Advertisements
Kezdőoldal > Általános cikkek, PvP > Ti küldtétek: Aréna avagy sPvP

Ti küldtétek: Aréna avagy sPvP


„Lépj beljebb leendő bajnokunk! Nézd csak eme csodálatos arénát, meg kell valljam, hogy én az itt zajló csatákat nem véres dulakodásnak, hanem művészetnek fogom fel! Csodálatos élmény látni Tyria jobbnál jobb harcosait és mágiahasználóit, ahogy tudásuk legjavát beleadják egy-egy küzdelembe! Jöjj, lépj beljebb, gyakorolj, légy Te a következő bajnok!”

Már egy ideje érlelődött bennem a gondolat, hogy írok egy hosszabb cikksorozatot a GW2-ben található sPvP részről ez fog most lassan testet ölteni az általam Arénának nevezett cikksorozatban. Már rengeteg mindent tudunk a játékkal kapcsolatban, ha PvE-ről, ha legendás tárgy craftolásáról vagy nemrég Jack_x köszönhetően a WvW-ről van szó, de ez a része a játéknak még nem volt részletesen kitárgyalva. Na de majd most… (Előre szólnék, hogy eme mostani cikk sok játékosnak nem fog újdonsággal szolgálni, hiszen a kezdőknek szól, de ez természetesen a későbbiek folyamán terveim szerint változni fog!)

A misztikus rövidítés és ami mögötte van: PvP

Míg a játékosok jelentős része kivétel nélkül kipróbálja a játékokban a PvE tartalmakat, sokan vannak, akik a PvP-t szinte érintetlenül hagyják, vagy maximum csak a WvW-t próbálják ki. Miért? Anno GW1 idején sokat beszélgettünk erről, kérdezgettem is más játékosokat, hogy miért nem jönnek PvP-re. Szinte kivétel nélkül az derült ki, hogy nem szeretnek veszíteni. Ha logikusan végig gondoljuk a PvE tartalmak szinte úgy vannak minden esetben felépítve, hogy karon fogják a játékost és végigvezetik a történetszálon. Szinte lehetetlen hibázni, nagyon ritka esemény ha meghal a játékos. Kezdőként is rengeteg siker éri itt a játékosokat, közben folyamatosan fejlődnek. Természetesen ha valami nehezebbre sikerül egy PvE küldetésben, akkor a fórumok attól hangosak, hogy könnyíteni kellene, ami általában egy következő patchel meg is érkezik. A játékosok már messziről felismerhetik azt az embert, aki vérbeli PvE játékos, hiszen rajta van a legszebb/legritkább páncél, körülötte nyüzsög a legdrágább minipet, és a lemenő nap sugarai megcsillannak a legendás fegyverének élén. Ismerős ugye?

Ezzel szemben a PvP teljesen más, belépsz kezdőként a magad által jónak gondolt, esetleg a dungeonban már ezerszer tesztelt buildeddel, és egy perc elteltével már le is döftek, fel is szecskáztak…Hát kinek kell ez? Általában a játékosok egy részének eddig tart a PvP, hallani sem akar többet erről a játékmódról.

Azonban a kitartás meghozhatja a gyümölcsét. Kiderül, hogy az általa jónak gondolt build itt sPvP-ben több sebtől vérzik, egészen más taktika kell. Elkezdi használni a kitéréseket, figyel arra, hogyan helyezkedjen, számol azzal, hogy egy skillt ha használ mikor fogja tudni újrahasználni, stb. Egészen más oldaláról ismeri meg a játékot és válik egyre jobbá és bizony megtanulja értékelni az olyan egyszerű kinézetű páncélokat is, mint a Student, az Outlaw vagy Scale, hiszen azokért már meg kell küzdenie, jobbnak kell lennie másoknál.

Mi is az az sPvP?

Structured Player versus Player (sPvP) mód gyakorlatilag minden kaszt játékosainak lehetőséget nyújt, hogy megmérettessék magukat más játékosok ellen. A faji skillek ilyenkor nem használhatóak, természetesen az egyensúly miatt van ez, hiszen senki sem örülne, ha a Balthazar kutyáival ennék meg az ember játékosok az ő kis Asuráját.

Az sPvP-ben két módon tudjuk megméretetni magunkat. Az első a Hot join play a második mód pedig a Tournaments. Itt a cikksorozat elején én a Hot join playről fogok értekezni, hiszen aki később a Tournamentekben bizonyít csapatával, az is ebben a játékmódban szokott buildet tesztelni, gyakorolni. (A Tournamentre már több tapasztalat és taktika szükséges!) [Illetve, hamarosan elérhetővé válik majd a Custom arena rendszer, mely lehetőséget fog kínálni saját sPvP térkép bérlésére, ahol bátran lehet majd gyakorolni/kidolgozni buildjeinket és gyilkos taktikáinkat.] Hot join play működése egyszerű, [a mistsben meg kell keresned azt az NPC-t akinek a feje fölött két narancssárga kard található] kiválasztod melyik szerveren akarsz játszani[vagy pedig rányomsz a „play now” nevű gombra] és kis töltögetés után már bent is vagy az általad választott /random pályán. Jelenleg egyetlen játékforma érhető el, ez pedig a Conquest.

[Amit még az sPvP alapjairól tudni kell]

Ezt a részt fontosnak éreztem beleírni a cikkbe, mivel nagyon sokan még mindig nincsenek tisztában azzal, hogy ez a játékmód eltér a WvW-től és a legtöbb MMO-ban található PvP módtól.

Az sPvP-ben minden játékos egyenlő esélyekkel indul. Először is, ahogy a mistben is tapasztalhatjuk autómatán 80-as szintre szinteződünk fel. Mindenkinek megvan az összes skillje/traitje, melyeket saját belátásunk szerint módosíthatunk. Ha például nem tetszik az ahogy megalkottuk a trait összeállításunkat akkor ingyen és bérmentve, egy gombnyomással újra eloszthatjuk pontjainkat.

Ami még minden játékost megillet az a felszerelés. Az armorok ugyan azt tudják, azaz csak védelmet (defense) nyújtanak és csak kinézetben térnek el egymástól. Az armorok statisztikáit a beléjük helyezett rúnák határozzák meg. Minden játékos hozzáfér az összes rúnához, méghozzá ingyen. A fegyverekkel ugyan ez a helyzet.

Tehát összefoglalva, csak rajtunk múlik, hogy milyen builddel vetjük bele magunkat a harcokba és sikerünk az ügyességünkön és az eszünkön múlik.

Conquest

Itt max 16 játékos(8 v 8) küzdhet két csapatban, az egyik csapat a vörös, a másik a kék színek alatt harcol. A pályákon 3 terület van, amelyek a játék elején semlegesek, senki által nem uraltak. A cél az, hogy minél több ilyen területet minél tovább uralj, ugyanis amíg a Te csapatodé egy területet, addig azért pontot kaptok. [Ezeken kívül, minden pályának vannak másodlagos feladatai/mechanizmusai is, melyek némelyikéből szintén pontokat zsebelhettek be. Ezeket nem kötelező végrehajtani ahhoz, hogy a csapatotok nyerjen, ám sokszor átfordíthatja egy meccs állását. Ilyen másodlagos mechanizmus pl a Forest of Niflhel pályán a két boss, akiknek megöléséért 25-25 pont jár és egy rövidke buff.] Az a csapat nyer, akinél hamarabb összegyűlik az 500 pont. Tehát a lényeg az, hogy Ti uraljatok minél több ilyen területet, és nem az, hogy Ti öljetek többet! Hiába álltok össze egy nagy bolyba (innentől én is a zerg elnevezést használom majd), és mentek egy hullámba végig a pályán, ha ez által mindig csak egy pontot uraltok, a másik csapat pedig folyamatosan tartja a másik kettőt, így nagy valószínűséggel veszíteni fogtok. Jelenleg 4 pálya áll rendelkezésre conquest módban ezek a következőek: BattleofKyhlo ,ForestofNiflhel, LegacyoftheFoefire és a RaidontheCapricorn . (Ezekről a pályákról a következő alkalommal részletesebben fogok írni.)

1V1

A csatározások során óhatatlanul ki fog alakulni olyan helyzet, amikor egymagunk egy másik játékossal fogunk szembe kerülni, ezek az úgynevezett 1v1 szituációk. Ezek azok a helyzetek, ahol a legtöbb tapasztalatot, tudást magadra szedhetsz. Itt tudod lemérni, hogy egyes kasztokkal szemben mennyire vagy jó, vagy gyenge. Fontos tudni, hogy egy jó játékos mindig felméri már a csata előtt a lehetőségeit. Nem érdemes nekirontani az ellenfélnek, ha kevés a HP-nk, mert nemrég végeztünk egy másik harccal. Érdemes visszavonulni ha ez által kedvezőbb területre tudunk jutni, de megfontolandó a visszavonulás a védett területünkre is, vagy az uralható pontokra, hiszen amíg mindkét csapat játékosa áll az uralható ponton, addig annak nem változik a befolyásoltsága, azaz ha védekezel a saját pontodon, azt addig az nem tudják elvenni tőletek.
Később amikor buildeket fogunk megbeszélni ki fogok térni az 1v1-ben ajánlott taktikákra.

1vSOK

Gyakran hallgatok olyan beszélgetéseket, hogy van olyan ember, aki már bizony 1v3 vagy netán 1v4 szituációkban is nyert. Nos én ezeket a történeteket kivétel nélkül elhiszem, de azért azt javaslom elsőre és talán másodjára se rontsunk neki több játékosnak. Hiszen ha leölnek ezzel csak előnyt adunk nekik, inkább osonjunk más irányba és foglaljunk el egy olyan pontot, amit senki sem véd…

Miért jár a pont a csapatomnak? Hogy lesz meg az 500 pontunk?

  • 1 pont jár két másodpercenként, minden egyes uralt területért. Nem kell matekfakultációra járni, hogy belássuk ez bizony eléggé meghatározza ezen játékmód célját.
  • Egy ölésért 5 pont jár. Ez soknak tűnik, de bizony azt ne felejtsük el, ha két kiegyensúlyozott csapat áll fel egymással szemben ez a pontmennyiség szinte közel megegyező lesz mindkét oldalon.
  • 25 pontot ér a ForestofNiflhel pályán található két elit boss egyikének megöléséért.
  • 150 pontot ér a LegacyoftheFoefire pályán a guild lord megöléséért. (Az utóbbi két pontszerzésről részletesebben olvashattok a következő cikkben.)

Glory pontok

Ha a harcokban jól szerepelsz glory pontokat kaphatsz, amit később rewardchest-re válthatsz be, amiből új armor, fegyver és egyéb nyalánkság eshet. Így lehet szebb/csinosabb/ragyogóbb, de statban ugyanolyan páncélokat szerezni, mint amit mások is hordanak. A glory pontokat az alábbi dolgokért lehet kapni:

  • 5 pont jár ha megölsz valakit
  • 3 pont ha a katapulttal találatot érsz el
  • 10 pontot kapsz a skirmisher ölésekért (a foglalható területeken kívüli ölésért)

További pontokat kaphatsz a kör végén, ha

  • top player vagy
  • ha katapultot vertél szét/javítottál meg
  • ha társat élesztettél fel
  • ha guild lordot öltél
  • ha balance esetén átvállaltad az átállást a másik csapatba
  • [ha a ti csapatotok nyer]

A listából biztos van amit kihagytam, a lényeg, hogy minden fontosabb momentumot pontoz a játék.

Zárószó

Tudom, hogy most ez miatt a cikk miatt nem fognak tömegével elindulni az emberek az sPvP területekre játszani, de ha már csak egy játékos is azt mondja, hogy ezek után ad egy esélyt az sPvP-nek, már megérte.
A következő cikkben a pályákról, a rajtuk alkalmazott taktikákról fogok írni. Addig is tessék utánanézni, hogy anno GW1-ben GvG-ben mely klánok értek el nagy sikereket, és tiszteljük meg őket azzal, hogy a következő csatában az első ölésünket nekik ajánljuk fel! ;)

A cikket Mephike küldte be nekünk, a belerondításokat/javításokat és kiegészítéseket pedig én végeztem :)

Advertisements
Kategóriák:Általános cikkek, PvP Címke:
  1. Nish Steelclaw
    2012. november 10. - 23:22

    Nem rossz, sőt tetszik a megmozdulás, e én egy dolog miatt nem tolom. Látszólag mikor beérek spvp-re kitörli a be állitott traitseket(az állíthatót, nem a pontozósat). ez csak visuális probléma? és valójában bevannak állítva? vagy valóban nem kitörli?

    • myrrdhinn
      2012. november 10. - 23:45

      Sajnos nálam is ez a helyzet. Elvileg az a probléma forrása, hogy ugyan az a build van beállítva PVE-ben és PvP-ben. Ez nem lenne baj egyébként, csak ilyenkor jelentkezik a bug. Remélhetőleg 1x majd kijavítják :D

      Amúgy, újra be kell tenni őket.

      • Nish Steelclaw
        2012. november 10. - 23:58

        Köszi a választ!

    • Magyarfeka
      2012. november 10. - 23:48

      Ezt mostanában ritkábban tapasztalom mint régen. Szerintem valamelyest fixálták ezt már.

    • ZeNDeR
      2012. november 11. - 06:23

      Ezért használok más karit pve-re és pvp-re. Van elég slot.

  2. Polarlight
    2012. november 10. - 23:28

    várjuk a következőt : )

  3. 2012. november 10. - 23:34

    Maholnap 40 éves vagyok, rossz a szemem, a kezem. Gyakorolhatok én akármennyit, mindig el fognak kalapálni a HC játékosok. Szerencsére teljesen hidegen hagy a verseny, így nem hiányzik a PvP sem. Mindig is jobban szerettem segíteni az embereknek, mint szívatni őket.

    • Kitsune Daw
      2012. november 11. - 00:27

      A PvP nem a szívatásról szól, sőt jobb ha ott is tiszteljük a másik játékost legyen az HC vagy nem HC. Máskülönben nincs értelme szerintem. Mindenkinek szíve joga eldönteni, szeretne-e játszani a PvP tartalommal vagy sem, én mindenesetre PvE mellett biztos kifogom próbálni. :)

  4. ZeNDeR
    2012. november 11. - 06:31

    A pvp-nek az a lényege, hogy legyőzd a másikat. Mindenki azon lesz. Én is! Az, hogy rossz a szemed, vagy a kezed, nem oszt, nem szoroz. Az AGYad legyen penge, ismerd a karaktered, és még jobban ismerd az összes ellenfeled. Ha ez meg van, már csak a teamwork menjen, és minden ok. Amíg nem megy, addig spvp noobkodás, ha megy akkor jöhet a tournament. Viszont, ha tournamenten visszazavarnak spvpre, akkor nem sértődés van, hanem van még mit tanulni. (build,tactic,etc) Csak jó tanács a tournamentre: minden mappra tanulj meg egy karit legalább… de inkább többet! slot, slot slot…

    • 2012. november 11. - 08:09

      A ripityára tört bal kezemet fémdarabok tartják össze, és súlyosbodó csőlátásom van (Retinitis pigmentosa). Ha szerinted ez nem oszt, nem szoroz…

    • Tusy
      2012. november 11. - 09:25

      – (jó esetben) hiába tudom fejben, mit kellene és hogyan ha 1-2 másodpercet kések a végrehajtással. Tisztában vagyok vele, hogy nem tudom felvenni a versenyt tournamentben, ettől sPvP-ben még szokott esélyem lenni. Ha nem is minden második karakter, akkor minden ötödik ellen (ez úgy pontosabb, ha valakit elsőre leverek az utána négyszer győz ellenem :)
      – sPvP-t az egyik legjobb megoldásnak tartom 1-1 build tesztelésére (első sorban azért, mert ingyenes a max.-os cucc és trait váltása), ha itt sikerül 1-1 játékost levernünk akkor pve-ben erre még jobbak lesznek az esélyeink a ‘környezet’ (environment) ellen

  5. Stereo
    2012. november 11. - 09:39

    Szerintem először balancolni kellene a castokat.

    • 2012. november 11. - 10:17

      Lefordítva: ki kéne egyensúlyozni a karakterosztályokat.

  6. Fenrir
    2012. november 11. - 09:47

    A pvp balance úgy ahogy rendben van, az igazi gond az spvp-ben lévő variáltság hiánya. 1 hónapig toltam folyamatosan most az spvp-t+tournamentket pre-made-el,és míg utóbbit tényleges kihívást, és csapatmunkát, valamint megfelelő buildelést igénylő játékmódnak tartom, addig maga a custom spvp sajnos egy nagy zerg fest.
    Az alap 8v8-ban semmit nem számít a taktika, vagy maga a pont foglalás, egy nagy glory hunt az egész, hogy növelje a player a rankját, illetve ugye, hogy nőjön a gloryja. Hogy veszít -e vagy sem lényegtelen leaderboard híján. A lényeg, hogy benne legyen a nagy fightokba amerre a tömeg megy, és maga is csapjon néhányat az ellenre. Így garantált a pont, és tapasztalatból mondom ,hogy egy zerggel, vereség esetén is kifarmolható 170-200 glory egy meccs alatt. Sajnos az alap tényleg erről szól, egy agyatlan hentelés, hogy rankot növelj…egyedül a tournament az, ahol a kisebb létszám (5v5 ) valamint a különlegesebb jutalmazás miatt a playerek valós kompetitív küzdelmet vívnak. Itt valóban felkészül az ember, de sajnos pl free tournamentek rákfenéje ,hogy pre-made simán eljut a round 3-ig ha összeszoktak, mert a random pugokat röhögve elverik a jobb felkészültség, és csapatmunka miatt. Valamint a bunker buildek (defenzív buildek, amikkel sokáig lehet tartani egy pontot egy kaszttal, akár több játékos ellenében is) azok vannak használva 70 %-ban, szóval sajnos a build kreálás kreativitását is lekorlátozzák a lehetőségek. Persze , mehetsz “saját magad” buildel, amit ha ki tudsz használni akár még működhet is, de akik tournamentekre járnak pro-playerek / csapatok tournament buildjeit másolják. (rune készlet, traitek, stb)
    Sajnos igaz, hogy az általam kreált buildek közül a bunkeresek voltak mindig életképesek. Pl én csináltam magas armor raitinges , heallingre koncentráló support buildet guardiannak, így megszületett kb az amit más mmo-kban battleground healrnek nevezünk. Annyira jól mükszik ,hogy ha megyünk már csak guardiant viszek, ezzel a buildel. ( Magas heal+sokáig tartó boonok+jó defens, valamint staff és bumm, kész is a csokapik )
    Ettől függetlenül ez a build is egyfajta bunker build , és megnézve a tournament playerek is hasonlóakat alkalmaznak…technikailag a játék lelimitált arra, hogy én is vagy egy ilyen fajta defenzív/supportosabb buildet használok ,vagy bedarálnak, illevetve lehetetlené teszik a pontfoglalást tournamenten a magas def/ HP raiting-es buildek. Persze ott vannak a condi buildek, melyeket ha a megfelelőn keverünk a bunkerekkel akkor kapunk némi variáltságot, és countert, de erre az egyszeri casualok már nem fognak rájönni. Egyszóval a tournamentek egy limitáltabb rétegnek szólnak, mag a custom pedig minden csak nem szórakoztató hosszú távon. Több játék mód kellene, és meg kéne oldani ,hogy maga a zergelés ne legyen kifizetődő.

    • Mephi
      2012. november 11. - 10:31

      Ezzel részben egyet értek, de szerencsére azért lehet sikereket elérni zergelés nélkül is. Egészen biztos vagyok benne, hogy lesz később más játékmód is, hiszen a GW1-ben is fokozatosan hozták be azokat.
      Az sem kérdés, hogy jelenleg a Tournament az, ami a jéghegy csúcsa, de ugye ahhoz, hogy valaki odáig eljusson, ez az első lépcsőfok, amit végig kell járnia.
      Azért továbbra is bízok abban, hogy lesz olyan, akinek ez a cikk meghozza a kedvét és beáll sPvP-ni.

    • myrrdhinn
      2012. november 11. - 13:06

      Ezzel én sem értek teljesen egyet. A legtöbb esetben én nem szoktam követni a zerget, mert buták. Amíg ők elfoglalnak 1 pontot és védik, addig én elfoglalok másik kettőt :D Rengetegszer van az, hogy mindenből én kapom a top playert, mert nem zergelek, hanem teszem a dolgom. Ölök, foglalok, szabotálok :D
      A cikk is ezt mondja, ne zergelj, hanem játssz okosan és hidd csak el, hogy kifizetődik.
      Egyrészt tényleg sokat tanulsz a karidról és más profokról, arról nem is beszélve, hogy jól tudsz buildeket tesztelni másrészt pedig.. te egyedül több gloryt szedsz össze, mint bárki más :D

      • Fenrir
        2012. november 11. - 13:38

        1 fecske nem csinál nyarat custom game-ben. Azért mert te gondolkodsz, vagy inkább próbálsz úgy játszani ahogy kellene, attól még a tömeg a kényelmesebb megoldást fogja választani. ( Nem érdekli őket, hogy vesztenek, vagy neked most 50 gloryval több lesz. Ez nekik kényelmes, gyors, és még elég jól is hozz a glory-t+ tenni se kell érte sokat)
        Vagy leaállnak tömegével védeni egy pontot, és akörül církálni, vagy mennek vadászni. Így a győzelemre is van esélyük. Miért ? Megmondom.
        A zergek tökéletes pusztítói a tapasztalatlan spvp-seknek. A zerg maga nem biztos ,hogy skilles játékosokból áll ,de már az ,hogy “8 vs akármi” már erőt ad neki, nem is keveset. Ergo ha a másik oldalon tapasztalatlanok játszanak, egy zerg felmorzsolja őket, ilyenkor még a win glory is az övék lehet. Mondom, kb 500 ha nem több pvp meccsen vagyok túl, tudom miről beszélek. Maga a custom gémből kiszedném a playerért járó glory-t, vagy legalábbis csökkenteném 1-2 gloryra, hogy a basek és azok megszerzése élvezzen prioritást ne a zsíros 5-15 pont között változó player kill.

      • myrrdhinn
        2012. november 11. - 14:18

        1-1 játékos lehet, hogy nem, de ha már 2-3 player így gondolkodik, akkor már lehet taktikázni. Én sem ma kezdtem, tudom, hogy miről beszélek :P

  7. Ravenspike
    2012. november 11. - 13:08

    Kezdők számára hasznos kis cikk, én kiemelnék még pár dolgot, ami feltétlenül fontos lehet az spvp világában történő utazás megkezdéséhez:

    – Kérdezz: mindig vannak meglepő buildek, új kombinációk amiket megkérdezhetsz az ellenfelektől, a legtöbb jó játékos nem csak ügyesen játszik hanem elég érett is és szívesen válaszol a kérdéseidre
    – Olvass: neten rengeteg jó build van fent, amit érdemes átnyálazni, alaposan kipróbálgatni
    – Gyakorolj: a buildek alap kombinációit célszerűbb a Mistben gyakorolni a bábukon és az ott elhelyezett dummy karaktereken (minden kasztnak van egy), amik használnak képességeket és ki is térnek (persze nem olyan jók, mint egy hús-vér játékos, de gyakorlásra tökéletes)

    Ennyi fűznék hozzá a dologhoz, jó játékot!

  8. kilmies
    2012. november 12. - 06:15

    Én azért nem járok mert a necronak nincs burst damage. 3 sec alatt megöltek mikor voltam 2-3x és ennyi elég is volt a pvpböl.

    • 2012. november 12. - 11:15

      Látom sok közöd van a nekróhoz :D

    • myrrdhinn
      2012. november 12. - 12:21

      A necronak inkább condition sebzést ajánlanék :)

      • Magyarfeka
        2012. november 12. - 12:34

        Én inkább azt mondanám hogy gyúrjon arra hogy minél tovább bírja. Én speciel csak 10-et raktam a condis traitre. Egyszerűen nem éri meg.

      • myrrdhinn
        2012. november 12. - 12:38

        Nem akarok gonosz lenni, de nem értek veled egyet. Tény, hogy mindenki olyan buildet talál ki/épít fel magának amilyent akar, mégis a Necronak nem túl nagy a burst sebzése. A necro ereje főleg a conditionokban rejlik. Mondjuk függ a fegyver választástól is, de én személy szerint nem ajánlanék burstos buildet necronak.

      • Brock Samson
        2012. november 12. - 16:52

        Fogalmazzunk ugy, hogy necronak az egyertelmubb buildje a condi. Ellenben megfelelo felepitessel lehetseges burst letrehozasa, egeszen jo tank kepessegekkel. Nem mondom, hogy vilagvero, de nekem sikerult egy eleg szorakoztato power buildet csinalni.

        Dagger/dagger illetve axe/focus parost hasznal wellekkel, leptem meg vele jopar igen eros ellefelet, ha beleszaladnak a burstbe, igen hamar elhalaloznak. Persze ez attol fugg, hogy tudja-e az ember idoziteni es okosan hasznalni azt a burstot.
        (Xyl the Stillborn)

    • Shantey
      2012. november 12. - 12:29

      kilmies :
      […]3 sec alatt megöltek mikor voltam 2-3x […]

      Ugye tudod, hogy spvp alatt a szint nem számít, mert egyből 80 leszel? Ezek után remélem nem az alapbeállításokkal mentél. Mire 80 leszel, szerintem feküdj neki még egyszer, ha már jobban kitapasztaltad a karaktered. Ja és death shroud powa! :) És ahogy a kolléga említette, condi build jobban megy a necro esetében.

    • Infernoo
      2012. november 12. - 14:13

      Necrokat alig látni wvw n meg spvpben. Lehet ezért..

  9. Ashirru
    2012. november 12. - 15:19

    Az elhangzott problémákon kívül szerintem ennek a játékmódnak az a legnagyobb rákfenéje, hogy sok a ki-be lépkedő játékos.
    Ha valami nem ok már le is lépnek, te pedig folytatod hátrányból. Hisz aki belép és látja, hogy mi a helyzet, szintén kilép… A példa sajnos ragadós. Egyre többen művelik.
    Necromancer téma : A necro szerintem az egyik legjobban összerakott kaszt a játékban. Hihetetlen arzenálja van és a stílus ahogy kezelni kell fantasztikus.
    A túlélés kulcsa pedig : a life force, a boonok ismerete (főleg a többi kaszt miatt), a kellő utility és a megfelelő trait. Ha ez adott, akkor már csak te szabhatsz határt az eredményességednek.
    Rengeteg vert helyzetet sikerült már a necroval (condi + death shroud powa) megfordítanom, mert lenézték a kasztot (vagy engem). Jó kezekben ellenfél minden kasztnak. Igen, még az egygombos (ne lincseljetek meg) hs thiefeknek is.
    Kell vele zongorázni néha, ez tény. De legalább nem unalmas! ;)

    • myrrdhinn
      2012. november 12. - 15:39

      A thief nem egygombos. Irgum-burgum, grrrr :P

      • Brock Samson
        2012. november 12. - 17:04

        Talalkoztam olyan thieffel, aki elott meg kellett hajolnom, mert valoban ugyesen es valtozatosan epitette fel es hasznalta a karakteret, bevallom sehogy nem tudtam elverni. Sajnos azonban ok vannak kisebbsegben, es emberek nagy tobbsege a konnyebbseg remenyeben valasztja a thiefet.

        Odaig nem mennek el, hogy azt mondjam a thief OP, ellenben szerintem nemi balansz meg raferne, mert mig mas kasztoknal azt fedeztem fel, hogy egy aspektus (power, condi dmg, stb.) erositesehez komoly aldozatokat kell hozni, addig thiefnel ezt kevesbe hangsulyosan tapasztaltam. Lenyegeben magas sebzes, condition es stealth (ami ugye survivability) mind a rendelkezesere tud allni majdhogynem egyszerre. Ezt necromnal vagy engineeremnel sehogy sem tudom elerni, vagy ilyen a kari vagy olyan.

        Ashirruval abszolut egyetertek: necroban nagyon sok synegy es gonosz aprosag rejlik, es ezek kozul sok inkabb a csapatjatekban jon elo, nem annyira az 1vs1 harcokban. (Ez engineer-re is igaz.)

      • 2012. november 12. - 17:58

        Nekem az a bajom a Thieffel, hogy ezzel az initiatives izével agyoncsapják a harcrendszert, amit kitaláltak. Valami mást kellett volna neki, hamár el is tud tűnni, meg minden. No meg, ha “hot-joinolsz” a szerver fele, (vagy több) thief és sajnos a többsége az egygombos, spammelem a HS-t kategóriába esik, pont azért, mert a legkönnyebb vele sikert elérni. (a cikkben is szó esik erről, ugye)

        Necroból nagyon durva Burstöset lehet csinálni, úgy, hogy mellette még túlélő is. Baltával iszonyatot sebez, csak Criticalra kell gyúrni (soul reaping), mellé meg blood magic, hogy tudjon “szívni”! :D

    • 2012. november 12. - 17:26

      Hát aki a jelenlegi állás szerint 25% HP alatt HS-t nyomogat, az max. a mobilitás miatt csinálja, mert sebezni nem sokat fog vele. Inkább autoattack hátulról/oldalról, mert az nem kerül combóba és kb. ugyanannyit sebez. Szerintem talán még többet is, de majd lemérem egyszer. Közben meg Death Blossom a bleed és az ugrások alatti evade miatt tűnt eddig nagyon hasznosnak, ha két tőrrel vagyok és van számottevő condition dmg. Kivéve ha lekapkodják a condikat, mert akkor Stealth+Backstab. Akinél meg nincs legalább egy Stun-törő képesség PvP-ben stun és knockdown ellen, az meg “bátor”. Már ha valakit ez egyáltalán érdekel… ;)

  10. 2012. november 12. - 22:12

    Én még a cikkhez annyit hozzátennék, hogy NAGYON fontos a jó amulet választás!!!!

    Nem győzöm hangsúlyozni! A builded hatékonyságának 30-40%-a múlik rajta, mivel egy attribute-ra, több mint kétszer annyi pontot ad, mint egy maxos trait vonal és még van két másik amire 500 felett, meg esetleg a 15%-os critical damage sem elhanyagolható!

  11. Ashirru
    2012. november 13. - 16:10

    myrrdhinn : A későbbiekben igyekszem nem általánosítani ! Tényleg vannak emberek, akik tovább látnak a hs nyomkodásnál!
    A témához még: kíváncsian várom az újabb játékstílusokat. Lesz-e valóban új a nap alatt.
    Azért a klasszikus zászlórablást is szívesen látnám!

  12. Alderis
    2012. november 14. - 16:34

    Knights Who Say Niii (KWSN) PvP orientált játékosok jelentkezését várja.Célunk stabil tournament csapatok összehozása,WvW-n való aktív részvétel,néha kis PvE world eventek.Saját TS3 szerverrel. Whiteside. Keresd Alderis -t vagy Dézis-t

  1. No trackbacks yet.

Itt és most várjuk a hozzászólásod!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: