Advertisements
Kezdőlap > Általános cikkek, Képek, Artworkok, Screenshotok > Concept art interjú – Taylor Krahenbuhl

Concept art interjú – Taylor Krahenbuhl

Az ArenaNet concept art csapatának egyik legújabb tagja, Taylor Krahenbuhl egy ezerarcú ezermester, aki ismeri a művészet és a történetmesélés közti összhangot.

Q: Mesélj kicsit az ArenaNet előtti életedről.

Taylor: Azt hiszem már az anyaméhben elkezdtem rajzolni. Úgy emlékszem javarészt csak terveztem és rajzoltam, mindent, ami a kezem ügyébe került. Képregények, animáció, illusztrációk… akármi, ami kicsit is érdekelt akkoriban.

2006-ban kezdtem el a szakmában dolgozni, leginkább szabadúszó cégeknek storyboardokat és karakterdizájnt csináltam. Az első komolyabb tapasztalatom a Where the Wild Things Are néhány jelenetén dolgozva szereztem, mikor a mentorommal és főiskolai professzorommal, Ryan Woodwarddal dolgozhattam. Storyboarding segédmeló volt nagyon rövid időre, de lehetőséget adott, hogy egy olyan profi szemszögéből láthassam a story folyamatokat, aki sok-sok éve dolgozott már a szakmában.

A Brigham Young University-n tanultam, ahol megszereztem a BFA-m animációból.
Az egyetemen rengeteg csodás stúdiós tapasztalatot szereztem, ami sokat formált a művészi vágyaimon és céljaimon. Salt Lake-ben dolgoztam az Avalanche Software-nek concept artistként olyan produkciókon, mint a Pixar Toy Story 3-ja és a Disney Bolt-ja. 2008-ban egy produkciós csapattal a The Legend of Santa Claus című animációs film létrehozásában is részt vettem.

Miután a BYU-n végeztem, felvettek a Walt Disney Animation Studios-hoz Burbank-ba, hogy egy tehetséggondozó programhoz storyboardokat csináljak. Ebből az lett, hogy írói, karakterdesign és történettervezői munkák kavalkádjává duzzadt, de remek tanulási tapasztalat volt. Rengeteget tanultam a történetmesélésről és a vonzó karakterjellemekre való törekedésről a designjaimban.

A Disney-s gyakornokságom után különböző klienseknek dolgoztam szabadúszóként, javarészt karakterdizájnokat és történet skicceket tervezve. Az említésre valók: egy klasszikus animációjú TV-sorozat, a “Cheese Toastie Brain Monster”, és egy néhány hónap múlva megjelenő app: “My Beastly ABCs.” Lelkesít, hogy csatlakozhatom az ArenaNethez concept artistként.

Q: Nagyon tetszik a vízfesték effekt több munkádban is – tudnál kicsit mesélni a kreaív folyamatodról és arról, hogy hogy kezdesz neki egy műnek?

Taylor: A designjaim mindig egy szilhuettel/kompozícióval kezdem, amiről úgy gondolom, hogy érdekes és egyedi lesz. Papírra skiccelve, vagy digitálisan festegetve felvázolok pár ötletet, hogy kibontakozzon a design feelingje. A karakter/lény jelleme, gesztusa ekkorra már ki kell hogy kristályosodjon. Ezen a ponton el kell döntenem, hogy kiszínezem és mindent renderelnem kell, vagy maradok fekete-fehérben. Legtöbbször a renderelés mértéke egyenesen aránylik a mű természetéhez és a megbízás határidejéhez. A végén, számomra, kialakul egy benyomás. Mindig megkérdem magam: érdekes történetet hoztam létre? A vízfesték érzet technikája abból született, hogy újfajta ecseteket kezdtem el próbálgatni. Tudom hogy számtalan módja van az alkotásnak. Ez az amit imádok a művészi létben: folyamatosan tanulsz.

Q: Gyakran visszatérsz bizonyos elképzelésekhez, motívumokhoz és témákhoz, vagy a megbízásaid határozzák meg, hogy miből dolgozhatsz?

Taylor: Amit a concept artban a legjobban szeretek, az az, hogy a témák, motívumok és elképzelések mindig a játékban/filmben betöltött szerepüktől függően változnak. Jelenleg a concept department a Guild Wars 2-höz készülő eventekre fókuszál, amiről örömmel beszélnék, amikor eljön az ideje. Művészként frissítőnek találom, hogy sokféle utat kipróbálhatok, mielőtt egy bizonyos desing mellett döntenék. Attól függetlenül, hogy a megbízás egy karakterre vagy egy területre szól, fontosnak tartom, hogy átnézzek mindent, amit mások a témában alkottak és ezekből a mintákból vegyek referenciát.

Q: Mi az amit a leginkább vársz az Anetes munkád során?

Taylor: Minden reggel úgy ébredek, hogy történeteket akarok mesélni; ez mozdít előre művészként. Imádom a kreatív folyamatokat amelyek egy karakter, világ, valamelyik sztori bizonyos pillanata megszületését eredményezik; fel vagyok spanolva hogy karakter-tervezőként és mesélőként behozhatom a tapasztalataim az ArenaNet csapatába.

Azt is izgatottan várom, hogy mindenféle concepten dolgozhatok: karakterek, teremtmények, és környezetek, legyen ez a Guild Wars vagy más projekt része. A szakma legtehetségesebbejivel való közös munka felnyitja a szemed új módszerekre, amikkel designokat fedezhetsz fel és munkafolyamatokat ismerhetsz meg, melyekre addig nem is lett volna esélyed rálelni.

Advertisements
  1. Endrosz
    2012. október 31. - 01:45

    Köszi szépen!

  2. 2012. október 31. - 07:25

    Arra nem adott eddig senki magyarázatot, hogy a pompás Concept Artok után miért nem képesek/akarják azt abban a művészi formában lekreálni, legyen szó terepről vagy kreatúrákról?

    • 2012. október 31. - 09:09

      Pedig mekkora királyság lenne vízfestékkel megalkotott 3D pacák ellen harcolni…

      • sothor
        2012. november 1. - 11:55

        Ahol is a vízfesték cloth armor, a plate meg tempera.

  3. upuser
    2012. november 2. - 07:11

    sztem siman eljohet az az ido amikor hasonlo festett design lesz a valodi game grafika hasonloan mint a borderlands csak persze ilyen “vizfestekes stilusba “

  1. No trackbacks yet.

Itt és most várjuk a hozzászólásod!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: