Reklámok
Kezdőlap > Általános cikkek, PvP > Ti küldtétek: Aréna – A TANK

Ti küldtétek: Aréna – A TANK

gw2_arch_blogheader
„- Mit mondtam?! Emeld fel azt az átkozott pajzsot kis ember! Nem azért adtam a kezedbe, hogy lógasd, hanem hogy védd magad! – dühöngött a char kiképzőm. Védekezz! Védd magad! Ez az, most ilyenkor csapj vissza azzal a nyamvadt pajzzsal! Használd a pajzsod, hiszen az is egy fegyver!” 

Végre elértünk ahhoz a részhez, ami miatt én elkezdtem ezt az Aréna cikksorozatot írni, igen most jön a sava-borsa a PvP-nek, a buildek kibeszélése, tesztelése. Előjáróban annyit mondanék, hogy az itt ismertetett buildek egyike sem az enyém lesz, hanem nálam sokkal jobb játékosok buildjeit fogom kielemezni. Természetesen nincs olyan build, ami csak és kizárólag azokkal a skillekkel játszhatóak, amiket itt leírok, el lehet térni egy két dologban, sőt nyugodtan térjetek el, próbáljatok ki más lehetőségeket is! A lényeg, hogy a Ti kezetekben jól működjön az adott build, és legyetek nyitottak mindig az új lehetőségekre.

Ebben a cikkben egy direkt kezdők által is jól és könnyen játszható buildet fogunk megnézni, a „szaksajtó” warrior tankként szokott hivatkozni.

A build tömör lényege:
Harcosként magas toughnessel és sok vitalityvel folyamatosan álljuk az ütéseket, közben egy közepesnél kicsit jobbnak mondható sebzéssel és némi véreztetéssel felemésztjük az ellenfelet.
A harcos legnagyobb ellensége a kondik (elsősorban vakság, mert nem tud ütni és a cripple mert nem tud haladni és közelebb férni a célponthoz), ezeket tudjuk majd kezelni ezzel a builddel. A távolság tartása (puska) és minimalizálása (kard) viszont csak gyakorlással sajátítható el, nincs annál rosszabb, mint amikor a nem megfelelő távolság miatt a kardunk a levegőt szeli csak.

Weapon skillek:

A puska használata:

Tételezzük fel, hogy pontot foglaltunk, mennék tovább, de jön egy mellee kari a pontunkra, amit az imént foglaltunk el, tehát 1v1-es helyzet alakul ki és védekeznünk kell. Már messziről látjuk az ellenfelet, és bár tudjuk, hogy még nem ért lő távon belül, de már hamarosan odaér, mi rálövünk egyet az alap Bleeding Shot-tal. Ha kitér a lövésünk elől, akkor a továbbiakban figyelni fogunk arra, hogy a fontosabb lövéseinket a megfelelő időben süssük el és mindig találjunk azokkal lehetőség szerint. Amint belép a lő távunkba leadjuk a Brutal Shot nevű lövésünket (4. skill), ennek mindenképpen találnia kell! A hatása ennek a skillnek, hogy Vulnerabilityt okoz 10 mp-ig. Innentől kevesebbet fog fel a páncélzata az ellennek. Még nem ért oda hozzánk, ezért meglőjük az Aimed Shot-tal (2. skill), ez alapból cripplet okoz, de a traitjeink miatt még mozgásképtelen is lesz az ellenfél egy kis időre. Amíg ő a láncaival küzd, lőjünk bele a sima Bleeding Shot-tal, ekkor elkezd vérezni is vagy sorozzuk meg a Volley skillünkkel (3. skill). Amint kiszabadult a láncaiból jönni fog ránk, lőjünk rá ha tudunk, de összpontosítsunk az érkezésére, amint ütőtávon belül van használjuk a Rifle Butt-ot (5. skill). A skill hatása, hogy a puskatussal hátraütjük az ellenfelet, aki el is fekszik. Amíg ő feltápászkodik, lőjünk bele ismételten a Bleeding Shot-tal, ezáltal tovább erősítjük a vérzést rajta. Ekkorra megint nekünk fog jönni, de mi már várjuk őt és amint ütőtávolságon belülre ér…

Kard és pajzs használata:

… átváltunk a bökőnkre és a pajzsunkra. A váltást rögtön egy villámgyors Shield Bash kell, hogy kövesse. Fontos a gyorsaság, ne tudjon kitérni az ellenfél! Jutalmunk, hogy az ellenfél 1mp-ig ismét kómázni fog, kínáljuk meg Sever Artery skillel (1. skill) ezzel ismét vérzés lesz rajta. Ha nagyon elkezd mozgolódni, akkor csapjunk rá a Hamstring (3. skill) ettől cripplet kap, illetve a trait beállításainknak köszönhetően nem fog tudni ismételten mozogni. Ismét véreztessük a Sever Artery-vel. Ha netán megpróbálna elfutni, akkor ugorjunk utána a Savage Leap-vel (2. skill), érdemes kipróbálni, hogy mekkora távolságokra tudunk ezzel a skillel ugorni. (Gyorsan újratölt ez a skill, és alkalmas arra is, hogy gyorsabban haladjunk ha nem harcolunk.)
A másik pajzs skillről nem volt még szó, ez a Shield Stance. A traitjeinknek köszönhetően, ez nem csak arra alkalmas, hogy pár másodpercig kivédje a a ránk irányuló sebzéseket, de az ellenfelek lövedékeit is visszaveri… igen-igen a kondikat is amiket ránk lőnének a ranger-ek, thief-ek, vagy bárki, szóval ha jó időben védekezünk, akkor az ellenfél pöszén fog nézni, hogy saját magát véreztette, mérgezte stb…

Utility skillek:

skillek

Mending:
Jelen esetben nincs mit magyarázni, hogy miért ezt a heal skillt választottuk, aki olvasta a cikk tömör lényegét az érti, hogy a gyógyulás mellett rettentően fontos egy warriornak, hogy kondit szedjünk magunkról.

Fear Me!:
A kedvenc skilljeim egyike a GW2-ben, rettentően sokoldalú skill. Ki akarsz valakit végezni, és nem akarod, hogy valaki megszakítson ebben az ellenfél tagjai közül? Magaslaton harcoltok és le kellene ugrasztani onnan az ellenfelet? Véded a lordot, és csökkenteni akarod rajta a nyomást, az ellenfélen meg növelni? Bajban vagy, kellene egy kis egérút? Nyomd el a Fear Me-t és már fut is az ellenfél a másik irányba. Viszont gondoljuk meg kétszer is, hogy mikor használjuk ezt a skillt, mert 80 sec az újratöltése!

Shake It Off!:
Ha kondi osztó ellenféllel találkozunk, akkor ez a skill rettentő fontos lesz, ezzel ismét egy konditól meg tudunk szabadulni, illetve minden társunkról leszedünk egyet!

For Great Justice!:
Ezzel a kiáltással pedig furyt (crtical chance nő) és mightot adhatunk magunknak és a környező társaknak. Tehát erősebbé válhatsz/válhattok!

Elite skill:
Alap esetben a Signet of Rage-t javaslom, ami passzív állapotban több adrenalinhoz jutat minket, ha elsütjük, akkor migh-t, fury-t és swiftness biztosít számunkra 30 secig. Ez az elite skill hamar újratöltődik (1 perc) szóval gyakran lehet használni.
Ha társra lelünk az sPvP-ben (gyakori eset, hogy más értelmes játékos ha látja, hogy az eszedet használva játszol, akkor inkább kiválik a Zerg horda ölelő biztonságából és inkább veled harcol, feladva ezzel alkába tömörülő életmódját), vagy tournamentezünk akkor nagyon erős skill lehet a Battle Standard! Ezzel az elite skillel egy zászlót szúrhatunk le a földbe, amivel might-t, fury-t és stability-t adhatunk társaknak, ja és mellékesen visszahozza az elesett társakat. Arra figyeljünk, hogy a zászló letűzése némi időt igényel, ne hagyjuk, hogy megszakítsák ezt a skillt, érdemes Fear Me-t használni előtte, hogy biztosan ledöfhessük a zászlót!

Trait beállítások:

Arms ágra kell a 10 pont, hogy a kritikus találataink is vérzést okozhassanak, és a vérzéseink tovább tartsanak (III).

arms

A defense ág 30 pontja egy tank esetén érhető. Kell az extra armor ha netán kevés a HP-nk, kell a HP regenerálódás. De a lényeg a már említett védekezés közbeni lövedék visszaverés (V), a +90 toughness ha pajzsot használunk és a gyorsabb pajzs skill visszatöltődés (IX). Ha netán kritikus ütés érne, akkor a sebzés egy részét visszaadjuk (XII).

defense

A tactics ág 30 pontja adja meg ennek a buildnek a lényegét. A Leg Specialist (I) traittel tudjuk mind puskával, mind a karddal mozgásképtelenné tenni az ellenfelet, hiszen ha crippled lesz nekünk köszönhetően, akkor 1 secig mozgásképtelenné is válik. Ez azon kívül, hogy nekünk lehetőséget ad szabályozni a távolság az ellenfelünktől, neki rettentő zavaró, hiszen nem tud mozdulni, és kiesik a játék ritmusából is.
A Lung Capacity-vel (VIII) a kiáltásaink 20%-al tovább tartanak. Mik is ezek? Fear Me!, Shake It Off! és a For Great Justice! Nem rossz, nem rossz! :)
A Vigorous Shouts (XII) trait pedig felteszi az i betűre a pontot, ugyanis minden kiáltásunk gyógyítani fog plusszban.

tactics

Sigilek, rúnák, amulett:
A kardunkba Sigil of Superior Water-t érdemes rakni, ha olyan perverzitásunk van, hogy AoE healt akarunk adni a társaknak, vagy ha ez nem tetszik, akkor olyan sigilt javaslok, ami a vérzéssel kapcsolatos. A pajzsunkba Sigil of Superior Leeching kerüljön, hogy fegyverváltásnál healelődjünk egy keveset. A puskába Sigil of Intelligence kell, hogy fegyverváltásnál a következő támadásunk 100% kritikus legyen.
Páncélzatunkba 6 db Rune of the Soldier, mert ez által még több HP-nk és tougness-ünk lesz, és minden kiáltásunk egy-egy kondit le fog szedni! (Érdemes lesz kiabálni a csatákban, mert ugye kondit szedünk vele, és gyógyulunk a trait beállítások miatt.)
A Carrion Amulet hordását javaslom, hogy további plusz HP-hoz, power-hez és egy kis kondi dmg-hez jussunk.

Adrenalin és az F1:

A warrioroknak kaszt jellemzője, hogy az ütések után adrenalint kap, ha puskát használjuk, akkor a találatok után kap. Ha maximálisan feltöltöttük adrenalin szintünket, akkor az F1 gomb lenyomása csodálatos dolgokra képes. Konkréttan a puskával egy nagyobb lövést adhatunk le, ami nem rossz dolog, de a kardunkkal nem vetekedhet. Ha kard van a kezünkben és maximálisan fel van töltve az adrenalin, akkor Flurry (az F1-es skill neve) ilyenkor 4 secre mozgásképtelenné teszi az áldozatot, tonnányi vérzést rak rá, és még sebez is elég tisztességesen. A buildünk képes eme skill nélkül is győzni, ezt a burst skillt tartogassuk komolyabb ellenfeleknek, vagy arra az esetre ha több ellenféllel kerülünk szembe és tömeget kell oszlatni…

Pro és kontra:

Köszönhetően a sok HP-nak, a magas toughnessnek a kiáltások utáni healnek, a kondi szedéseknek egy igen tartós, túlélő típusú karaktert lehet ezzel a builddel alkotni. De természetesen ettől még nem leszünk halhatatlanok, de ha ügyesen használjuk a buildet egy glass cannon thiefet simán zsebre tudunk tenni.
Harcra fel! Irány a csatatér! ;)

A cikket ismételten Mephikének köszönhetjük! :)

Az sPvP-s pálya elemző írás folytatása is ki fog kerülni előbb-utóbb :$

Reklámok
Kategóriák:Általános cikkek, PvP Címke: , ,
  1. Danosz
    2012. december 9. - 23:24

    Nekem is van egy warrim, csak az volt vele a gondom, hogy mindig szivattak sPvP-n (lassítottak stb) és így eléggé idegesítő volt vele játszani, ezért is kezdtem egy thiefet :P amúgy szerintetek is a warriból kasztból van a legtöbb?

    • Danosz
      2012. december 9. - 23:26

      warri kasztból* … késő van már :P

  2. Nikosi
    2012. december 9. - 23:51

    Igen a warrior az egyik leggyakoribb kaszt, köszönhető ez a sokoldalúságának és az “egyszerű” használhatóságnak is. Jó a túlélő képessége, de tudd nagy dps -t is osztani, meg hát az se mindegy, hogy gyakorlatilag majdnem minden fegyvert tud használni.

  3. Ten
    2012. december 10. - 09:58

    Az a gond, hogy az ilyen túlélő, az ellenfelet lassabban felőrlő build-ek nem sokat érnek PVP-ben átlagos(!) játékosok kezében ill. átlagos esetben.

    – WvW-n nagyobb csoportoknál pláne zergnél (mert ugye ott az van :)) lehetsz akármilyen kemény, ha jelentős létszámhátrányban vagy előbb-utóbb belehalsz. De inkább előbb… hála a culling-nek. :) 2-3 ellenféllel szemben se biztos jó -legfeljebb akkor, ha nem túl képzettek- mivel a sebzése inkább átlagos. Nagyokat ütni, pláne ölni nem egyszerű vele és nem jön majd a medál. Illetve folyamatosan menekülni fogsz, mert túlerőt gyenge DPS-el nem könnyű leküzdeni, legfeljebb túlélni. Ilyenkor szoktak jönni a frusztrált cset-megnyilvánulások, hogy: mi van, levették a medál-droppot? Vagy: nekem miért csak ennyi medál esett? Aztán majd érkeznek rá a “prók” (elementalisták? :) elnézést a túlzott szarkazmusért) válaszai, hogy: dehogy, nekem 213 ezermillió esett, béna vagy.
    Persze HANGSÚLYOZOM, hogy minden feladat- és skillfüggő, tehát azért ez is jó pár dologra! Pl. faltörőkosozni, vagy elhúzni még (jó)pár másodpercig egy supply-camp, tower védelmét, míg a felmentő csapat odaér stb… De elől berongyolni pl. az SM-be, amikor a lordot védik ez se jó… :)

    -SPVP-ben meg egyszerűen nincs idő arra, hogy az ember elhúzza az időt egy-egy küzdelemben, mert jóval intenzívebb, mint a WvW. Ha nyerni akarsz nem lehetsz passzív, meg egyébként sem. :) Az ellenfél meg nem buta AI és nyilván nem a “warrior-tankot” fogja támadni, pláne azután, hogy kiszúrják nem épp egy halálosztó Spartacus… A kisebb létszám miatt itt pl. tényleg hasznos lehet védekezni, DE a folyamatos mozgásos, támadó taktika kifizetődőbb. Szerintem…

    -Egy biztos, hogy remek túlélőképességekkel bír és érdekes lehet duel-ezni vele, de erre WvW-n az esetek 99%-ban nincs lehetőség és lássuk be komoly SPVP csapat ellen sem. Illetve, ha ott van is a taktikába szóló karakter, akkor az jó esetben izmos tolvaj, aki ért is a kasztjához és megeszi reggelire ezt a build-et.

    Természetesen ez nem egy rossz build, mert minden képesség és helyzetfüggő. No meg lényeges az is, hogy milyen feladatot akarsz vele megcsinálni… De úgy vettem észre, hogy a védekező build-ek leginkább spec. helyzetekben jók, mert mindkét PVP-ben harc esetén kevés az idő a “kibontakozásra”. Tapasztalat… próbáltam már “tankos” buildeket, confusion-mesmert és vicces mind, de inkább idegesíteni lehet vele, mint eredményt elérni.

    • 2012. december 10. - 14:30

      Tournamenteken, azért el vannak szaporodva rendesen ezek a tanker buildek. De ott, egy csapatban, kell is egy ilyesmi warri, vagy guardian. sPvP-be viszot az arany középutat kell kitapasztalni. Ez a build, nekem nem tűnik annak.

  4. SCHwat
    2012. december 10. - 10:21

    Tegnap lattam ket hasonlot, semmi mast nem csinaltak csak szedtek fel az elementalistakat a varfal alatt. Az elek mentek aoezni, mi lotuk oket charttal meg ami eppen volt, amikor eldoltek a 2 ‘healer’ odament felkapta … mostanaban egyre tobb hosszu csataval talalkozok ahol a vegen a 30-30 fobol mindket oldalon 1-2 aldozat van … mindenki csak kostolgatja a masikat :)

  5. Brock Samson
    2012. december 10. - 11:58

    SPVP erdekes a dolog. Amikor offenziv volt a karakterem ugy ereztem, hogy en vagyok a jani es ugyan gyakrabban meghalok, de sok pontot szedek. Megis a csata vegen a lista kozepen voltam jo esetben.

    Amiota atalltam deffenzivre, azota majd minden korben az elen vegzek, pedig a zuzos tamado buildhez kepest tetlenebbnek es kevesbe hatasosnak tunik a karakter. (engineer)

    • Ten
      2012. december 10. - 13:40

      Az, hogy defenzív a build nem feltétlenül jelenti azt, hogy lassan őrlöd fel az ellenfeledet. Illetve azért az engineernek több extra kütyüje van, amivel könnyen áthidalhatja egy build hiányosságait, míg egy harcosnál ezt legfeljebb balanszolással, rúnákkal, felszereléssel finomíthatod, de akkor valami másból vesztesz egy keveset.
      Meg lássuk be egyik PVP se igazán az egyénről szól. A WvW semmiképp… Az SPVP so-so, de hiába végzel a lista élén, ha kikapsz. Persze fontosak a bónuszok, acsik, meg jutalmak, de győztes csapat tagjaként több jár. Általában pedig a jó csapatok nyernek, akik ismerik a kasztjukat, van taktika és összetartanak. Lehet mindegyik csupán átlag feletti ügyességgel bír, de elfedik egymás gyengeségeit, míg az ellenfélnél lehet 2 überpro, ha nem dolgoznak össze, bukják a mappot.
      Ez zavar egy kicsit a build leírásban is, amire a végén teszik fel a “koronát” azzal, hogy EGY glass cannon thiefet zsebre tesz. Na ez az a helyzet, amivel igen ritkán találkozom… ;) Ráadásul egy jó glass cannon thief, nem hagyja, hogy zsebre tegyék, eltűnik, visszatér…

    • 2012. december 10. - 14:50

      Lehet, hogy közben megtanultál rendesen pontot foglalni is. :)
      Pölö szerintem foglalópontok közti harcba, rohadtul nem érdemes belemenni, max ha 100%-ig biztos vagy benne, hogy győztesen kerülsz ki belőle.

      Jaaa azért van néhány thief akiknek ezúton küldök egy respetet! :) Hihetetlen, ahogy vert helyzetből meg tudnak fordítani egy fightot… vagy eltűnnek. XD

  6. 2012. december 10. - 13:00

    Sziasztok! Necro mikor fog sorra kerülni?

    • myrrdhinn
      2012. december 10. - 14:27

      Amint megírja valaki :D
      Sajnos időpontot nem tudok mondani.

    • Tusy
      2012. december 10. - 17:48

      – én necroval járok daily pvp achiért … és a necro szerintem nem oda való. Viszont wvw-ben is lassú de mivel én ezt indítottam fő karakternek legalább itt elbohóckodok vele

    • Tusy
      2012. december 10. - 18:10

      – előző hsz.-om kicsit szűkszavú lett, kicsit bővebben:
      — boon – condi átalakítás csak guardian ellen működhet hatékonyan, a tőrös elék röhögve újrarakják a boonokat, a többieken pedig nincs annyi boon, hogy igazán hatékony legyen ellenük
      — condi lassú pvp-re, amíg castolok egyet thief vidáman kinyír annyi idő alatt. Én mégis ezzel megyek, van amikor sikerül védeni / feltartani van amikor nem (hemomancer a build neve, rá kell keresni ha érdekel valakit de már régebben linkeltem is)
      — tőrös builddel tudnám elképzelni, hogy a necro közelről eredményes legyen 1vs1-ben … de arra hatékonyabb a thief

      – bár sok mindent nem próbáltam necroval de alapjában véve lassú és a többi kaszthoz képest kicsi a sebzése. Innentől legfeljebb supportnak és guardian ellen tudom elképzelni, ez viszont kevésnek tűnik pvp-re
      — thief 2 sec alatt képes megölni
      — warrior ‘hundred blades’ builddel 2-4 sec alatt kivégezhet
      — ranger is le tud amortizálni fél HP-ra 2-3 sec alatt (akár greatsworddal)
      — (jó) tőrös elék ellen egyszerűen hatástalan
      – innentől felmerül bennem a kérdés, minek vigyek necrot pvp-re ha dps-ben és védekezésben is vannak jobb kasztok nála? (Én fun-ból viszem, nem a hatékonysága miatt)

      – pvp-n jönnek ellenem párban is (egyik lefog másik kinyír — köpni-nyelni nincs időm közben :), ott se láttam még sose necrot. Bár ma voltam olyan csapatban ahol 5-ből 4-en necrok voltunk (és még nyertünk is) de a necro a hatékonyságát tekintve (fentiek miatt) _szerintem_ nem pvp-re való

      • Magyarfeka
        2012. december 11. - 11:29

        Tévedsz. Én már béta óta only necro vagyok. Még soha nem pvp-ztem más kasztal. Pont most kezdtem egy warriort avval voltam talán 8 matchet max. (meg ugye guild pvp-ztünk fun-ból oda még elvittem azok ellen akik még kezdők az egyenlő esélyek miatt) TPvP-n nagyon fontos a necro. A leg hatékonyabb akkor ha felmegy egy pontra és onnan szórja az áldást az ellenfélre. Paiden szintén jó ha van necro. Amiket meg felsoroltál kasztokat azokat pont könnyű megölni necroval. Talán közülük a ranger ami még picit erősebb ellenfél neki. Tulajdonképpen mindent megölök vele kivéve a “jó mesmert”. Egyedül azok tudnak meg szívatni necroval.

      • Tusy
        2012. december 14. - 20:26

        “A leg hatékonyabb akkor ha felmegy egy pontra és onnan szórja az áldást az ellenfélre”
        – nekem ezt nem szokták hagyni. Én pvp-ből csak random pvp-re járok és ott próbálok érvényesülni necroval. Rangert próbáltam még többet, azzal jobban ment pedig ‘glass cannon’ buildje volt

  7. kindzsal
    2012. december 10. - 15:34

    Kicsit trollkodo kerdes, de ez nem az a jatek ahol eltunik a szentharomsag?:P

    • Kirlog
      2012. december 10. - 15:58

      Nos, ha szerinted itt megvan a szentháromság, akkor mond el, hogy melyik kaszt mire van. Mert én Necroval sPVP-ben kipróbáltam tankosabb buildet, aki jobban bírja, meg amikor életben/védelemben gyengébb de jól sebző conditional dmg-set. Guardiannal is tudok support lenni, ha kell, vagy tank, illetve ha úgy buildelek akkor elég jól sebez is. Szóval ha nem is tűnik el a szentháromság, de több a lehetőség, mint máshol ahol ki van osztva, hogy na, te most csak tank lehetsz, te meg csak healer. De javíts ki, ha félreértettem volna a kis trollkodó kérdésedet. :P :)

      • kindzsal
        2012. december 10. - 18:28

        Szamomra a szentharomsag eltorlese kb annyi, hogy NINCS a megszokott felallas. Ennyi. Mert ennyi erovel a Secret Worldben sincs mert ott is barmi lehetsz sot a WoWban sem, hisz talentet valtasz es maris nem vagy tank vagy healer. Szoval a kerdesem arra vonatkozott akkor most van vagy nincs? (Tisztaban vagyok azzal, hogy a klasszikus tank heaer nincs, maximum kicsit jobban ratudsz fekudni a egyikre-masikra. Viszont ha a jatek megkoveteli hogy bizony epits tank buildet akkor pontosabban miert nincs a triumviratus, hisz kell aki birja az utest kell aki az esofelhovel jobban gyogyitson.Szoval az en vetuletemben ez bizony a klasszikus felallas egyik alfaja…akkor tunne amugy el vegleg, ha tenyleg csak az ugyessegeden mulna a dolog, nem pedig attol eppen melyik statod erosited jobban, de egy MMOban szinte megvalosithatatlan, talan egy Tera szintu cuccban.)

    • 2012. december 10. - 19:34

      Az, hogy nincs szentháromság, nem azt jelenti, hogy ne lehetne olyan karaktert összerakni, amire a köznyelv rásütheti, hogy “tank”. Nem “követeli meg” semmi, hogy a fenti karaktert összerakd, pláne, hogy sPvP-re készült a leírás, ahova végképp olyan karival mész, amilyennel akarsz. De én pl. thieffel nem tudnám megmondani, hogy support, control vagy dps vagyok egy instában (ahogy ugye itt nevezik a dolgokat), mindegyiket csinálom felváltva.

    • Strayhand
      2012. december 10. - 19:39

      WoW-ban pl. egy ötfős instába kell egy darab tank, egy darab healer, és három darab dps. Itt ilyen nincs. Lehet akár több “tank” is, de dedikált healer pl. nem nagyon van általában. Mondjuk én thieffel szoktam kifejezetten healelni néha, ha jó helyen állnak a többiek, noha ezt senki nem várja el tőlem egy átlagos instában, mert ugye a thief az “dps”. Vagy nem. Nincsenek itt ilyen szigorú kategóriák. Engem pl. rohadtul nem érdekel, hogy van-e tankolós karakter egy instában, mert ha rámfordul a mob, zokszó nélkül megoldom stealth-tel, kite-olással, dodge-al, akármivel.

    • MaDFoX
      2012. december 10. - 20:27

      Először tényleg azt hittem, csak trollkodsz, de aztán látva a válaszokat elbizonytalanodtam…
      Nincs szentháromság, azaz nincs dedikált tank/healer/DD. Nem karakter szinten nincs, hanem globálisan nincs. Sok játékban lehetsz több role, de GW2-ben menet közben általában KELL hogy több légy. Lehet a partidban valaki aki jobban tankol mint healel (kb mint a krokodil, aki hosszabb mint zöld), kihasználhatod és akkor te inkább lehetsz pl DD ha azt akarod, DE nem KELL hogy ilyen legyen a partiban. 5 tetszőleges karakter, tetszőleges felállásban megoldhatja amit kell, nyilván vannak helyzetek, ahol bizonyos karakterek hasznos(abb)ak mint a többi de nem kell LA-ban “LF tank last spot!” spammet csinálni, _nincs_ szentháromság…

      • kindzsal
        2012. december 10. - 21:59

        En csak azt mondom, hogy sok jatekban is lehet “Role”-t valtani, ettol meg megmarad a “szentharomsag”. Erre tokeletes pelda a Secret World ahol szinten barmivel zuzhatod. Ujra tisztazom valoban elfogadom azt itt szabadabban van ertelmezve a triumviratus,

        Nem mellesleg ahol en jatszom ott bizony szep lassan kezd kialakulni a “LFM warrior/mesmer/akarmi”, szoval szep lassan kialakul itt is az, hogy nem tankot keresnek, hanem kotelezoen egy guardiant vagy warriort a kepessegiek miatt, ami elore vazolja azt, amit egy regi wowos mondas tart: “Bring the player, not the class”.

        Persze ez ordog felfestese a falra. Egyelore ennek semmi valos alapja sincs es ha a Anet odafigyel erre talan nem is kell emiatt aggodni a kesobbiekben sem. Szoval osszegezve:nincs kulonbseg a kozott, hogy tankot keresnek egy instahoz vagy warriort, a lenyeg csak valamien setuppal lehet megoldani, mert annak a kasztnak van olyan kepessege ami konyebbe teszi az adott fightot.

  8. Mephi
    2012. december 10. - 16:47

    Csak jelezném, hogy ez a build leírás csak és kizárólag sPvP-hez készült, mint ahogy az előző cikkeim, és a következő cikkeim is ahhoz fognak készülni. A WvW és egyéb buildek megírását megtartom másnak (ezért is készülnek Aréna név alatt ezek a cikkek és nem pl világok harca néven). Különben sem hiszek abban, hogy létezik olyan build, ami minden játékmódban tökéletesen működik, ez a mese része.
    Részemről a következő leírás a kondi rangerhez fog készülni, utána hammer warrior jön, és ennyi egy ideig. Az ok egyszerű, ezzel a két kaszttal játszom a legtöbbet, játszottam már pl necrot is, de nincs benne tapasztalatom annyi, hogy bevállaljak még most egy cikket.

  9. Mephi
    2012. december 10. - 16:53

    Ten :
    Az, hogy defenzív a build nem feltétlenül jelenti azt, hogy lassan őrlöd fel az ellenfeledet. Illetve azért az engineernek több extra kütyüje van, amivel könnyen áthidalhatja egy build hiányosságait, míg egy harcosnál ezt legfeljebb balanszolással, rúnákkal, felszereléssel finomíthatod, de akkor valami másból vesztesz egy keveset.
    Meg lássuk be egyik PVP se igazán az egyénről szól. A WvW semmiképp… Az SPVP so-so, de hiába végzel a lista élén, ha kikapsz. Persze fontosak a bónuszok, acsik, meg jutalmak, de győztes csapat tagjaként több jár. Általában pedig a jó csapatok nyernek, akik ismerik a kasztjukat, van taktika és összetartanak. Lehet mindegyik csupán átlag feletti ügyességgel bír, de elfedik egymás gyengeségeit, míg az ellenfélnél lehet 2 überpro, ha nem dolgoznak össze, bukják a mappot.
    Ez zavar egy kicsit a build leírásban is, amire a végén teszik fel a “koronát” azzal, hogy EGY glass cannon thiefet zsebre tesz. Na ez az a helyzet, amivel igen ritkán találkozom… ;) Ráadásul egy jó glass cannon thief, nem hagyja, hogy zsebre tegyék, eltűnik, visszatér…

    Jelezném a cikk csak és kizárólag sPvP-ről szól. Semmiképpen sem szeretném, ha belekevernénk a WvW-t vagy a PvE-t. Ha a glass cannon thief, vagy bármi annyira OP lenne, akkor tournamenteken 5 ilyen lenne egy csapatban, még sincs. Természetesen könnyebb megoldania egy ilyen thiefnek, hogy leszedjen valakit, de ha tapasztalt játékossal kerül szembe, aki látott már ilyen thiefet és tudja miként kell kezelni, akkor az nem jelenti azt, hogy a thief fog nyerni, csak mert el tud tűnni.

    • infernaleuro93
      2012. december 11. - 11:36

      Előlem necroként nem nagyon bírnak elbújni. Muhaha. :D Mikor elbújnak lerakok pár köröcskét a területre és előkerül a kicsike. :)

  1. No trackbacks yet.

Itt és most várjuk a hozzászólásod!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: