Reklámok
Kezdőlap > Általános cikkek, PvP > Ti küldtétek: Aréna – Mapok/pályák I.

Ti küldtétek: Aréna – Mapok/pályák I.

„- Huhuhúúú, micsoda első alkalom volt ez bajnokom! Nem mindenki mondhatja el magáról, hogy első alkalommal találkozott a tolvajok egyik legjobbjával, az egykoron hamu légióban szolgált, char Füstkarommal! Azt meg végképp senki sem mondhatja el magáról, hogy le is győzte őt… Te sem. Nem értem, hogy miért adtad fel azt a magaslati helyet, ahonnan lőtted az ellenfeleidet, ha ottmaradsz biztos, hogy Füstkarom nem tud mögéd jutni. ”

Ismét itt az Aréna cikksorozat, remélem mindenki bekészített a chipset és kólát, hosszú cikk következik, csapjunk is bele.
Legutóbb megtárgyaltuk, hogy a conquest módban 4 pálya érhető el:

Lássuk akkor a mapokat, maradjunk ennél az ABC sorrendnél. Minden map esetén meg fogjuk beszélni az ott alkalmazható taktikákat, a mapok előnyét és hátrányát. Fontosnak tartom megemlíteni, hogy attól, hogy én itt leírom a térképek jellemzőit, attól senki sem fogja azokat profin ismerni. Minden térkép megismeréséhez mindenkinek magának kell pár órát eltöltenie azokon. A térképeken használt pontok eredeti elnevezéseit fogom használni.
A cikk végén egy kicsit írnék a zergelésről, és annak problémájáról, mert az előző cikk után a hozzászólások egy része erről szólt, és ez tényleg lényeges kérdés jelen pillanatban ebben a játékmódban. (Ez utóbbi írás a saját véleményem lesz, nem kell kötelező módon azonosulni vele, de talán megfontolásra érdemes lesz.)

Általános szabályok:

Mindig nézzünk körbe, és lássuk is, ami zajlik körülöttünk. Próbáljuk kikövetkeztetni, hogy hol lehet, és hol nem lehet ellenállásra számtani. Rengeteg alkalommal a foglalható pontokat nem őrzik, vagy szerencsés esetben nem is figyelik, és sok idő, amíg eszükbe jut, hogy visszavegyék. Mielőtt csatába bocsátkozunk valakivel nézzük meg, hogy milyen fegyverzet van nála éppen, próbáljunk felkészülni arra, hogy vajon mire számíthatunk, próbáljuk meg a csatát olyan helyen lejátszani, ahol helyzeti előnyünk van. Nézzük folyamatosan a térképet, nézzük a kijelzőt, hogy melyik pont van foglalás alatt. Nem szégyen visszavonulni, és ráhúzni a minket támadót a saját társainkra.

Battle of Kyhlo

Ezen a szimmetrikus pályán is az 500 pont elérése a cél. Három fontos területet kell elfoglalni és megtartani:

  • Windmill
  • Mansion
  • Clocktower

A kék csapatnak a Mansion pont érhető el a leggyorsabban, a pirosak a Windmillhez vannak közelebb, középen mindenkinek egyenlőtávolságra található a Clocktower. Mindkét csapat kezdőhelyétől pár lépésre elérhető egy-egy katapult.

Taktikák:

Ez a pálya remek lehetőséget nyújt az átgondolt játékra. Minden foglalható pont több útvonalon keresztül megközelíthető (ezeket az útvonalakat meg kell jegyezni) a térkép mérete kellőképpen nagy. A Mansion és a Windmill pontoknál azokat a helyeket, ahonnan az ellenfél várható ha tudjuk foglalás előtt szórjuk tele mindenféle csapdával, nekró kutakkal, aknákkal, rontással, amit csak érünk. A foglalás bár csak pár másodpercig tart néha rettentő hosszúnak tűnik ez az idő, és eléggé gyakran megérkezik egy vagy több védő, jobb ha ezeken az általunk elhelyezett rontásokon keresztül érkeznek és már véreznek, vagy egyéb gondjuk bajuk van.
A Mansion és a Windmill is magasabb területen fekszik, már messziről látható, hogy ha megközelítik, figyeljünk arra, hogy mi tart felénk! A Clocktowert támadóként ha lehet kívülről az ablakon át közelítsük meg, és ne a lépcsőkön át, azért, mert a lépcsők jobban szemmel tarthatók a védők számára. Az ablakon át való érkezés és a magaslati hely másik előnye, hogy ekkor végig láthatjuk, hogy mi történik más pontokon, merre vannak a többiek, és az ellenfelek.
A pálya egyes részein a falak tetején is tudunk közlekedni. Ekkor láthatjuk az alattunk elhaladóakat, használjuk ki a meglepetés erejét, sokan nem várják felülről a támadásokat.

Katapult:

A pálya ezen extrájáról érdemes kicsit hosszasabban elmélkedni. Egy a katapultot kiválóan kezelő játékos rengeteg fejfájást okozhat az ellenfélnek. Sikeres találat esetén nagy sebzést vihetünk be, és bizony az ellenfél fel is fog borulni találat esetén. Figyeljük, hogy melyik pontokon tudunk segíteni, tanuljuk meg, hogy melyik pontra mekkora erővel kell lőni, és bizony ezzel megnyerhetjük a játékot is csapatunk számára, ha ügyesek vagyunk. A zergek különösen szeretik, ha katapulttal lövik őket. ;)

A katapulttal rombolhatóak az épületek, ami bár látványos, bizonyos helyeken, ha ledöntünk pár objektumot, akkor rövidülhet a pálya egyes pontjainak elérhetősége. Természetesen ezt az önfeledt lövöldözést néha megpróbálja megszakítani egy-egy ellenfél, őket a katapulthoz felvezető útra elhelyezett okosságokkal fogadjuk, ezzel is javítva az 1v1-es csatáink esélyeinket!
Ha a katapultunkat lerombolták, rakjuk össze, a szereléshez szükséges alkatrész mindig ugyanott jelenik meg, tessék memorizálni azt a helyet! Ha felszedtük az alkatrészt és elkezdjük azt vinni a romokban heverő katapultunkhoz, amíg tele van a kezünk nem tudunk fegyver skilleket használni. Érdemes a falakon visszamenni, bár ez egy kis kerülő, esélyes, hogy így nem akadunk ellenfélbe!

Forest of Niflhel:

Ez a térkép mindkét csapat belépési pontjához közel tartogat egy-egy gép által vezérelt szörnyet. A pirosaknak  Chieftain Utahein-t, a kékeknek Svanir-t kell leverni, ez 25 pontot ér és némi buffot, ha úgy adódik, próbáljuk meg leölni az ellenfél szörnyét. A két szörny 3 percenként újra megjelenik. A három foglalható pont:

  • Henge (a kék csapathoz közeli)
  • Keep (középen található)
  • Mine (a piros csapathoz közeli)

Taktikák:

Kezdéskor menjünk csapatunkkal és foglaljuk be a hozzánk legközelebb eső pontot, ha úgy gondoljuk ott is hagyhatjuk őket, és átmehetünk a saját monsterünkre, verjük le 1v1-be ezzel csapatunknak lehetősége lesz gyorsan menni középre elfoglalni a keepet. DE MI NE menjünk velük, ők lesznek elegen és megütköznek középen a másik csapat zergjeivel, mi menjünk át valamelyik összekötő útvonalon az ellenfél már elfoglalt pontjára. Nagy valószínűség szerint ez a pont üres lesz, hiszen az ellenféltől mindenki a keep-nél fogja bizonygatni a harci tudását. Ha jól megy ezzel a miénk lesz a saját pontunk, az ellenfélé, és ha a mi csapatunk emberei erősebbek voltak a keepnél, akkor az is a mi kezünkön lesz.
A henge és a mine pontok mindegyike két felöl közelíthető meg. A henge pont szerintem nehezebben védhető, általában mindenki szeret fentről támadni, szóval védőként azt a részt tartsuk jobban szemüggyel.
Sajnos a monsterek ölésénél nem az számít, hogy melyik csapat ütött bele többet, hanem az, hogy ki vitte bele az utolsó ütést. Ha azt látjuk, hogy az ellenfél öli a saját monsterét, szálljunk be, „segítsünk” neki, öljük le elsőnek az ellenfelünket, majd a lesebzett monstert. Ha többen ölik, akkor is megéri „segíteni” hátha miénk lesz a végső sebzés, ha igen, akkor kössük fel a nyúlcipőt, mert nem fogják megköszönni a segítséget…

A cikket ismételten Mephike küldte be nekünk :)
A formázásért elnézést, rosszalkodik a WordPress :(

Reklámok
Kategóriák:Általános cikkek, PvP Címke:
  1. Abrakadabra
    2012. november 23. - 16:16

    Tök jó amit itt olvashatunk, én minderre kb 1 hét alatt jöttem rá, szóval aki még csak gondolkodik azon, hogy sPVP ben szeretne pusztítani, az mindenképpen olvassa el legalább egyszer! Köszönjük :)

  2. Mephi
    2012. november 23. - 18:51

    Még hátra van a cikk másik fele, + myrrdhinn értékelése az új mapról. Utána már konkrét build elemzések jönnek.

  3. 2012. november 23. - 19:59

    Forest of Niflhel-nél felvan cserélve a két NPC…

  4. Nish Steelclaw
    2012. november 24. - 01:00

    annyira nem vonz a pvp sehol, de a gw igén, ergo a gw pvp is. és így legalább +1 dolog amit érdemes itt olvasni a sok máson kivül (még többet akarunk vááá)

    • Mephi
      2012. november 24. - 08:10

      A GW1 megjelenéskor elsősorban a PvP játék támogatására volt kiélezve, a PvE tartalom nem volt annyira hangsúlyos. De idővel be kellett látniuk, hogy többen szeretik a PvE tartalmat, márpedig egy MMO-nál kulcskérdés, hogy hány ember játssza. Szerencsére azért a PvP-t még mindig támogatják, remélem még sok újdonság/játékmód fog megjelenni a játékhoz.
      Elsőnek már annak is örülnék ha megszüntetnék a PvP mapon a töltőképernyőre fagyást… :)

  5. 2012. november 25. - 11:53

    Köszönöm szépen, nagyon sokat segített, várom a következő részt! :)

  6. panoz
    2012. november 25. - 14:55

    Valakinek van olyan gondja hogy órákat kell várni hogy az authentication e-mailje megérkezzen? Mégis így hogy használja a játékot az ember? Ment a levél a supportnak, de a válaszra azt hiszem hiába várok… Korábban ilyet nem tapasztaltam.
    (érdekes, a suport oldaláról azonnal megkapom az automatikus mailt, csak a játéktól nem…)

    • Laernu
      2012. november 25. - 20:23

      Tőlem egyszer kérte az e-mail, az induláskor, de akkor instant megérkezett.

    • Mephi
      2012. november 25. - 21:55

      Nekem anno a freemail-nél voltak hasonló problémáim, hogy bizonyos oldalról sokáig tartott míg megérkezett a levél…

    • Grimmjow
      2012. november 27. - 21:17

      A spam között nézted? Nekem volt már úgy más ncsoftos játéknál hogy pl a freemail spam nek észlelte a levelüket:)

  7. Fenrir
    2012. november 26. - 16:35

    Jó cikk, kezdő spvp-sek számára megszívlelendő, már amennyiben a jövőben tournamenteken akarnak részt venni. Azonkívül azonban sajnos ez a guide is mellőzhető. A pug spvp (alias 8vs8) 80 % a glory farmról szól, és lényegtelen a legtöbb embernek ,hogy nyer -e vagy veszít. Normál spvp-ben az embereket nem nagyon érdekli a taktika, mert amíg kapnak pontot, amiből lesz rankjuk, és azáltal vehetnek ládát nem fontos. A tournamentek annyival másabbak, hogy ugye a free-ben azért már kaphatsz tournament chestet, míg a fizetősben gemet is még mellé. A jobb jutalmazás motiválja az embereket, hogy javítsanak a teljesítményükön, buildjükön, illetve , hogy komolyabb csapat taktikákat alkalmazzanak, és ne csak zergekhez verődve ütlegeljenek, és foglaljanak.

    A pug spvp-hez is kellene valami jobb jutalom faktor, pl az első három helyezett mindkét oldalon kap egy random skin darabot, illetve a győztes csapat minden tagja kap egy random spvp materialt .(akár arcane silvert is )
    Ez a jutalmazás se az igazi, de kezdetnek talán javítana valamit a pug spvp arculatán.

  1. No trackbacks yet.

Itt és most várjuk a hozzászólásod!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: