Advertisements
Kezdőoldal > Egyéb > A játékról, Myrrdhinnesen

A játékról, Myrrdhinnesen

Miután elolvastam Boda cikkjét és alatta a kommenteket, önkéntelenül is írhatnékom támadt. :)

Én alapvetően hiszek abban, hogy mindenki leírhatja a véleményét (persze kulturált keretek között), ami sokszor nem feltétlenül egyezik az enyémmel. Ezt el is fogadom és ezzel nincs is semmi probléma, ám az alatt a cikk alatt elég durva támadások irányultak kedves kollégám ellen. Tény, hogy én sem értek vele egyet sok dologban, de tisztelem annyira a véleményét, hogy nem szólom le emiatt. Egyszerűen fogadjátok el, hogy ő ilyennek találja a játékot, és ha ti nem így látjátok, nektek is adott a lehetőség, hogy leírhassátok, amit gondoltok róla.

Eme cikkben én fogom elregélni gondolataimat és tapasztalataimat a játékkal és a közösséggel kapcsolatban. Kérlek titeket, ha valamiben nem egyezik a véleményünk, ne harapjátok le a fejem azonnal. Kulturáltan és okos érvekkel is meg lehet vitatni egy témát, nem csak ártó szándékú beszólásokkal.

Előre megnyugtatok mindenkit, hogy nem cikk koppintás lesz és nem is az ellentéte a másiknak, egyszerűen csak egy Myrres véleménynyilvánítás. ;) Remélem szerettek hosszú cikket olvasni. [pirul]

Kezdjünk is bele!

Előszó

Utoljára a harmadik és egyben utolsó béta hétvége után öntöttem szavakba kritikus hangvételű véleményemet a játékról. Sajnos a rövid memóriám miatt, már nem emlékszem, hogy miket írtam, de úgy rémlik, alapból nagyon pozitív élményeket nyújtott a játék akkoriban.

Azóta már túl vagyunk a megjelenésen, sőt még egy végtelennek tűnő hónap is eltelt. Alapjába véve, most is vígan elvagyok a játékban (már amikor akad rá időm, hogy felmenjek) és valahogy mindig találok valamit, amit csinálhatok, és még mindig vannak olyan elemei, amikhez hozzá sem nyúltam. Most mondhatnátok, hogy casual stílusban játszok vagy, hogy alig vagyok fent, ám ez nem fedné a valóságot. Úgy érzem, hogy akinek tényleg tetszik a játék és tényleg élvezi, amit csinál, egész biztosan találhat magának valamit, ami megfogja és amiben kedvét lelheti.

Én nem mennék bele jóslásokba, hogy kinek meddig lesz elég, mivel mindannyian mások vagyunk, ám szeretném felhívni valamire a figyelmet, valamire, amit sokan elfelejtenek, vagy csak nincsenek tisztában vele: Ez a játék még nincs kész.

Tudom, hogy folyton azt mondogatták, hogy „when it’s ready”, ám bármennyire is engedékenyek voltak velünk az NCSoftos arcok, mégis csak egy bevételi forrásról beszélünk, amit nem halogathattak későbbre. Sok dolog van, amit még most is javítanak, vagy éppen most fejlesztenek. Érdemes lesz majd megnézni azt, hogy néhány hónap múlva milyen lesz majd a játék, mivel remélhetőleg addigra azok a tartalmak/funkciók is be fognak kerülni, amiket már korábban terveztek. Azt sem szabad elfelejteni, hogy ez az MMO most indult, ezért vannak benne kiforratlan dolgok, esetleg olyanok, amiken változtatni kell majd. Ezt az ArenaNet is jól tudja és bizonyára tenni is fognak majd a színvonal javulásának érdekében. Ezzel csak arra szeretnék utalni, hogy minden kezdet nehéz, ám egy folyamatosan alakuló és fejlődő játékról van szó. Adjunk egy kis időt a fejlesztőknek és várjuk meg, hogy milyen irányba szeretnék elmozdítani az alkotásukat.

 E rövidke bevezető után nézzük meg a játék különböző területeit (mert hát, úgy átláthatóbb a kritika, na meg amúgy is így megszokott. ;])

 PVE és Personal Story

 Én alapvetően egy olyan játékosnak tartottam eddig magam, aki szereti a PVE tartalmakat és imádja történetet, de még a sztorikkal kapcsolatos infó morzsákat is, ám emellett nagyon sokat PVPzek is.

A béta tesztek alatt ez így is volt, ám amióta megjelent a játék, szinte csak a PVE tartalommal foglalkoztam. Az utóbbi 1-1,5 hétben kezdtem el sPvP-zni, amin még én magam is ledöbbentem. A legjobban a személyes sztori varázsa ragadott magával és sokszor azért habzsoltam a szinteket, hogy minél többet megtudhassak a karakterem, vagy épp a világ történetéről. Valószínűleg erre is mondhatjuk, hogy szubjektív lehet, de személy szerint, nekem nagyon tetszik a Guild Wars 2 története. A bétákon nem véletlenül kérdezték, hogy elégedettek vagyunk-e a történettel, szórakoztató-e, mi a véleményünk a karakterekről? Én úgy érzem, hogy elégedett vagyok azzal a munkával, amit végeztek. Külön tetszik az, hogy a sztoriban sokszor lelhetünk fel komikus részeket, ám az is előfordul, hogy szívszorító jelenettel kell szembenéznünk. Már abból is érezhető, hogy jól mesélik el a történet, hogy sokszor hat az érzelmekre. Ha valaki könnyen tud azonosulni a karakterével, akkor át tudja érezni a helyzetek súlyosságát és ugyanolyan nehezen hoz meg néha döntéseket, mintha az egyik valós életbeli barátunk életét befolyásolná.

Persze, nem mondom azt, hogy tökéletes, mivel sok helyen azonos történet szálakkal találkozhatunk, bármelyik fajból is származik a karakterünk, de még így is több mondanivalót látunk, mit ahogy azt más MMOkban megszokhattuk. Arról nem is beszélve, hogy a sztorik valamilyen módon még keresztezik is egymást. Jó példa erre, hogy Sylvari leányommal még valamikor Orr kezdeti küldetései közben, találkoztam egy asura tudóssal, aki nagy felfedezést tett. Én már csak az eredményét láttam annak, amire rájött, ám amikor asura karakterem sztoriját vittem, akkor meglepetten tapasztaltam, hogy végigkövetjük annak a tudósnak az útját, ahogy bebizonyítja, hogy igaza van.

Na de elég a személyes sztoriból, és térjünk rá a fejlődés magjára. Erre csak azt tudom mondani, hogy vannak negatívumok, amiken lehetne még csiszolni és vannak pozitívumok is. Negatív az, ahogy már sokan mások is mondták, hogy van, ahol szinte állandóan mennek eventek, amiket farmolni lehet, néhol viszont még egy searinges kristály is előbb zuhanna a földre, minthogy event kezdődjön. Ezen még lehetne csiszolni és remélhetőleg fognak is. Ami a másik rossz az a szív rendszer. Egyetértek azokkal, akik szerint ez kihagyható lett volna a játékból. Igazából csak eltereli a játékosok figyelmét és önkéntelenül is azokra mennek rá, mivel azt hangsúlyozza ki a térkép. Értem én, hogy sokaknak a felfedezés és a céltalan bolyongás nem jön be, de ennyire azért nem kellett volna hangsúlyt fektetni a szívekbe.

 Na de, ha már ez eventek szóba kerültek, beszéljünk egy kicsit ezekről is. Nem értek egyet azzal az állítással, hogy minden event ugyanolyan és hogy mindegyik unalmas. Számtalan szórakoztató és jópofa eventtel találkoztam, amiket szívesen megcsinálnék akár újra is. Néhány példát is mondok erre. Volt egy olyan event a charr területeken, ahol átváltoztatott egy npc tehénné és a többi bocinak meg kellett tanítani, hogy hogyan védhetik meg magukat. Miután ez megvolt még egy vicces karám versenyen is részt vettem. Vagy legyen más. Volt olyan is, hogy kisgyerekek a Destiny’s edge szereplőit játszották el és kérdésekre kellett válaszolni a csapat tagjaival kapcsolatban.

Ezeken kívül még írhatnék átváltozós eventeket vagy lopakodósakat, a lényeg az, hogy igyekeztek sok jópofa ötletet belevinni ebbe a rendszerbe is, és ha még igazán vicces dolgokat szeretnénk látni, illetve hallani, akkor figyeljünk oda az npck beszélgetésére és tetteire, mikor vége egy eventnek. Sokat mosolyogtam ilyen párbeszédeken. Én úgy érzem, hogy a legnagyobb baj az, hogy már belénk van nevelve, hogy hogyan kellene fejlődnünk és küldetéseznünk, illetve hogy mit kell csinálnunk, ha már elértük a maximális szintet, ám a GW2 máshogy közelítette meg ezt a jól bevált mechanizmust és nem ártana beletanulnunk abba, hogy élvezzük a játékot.

 Persze, még itt a PVE témánál írhatnék a felfedezés öröméről (szerintem élvezetes csak úgy rálelni dolgokra), a jumping puzzle-kről (amik néha nagyon frusztrálóak, ha nem megy, de ha sikerül akkor nagy az öröm), a gyönyörű tájról, a dinamikus világról (nem, nem az eventek, hanem például az, hogy egy farkas csorda elindul portyázni és nekimennek egy őznek) és a remekül felépített kultúrákról és lényekről, ám ha ezekről részletesen írnék, valószínűleg senki nem olvasná végig a cikkem (sajnos, így is kérdéses lesz :( ).

 Dungeonok

 Mikor ezt a cikket írom, még nem jártam végig az összes dungeont, szóval átfogó véleményt nem tudok alkotni róluk. Jelenleg az első négy dungeont teljesítettem, úgy hogy sztori szerinti sorrendben haladtam. Ezek alapján kicsit vegyes érzelmeket váltottak ki belőlem az itteni insták. Egyrészről nagyon tetszik az, hogy a Destiny’s Edge tagjai állnak a sztori középpontjában, ugyanakkor mégis kapunk mindegyik helyen valami pluszt. Mint a cikk elején is írtam, én imádom a Lore-t és az a tény, hogy a legendás csapat újraegyesülésének részese lehetek, már örömmel tölt el. Ennek ellenére, kicsit aggódok is a sztori miatt.

Négy dungeont már letudtam a nyolcból, ám a D.E. tagjai még mindig civakodnak egymással. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy hogyan sikerül majd a maradék insták alatt elsimítani nézeteltéréseiket. (Plíííz ne spoilerezzetek a kommentekben O.O). Persze, nem csak a sztori az egyetlen oka amiért dungeonokba jár az ember.

Nos, a többi téren eléggé lapos munkát végeztek a fejlesztők. Vegyük például a jutalmakat. Ha valaki teljesíti az egyik helyet sztori módban, akkor kap némi pénzt (ami kb. fedezi a javítási költségeket és az oda utat) és kap egy sapkát, ami minden alkalommal ugyan olyan. Yay! Ha valaki arra számít, hogy majd a bossokból vagy a treshből eső loot kárpótolni fog ezért, hát annak kb. akkora csalódásban lesz része, mint amikor a kisgyerekeknek megmondják, hogy nincs mikulás (bocsi a spoilerért :().

Ezenkívül néha hiányzik a dedikált tank és a dedikált gyógyító szerep, ám ez a csapattól is nagyban függ. Ami még probléma, az a trash és a bossok nehézségének az egyensúlya.

Még talán azt említeném meg, hogy olykor a story nehezebb, mint az explorable mode, aminek inkább kellene kihívást jelentőbbnek lennie.

Ha már szóba jött az exp. mód, akkor ejtek néhány szót erről is. Ez a része a játéknak nem szól másról, mind a grindról. Ha valaki szeretné összeszedni az adott dungeon szettjét, vagy csak ajándékot szeretne bezsebelni a legendary fegyverének készítéséhez, akkor újra és újra végig kell járni ennek a módnak az útvonalait. Persze, ez nem kötelező és pont itt jön a lényeg. Aki ezt élvezi, vagy szeretne valamiért megküzdeni, az csinálja, akit viszont nem érdekel, annak nem kell 1x sem végigmennie a három útvonalon. Aki azért panaszkodik, mert sokat kell szenvedni egy nyavajás kinézet miatt, az szépen gondolkozzon el azon, hogy az élet sem egy habos torta, ott is küzdeni kell mindenért.

Ennek ellenére, jól lehet szórakozni egy-egy menet közben, legyen szó akár sztori, akár explorable mód közben, főleg ha jó csapathoz csatlakozunk. Ajánlom mindenkinek, hogy legalább egyszer próbálja ki a GW2-es instázást. :)

Guild/Közösségi élet

 Azt kell, hogy mondjam, ezen a téren nagyon sokat kell még fejlődnie a GW-nek. Egyrészről a guild rendszer még nagyon gyerekcipőben jár (nem könnyű managelni!), másrészről a játék sokszor szükségtelenné teszi a kommunikációt. Ha csak eventezgetsz vagy épp szíveket csinálsz, rengetegszer van olyan, hogy annyiból áll a chat, hogy „Thanks”, „ty”, „np”. Azért van ez, mert nem is kell más. Egyedül is jól el lehet lenni, de ha vannak melletted, kb. akkor is egyedül vagy. Miért? Mert megtámadsz valamit, a másik játékos segít megölni, aztán mentek tovább valamerre.

Ahol elkezdődhet a közösség építés, az a guild. De az, hogy egyszerre 5 guild tagja lehetsz és csak egyet reprezentálhatsz egy időben, inkább szétbomlasztja az embereket. Eddig úgy láttam, hogy a dungeonok és a tournamentek (na és persze a WvW) azok, melyek összekovácsolnak egy csapatot.

Talán ha bekerülnek a Guild Hallok és a beígért mini játékok, javulni fog a helyzet, legalábbis remélem.

 PvP

 Mint mondtam, sokáig a PvE tartalomra koncentráltam Tyriában eltöltött óráimban a játék megjelenése után, ám hamar felfedeztem a Structured PvP nyújtotta élvezetek csodáját. Számomra tökéletes ez a fajta mérkőzési forma, mivel nem szeretem a hatalmas tömeget és örülök, ha az én egyéni tevékenységeim is nagyban elősegítik a győzelmet. Ezenkívül még két nagy pozitívumot is fel tudok sorolni, ami miatt imádom ezt a fajta versengést.

Az első az irányítás. Ez is van, akinek tetszik, másoknak nem. Számomra nagyon élvezetes a dinamikus harc rendszer, a mozgékonyság, az hogy érezni lehet, ahogy egy lövedéked célba talál. Ha ez még nem lenne elég, még ott van a dodge (kitérés) is, ami egy újabb fajta dinamikát ad a csatába. Sokan azzal jönnek, hogy a GW1-es PvP sokkal jobb volt számukra. Én ezt tisztelem is, mivel biztosan megvolt a hangulata és jól érezték magukat. Én is így vagyok a Lineage 2-es harcokkal. Visszagondolva annyira nem volt nagy szám a harcrendszere, de nagyon élveztem. Azonban az tagadhatatlan tény, hogy mechanizmusait tekintve, nagyon eltalálták ezt a combat rendszert.

Arról, hogy unbalancolt lenne a PvP, nekem az a véleményem, hogy nem igazán. Persze, van még mit finomítani rajta és fognak is. Valószínűleg nemrég állhattak neki a megjelenés utáni egyensúlyteremtésnek, ám úgy érzem, hogy nagyon jó úton haladnak.

 Ha valaki nem jól játszik, vagy gyorsan meghal, ne egyből a játékban keresse a hibát. Próbáljon ki más build összeállításokat, más fegyvereket, más stratégiákat. Sokat változhat a játékélmény, ha egy kicsit ötletelünk fölötte. Gondolom, nagyon sokan úgy játszanak, hogy hagyják az alap trait és fegyver beállításokat, vagy ragaszkodnak egy buildhez. Ne tegyétek!

Kísérletezzetek, fejlődjetek és meglátjátok, jobban fog menni. Ami még hátráltató tényező, az egy bug. Nem tudom, hogy másnál is előfordul-e, de én bármikor elmegyek a Mistsbe, a játék nullázza a beállított major traitjeimet, azokat, ahol választani lehet több lehetőség közül. Nekem sajnos mindig be kell állítani őket, mielőtt elkezdenék PvPzni. Ezt nézzétek meg, mert nagyon sokat számíthat a harc közben.

A másik jó dolog, amiről szónokolni fogok, az a jutalom rendszer. Nem, nem az, hogy ládákat kapsz amiben random dolgok vannak, azt egy kicsit gagyinak tartom. Arról a rendszerről beszélek, amit a harc közben és természetesen végén tapasztalhatunk. A játék jutalmazza azokat a játékosokat, akik jól játszanak. Ha te ölted meg a legtöbb embert: Top Player in kills, ha te foglaltad a legtöbb bázist: Top Player in capture és még folytathatnám tovább. Ha aktívan tevékenykedsz a játékban és csinálod, amit kell, akkor folyamatosan kapni fogod a gloryt és a végén ezekkel az extra elismerésekkel még kapsz egy kis borravalót is. Arról nem is beszélve, ha a te csapatod nyer, akkor szintén kapsz bónuszt. Itt tényleg az kap elismerést, aki le is tesz valamit az asztalra és ez nagyon korrekt és szimpatikus rendszer.

Sokakban már felvetődött a kérdés, hogy miért is kéne sPvPzni, ha nem kapunk jobb geart. Aki igazán szeret PvPzni, annak erre egyértelmű lenne a válasz: Azért mert harcolhatsz másokkal és jól szórakozol. Akik amiatt sírnak, hogy nem szerezhetnek jobb cuccot, nincs motiváció, azok sajnos nem a harc miatt játszanak, hanem csak villogni szeretnének azzal, hogy ők mennyire királyok. Azoknak a Tournament rendszer csillapíthatja kielégülési vágyukat, ha tényleg olyan tehetségesek, mint azt mondják. Ha még ez sem megfelelő, akkor azt kell mondanom, hogy ez a játék nem nekik való, amivel persze nincs semmi probléma, mivel rengeteg más MMO érhető már el és mindenki találja meg azt, amelyik a legkedvesebb számára.

Amin úgy érzem, hogy lehetne változtatni az sPvPvel kapcsolatban, az természetesen a külső szemlélő mód (spectator mode) megjelenése, melyre már kaptunk ígéretet is, hogy be fog kerülni, illetve új játékmódok berakására is. Oké, hogy ez egyszerű és mindenki megérti, de úgy érzem, hogy azok, akik szeretik az ilyen fajta PvP-t, bőven elboldogulnának például egy Capture the Flaggel. Jó lenne, ha újabb térképekkel és módokkal lepnének meg minket és biztosítanák a harcterek változatosságát.

 A WvW-ről nem kívánok hosszas elmélkedésbe bonyolódni, mivel aki szereti az ilyesfajta harcot, az úgy is kedvelni fogja, aki nincs oda érte, az nem fog vele játszani. Annyit mondanék esetleg, hogy nem véletlen, hogy ott nincs egyensúly, mivel ezt direkt úgy tervezték. Ezen nem is fognak változtatni. Akinek pedig nem bírja a gépe, az ne a játékot hibáztassa, hanem fejlessze a vasat. Nem egy olyan videót /streamet láttam, ahol a készítőnek tökéletesen ment a harc, úgy hogy közben a gépe még a rögzítéssel is el volt foglalva. Egy fraps vagy egy stream eléggé le tudja terhelni a számítógépet, nála mégis szaggatásmentesen ment. Én tudom, hogy ha nagyon nagy tömegben vagyok, azt már nem bírja a gépem és belassul, ergo nem megyek olyan nagy tömegbe, hanem hátrébb állok, vagy kisebb csapatokhoz csatlakozom és nem a játékot hibáztatom, hogy „fúj… rossz az optimalizálás”.

Egyébként, a guildünk elkezdett nyitni a szervezettebb WvWzés felé, akinek van kedve hozzá, nyugodtan csatlakozzon hozzánk egy-egy ilyen eseményen.

 Ami még eszembe jut

Elsőként a crafting rendszerről fogalmazódtak meg bennem gondolatok. Régen láttam már játékban ennyire jól megalkotott crafting rendszert. Nagyon jó ötletek vannak benne és azoknak, akik szeretnek alkotni, remek lehetőségeket biztosít, azonban sajnos nem éri meg mindenkinek felhúzni a crafting szakmát a végsőkig. Miért? Sokszor csak ráfizetéssel lehet megalkotni mesterműveket, amik nem igazán hoznak vissza bevételt, mert a TP-n kb. semminek nincs értéke. Az elég fura, hogy a craftoláshoz használt hozzávalók sokkal drágábbak, mint a végtermék. Annak éri meg felhúzni a szakmát, aki csak magának szeretne gyártani, vagy esetleg barátainak, guild társainak. A másik dolog, ami nagyon elszomorít a craftolásban, az a maxos crafting. Ebben a játékban nem a felszerelés statisztikája a legfontosabb elem, hanem a kinézete. Ha már ez így van, elvárnám, hogy a maxos crafting felszerelések jól nézzenek ki. Ezzel ellentétben, pl. amikor a tudomásomra jutott, hogy a Huntsmanek nagyi szőtte, “máttyóhímzéses” pisztolyokat gyárthatnak exotic fegyverek gyanánt, még a gondolatba is beleborzadtam. Megnéztem, hogy az armorok jobbak-e. Jelentem, nem. Jó, tudom ez is ízlés kérdése, ám szerintem nagyon kevés embernek fognak tetszeni ezek a szettek. Legalább ebbe fektethettek volna energiát, ha már villognak a nagy művészeikkel.

 Az end game koncepcióról nem vagyok hajlandó még egy elemzést írni. Mindenki döntse el, hogy mi az, amit élvez csinálni és azért logoljon be. Van, aki már azt is imádja, hogy bámulhatja a szexy karakterét, szóval, aki élvezi a játékot, az játsszon, aki nem, az jöjjön vissza az updatekre és a közösség miatt feltétlenül (alakulgat :) ).

Végezetül…

 Mint láthatjuk, nem egy WoWkiller, tökéletes messiás, Jézus eljövetelről van szó. Ez is egy MMO lett, ami az időnkért versenyez a többi vetélytársával egyetemben. Tartalmaz újításokat és új ötleteket, ám a régi fűszerezést követi a nagyi receptje alapján. Lehet szeretni, nem szeretni, megunni, újra elővenni, hardcorekodni, casualkodni, ám azt bátran tudom mondani, hogy több tartalmat kapunk, mint amennyi a legtöbb mostanában kiadott játékban van (éljen a DLC korszak -,-), és ennyi pénzért, havidíj nélkül ér annyi, mint bármely másik termék a piacon.

Én személy szerint, élvezem és szeretem a játékot és még remélhetőleg sokáig részese leszek Tyria világának.

Advertisements
Kategóriák:Egyéb
  1. bodaster
    2012. október 7. - 15:47

    Well said, sir, well said.

  2. bodaster
    2012. október 7. - 15:55

    Még egy dolog, amit nem elmulasztottam a hidden puzzle-k. Az nagyon jól eltalát exploration content, valószínűleg az egyik legjobb.

  3. bodaster
    2012. október 7. - 15:57

    El kell ismernem, hogy az evenek között tényleg akadtak aranyosak, pláne ha az ember megnézte a hozzájuk kapcsolódó előzmény, átkötő vagy befejező dialógusokat. Nem volt ilyen mindegyiknél, de ahol volt, ott valóban emelt a színvonalon. Sajnos az én reviewmban ez nem igazán jutott eszembe, pedig valóban árnyalja a képet.

    Az sPvPs rész különösen tanulságos volt, mivel nem sokat tudok erről a területről.

  4. Shaquiry
    2012. október 7. - 16:00

    Jó cikk, Myrr! ^^

    Még egyszer felajánlom, ha valakinek esetleg Agresszió és Feszültségkezelési problémái vannak, kérem szóljon ,és beutalom egy gumiszobába. Köszi. :D

    • myrrdhinn
      2012. október 7. - 16:14

      Köszönöm! :))
      Jó a korrektúrázóm ;)
      Amúgy én kérek egy beutalót! ^^ (pattog: boing-boing)

      • Shaquiry
        2012. október 7. - 18:33

        Jó bizony.;)

    • MaDFoX
      2012. október 7. - 18:16

      Csak nem kollega? :D
      BTW nincs is jobb mint egy békés, csendes nyugodt, sötét gumiszoba egy kis seduxen-diazepan kombóval pár órára… :D Én is kérnék egy menetet…

      • szajhavész
        2012. október 7. - 21:22

        Kezdők vagytok még. Majd ha a kodeint toljátok! :)

  5. BGyulaHUN
    2012. október 7. - 16:00

    Hello!

    Én annyiban vitatnám csak a cikket,hogy amit a pvpnél leírtál,hogy ha nem megy próbáljunk ki más fegyvereket,buildeket satöbbi. Ne a játékot hibáztassuk,

    De mi van akkor ha az én karakterem egy hatalmas kétkezes kardot viselő harcos,ám de sajnos nem boldogulok vele pvpben,ezért mondjuk kezembe veszek két fejszét amivel már megy a cséplés aratok is. De végső soron nem a kétkezes kardot lengető Conan-t alakítom akit szerettem volna,mert rá vagyok kényszerítve a fejszékre ha sikert akarok. Ez bizony a játék hibája.

    A kaszt és a fegyverek csak példaként szolgálnak,nem az a lényege annak amit írtam!

    • myrrdhinn
      2012. október 7. - 16:05

      Sajnos nem lehet mindenki igényeinek megfelelő képességeket alkotni. Mindenkinek mások az elképzelései és nehéz ezeknek megfelelni. A PvP a harcról szól és arról, hogy túléld. Ha RPGzni akarsz, akkor arra ott a PVE :) Sőt, biztos sokan vannak akik még RP-znének is veled, ha ezt szeretnéd :D

      • BGyulaHUN
        2012. október 7. - 16:08

        Jogos,ott a pont.
        Végül is ha Conan élni akar,felhasználja a fejszét is,lemondva kardjáról,ideiglenesen! :)

    • szajhavész
      2012. október 7. - 17:31

      Nem biztos ám hogy Conan warrior. Lehet hogy guardian, sőt még ranger is lehet.

      • BGyulaHUN
        2012. október 7. - 20:59

        És te nevezted magad felnőttnek egy másik fórumban? Trollkodsz itt.

      • 2012. október 7. - 21:47

        Conan tolvaj volt :)

      • myrrdhinn
        2012. október 7. - 21:59

        Conan egy gyilkológép volt, aki még a kisujjával is kibelezne, szóval pszt! :)

    • MaDFoX
      2012. október 7. - 18:07

      Nekem az a fixa ideám, hogy a támadó zombisereget egy pár evőpálcikával verem vissza… De akárhogy is nézem egy pár géppisztoly hatékonyabb. De ha egyszer én az evőpálcikás hős vagyok…. akkor most a világ rákényszerít másra?!… :C

      • BGyulaHUN
        2012. október 7. - 21:02

        Látom megvan a lényege annak amit mondtam.
        Láttál a játékban evőpálcikát fegyvernek,vagy gépfegyvert?
        Vagy ennyire gyík vagy ember?
        A lényeg az lett volna,ha nekem a kard a kedvenc fegyverem,akkor miért kényszerít a játék fejszére,mikor az lett ígérve,hogy minden build meg játékstílus hatékony lesz. De még is csak van amelyik erősebb mint a másik.

      • Whisper
        2012. október 7. - 21:24

        MadFoX.

        Jó de érted, ha Te csinálsz egy Autót mint gyártó mondjuk BMW-t 20k misiért aminek alap felszereltsége a mostani technikákkal a első szélvédő . De te kihagyod és Én ezt szóvá teszem mivel 200km/h-nál kifújja a fejemet akkor Te azt mondod ,hogy ez ilyen világ és hordjak bukósísasok? Mert a gyár rákényszerít?

        Szóval tudtommal ez egy olyan világ ahol bármi lehetsz csak éppen pá ember nem ami akar lenni. Mármint sok dolognak nincs létjogosultsága sok területen. Továbbá pl.: ami sok embernek nem szimpatikus ,hogy 2 kezes baltával csak fát lehet vágni ebben a világban de fegyver nem lehet. Szóval 50 fejlesztőből 49-et ráraktak a változó élő világra ,de 1 embernél nem tudtak többet a fegyverrendszer kidolgozottságra ráállítani. mint pl. a ranger nem használhat puskát ,de a warrior igen. Szóval a szigony meg minden érdekes dolog benne van ,de alapvető dolgokba meg káosz van!

        Mielőtt rávágja valaki ,hogy nem kell evvel játszani ,ha nem tetszik. Arra meg az a válaszom,hogy tetszik a játék játszok vele,de a fórumok arra valóak ,hogy elmondhasd véleményed és mások érvekkel megpróbálják lereagálni.

      • MaDFoX
        2012. október 7. - 21:48

        Értem a problémád, kétkezes baltát szeretnél.
        De gondold végig mivel is jár ez:
        -kitalálni a skilljeit
        -balanceolni a többi skillel
        -pariba hozni a másik fegyverek skilljeivel – mellé betehető fegyverekkel és combok és védelmek terén is
        -meghatározni milyen fajok használhatják, kompenzálni a nem használó fajokat más fegyverrel
        -megcsinálni a pártíz modelt és textúrát már nem is kunszt.

        És akkor jönne valaki, aki pl nyílpuskát szeretne, egy harmadik aki valami mást…
        Így is rengeteg fegyver van rengeteg skill kombináció. Gondolom a ranger ezért nem használhat puskát mert már jócskán van kétkezes fegyvere…

      • myrrdhinn
        2012. október 7. - 21:55

        Nem azért nincs bent sok fegyver, mert nem tudták volna betenni. Ez teljesen szándékos. Hagyni szeretnének új fegyvereket a kiegészítőkre is, ami szerintem jó ötlet :) Így is van épp elég választék, nem kell egyszerre annyi minden. :)

      • Darkezreal
        2012. október 7. - 23:59

        Amúgy egyik lefordított interjúban mondták hogy semmi képen se hadják ki majd új fegyverek betételét itt példálóztak két kezes fejszével, sőt aszem poénkodtak is vele hogy warior két kezes fejsze nélkül nem az igazi:) jah és ha hozzászolok nagyon jó cikk ez:) bodasteré is tetszett:) mint kritika és rózsaszín köd eloszlató, de már egyszer csalódtam aionál megvettem, és nem tetszet igazán ott mikor megmutatták a trailerjeiket és hogy szabad világ stb… és akkor várd ki 43 patch na akkor és ott megfogadtam hogy megint idiota mmo nem veszek ami csak lenyúlja pénzem hónapról hónapra, de most gw 2 megtaláltam nem érzem azt mint az aionál igen vannak hibák benne vannak hiányosságok, de több mint 11 éves kórom óta játszottam wow tört szerón:d(már nem ) még emlékszem arra hogy olyan bugok voltak:d hogy druida moonkinformot még nem tudták meg csinálni meg hasonlok :d stb lényeg az hogy megtanultam várni:d javításokra 1 hónap az még semmi 6 hónap után ha semmi sem változik érdemlegesen na akkor van gáz:) 4 karim van:d 1 magamnak:D 1 barátnőmel egy haverral egy pedig:D wvwvw ranger mert kíváncsi vagyok rá:D még legnagyobb karim 40 és minden percét élvezem játéknak craftingtól kezdve eventekig pvp még annyira nem néztem annyira játszottam 5 meccset és utána más dolom volt, de elvoltam vele és veszteni sem volt olyan rosz :D mert nem a volt mint wowba hogy kimentem low gearbe 2 perc meghaltam mert bubi pala 7000 nyomot minden spelljével secenként mert rajta volt über brutal set. wvwvw egyre jobban élvezem:D most gyűjtök barátnőm jobb laptopjára hogy ő is tudjon wvwvw ni:D lényeg ez egy nagyon jó mmo rpg eddig jól nyitott ha fejlesztők ugyan így haladnak és csiszolják dolgokat akkor nem lesz semmi gond aki meg rinyál az menjen kung fu pandázni ajánlom nekik aki vágynak arra hogy versengjenek lelőhelyekért nagyobb gearért és azért hogy kapjanak fröcsögö szájú guild master aki ordítozik velük mert nem teljesítetek napi 12 óra játékot hogy megszerezzék nem tudom hányadik t16 setet amiben alig van különbség:)

    • Kovács Péter
      2012. október 8. - 05:27

      Én pro vagyok greatsword -del! :D

    • Inver
      2012. október 9. - 09:35

      Én ugy gondolom, hogy (a példánál maradva) a kétkezes kard az tuti, a két fejsze szintén. Csak mondjuk rosszkor vagy jó helyen, a rossz összeállítással. Nem véletlen, hogy állítgatni lehet folyamatosan a PvP-s beállításokat. És ezt is kiemelték régebbi cikkekben, hogy nem egy buildel fogod vinni a prímet. Készülj a különbözö helyzetekre! ;)

  6. Robi
    2012. október 7. - 16:02

    6 magos procival 8gb rammal és hd7950el ssd-n futtatva valószínüleg teljesen a gépem hibája h 15 fpsem van tömegben, gg

    • myrrdhinn
      2012. október 7. - 16:07

      Frissíts drivert, vagy telepítsd újra a windowst :)
      Én azt mondom, amit láttam és az a tapasztalatom, hogy rengetegen streamelnek és azoknál érdekes módon tökéletesen megy. Akkor most hogy is van ez?

      • Robi
        2012. október 7. - 16:09

        10 napos a windows, minden driver friss, catalyst 12.8+legfrissebb cap.

      • myrrdhinn
        2012. október 7. - 16:13

        I hev nó ájdia. Esetleg próbáld meg lejjebb venni a grafikát, vagy csak bizonyos dolgokat kikapcsolni, pl a csillogást, meg extra sallangokat. Talán még a Catalyst beállításoknál is bűvészkedhetsz, hátha valamitől jobb lesz.

    • MaDFoX
      2012. október 7. - 18:09

      ATI vas rosszur szerepel néha ebben a játékban… Nyeld le a békát…

      • Kovács Péter
        2012. október 8. - 05:30

        Nvidia GTX 460 (1GB), 4 GB ram, 3,1GHz proci: A legmaximumabb fps em kb 30…. De amúgy átlagosan 15 FPS -t tol a cucc :/

    • shiro70
      2012. október 8. - 11:45

      GTX460 soc, 8gig, i2500k, win7 64bit. Nekem is nagyon rossz volt egy darabig, de a hivatalos fórumon írt .net 4 client leinstallálása segített, azóta nincs problémám a legnagyobb tömegben sem, a nagyobb zergek is élvezhetőek.

    • 2012. október 8. - 22:18

      Még a szükségből visszapakolt 3870-esem is gyorsabb ennél, próba 12.3-as catalysttal?

  7. Fenrir
    2012. október 7. - 16:06

    Nos többnyire megegyezik a látásmódunk, bár szerintem az sPvP skinek gyűjtése igen is szórakoztató ,és én a harcon felül ezt a részét is élvezem. Szeretem ,hogy bővül a skin készletem, és eközben még a harcokban is ha jó vagyok jutalmaznak extra gloryval. ( Mondjuk ez a része neked is tetszik, szóval np )

    A TP ,és a crafting részénél éreztem azt ,hogy teljesen eltaláltad , ott javításra szorul a játék komolyan. Szerintem dolgoznak rajta, mert a TP nem maradhat ilyen formában, én pl radikálisan csökkenteném a tárgyak drop ratejét. ( Hogy értékesebbek legyenek, és ne lehessen a ” Mighty greatswordból” egy ember által berakva 2000 db)
    Valamint a crafting gear skinjei tényleg lehetnének jobbak.

    A cikk pro, kontra arányát tekintve tetszett. Én szerintem jobban is fedi a valóságot mint az előző, anélkül, hogy nagyon elrugaszkodna bármelyik oldal fele is.

    • myrrdhinn
      2012. október 7. - 16:10

      Köszönöm! :) Azt nem mondtam, hogy rossz a skinek gyűjtése, sőt még én is gyűjtögetem. Csak az nem tetszik, hogy randomra esnek és megint képbe jön az Anet kedvenc mondása: “Problémád van? A Mistyc Forge mindent megold! Yay!” :D

      • Fenrir
        2012. október 7. - 16:16

        Én itt nézem, hogy melyik pvp skinek mi a receptje:

        http://wiki.guildwars2.com/wiki/PvP_reward

        Így nem kicsit tudatosabban lehet gyűjteni. Ellenben az igen jó kinézetekhez arcane crystal, vagy arcane silver kell ami főleg tournament jutalom/ magasabb rankokból (kb Tiger körül már) skinekből eshet ha lebontod.

      • myrrdhinn
        2012. október 7. - 16:20

        Nááájsz! Ezzel elleszek majd egy ideig :D

  8. BGyulaHUN
    2012. október 7. - 16:17

    Robi :
    10 napos a windows, minden driver friss, catalyst 12.8+legfrissebb cap.

    Ott a 12.9 Beta. Nekem 5770-em van,de szemmel láthatólag dobott a dolgon.

  9. BGyulaHUN
    2012. október 7. - 16:19

    Robi :
    10 napos a windows, minden driver friss, catalyst 12.8+legfrissebb cap.

    Na ezt lehet kétszer fogja berakni,de….
    Catalyst 12.9 Beta. Nekem dobott a dolgon.

  10. Strayhand
    2012. október 7. - 16:19

    Én azt nem értem, hogyan vonják el a figyelmet a szivek? Ugyanis ezeket eventekkel is lehet tölteni. Egy idő után már kifejezetten eventeket kerestem egy-egy szív területén, mert voltak olyan feladatok, amiket kicsit unalmasnak éreztem (ez van, jobban szeretek harcolni, mint virágot locsolni:)). Volt olyan is, hogy nagyban csináltam az eventeket, mire felvillant, hogy betelt egy szív, amiről addig észre se vettem, hogy ott van.

    • myrrdhinn
      2012. október 7. - 16:22

      Persze, akkor nincs is gond. Akkor van gond, amikor szívek vannak és locsolgathatod a virágokat, viszont event egy szál sem. Itt az a lényeg, hogy nem mindig jó az arány. Lehetett volna több event is és sokkal kevesebb szív. (Bár még mindig tartom azt, hogy feleslegesek a szívek)

  11. Strayhand
    2012. október 7. - 16:30

    Ebben az arány dologban egyetértünk.

  12. panoz
    2012. október 7. - 16:43

    Francba, azt hittem gw2 fanatikusként ennél a cikknél csupa dícséretet látok és belőhetem magam a mámor heti adagjával mitől kényelmesen terülhetek el a fotelben átadva magamat a tökéletességnek.

    • Gomez
      2012. október 7. - 17:10

      :D

  13. 2012. október 7. - 17:18

    A szocializálódásról: én azért nem chatelek, mert nagyon lassan gépelek, és amíg beírok egy mondatot, a hátam mögött feltűnő kentaurok beletaposnak a földbe. Plusz, ha már elindítottam egy játékot, akkor játszani szeretnék, nem locsifecsizni. A teamspeak meg az asztali szerepjáték az más tészta, ott alig lehet lelőni, de a billentyűzet nem az én világom.

  14. MaDFoX
    2012. október 7. - 18:24

    Egyébként a szívek védelmében:
    Az embereknek szükségük van iránymutatásra (a CB-k tapasztalata). Sajnos a legtöbbjükből kiveszett az önállóság (nyíl mutassa merre menjek és milyen messze és ott mit csináljak…). Még így is mennyi nyávogást hall az ember hogy nem egyezik a szintem a térképpel, meg elértem a 80-at és most akkor merre? Pedig csak körül kellene nézni kicsit… Képzeld el ha nem lennének szintajánlásos szívek, csak anélküli poi-k… Akkor lenne csak sírás igazán, kb mint Orr-on (csak még sokkal több, mert ott legalább a szinttel nem kell foglalkozni)…
    Szóval azon túl, hogy leszúrsz egy táblát hogy lv6 balra lv8 jobbra, hogy kellett volna ezt a sírásözönt megakadályozni? Ez egy közérthető és élvezetes megoldás, amolyan szükséges rossz…

  15. 2012. október 7. - 19:48

    Kulturált kritika, ízléses stílus, kulturált kommentek. Köszi Myrr.

    • myrrdhinn
      2012. október 7. - 21:20

      Örülök, hogy tetszik :)

  16. Doxil
    2012. október 7. - 20:47

    Én néha úgy érzem szívesen mennék csak úgy felfedezgetni a világot, DE engem néha kifejezetten zavar, hogy sok helyen lépni sincs hely az agresszív moboktól, elfutni nem mindig lehet mert többet behúzol és kombatban lassabban mozogsz.
    A kedvenceim azok a szívek ahol 2 mob között rohangálok, mert mire az egyiket megöltem a másik már respawnolt, esélyem sincs egy barlang mélyébe beharcolnom magam (ha nem akarok 1 órát csak ezzel tölteni). Jobban megéri futni mint az őrült, majd a végén néhány aoe-val megpróbálni azt az 5 mobot megölni amik a végéig üldöztek.
    Azért nem értem miért ez a rövid respawn idő mert úgyis mindenki kapja a mobot aki ölte.
    Mindegy, én nagyrészt úgyis PvP-zek :)

    • Kovács Péter
      2012. október 8. - 05:34

      Igen, ez engem is idegel…

    • Kretusz
      2012. október 8. - 09:43

      ezek a dolgok egyértelműen csapatra vannak kitalálva. a jó bennük, hogy elég 2 ember is, közelharcos + távolsági és meg lehet ezeket csinálni. egyedül meg nem.

  17. Arallion
    2012. október 7. - 20:59

    “Nem tudom, hogy másnál is előfordul-e, de én bármikor elmegyek a Mistsbe, a játék nullázza a beállított major traitjeimet, azokat, ahol választani lehet több lehetőség közül”
    ez akkor van nagyrészt, ha a traitek egyeznek a PVE-ben használtakkal, nálam legalábbis elénél csak azokat felejti el, amelyek PVEben is bent vannak épp.

    A szociális oldalról: az átlagos (WoW vagy klónjai) MMORPGkben mi a helyzet? Én úgy vettem észre hogy azokban mindenki száguld a maxlvl felé, a dungeonok stb-k csak maxon érdekesek, szintezés közben inkább kihagyják őket. Maxlvlen megindul a geargrind meg a raidelés, ami kényszeríti a játékosokat nagyobb guildekbe (pl WoW 25 meg 10 fős raidjei, legalábbis WOTLKon ezek voltak), de azokban se történik sok minden, az összekötő kapcsot nagyrészt a raidek miatti kényszer jelenti, jobb esetben ha jó a társaság akkor az is. Itt a WvW-n kívül nemigen van ilyen ami nagyobb fokú szervezettséget kíván, dungeonokat expben is le lehet PUGolni elég jól szóval az se csak guildeknek van, meg azok amúgy is 5fősek szóval itt sok ember nem kell. A tank-heal függés megszűnte is eléggé lazítja ezt, bár ez szerintem jó dolog, mert nincs olyan érzése az embernek hogy a klánjának kb “dolgozik” mert ő az egyik legfontosabb tank ott.

    Explorable dungeonok: a design néha nem a legjobb, máshol írtam kisebb szösszenetet róla, túl sok mob HP és kevés érdekes fight és csapda az általános (kivétel CoF story/exp, azt nagyon eltalálták sztem). Ezen megjelenés óta sokat javítgattak, és gondolom fognak is, a rewardokat pl átlagban kétszerezték, és állítólag a keddi patchben még valamit változtatnak ezzel kapcsolatban (de nem részleteztek hogy mit), dungik nehézségén meg variálgatnak időnként.

    Jó ideje 80 vagyok elével, nemigen tudnék fejlődni cuccok tekintetében mert megvan a full exotic.. és? Játszom tovább a játékot ,mert a bugok, hiányosságok ellenére is nagyrészt élvezem, pont az tetszik benne hogy azt csinálok kb amit épp akarok, mert senki nem kényszerít pl raidekre, dungeonokra vagy bárhova, se guild tagság se gearverseny miatt.

  18. BGyulaHUN
    2012. október 7. - 21:10

    Igazából tényleg lehetne moderálni a hozzászólásokat!
    Almában beszélek kb és még így sem értik az emberek a hozzászólást,
    Ha véletlen értik is akkor,általuk viccesnek talált kommentekkel tűzdelnek tele egy cikket és hozzászólást.

    • myrrdhinn
      2012. október 7. - 21:19

      Nem akartak ők rosszat :)
      ŐrultVukk barátunk is csak viccelődött :)

      • MaDFoX
        2012. október 7. - 21:34

        Ajjj. Már megin’ mit csináltam…
        Ja látom már…
        Nos Bocs kedves BGyulaHUN, de nem is akkora vicc amit írtam. Ha ragaszkodunk a játékhoz (és nem akarunk kicsit sem elvonatkoztatni), akkor megfigyelheted, hogy a fegyverek skilljeit nagyon okosan egy egy bizonyos harcmodor támogatásához alakították ki, azaz pl adott két féle bow, két féle harcmodorhoz. Kinek mi jön be – ez alapján választ fegyvert. A te drámád ott kezdődik, hogy a kétkezes kard Anett által kitalált harcmodora nem egyezik az általad kedvelttel… Vagy átszoksz a baltákra, vagy elsajátítasz egy másfajta harcmodort. Warriorral legalább válthatsz harc közben, pl elementalisták nagyobb dilemmával néznek szembe fegyóskill téren. Nyilván vannak kicsit gyengébb illetve erősebb skill csoportosítások is, nehéz a választás.

      • myrrdhinn
        2012. október 7. - 21:58

        Na most már tényleg nyugi legyen, irgum-burgum, ejnye bejnye! RP szempontból írta, de ha nem, akkor is megértette elsőre és még mosolygó fejet is írt nekem. Ne bántsátok már ezért. Köszöntem :)

      • 2012. október 8. - 07:55

        Ha úgy vesszük az ele is tud fegyvert váltani, egyszerre akár 5 weaponsett-je is lehet! :D
        Az Axe is, meg a Hammer is nagyon ütős! :)

  19. 2012. október 8. - 00:08

    Mindenkinek tudom javasolni a következőt. Nem tart sokáig és nagyon sokat elárul a GW2 világáról. Látogassatok el a Krytan Freeholds területén található udvarházba. ([Krytan Waypoint]) Kapcsoljátok ki a futást, vigyétek a nézetet a legközelebbi módba, és sétálva járjátok be az egész udvarházat, de minden zeg-zugát. Szőlőt termelnek, boroshordók a pincében, komlót termesztenek, söröshordókat is találunk. Az egész hely egy élő, önállóan működő kis mikrogazdaságot jelenít meg. Minden megy a maga megszokott ritmusában. A szőlőben kártevők tenyésznek, amiket ki kell irtani. Néha tolvaj lop el egy hordó sört, amit vissza kell tőle szerezni mielőtt elinalna vele… Csak az ilyen helyeken is átrohanó, gyorsan tudjunk le még egy szívet, haladjunk-haladjunk, miért nem értem már a játék végére típusú játékosok, örökös futkosása zavarja meg a hely hangulatát. Szerencsére amilyen gyorsan jöttek, olyan gyorsan el is tűnnek, és nem hagynak semmi nyomot maguk után, mint ahogy a hely sem hagy bennük semmi nyomot…

    • upuser
      2012. október 8. - 08:08

      Mosoly ,ez az utolso mondatresz csodaszep volt leirja az egesz jatekot ,jo volt olvasni.

    • 2012. október 8. - 08:26

      Hát igen, aki lát is és nem csak néz, az jobban megtalálja a játékban a számításait. Ebonhawke-ben én is vagy 2 órát töltöttem el, mire körbejártam, megnéztem mindent, elolvastam a könyveket. Imádom azt a várost!

      Itt éppen a turreteimet szállítottam, mikor rám tört az álmosság. Erre nem kigyullad, hogy rohadna el!? :D

      http://tinypic.com/view.php?pic=23tozeq&s=6

      • MaDFoX
        2012. október 8. - 08:52

        LOL! A szalma azért kellett, nehogy megsérüljenek szállítás közben? :D Military grade turreteket kell szerezned! Azok alá nem kell szalma, bírják a strapát! :)
        Amúgy lehetne egy tűzoltósági plakát belőle…
        “Gyerekek, soha ne dohányozzatok miközben veszélyes és gyúlékony szállítmányt visztek és narkolepsziátok van!…” =D

      • 2012. október 8. - 10:08

        XDD
        Az volt rá írva, hogy made in Elona. De kiderült, hogy Skritt vendégmunkások rakták össze egy Charr munkatáborban. Rájöttem, hogy a Flame Turret szivárgott, mert kimarta a tartályt a maggot nyál, amivel helyettesítették a napalmot.
        Okultam a hibából! Nem veszek 19 copperért leértékelt turretet! :S

  20. upuser
    2012. október 8. - 07:42

    Sziasztok csak roviden annyit h vegig olvastam a cikket kb 55-60%%ban egyetertek a pvpt nagyon jol leirtad pro-kontra ,am a vegen irtakkal total nem ertek egyet ,szamomra a wow egy primitiv ocska grafikas (tudom tudom ez a mese stilus de akkoris …) szoval ocska plusz h havi dijat kernek ezert hat nem tudom mit szedul sok ember tole , ha gw 2 hoz vagy gw1 hez hasonlitanam kb mint roller a sl mercihez ( oke roller a gyerek kor szep emleke de azert az sl az sl..) szoval roviden ennyit errol a dologrol teny es valo fog meg sokat fejlodni a jatek es valoban meg kell tanulni jatszani vele de az is teny hkategoriajaban magasan oriasi folennyel veri a tobbi mmot koztuk a butuska elavult wowcsit is.

    • BGyulaHUN
      2012. október 8. - 12:43

      Nem kötekedni akarok,persze,hogy ma már roller a wow,meg mese grafikás. Az is igaz,hogy csináltak vele amit. DE! Anno mikor megjelent és hozta a GLS a vanilla dobozát,telepítettem,majd hosszú,hosszú távon nagyon is jót szórakoztam vele. Nem volna szabad rámondani,hogy ilyen vagy olyan. Mert anno nagyon jókat rollereztem,mert gőzöm sem volt az SL osztályról,mert nem létezett.

      • upuser
        2012. október 8. - 13:03

        nemazert de akkor nem kell azt monda.i h a roller nagyobb erteket kepvisel mint az sl merci. mert nem.

      • myrrdhinn
        2012. október 8. - 13:07

        Ez eléggé szubjektív és embertől is függ. Van akinek a WoW vagy más MMO tetszett abban az időben, van akinek pedig a GW1. Pl, nekem sem tartozik a GW első része a kedvenc játékaim közé, de elfogadom, hogy van aki azon nőtt fel :) Nekik lehet, hogy az L2 nem jönne be. Ilyen ez a pop szakma ;)

  21. 2012. október 8. - 10:15

    Hoppá… nem olvastam végig az összes kommentet, bár lehet jobb is. Azt hiszem vannak itt emberek, akik az iróniát/szarkazmust nem értik. Na mindegy.
    Egyébként a renown heartokra úgy kell tekinteni, mint egy egyszeri, fix event. Amúgy a skritt barlangban én is láttam azokat a babákat :D Kicsit ijesztőek…

    • myrrdhinn
      2012. október 8. - 10:46

      Itt nem igazán vannak egymást bántó, negatív kommentek :) (Még nem kellett bevetnem a póni sereget sem :()

      Igen, én is megijedtem tőlük, ugyanakkor el is gondolkoztam, hogy ezekkel mihez kezdhetnek a skrittek :D

  22. Gomez
    2012. október 8. - 10:32

    Üdv!

    Nekem egy naív kérdésem lenne, amit egyébként tényleg nem értek:
    Többször, többhelyen, itt is, HSZ-ekben is előkerült az end-game content, miért ez a legfontosabb a játékban?
    Mármint az egy alapvető játékos tulajdonság, hogy valaki minél gyorsabban szeretne fejlődni. De maga a játék miért ezt támogatja, mi a jó abban az Anet-nek, hogy közepesen aktív játékosként 2 hét alatt lvl 66 vagyok?
    Olyan az egész, mintha valami speed-szerón játszanék, 1,5 nap alatt kipörgetek egy területet, ezalatt túl is haladom az ottani ajánlott lvl cap-et 1-2 szinttel, aztán elcraftolom, amit összegyűjtögettem, ez rádob még 2-3-4 szintet.
    Szerintem, egyébként a gazdaságnak is ez az egyik átka, egész egyszerűen nem éri meg piacra dolgozni, hiszen azt is egy pillanat alatt meghaladom, amit magamnak craftolok, és 1-1 terület végén már többnyire az elég rendeszeresen dobott kék gearben szaladgálok

    • myrrdhinn
      2012. október 8. - 10:44

      Azért fontos, mert nem olyan nehéz felfejlődni ebben a játékban max szintre, ahogy te is említetted. Azért nem állították lassabbra a fejlődést, mert ahhoz, hogy lassítani lehessen, nem gyártottak elég tartalmat gondolom idő hiányában.
      Ha pedig már valaki hamar elérte a 80-at akkor valamit bizonyára kezdeni akar a karakterével és ez a pont ahol sokan nem találnak célt maguknak, vagy olyan dolgot amit szívesen csinálnának, mert más az érdeklődésük.

      • upuser
        2012. október 8. - 11:10

        besirok mikor ilyet olvasok h nincs celja ,miert mikor megvette mivolt a celja ? elerni a [csodálatos] lvl 80azt annyi ?? am ezt se ertem miert pont lvl 80……mellesleg valaki belinkelt 80dolgot amit lvl 80utan leet csinalni ,konyorgom felejtsetek mar el ezt a lvl 80 jaj mitcsinaljak dolgot ez nem wow ,[egyáltalán] nem az. Aki wowra vagyik [lovagoljon el a csillogó pónik hátán a pandák földjére – © Myrr] itt a lvl 80csak egy allapot es nem a cel. (bocsi de mar agyamra megy a sok cryolo ako nemtud mit csinalni lvl 80utan).

      • upuser
        2012. október 8. - 11:16

        najo leirok egyket celt egyket unatkoznak : – wvw archikat felhuzni pvpt felhuzni (tournamentek spvp fegyok craftolasa+armorok kraftolasa ) szakmakat felhuzni legendary fegyot osszegyujteni ,jumping puzzelek megcsinalasa mapolas 100%ra dungik maxolasa smodba es exp modba is armorok gyujtese achievbe igy kapasol hirtelen ezek jutottak eszembe aki szan erre felpercet rakeres gugliba a 80teendore ami sztem evekre lekoti az embert.

      • myrrdhinn
        2012. október 8. - 11:26

        Nyugalom, vannak ilyen játékosok és ezzel nincs az ég világon semmi probléma. Vannak akik időnként beugranak játszani, ha mást unnak, vagy csak ehhez van kedvük. Tegyék, hisz nincs havidíj. Ha sírnak miatta, hogy nincs mit tenni, akkor majd jól megmondják nekik, hogy de van. Nem kell itt idegeskedni, főleg nem hétfő reggel :)

        Pont azt írtam, hogy nem olyan érdeklődésű :) Nem kell egyből fujjogni, vannak akik más-más elemét szeretnek egy játéknak :)

    • BGyulaHUN
      2012. október 8. - 11:21

      Szia!

      Ahogy én az évek folyamán elnéztem az interneten játszható,illetve kimondottan internetre,közösségi játékokra kihegyezett játékokat,egy dologgal tudom ezt neked magyarázni.
      Ezek a játékok főleg azért jönnek létre és garantálnak évekig szavatosságot,mert egyfajta az emberben lakó versengési szellemre,illetve arra a tulajdonságunkra alapoznak,hogy mindig többet akarunk,mert ugye soha nem elég az ami van. Persze a barátokkal való együtt játszás is fontos de ezt egy sima co-op játékban is megtehetem. Egy olyan játékban ahol ezreket,milliókat gyűjtenek egybe és láthatóvá válik egyes emberek teljesítménye akár fpsben,rts-ben,ott mindenkibe,legalábbis majdnem,felmerül a vágy,hogy szeretné magát a top listán látni,akár egy fps kör végén. Az MMO-kban az ilyesfajta dolgokat a maximum szint elérése után megszerezhető tartalommal,tudják a legjobban életben tartani. Ami megmutatkozik ruhában,achievement-ben vagy bármiben. Ezek a tartalmak az End-game content ami hosszú távon odaszegezi a játékost a monitor elé!

      Időről,időre újabb kihívásokat tesznek be,nem pedig kiadnak egy másik játékot XY 2-néven ahol az XY1 eseményeit folytatod. Maximum évek múlva,amikor ezt a grafikai illetve egyéb bővítési lehetőségek már megkövetelik.
      És igen tudom,hogy ez GW2,de amíg a GW1-el folyamatosan játszottak,bizonyos játékoknak 2-3 esetleg több része,folytatása is megjelent.

      • myrrdhinn
        2012. október 8. - 11:30

        well said sir

      • BGyulaHUN
        2012. október 8. - 11:31

        Ja igen, a fontos szót nem írtam bele a mondókámba,de gondolom átment. Mindenkinek szíve joga eldönteni,fontos-e a számára,illetve mi is az ami fontos.

      • Gomez
        2012. október 8. - 11:56

        Üdv!

        Értem én, és én is ilyen vagyok, és valószínű akkor fogom érdemben elkezdeni a második karimat, amikor már a különböző öcsik, felfedezések, szakmák nagyrészét letudtam.

        Egyébként valószínű nem jól fogalmaztam, de rohannom kellett elintézni valamit:
        szóval a kérdés lényege az nem az, hogy miért van szükség end-game content-re, hanem, hogy miért kap nagyobb hangsúlyt, mint az ingame?
        Upuser fogalmazta meg jól, “itt a lvl 80 csak egy állapot és nem cél”. És ezt nem értem.
        Miért nem cél a lvl 80, de miért nem cél a lvl 35, és hogy megszerezzük a tier1-es páncélt? Aztán majd a tier2-t és a tier3-at?
        Miért az a cél, hogy majd lvl80-on menjenek vissza a játékosok a lvl25-40-es mapokra (különböző öcsikért), ahelyett, hogy lvl25-40-en kéne ott időt eltölteniük, ha a szintjüknek megfelelő, hosszú távon is használható gear-t akarnak?

        És arra, amit Myrr írt, vagyis,hogy azért kell a jó end-game content, mert nem volt elég kapacitás az in-game contentre: de mi lett volna, ha az end-game-mel foglalkozó fejlesztők egy része azzal foglalkozott volna, hogy több event kerüljön be, és feleannyi xp-ért, de kétszerannyi DE-t lehetne megcsinálni? És a lvl80 elérése, ami jelenleg kb. egy tutorial sebességével visz végig a játékon, az nem állapot, hanem cél lenne?

      • myrrdhinn
        2012. október 8. - 12:07

        Hmm.. jogos kérdés. :)

        Talán azért, mert még ha lassabban is, de egy idő után elérnék így is a max szintet és akkor utána már tényleg nem lenne semmi :D
        Nem szabad alábecsülni a játékosokat. Lettek volna így is olyanok akik 3 nap alatt felhúzzák és ha már odaérnek és elkezdenek vészmadárkodni akkor az még negatívabb képet adott volna a játékról már az elején.

      • BGyulaHUN
        2012. október 8. - 12:29

        Szia!

        Nézd,ha amit itt ingamenek nevezünk,nagyobb hangsúlyra fektetnék,az újabb térképek,questek,mobok,stb-stb megkreálásával járna,mert ugye nincs az a térkép amit előbb vagy utóbb be ne lehetne járni. Nem vagyok játék programozó,nem tudom,hogy egy új térképet nehezebb-e összehozni,vagy egy újabb instát a fentebb említett újabb külsővel,mobokkal stb. Talán azért kap nagyobb hangsúlyt ha használhatom ezt a szót,mert ugye megkapod a játékot mostani állapotában. Ebben megalkottak egy világot ami x méretű,ahol fejlődsz,questelgetsz,szintezel,Valóban lehetne dupla akkora méretű,még több várral,faluval ilyesmikkel. De ezeket utólag már nem egyszerű belemagyarázni a világképbe,hogy beraktunk egy területet 25-35 szintű questekkel. Elmennének a playerek,megcsodálnák és ennyi. Sokkal tovább oda tudják szegezni a gép elé a magam fajtát,ha betesznek egy dungeont,ami mondjuk egy event következményeképp nyílt meg és beleraknak keményebb bossokat és újabb rewardokat.

        Valójában nem az a cél,hogy lvl80-on menj vissza és fedezd fel az adott területet,ahhoz a szinthez tartozó instát,achievementet,de megteheted. Ha ezt bekorlátoznák sokat veszítene a szabadság érzete a játékban.

        Az meg,hogy miért lvl80 és miért nem lvl100 avagy nem lvlben mérnék egy karakter erősségét,hanem dupla ennyi skillpontban,nos én ezt nem tudom. De valahol,és erre jelen esetben a lvl80 a példa,meg kell húzni egy határt. Lehetne lvl200 is vagy több valóban többszörös méretű világban,még ezer meg ezer féle proff receptekkel stb,de valahol akkor is határok közé kell beszorítani. És gondolom egy új instát erősebb dolgokkal könnyebb beletenni,mint egy új világrészt ami mondjuk + lvl20al emeli a határt.
        Valószínű,hogy ez is meg fog történni,de akkor feltételezem meg kell majd venni egy kiegészítő lemezt és nem egy párszáz megás patch keretében kerül majd be.

        Igazából meg lehetne oldani a te általad elképzelt dolgot kétszer annyi DE stb,de akkor is lenne aki azt is keveselné. Nagyon nehéz belőni a megfelelő arányokat,hogy mindenki teljesen elégedett legyen. Szerintem 1 játékban lehetetlen mindenkinek maximális elégedettséget nyújtani.
        De ezekre a kérdésekre valójában az Anet tudna felelni,de talán még ők sem.

      • Gomez
        2012. október 8. - 13:34

        A magam részéről pont azt mondom, hogy nem kellene új térkép, meg új faj, hanem azt, hogy van rengeteg üres hely, ahová elfért volna még pár event. Akár a Myrr által is említett tehenészkedéshez is lehetett volna még egy eventet berakni (és nem csak azt az egyet ismételni).
        Vagy van egy másik terület, ahol a kocsmáros kislányt kell elkísérni kb fél óránként griff tojást szedni. Ha ez feleannyi XP-t adna, nem lenne jó, mert unalmas lenne. De a kocsmához tartozó Renowned Heart-hez meg kellett védeni a kocsmát a medvéktől (ehhez kerítést is lehetett javítani), illetve szét kellett csapni az balhézó vendégek között. Ezekből is lehetett volna eventet csinálni: nem ugyanazt az egy dolgot kell farmolni az XP-ért, hanem változik, hogy éppen mire van szükség, és az érdeklődés fenntartása mellett több időre el lehetett volna húzni a fejlődést. De ez csak két példa, hogy mire gondoltam.

      • 2012. október 8. - 13:53

        @Gomez
        “ahelyett, hogy lvl25-40-en kéne ott időt eltölteniük”

        Ha egy karakterrel be kellene járnod minden területet mire 80 leszel, mi felfedezni való maradna pl. egy második karakterrel…? Pl. SWTOR-ban tökugyanazokon a bolygókon, tökugyanazokon a questeken kell végigmenned minden karaktereddel, így 90%-ban tökugyanaz minden karakterrel a végigjátszás… Szerintem ez a megoldás, ami GW2-ben van SOKKAL jobb. Még mindig felfedezheted ugyanazzal a karakterrel is lvl80-on ha akarod, mi a különbség, hogy lvl80-on vagy lvl46-on fedezed fel? A szintlépést csak azért hagyták meg, hogy mégis legyen valami fejlődésérzés, hogy ne mindent tudj használni egyből, hanem fokozatosan tapasztald ki a karakteredet.

      • Gomez
        2012. október 8. - 14:24

        Strayhand:
        nem is azt mondtam, hogy egy karakterrel kelljen bejárni minden lvl25-40 map-et, hanem, hogy bőven lenne hely annak, hogy egy területre berakjanak annyi tartalmat, ami a jelenleginél jóval több időre lekötné a játékosokat, és akkor lehetne lassítani a fejlődést is….

        Viszont egy dologban a te válaszodon is érdemes elgondolkodni: lehet, hogy az a cél is benne volt az Anet-ben, hogy a játékosok ne egy main karira hajtsanak rá, hanem account alapú szemlélettel, igenis próbáljanak ki és játszanak végig több különböző karaktert?

      • Strayhand
        2012. október 8. - 15:01

        Ha ez lett volna a céljuk, nem lenne 100% world achi 1 karakterrel. Nekik az volt a céljuk, hogy szabadságérzetet adjanak, hogy legyenek lehetőségeid. Felfedezheted achiért a main karival is a világot, de ez ráér bármikor, ha akarod inkább előtte másik karival is megtapasztalhatod azokat a területeket, hiszen a másik karival nem csak ezek fognak eltérni, így teljesen más játékélmény lesz. Nekem ami nagyon tetszik a játékban, az a szabadság. Se havidíj, se napi 4 órás grind, azt csinálok amit akarok, és nem muszáj sokat játszanom.

  23. BGyulaHUN
    2012. október 8. - 11:26

    Én azon sírok be mikor [ezen az oldalon a bambusz mezőkre navigáló, durván megfogalmazott felhívásokat – Myrr] kell olvasnom.

    Megértem mindenki álláspontját, De komolyan egyszer ezt ki fogom nektek fejteni!

  24. MaDFoX
    2012. október 8. - 12:25

    Hííínye de kemény moderátor lettél Myrr! :DDD
    De milyen elegáns! /bow
    Van egy ötletem! :D Felejtsük el ezt az end-game-content izét!
    Legyen csak game-content (elvégre bárki bárhova visszamehet ÉS nem értelmetlenül) így nincs értelme az end résznek :D.
    Én már a kezdetek óta így gondolok rá és nem ért meglepetés. Újszerű megoldásokhoz újszerű felfogás dukál, tessék változni kicsit kollégák! :) Ez egy nagyon sok mindenben új és/vagy más játék, a régi klisék nem működnek, lehet, hogy mégsem a tükör görbe srácok! ;)

    • BGyulaHUN
      2012. október 8. - 12:38

      Ez valóban így helytálló,mert az egész game-content,csak idővel nem szintekben mérik a fejlődést,hanem erősebb cuccokban. Az hogy elérted a maximális szintet még nem vége a játéknak,de valamilyen névvel illetni kell ezt az állapotot.
      De maximálisan igazat adok,mert az egész lényegében game-content.

      • MaDFoX
        2012. október 8. - 13:12

        Ennyi erővel külön névvel illethetnénk pl a 30 utániakat got-all skill-content (ami fordulópont, már ami pl WvW-t illeti) de 80-on nem történik semmi különös… Az erősebb cuccban mért fejlődés pont a GW2-nél nem az igazi, mert hamar ott a plafon…
        Egyszerűen a fogalom, mint “end-game-content” nem áll meg ebben a játékban, a visszaskálázás miatt nincs olyan ami nem end-game.
        Ha mondjuk betesznek egy szupertuti level 15-ös instát akkor az is end game lesz és minden 80-as oda fog menni és azt fogja farmolni, elvégre rajtad áll mit csinálsz és gyakorlatilag mindegy is, miből jön a karma meg a pénz… ;)

      • MaDFoX
        2012. október 8. - 13:17

        Csak folytattam a gondolatmenetet, nem vitatkozom (nem is lenne értelme valakivel aki egyetért ugye?)… :)

        Lehet, hogy az elnevezés okozza a problémát…
        Nincs end game = Nincs end game content sem…
        max level content van, Arah, spvp.

      • MaDFoX
        2012. október 8. - 13:27

        Azaz egy picit tovább agyalva
        “Nincs end game = Nincs end game content sem…”
        Szintfüggetlen (visszaskálázódó) zónák és dungeonok = Minden terület és dungeon end game content…
        Más oldalról megközelítve az end-game fogalmát: Amit egy max leveles karakter kihívásnak tekint(het), az end game content?
        Nos gyakorlatilag az outdoor championok jórésze vagy szinte bármelyik dungeon ág 80-on is kihívás (nem hogy egy de akár 5 karakternek is ;) ).

      • Gomez
        2012. október 8. - 14:05

        Oké, lehet, hogy rámférne egy szemléletváltás, majd próbálkozom vele :)

        De, a Personal Story és a DE-k igéretével, én mást vártam :)
        Amivel engem le lehet kötni:
        1) történet: nem csak a sajátom, hanem egy élő világ mindennapjai.
        Mindkettőt ígérete a PS- és a DE-rendszer is. A PS itt-ott tényleg kicsit bárgyúra sikeredett, a DE-kből meg idáig elég kevés ragadta meg annyira a figyelmemet, hogy érdekes legyen. De ha még az is volt, akkor is egy map-en belül is külön-külön elszeparált kis “szigeteket” találtam.
        2) felfedezés: ezzel azt (sőt többet is) kaptam, amit vártam. Hatalmas bejárható területek, szép vidékek. Csak épp élet nincs benne annyi, mint szeretném, de az az előző ponthoz tartozik
        3) fejlődés: no, hát ez nagyon megy. Annyira, hogy észre sem veszem :) Mármint észreveszem a szintlépést, de valahogy a gyors fejlődés miatt a sikerélmény/jutalomérzet elmarad.

        És ezeket ráadásul én együtt, felváltva szeretem csinálni, ha az érdekes történet miatt előreszaladtam, akkor megállok egy kicsit körbenézni, tápolni; de fordítva is igaz: hiába vagyok magas szintű, ha valami érdekel, akkor foglalkozom a low lvl történetekkel, területekkel is.

        A jelenlegi content mellett a felfedezés, és – az egyébként ráfizetéses – craftolás az, ami “jutalom” a számomra, mert ezekért megdolgoztam, ezekre odafigyeltem.

        És egyébként – többekközt – pont a character downgrade miatt nem értem, hogy miért kell ilyen gyors fejlődés, hiszen, ha úgyis az a cél, hogy majd később is a contentnek megfelelő szinten jöjjek, akkor miért nem akkor vagyok rászorítva, hogy megcsináljam, mikor ott tartok (és megdolgozzak a szintlépésemért)?

        De lehet, hogy igazatok van, és nekem kell jobban hozzászoknom a sandbox jellegű játékhoz…

  25. tcariddi
    2012. október 8. - 13:14

    A felfogás jó az Anet részéről csak a megvalósítással vannak problémák. Az ígéreteik nagy része nem működik.

    Kezdjük ott, hogy “majd ha kész lesz”. Ez a játék messze nincs kész. Nem a bugokra gondolok, hanem komplett látszik, hogy félbe van hagyva, hiányos. Mondhatnánk, hogy azért, hogy későbbi kieg.-eknek legyen hely, de az sem magyarázza például, hogy miért lehet az emberek döntése valóban befolyással a személyes instance-ra míg máshol ezt (legalábbis nornoknál biztos nem) nem tapasztalni.
    A personal story tele van buggal balance problémákkal. Ezeket könnyen lehet orvosolni idővel, de a sekélyes, kiszámítható történetet nem igazán. A csattanót például kétszer, vagy még többször elsütni nem szokás, és elég olcsó húzás. Ráadásul néha látszik, hogy sorozat gyártott történetről van szó. Míg az egyik karakter halála megrázó, és alá van támasztva a másiké teljesen értelmetlen.
    A végső csata szerintem bár írtó nehéz, mégis elhamarkodott, és Zaitan túl könnyen adja magát (többet erről nem mondhatok, meg spoiler volna).
    A personal story szereplői egyáltalán nem nőttek a szívemhez. Pedig 3 karakterrel játszottam teljesen különböző választások mellett.
    A küldetések, eventek, szíves feladatok néhány üdítő kivétellel virtuóz átiratai a már jól ismert “fedex” és “killtenrats” sablonoknak.
    Arra ügyeltek, hogy a játék ne legyen könnyű. Sajnos nehéz olyan játékosoknak is megnehezíteni a dolgát akik éjt nappallá téve ülnek a szg elött, és professzionális módon értenek ahhoz, hogyan exploit-olják ki a legtöbb loot-ot, a rövidítsék le a quest-eket, kerüljék ki a szörnyeket stb. A több millió hp-s 5 másodpercenként spawnoló szörnyek viszont szerintem nem megoldás.

    Megjelentek a goldfarmerek, a bot-olók. Az event farmon kívül pénzkeresési lehetőség elég csekély van. Miért is járnád körbe-körbe a térképet eventeket keresve, ha azok ilyen rövid időn belül ismétlődnek, és maradhatsz egyhelyben is?

    WvW kezdetben szórakoztatónak tünt, és azt vallottam, hogy a többségnek győznie kell. tehát a zerg az nem ördögtől való. Ami zavar az a gyorsaság. Mert egy siege-ekkel felszerelt fullra upgrade-elt várba 20 mp alatt bejönnek. és szétszednek mindent ugyanennyi idő alatt az nem szórakoztató. Még ha ki is lövöd az ostromgépeket, mire ezt megteszed a zerg síma fegyverei is sebeznek annyit a kapun, hogy képtelen vagy ellenállni. Szerintem sima fegyverekkel nem is szabadna sebezni a falakat, kapukat.
    A supply-ok védtelenségéről nem is beszélve. 2 ember el tud foglalni egy camp-et. Gyakorlatilag védeni nem lehet csak támadni. Előfordul, hogy sikerül visszaverni egy nagyobb sereget, de az a kivétel a szabály alól, és ott valamit nagyon elrontott a támadó fél.
    spvp igenis céltalan. Ebben a játékban a gear a jutalom. Lásd: legendary, festékek, gemshop. Minden a külsőségekről szól. spvp pedig ennek ellentéte, jutalomként kaphatsz egy title-t amit mások unottan konstatálnak majd, ha véletlen rádkattintatnak, mert alapból nem látszik.

    Craft: ez a legfájóbb számomra. Két szakmát maxoltam ki, és rájöttem az egész nem más, mint goldsink. Mindazt amit belefektettem teljesen hiábavalóságnak tartom így utólag. Ügyeskedhetsz a piacon, de azért nem kell, hogy craftolj, elég ha megveszed olcsón, és eladod drágán. Semmilyen craftolt cuccot nem lehet profittal eladni. Az alapanyagok farmolásával talán igen, de az elég unalmas, és azt ígérték, itt nem kell farmolni, és minden amit csinálsz használható lesz. Valójában örülhetsz, ha befektetett pénz visszajön miközben fejlődsz, de miért is fejlődnél olyan gyorsan, hiszen lvl 80 után csak skillpontokat kapsz amiért cserébe semmi hasznosat nem kapsz.

    A legendary fegyverek is olyan sok melóba vannak, hogy ennyi idővel a megjelenés után is szerintem a többség vagy goldfarmer, vagy exploiter akinek már van. Tisztességesen megszerezni annyi grind, annyi munka, hogy a kapott jutalom, maga a fegyver nem éri meg.

    Én látom a szándékot és ez az ami miatt kitartok GW2 mellett. Szurkolok nekik, de egyenlőre ez nem az amit ígértek. A megvalósítás elég silány. Ami nem jelenti azt, hogy élvezhetetlen csupán annyit, hogy az általuk folytatott kampány nyomán ébredő várakozásoknak nem tudtak megfelelni.
    Én reménykedem, hogy szépen helyrehoznak mindent, de amint látom a munkatempójukat ez még sok időbe telik majd.

    • Gomez
      2012. október 8. - 14:12

      tcariddi :
      Én látom a szándékot és ez az ami miatt kitartok GW2 mellett. Szurkolok nekik, de egyenlőre ez nem az amit ígértek. A megvalósítás elég silány. Ami nem jelenti azt, hogy élvezhetetlen csupán annyit, hogy az általuk folytatott kampány nyomán ébredő várakozásoknak nem tudtak megfelelni.
      Én reménykedem, hogy szépen helyrehoznak mindent, de amint látom a munkatempójukat ez még sok időbe telik majd.

      Teljesen egyetértek, azok alapján, amikhez idáig szerencsém volt.
      Habár a silány kifejezést nem tartom a legtalálobbnak, de a magyarázatát annál inkább.

      A munkatempóval meg úgy vagyok, hogy találják meg a bugokat, a balance problémákat, legyenek túl az első sokkon – és egy fél év múlvára érjenek el oda, hogy beleteszik azt a tartalmat, amit ígértek.

  26. MaDFoX
    • myrrdhinn
      2012. október 8. - 14:44

      Hééé.. :D
      Amúgy, vicces :P

  27. BGyulaHUN
    2012. október 8. - 14:18

    Engem igazából egyetlen egy dolog ami leginkább foglalkoztat.
    Mégpedig,hogy a játék havidíj mentes.
    Számomra ez annyit tesz,hogy kapok X tartalmat. Most,hogy becsaptak-e avagy sem az más tészta.
    A lényeg,hogy X összegért megkaptam X tartalmat.
    De ezek után se én sem más,pénzt nem öl a dologba.
    Ami a játék eladásokból befolyt összeg,feltételezem nem tart ki bármeddig. Ki kell fizetni a csomó szakmunkást :) a szerverek folyamatos üzemeltetését és társait.

    Na de miután ez megvolt,joggal verhetem-e az asztalt Y tartalomért is? Elvégre további összeggel nem támogattam őket.
    Maximum megköszönhetem,ha a továbbiakban újabb és újabb dolgokkal szórakoztatnak.

    Okés én értem,hogy GEM,de őszintén,ki vett már Gem-cardot? Én tisztában vagyok vele,hogy ezek a dolgok nem a kelet európai pénztárcákhoz vannak kitalálva,de egyenlőre a Gem-store is olyan szegényes kínálattal bír,hogy aki lusta volt összefarmolni rá a goldot és cardot vett esetleg,már megtette.
    És nem hiszem,hogy őrült nagy GEM vásárlásra tudnák rávenni az embereket,mert ugye minden jutalom nem +stat ahogy mondjátok,hanem skin. Tehát mit is lehetne beletenni oda amiért vennék annyian,hogy fedezze a jövőbeli munkákat.

    Én elhiszem,hogy a későbbiekben adnak ki kiegészítő lemezt,szintén pénzért. Ami egy időre megint csak fedezi majd a költségeket.
    Maximum azért igyekezhetnek,hogy legyen is aki megveszi a lemezt.
    Esetleg,hogy az aktuális jó hírüket ne veszítsék el.
    De ingyen,illetve hobbiból ez nem működik végtelenségig.

    Az előző részben valahogy megoldották,fogalmam sincs,hogyan. Kiegészítő lemezekről tudok.
    Valaki segít felvilágosulnom?
    Előre is köszönöm neki!

    • upuser
      2012. október 8. - 14:56

      lasd gw1 2005-2012 ig megoldottak sot mai napig is bar teny ense tudom mibol… max a kesobb bevezetett storebol amikbe voltak jopofa dolgok elerheto aron plisz csaknem felevenkent kieg utobbi evekben.

    • chuckygwzik
      2012. október 8. - 15:21

      El is mondtad, a kérdésedre a választ, csak bizonytalan vagy benne. GW1-ben game store-nak hívták azt amit most gem store-nak. Ott sok sok minden volt mint kosztüm, smink, karihely, bank hely stb. Abból elvoltak, sőt nem, hogy elvoltak de nagyon szépen fejlődtek és gyarapodtak. 250-300 főre nőttek új székház és No1 munkahellyé nőtték ki magukat. Mindezt a GW1 eladott alap és kiegészítő játékokból, a game store-ból és az ncsoft storeból. Pólók bögrék stb. NINCS HAVI DÍJ. A köztes tartalmakat később.

      GW2-ben a gem store, sokkal de sokkal komolyabb bevételi forrás mint a GW1-ben. Ami a gw1-ben benne volt már majdnem minden itt van a gw2-ben is benne van sőt több minden is. (Smink még nincs). GW2-ben bármennyire is nem tudnak 80an után az emberek mit kezdeni magukkal, sokkal többen játszanak a GW2-vel már most, GW1-ben 7 millió eladott példány volt (1 alap + 3 kieg, ha minden játékos vett mindent 4-vel osztva nincs 2 millió), itt már 2 millió account van és nincs kieg. A modell nem bukott, a játék szuper és népszerű. A rolót nem fogják lehúzni. A GW2 hozta a gw1-es modellt mindenben MMO-sabb köntösben.

      Nem kell félni, amiatt, hogy lehúznák a rolót, a gem store eltartja őket.

      A köztes tartalom. GW1-ben sok-sok köztes tartalom volt. Ki emlékszik már mennyi.

      Nem hülyék. Tudják azt, hogy a kiegészítők között tartalom kell a népnek, hogy itt maradjanak. Ha itt maradnak, játszanak, költenek a gem store-ban. A gemet pedig veszik. Nem is keveset. Én kb 6000 gemet vettem eddig játékon belül silverekért. Még bankkártyával nem vettem, mert ráfordított idő / kapott gem elég jó arányú, ha úgy alakulna vennék. Ezt a 87,5 eurót valaki kifizette. Miért éri meg gemet venni bárnkinek is és berakni eladásra. Kevesebbet játszik, nem is érdekli a cápázás őrült grindelés. Azt a részét játssza a játéknak amit szeret, közben betesz eurót/dolcsit és jön neki a játékbeli arany. Amivel TP-ből felöltözik exoticba, szakmát felhúz stb.

      100 szónak is 1 vége, ne féltsd őket van/lesz bevételük. A tartalom miatt pedig sem kell aggódni. Kapunk bőven.

      • upuser
        2012. október 8. - 16:22

        egy nagyon fontos dolog nincs a storeba ami kapcsan irtam is mar supportnak az a character name change , es ugytudom igencsak nagy kereslet lenne erre az opciora is tobbek kozott ,en varom nagyon.

      • Arallion
        2012. október 8. - 18:59

        A gemekkel kapcsolatban: ez nem úgy van tudomásom szerint, mint pl Star Trek Onlineben, ahol a játékosok tették be a gemet a közösbe, a saját maguk által kitalált és szabályozott árakon, és aki venni akart az a konkrét játékosok konkrét ajánlatai között böngészett, de javítson valaki ha tévednék.
        Úgy látom itt, hogy automatikus szabályozás van, a gem gold értéke függ attól, hogy milyen arányban veszik goldból vagy valódi pénzből. A goldból vett gem sose fogy el, max ha túl sokan veszik goldból egyre feljebb megy a goldbeli értéke (azaz 1g-ért egyre kevesebb gemet kapunk).

    • Equis
      2012. október 8. - 16:46

      Amennyire én tudom a gw-ben a legtöbb hc játékosnak 2 nem ritkán 3 accountja is volt, kiegészítőkkel. A xunlai ládákhoz is majdnem mindenki megvette az extra helyeket. Szinte havonta jöttek ki új kosztümök, amik tényleg jól néztek ki és azokat is rengetegen megvették. Bár nem tudom és nem akarok hülyeséget írni, mivel én elég későn kezdtem gw-zni, de gondolom a Prophecies eladásai már önmagában indokolták/fedezték a Factions és Nightfall (amik nem kiegészítők hanem az elsővel egyenértékű önmagukban is játszható játékok fejlesztését), majd később az igazi kiegészítőét az Eye of the North-ét (ami pedig a gw2-t alapozta meg, nem elsősorban kereskedelmi szempontból). Gondolom Anet-nél, amikor a gw2 fejlesztése mellett döntöttek mindezeket számításba vették, továbbá az Ncsoft is kiáll mellettük. Szóval aggodalomra semmi ok. Jön Mad King Of Thorn – várjuk szeretettel :)

    • 2012. október 8. - 16:52

      A LOTRO-ban egy egzotikus ló 6000 Ft körül van (átszámolva Turbine Point-ból), és ezerszámra veszik őket a játékosok. Értékeiket tekintve nem erősebbek vagy gyorsabbak, mint a játékban megszerezhető hátasok, pusztán kozmetikai a különbség.
      Szerintem sem kell félteni a kiadót.

      • BGyulaHUN
        2012. október 8. - 18:57

        Köszönöm mindenkinek a kimerítő választ!

  28. Infernoo
    2012. október 8. - 15:26

    35-40 körül jön az a rész hogy nincs elég event/sziv és csak a grind maradna.
    Ekkor mentem át 2 másik területre igy egyidöben 3 mapon voltam. Mentem 2 szivet majd ugrás megint 2 sziv ugrás.

    • MaDFoX
      2012. október 8. - 15:38

      Ha nem húzol szakmát (ami valljuk be brutális mennyiségű xp) vagy pl nem WvW-zel (ott is akad xp) akkor ez egy teljesen normális dolog… Dungeonból és a story-ból is jön xp, ha valamelyiket nem úgy csinálja valaki, ahogy azt megálmodták – általában nem, a legegyszerűbb/gyorsabb átruccanni pár városba felfedezni (map completion bonus jó xp), ha az megvan akkor jöhetnek a 0-15-ös zónák és így tovább, nem csak lv80-ról lehet leskálázni level 15-re :D xp meg jól jön a complete-ért. Szerintem kár ide oda ugrálni 2 szívenként, drága is.
      Én mondjuk elsőre én jól kinyírattam magam egy veterán pókkal :D “Come at me bro!” felkiáltással :D Néha érdemes lepillantani a bal alsó sarokba ;)

  29. Gandarel
    2012. október 8. - 16:43

    Nemtom mi bajod van a pvp-s random stuffos dobozokkal.. mindenki szeret olyanokat nyitogatni mert érdekli mi van benne. :P

    • myrrdhinn
      2012. október 8. - 16:51

      Kezdek megbarátkozni vele, de én jobban szeretem azt, amikor egy árusnál én választhatom ki, hogy mit szeretnék megvenni és nem random eséllyel dob dolgokat egy láda amiből legyárthatom később amit szeretnék.

  30. Bali88
    2012. október 8. - 23:15

    Szntem a crafting nem olyan felesleges dolog, hiszen nagyon jó statokat ad, sajnos a kinézet tényleg nem mindig szép, ezt be látom. Én 2 dolgon változtatnék:

    A dungeon rendszert nagyban át szabnám mert ez így durva, hogy az ember kedvét teljesen el veszi az a rengeteg wipe. A javítási költség drága, a loot vagy összességében a jutalmazás pedig nagyon gyér. Explorer módon kívül máshogy nem is érdemes be menni. Másrészt pedig lehetnének trükkösebb mobok vagy bossok is de legalább akkor tudná az ember h mikor mit rontott el.
    A másik fájó pont számomra hogy a mini játékokért semmi jutalom nem jár. Én pl. nem találtam örömöt sem a www-ben sem az 5v5ben viszont a sör foci nagyon tetszik de a játékélményen kívül adhatna vmi jutalmat is. Nem feltétlenül ruhát, monjuk egy titlet vagy pénzt, karmát, tabardot akármit.

    Am szép játék, el lehet lenni vele de úgy érzem hogy sok apró részlet van ami miatt hiányérzet keletkezik bennem és ez kicsit rontja a játékélményt, ezen kívül úgy látom azt ismerőseimen is hogy egy idő után el pártolnak és vissza térnek a régi jól bevált játékokhoz. lvl 80on mintha kicsit meg állna az élet, a pve tartalomnak vége és kezdődik az örök időkbe nyúló, egy idő után már nagyon fárasztó és unalmas farmolás az új cuccokért.

    • MaDFoX
      2012. október 8. - 23:49

      Ehh GZ “PVE tartalomnak vége” azaz megvan a 100% map? Mert anélkül ez minimum meredek kijelentés ám! :)
      Dungeonba meg nem mindenki wipeol folyamatosan, szóval hidd el meg lehet csinálni…
      A játékélményen túl semmilyen jutalom nem kell… Túl “materiális” vagy! :D
      Másba most nem kötök bele késő van ;) Vagy sok volt a halászlé ;DDD Peace!

    • myrrdhinn
      2012. október 8. - 23:57

      Abszolút átérzem amit írsz és van benne igazság,Mr Bali :)

      Szerintem arra gondolt Róka úr, hogy elfogy a sztori és az új terület, ami végül is igaz. Bár a terület nem feltétlenül, de a sztori mindenképp. Én még több sztorit írtam volna, hogy még 80 utánra is bőőőőven maradjon, de én már csak ilyen lore mániás vagyok :P

  31. 2012. október 9. - 08:20

    Úgy egy hete kb 63 réz volt 1 gem, 80 felett volt tegnap.

    • 2012. október 9. - 08:34

      Jól éreztem én, hogy minél előbb meg kell vennem a plusz 3 karakter slotot…
      Minél több arany kerül a játékba, annál jobban mennek majd fel az árak is.

  1. No trackbacks yet.

Itt és most várjuk a hozzászólásod!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: