Reklámok
Kezdőlap > Általános cikkek > The Lost Shores kritika

The Lost Shores kritika


Tegnap este véget ért az ArenaNet második nagy tapaszának sztori része, ami a fejlesztők szavaival élve „felejthetetlen élményt” nyújtott számunkra. Úgy gondoltam, hogy ez alkalomból billentyűzetet ragadok és leírom gondolataimat és tapasztalataimat a hétvégéről.
Az egész mizéria november 15-én kezdődött, amikor is megérkezett az új patch és megnyíltak a login szerverek kapui azon játékosok számára, akiket meghívtak a „Refer a friend” keretein belül.

Már ekkor elérhetővé vált az új sPvP pálya, mely hatalmas sikereket aratott a felhasználók körében. Jómagam is úgy gondolom, hogy jelenleg ez a legjobb sPvP pálya új mechanizmusai és briliáns taktikai lehetőségei miatt. Az új pályáról majd részletesebben is olvashattok egy soron következő cikkben.

Azon a napon nem volt más említésre méltó (a bug javításokon és a profession változásokon kívül).

Másnap, azaz november 16-án, este 9 után kezdődött el maga a Lost Shores sztori event.
Sajnálatos módon, az ArenaNetes fejlesztők nem tanulnak a saját hibáikból. Eddig egy ilyen event sem sült el problémamentesen, mindezek ellenére már most elérhetővé tették az ingyenes próba lehetőségét, mely azt eredményezte, hogy az amúgy is túlterhelt szerverek kb. vért izzadtak. Az egész esemény abból állt, hogy borzasztóan laggolt az egész szerver, nem láttál az ég világon semmit abból, ami körülötted zajlik és számtalanszor haltál meg szinte azonnal, a semmitől.

Azon olvasóink számára, akik lemaradtak az eventről, nagyjából elmesélem a történteket: Lion’s Arch utcáit róttam, vizsgálgattam a helyi árusok portékáit, bekukkantottam a Black Lion Trading Companyhoz, hogy felvegyem a fizetésem, amikor is hatalmas, ocsmány tengeri lények tűntek fel Claw Island környékén. Bár először azt hittem, hogy csak barátkozni szeretnének, hamar kiderült, hogy valamiért nagyon dühösek és meg akartak hamikázni minket. Az egyik ilyen behemót undormánynak volt képe és még a híres világító tornyot is lerombolta, ami LA második szimbóluma volt a korábban megsemmisült oroszlán szobor után. Persze Tyria hősei és a Lion Guard azonnal észbe kapott és a bestiák után eredtek, hogy ádáz küzdelmet vívjanak a betolakodókkal. Szerencsére a nehézségek (és főleg a lagg -,-) ellenére sikerült visszaverni a hihetetlen ostromot, mely elég nagy károkat okozott a városban. Emiatt a Lion Guard összefogott Zommorossal és adományokért cserébe jutalmakat kaphattunk. Persze a Priory tagjai sem fedett pályás távolba nézéssel tengették óráikat, hiszen azonnal nekiláttak a bestiák elleni védelem kidolgozásának. A legnagyobb probléma az volt, hogy e fura lények olyan páncéllal rendelkeznek, mely hihetetlenül ellenálló mindenféle támadással szemben. Ennek hatástalanítása érdekében elküldtek minket egy kis kutató munkára, miszerint derítsünk ki minél többet a karkákról és segítsük kifejleszteni egy ellenszert/fegyvert.
Természetesen a küldetések bugosak voltak és nem lehetett befejezni a sztorit ezen a napon.
A sztorin kívül bekerült még aznap a Fractals of the Mists nevet viselő dungeon, mely szintén nagy sikereket ért el a népszerűség terén, akár csak az sPvP pálya. A Fractals lényegét elolvashatjátok egy korábbi cikkben: http://gw2.variance.hu/2012/11/14/leah-rivera-az-uj-fractals-of-the-mists-dungeonrol/, viszont, szeretnék személyes tapasztalatokat is írni róla.

Én is azon emberek közé tartozom, akiknek nagyon tetszik a Fractals. Rengeteg ötletes mechanizmussal rendelkezik és olyan kihívásokat állít a játékosok elé, melyet csak közösen tudnak legyűrni. Ezen kívül persze szórakoztató is és egyszerűen élvezetes játszani vele. Azon nagyon meglepődtem, hogy mennyire változékonyak a dungeonok. Ahogy korábban is volt róla szó, 8 egyedi mini-dungeonban kalandozhatunk (egy kilencedikbe is ellátogathatunk, ha páros szinten vagyunk), az viszont nagy meglepetést okozott, hogy a dungeonok bizonyos részei megváltoznak minden alkalommal, amikor végigjárjuk őket. Legjobb példa a vizes rész, ahol az elején halászokat kell megmenteni a gonosz kraitektől. Miután ezt a fázis teljesítettük, romok között kell úszkálnunk, majd egy barlangba kell leúsznunk. Az első alkalommal, amikor végigcsináltam ezt a Fractalt, korom sötéttel találkoztam és világító növények útvonalát kellett követnem. Ha letértem a fényes útról, rejtélyes módon elkezdtek falatozni belőlem a környező halak. Egy idő után már az ösvény is eltűnt és világító korallokat kellett kézbe venni és úgy kellett megtalálni a megfelelő utat.
Amikor másodszorra kerültem ebbe a Fractalba, már előre féltem ettől a résztől, ám legnagyobb döbbenetemre, amint elértünk a barlanghoz, az egész csapat delfinné változott. Ezúttal az volt a feladat, hogy el kellett menekülnünk a kraitek elől mindenféle elterelést használva.
Persze, itt sem lehet minden rózsaszín ködös, itt is kell lennie valaminek ami nem passzol. Sajnos van is. A party rendszer valamiért nem úgy működik, ahogy kellene. Ha valaki esetleg crashel, vagy valamiért kidobja a játék egy szép kövér disconnect üzenettel, sajnálatos módon már nem tud visszamenni a csapatához. Hiába logol vissza az illető, LA-ba fog kerülni és onnan egy másik Fractalsba kerül egyénileg. Ezen kívül még egy olyan probléma is fellelhető, hogy véletlenszerűen LA-ba teleportálja az egész partyt a játék. Az egyik pillanatban még öljük az egyik bosst, a másikban pedig a töltőképernyő fogad benneteket. Persze ez nem mindig fordul elő, de sajnos gyakorinak mondható. A fejlesztők már reagáltak is ezen hibákra és írták, hogy dolgoznak a javításon, de egyelőre még nincs tovább információ róla.

A következő napon, november 17-én megkaphattuk a sztori következő adagját, ami bár nem volt annyira borzasztó, mint az első (már nem laggolt annyira a játék), ám ezt sem tudnám jónak nevezni. A lényeg ismét az volt, hogy támadtak a karkák és vissza kellett verni őket. Természetesen itt is adódtak problémák, például volt olyan overflow szerver, ahol 20 perc késéssel indult ez az event. Szerencsére, előbb-utóbb mindenhol véget ért és megnyílt az új terület: a karkák szigete. Ezt követően egy hódítós esemény láncolat vette kezdetét, ahol a Lion Guard hős katonáit kellett megvédeni a hevesen védekező őslakók ellen. A szigetről annyit mondanék, hogy ha valaki járt már Orrban, akkor tudja, hogy mire számíthat. Annyival jobb ez a hely, hogy nincsenek romok és akadályok, amik gátolnak a mozgásban, ezen kívül pedig szebb is. A második fázis tehát a sziget meghódításáról szólt.

Végül, elérkeztünk a fényponthoz, az egész hétvégét megkoronázó eseményhez. November 18-án este 9 órai kezdettel megkaphattuk a nagy finálét. Ha lehet ilyet mondani, akkor ez borzalmasabb volt, mint az első két event egybe gyúrva. Itt is adott volt a lagg és egyéb FPS-t csökkentő tényezők és a karkák új „képessége”, miszerint az egyik pillanatban semmi sem látszik, aztán 2-3 másodperccel később halott vagy, fél perccel később pedig egy karka sereg jelenik meg a holttested felett, aztán megint eltűnnek. Ez persze mind a bogár város központjában történt. A finálé első része abból állt, hogy egy Lion Guard katonát kellett kísérni a karkák fészkébe, ahol ő hősiesen bombákat helyezett el. Persze arra nem gondolt, hogy elsöprő ellenállással nézünk szembe és nem egyszer fordult elő, hogy mind a 40-50 ember, akik ott voltak, egyszerre purcantak meg egy-egy karka támadásától. Nem vicc, egyetlen karka szellentése elég volt ahhoz, hogy megöljön minden embert.

Nagy nehézségek árán, végül sikerült elhelyezni a tölteteket, ám ekkor feltűnt a dühös anyuci. Sajnos arról a részről lemaradtam, amikor megjelent a bestia, köszönhetően annak, hogy zöldségem testét pici karka bébik marcangolták halálra, mindenesetre én is csatlakoztam az epikus ütközethez, ahol a királynő ellen vonultunk hadba. Sajnos, hamar szembe kellett néznem a ténnyel, hogy nem igazán sebződött a különleges páncéljának köszönhetően.

Ekkor merült fel bennem a gondolat, ha már kikísérletezték a zseniális asura tudósok, hogy hogyan lehet áttörni a karkák páncélját, akkor mi fenéért nem használtuk? Ezt követően az is eszembe jutott, hogy ha már nem használtuk a fegyvert, akkor hogy a jó életbe tudtuk megölni őket a fészkükbe? Semmi probléma, biztos van rá valami magyarázat. Mindenesetre, harcoltunk a királynő ellen, amikor is elérkeztünk az első nagy akadályig: hívta a követőit. Hihetetlen, hogy ezt mondom, de ők zergeltek minket, pedig mi is voltunk 50-60-an. Persze, nem ismertünk lehetetlent és félelemet!

Kb. háromnegyed órával később sikerült is leverni az első erősítést. Ezt követően, anyuci elkezdett menekülni egy gejzires forrás felé. Itt az volt a feladatunk, hogy köveket kellett dobálni a gejzírekbe és azok jól fejbe kólintották a szörnyikét amint kilöveltek. Ekkor ismételten elgondolkodtam. Az event elején lehetett látni, ahogy az asurák és a Lion Guard, hatalmas lézer ágyúkat és ballisztákat építenek fel, amik persze ott porosodtak a csata végéig. Miért kövekkel harcolunk egy ilyen monstrum ellen amikor ott vannak a fejlett lézerek?! Valamint, miért nem vetjük be az ellenszert ellenük, ha pont emiatt fejleszettük ki?!

Sajnos, ekkor még nem ért véget ez az értelmetlen marhaság. Ennek a fázisnak a végeztével, bogár királynőnk ismételten menekülőre fogta a figurát és ismételten egy seregnyi hívőt állított velünk szembe. Újabb óra kínszenvedés következett, ahol a legnagyobb élvezetet a mini szellemem ugrálásának látványa jelentette. Miután legyőztük a bogár hordát, újra menekülni kezdett anyuci, ám ezúttal már a végső helyszínre, a fészekbe szaladt be. Itt már csak le kellett gyilkolászni és mindenki elnyerte méltó jutalmát. Vagy mégsem?

Nem sokkal a vége előtt számtalan embert – engem is belevéve – ledobott az a fránya szerver és természetesen a login szerver is kínkeserves halált halt, aminek az lett a következménye, hogy egy órán keresztül nem lehetett visszalépni. Miután sikerült, láda/jutalom sehol, viszont bogár mama holtteste ott díszelgett és oszlott a barlangban. Szerencsére az ArenaNet, majdnem azonnal reagált az eseményekre és megígérték, hogy ki fognak dolgozni egy mechanizmust, amivel mindenki meg fogja kapni a jutalmát, aki részt vett a harcban, de lemaradt a ládáról.

Értékeljünk:

Ahogy a cikk elején írtam, az ArenaNet nem tanul a hibáiból. Nem veszik észre, hogy nem tesz jót a szervereiknek az, hogy játékosok tömegét terelik egy helyre. Ennek tetejében még ott voltak az ingyenes próbával érkező emberek is, akik valószínűleg szép számmal gazdagították az amúgy is csordultig tele lévő szervereket, melyből egy borzalmas lagg fesztivál kerekedett. Ezt azért sajnálom, mert akik azért jöttek, hogy kipróbálhassák a játékot és ilyen borzalmas élményben volt részük, kétszer is meggondolják, hogy megvegyék-e a játékot vagy sem. A véleményem az, hogy maradniuk kellene az ünnepi eventeknél és mókáknál, amit kellően tudnak kezelni és több területre el tudják osztani a játékosokat.

Remélem, ezúttal már tényleg komolyan veszik az emberek negatív kritikáit és a jövőben nem fognak ilyen problémákkal küszködő tartalmat kiadni.

Ha viszont az egész patchet nézzük, akkor azt kell, hogy mondjam, hogy bőven akadt szórakoztató és élvezetes tartalom, ami nem kis részben a Fractalsnak és a PvP pályának köszönhető. Ha minden alkalommal meglepnek majd minket ilyenekkel, akkor talán még a borzalmas eventeket is megbocsájthatjuk.

Nektek mi a véleményetek?

Kérlek titeket, hogy kulturáltan fogalmazzátok meg gondolataitokat :)

Reklámok
Kategóriák:Általános cikkek Címke:
  1. 2012. november 21. - 17:44

    kindzsal :
    Kicsit off de kivancsi vagyok mien lett a F2P? Telleg eleg tescos? Amugy fasza kis jatek volt az mindig is plane a szemelyes tortenetek azok elkepesztoen jora sikerultek. Lehet csak ezert erdemes lenne beprobalni valamikor. Vegtelenul sajnalom azt a jatekot mivel mindig is sci-fi buzi voltam es ez tunt a legertelmesebb probalkozasnak MMO piacon (anarhy online-t leszamitva az is szar volt, de nekem az elso:P)

    Mivel most kezdtem nem itelhetek tulzottan megalapozottan :) Az eleje persze itt is fuss ide csinald ezt, de meg csak 11-es szinten vagyok. KOTOR 1-2 utan kivancsi leszek mennyire kot le. Ha unom Star Trek onlineozok kicsit :)

  2. 2012. november 23. - 17:16

    Az, hogy a karkák, hol látszódtak hol nem, az valószínűleg a te készüléked hibája volt. Viszont azért haltál meg mert az új képessége a bronz keretes mobnak, poison field volt, ami egy nagy területet egész hamar elfedett méreggel ami kb 2-3K-t sebzett másodpercenként.

    • myrrdhinn
      2012. november 23. - 17:59

      Az eltűnés lehet, de az azonnali halál az amiatt volt, mert hiába láttam a piros köröket és hiába ugrottam ki belőlük Lara Croftot megszégyenítő reflexekkel, a szervernek ez nem igazán tűnt fel. Na meg, a karkáknak volt egy olyan támadása is, hogy ugrottak egyet, vagy gurultak és tömegsebzésként belénk küldtek 20k-t :D

    • Niveáscsokitallérmeggylébenmártva
      2012. november 24. - 11:23

      én amúgy kíváncsi lennék, hogy kapott már valaki valami rewardot az ügy érdekében?
      mert én nem kaptam még semmit…(bocsi ha valahol ezt megosztottátok, csak valahogy még nem láttam :S) , annyit tudok, hogy dolgoznak az ügyön, ez volt hétfön (ezt facebookról tudom)

  3. Kalaap
    2012. november 26. - 16:01

    sothor :
    Vegyél nekem te, ha már anyuci úgy is a segged alá tolja. A laggnak meg mi köze a gépemhez? Tán semmi bajom nem lett volna ha nem 15mp- es késéssel jönnek a modellek.

    Ezzel a szép megfogalmazással le is írtad magad!

Comment pages
  1. No trackbacks yet.

Itt és most várjuk a hozzászólásod!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: