amikre reagált.

      • Tusy
        2013. január 16. - 06:04

        – “ha paranoiás vagy még nem jelenti azt, hogy senki sem üldöz” – Murphy

      • MaDFoX
        2013. január 15. - 12:59

        :) Úgy érzed veled van a baj(om)? ;D
        Nem, neked csak egy jobb gépet kívánok, szerintem az a problémád igazi forrása.

    • Sárki
      2013. január 15. - 18:44

      MaDFoX :
      Mikor lesz már permban? Kezdem nagyon unni ezt az egészet… :CCC

      javasolnék vmit: ne vitakeltő postokat nyomjatok, hanem más cuccokat is. Ezek a játékértékelés csak arra jó hogy mindenki összekapjon. Beszélgetős témák kellenének, pl. a 6. sárkány az egyik legjobb loreos téma, de pl. a gw1es romok felfedezése képekkel illusztrálva szintén olyan, hogy dumálni lehet róla, vitázni nem.velem az a gond, hogy nagyon nehezen tudom megállni hogy a feldobott labdát ne csapjam le+ ugye a temperamentumom se az igazi :D Na de itt állandóan labdákkal dobálóztok hát mégis mit vártok? :D Hetek óta csak vitaindító cikkek vannak, kellene néha más is.

      • 2013. január 15. - 19:05

        írok akkor egy cikket a Skrittek párzási szokásairól.

      • 2013. január 15. - 19:25

        Ha valamelyik nagyon szereti a csillogó dolgokat, akkor gyereke lesz tőle. Ezt már mindenki tudja. ;)

      • Zarache
        2013. január 15. - 20:56

        Varom en a cikket :P Illetve irhatnal a fajok kozti szexualis viszonyrol is.
        Megneznek egy Quagan Skritt parost :DD

      • 2013. január 15. - 21:03

        Perverz állat! :D
        Én egy charr kan, ember lány duble penetrationra gondoltam, de azt inkább majd lerajzolom és linkelem chat-ba és majd jól bannolnak szexuális tartalom megosztása miatt és az életetek nem várt fordulatba kezd nélkülem… kezd eluralkodni a káosz…. mi ez a zümmögés? :O

  2. Beny
    2013. január 15. - 13:39

    Sziasztok !

    Pre Purchase óta toltam a játékot egészen novemberig. Előtte volt szerencsém 2,5 évig WoW-ozni kb a 3.1-es időkig, de inkább 2.4.3 alatt voltam aktív. Ebben az időben 1,5 hónapot voltam eredetin is kölcsön accounttal.

    Az abbahagyás óta volt szerencsém, Runes Of Magic, Allods Online pár napos megismerésével. 1,5 év Legue Of Legends (igaz nem MMO), majd ezt követte egy Star Wars The Old Republic előfizetés is, amit az első Gamecard lejárta után nem hosszabítottam meg. Ezt követte végül a Guild Wars 2. Számomra az alábbi sorrend állt fel: WoW, LoL-GW2, SW:TOR.

    Mielőtt meg lennék kövezve és le lennék gyökerezve meg trollozva az elfogultakkal szemben, már most elmondom ez a játék messze van a bukástól (B2P-nek köszönheti csak), de még messzebb van jelenleg a legjobbtól is. Szóval lebeszélni senkit nem beszélek a megvételéről, de ajánlani sem tudom. Viszont aki havidíj nélküli MMO-t keres az megtalálta a legjobbat.

    Még egy két dolgot szeretnék tisztázni. Sok ember 3 dolog alapján ítélkezik egy MMO-ról. A Grafika, fizetési modell, grind(questek, zónák, szintlépés). Sokszor sajnos még sok PC magazin tesztje is ezekre épül. Szégyen szemre még egy ismert magyar MMO portál is ezekre épít. Ez alapján ítélni nagyon kevés. Sokan a WoW-ot a grafika alapján ítélik el, ha ebben a műfajba ennyire döntő lenne a grafika, akkor már 2005-2006-ban megbukott volna a WoW a BC kijövetele előtt. Továbbá itt is említve lett a vanília WoW fanatikussága és istenítése, mert ott nem volt annyira casual, vagyis abszolút nem volt az. Mesélgetik, hogy mekkora kihívás volt, hogy neked kellett egyedül a csapatot keresni mindenféle és globális csatornákon egy 40 fős raid-re, ahol tuti, hogy 10-15 fő felcseszi az agyam a gyerekes viselkedésével.

    Kérlek titeket, hogy ebbe a vanília WoW-os kihívásokra tereljétek az igényekkel az Anet-et, mert tuti bebukik a játék. Ami abban volt az nem kihívás, hanem a véget nem érő töketlenkedés (tudom mert átéltem a vanília időszakot is), illetve a töketlenkedést, ne tessék összekeverni a kihívásokkal, mert ott az itemekért sokat kellett töketlenkedni és nem szenvedni.

    A lobby rendszerek híve vagyok erősen. Ez már sok játékban egész jól bevált (LoL, SC2, BF3, WoW Battleground majd DF és RF). Ez nem könnyítés, csak így hála istennek csapat keresés mellett tudok más értelmet csinálni, ahelyett, hogy Shattrath-ban megteszem ugrálva 200 körömet ahol a csapatkereső hirdetést 1 mp-n egy csomó “vennék izét..” (Mire van akkor az Ah baszki ?) felirat pikk pakk elnyomja a chat log legtetejére. Ezt az SW TOR is belátta, csak rohadt későn.

    Egy kérdést tegyetek fel. Mi lenne ha csak most jön ki a sima WoW, ami anno 2004-ben volt ? Szerintem még BC-ig se jutott volna el. Rekord idejű bukás lenne.

    Na ezen a ponton volt választásom a GW 2. Direkt a töketlenkedések ellen szólt a hype. Engem megfogott. De néhány hónap után csalódtam. Friss level 80-asként én is ilyen voltam, mint a cikk írója, de ahogy láttam, hogy értelmetlen kihívást nem jelentő dolgok várnak level 80-on. Ez a World Completetion meg a Jumping puzzle dolgok, illetve a Exp dungeonok kitolása mind értelmetlen is semmi. Miért is?
    Minek menjek be többször ugyanoda, ha már a craftolt cuccokból is megvan a legjobb cuccom. A ruha design miatt? Kapufa !

    Tipikusan jó példa erre az egyik hsz-ből a katonás babás játék, illetve kimegyek focizni a haverokkal. A katonás babás játékok kérem szépen olyanok, hogy karácsonykor megkapod, játszol vele, örülsz neki, de kb februárban már a padláson rohad. Ha kimész focizni, azt 5-10 év után csinálod ha nem vagy csámpás lábú, mivel minden meccs más, sosem az a sablonosság van mint egy játékbabában. Mellesleg olykor tudsz nyerni, vagy érzed, hogy ha nem is nyersz, de ha érzed, hogy most sokkal jobban megnehezíted az ellenfél dolgát és méltósággal veszítesz.
    Ezt a challenget tökéletesen kiszolgálj a LoL, SC2, ELO rendszere, ami akár lehet solo és team alapú is.
    Ezt a GW 2 jelenleg nem szolgálja ki. A World Comp, Jumping Puzzle esetén ugyanazt érzem, mintha babáznék. Eleinte elvagyok vele, eljátszom másképp a halálát, de pár után már nem játszok vele, max csak akkor, ha kapok mellé másikat (értsd exapnsion), de ugyanúgy padláson végzi.
    Bezzeg a focilabdát azt mindig előveszem.
    A GW 2 sajnos még nem focilabda, csak egy baba.

    Az LFG hiányát már említettem miért is kell. Valami kihívás kell (NEM TÖKETLENKEDÉS), amin segítene az item lvl-ek bevezetése, nem feltétlenül mondom, hogy Expo dungeon farmolás menjen. Ez nem jelent grindelést, ahogyan sokan félreértik. Nézzetek meg egy Rappelz-t, na az grindelés a köbön, meg egy Metin 2.

    A WoW féle item levelezés inkább challenge mint grind. Egy szinten igen jutalmazzák is azt amit elérsz (pl Tier és Aréna szettek).

    Ha még GW 2-ben az Dungeonokat is nézem. Nem érzek semmi késztetést arra, hogy visszamenjek abba a dungeonba exp módban ha egyszer megcsináltam. Minek? Achi megvan, jobb itemet nem kapok. A tisztelt konkurensben mindig van miért visszamenni, valorból tudok upgradelni, van HC mód. Ha jobbak a cuccok akkor tudok menni a másik dungeon vagy raidbe. Ez a PVP-ben is megvan. Bizonyos jutalmak csak egy rating alapján érhetők el.

    Ami a GW 2-ben kivágta a biztosítékot az a TP. Ami ebben még teljesen pofátlanul szégyen, hogy a vendor ár +1 copper dolog miatt is a playerek vannak hibáztatva. Ezzel kész le van rendezve. Kösz baszki.
    A TP totál használhatatlan, bármit beraksz a halmozódás miatt teljesen értéktelen. Itt nem a globális dolgok miatt gond. Nem lehetett volna megcsinálni, hogy x idő után ha nem sikerült az itemet eladni, akkor azt dobják vissza. Nem véletlen van ez így a többi játékban !

    Ezek a hibák összességében megoldhatók, csak figyelembe kell venni, hogy a JP, World Complet nem end game, arra ott van a Super Mario, 0 Ft-ért.

    • Kharsus
      2013. január 15. - 14:34

      No offense, de ha tápolni szeretsz, akkor olyan játékkal játsz. Miért baj az, ha van egy olyan játék is a piacon, ahol nem kell farmolni valamit csak azért, hogy valami mást farmolhass az előző helyen kifarmolt cuccaiddal?
      TP az valóban gané, továbbá sok az imba és értelmetlen boss / insta útvonal. Például CoF 10-15perc ellenben más kisebb szintű insták meg agyfax. Szóval van még mit dolgozniuk a srácoknak, de magát a játék alapfilozófiáját megkérdőjelezni értelmetlen.

    • Kitsune Daw
      2013. január 15. - 14:37

      Az egyik negatív kritika amit valóban kritikának tudok elfogadni az a tiéd. Köszönet érte. Valóban ahogy leírtad világossá vált a mondandód és egyet értek veled sok szempontban. De én még az a naiv ember vagyok aki bízik az ArenaNet-ben és reméli, hogy az általad említett hiányosságokat kijavítja. Mint a cikkben is mondtam, elismerem, hogy vannak hibái, de a játék arra tökéletes, hogy ha hazajössz egyetem vagy munka után és nagyon nincs más dolgod, akkor felgyere játszani egy kicsit.

      Én úgy vagyok vele jó munkához idő kell. (tudom a szarhoz meg még több)
      Szerintem ez a játék teljesen megszolgálja a célját és arra jó amire szánták a készítők. Ez pedig nem más mint a kikapcsolódás ami véleményem szerint nem egyenlő a 0-24/7 játékkal.

    • Beny
      2013. január 15. - 15:59

      Köszi a pozitív válaszod Kitsune Draw !

      Kharsus !

      Félreértettél vagy én fejeztem rosszul ki magam :).

      Nem a tápolás hiánya a gondom. Hanem a Challenging-et hiányolom a legjobban főként PVE területen. A WoW-hoz hasonló MMO-ban ezt tápolás szinten oldották meg, aki pl Tier 14-es iLvL 500-as, arról te is azt mondod “ez biztos nem balfasz gyerek”, vagy nem egy kezdő. Téged akkor engednek újabb kihívások elé, ha már egy megléptél egy bizonyos mércét. Ezeket a WoW-ban itemek szedésével éred el.

      Az SC2-ben ez ELO alapon megy. Ott is egy bizonyos rating-en felkerülsz nagyobb ligába, ami később akár egy WCG belépő is tud lenni. A LoL-ban az ranked is hasonló, bár az SC 2 rendszeréhez képest akkor is eltörpül. De érted ott egy helyezésért küzdesz. Ne érts félre nem akarok és legjobb lenni, de valami eredményt el szeretnék érni, ami kihívást jelent még.

      Itt a PVE-ben bármelyik Dungeon-be bemehetek, nincs challange-hez kötve, így csak azt látod, hogy ott járt, de lehet, hogy még csak egyszer volt ott. Jó mindegy nem megyek ebbe bele met Wall of Text lesz a vége.

      PVP téren elfogadható, de a WvW-ért nem érzek késztetést, hogy a szerver jobb helyezést érjen. Azt egymagam nem is tudom befolyásolni.

      Lényegében olyan, hogy a level cap tartalmak rendszere ráfér egy kis átdolgozásra, átreformálásra jópár területen. Az innováció megvan hozzá, meg gondolom értelmesebb emberek jeleztek hasonlót az Anet felé is. Csak idő kell hozzá.

  3. MaDFoX
    2013. január 15. - 14:38

    Egyébként csak néhány, amit megtaláltam hirtelen:
    -EVGNs Best MMO Of 2012 Award
    -GameSpy’s 2012 Game of The Year Award
    -GameTrailers Game of the Year Awards, Best MMO kategóriában
    -MMORPG.com 2012 Players’ Choice Award
    -Massively’s Best of 2012 Award
    -IGN Best of 2012 Best PC MMO / Best PC Graphics / Best PC Game kategóriákban
    -The Ten Ton Hammer Best of 2012 Award, MMO kategóriában

    + “Winner of over 90 industry awards & accolades”

    Nincs további kommentárom ehhez.

    • Sárki
      2013. január 15. - 18:48

      A gw2 hiányosságai hosszútávon jönnek elő, így egy néhány napos tesztelés egész egyszerűen nem mérvadó.

  4. 2013. január 15. - 17:43

    “arra ott van a Super Mario, 0 Ft-ért”

    Eredetileg a Super Mario sem 0 Ft, max a flash-utánzatok. A single player játékok sem 0 Ft-ok általában, csak ugye azokat lehet warezolni, mert nem kell hozzájuk netes account… Szóval ha már előjön pl. ez az érv is, a GW2-t is a teljesáras játékokhoz hasonlítgassuk, ne az ingyenes warezhoz. Pont ez az, amiben a GW2 sokmindent megver, hogy mennyit kapsz a pénzedért. Persze, mivel MMO van a dobozára írva, sokkal többet várunk el tőle, mint a vele egyárban lévő játékoktól, érdekes amúgy ez a mérce. Egy MMO sokkal több időre kell, hogy lekössön ugyanazért a pénzért, különben egyből szar.

    • kindzsal
      2013. január 15. - 17:59

      A GW2 ebbol a szempontbol fura szerzet a B2P miatt, de altalanossagban egy MMO azert kell lekosson sokaig mert megveszed + havidij, igy viszont mar elvarhato, hogy tobbet nyujtson mint egy atlagos jatek. (mostnem megyek bele a BG2 100 oraiba, a lenyeg lehet offlineban is felmutatni ora szamokat) Az persze mar mas kerdes, hogy ez nem mindig sikerul nekik.

      nedvedicious: Igen ezt en is igy latom. Sok esetben ezek az awardok rohadtul nem tukrozik a jatekot. Sok esetben van ra pelda (anno codemasters ha valaki emlekszik meg ra), hogy jol megfizetik a dontnokoket. Altalaban a vasarloi visszajelzesekbol es neadj isten 2-3 teszt osszegzese utan dontom el, kell-e nekem a jatek. Elo peldanak ott volt a Aion azt sem tudom mennyi dijjat soport be vagy az Age of Conan megis mindkettonek sikerult parkolopalyara terelnie magat.

      • 2013. január 15. - 18:43

        Aláírom persze, hogy vannak nagyon jó single játékok is, amikkel száz órákat lehet szórakozni, ez nem is kérdés.

        A GW2-ről viszont azt vallom, hogy ezt a játékot nem klasszikus MMO-mércével kell megítélni, hanem ár/érték viszonylatban simán lehet egy multiplayer FPS/TPS játék “súlyában” mérni, eleve nem az MMO-nehézsúlyban versenyez, csak ezt sokan képtelenek így felfogni az évek során belénkpumpált napi sokórás adag miatt. Nekem pont az a szabadság tetszik, amit ad, bármikor ott van, amikor be akarok logolni, viszont ha nincs kedvem, akkor meg kilogolok és csinálok valami mást. Azért fordulnak be sokan, mert erőltetik, pedig ez nagyon nem az a játék, amit kellene.

    • Gandarel
      2013. január 15. - 18:24

      Congratulations Stray this is #comment-66666

Comment pages
  1. No trackbacks yet.

Itt és most várjuk a hozzászólásod!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: