Advertisements
Kezdőoldal > Aktuális információk, Interjúk a GW2-vel kapcsolatban > Live Stream infók Colin Johansontól

Live Stream infók Colin Johansontól

Ma éjféltől egy fél órás kérdezz-felek-et tartott az MMORPG.com, melyben Colin Johansont faggatta az oldal egyik szerkesztője Pokket.
Szerencsére nagyon sok új információval gazdagodhattunk, melyeket most azonnal szeretnék megosztani veletek.

Először is arról beszélt Colin, hogy az ünnepek alkalmával szeretnének mindegy egyes évben egyedi tartalmakat perzentálni a játékosok számára. Bizonyos részeket újra fel fognak használni (Mad king bizonyára jövőre is meg fog jelenni), de mindenképpen szeretnének új mini-játékokat, új sztorikat és új meglepetéseket nyújtani a rajongóik számára.
Ebből adódóan, a Winter’s Day (karácsony) is egyedi lesz és nem a megszokott GW1-es sztorit/témát fogja majd megörökölni. Külön kiemelte, hogy mivel az emberek istenei elhagyták Tyriát, ezért egy új csavart fognak belevinni az ünnepi eventbe.

A következő kérdés arra vonatkozott, hogy lesznek-e még ilyen, illetve ehhez hasonló események a játékban. Colin válasza az volt, hogy már rengeteg tartalom tervben van és lesznek kisebb (1-2 napos események), de lesznek olyanok is, melyek akár hónapon át is tarthatnak és megváltoztatják egész Tyriát. Szeretnének olyan élményt nyújtani, melyet eddig más MMOkban nem tapasztalhattunk. Ennek bizonyítékául a november 15-ére esedékes updatet hozta fel.


Mint arról már értesülhettetek, november 15-én fog megérkezni a következő nagy “peccs”, melyről ma le is rántották a leplet.

Maga az update a “The Lost Shores” nevet viseli. Colin arról mesélt, hogy a tapasz egy egész hétvégén át tartó esemény és sztori láncolatot fog megnyitni, mely “örökre meg fogja változtatni” Tyriát. Ezzel egy időben bejelentette, hogy egy új közepes/kicsi méretű térkép (egy sziget) válik majd elérhetővé, ahol is az események zajlani fognak majd. A sziget a sztori befejeződése után is bent fog maradni és ígéretet tett arra, hogy később még új frissítések és új tartalmak várhatóak majd a szigetre. (eventek, npck, mini dolgok :D)
Ehhez kapcsolódóan beszélt arról, hogy a ma éjszakai frissítés után, már apróbb nyomokat, felvezető “tartalmakat” fogunk találni a játékban, mely elvezet majd a nagy történethez.

A szigeten és a hozzá fűződő történeten kívül, mást is tartogatnak a tarsolyukban.
Be fog kerülni egy új sPvP pálya, melyet majd egyelőre béta módban tekinthetnek meg a játékosok. Ez annyit jelent, hogy egyből nem fogják hozzáadni az sPvP rotációhoz. (Ha sPvPzel, automatán jönnek egymás után a pályák).

Ami viszont a legnagyobb meglepetést okozta, nem más mint egy új, teljesen egyedi mechanizmuson alapuló dungeon lesz.
Erről annyit mondott, hogy hatalmas lesz az insta és több szinttel fog rendelkezni. Minél beljebb haladunk majd annál nehezebb tartalommal nézünk majd szembe. Ehhez mérten új jutalmakat fogunk kapni, melyek nehézségtől függően egyre jobbak lesznek.
Azt mondta Colin erről a dungeonról, hogy ez egy lépés lesz afelé, hogy újabb tartalmakat nyújtsanak majd end game tartalomként. Ezt úgy értette, hogy szeretnék elérni azt, hogy minél több tartalmat tudjanak nyújtani az embereknek, melyeket barátokkal együtt, vagy akár egyedül  tudnak csinálni akár nap mint nap.

Ezeken kívül még számos meglepetés vár majd ránk az új frissítés keretein belül, melyekről nem akarta lerántani a leplet egyelőre.

A beszélgetés további része abból állt, hogy játékosok által feltett kérdéseket tett fel a riporter nő és Colin válaszolgatott rájuk.
Előre elnézést, amiért nem pontosan jegyeztem le a kérdéseket, de remélem így is érthető lesz.

Lesznek még olyan eventek, mint amik például a béták végén voltak?
– A novemberi update után bekerülő sztori is ilyen lesz, ám szeretnének még azoknál is nagyobb, egész világot érintő eseményeket is betenni a jövőben, melyeket mind ingyen biztosítják majd a számunkra. Ezeken kívül gyakran várhatóak majd kisebb események.
Erre a kérdésre még azt is elmondta, hogy azt tervezik, hogy maradandóan változtatják majd meg a világot, mint például most is tapasztalhatjuk, hogy a Lion’s Archban lévő oroszlán szobor megsemmisült.

Tanultak valami újat a mostani Halloweeni eventből?
– Főleg arról beszélt, hogy a kommunikációjukra kell és fognak is jobban odafigyelni. Legközelebb pontosabb tájékoztatást fognak adni, hogy mikor, hol és mi várható majd. Arra is jobban fognak figyelni, hogy ne legyenek login és egyéb nagy tömeg miatt adódó problémák.

Sok probléma volt abból, hogy nem lehetett látni a karaktered a jumping puzzle alatt. Tervezik instancolni a jumpingot?
– Erre az volt a válasz, hogy nem akarják a jumping puzzle-kat megfosztani a közösségi elemektől, mint pl az ahogy látod, hogy egy játékos előtted pottyan le, vagy az, hogy más játékossal együtt csinálhatod meg. Arra viszont igyekeznek majd megoldást találni, hogy jobban láthasd legközelebb a karaktered.

Itt nem emlékszem, hogy lett volna kérdés, mindenesetre Colin elkezdett beszélni az sPvP-ről és említette, hogy hamarosan új információkat fognak megosztani velünk a custom(bérelhető) “arénákról”, illetve azt is elmondta, hogy vannak új ötleteik pályákra és egyéb kiegészítő elemekre, ám egyelőre szeretnék befejezni az alap ötleteiket.

Mi a véleményük a build elmentő és build váltó funkcióról és a guild hallokról?
(Ez két külön kérdés volt, de összevontam, mert kb ugyan az a válasz)
– Azt mondta Colin, hogy jelenleg nem dolgoznak rajtuk, ám mindkettő olyan dolog amit a későbbiekben mindenképpen bele szeretnének tenni a játékba. (A guild hallokat főleg, mivel arra már ígéreteket is tettek régebben.) Jelenleg azon munkálkodnak, hogy kibővítsék az “end game tartalmakat” vagyis azt, hogy több dolgot lehessen csinálni egy maximális szintű karakternek, olyasmiket amik akár hosszabb távra is lekötik a játékosokat és amiket lehet csoportosan is csinálni. Beszélgetnek róla és gondolkoznak is olyanon, hogy esetleg több mint 5 emberes dungeonokat tegyenek-e a játékba de ez még csak nagyon elméleti és semmi konkrétat nem mondott róla, csak annyit, hogy szóba került. Ezen kívül, amin biztosan dolgoznak az a jutalom rendszer.

Említette Colin, hogy jelenleg dolgoznak azon, hogy jobb és motiválóbb jutalmakat nyújtsanak a játék több területén is. Konkrétan kiemelte a dungeonokat és az sPvP-t. A dungeonok jutalmain pont most dolgoznak és mondta, hogy ők sem elégedettek a jelenlegi állapottal, szóval változni fog a helyzet. Egy olyan ötletről is beszélt ami az sPvPt érintené. Konkrétan arról van szó, hogy elgondolkoztak azon is, hogy az sPvP meccsek alatt is részesülne xp-ben a játékos. Ez is még csak ötlet/terv szinten létezik, még nem dolgozik rajta senki.

A player housingról (késő van, nem tudom magyarul :D) is kérdezték Colint.
Az volt a válasz, hogy jelenleg nem dolgoznak semmi ilyesmin, de tetszik nekik az ötlet és elképzelhető, hogy egyszer bekerül majd a játékba.

Lesznek-e Legendary armorok?
– Nem dolgoznak ilyesmin, de nem zárták ki, hogy egyszer még lehet.

Terveznek-e fejlesztéseket/javításokat végrehajtani az LFG (looking for group) rendszeren?
– Jelenleg nem dolgozik rajta senki és úgy érzik, hogy jelenleg  fontosabb dolgaik is vannak, ám mindenképpen foglalkozni fognak vele és szeretnének jobb és kezelhetőbb rendszert biztosítani.

Végezetül elmondta, hogy szeretnének folyamatosan “kiegészítőnyi” tartalmakat biztosítani a játékosoknak és új tartalmakat szeretnének eljuttatni nekünk, mindezeket ingyen. :)

Nektek mi a véleményetek a leírtakról?

Elnézést kérek a hibákért, melyek a késői órákból és a fáradtságból adódnak.

Advertisements
  1. Loke Heathcliff
    2012. november 2. - 02:14

    Remekül hangzik, így összességében minden. Ami viszont, kifejezetten felkeltette az érdeklődésemet, azaz, hogy (ha jól értelmeztem) a bekerülő tartalmak MIND ingyenesek lesznek a játék során. Ebből a kontextusból ARRA jutottam – és ne harapjátok le a fejem ha tévedek -, hogy elképzelhető, hogy a jövőben megjelenő kiegészítő a játékhoz, olyan lesz mint amit pl az AION esetében is csinálnak, hogy egy akár több gigás patchel ingyenesen letölthető/hozzáférhető lesz, és nem kell elmenni és pénzt költeni rá? Ha így van és igazam van, akkor …. nem is találok rá szavakat… AWESOME!!!!4

    • stanny
      2012. november 2. - 06:35

      szentem csak a speciál eventek lesznek ingyenesek(halloween karácsony stb), nem hiszem hogy a kiegek ingyenesek lesznek, havidij nélkül kizártnak tartom hogy lemondjanak ekkora pénzről, tudtommal a gw1ben is a kiegek pénzbe kerültek

      • 2012. november 2. - 06:58

        Biztos vagyok benne, hogy a nagy kiegészítők pénzbe fognak kerülni, de azok gw1ben olyanok voltak amiért meg is éri a pénzt kiadni.

        2 év múlva rá se fogunk ismerni a játékra. :) Gw1 is iszonyatosan sokat fejlődött az alap játékhoz képest.

      • Zherat
        2012. november 2. - 12:07

        Én ezt inkább úgy látom hogy a “kis” kiegészítők amik egy esetleges bonyolultabb event láncolatot tartalmaz mint pl a mostani ami érinti bár az egész világot azok valószínűleg ingyenesek lesznek.. de ha mondjuk majd egy full új világ kerülne be pl Cantha vagy Elona amik már elég komplex új tartalommal szolgál nem csak változtatások.. azok valószínűleg fizetősek lesznek.. De ez érthető szerintem mivel a GW1 ben is ezek a területek körülbelül akkorák voltak mint a már meglévő terület + elég sok más dolog..

    • myrrdhinn
      2012. november 2. - 11:30

      Csak ezekre a live team által készített fejlesztésekre gondolt, amikor azt mondta, hogy minden update ingyenes lesz. Gondolom azért is így mondta, mert még elég sokára lesz új kiegészítő.

  2. nedvedicious
    2012. november 2. - 07:37

    “Mi a véleményük a build elmentő és build váltó funkcióról?
    Azt mondta Colin, hogy jelenleg nem dolgoznak rajtuk”
    NEEEEEEEEE neneneneneeee:'(((((((( :'((((((((((((((

  3. Sárki
    2012. november 2. - 08:02

    na akkor lehet találgatni hogy mégis melyik sziget jöhet a játékba :P ring of Fire vagy isle of janthir? esetleg a Dominion of winds egy része? :P Hmm, hmm :P És remélem az explorerbe az is bele fog számítani :P

    • Alien
      2012. november 2. - 08:36

      Hát az Elveszett part a neve, tehát valószínűleg eddig senki se látta mert egy gonosz asura tudós szegény quagganokat hajtott egyfolytában az egyedi tervezésű szobabicikliken, hogy működésben tartsa a szigetet elrejtő gépezetét. De most hirtelen elromlott és ki kell menteni a kisfickókat.

    • 2012. november 2. - 08:39

      Az érdekes lesz, így többet kell dolgozniuk azoknak, akik még nem fedezték fel a térképet 100%-ra. Viszont azok, akiknek már 100%, kicsit “csökkenni” fog a felfedező-méter, vagy marad változatlan? Vagy csökkenni fog, de a csillag megmarad a fejük fölött?

    • 2012. november 2. - 09:36

      Attól függ, nekem nwem jött le, hogy ez most akkor állandóan elérhető lesz, csak mondjuk üresen áll majd, vagyí ez spec eventeknél lesz hozzáférhető? Mert akkor unfair lenne exploba berakni, biztos sokan lesznek akik akkor hétvgén nem férnek a login képernyőhöz. (épp ezért tippre első lesz, mert ANet nem ilyen, de nem tiszta nekem :D)

      • 2012. november 2. - 10:05

        mondjuk azt is megtehetik, ahogy Orr-ral jártak el, hogy eventekkel lesz tele, esetleg még néhány vista és skill point lesz elérhető.

      • myrrdhinn
        2012. november 2. - 11:32

        Azt sajnos nem értettem pontosan, de valami olyasmit mondott, hogy az event után is bent fog maradni a sziget és lesz rajta valamiféle tartalom a játékosoknak. Folyamatosan, az eventtől függetlenül, ha ez még kérdés volt :P

      • 2012. november 2. - 19:42

        jaja, erre :D

    • Gandarel
      2012. november 2. - 13:10

      Janthir azért nem lesz egy ideig mert annyira messze van északon hogy egy egész kiegészítőnyi map kéne szimplán ahhoz hogy oda lehessen sétálni.

  4. Endrosz
    2012. november 2. - 08:17

    Remek infócsomag, rohamosan fejlődik és bővül a játék! Ez a mostani Halloween messze felülmúlta az eddigi GW1-es Halloweeneket.

  5. Mephi
    2012. november 2. - 09:58

    Nem lesz gond ezzel a játékkal, ha folyamatosan fejlesztik, és figyelnek rá, idővel még meghatározóbb eleme lesz az MMO piacnak.

  6. 2012. november 2. - 12:07

    Ez a halloween kb. act III-.ig volt jó. A negyedik sztem gyenge. Sok évet toltam a gw1-et, ott voltam a kezdetektől és gyakorlatilag a 2-ig csináltam. Ha legalább annyit fog változni a game, akkor már siker ( de minden jel arra utal, hogy sokkal jobban).
    Már most sztár nálam a gamma és még olyan sok dolgot nem csináltam. :D

  7. kindzsal
    2012. november 2. - 12:08

    Arra van lehetoseg, hogy mi magyar communtiy is eljuttasunk pl. egy kerdes pakkot a Anetnek? Mert bar talaltam ra forum post-ot neha ossze kene gyujtogetni aztan megfelelo formaban odaadni nekik. Ez az ingyenesseget meg majd ha latom:D Nem hiszek az Anetnek mert meg ha ok ilyen jo szamaritanusok a NCsoft nem es bizony mondhat barki barmit ha ok kicsit tobb dodot akarnak preselni fognak is.

    • myrrdhinn
      2012. november 2. - 12:18

      Az első kérdésre nem tudom a választ, majd esetleg konzultálok Fübennel.
      A második téma viszont.. szerintem ne kételkedj bennük. Ezekből az eventekből rengeteg pénz jön nekik. Gondolj bele, ha minden ünnepkor betesznek egy-egy új kosztümöt a gem store-ba, vagy megpakolják a BL chesteket, vagy csak szimplán minden előzmény nélkül frissítik a gem store kínálatot, már dől nekik a pénz. Nem hiszem, hogy pénz szűkében lennének :D

      • kindzsal
        2012. november 2. - 13:29

        Hat ahogy nagyon sokan tobbek kozott a magyar ismeroseim is goldbol oldjak meg. En special ugy lottem be mintha havidjjas lenne a jatek es havi/10E sziven vasarolok Gemet. A goldbol pedig nincs kozvetlen penze az Anetnek max olyanokbol mint en, de en is megunhatom a jatekot vagy eppen nincs ami erdekelne a GS-bol akkor en sem leszek aktiv fizeto kliens. De elfogadom, hogy van belole beveteluk. A kerdes az mikor kapja el oket a “Bobby Kotick kor” es mondom nem feltetlen az Anetet hanem az NCSoftot es akkor johetnek a season passok meg elite pakkok. Ami a BL ladakat erinti szinten bar nem ebben a jatekban, de jo ismeros LoLozik. Es kepes volt a baratmeghivasos rendszeren belul felhuzni 20 db lvl 20 accountot csak hogy kapjon nemi bonust a fo accountjara.Beteg elfogadom, de kit allitana az meg aki igazan akarja hogy 20x felhuzz 10ig karit a kulcsert. Megint csak nincs belole penz. Valoszinu hogy aki ugy gondolkodik, hogy majd most eventek elott betaraz x ezer gemat mertm ost olcso…bizonyosan csak a jatekos bazis gondolja igy velhetoen szerintem az arfolyam marad 1g korul. En telleg csak abba bizom hogy 1 ev utan is tudom azt mondan hogy tartjak a minoseget es nincsenek benne a rendszerben a pay 2 win itemek.

      • Magyarfeka
        2012. november 2. - 19:13

        Kindzsal: Az hogy valaki goldbol vált gemet nem jelent semmit. Ahhoz hogy te gemet tudj váltani goldból valakinek meg kell venne a gemeket rendes pénzért és át kell váltania goldba hogy te aztán azokból a gemekből tudj vásárolni amit ő átváltott. Kicsit bonyolult de ez így van, és jó is így. :)

      • kindzsal
        2012. november 3. - 07:37

        Hm volt itt egy kommentem vagy kitoroltek vagy eltunt az eterben. A lenyege kb. annyi volt hogy epeszu ember nem ad el gemet mert meg kesobb is jol johet mas vanity itemekre. + velhetoen tobb ember vesz goldbol gemet ment gembol goldot szoval jo magasnak kellene lennie az arfolyamnak, ha ez igy mukodne. Harmadreszt siman el tudom kepzelni hogy esetleg az Anet belenyul a arfolyamba unnepkor hogy inkabb penzbol old meg mint aranybo,l ha valami baro item kerul be. Sajnos a regi kommentem hoszabb volt es kifejtosebb, de a lenyeg ennyi. Remelem ez a kommentem nem “tunik el az eterben” ha megis leglabb tudjam miert:D

      • myrrdhinn
        2012. november 3. - 14:37

        Valamiért fennakadt a spam szűrőn a kommented, kindzsal.

      • kindzsal
        2012. november 3. - 15:08

        :D ja megesik nem szoktam kommentelni csak bizonyos cikkeknel, de akkor nagyon…

  8. 2012. november 2. - 12:39

    a szigetekről annyit hogy isle of janthir és fire isles kizárva mert tudjuk hogy a sea of sorrowsba lesz a terület és ezek nem ott vannak azontúl a dominion of winds kizárva mert az nincs elveszve tudjuk hogy ott van tudjuk hogy mi van ott ebből következik hogy marad a a tenguk alatti rész vagy marad a bloodtide coast illetve spawkflyfen melleti rész ami érdekes mert elvileg ezen a részen van az elsüllyedt battle isles gw1böl na ebből már ki lehet indulni mert hogy ugye a lost shores névben ott van az a lost ami úgy eltüntet jelent na de csak az tud eltűnni ami már egyszer megvolt szóval én azt mondom a battle islesal és a jobb oldali szigetekkel lesz valami

    • kindzsal
      2012. november 2. - 13:32

      Vagy neadj isten csak fogjak es csinalnak egy ujat:D Szemely szerint pl. szivesen latnek valami full szetrombolt varost mint teljes teruletet. Nem olyat mint Orr hanem inkabb olyat ahol valaha laktak es mondjuk nem volt rajta akkora erozio, igy inkabb csak kietlen tele mindenfele ehes akarmivel, kicsit horrorisztikusra veve a figurat.

  9. Sárki
    2012. november 2. - 13:24

    hunassa :
    a szigetekről annyit hogy isle of janthir és fire isles kizárva mert tudjuk hogy a sea of sorrowsba lesz a terület és ezek nem ott vannak azontúl a dominion of winds kizárva mert az nincs elveszve tudjuk hogy ott van tudjuk hogy mi van ott ebből következik hogy marad a a tenguk alatti rész vagy marad a bloodtide coast illetve spawkflyfen melleti rész ami érdekes mert elvileg ezen a részen van az elsüllyedt battle isles gw1böl na ebből már ki lehet indulni mert hogy ugye a lost shores névben ott van az a lost ami úgy eltüntet jelent na de csak az tud eltűnni ami már egyszer megvolt szóval én azt mondom a battle islesal és a jobb oldali szigetekkel lesz valami

    Én is ugyan így gondolkozok, éppen ezért a dominion sem kizárható. GW1-ben a caledon forest melletti rész játszható volt, tehát egyszer már megvolt :P Csak ugye a történet úgy alakult, hogy a tenguk elzárták magukat a külvilágtól. Sea of Sorrows neve alatt a world mapon van egyébként pár kis sziget, elég mesterségesnek tűnnek… :P

  10. Ravenspike
    2012. november 2. - 17:22

    Az sPVP experience nagyon jól hangzik, mert a wvwvw azért az egyéni érdemeket nem igazán hozza ki, illetve nem sok egyéni lehetőségeket nyújt, egy kis karakternek meg aztán már szinte semmi esélye sincs support hordáson kívül arra, hogy hasznos legyen. A guild housing viszont már kéne, mert bunilzni kéne :) . A dungeonoknál kéne átalakítás, mert időnként indokolatlan butaságokkal találkozok, és lássuk be, az itemek egy része sajnos sem stat sem kinézet szempontjából nem kelti fel az érdeklődést, szóval ezt is kíváncsian várom. A Halloween után minden world eventet izgatottan várok (csak remélhetőleg frappánsabb befejezéseket kapunk majd, mint ami most volt, bár a Mad King says egyszer jó móka volt, na meg a c(l)ocktower…)

  11. 2012. november 3. - 01:07

    Na akkor roviden a valasz minden kerdesre:
    “Meg nem dolgozunk rajta, de lehet hogy kesobb bekerul.”

    • Kitsune Daw
      2012. november 3. - 08:37

      Ha viccnek szántad, akkor előre is bocsi, de ha nem akkor sajnálom, hogy csak ennyi jött le belőle. Sokkal jobb ha először a fontosabb dolgokra koncentrálnak mindannyian, majd utána jöhetnek a kevésbé fontosak is. A cikkből ezt tudtam leszűrni.

      • Kovács Péter
        2012. november 3. - 09:18

        Így van, jó tudni, hogy az Anet magától is tudja mit kell tennie és nem kellenek síró milliárdok….bár van aki még így is problémázik, hogy ilyen meg olyan mé nincs mááá!!!! Nekem tetszik a játék és elképeszt, hogy lehet még ennél is jobb (És lesz..)

      • kindzsal
        2012. november 3. - 10:16

        Igen de vannak dolgok amiket nem utolag hanem mar reg benne kellene lenniuk:D Forumra vestem oket de kb telejsseg igenye nelkul:
        – personal note a mapon amit lehet linkelni (nem vagyok hulye gyerek de rengeteg kert van a jatekba nem tudom mindet megjegyezni)
        – mielott AHban megveszek valamit meg tudjammar nezni hogy nez ki (jah van hogy itemet csak transmute itemnek veszek)
        – Egy globalis LFG csati hogy ne kelljen acsorognom LAban vagy az insta elott.

        Orulok ha dolgoznak rajta, de ezek ilyen alap dolgok sztem ma mar.

    • Pandora
      2012. november 3. - 10:11

      Sajnos rengetegen támadják (főleg trollok) Anetet amiatt, mert nem tettek be valamit amit ígértek (bár ez csak a hater-ek szerint van így). Ők is mondták már, hogy nem szeretnek ígérgetni, mivel idő közben megváltozhat a véleményük hogy valami mégsem fog jól működni, stb és akkor jön a sírás. Szerintem amikor azt mondják, hogy “majd később” akkor 90%, hogy be is fog kerülni, csak nem merik nyíltan kimondani nehogy megsértődjenek a játékosok ha mégsem úgy történik valami. Elég szomorú, hogy így kell beszélniük, de ha olvasol angol fórumokat akkor rájöhetsz, hogy elég sok a negatív kritika, legtöbbjüknek meg nincs is valóságalapja szóval még az is kérdőjeles, hogy kritikának nevezhetjük-e őket.

  12. Sárki
    2012. november 3. - 10:37

    Pandora :
    Sajnos rengetegen támadják (főleg trollok) Anetet amiatt, mert nem tettek be valamit amit ígértek (bár ez csak a hater-ek szerint van így). Ők is mondták már, hogy nem szeretnek ígérgetni, mivel idő közben megváltozhat a véleményük hogy valami mégsem fog jól működni, stb és akkor jön a sírás. Szerintem amikor azt mondják, hogy “majd később” akkor 90%, hogy be is fog kerülni, csak nem merik nyíltan kimondani nehogy megsértődjenek a játékosok ha mégsem úgy történik valami. Elég szomorú, hogy így kell beszélniük, de ha olvasol angol fórumokat akkor rájöhetsz, hogy elég sok a negatív kritika, legtöbbjüknek meg nincs is valóságalapja szóval még az is kérdőjeles, hogy kritikának nevezhetjük-e őket.

    azt mondták a manifesto videóban, hogy nem lesz grind, ennek ellenére a pve másról sem szól. én jól el vagyok a játékban de tény hogy nem az igazi az end game, bár ezen láthatóan dolgoznak :9 viszont ami böki a csőrömet, hogy egy Guild Wars nevű játékban mi az hogy nincs gvg? :D Meg GH? Vannak alapdolgok amiket joggal elvárunk egy 2012-es mmotól, pláne ha egy második részről van szó. Jó ez a játék nagyon is, de nagyon sok joggal elvárható dolog hiányzik a party keresés megborzalmas. beírom map chatre 3-4x hogy lfg aztán spammelés miatt nem használhatom a chatet. Nem látom hogy ki van partyban, hogy hány fős party invel stb. primitív és kezdetleges és joggal megy a qq ha még csak nem is dolgoznak rajta.

    • 2012. november 3. - 10:59

      A GW2 nem azért GW mert van benne GvG. :) A Lore miatt ez a neve a játéknak.
      Amiket említettél meg másodrangú dolgok, picit nehezebb összehozni a csapatot, de ennyi. A játékélmény legyen jó, ez a lényeg. A cicomázást meg majd megcsinálják később. :) De nem? A többi MMO már eleve nem jó valami nagy hülyeség miatt, pl. harcrendszer, grind, B2W, stb… amit úgy sem fognak kijavítani. Ott hiába van jó party rendszer, ha maga a játék alapja nem jó.

      Amit említettél grindet az itt sokkal jobb és élvezhetőbb, mint a többi játékban. Persze ha a Legendary fegyver a célod.

      Engem inkább az zavar, hogy elfogyott a pug, az open-world játékos és így eléggé üres a játéktér.

      • kindzsal
        2012. november 3. - 12:23

        Oke mi az elso rangu? kaszt balance? Mer az meg nem nagyon van. Bug irtas? Ez meg termeszetes, ez alap dolog mint hogy egy autonak jobbara 4 kereke van. Eltelt 2 honap es igazabol nehany aprobb valtoztatas es bug irtason kivul kb semmi fejlesztes nem tortent. Nem az kerem, hogy irjak alapoktol ujra a jatekot. hanem pl. balanszoljak az instakat (CMben van a kentaurnal 2 olyan trash van ahol, vagy 10-12 silver acsorog…komolyan hogy a trash nehezebb szinte mindehol mint a boss). Azert egy Global LFG chat se a vilag vege. Es a harc legyen barmilyen elvezetes (itt is csak gombokat nyomkodok + van dodge, szoval nem kell Wii kontrollerrel kardoznom) illene kicsit balaszolgatni is a kepessegeket. Talan majd most a ranger-rel elkezdodik. Azert vaknak se szabad lenni csak azert mert ANet meg GW2.

      • kindzsal
        2012. november 3. - 12:32

        +1 dolog meg. A BOT-olas olyan mereteket oltott, hogy napi szinten reportolgattam oket de mar meguntam. 2-3 napig reportolom oket es 4dik nap meg mindig ott vannak, ki se vizsgaljak, le se szarjak. Egyszeruen banolni kellene oket es ha nem akarok rosszmaju lenni akkor nem igazan ertem miert nem irtjak oket tuzzel vassal mint mas normalis AAA kategorias MMO-ban…egy metin2mestertol nem varom el, de azert itt illene. Nem cska hogy szetkapjak a gazdasagot demoralizaloan hathat az is, hogy hat o megteheti es nem esik semmi baja akkor en minek kuzdjek megvesz 10E-ert a progit azt csokolom. Neki nincs mas dolga, hogy mikor vegzett belep rendesen es elvezi a jatekot. Persze tudom a sajat jatekat bassza el meg minden de a cheatereket en ki nem allhatom, pont leszarom mennyit veszit a jatekelmenybol.

      • myrrdhinn
        2012. november 3. - 14:50

        Ezeken mind dolgoznak most:)

        Külön kialakítottak egy BOT részleget, akik csak ezzel a problémával foglalkoznak. Adjunk nekik egy kis időt :)

    • Kitsune Daw
      2012. november 3. - 11:06

      “grindelés” során a játékos mást se csinál, csak egy bizonyos mobot vagy NPC-t öl halomra vagy a zónákat járva összeszedi a fellelhető nyersanyagokat. Szerintem ez elég jó leírás a grind kifejezésre. Na most én nem értek egyet azzal, hogy csak grind lenne a pve. Azért sok olyan event meg quest van amik nem kifejezetten a gyilkolásról szólnak és élvezetessé teszik vele a játékot. Igen rengeteg olyan van benne, hogy ölj meg x ilyet szedj össze y olyat, de könyörgöm akkor ha ez nem jó valakinek, rossz játékstílusnál kopogtat. Ez kb. olyan mintha egy fps-ben probléma lenne, hogy folyton csak az ellenséget kell lelőni. Amennyire a műfaj engedi igyekeznek érdekessé tenni és szerintem cseppet sem monoton.

    • 2012. november 3. - 13:32

      Sárki :
      azt mondták a manifesto videóban, hogy nem lesz grind, ennek ellenére a pve másról sem szól.

      Szerintem félreérted a grind fogalmát. Akkor grindolsz, ha a játék kényszerít hogy egy bizonyos anyagot vagy mobtípust farmolj órákig, napokig, hogy xp-t vagy anyagi javakat szerezz. Beállsz egy helyre és mobokat ölsz és ugyanazt csinálod. Ilyen nincs a GW2-ben, sőt a botok miatt ezt még “bünteti” is a játék. Sem fejlődés, sem pedig end-game során nincs grind. Az összes dungeon, event, world boss, az összes szakma, exotic dungeon setek, a pvp elérhető grind nélkül.

      Lehet persze grindolni, de nem vagy rákényszerülve.

      Az hogy hány fős party invel, azt más játékban sem látod. Valahol biztos láttad, de általában nem látható.

      A többivel egyetértek, de nagyon jól tudják hogy minek van prioritása jelenleg és minek nincs. Ha sokak számára kritikusnak tartott dolgokon nem dolgoznak, vagy azt kell mondaniuk hogy nem dolgoznak rajtuk, akkor elég durva meló mehet most náluk. Na ők grindolnak, az biztos. :)

      Két lehetőségük volt: kiadják jövő tavasszal vagy kiadják idén nyár végén. Szerintem jól döntöttek. Ahhoz képest hogy béták alatt alig láttunk valamit a játékból, elég tisztességesen le is tesztelték és indulás óta rengeteg hiányosságot pótoltak már.

  13. McWolfy
    2012. november 3. - 12:31

    Csak annyit szeretnék mondani, hogy amikor idejöttünk, a skrittek ellopták a lovainkat.

  14. Sárki
    2012. november 3. - 12:54

    Kitsune Daw :
    “grindelés” során a játékos mást se csinál, csak egy bizonyos mobot vagy NPC-t öl halomra vagy a zónákat járva összeszedi a fellelhető nyersanyagokat. Szerintem ez elég jó
    leírás a grind kifejezésre. Na most én nem értek egyet azzal, hogy csak grind lenne a pve. Azért sok olyan event meg quest van amik nem kifejezetten a gyilkolásról szólnak és élvezetessé teszik vele a játékot. Igen rengeteg olyan van benne, hogy ölj meg x ilyet szedj össze y olyat, de könyörgöm akkor ha ez nem jó valakinek, rossz játékstílusnál kopogtat. Ez kb. olyan mintha egy fps-ben probléma lenne, hogy folyton csak az ellenséget kell lelőni. Amennyire a műfaj engedi igyekeznek érdekessé tenni és szerintem cseppet sem monoton.

    Mondj egy eventet ahol nem kell ölnöd és mutass egy szívet ahol nem ölésről vagy F spammelésről szól a történet.

    • Kitsune Daw
      2012. november 3. - 13:02

      Én speciel találkoztam olyannal eddigi rövid játékom során, hogy vissza kellett terelni a megvadult bikát. Igen le kellett hozzá ütni a hp-ját de nem kifejezetten az ölésről szólt. Állat etetés, növény öntözés ezek sem a gyilkolásról szóltak, és nem kellett belőle 1000-et teljesíteni, hogy kész legyen a quest. Ismét elmondom, akinek nem tetszik az, hogy ölni kell benne mobokat és többnyire ilyen questeket kap az keressen más játékstílust. Az MMORPG amióta világ a világ erről szólt. Mellesleg, ha jobb ötletek van rá mi mennyen ezen tevékenység (ölés) helyére akkor csináljatok saját játékot és tuti berobbantok majd a piacra az újítással.
      Szerintem amennyire lehet ezen részt igyekeznek változatossá tenni.

    • 2012. november 3. - 13:56

      Szóval ölés = grind, ééértem… Egyébként mondj egy olyan FPS-t, amiben nem kell lőni, és nem kell “spammelni” a USE parancsot kiadó billentyűt… Egyéb ilyen értelmetlen és nevetséges érvek…?

    • myrrdhinn
      2012. november 3. - 14:58

      Norn kezdő terület: Van egy event ahol találós kérdésekre kell válaszolni.
      Human kezdő: Kisgyerekek a Destiny’s Edge tagjait játsszák el és a tagokról kell kérdéseket megválaszolni.
      Szintén norn terület: Gyerekeket lehet hógolyóval dobálni :D

      De amúgy az ölés nem egyenlő a grinddal. Nincs olyan MMO amibe ne kellene ölni. De egyébként, fel lehet húzni a karakteredet 80-ig úgy hogy 1 apró mobot nem ölsz meg. Teljesen rád van bízva.
      “A hiba az ön készülékében van”

  15. Sárki
    2012. november 3. - 13:03

    kindzsal :
    pötty

    [Hupsz O.O]

    • 2012. november 3. - 13:48

      A botok igenis bant kapnak, de amíg ezrével lopják az accokat a goldfarmerek, annyit lehet csinálni, hogy report után pár nappal ban-t adnak nakik, aztán visszaadják a jogos tulajdonosnak az accot, aztán az ember vagy vigyáz rá vagy nem. Mivel nem előfizetéses, sok az olyan account, amire nem vigyáznak. Több ismerősöm is bant kapott már, mert ellopták és használták az accját, eladták róla az összes cuccot, spamelsére és botolásra használták, amíg nem vette észre. Egy csomó lopást észre sem vesznek, amíg a tulaj vissza nem jön a játékba. Egy lopott accal elég sok melójuk van: ban a sok report miatt, aztán jönnek a levelek a tulajtól, aztán válaszolnak, hogy még hiányzik adat, aztán megint levelezés, aztán visszaadni a régi karaktereket, meg adni neki valami geart (zöldet szoktak), aztán jelezni hogy kész van és lehet játszani megint. Aztán megint ellopják… Ez naponta accountok ezrével megy. A bot meg használ másik accot, ha elveszik tőle a lopottat. Pénzbe nem kerül neki.

  16. Sárki
    2012. november 3. - 13:08

    Kitsune Daw :
    Én speciel találkoztam olyannal eddigi rövid játékom során, hogy vissza kellett terelni a megvadult bikát. Igen le kellett hozzá ütni a hp-ját de nem kifejezetten az ölésről szólt. Állat etetés, növény öntözés ezek sem a gyilkolásról szóltak, és nem kellett belőle 1000-et teljesíteni, hogy kész legyen a quest. Ismét elmondom, akinek nem tetszik az, hogy ölni kell benne mobokat és többnyire ilyen questeket kap az keressen más játékstílust. Az MMORPG amióta világ a világ erről szólt. Mellesleg, ha jobb ötletek van rá mi mennyen ezen tevékenység (ölés) helyére akkor csináljatok saját játékot és tuti berobbantok majd a piacra az újítással.
    Szerintem amennyire lehet ezen részt igyekeznek változatossá tenni.

    Nem kell hozzá 1000 de mire minden areban letolod az összes primitív és monoton heartöt addigra az őrület határán vagy :D A bikás jogos viszont, de én tudok egy jobbat is (amikor a sylvarinak vmi elixirt kell készíteni) :p Csak ezek sajnos nagyon ritkák. Az állatetetés meg a többi mind ugyanarról szól: odamész, megnyomod az f betűt azt csá. De nem is ez a lényeg. gw1-ben még ennyi se volt. ott viszont volt története minden egyes questnek. itt semmi sincs, még csak beszélned sem kell az npcvel ahhoz hogy letudd a heartöt. De amúgy is igen irritáló amikor az npcnek semmi dolga nincs de azért csak én etessem meg a varjait :D

    • Kitsune Daw
      2012. november 3. - 13:27

      A GW1-el én nem játszottam, hozzáteszem a GW2-vel is csak egy futókalandom volt egyenlőre, így nagyon komolyabb témákba nem szólok bele tudáshiány miatt. Igen persze sok ilyen apróságot lehetne orvosolni, de ezek csak szépítgetések. A cikk is szerintem arról szól, hogy igen majd fognak ezeken is dolgozni (addig úgy is összegyűlik 10 millió kívánságlista), de egyenlőre a fontosabb dolgokkal vannak elfoglalva, hogy minden quest működjön, a reward system normális legyen, és biztosítsanak jobb end game-et, hogy amíg a maxos emberkék le vannak kötve, addig ők szépen megtudják csinálni ezeket a ráncfelvarrásokat. 3 hónapja van kint a játék ha jól tudom… adjunk már neki egy évet és ha azután sem lesz változás akkor jogosnak tartom ezeket a “felháborodásokat”. :)

      • kindzsal
        2012. november 3. - 14:53

        Anno az AIon kovette el ugyanezt a hibat a nem megfelelo loot a megfelelo kihivasokhoz (tobb sargat talalok outdoor mint instaban) hogy azt hiszik a jatekot majd elviszi a mass PvP stb. Rancfelvarrasok?….konyorgom ezeknek egy jo resze ex-blizzardos akik csinaltak a WoWot megis ilyen fatalis hiabkat elkovetni ugy hogy kozben kinn van a piacon kismillio MMO lehet boven talunlni a hibaikbol es a megoldasaikbol. Egy evig nem tart ki egy MMO ha nem valtoztatnak lasd SW:TOR. Ettol fuggetlenul en is nap mint nap jatszom es szeretem is a jatekot pont ezert bosszant hogy olyan kezdo hiabakat vetenek, hogy besirok. Nekem azzal sincs bajom, hogy nincs klasszikus endgame, de ami van az legyen elvezheto es balanszos es NE 1 ev mulva.

      • myrrdhinn
        2012. november 3. - 15:06

        Még nincs 3 hónapja, hogy kijött a játék.. Jezz.
        Ha mindent ami miatt sírtok bele akartak volna pakolni, még megjelenés előtt, akkor még most sem lenne kint a játék és akkor amiatt sírnátok. Nem robotok készítik, akik pár másodperc alatt megírnak egy teljes dungeont.
        Adjunk már nekik egy kis időt, amíg megvalósítják azokat amiket ígértek.
        Igazságtalan, ha a többi MMO jelenlegi állapotával hasonlítjuk össze a GW-t. A többi fejlesztőnek már volt több mint fél éve, sőt sok esetben több éve, hogy eljusson oda ahol most tartanak. A GW2 is rengeteg újítással és tartalommal fog fél, vagy 1 év múlva rendelkezni, de a fejlesztés időbe kerül.

      • kindzsal
        2012. november 3. - 15:19

        Igen de ezt irtam, hogy MMO fronton nincs 1 eved. (SW:TOR mar free to play 1 evet nem ert meg) Illetve ha most kijonne egy uj auto marka teszem azt Zetroka, de nincs benne lekondi ulesfutes radio es 20/L fogyaszt 100-on es annyiba kerul mint egy Opel. Majd mondjak a keszitok, hogy “hat a mienkbe ugyan ezek a dolgok nincsnek de, ne bantsanak mar minket hisz nekik 80 ev elonyuk van es majd mi is behozzuk mondjuk 2-3 ev mulva. Es persze a tortenetet megspekeli az, hogy azt igertek “blablabla sugarhajtas blablabla vizzel megy”. Egyszeruen ertheot az embereknek ha nem tetszik igertek mindenfelet es sok sok dolog kimaradt ha nem a GW2-rol lenne szo mar lehuztak volna a [francba] ahogy pl. szoktak mikor igernek fut fat a fejlesztok es a fele nincs benne. (magyarul atbasznak lehet ezt fnomitani ha valaki iger valamit es nem teljesiti akkor atbasztott). Ettol fuggetlenul enjol erzem magam a jatekban mert a tarsasag akivel egyutt jatszom tobb mint kivallo es ez bizony evekre is benn tarthat egy MMO-ban.

        Asszem egy Global LFG csati azert nem az a hub+ kategoria amit ne lehetne megoldani:D

      • Kitsune Daw
        2012. november 3. - 15:25

        Ígérnek valamit és nincs benne? Gyerekek ti komolyan azt hittétek, hogy Anet megígéri hogy lesz ez meg az és holnap már bent is van a játékban? Kicsit nevetségesnek találom, hogy mindenki csak azt tudja felhozni mi nincs a játékban, holott egymillió más meg már igenis benne van. Eddig nem hiszem, hogy átbasztak volna minket a fejlesztők, mert amit ígértek az előbb utóbb eddig is bekerült. Ismétlem, ha ti jobbat tudtok összerakni a 2 kezetekkel akkor uccu neki srácok, lányok és áldásom rátok!

      • kindzsal
        2012. november 3. - 15:32

        Hat lehet bennem van a hiba, de ja ha nekem igernek egy piros cipot akkor ne zold szandalt kapjak. Persze ha kapok egy rozsaszin cipot azt mondom vegul is kaptam, de had ne legyek mar maradektalalnul elegedett. De ugy latom masok vagyunk nekem az adott szo sokat jelent es az igeret is. Nem fogok miatta sirva fakadni vagy rohanni es verni az asztalt a Anet forumokon, de pl. ha megnezek egy filmet amit vigjateknak kialtanak ki, mert van benne 2 poen, de amugy mindenki meghal benne vegtelenul szomoruan, igen kicsit elarulva erzem magam nem bebogni mentem be, hanem jot kacagni. (amugy pont a filmeknel birom a besorolasokat altalaban koze nincs a kettonek egymashoz)

      • myrrdhinn
        2012. november 3. - 15:37

        Ezzel az érveléssel az a baj, hogy a GW2 eleve F2P. (Illetve buy to play, ha kötekedni akarunk). Eleve ezzel számoltak, hogy játszanak a játékkal, aztán ha megunják, vagy van más akkor játsszanak mással, közben ők fejlesztgetnek és ha van új tartalom, úgy is visszajönnek az emberek. Vagy csak simán más játék mellett játszanak vele. Az A.net inkább a Casual kategóriát célozta meg és nagyon jól is jártak velük. Most kezdték csak el azokat a fejlesztéseket amik a HC-bb játékosokat is jobban itt fogja tartani. És ez lehet, hogy sokaknak nem tetszik, de üzleti szempontból szerintem érthető. Egy HCbb játékos úgy is kifarmolja magának az aranyat amit aztán gemre vált. Egy casualabb player sokkal nagyobb eséllyel fog gemet venni, igazi pénzért, mert nincs ideje annyit játszani vagy csak lusta farmolni.

      • kindzsal
        2012. november 3. - 15:45

        Ezzel nem is vitatkozom. En tobbet is kaptam ettol a jatektol (melyik jatekba tolsz bele 400 orat 2 honap alatt talan anno BG2 volt ami maga kis 120 orajaval megkozelitette) mitn vartam, egyszeruen vannak dolgok amik pont a multjuk miatt erthetetlenek. (LFG Inspect). Es ez nem casual van HC fuggo dolog hanem mint oly sok mas a jatekban kenyelmi szempont.

  17. VuuGaa
    2012. november 3. - 13:20

    Sziasztok. Egy kis érdekesség a “The Lost Shores” -hoz.
    http://dulfy.net/2012/11/02/gw2-the-lost-shores-pre-events-and-teaser/

  18. Sárki
    2012. november 3. - 13:42

    Kitsune Daw :
    A GW1-el én nem játszottam, hozzáteszem a GW2-vel is csak egy futókalandom volt egyenlőre, így nagyon komolyabb témákba nem szólok bele tudáshiány miatt. Igen persze sok ilyen apróságot lehetne orvosolni, de ezek csak szépítgetések. A cikk is szerintem arról szól, hogy igen majd fognak ezeken is dolgozni (addig úgy is összegyűlik 10 millió kívánságlista), de egyenlőre a fontosabb dolgokkal vannak elfoglalva, hogy minden quest működjön, a reward system normális legyen, és biztosítsanak jobb end game-et, hogy amíg a maxos emberkék le vannak kötve, addig ők szépen megtudják csinálni ezeket a ráncfelvarrásokat. 3 hónapja van kint a játék ha jól tudom… adjunk már neki egy évet és ha azután sem lesz változás akkor jogosnak tartom ezeket a “felháborodásokat”. :)

    Én magam is nagyjából ezt vallom de ez semmit sem változtat azon a tényen, hogy problémák bizony vannak. Viszont bizonyos hibákat igenis ki kell javítani. nevetséges hogy Arah szinte mindig bugos például.

    • Kitsune Daw
      2012. november 3. - 14:18

      Igen ebben maximálisan egyetértek! A hibákat javítsák, de amíg ezért a pénzért kapok egy messze a játszható szint feletti játékot, hát megvárom azt az 1 évet amíg kiforr minden. :)

  19. Sárki
    2012. november 3. - 13:58

    Rertez :
    A botok igenis bant kapnak, de amíg ezrével lopják az accokat a goldfarmerek, annyit lehet csinálni, hogy report után pár nappal ban-t adnak nakik, aztán visszaadják a jogos tulajdonosnak az accot, aztán az ember vagy vigyáz rá vagy nem. Mivel nem előfizetéses, sok az olyan account, amire nem vigyáznak. Több ismerősöm is bant kapott már, mert ellopták és használták az accját, eladták róla az összes cuccot, spamelsére és botolásra használták, amíg nem vette észre. Egy csomó lopást észre sem vesznek, amíg a tulaj vissza nem jön a játékba. Egy lopott accal elég sok melójuk van: ban a sok report miatt, aztán jönnek a levelek a tulajtól, aztán válaszolnak, hogy még hiányzik adat, aztán megint levelezés, aztán visszaadni a régi karaktereket, meg adni neki valami geart (zöldet szoktak), aztán jelezni hogy kész van és lehet játszani megint. Aztán megint ellopják… Ez naponta accountok ezrével megy. A bot meg használ másik accot, ha elveszik tőle a lopottat. Pénzbe nem kerül neki.

    Akkor gw2-ben is kérjék az egyik karaktered nevét, az is jelent némi pluszvédelmet.

    • 2012. november 3. - 14:08

      Authenticator-t kell használni. Sajnos nem használják, meg egy csomó ember be sem logolt az első két hét után. Csak az első hétvégén valami két-háromezer accot loptak el. Elképzelhető hogy ez azóta is accok tízezreivel történik meg rendszeresen.

      A karakternév egyébként nem lenne rossz megoldás, csak ha nincs még karakter az accon, akkor ez nem működne, meg ugye plusz terhelés a login szervernek. Szerintem túlterhelné a login szervereket amikor tömegesen logolnának vissza, pl. patch vagy új world event alkalmával.

      • kindzsal
        2012. november 3. - 14:59

        Amugy erdekelne az, hogy mikent jutnak el az accountodig. Nekem sose tortek fel az accom egyetlen jatekban sem. Mazli?…Lehet. De nem keves elorelatas is van benne nem jarok fel mindenfele kecskeprono oldalakra megvettem egy virusirtot tuzfallal igy mindig napra kesz. Nincsnek smile pakkjaim nagyon ritkan warezolok (ott is vannak erdekes es vicces kis keylogger exe-k) es ami a legfontosabb a jatekaimat mindentol es midnenkitol elszeparalt email cimen tartom nem kapok ra mas emailt csak ami a vasarolt jatekaimhoz tartozik. Pedig nekem joparan ismerik az accountom be is lepnek vele megsem loptak el sose egyiket se. Chrome-ot hasznalok. Nem azt mondom hogy akinek ellopjak az egy balfasz, de ugyhiszem azert jo sok esetben kivedheto ez. Kivancsi lennek amugy akinek lelloptak az accjat, azt hogyan.

      • myrrdhinn
        2012. november 3. - 15:52

        Ezzel most egyet kell, hogy értsek. Még nekem sem lopták el az accom (remélem nem is fogják O.o). A megjelenés óta rengeteg lépést tettek a biztonságos account kezelés felé. Ott van az e-mail azonosítás és most már a mobilos azonosítás is. Még ha valaki kecskepornó (Jezz -,-) oldalakra is jár vagy a gépe tele van spywarekkel és a hackerek oda járnak partyzni, akkor sem tudnak hozzáférni az accodhoz, ha a mail címed védve van és az authenticator-t is használod.

      • 2012. november 3. - 15:58

        kindzsal :
        Kivancsi lennek amugy akinek lelloptak az accjat, azt hogyan.

        Hidd el, hogy te sajnos elég kivételes esetnek számítasz azzal hogy különböző jelszavakat használsz, meggondolod hogy mit nyitsz meg, meg hogy egyáltalán milyen oldalakat látogatsz. A felhasználók többsége ugyanazt a jelszót használja mindenhol, még az email accjához is. Akikről én tudok, azok szinte kivétel nélkül freemail logint használtak és az email accon keresztül jutottak a tolvajok a GW2-höz, de volt aki phishing URL-en adta meg a login adatait, ami már elég abszurd.

        Elég durva dolgokat tudnék mesélni a jelszavakról, meg úgy általában. Láttam pl. már olyan szervert, aminek a root jelszava “c” volt. Ennyi, “kis cé”, és az ember mindezt bemondta nekem a telefonba és tényleg ez volt a jelszó. Eredetileg azért keresett meg, hogy vizsgáltassam meg a mérnökökkel, hogy miért lassú a szervere. ;)

        Szóval a legtöbben nem vigyáznak az adataikra, mert ez úgyis csak egy játék a sok közül, de amikor ellopják, akkor pánik van.

      • 2012. november 3. - 18:28

        Hat erdekes mindenesetre, de itt is emberi butasag a tenyezo. Plane hogy a mai fiatalsag a neten no fel es ezekkel a veszelyekkel nincsenek tisztaban? Amugy a felettem szoszoloval kell egyet ertsek aki email auth. / name vertif. / normalis jelszo (kisebu nagybetu szam) mellett elopjak az accjat. Ott valoban a felhasznalo a hibas. KB NE TEDD a macskat a MIKROBA:D ha megteszed akkor ” I.J.” Persze tudom fuggeltenul ettol is megeshet. de amiket felsoroltal az az emberi nem torodomseg es butasag mintapeldaja.

  20. Strayhand
    2012. november 3. - 14:18

    Sárki, neked az a bajod, hogy a grind ellen próbálsz beszélni, miközben azt a játékot keresed, amiben napi 8 órát folyamatos turbójátékkal eltölthetsz… Nem érzed az ellentmondást? Nekem pl. egyetlen karakterem van, még egy altot nem indítottam, nem sPvP-ztem, mégis elvagyok, és majdnem minden nap játszogatok valamennyit. Megyek a guildtársakkal ahova épp kedvem van, WvW, insta (ahonnan nem kell már semmilyen gear), egyik nap térképet maxoltunk (ami pl. nekem már eleve megvolt), egyik helyre sem azért mentem hogy kapjak valamit, hanem mert fun – persze ebben nagy része van a guildes csapatnak, de hát MMO-ról beszélünk. Pont az a lényeg, hogy azt csinálok, amit akarok. Ha nem akarok játszani, kihagyok egy napot. Mert akkor mi van, összedől a világ? Pont ez a szép ebben az MMO-ban, hogy szabad vagy, nem vagy odaláncolva hozzá. Te a láncokat keresed, hogy mivel játszhatnál napi több órát. Nem kell. Nem kötelező, vedd már észre, hogy ez egy JÁTÉK. Ha meg nem tetszik, uninstalláld, bármikor újra installálhatod, ha olyan content-patch jön, ami érdekel, mert megvetted a login jogot, és a tiéd minden, az első fizetős kiegig biztosan.

    Félreértés ne essék, nem tökéletes a játék, de személy szerint nekem 5 év WoW után bizonyos szempontból rabszolgaságnak tűnik az az 5 év, és amit te keresel ebben a játékban. Nincs itt semmiféle grind, csak amit te magadra kényszerítesz. Itt a célokat magadnak tűzöd ki, nekem pl. egyszerűen csak a szórakoztató időtöltés a célom, nem akarok semmilyen gearért kepeszteni (nem is kell, full exotic vagyok, pedig semmit nem grindoltam). És jól szórakozom. Nem értem, te milyen grindról beszélsz, komolyan nem.

  21. Strayhand
    2012. november 3. - 14:21

    TL;DR verzió: öljétek már ki magatokból ezt a ‘minden nap kötelező x órát játszanom, különben szar a játék’ felfogást, sokkal jobban fogtok szórakozni.

  22. Sárki
    2012. november 3. - 14:26

    az 123 mindenhol elég, mi ebben a fun? persze tudom, kell vmi a lámáknak is. Csak itt mindenki le van szrva aki tartalmas játékot akar, nem csak az autoattackkal leszedni a mobokat változatos tájképek társaságában.

    • Kitsune Daw
      2012. november 3. - 14:31

      Nem kötekedésképp, de az sem szórakoztatóbb, ha 123 helyet 123456789 van meg másik 3 skillbar. Ha maga a harcrendszer nem tetszik, akkor ott van a konkurencia, a Tera. Igaz azzal nem játszottam, de elvileg pocsék a története. Ha ez igaz akkor el kell dönteni, hogy az 123 a fontos vagy a történet.

      • kindzsal
        2012. november 3. - 15:01

        Azert itt se eroltetek meg magukat:D Ha etalon kell tortenetbol SW:TOR.

      • Kitsune Daw
        2012. november 3. - 15:05

        Akkor akinek az a jobb menjen oda játszani :D
        Szerintem kicsit türelmesebbnek kellene lenni, és bízni benne, hogy nem csak hereveréznek ott a fejlesztőirodában! Minden nap jön ki valami friss, hogy ez került javításra meg azon dolgoznak éppen. :)

  23. Sárki
    2012. november 3. - 14:27

    Strayhand :
    TL;DR verzió: öljétek már ki magatokból ezt a ‘minden nap kötelező x órát játszanom, különben szar a játék’ felfogást, sokkal jobban fogtok szórakozni.

    Persze baszki felnézek havonta egyszer hogy lássam mi az új content. Mondom, a lámáknak akik így tolják jó ez, de aki napi szinten fenn van akár csak 1 órát is, már nem tud mit kezdeni magával.

    • 2012. november 3. - 15:16

      Igen, PONT ezt mondtam… Ja mégsem, csak te kiforgatod a szavaimat… Egyébként abban egyetértünk, hogy sokszor túl könnyű a PvE, a különbség, hogy számomra az csak egy része a játéknak. Egyébként más MMO-kban aztán összetettebb a PvE… Értelmes kihívást én még MMO PvE-jében nem láttam.

  24. Sárki
    2012. november 3. - 14:39

    Kitsune Daw :
    Nem kötekedésképp, de az sem szórakoztatóbb, ha 123 helyet 123456789 van meg másik 3 skillbar. Ha maga a harcrendszer nem tetszik, akkor ott van a konkurencia, a Tera. Igaz azzal nem játszottam, de elvileg pocsék a története. Ha ez igaz akkor el kell dönteni, hogy az 123 a fontos vagy a történet.

    a harcrendszert imádom, az viszont zavar hogy kb. bármilyen skillel mehetek bárhova pveben. Nincs az az agyalás mint gw1ben amikor órákig lehetett gondolkodni a buildeken :(

    • Kitsune Daw
      2012. november 3. - 14:46

      Ha jól emlékszem, valahol azt olvastam, hogy a játék nem a hardcore gamereknek lett kitalálva, hanem leginkább a casual playerek rétegét célozta meg. És emelett sokszor hallom, hogy jajj így meghaltunk a trash moboktól meg úgy meghaltunk. Lehet, hogy bug aláírom, de ha valakinek nem tetszik a casual játék akkor menjen oda próbálja leölni azokat! Mert elvileg le lehet csak szenvedősen. Nna ott már szerintem lehet gondolkodni órákig is a buildeken! :D

      • kindzsal
        2012. november 3. - 15:04

        Igen de ahogy fentebb is irtam a kihivas nem egyenlo azzal hogy nyakaba eresztenek 12 ezust mobot es csak corpse runolva lehet lenyomni kb igy: fekszel–>futsz—>kiprogeted az osszes skilled esetleg meg egyszer majd vissza csatolas –>fekszel. Kozbe meg vannak olyan instak mint CoF 1/2 amin vegigrohogom magam 15 perc alatt de nem csak en hanem kb minden hulye CoF armorban van mert annyira konnyu kiszedni:D +Boss mechanikak nincsenek altalab zsak krumpli mind az egyetlen ertelmes bosst CoF path 1 en is nerfeltek mar a kristalyokkal se kell foglalkozni csak nuke.

  25. Sárki
    2012. november 3. - 14:51

    Kitsune Daw :
    Ha jól emlékszem, valahol azt olvastam, hogy a játék nem a hardcore gamereknek lett kitalálva, hanem leginkább a casual playerek rétegét célozta meg. És emelett sokszor hallom, hogy jajj így meghaltunk a trash moboktól meg úgy meghaltunk. Lehet, hogy bug aláírom, de ha valakinek nem tetszik a casual játék akkor menjen oda próbálja leölni azokat! Mert elvileg le lehet csak szenvedősen. Nna ott már szerintem lehet gondolkodni órákig is a buildeken! :D

    Az oké hogy a casualt célozzák meg, de ha egyszer gw1ben volt 7 elite miss akkor talán gw2ben is lehetne vmi kicsivel hc-bb dolog. Igaz, erre ők is rájöttek (lásd. LS content). Engivel meg a 3 turret (net, rocket, flame)+supply felállásnál nincs jobb komolyabb mobok lenyomására 1v1ben.

    • kindzsal
      2012. november 3. - 15:05

      Mar ha azt lovik amit te is:D

  26. Sárki
    2012. november 3. - 15:09

    kindzsal :
    Mar ha azt lovik amit te is:D

    Ez is egy olyan bug ami röhej hogy nem lett kijavítva 2 nap alatt (akik nem tudnák: általában tereptárgyakra lőnek).

    • kindzsal
      2012. november 3. - 15:22

      Igen mert pl. pont a rangernel jol megoldottak amit losz azt tamadja a pet. Meg azt is megtamadja amit veletlen targeteltel es felélőttél es 3 dombal arebb van:D Es nem erted miert vagy combatban es kulonben is hol a peted es mitol akar kifingani.

  27. Sárki
    2012. november 3. - 15:32

    kindzsal :
    Igen mert pl. pont a rangernel jol megoldottak amit losz azt tamadja a pet. Meg azt is megtamadja amit veletlen targeteltel es felélőttél es 3 dombal arebb van:D Es nem erted miert
    vagy combatban es kulonben is hol a peted es mitol akar kifingani.

    a peted legalább nem a levegőt lövi miközben én borzalmas haláltusámat vívom :D

    • kindzsal
      2012. november 3. - 15:36

      Majd ujragondoljak a engit is es kapsz valami zene gepet, elite skillkent es megkapod a titanic 4 hegeduset:D (ugye allitoalg ok akkor is jatszottak mikor mar vizalatt volt az egesz hajo:D) mikozben a halatusad.

    • nedvedicious
      2012. november 3. - 15:49

      Kar ezert a sok pet/turret/minion failért. Mar amikor megjott a hir hogy jon a gw2 es kb korvonalazodtak a kasztok, akkor pl nagyon tetszett a ranger, de biztos voltam benne h nem fogok inditani, ahogy wowban sem huntit, mert tutira vettem, h keptelenseg lesz megoldani rendesen es az en gyenge idegrendszerem nem fogja birni. Es sajnos nincs 100%os ranger alternativa, ranger pet nelkuli build. Necroban is baromira tetszene a minion build, de azt is keptelenseg megoldani szerintem :(

      • 2012. november 3. - 15:58

        Miert nekem tokeletesen megfelel aza rendszer ha azt lovi amit en is. Ha celt valtok tegyen o is ugy.

  28. Sárki
    2012. november 3. - 15:35

    Strayhand :
    Igen, PONT ezt mondtam… Ja mégsem, csak te kiforgatod a szavaimat… Egyébként abban egyetértünk, hogy sokszor túl könnyű a PvE, a különbség, hogy számomra az csak egy része a játéknak. Egyébként más MMO-kban aztán összetettebb a PvE… Értelmes kihívást én még MMO PvE-jében nem láttam.

    gw1-ben azért volt munka a gwammal. itt nincs, mert a titlék a) buták b) achik nem titlék c) elérhetetlenek (drunkard lool). na meg ugye nincs is olyan gwamm féle keretbefoglalós title pedig menő lenne :P

  29. nedvedicious
    2012. november 3. - 16:55

    A fenti acc-feltoros temahoz kerdeznék: Nekem total egyedi, bonyolultnak nevezheto jelszavam van gw2hoz rendelve. De gw2 forumra egyszeruen nem tudok fellepni, mert folyton “rossz acc vagy pass” hibauzit kapom.
    Elvileg uazokkal kell belepni, mint a jatekba, nem ?:P
    A jatekban el van mentve mind2, szoval auto-logolok, de mar nem is merem kiprobalni, hogy ujra beirjam, mert felek, hogy esetleg megsem vagom mar a sajat jelszavam es nem tudok megint belepni xD

  1. No trackbacks yet.

Itt és most várjuk a hozzászólásod!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: