Advertisements
Kezdőlap > Egyéb > Valaki homokot visz a vidámparkba! (Housing, Act 2)

Valaki homokot visz a vidámparkba! (Housing, Act 2)

Különös aktualitása van a témának, mivel épp múlt héten írtam a housing rendszerről és az azt érintő reményeimről, tegnap pedig nagyon hasonló témában kezdett el a blogoszféra mozgolódni, azzal az apró különbséggel, hogy nem a GW2-t tárgyalták, hanem a hamarosan érkező Rift kiegészítőről, a Storm Legion-ről.

Namost, hadd kezdjem pár szóval a fejlesztőkről először. Ugyan sohasem játszottam a Rifttel, és valószínű a közeljövőben nem is kezdek bele, az alapján amit olvastam mindenfelé (és _sokat_ olvasok), a Trion rendkívűl szimpatikus fejlesztőcsapat, igazi profikkal megrakva, akik a review-k alapján egy kiváló klasszikus vidámpark  MMO-t raktak össze, amely iszonyatos mennyiségű extra tartalommal és feature-rel lett azóta továbbfejlesztve. Az infok alapján a Rift már startkor relatíve bugmentes volt és érdemes észrevenni, hogy egyike azon nagyon kevés címnek, amely továbbra is fizetős, ez pedig a Tortanic időkben nagyon nagy szó. A Trion kommunikációja alapján a Rift nyereséges, kiváló keverékben vannak jelen a folyamatosan elkötelezett valamint időről időre visszatérő játékosok; a nyugalom pedig, ami a stúdió felől árad mindezt alá is támasztja, nem kommunikációs kaszkadőrmutatványról van szó. Mindent egybevetve a Trion az egyetlen olyan MMO fejlesztő csapat Arenanet mellet, akinek a munkáját látatlanban is nagyra becsülöm, és habár a Rift talán kimarad már nekem (de próbáljatok meggyőzni pls), egész biztos hogy a következő projektjüket nagyon komolyan szemmel fogom követni.

Visszatérve tehát a témára, amit itt most szeretnék kiemelni, az a béta alatt lévő Storm Legion-nel érkező housing rendszer (a többiről a linkek mögött, valamint Riftes oldalakon), amit nagyon remélem, hogy el fognak lopni Arenanetnél, és esetleg tovább is fejlesztik. Elsősorban azért írok újra erről, mert úgy fest Trion részben már meg is csinálta, amiről fantáziáltam itt, szóval igazából most magamat is jól megdicsérem, hogy milyen jó foteldesigner is vagyok én:) Miről is van szó?

A saját otthonra ácsingózó játékosok egy zsebdimenziót kapnak, amely a valós terület egy másolata lesz, kicsit hasonlóan a GW2 home instance-ához. A trükk az, hogy a játékosok szinte mindent megváltoztathatnak, gyakorlatilag ez a terület a vászon, amelyre a műveszek alkothatnak. Minden átméretezhető, minden áthelyezhető, óriási mennyiségű személyre szabhatóság (tereptárgyak, bútorok, textúrák, stb) és szabadság áll rendelkezésre. Még az ég színe és a felhők is kicseréhetőek. Egyesek labirintust építettek a tereptárgyaikból, mások fejjel lefel épített szobákat teremtettek. Van aki jumping puzzle-t csinált, hasonlóan a GW2-es ugrálósdikhoz hasonlóan.

Minden housing rendszer kapcsán a legfontosabb kérdés: Miért? Miért csináljak bármit a saját szórakoztatásomra, miért menjek a saját instanceomba. A GW2 – mint azt már tárgyaltuk – egyelőre nem kezd semmit ezen a fronton (hangsúly: egyelőre). Nos, Trion a következőket teszi: beállíthatod, hogy publikus legyen az instance (lásd, amit írtam múlt héten), tehát bárki bemehet és megcsodálhatja az alkotásodat. És hogyha ez nem volna elég, lesz egy like rendszer is, bárkinek az instace-át likeolhatod, és a játék rangsorolja a legtöbbet kapott otthonokat. Várhatóan erős motiváció lesz a legmenőbb hely létrehozása, az pedig hogy bárki bemehet másokhoz, erősíteni fogja az játékosok alkotói vénáját, ötleteket lophatsz másoktól, minijátékokat hozhatsz létre, pl említett jumping puzzle. Honlapokra és galériákra számítok, amelyek a legjobb alkotásokat összegyűjtik. Nagyon komoly szocializációs aspektussal fogja tehát Trion megfejelni a játékát, ami várhatóan óriási siker lesz. És ne feledjük, hogy ez még csak béta fázis, az idő előrehaladtával a játékosok egyre kifinomultabb és kreatívabb dolgokat fognak alkotni, a készítőknek pedig igen egyszerű lesz néhány új eszközt bedobni az eszköztárba, hogy ne laposodjon el a dolog.

Úgy gondolom, valahogy így kell a housing rendszert jól megalkotni, és egyúttal így kell ügyesen a homokot becsempészni a vidámparkba, megmutatva hogy a két műfaj nem zárja ki egymást teljesen. Fenti blogon is megemlítik, hogy a vidámpark típusú játékoknak az egyik legnagyobb gondja, hogy a tartalom fogyasztás mindig sokkal gyorsabb mint a készítők tartalomteremtő képessége. Az ehhez hasonló jól megtervezett és jól kivitelezett sandbox elemek jelentősen növelhetik a vidámpark típusú játékok időtállóságát, mivel a játékosok tartalomgeneráló képessége mindig nagyobb (végtelen) lesz mint a fejlesztőké, akiknek mindig véges erőforrások állnak a rendelkezésükre.

Remélem látni fogunk hasonlót a GW2-ben is hamarosan.

Advertisements
Kategóriák:Egyéb
  1. Magyarfeka
    2012. október 25. - 14:56

    Én anno játszottam a Rift béta verziójával és iszonyatosan tetszett. Haverommal játszottunk neki is nagyon tetszett és nekem is. Úgy voltam vele hogy sajnos havidíjat nem tudok fizetni de ha F2P lenne vagy akár lenne tört szerver én biztosan Rift-eztem volna. Folyamatosan követtem a játékot és még most is követem. Én pl ait itt leírtál ezekről már mind tudtam és én azt látom hogy a Rift az a játék ami még hosszú ideig képes lesz fennmaradni a piacon. Hajrá Trion! Nah és persze Arenanet tőled is várjuk az ehhez hasonló jó dolgokat a GW 2-be! :D

  2. kindzsal
    2012. október 25. - 15:38

    En meg is vettem es sajno smagyar kozosseg hijjan abba is hagytam:( Viszont ma a jatek es a fejlesztok iszonyu profik. Ha valami nincs benne ami mas MMoban van semmi gond atultetik. Pecsekben hoznak akkora contenteket amit mas cegek egy egy nagyobb fizetos kiegben (szakmak teruletek). Maga a jatek nagyon is jol nez ki es ne feledjuk itt boven elobb jelentek meg a dynamic eventek mint pl. a GWben vagy mashol (bar gondolom ennek is van egy osatyja en csak a riftet ismerem). Fejlesztesben tartalomban es hozzaallasban magasan veri az osszes mostani fejleszto ceget belertve az Anetet is.

  3. kindzsal
    2012. október 25. - 15:41

    + amugy ez ha jol tudom mar a Lotro-ban es valamelyik ingyenes MMoban is volt tlan runes of magic. Ott is mindefele torfeakat tehettel ki illetve rendezhetted be a hazad es a hozza tartozo kertedet. Nem spanyol viasz a dolog, de remek hogy ez is belekerul most mar.

  4. Gerdos
    2012. október 25. - 15:56

    LotRO ban ez már az alapjátékban benne volt, ott is imádtam.
    Ritf: Játszottam vele, szerintem a piacon lévő legjobb mmo. Ami miatt ezt gondolom: PVE tartalmakat szeretem a játékokban, és olyan dinamikusan, és jól fejlesztik az instákat/raideket, hogy 1-2 havonta új raid jön, nem 2-3 bossal, 12-16al. Ami miatt abbahagytam, az az h nem voltak ott ismerőseim, és a klánba amiben voltam nem tudtam igazán jól beilleszkedni. Azóta többször is visszanéztem, és még mindig ugyanazt gondolom mint eddig. Classok olyan változatosak, h az eszméletlen, tank/helaer/dps/support kb mindenki mindennek lehet (értsd itt a tank rugó, tank cleric, healer mage stb) megunhatatlan a talent, és mivel rengeteg az update, állandóan lehet kísérletezgetni, mi a legjobb.

  5. Magyarfeka
    2012. október 25. - 16:29

    Ha a Rift F2P lett volna akkor elképzelhetőnek tartom azt is hogy GW 2 helyett most avval játszanák.

    • Magyarfeka
      2012. október 25. - 16:30

      Bár hülyeséget mondtam, ne is vegyétek komolyan. :D PvP miatt biztosan GW 2-znék. :)

  6. eMGé
    2012. október 25. - 19:34

    Rifteztem, jo volt, de semmi xtra. Csak igazabol nem ertem, hogy jon ez ide. Az otletei a cikk szerzojenek kreativak, de akkor sem ertem, hogy egy alPvetoen pvp-re ill. Verseny pvpre epitett jatekot, miert kell bbarbibazasdiva valtoztatni… A kifenezes tulzas, de az erzesem tukrozi. Nem bannam csinaljak meg, csak elobb mukodnon a www, afizetos torna, specta mpd stb.. Szentem ezen elemek megalapoznak hosszutavon a afennmaradast. Lasd dawn of war 2 specta es oktatorendszeret, kozvetiteseit… Kell a szocialis elet ujragondolasa, de jelenleg a fentebb emlitett priblemak sokkal egetobbek. \omoson kinlodok, bocs a szoveghibakert\

    • kindzsal
      2012. október 25. - 20:20

      Hat ez nagyon nezopont kerdese kinek mi a fontos. Szamomra a PvE es ezzel minden nyalanksag fontosabb mint valami nyomorult zergeles WvWn. Amugy en mar annak is orulok hogy szep lassan eltunnek a bugos eventek nagy megkonyebbules:D

  7. 2012. október 25. - 20:32

    Szerintem megvan a GW2 legózás nélkül is. Az egész játékot az új harcrendszerük köré, illetve magára a harcra alapozva húzták fel, nem hiszem, hogy valaha lesz benne ilyen.

    De ha már ötletelünk, akkor én jobban örülnék egy Dungeon Makernek! :) A játékosok választhatnának skint, szintet, monstákat és előregyártott darabokból összelegóznák, a többiek meg kipróbálhatnák. :)

    • kindzsal
      2012. október 25. - 20:38

      Nem is hulye otlet. anno neverwinterben is volt ilyen es mekkora fun volt nemelyik ilyen mokas kis cucc. Amugy siman el tudnam kepzelni hogy teszem azt a legyartott instakat tudom is en 200 gemert lehetne unlockolni (mittom en egy verseny kereteben kiirjak es aki a legjobbat csinalja az epitik a jatekba), lehet meg nemi jogdij is ficcene a kreatornak.

      • hopp
        2012. október 26. - 01:09

        Már készül a Neverwinter MMO, amiben elvileg ugyanúgy lesznek játékosok által gyártott tartalmak. http://nw.perfectworld.com/

  8. nedvedicious
    2012. október 25. - 20:40

    Nekem is tulzasnak tunik amit a rift ujdonsagarol irtak. Nem az en vilagom es sztem nem is a gw2-é. Ez ilyen formában sosem fog megvalosulni mint a riftben, hiaba szeretnék páran. Egyedi jumping puzzle, fejjel lefelé házak? Nemáár! Persze csak szerintem “nemáár”. Miert kellene a gw2-be minden jatekelemet behozni? Nem is fognak. Jo, a home instance-on kellene még fejleszteni, mert alapvetoen jo otlet, de szamomra a riftes dolgok felesleges baromsagok.
    Szeretem a lovoldozos jatekokat, meg a fifát. Mégsem raknám a gw2-be. Ahogy ezt a simset sem. Totál sims ez az uj rift tartalom. Szonyeg, butor, kepek…Atjonnek haverok, megnezik a lakasod, villoghatsz…
    Ezeket max kb 8 ev mulva tudom elkepzelni. Iszonyat sok aprosaggal – es nem annyira aprosaggal – kell még tokeletesre csiszolni a mostani jatekot, ami szerintem az egészet nézve igy jo ahogy van. Persze leirhatjuk 1 hét mulva, amikor kijön a need for speed turbonitroshiftdriftrift8, hogy de jo lenne kocsikat berakni a gw2-be és cicomázni, neonozni, vinylezni… De minek? Az játszon napi 1 orat azzal is es kielhetii azt a szenvedelyet is.
    A gw2 meg maradjon gw2 vagy max legyen még jobb gw2.

    Béke, puszi, nagy ölelés, szeretés és jóság van.

  9. Kovács Péter
    2012. október 25. - 20:53

    Nekem tetszik az ötlet, már csak azért mert még egy lehetőséggel több van a játékban. Még többet tud nyújtani és biztos vagyok benne, hogy sok új játékost vonzana magához.

  10. hopp
    2012. október 26. - 01:17

    A Rift az egyik kedvenc MMO-m, simán az egyik legjobb a piacon, csak valamiért nem lett mainstream. (Talán azért, mert a világ egy kicsit steril vagy nem is tudom mi a jó szó rá, de valamiért nem annyira instant magával ragadó, mint mondjuk Tyria vagy Azeroth)

    Az elmúlt jó másfél évben talicskával hordták a tartalmat a jómunkásemberek, lényegében másfél havonta volt egy content patch (új raid, új pvp map, új zóna, új dinamikus eventek, új outdoor raidek, stb.) és közben még egy kiegészítőt is csináltak, amiben kb. megtriplázódik a bejárható terület. :D

    Aki még nem próbálta ki, annak erősen ajánlott, a kieg megjelenése körül tuti lesz valami jó akció. Nekem GW2 miatt már 1-2 hónapja frozen az accountom, de a kiegészítő biztos vétel lesz :)

  11. Inkább pék
    2012. október 26. - 10:19

    Igazából Everquest 2-ben a lakás díszítése már megjelenés óta benne van, ami cirka 8 évet jelent… Látogathatod másokét, fórumokon mutogatják egymásnak, stb. Pár hónapja (vagy már egy éve is?) meg már lehet osztályozni is a lakásokat, rangsorok vannak, stb. Szóval kb ez, amit a Riftnél leírnak.

    Jó játék a Rift, de egyediség szinte semmi nincs benne, egyszerűen afféle válogatásként összelopkodnak minden ötletet, és belerakják a játékba, minimális saját ötletekkel.

  12. dolgran
    2012. október 26. - 14:00

    Butaságokat ne mondjunk már, a “minimális saját ötlet” az egyetlen, amit nem lehet elmondani a Riftről. Aki ilyet állít, az vagy egyálalán nem ismeri a játékot, vagy szándékosan hazudik.

    • Magyarfeka
      2012. október 26. - 16:36

      Igazad van. Alapból a tallent rendszer olyan amit még soha egy játékban nem láttam. Magad válogathatod hogy merre felé szeretnél elindulni a játékban és a választék pedig elég széles. Ez azt eredményezi hogy iszonyú változatos kaszt világgal rendelkezik a játék. Ezt szerintem nem sok játék tudja elmondani magáról.

  13. 2012. október 26. - 18:43

    Miért nem tartalmaz egyetlen játék se minden elemből megfelelő minőséggel?
    Nem tudnának annyi bevételt mire költeni? :)

  1. No trackbacks yet.

Itt és most várjuk a hozzászólásod!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: