Advertisements
Kezdőlap > Egyéb > Indexes GW2 kritika

Indexes GW2 kritika

Ha nálunk csend van, valahol máshol biztos akad azért aktivitás: akinek esetleg elkerülte volna a figyelmét, az indexen megjelent egy MoP-GW2 páros review az FS-es kolléga Hancu tollából, ajánlom minden olvasó figyelmébe.

Advertisements
Kategóriák:Egyéb
  1. Szolo
    2012. október 11. - 08:56

    Magához képest meglepően visszafogottan dícsérte fel a WoW aktuális kiegészítőjét, míg a konkurenciát sem ekézte túlzottan. Valami változhatott a háttérben…

  2. Infernoo
    2012. október 11. - 09:06

    A 80-as szint feletti tartalom hiányban sajnos igaza van.

    • 2012. október 11. - 09:16

      Nem annyira. Hiányosságok vannak bőven, de nem pont ott, ahol ő magyarázza – mindenáron a Wowval próbál párhuzamot húzni, kb olyan, mintha összehasonlítanál egy almát egy körtével, s felrónád a körtének, hogy nem alma, pedig mindkettő gyümölcs -..

      Egyébként tényleg meglepő, hogy Hancu ennyire visszafogta magát, bár azért elég sok helyen érezteti a cikkben, hogy “azért a Wow az úr”. Lehetett volna rosszabb is. :)

    • MaDFoX
      2012. október 11. - 10:13

      Sajnálom azokat akik a 80 utáni tartalom hiányával küzdenek…
      Amint elengedik a kezüket, ott állnak hüppögve Orr közepén és ennyi… Mamaaaaaa! ;)

  3. chuckygwzik
    2012. október 11. - 09:15

    Sokszor szubjektív, elfogult wow-os vélemény. Pár helyen pontatlan is és a konklúzió pedig totális félrevezetés.

    2 millió játékos nem tévedett a GW1-ben. A GW2 pedig nem csak a nevében folytatása az 1nek, hanem a filozófiájában is, az pedig egy sikeres recept ezt mutatja az elmúlt 7 év.

    A WoW vs akármit meg már rég el kellene felejteni. Pláne egy valamit magára is adó újságírónak újságnak, még ha az netes is. Objektív vélemények kellenek! Anet, soha nem akart a WoW ellen menni. Mellette akar menni, teljesen más irányba. Nem elszipolyozni akarja az wow-osokat. Hanem ezt a stílust szerető játékosokat összefogni és olyan élményt nyújtani nekik ahol ezt eddig semmilyen mmo játékban nem élhették meg ennyire. GW1 a négyzeten.szorozva az mmo köntössel. Kb ennyi.

    Szvsz.
    Akik nem tudnak az újjal mit kezdeni, azok lelépnek ennyi. Megszoksz vagy megszöksz. 20 év kellett ahhoz, hogy rájöjjenek mekkora baromság, az hogy mana kell ahhoz, hogy varázsolj A játékosok használták, játszottak. Ma már nincs és a játékosok élvezik ezt is. Sok időnek kell eltelnie, hogy rájöjjenek nem kell a kezemet fogni és kényszeríteni több 10 órán keresztül, hogy olyat tegyek amihez nincs kedvem. Mennyi olyan játék van ahol észben kellett tartanom, melyik szinten fogok ruhát cserélni és napok teltek el, hogy meglépjem azt a várva várt 1 szintet, hogy végre a 76os cipőt fel tudjam venni. Hát nekem az exp grindelés meg a gear vadászás baromira nem adott élvezetet. Ez már bizonyítottan nem ad örömet másik 2 millió játékosnak, és lesznek majd többen is akik élvezik, azt hogy a játék minden percét élvezik és nem kell grindeléssel tölteni az idejük. Sajnos a “hegemónia” vagy mondjuk wow-os faxság miatt olyan drága a legendary mint amennyire. és azért szívatósak a dungeonok szóval a “HC” baromság miatt szívatják az 1xi játékosokat akik több ezer akár 10 ezer órát raknak a GW1be, akik sokat játszanának ha hagynák őket grindelés nélkül.

    • 2012. október 11. - 10:23

      De hát pont ez az, hogy nem szívatják az egyszeri játékost, mert attól hogy kifarmolsz egy Legendary-t nem leszel jobb, semmivel se. De kellett valami, amiben megtalálják az ilyen beállítottságú Gamerek is a számításukat. A grétszwördök nagyon szépek és elfogna az irigység ha egyet látnék, de tudom, hogy semmi szükségem rá, mert nekem nem éri meg a fáradságot, meghát időm se lenne kifarmolni.

  4. Gandarel
    2012. október 11. - 09:57

    Azért ne nevezzük már a GW1-t Dél-Koreai mangás cuccnak… omg.

  5. panoz
    2012. október 11. - 10:00

    A GW1 dél-koreai mangás cucc. A GW-2-nek már nyugati arca van.
    Az Arenanet megválogathatná a kiadóját…

    • panoz
      2012. október 11. - 10:09

      Na jó. Azzal hogy betették a GW2-es dungeonokba az explore módot úgy érzem hogy a keleti hatást nem sikerült teljesen levetkőzni.

      • kindzsal
        2012. október 11. - 10:26

        Komolyan? Azert mert vannak benne instak ezert nem sikerult levetkozni a “keleti MMO” feelinget? Hisz a WoWban is van jopar meg sem titulaljak emiatt keletinek..

    • Gandarel
      2012. október 11. - 10:45

      Lol 6-7 évet toltam GW1-el de még nem jöttem rá hogy mangás cucc. Most már ezt is tudom. Köszi.

      • 2012. október 11. - 10:53

        Pedig én mindig mondtam neked! :P

    • Daviez
      2012. október 11. - 13:34

      Hát nem tudom, hmm nagyon nehéz eldönteni, úúú >.< dél kóreai a gw1 hát igen eléggé hasonlít a Silkroadra nem is tudom minek GW1-eztem Silkroad helyett

  6. 2012. október 11. - 10:27

    Azért Hancu nem kicsit eltévedhetett a GW2 világában, ha a PvP-t elintézte annyival, hogy na PvP = WvW…
    Totálisan kihagyta az sPvP-t, ami azért simán kenterbe veri a WoW arénáját, ha már folyamatosan összehasonlítgatta a WoW-val. A WvW inkább egy stratégiai, taktikai 2/3-ad részt PvE és csak 1/3-ad részben PvP játék.

    • 2012. október 11. - 10:56

      De miért? Egy ilyen cikknél simán le kellett volna írni, hogy E-sportot akak belőle csinálni, stb.
      Lehet, hogy nem találta meg a híró panelen a Go to Hearth of the Mistet! XD

      • MaDFoX
        2012. október 11. - 11:07

        Vagy azt szereti és úgy érezte, nem tudná fikázni igazán anélkül, hogy a másik mosóport ne tegye nevetségessé…

      • 2012. október 11. - 19:20

        Hancu világ életében egy arrogáns [beképzelt, egocentrikus, ostoba férfi nemi szerv – Myrr] (bocs) volt, ez most sincs másként, IMHO.

      • banrob2
        2012. október 11. - 22:38

        Örülök hogy egyetértünk Myrr, én nem mertem ennyire nyersen leírni, pedig isten látja lelkemet, a CoV-óta követem többé-kevésbé :D

  7. 2012. október 11. - 10:28

    En csak azt nem ertem miert akad ki mindenki az Asura ra,mintha a wow ban nem lenne gnom es goblin amik raadasul rondabbak es szemelytelenebbek nala…de hat ez van…

    • Kozmo
      2012. október 11. - 14:49

      Asura faj a kedvecem, a probléma szerintem az, hogy az aki nem játszott gw1-gyel, annak gőze sincs, hogy mi fán teremnek.
      Mivel alacsonyak, elkezdik hasonlítgatni az eddig játszott mmo-k alacsony fajaival.
      WoW goblin=facepalm Bookah

  8. Daviez
    2012. október 11. - 10:48

    hát, hogy őszinte legyek nem rossz a cikk eléggé “balanced” a két oldalról, de azért ezt a dél kóreai mangás cuccot tényleg kihagyhatnák mert baromira semmi köze hozzá a kiadót leszámítva. Egy picit megint az az érzésem, hogy a cikket úgy írják meg, hogy az egyikról tudnak sok mindent míg a másikról elég keveset, más meg elolvassa a cikket és “nah dél kóreai pff” pl

    • bodaster
      2012. október 11. - 11:03

      Egyetertek veled. Hasonloan ereztem. Alapvetoen, nagy vonalakban jol latja a helyzetet, es szerintem semmikeppen sem felrevezeto a cikk. Viszont a gyakori koreai hivatkozas, az sPvP kihagyasa es nehany mas dolog nem szerencses, azt a benyomast kelti hogy nem teljesen volt kepben. Mindazonaltal nagy altalanossagban helytallo dolgokat irt.

  9. Kaze
    2012. október 11. - 10:52

    A GW2 kb annyira Dél-Koreai, mint a cikk írója. :)

  10. kindzsal
    2012. október 11. - 10:53

    Szemely szerint en “1 karakteres ember vagyok (1 karival jatszom, nem nagyon szeretek altozni)” es ez a nincs mit csinalni 80on dolog akarmelyik MMoban all, ha nincsenek haverok akikkkel egyutt tolhatja az ember. Sok MMOban elkovettem azt a hibat hogy gyorsan akartam magamnak mindent szo szerint farmoltam a HC instakat, reput farmoltam stb. mire vegeztem megutaltam a jatekot. Ezert most kenyelmesen jatszogatok, minden instat legalabb 1x megcsinalok a barataimmal, utana raerek kifarmolni azt a cuccot ami nekem kellhet kinezet stat stb. Aztan remelem idoben jon az ujabb content ami uj teruleteket bonyolultabb fightokat hoz az instakban ami komolyan manovereket igenyelnek majd a jatekosoktol. Azt el kell fogadni, hogy elsore kellettek ezek a bevezeto harcok akar insta akar event, hogy az emberek szokjak a stilust a jatekot…en legalabbis bizom benne. Viszont vegre kellene egy loot tabla a insta dobozoknak mert a sok kek szar ami esik maximum telleg arra jo, hogy az ember ebbol allja a javitasi koltseget, de ennyi erovel minden boss dobhatna tudom is en 10 ezustot meg 1 glob-ot. Amugy telleg lehetne ugy megcsinalni hogy a bossok dobnak exotic cuccot meg teszem azt 10 tokent. ha nem esik meg mindig kivalthatod alapon. Bar szornyunek hangzik de motivalta teszi a legtobb embert az, hogy lemenjen “hatha most esik” hozzaallasal.

    Annyit meg, hogy mennyi a tartalom a jatekban…altalaban egy kemenyvonalas gamernek semmi nem eleg. Bar ez egy kicsit off erdekes,az, hogy a LoL-ban van 2 palya a BF3-ban meg az MW3-ban vagy szo se essek a CS-rol mondjuk van 20. megis valahogy az emberek nem kepesek evek alatt sem megunni. Persze ezeknek a nagy resze PvP megis azt mondom, ha ezeknek a jatekoknak a varazsat sikerulne atultetni a GW2be szerintem valoban lehetne kemenyvonalas top jatek, nem csak ilyen lekotom magammal ha eppen nem raidelek.

    Amugy sajnalom, hogy a RIFT-et sosem veszik elo mint hihetetlen pozitiv peldat. Valoban nincs akkor magyar kozosseg a jatekban, de megnezve a jatek fejleszteset tartalommal valo feltolteset szerintem barmely MMO-t fejleszto ceg vehetne roluk peldat (akar a mostani kieg ami elekepszto mennyisegu ujdonsagot tettek bele).

    • bodaster
      2012. október 11. - 11:06

      Sajnos a rift kiesik a latokorombol, de a blogokon en is csak pozitivumokat olvasok a fejlesztokrol.

    • 2012. október 11. - 11:37

      A bossokból esett token, de azért vették ki, mert mindenki az első bosst farmolta. Az mondjuk tényleg jó lenne, ha extrém ritkán, de esne belőlük egy páncéldarab. Csiszolni kéne még a looton az a lényeg. :S

      Nekem ez az első MMO-m, előtte rengeteget COD-oztam. Ott az van, hogy az Activision évente kiad egy részt, minimális fejlesztéssel, teljes áron, a “kemény mag úgyis megveszi” alapon. Szóval inkább a friss tartalom miatt maradnak. Tudom, hogy nem lehet összehasonlítani, de a GW2 PvP-nek van olyan, sőt nagyobb varázsa mint a COD sorozatnak vagy a CS-nek. Fejlesztés alatt is van és jó úton haladnak, szóval szerintem nem lesz gond. :)

      • kindzsal
        2012. október 11. - 15:07

        Jah nekem jo ez hogy a tokenek csak a vegen “esnek egybe” azzal nincs bajom. mondom homogenizalni kene oket igy telleg megvan a szabadsag, hogy abba az instaba megyek amelyikbe akarok es azt a pancelt szedem ki ami nekem tetszik:D jelenleg mindenki a CoF-os tokenes cuccban van mert azt a legkonyebb kiszedni szerintem mert ket exp pathja is van ami easy.

  11. Angyalsztar
    2012. október 11. - 11:20

    Hát nem tudom én mióta rátaláltam az sPvP menüre azóta lvl21 a karim és lassan pvp szintel utol érem a karim szintjét.Egyértelmű aki pvezni szeret annak ott a wow, aki tökös gyerek és imádja az akciódús PvP-t annak ott a GW2 és pont.

    • Infernoo
      2012. október 11. - 11:24

      kb 2x voltam spvpben de valahogy nem értettem az egészet mindenki rohant összevissza a másik csapat meg együtt ment és mindig megöltek.

      • 2012. október 11. - 11:52

        Ezen mit nem értesz, ti [a kutyusok madárcsicsergést utánzó hangjánál is rosszabbak] voltatok, a másik oldal meg nem.

      • Infernoo
        2012. október 11. - 11:53

        Ezen azt hogy profi csapatok vs egy csapat noob ellen nem vicces.

      • infernaleuro93
        2012. október 11. - 12:01

        Ezért kell gyakorolni. Ebben a játékban az a jó hogy még azt sem mondhatod hogy a Gear-ed alapján kapsz ki. :) Gyakorolj és kezdj el Tornamentekre járni. Javaslom ott is a free tornamentekkel kezd.

      • MaDFoX
        2012. október 11. - 12:04

        Infernoo :
        Ezen azt hogy profi csapatok vs egy csapat noob ellen nem vicces.

        ÓÓÓÓÓ! Dehogynem! :DDDD

      • Infernoo
        2012. október 11. - 13:02

        Ugyanaz lesz mint az sc2 vel volt hogy mindig összesorsolták a noobokat a profikkal. Aztán egyre kevesebben jártak majd csak a profik maradtak csak nem már volt senki aki ugymond szurkoljon nekik. A foci is azért népszerü mert mindenki játszhat a saját szintjén nem pedig az utcai csapat a real ellen játszik.

      • nathriel01
        2012. október 11. - 13:05

        Olvasd el a pár nappal ezelőtti PvP-s cikket, és mindent megértesz.

      • MaDFoX
        2012. október 11. - 13:32

        Azért arra számíts, mindíg lesz hogy “pihenésképpen” egy egy premade jól meghág egy két utcai csapatot. :D
        Aztán persze hamar megunja és visszamegy a helyére a rács mögé ;)

  12. Magyarfeka
    2012. október 11. - 11:58

    Én valahogy nem tudom lenyelni azt hogy a PvP-t elintézte a WwW-vel. Utálom mikor valamiről úgy írnak hogy fogalmuk sincs a dolgokról. Ez most főként azért elég [pocsék], mert valameik WoW-os vérpisti beszeretne szólni, mert ő ilyen kis troll…Egyből ezt a cikket venné elő és a szememre hányná hogy dehát ebben a [salakanyagban] csak zerg PvP van. És ugye az isten se tudná vele elhitetni hogy ez [határozottan, pónisan – Myrr] nem így van.

    • MaDFoX
      2012. október 11. - 12:06

      Nyugodj meg! :) És gondold csak végig, jó lenne-e nekünk ha minden indexet olvasó Vér István jönne első olvasás után mert azt hallotta milyen jó itt a PvP? :D

      • infernaleuro93
        2012. október 11. - 12:44

        Én élvezném. :D Elkapállnám a sok Pistát.^^

    • Fenrir
      2012. október 11. - 15:06

      Ahhoz elég lesz bodaster cikke is itt a GW 2 blogon, nem kell azért Hancu-ig menni.

  13. nedvedicious
    2012. október 11. - 12:02

    Mi az az FS?

  14. MaDFoX
    2012. október 11. - 12:07
  15. Tillana
    2012. október 11. - 12:15

    panoz :
    A GW1 dél-koreai mangás cucc…

    Nem az. Szerintem nem mozgunk egy kommunikációs mezőben…

  16. 2012. október 11. - 14:11

    Valamilyen szinten érződik, hogy próbálta visszafogni magát, de azért egy értelmes embertől, aki MMO-zik és utánanéz a témának mielőtt ilyet ír, többet várnék, mint hogy mangásnak nevezi a GW-t (meg eddig nem tudtam, hogy az asurák tipikusan keletiek, wtf…?), persze közben a WoW-ban szerinte nincsenek szőrös állatkák… A sPvP-ről egy szó se, mert taktikus pvp csak a WoW-ban van, stb. Index színvonal.

    • Strayhand
      2012. október 11. - 14:16

      Egyébként a cikkből teljesen nyilvánvaló, hogy ő sem tudja helyén kezelni a GW-t, nem fogta fel, hogy miről szól az egész. Jó neki a megszokott napi robot, hiszen egy MMO-val kötelező napi több órát játszani minden nap, nem tud elvonatkoztatni attól, hogy ehhez hasonlítsa a játékot.

      • MaDFoX
        2012. október 11. - 15:09

        Aztechnology? piha! :Q
        Universal Omnitech FTW!

    • Gandarel
      2012. október 11. - 14:40

      Asurák építészete az ősi dél- és közép- amerikai építészetre hajaz, amit nem igazán nevezhetünk keletnek.

      • 2012. október 11. - 14:49

        Hi tech Aztec :)

      • Sas Alexander
        2012. október 11. - 14:54

        Bazze! Meneküljetek! Jönnek az Aztechnology bérencei és elvisznek Aztlanba! :D
        Amúgy nekem az asurák stílusa annyira nem tetszik. Mármint ahogy meg vannak formálva, nekem túl egoisták. BWE3 alatt kipróbáltam egy asurát, és ez jött le belőlük. De jelenleg vagyok olyan GW2 fan, hogy azt mondjam, egyszer indítok egy asurát. :D

      • MaDFoX
        2012. október 11. - 15:14

        Ez ide..

        MaDFoX :
        Aztechnology? piha! :Q
        Universal Omnitech FTW!

        Amúgy pont az a lényeg az asurákban amilyenek! :D
        Nagyon bejön ahogy savazzák egymást! :)

  17. Solefald
    2012. október 11. - 14:26

    Mindig megy a sírás hogy nincs end content, érdekes már lassan 3 hete 80 vagyok, találtam egy jó társaságot és minden nap elvagyok, mindig találunk valami elfoglaltságot…

    • Prana
      2012. október 11. - 15:23

      és ez melyik mmora nem igaz? elfoglaltságot mindig lehet találni, kérdés az, hogy ki mennyire élvezi

      én mindent kipróbáltam már, ami a lvl80 utáni “todo” listán van (kivéve a legendary craftot, nem vagyok hajlandó érte hónapokat grindolni), de sajnos engem a WvW-n kívül leginkább csak az altok felhúzása köt le valamennyire, ami elég szánalmas

      • Fenrir
        2012. október 11. - 16:01

        Nos ha se a WvW, se a dungeon-ok, se az sPVP nem tud elfoglaltságot adni, vagy célt akkor szerintem válts játékot egyenlőre. Nem, nem küldelek el melegebb éghajlatra…komolyan mondom, addig válts.
        Jelenleg neked, és még néhány embernek nem felel meg az amit a játék nyújtani tud, így ajánlom a szünetet, így hónapok, ne adja év múlva vissza jössz, és talán már neked is kedvezőbbek lesznek a feltételek a frissítéseknek köszönhetően.
        Ne feled a GW 2 a tied, nincs havidíj, bármikor benézhetsz van-e valami újítás, nem kell ezért is 3K HUF-ot kifizetned, hogy kipróbálhasd az újításokat, amik lehet nem is tetszenek.
        A GW 2 MMO, gyarapodni fog, így is tisztességes tartalommal rendelkezik ,és véleményem szerint aki még itt van az talált célt magának benne. ( Én pl az spvp rank 80 elérését+tournamenteken való részvételt a klánom tagjaival)
        Gyertek vissza később hátha akkor.

    • MaDFoX
      2012. október 11. - 15:51

      Akár még egyedül is! :D
      Bár igazából sosem vagy egyedül ;) ha icipicit is bátor vagy és nem félsz chatelni vagy akár TS-elni pl északi országok lakóival – angolul (ami azért elég meleg pite már :D aki próbálta tudja annál már csak a keletiek érdekesebbek, de ők nem a mi szervereinken tanyáznak) félelmetes kincseket találni… Tegnap belekeveredtem egy meglehetősen elmebeteg reddites partiba… …hát… …nem lehet logolni valahogy a chatet, mert a TS anyag sok lenne… :D Igazából nem értünk el semmit, nem jutottunk sehova, a legnagyobb eredmény egy Shatterer kill volt :D de volt emocionáliasan túlérzékeny guardian “yay, don’t hurt me”, identitászavaros elementalista “ehh, I am captain planet!”, hiperaktív necromancer “go do somethin’ my undeads dying” és technikai analfabéta engineer “hmmm what does this (skill)button do?”… Fájt az oldalam a röhögéstől a végére… Annyi marhaságot 2-3 órába sűrítve régen láttam…
      -It’s landing now!
      -Where? Where? Behind me?
      -Nope! Right ON you! DUCK! DUCK!… …Fuck…
      -Could someone rez me while I change my pants?!

      • Prana
        2012. október 11. - 16:37

        LOL :D igen, egy ilyen társaság sokat dob a hangulaton :)

        Amúgy nem ijedek meg az angol nyelvű chattől és TS-től sem, anno GW1 tomb (HA) csapatoknál alapkövetelmény volt, meg aionban is nemzetközi légióban voltam. Igazából talán csak annyi a bajom, hogy még nem találtam meg a “helyem” gw2 közösségben, de idővel kialakul. Persze a frissítések is várósak.

        btw MaDFox, már korábban is jeleztem, hogy szivesen felvennélek a contactlistámra ha mondasz egy IGN-t. Az enyém ugyanaz mint az itteni nickem.

  18. nedvedicious
    2012. október 11. - 17:21

    Megvettem a tekken9-et, de szar ez a jatek, ez az egymas pufolese mar nem kot le. Aztan megvettem a fifa 2019-et de ez a labdarugasos, passzolgatos gollovos labdakergetés már nem kot le, szar ez a jatek is. Aztan megvettem ezt a need for speednesst vagy mit de ez a szaguldozos elozgetes uncsi, semmi fun nincs benne. Vagy en vagyok az eletkeptelen?

    • Lutargos
      2012. október 11. - 18:09

      Nem érted a lényegüket… a “szebbnél szebb” grafikától kell elélvezni miközben ezekkel a “turbózott” kövületekkel játszol új borításban! :D

    • 2012. október 11. - 18:27

      Nem. A játékok sz.rok.

    • nedvedicious
      2012. október 11. - 18:44

      Bocsanat a lenyeg pont lemaradt. Most meg megvettem ezt a gw2-t es hetekig huztam 1 karit, ott a wvw, spvp, tournamentek, dungeonok, kereskedelem, nagy eventek, jumping puzzleok, felfedeznivalok, tobbi kasztok, keg brawl… Stb. Szoval tok uncsi, vagy en vagyok a…..?

  19. 2012. október 11. - 18:03

    Elég hiányos és helyenként félrevezető ez a rövid összehasonlítás, de Hancutól egyébként nem vészes. Különben pont nekünk nem kell komolyan vennünk, mert a “hétköznapi” embereknek készült, akik nem akarnak global cooldown-ról, aktív védekezési mechanizmusokról, combo field rendszerről, strukturált pvp-ről és egyéb dolgokról olvasni, mert nem értik. Szerencsétlen szerző nem írhat regényt, mert azt nem olvassák el. Ezeket a tematikus blogokban kell keresni.

    Hancu valószínűleg látta a játékot, de nem játszott vele legalább 30-40 órát, ami még arra sem elég hogy az ember felfedezze az új megoldások és szemléletmód által kínált lehetőségeket. Nem részletezem, mert többnyire itt mindannyian bejártuk az utunkat a GW2 által kínált lehetőségek sikeres vagy sikertelen feltárásával.

    Nos, valóban tévedés hogy WvW=PvP és hogy WvW-ben nincs értékes reward. Legjobb karma farm és az adott szerver buffjai is láthatóak a WvW statisztikákat mutató ablakban (B).

    Az sem teljesen igaz, hogy nem kell 5 embernél több PvE-ben, mert van pár tucat boss a világban akikhez 10 ember is kevés. Természetesen ez attól még nem raid, de mindenképpen tömeges PvE harc, mégha nem is kell hozzá összeszokott csapat, csak pár ember aki képes egyszerre dodge-olni, meg felszedni az extra dps miatt a “buta”, állandóan haló játékosokat.

    Egyébként tanulságos, hogy a többségnek meg kell mondani hogy mit csináljon egy játékban. Anet ezt nem teszi, mert mindenért jutalmaz és így a játékos választja ki hogy mit csinál a “végjátékban”, ami nem mindenkinek jó. Nagyon sok ember tanácstalanul áll és kérdezi hogy akkor most mi a cél. Nem mondja nekik senki, hogy pl. grindolj napi három órában daily questeket egy zsebkendőnyi területen, ahol mindenki ugyanazt csinálja és ellopják előled a quest itemeket, ha nem vagy elég gyors. Ezzel a timesink megoldással szenvedj naponta, aztán kapsz geart, amiben mehetsz egy lépcsővel fejlebb, ahol egy újabb timesink vár, ami már hetente resetel. Egyesek ezt időpocsékolásnak tartják, mások meg kihívásnak, mert feladatot kaptak. Én meg nem szeretem a feladatokat, kivéve ha én találom ki őket, szóval a mostani megoldás nekem megfelel. Nem vesézem ezt tovább, mindenki érti hogy miről beszélek.

    Anet meg fogja tudni oldani, hogy alkalmazkodjon az új előfizetők igényeihez és elvárásaihoz azzal, hogy megmondja majd nekik a célokat, miközben nekünk meghagyják az eddig megszokott döntési lehetőségeket. Ha egyeseknek a grind hiányzik, majd megkapják, ebben biztos vagyok. Nem nehéz ezt megoldani.

    Egy dolog nagyon fontos: az alapok. Jó a harcrendszer, ami már közelít az akciójátékokhoz és nem a korábbi, szinte körökre osztott megoldás, viszont sokkal magasabb a skill cap, azaz nem lehet akárki eredményes PvP-ben. A karakterfejlesztés, szakmák, eventek újszerű megvalósítása szintén rengeteg lehetőséget tartogat azon túl, hogy egyelőre sikeresen bemutatkozott. A trait rendszer szerintem zseniális.

    Kezdetektől fogva befejezetlennek tűnik a GW2 és ez számomra nagyon jó jel, akármilyen hülyén is hangzik. Példátlan az az igyekezet, amit az Anet részéről eddig tapasztaltam. Gyakorlatilag egy prototípussal játszunk, ami folyamatosan fejlődik. Vannak és lesznek sikertelen próbálkozások is, de összességében nagyon jó úton halad a fejlesztés. A nagyobb horderejű módosítások természetesen nem az első két hónapban kerülnek a játékba, de az már most látható hogy irgalmatlan mennyiségű és minőségű tartalmat kaptunk egy piacra lépő MMO-tól a pénzünkért, és ennél még több és jobb lesz. Hogy pontosan mi lesz még, azt közülünk senki sem tudja.

    Nem árt előre gondolkodni és esetleg nekiállni farmolni karmát, pénzt, tokeneket, alapanyagokat, glory-t, stb, mert várhatóan ezekre a fizetőeszközökre rövidesen nagy szüksége lesz azoknak is, akik jelenleg azt mondják, hogy nem tudják/akarják mire használni, költeni. Nem azokra gondolok, akik még a vendorokat sem találják. ;)

    Örüljetek, hogy csak ilyen keveset írtam! XD

    • Kozmo
      2012. október 12. - 07:56

      +1
      Hozászólásadról az jutott eszembe, hogy lehetne egy cikk, amiben aktív defense, control, support, Dodge, combók szerepelnének. A harcközbeni élesztés fontosságáról stb.
      Tudom, hogy már voltak ilyen témák, csak frissítésképpen.
      Tapasztalat, hogy aki wowból jött az tud mozogni viszont tankolni, healelni akar. A gw1-es tábor controlt, supportot dd-t épít, de egy helyben teszik.
      Az új játékosok vagy nagyon ügyesek és gw2-znek, vagy ˝ egy helyben healelnek˝ .

      • MaDFoX
        2012. október 12. - 08:20

        LOL! :D +1 bár nem tudom megér-e egy cikket! :D
        A “szabályok” rém egyszerűek:
        -pirosból gurulj(!) ki. (nem, ha kiugrálsz az nem elég…)
        -ha a boss speciális dologra készül tudd mi az és mit kell csinálni. Leggyakrabban védő képesség aktiválása, vagy elbújni valami mögé.
        -tudd a feladatot, nem bonyolultak a harcok, annál idegesítőbb ha valaki nem tudja mit kell csinálni (előre meg kell kérdezni/egyeztetni a taktikát, nem mindenki ugyanúgy csinálja!)
        -használd ki a terepet/tárgyakat (dobáld a köveket stb)
        -ha tudod szedd a boon-okat rendszeresen
        -használd ki a combofieldeket, különösen a heal/protect és boon szedős fajtákat
        -nem árt szólni ha combofieldet teszel TS-en, az sem baj ha elore…
        -downedet éleszd! Igen ASAP! Nem baj ha többen, ha látod hogy valaki megy attól még menj te is!
        -élesztés közben figyeld az AOE-t (gurulj ki), a boss-t ha feléd jön, céloz, csinál valami speckót, hagyd abba az élesztést és gurulj ki ;) ha te is odafekszel annak nincs semmi értelme.
        -downed nem üti/lövi/köpködi a bosst, hanem gyógyítja magát amivel csak tudja (boss-t legfeljebb lassítja, vakítja, mérgezi vagy ilyesmi, kivéve <5% HP alatti bossok)
        -ha meghaltál fuss (általában azonnal, combatban egy hullát felhozni túl nagy kiesés – természetesen ha elkezdték akkor várd meg mi lesz belőle)
        -halál után javíts (ha lehet)
        -wipe után ne nyávogj, másnak is fáj, kreatív ötleted lehet, "mi lenne ha most így próbálnánk…", vagy "múltkor így csináltuk és lement"
        -mielőtt kirúgást kezdene bárki, gondolja végig hogy tényleg ez az egy lehetőség maradt? Elég végleges! És szinte tuti, hogy ticketet ír akit kitettetek!…
        -szeretet és béke! :)

      • Kozmo
        2012. október 12. - 09:43

        A meghaltál fuss az egy másik játék -Diablo III
        A nagyon sok időkiesésre meg a halála előtt kell elgondolkodni.
        Szerintem taktikát lehet építeni elhullott bajtársunk tetemére. Aki elkezd éleszteni, az biztos hogy az aggro tábla elejére kerül.
        Ja még egy dolog kimaradt az a cc-k használata bossokon.

      • MaDFoX
        2012. október 12. - 10:09

        Most kötözködsz? :D Diablot soha nem játszottam :)
        Ti élesztitek a halottat kombatban? Vagy nem haltok meg?!
        PUG-ozz többet! ;) Ha úgy sem lesz halott akkor “ÚÚÚÚ te olyan nagy és erős vagy! Megérinthetlek?!” ;)

        A hulla rez sem mindíg okoz aggrót, de jó ötlet, majd alkalmazom, ha lesz olyan karakterem akin kicsit vastagabb a páncél ;)

      • Kozmo
        2012. október 12. - 11:00

        Nem kötözködésnek szántam. Dio3-ban bossokat úgy verik le, hogy beletolja a karakter a sebzését a boss onehitel-rez-futás-előröl.
        Puggal volt szerencsém, hogy mindenki mindenkit rezelt, defeted játékost is. A wipe az tényleg wipe volt, de sokkal élvezetesebb volt a harc, adot a játékhoz egy plusz kihívást, plusz ˝életszerűbbé˝ tette.
        Elismerem, hogy vannak olyan harcok ahol közel lehetetlen éleszteni (pl: Metrica Proviance tűzelemental, diekt nem dungit írtam), de ott is meg lehet oldani.
        Az ami elszomorít az az, hogy külön taktikát építenek arra, hogy visszafut a karakter( te bemész kiteolod őket meghalsz, visszafutsz,utánna a következő stb.)
        Ja, és max a gólemem érintheted meg ajakkal, amikor rádül.:D

      • MaDFoX
        2012. október 12. - 13:19

        “Dio3-ban bossokat úgy verik le, hogy beletolja a karakter a sebzését a boss onehitel-rez-futás-előröl.” Van egy ilyen mozgalom gw2 dungeonokban is…

  20. Greco20
    2012. október 11. - 20:10

    Amikor láttam ki írta az indexes cikket már letettem róla, hogy valami komoly összehasonlítás lesz. De azért mosolyogni jó volt :)

    KB olyan objektív mintha én írnék egy-egy cikket a két mmo-ról.

    Dehát az FS egy wowos oldal ő meg ott az egyik főakárki szóval ez belefér.

    • hopp
      2012. október 12. - 00:35

      Nem lenne ezzel akkora gond, csak én egyrészt nem értem, hogy egy ilyen cikk minek az index főoldalára, azt meg végképp nem értem, hogy az FS fejlécében miért van az, hogy MMO blog, ha egyszer szinte csak és kizárólag WoW-ról írnak, más MMO-król elvétve, akkor is többnyire csak azt, hogy miért fos, és mekkorát bukott/fog bukni, és különben is a WoW-tól lopott.

      Igazából teljesen mindegy, hogy mi van ebben az indexes cikkben, mert aki az index alapján szeretné megtalálni a számára megfelelő MMO-t, azzal nem biztos, hogy szeretnék egy explorer csapatban lenni :D

  21. 2012. október 11. - 22:53

    Én “aktív” GW2 játékos vagyok. Az idézőjel arra akar sugallni, hogy majd minden nap belépek játszani 1-2 órát, de ma este fél11 van és még nem logoltam be :D

    Egyszerűen a GW2 számomra nem teremt egyfajta “versengés” érzetet, ami miatt úgy érzem, hogy most játszani akarok vele. Az AH-ból(TP) tárgyanként 20ezüstért(full geart durván 1gold 20silver áron) ugyan olyan statokkal rendelkező geart vettem, mint amit az instákból ki tudnék szedni több órányi explore modeos ökörködéssel. Tegnap délelőtt végigtoltam egy instát mind3 explore mode routeon, lett belőle 180 token. Már az instában is elmaradt a belső “elégedettség” érzés, hogy na! végig vertük az instát, kaptam érte ezt meg ezt meg ezt és stb..
    majd mentem lion’s archba, néztem a vendor itemeket és szomorúan konstatáltam, hogy felhelyezhetem rektálisan mind a 180 tokenemet, mert semmire nem jó az égvilágon, csak arra, hogy más kinézete legyen a ruhámnak(az már duplán furcsa, hogy az összes vendor ugyan olyan kinézetű ruhát ad, csak más fajta tokenért. wtf?!) azt hittem a különböző tokenrendszernek az a szerepe, hogy nehezebb insták – egyedi token és -gondoltam naivan- egyedi, stílusosabb ruha-

    Szóval ott vagyok, hogy a PvE rész az nálam a world explorationnél kifújt, mivel majd az fog adni egy elégedettség “na, ezt is elértem. mekkora király vagyok. 100% a felfedezettség” és kész. az insták és a “rewardjuk” egy baromi nagy csalódás volt.

    természetesen értem a filozófiát, hogy ne lehessen jobb gearje annak, akinek több szabadideje van/nincs családja/nincs élete, de azért az embernek egy bizonyos kor fölött nem feltétlen öröm a gép előtt tölteni órákat instázva, h aztán barbizhasson a vendor előtt. komolyan. nincs motiváló hatás. nem tehetem jobbá és jobbá a karakteremet az instázással csak “divatosabbá”.

    természetesen ha bárki valami hibát talál a tapasztalataimban, kérem írja meg, mert tényleg szeretném szeretni ezt a játékot. jobban, mint egy alkalmi időkitöltő űrnek.

    a pvp-vel durván ugyan ez a helyzet. arra nem térek ki, hogy az egész pvp másról se szól, mint xy hely elfoglalásáról és megtartásáról(sPvP helyfoglalás és tartás, tournament szintén, w3 pedig gyakorlatilag szintén). tetszik-tetszik, de lehetne kombináltabb, lehetne 1 fasza CTF, vagy egy bázisfoglalás-CTF kombináció vagy egy bázisfoglalás-ctf-ostrom kombó. akármi.
    lehetne erődbevétel is (egyik csapat véd, másik támad és ha bevéded nyertél, beveszed nyertél felállás).

    szóval a lehetőségek nekem kicsit monotonak(attól eltekintve, hogy 1 örökkévalóság Gunnar’s Hold szerveren w3-ra bekerülni, de ez emészthető)

    visszakanyarodva a pve problémához: mit tudok elérni a pvp-vel? nem látok vendoroknál marha jó stattal rendelkező itemeket, se semmi olyan motiváló dolgot elém rakva, amire azt mondom: az annya úristenit! nekem ez kell, ezt meg fogom szerezni, ez jó!

    szintén látom a mostani filozófia mögött azt, hogy azáltal hogy nem kell honour pontokat gyűjteni 1-1 itemhez meg hasonlók azzal úgymond nem teszik “nyűggé” a pvp-t, mert megvan az itemed és kész, de lássuk be: ha nincs cél, nincs motiváció, nincs érdeklődés.

    nekem jelenleg ez a 3 hiányzik a szabadidőben ahhoz, hogy a gw2-vel játsszak és ne gitározzak, stúdiózzak, akármit csináljak.

    lehet mondani, hogy a wow gyermeke vagyok és el kell tudnom tőle szakadni, de igazából évek óta el vagyok szakadva tőle és a gw2 nem alternatíva. tényleg csak mellé való, de “főállású játéknak kevés. számomra.”

    • 2012. október 12. - 10:41

      A dungeon tokenekért kiváltható exotic armorokat is nézd meg a második tabon, mert azoknak vendoronként egyedi a kinézete, meg a statok is jobbak, mivel exotic 80-as mind! Sokaknak elkerüli a figyelmét hogy nem csak az első fülön van armor a vendoroknál. Szerintem te sem vetted észre.

      A PvP közeli jövőjével kapcsolatban ezt a fordítást ajánlom figyelmedbe:
      http://gw2.variance.hu/2012/10/09/strukturalt-pvp-a-jeghegy/

      Eredeti itt: https://www.guildwars2.com/en/news/structured-pvp-iceberg/

      Arról hogy milyen content patch-ek lesznek még, rövidesen biztos megtudhatunk többet is. Novemberre is bejelentettek már valamit, amiről előre szóltak hogy addig titokban tartják.

    • Donjohnson
      2012. október 12. - 10:44

      A különböző dungeonok különböző armort és fegyvereket adnak. Javaslom ezt az oldalt áttekintésre: http://www.gw2armor.com/

      Mindemellett egy típusú armor setből és fegyverből van több különböző stattal rendelkező is. Van amelyik glass cannon buildhez jó, van amelyik heal-supportra, illetve ott vannak az egyedi rúnák is, amiket nem kapsz meg TP-ben.

    • 2012. október 12. - 12:42

      Igen, igen, elfelejtetted megnézni az Exotic armor tabot. Az a másik alatt van. Érdemes megnézni, bár az áraktól lehet szívbajos leszel :D

    • 2012. október 12. - 12:44

      Nem tudom, én csak simán játszom, mert élvezetes elütni vele az időt. Instába sem a tokenekért megyek, max a kinézet miatt fogok onnan cuccokat venni. Hozzáteszem, a WoW-val sem a lootért játszottam, mégis elvoltam 5 évig. A loot csak egy eszköz, hogy szinten legyen a karaktered és tudj csatlakzoni a bandához amikor mennek valahova. Ami a pvp-t illeti, ott hatványozottabban érvényes a dolog: egy FPS-sel pl. miért játszanak éveket az emberek? Nehogy már az motiváljon a pvp-ben hogy milyen cuccokat kapsz érte… Szerintem továbbra is a fejekben van a probléma, mert az MMO sokaknak azt jelenti, hogy napi x órában erőből kell vele játszani, mintha dolgoznál…

  1. No trackbacks yet.

Itt és most várjuk a hozzászólásod!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: