Advertisements

Concept art interjú – Theo Prins

Theo Prins, Concept Artist, már mindenhol dolgozott a világban, de most már letelepdett itt az ArenaNet-nél. A concept art csapat egyik legújabb tagjával ültem le beszélgetni, hogy megvitassuk egyedi megközelítését munkájához.

Q: Theo, új vagy az Anetnél és sok Guild Wars 2 rajongó sem ismer még. Mesélnél magadról egy kicsit?

Theo: Kaliforniában születtem, de Washington államban és Hollandiában nőttem fel. 2007-ben kezdtem el dolgozni a játékiparban mint concept artist a World of Darkness-en a CCP games-nél Izlandon. Aztán Dél-Koreában dolgoztam a Reloaded stúdiónak egy “The Day” nevű projekten. Az elmúlt években nomád életet éltem, utazás közben szabadúszóként dolgoztam. Átkeltem a Csendes-óceáon egy teherhajóval, éltem egy kis ideig Hong Kongban, aztán az utcai piacok, sikátorok és Nepáli hegyek, India, és vietnam felfedezésével töltöttem az időm. Most újra itt vagyok washingtonban. A környezetábrázolás mindig is fókuszban volt nálam. Gyerekkoromban mindig sok időt töltöttem azzal hogy kis környezeteket készítsek agyagból, kartonból, minivilágokat építettem homokozókban, átjárható alagútrendszereket építettem szederbokrokba és városok tervrajzait firkálgattam. Mindig is imádtam térben tárgyakat elhelyezni és megteremteni a tér és arányok érzését papíron vagy a valóságban. Nagyon izgatott vagyok, hogy a rajongásom beletölthessem a Guild Wars világába.

Q: Mesélnél a technikádról? Kíváncsi vagyok hogy éred el azt az energikus látványt, látható ecsetvonásokkal. Az  egész digitálisan készül?

Theo: A színes képeim photoshopban készülnek, de az ötletelés szakaszában sok időt töltök ceruzás skicceléssel. Néha egy kikívánkozó ötlet csak átvillan az agyamon. Általában van annyira eleven és színes, hogy mindent letegyek amivel addig foglalkoztam és elkezdjek festeni. Ezután magas kontrasztú formákat, értékeket és arányokat skiccelek fel, melyeket már vizualizáltam. Eleinte lehet hogy nagyon absztrakt látványt nyújt, de a cél hogy megragadjam az első ötlet hangulatát. Onnantól kezdve vadul rétegzem az ecsetvonásokat és létrehozom a textúrákat. Ezen a folyamaton keresztül végig nyitva tartom lelki szemeim, hogy észrevehessem a lehetséges részleteket és színviszonyokat.

Általában a kezdeti skicc csak egy kiidulópont, és mikor új ötleteim támadnak, akkor egyáltalán nem zavar, ha egy teljesen más iránbya kezdek el változtatásokat eszközölni. A folyamatot végigkísérik a váltások aközött, hogy gondosan átgondolom hol legyek részletesebb, és aközött, hogy az impulzusok vezetnek. Előbb-utóbb elmúlik az érzés, hogy hozzá akarok tenni vagy változtatni valamin, és ekkor tekintem befejezettnek a festményt.

Q: Az egyik dolog amit szeretek a munkáidban a magabiztos szín-és formahasználat, amivel térhatást és igazán drámai hatásokat érsz el – mint a “Cairo”-ban. Hogy éred el ezt az összhatást?

Theo: Ennél a képnél rengeteg textúrát és részletet vittem a kisebb lakhelyekbe, de túl kaotikusnak hatott. A részletek nem állatak össze egy tetszetősebb formává, ezért fogtam egy nagy ecsetet és végigmentem a város textúráin néhány durva, matt vonással, eltejtve néhol a részleteket, de hagytam néhány repedést ahol láthatóak maradtak. Fontos volt, hogy fokozzam a nagy és egyszerű formák és a kis komplex elemek közti kellemes összhatást. Ez olyasmi amire mostanában igyekszem több figyelmet szentelni a festményeimben.

Q: Sok concept artist, leginkább a sci-fi területén, a valósághűbb megjelenésre törekednek, rengeteg részlettel gazdagítva a műveiket. Szerinted van valmilyen előnye az impresszionistább stílusnak? Vajon készteti-e a nézőt arra, hogy a képzeletüket használva kitöltsék az űröket?

Theo: Szerintem a sugallt részletek vagy éppen random textúra darabkák is rávezethetik az agyunk arra, hogy egyfajta meghatározottságot tapasztaljon. Úgy látom hogy egy sokkal gazdagabb és élénkebb képet ad a világról, mint mikor minden részlet adott. Mivel az agyunk sokkal aktívabb szerepet játszik a festményben történő dolgok értelmezésében, egy nagyon egyedi benyomást kapunk a hangulatról ahelyett, hogy egy konkrét értelmezést kapnánk arról, amit látunk. Nagyon szeretem megtapasztalni ezt az érzést, ezért is szoktam a festményeim lazábbra hagyni.

Q: Körbejártad a világot, kultúrák és környezetek kavalkádját ismerhetted meg. Miként hatottak az utazásaid a művészetedre?

Theo: A Szöulban töltött időm kiváltotta a rajongásom az ázsiai metropoliszok iránt, ennek hatására rajzolom azóta is nagyméretű szürke lakóházak, felüljárók és utcai piacok formáit. Az egyik fő megszállottságommá vált és ezért is járok vissza ázsiába. Minden rajz amit készítek úgy tűnik, mintha ugyanannak a masszív városi világnak a részei lennének. Ezesetben bizonyosan egy általam meglátogatott hely hatott rám. Ámbár az eredmények nem mindig ilyen egyértelműek. Legtöbbször kell egy kis idő míg meglátom, hogy egy út hogyan hatott rám, és az eredmény gyakran csak nagyon finoman észlelehető. Hagyom hogy egy természetes folyamat legyen. Például egy városban sétálok, felfedezek, és közben bízom abban, hogy mindazt amit megtapasztaltam valahogy majd fel tudom használni és beilleszteni a munkáimba.

Advertisements
  1. doctorp
    2012. október 6. - 20:45

    Nekem nagyon Nightfallosak a képek :) Remélem az új kiegből vannak.

  2. McWolfy
    2012. október 7. - 00:06

    Ha az lesz, akkor bizony nem mondok mostanában Istan hozzádot :D

  3. 2012. október 7. - 13:36

    mikorra jön kb az első kieg?
    spórolok a pénzzel most egy drága borra

    • 2012. október 7. - 13:46

      még nem jelentették be.

    • Shantey
      2012. október 7. - 13:51

      Holnap.

  4. 2012. október 8. - 08:54

    Az én agyam vagy lusta, vagy csökött, de nekem nem tetszenek ezek a “szellős képek”. Az utsó olyan mint egy hányás. :D

    • MaDFoX
      2012. október 8. - 09:09

      Nézz meg pár Monet tájképet… Ha azok sem tetszenek akkor az impresszionalizmussal lesz a gond… ;)

      • 2012. október 8. - 09:50

        Hát azért Monet más! :)
        Ő perfektül bánt a színekkel, de muszáj is volt neki, ha jó festő akart lenni, mert szembetegségben szenvedett, szemüveget meg nem használt. Korai képei, még egész tiszták, de később sokat romlott a szeme. Így született az impresszionizmus. XD

      • MaDFoX
        2012. október 8. - 12:05

        LOL! Touché! :)

  1. No trackbacks yet.

Itt és most várjuk a hozzászólásod!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: