Reklámok
Kezdőlap > Aktuális információk > Szösszenet a diminishing return-ről

Szösszenet a diminishing return-ről

A hivatalos fórum és úgy összességében minden Guild Wars 2 oldal a durva diminishing return-ről szól az utóbbi időkben. Aki nem tudná, arról van szó, hogy nemrégiben bekerült a játékba egy olyan rendszer, ami csökkenti az eseményekből származó jutalmakat, ha sokat csinálunk meg belőlük. Ezzel nyilván a botokat akarják ellehetetleníteni, azonban olyan szigorúra sikerült a rendszer, hogy egy földi halandó is megérzi annak hatását már akkor is, ha egy kicsivel hosszabb eseményláncolatot akar végigcsinálni. Mostanáig néma csend és hullaszag terjengett ebben a témában az Arenanet háza táján, azonban most megtört a jég, kaptunk egy rövidke írást a témáról a fórumon.

A rendszer valóban a botok miatt került a játékba, azonban akadnak még benne bugok, amiket javítani fognak. A szövegből nekem az jön le, hogy gyorsan tenni akartak valamit, és egyszerűen nem gondoltak mindenre. Jon Peters leírja, hogy szükségük lesz még pár hétre, hogy a megfelelő szintre állítsák be a számokat, addig is türelmünket kérik. Fontos kiemelni a szövegből még azt is, hogy nem céljuk gátolni a farmolást, hiszen ez minden játék része. A botok és exploiterek ellen kívánnak tenni. (A tovább után olvashatjátok a teljes eredeti írást.)

We thought we should put in our 2 cents as well.

Guild Wars 2 is a game about freedom. We want you to be able to explore the world and engage in a huge variety of activities, focusing on whatever best suits your tastes.

Some players have run into “diminishing returns” thresholds we put into the game to provide a safety net against unanticipated economy-breaking issues. We do have these thresholds in place, but it’s not our intention that normal players should ever run into them. We’ve recently had bugs and imbalances that have caused normal players to hit thresholds, and we’ll fix those.

These systems are put in place to protect the economy from botters and exploiters. We will close exploits as quickly as we can. These thresholds help create a safety net to keep the economy safe when we aren’t there to deal with the offender. It’s important to have a safety net in place. It would be bad for everyone if, for example, a group of players learned how to speed-clear a dungeon in 5 minutes, with full rewards each time, and then repeated that continuously. When one activity emerges that’s order of magnitudes more profitable than anything else in the game, it forces everyone to either engage in that activity or get priced out of the economy.

While we need a safety net to stop unanticipated economy-breaking exploits and botting, we have no desire to stop farming. Farmers are a part every online economy and when they are doing normal game activity they do not cause any harm. If a player finds a normal game activity fun and would like to keep doing it, that’s fine with us.

Initially we have to rely on smaller data sets, instinct and some guesswork to find the correct cutoff. What this means is that some players are going to bump into the edges of these systems for a while as we get them sorted out. Please bear with us while we gather more data and lower the safety net until it’s only providing critical economy protection. Looking at the numbers this morning, we believe some of the threshold systems are just too harsh empirically and we’ll be adjusting those systems within the next few weeks to ensure that fewer legitimate players are being impacted.

I hope this helps to explain why a game like this needs systems such as this to protect its economy. I also hope it gives some insight into our philosophy about botters (BAD) and exploiters (BAD) vs. farmers (GOOD). Thanks for your support and we will see you in game.

Jon

Forrás: Guild Wars 2 fórum

Reklámok
  1. chutbert
    2012. október 4. - 11:47

    “Fontos kiemelni a szövegből még azt is, hogy nem céljuk gátolni a farmolást, hiszen ez minden játék része.” istenem emlekszem meg manifeso trailerre ahol elmondjak ez az a jatek amiben nem kell grindelni a karakter kimaxolasahoz, mert ok tudjak az emberek nem szeretnek grindelni:D

    • 2012. október 4. - 11:57

      LVL80-hoz és a casual játékmódhoz nem is kell grindelni. Legendary fegyverekhez kell, de azért küzdjön is meg a paraszt!

      • kindzsal
        2012. október 4. - 12:05

        Nem is a legendaryrol beszelek hanem az 5x42k karmas pancelhoz ami 378asaval vagy buffal kb 420asaval kell osszeszednem.:) (ami szinten nem lenne problema hanem 12 percenkent lenne 1 event orr szigeten WvW meg nem erdekel agyatlan zerg az egesz)

      • 2012. október 4. - 14:02

        És kötelező farmolnod? Előnyhöz juttat a 42Ks gear? Nem. Ők ezt mondták. Meg hogy ez a lehetőségek játéka – ha éppen neked a farmolás a hepped, még azt is megteheted.

      • kindzsal
        2012. október 4. - 14:20

        Az exotic armor bizony jobb mint a szimpla sarga:)

      • MaDFoX
        2012. október 4. - 14:30

        Grind nélkül is megvan akár a 80-as exo is…

      • kindzsal
        2012. október 4. - 14:42

        LvL1-tol nem koltesz semmire karmabol? mert biza nekem lvl80ra normalis karma koltes mellett 1 darab cucc jott ossze. De ha van nagy csoda hallgatom (bagde-s cuccok nem ernek meg ahhoz is le kell menni parszor egy instat mert ugye a badge-k se valthatoak am be barhol barmire).

      • MaDFoX
        2012. október 4. - 15:13

        Az a koncepciód, hogy amint eléred a 80-at, egyből megveszel minden 80-as exo-t? Plusz még a superior cuccokat beléjük, meg még pár fegyót is meg pár csecsebecsét, hogy kerek legyen? :)
        Nem. Ha az én konkrét esetem érdekel, akkor én pl 78-as exo-kkal lettem 80-as, zöld rúnákkal/sigilekkel/trinketekkel és szépen cserélgettem egyenként, ahogy alakult. :) Karmásra / craftedre ami jobban tetszett illett a gearembe… Nem farmoltam igazán semmiért szándékosan :D bár volt párszor hogy azon kaptam magam, hogy ez már farmolás :D belefeledkeztem na :D

        Valahogy azt látom, hogy vagy azt kiabálják a játékosok hogy “úúúristeeen mennyit kell ezért dolgozni” (szándékosan nem írok farmolást) VAGY “úúúristeeen mennyire nincs végjáááátééék”. Amikor meg rámutat az ember pár lehetőségre akkor megint az első vagy “úúúristeeen de nem éri meg csak a kinézetért, meg 2 power-ért csináni /cry /cry”…
        Mindegy valamiért úgyis sírni fog valaki…
        Áhh! LOGAN A HIBÁS! ;)

      • kindzsal
        2012. október 4. - 15:25

        Hm…valoszinu nem erted nem az a lenyeg mert nem az, hogy minden 80ast megvegyel egyszeruen csak az hogy mennyit es mien formaban kell grindelni egy-egy exotic cuccert. (tovabbra se jovok elo azzal, hogy “dehat a reklamban azt mondtak…”)

        “Grind nélkül is megvan akár a 80-as exo is…” tehat a lenyeg az, hogy nincs meg grind nelkul, de meg mondjuk normalis napi jatek mellett is kemeny az a 210k karma. Igazabol nemi bonus karma + a tokenek homogenizalasaval siman athidalhato lenne a grind erzes. Hangsulyozom nem legendary cuccokrol beszelunk azert igenis kelljen megkuzdeni az ellen semmi kifogasom. De ahogy sok itteni cikk is ramutat, vannak alapveto dolgok amin igy 40 nap tavalatbol illene ujra gondolni.

  2. Darden
    2012. október 4. - 12:09

    azért nem csak a legendary-hoz kell grindelni hanem kb mindenhez… PVP szint nem skill csak grind ki tud többet játszani, PVE exotic insta grind csinálj instát 57 szer és lesz, Crafting grind money és lesz, WvW kell pénz aimből grind megint….

    • Kharsus
      2012. október 4. - 12:36

      Lehet nem neked találták ki az MMO féle játékokat. Nem lehet végtelen tartalommal felruházni egy játékot sem, ellenben hosszabb távú célokat is adni kell a játékosoknak. De ezen célok elérése után se lesz senki sem táposabb mint a másik, csak “jutalmazzák” a karakterbe ölt időt.
      Itt nincs olyan, hogy csak akkor mehetsz x helyre ha kifarmoltad y dolgot, szóval a grind opcionális, aki szereti / van türelme hozzá tegye. Hol itt a gond?

    • Greco20
      2012. október 4. - 17:47

      pvp szint mért is grind? nyerd meg az aréna játékokat meg fogsz lepődni mennyi pontot kapsz azzal.
      ahhoz pediglen skill kell

  3. Prana
    2012. október 4. - 12:32

    ha netán master crafter akarsz lenni, a karmás receptek megvárlása is igényel némi karma grindot. 1-2 szakmánál még nem probléma, de 8-nál már érezhető

    • Endrosz
      2012. október 4. - 17:29

      Ne már. 600 karma egy rare, 700 karma egy exotic recept, és nem kell az összeset megvenni, csak amilyet tényleg gyártani akarsz. 375->400 fejlődés 5 sárga gyártásából megvan, de ahhoz receptből 2-3 is elég, nem kell mindegyiknek különböző vésetet használnia. Nekem pl. Artificerként csak a Cleric van megvéve Exoticból, mert csak arra volt eddig szükség. Összesen eddig kb. 3000 karmát költöttem rá, aminek a sokszorosa jön össze a kari felhúzása során, akár PvE-ben, akár WvW-ben húzod. 8 szakmára ez felfelé kerekítve sem több, mint 40000, az sem olyan sok.

      Ja és szintezős cuccokhoz teljesen felesleges megvenni a karmás recepteket, aki azokra költ 8 szakmánál, az magára vessen.

  4. myrrdhinn
    2012. október 4. - 12:35

    Azt felejtitek el, hogy ezek már kb End-game tartalmak. Ahhoz, hogy felfejlődj 80-ig és élvezd a játékot, ahhoz nem kell grind. Ahhoz hogy elérj valamit, legyen az akár egy MMO vagy egy Multis FPS, mindenhol grindelni kell. Ezek már az extra cuccokért (kinézet, pvp szint, mini petek, stb) mennek, amiért kelljen is küzdeni.

    • Prana
      2012. október 4. - 12:46

      Mi ezzel nem vitatkozunk. Amiről szó van, az hogy a grind igenis szerves része a játéknak, mint minden MMO-nak, és ezért sokan jogosan hördültek fel a grindolást megakadályozó szigorítás miatt.

      • myrrdhinn
        2012. október 4. - 12:49

        Jogos, de mint láthatod ezen javítanak majd, szóval nem kell aggódni :)

      • Atoc
        2012. október 4. - 13:52

        Szerintem nem jogos, a grind nem a “szerves része” a játéknak. Igen lehet benne grindelni pl a legendary cuccokért, de nem kötelező, hiszen nem leszel überbrutál tőle.
        Én 2 évig toltam egy olyan MMO-t ahol a 99 szint volt a max, 86ig jutottam el. 3 órás grindpartik voltak minden nap többször XP scrollal. Így a 3 óra alatt 80 szint felett 3-5%-ot fejlődtem, na én ezt nevezem grindnek, hangsúlyozom a 2 év alatt nem értem el a max szintet… és a gearről még nem is beszélve…
        Itt GW2-ben élvezem a WvW-t, az első 2-3 hétben csak sPvP-ztem, rank 21ig jutottam, azóta csak WvWzek lvl60 vagyok, van 8 aranyam, 80K karmám és 500 badge of honorom. Úgy, hogy minden percét élvezem a game-nek lvl80 leszek full exoticban. Miazagrind?

        Ha te 1000 aranyat akarsz, vagy 1millió karmát, vagy 8 szakmát, vagy legendary cuccokat, akkor igenis tegyél érte, de ettől én még nem leszek semmivel sem kevesebb nálad, és ez itt a lényeg.

      • kindzsal
        2012. október 4. - 14:40

        Van kulonseg grind es grind kozott is. Tovabbra sem az a fo bajom, hogy 42k karma kell meg azt is elnezem hogy az “itt bizony nem kell/kotelezo grindelni” kijelentes furan veszi ki magat most mar…de WvWben mindig van valami azert is kapod a karmat ha csak fenn allsz egy varfalon es neha odadurrantasz egyet(“veded a varat”). es 2 percenkent csuszik be a 378 karma. Ellenben a PvE teruleten elcseszett helyeken vannak az eventek, sok a mob alaig birok haladni, oda teleportalni nem tudok ha megis akkor kb a az eventert kapott penzem instant ugrik, es cserebe egy egy nagyobb group event tobb mint 6-8 perc es ugyanugy 378at er. Csak kisulyozatlan mig egy valoban casual player aki nem szeret PvPzni, nem kell neki a legendary csak mondjuk a karmabol elerheto cucc ahhoz is istentelenul sokat kell grindelnie(~ 556 event a full armor) vagy veszi a boost-okat. A megoldas is egyszeru lenne kedves PvE player lemegy instaba es minden boss utan kap mondjuk 500 karmat + az apro + egy full clearert mondjuk meg bonus 25% (azert egy atlagos insta masfel ora kurul van szal ha beszorzod ez meg igy is csak 3000 karma ami hol van a baratsagos 10 percenkent 378 PvP karmahoz kepest.)

    • Sárki
      2012. október 4. - 16:51

      Mond már meg nekem hogy mégis mi a pokol a gw2 endgame ami nem grind? vagy szerinted úgy van ez hogy lvl 80 után csak állok és nézegetem a játékban a naplementét? ha csak a játékélményért játszok már akkor meg vagyunk szívatva a DR-rel. Én szeretnék karmás armort de nem ez a fö prioritás hanem hogy bejárjam az egész játékot, megcsináljam az összes eventet, ilyesmik. akkor most én is grindelek? Büntetés jár mert játszani akarok? egyáltalán grindelésnek számít az ha nem a jutalomért hanem a játékélményért megyek? de azért jutalmat joggal várok el azt gondolom.
      A botokat meg kitíltani kéne nem pedig korlátozni. Csak ahhoz ugye kéne report funkció, amit ugye nem raktak be pedig egy teljesen alapdolog. de majd amikor berakják mondhatják hogy ők a nagy újítók ;) Mert a felkiáltójel helyett szív jelzi a questet (így már nem is quest ugye? :D) és mert nincs grind a játékban. Jó game a gw2, szeretem. De a fejlesztői ugyanolyan hazugok és ugyanúgy n00bok mint gw1-ben. ott sem tudták sokszor azt se hogy mit kell nerfelni a buildból, hát nerfeltek randomra egy skillt :)
      Van még hová fejlődni és sokan joggal csalódtak a játékban, kár is ezt tagadni. Mondjuk számomra a legnagyobb pofon a kézikönyv hiánya és a minimális tartalommal bíró 5 perc alatt összehazudott doboz dizájn volt. De a tény, hogy magában a játékban is vannak csúnya dolgok.

      • myrrdhinn
        2012. október 4. - 17:11

        Van report funkció :) Kijelölöd a játékost, jobb klikk a nevére és ott a report. :)

      • Atoc
        2012. október 4. - 18:43

        Neked aztán sok rálátásod lehet a game-re, ha még a reportot sem találod meg. A space amúgy megvan? Tudod azzal lehet ugrani, csak nehogy emiatt is a fejlesztőket noobozd le. Elhiszem, hogy neked kéne egy manual.

      • Nasser
        2012. október 6. - 01:31

        Van kézikönyv, minden nap átsiklasz felette ezek szerint amikor belépsz a játékba. A hírek mellett jobbra a welcome képernyőn. A report funkciót meg írták mások…

  5. 2012. október 4. - 13:33

    Nekem is volt olyan, hogy megcsináltam egy eventet és adott 3 karmát, 1 coppert és 2 xp-t. Very generous, I say.

    • 2012. október 4. - 14:31

      Tegnap pedig ott kellett hagynom a hidbarikad rombolo eventet Queensdaleben mert sosem akart vege lenni.

      • 2012. október 4. - 22:28

        Az más kérdés, hogy a hibákat nem tudják kijavítani…

  6. Punisher
    2012. október 4. - 14:35

    megint csak krájol mindenki…aki szeret farmolni az igy még többet farmolhat,aki nem, az meg összpontosithat az élményteli változatos játékra, és (elöbb-)utóbb meglesz neki is minden maxos cucc.

    • Prana
      2012. október 4. - 15:13

      Itt senki nem krájol. Én pl még nem tapasztaltam a saját bőrömön a DR hatását, tehát semmi okom nem is lenne rá. Itt egy elvi vita van arról, hogy egyáltalán mi a grind, és hogy a GW2-ben szükség van-e rá vagy sem. Én nem szeretek farmolni, nem is szoktam a szó klasszikus értelmében, de azt sem szeretem ha hónapokat kell várnom valaminek az elérésére, amit mások napok alatt megszereznek. Főleg akkor nem, ha ennek a negativ hatását a saját bőrömön érzem. Konkrétan, nem szivesen küzdenék meg WvW-n 1v1-ben valakivel, akinek alapból kétszer jobb statjai vannak mint nekem, csak azért mert ő maxos narancs, én meg béna zöld cuccokat viselek. Ezért bizony bele kell fektetnem energiát a cél eléréséhez, hogy nekem is kellően jó cuccom legyen. Az én felfogásom szerint ez már grind, természetesen nem olyan nagy mértékű mint a legdurvább egyéb MMO-kban. Ha az arenanet annyira nagy anti-grind és egyenlőségpárti, akkor miért nem lehet az spvp-hez hasonlóan wvw-n is max szinttel és max gearrel részt venni?

      • MaDFoX
        2012. október 4. - 15:37

        Jó meglátás, ahogy írod ami neked grind az másnak lehet semmiség ahhoz képest amit megszokott/bír. Érdemes lenne a grind fogalmát tisztázni… :D Van akinek a 30. mob már grind, van akinek 48 óra ugyanazon a területen még belefér :D.

        DE a másik dolog nem áll szerintem. Jó ha van valami ami arra ösztönöz, hogy fejleszd a karaktert. És a WvW egy hadszíntér. Fullos arany karival SEM mászkál az ember szívesen egyedül, ahogy egy “igazi” háborúban sem. Különösen, mivel egyedül nem igazán lehet komoly eredményeket felmutatni akármilyen gearban legyen is és bármelyik kanyarban belefuthat az ember egy párfős csapatba, akkor hiába arany gear ledarálják (nincsenek is akkora nagy külömbségek). Falat védeni egyedül szinte reménytelen, támadni egyenesen lehetetlen. Még a supply depo-k is kemények szólóban (pláne egy fejlesztett). Doyakpásztorkodni, meg egy két guardot letolni lehet, de ha közben megjön az invázió…
        Ha 2-4 karakter összeáll elég ha csak együtt mozog és picit figyelnek is egymásra, ragyogóan működik (nomeg akkor már miért ne álljanak össze partyba, miért ne chateljenek, röpül az idő).
        “A túlerő győz, a túlélő éleszt” ;)

      • SCHwat
        2012. október 4. - 15:40

        “nem szivesen küzdenék meg WvW-n 1v1-ben valakivel” ne aggodj ez nagyon ritkan fog elofordulni :)

      • Prana
        2012. október 4. - 15:55

        SCHwat: hidd el, meglepően gyakran elő szokott velem fordulni, tudni kell ésszel mozogni és helyezkedni a térképen.

        Madfox: egyetértek veled, igazából csak költői kérdés volt. Nyilván azok kedvéért lett így megoldva a WvW gear, hogy valamit kapjanak az olyan játékosok is, akik megszokták és igénylik a fullos gearből származó erőfőlényt, a “proság” érzetet. :)

        Btw én guardiannal lazán szólózom a supply campeket, és vertem már szét szembejövő 5 fős csapatot, persze nyilván szegények low level karival tévedtek be wvw-zni. Többnyire amúgy barátnőmmel (ő necro) duózva szoktunk játszani egymás mellett ülve a két gépnél, úgy már elég hatékony. :)

      • Strayhand
        2012. október 4. - 16:26

        Én mondjuk érzek némi ellentmondást az ésszel mozgás, és a sok 1vs1 helyzetbe kerülés között…:) Egyébként az meg nagyon meglepő, hogy pont guardiannal tudsz megvédeni valamit 5vs1, mint ahogy máshol is véletlenül pont guardiannal lehet így legénykedni… Vajon mikor jönnek az insta (boss) szólózó videók guardiannal (vagy vannak már ilyenek?)…

      • MaDFoX
        2012. október 4. - 16:33

        Na azt azért megnézném -szerencsére- ez nem az a játék! :)
        Még a szóló AC trash is megizzaszt még egy guardiant is :)

  7. Prana
    2012. október 4. - 16:40

    @Strayhand:
    Tisztában vagyok azzal, hogy sokak szerint OP a guardian. Nem én csináltam ilyenre, majd az arenanet balance-ol, ha jogosnak látja problémát. Nekem ez a stílus jön be, mindig is ilyen jellegű kaszt volt a mainem, (pl GW1-ben monk, Aionban cleric).

    Az “ésszel mozgás” pedig azt jelenti, hogy nyilván nem fogok egyedül szembeszállni egy zerggel, tehát ha éppen szólózok akkor elkerülöm a zerg útvonalakat. Beszivárgok az ellenséges vonalak mögé supply campeket foglalni, hogy kicsit szabotáljam és bosszantsam az ellenséget. Lehet hogy neked az ésszel mozgás a zergelést jelenti, izlések és pofonok…. :) Én is szeretek csapattal együtt dolgozni, de nem mindig találok olyat, akikkel érdemes lenne.

    • 2012. október 4. - 17:07

      A guardian OP-e vagy sem témában egyetértünk, nekem pl. még WvW-n kívül nem nagyon van kedvem pvp-zni (egyébként thieffel játszom, ugyebár az is kap hideget-meleget), majd ha idővel balanszolgatnak és kialakul a dolog, akkor megnézem az sPvP-t. Az ésszel mozgás témában csak arra akartam célozni, hogy nem-guardianok nem nagyon fognak egyedül mozogni sehova foglalgatni meg védeni, legalábbis szerintem nem célszerű. Ha párfős csapatban ozogsz, az azér még nem éppen zerg, viszont már hatékony tud lenni – a megfelelő helyeken.

      • Strayhand
        2012. október 4. - 17:09

        *mozogsz, *azért

        Egy edit tényleg jó lenne.:)

  8. Knowlton
    2012. október 4. - 18:59

    -Van aki szereti, ha mindenki egyenlő esélyekkel indul? Ő egyből mehet sPVP-be, ahol csak a skill számít. CS-be még skineket se lehetett nyerni, mégis sokan évekig játszották, játsszák máig. Kötelező PvE szintezni hozzá? Nem. Kell bármit grindolni a sikerhez? Nem. Jó reflex kell.
    -Aki szereti, ha sok lúd disznót győz, és van ideje a másik hulláján ugrálni, annak ott a WvW. Kötelező máshol lenni? Nem. Aki beáll a zerg mögé az legalább olyan gyorsan fejlődik, mint a normál PvE-ben. Kell grindelni a sikerhez? Nem. Inkább egy kisebb ügyes, vagy nagyobb ügyetlen társaság.(Ha egy-két WvW jumpingon végigmennek, akkor bőven elég ostromgép is esik.)
    -Aki szereti számolatlanul ölni az okos és kevésbé okos gépi ellenfeleket az már viszonylag alacsony szinttől járhat instába, de soha nem kell PvP-be mennie. (Én ilyen vagyok, napi/havi küldiért járok csak gyors WvW eventekre, de egyébként élvezem az instákat. Napi 2-3 különböző (sic!) út a lehetséges 33-ból nem tűnik grindnek. Ha kék-zöld cuccban nem megy le az insta, akkor általában nem az Anet a hibás. Amíg CoF p2 második ládánál csak körbe rohan mindenki mint egy idióta míg meg nem hal, vagy exploitol, addig inkább a LEGO-t ajánlom. Kell grindelni? Nem. Kicsit gyorsul a dolog jobb cuccban, de nem feltétel a bejutáshoz. Aki szereti előbb-utóbb lesznek narancs cuccai.
    -Aki szereti felfedezni a világot az egyedül is eljuthat bárhova. Az összes szív egyedül teljesíthető. Kell grindelni? Nem. A szintek jönnek maguktól és nincs mire gyűjteni.
    -Aki grindelni szeret (igen, van ilyen) nekik ott a crafting és a TP. Lehet cápázni, farmolni, szakmákat felhúzni, nyersanyagot gyűjteni. És van aki ezt élvezi. Mit csinálsz 500g-vel full exoticban? Farmolsz tovább, mert szereted.
    A játék bármely területét játszhatod főállásban. Ha grindnek érzed és nem szereted, de csinálod, akkor nézz szembe a problémával, és keress egy szakembert.
    Ha csak mész ide-oda, és lesújt a diminishing return, akkor jelezd a fejlesztőknek, és majd javítják.
    Ha normális mennyiséget játszik valaki, akkor élvezhető a játék, mert pl. nekem 1-2 naponta kiváltható valami dungeonból, miközben nem ugyanazt ismételgetem (mondjuk ha gyorsan kell akkor a 3 út az 180 token, ami már a kisebb dolgokra elég).
    Azért nincs grind, mert nem kötelező. Aki megszokta, az esetleg itt se tud tőle elszakadni. Vannak nehezen elérhető dolgok (legendary, cultural T3, Orr karma páncél) azok számára, akiknek az idő nem számít, de csak szebb leszel tőle okosabb nem. Van grind, de nem feltétel.
    Raid központú játékokban be sem léphetsz egy csapatba, ha nem vagy elég jó cuccban, vagy valamilyen fontos statból nincs elég. Na ott van grind. Mert a tartalom nem elérhető sok játék nélkül. GW2-ben a játék bármely része elérhető kevesebb mint 100 óra játék után, de egy nagy rész már 15 perc után is. A játékélményhez nem kell grind, mert a teljes élmény tied lehet anélkül, hogy dolgozni kelljen érte. Aki pedig szeret különleges dolgokért küzdeni, az talál néhány igazán nehezen elérhető, aránytalanul kis előnyt adó jutalmat. Az ő örömüket elvenné, ha ezek 1-2 nap játékkal elérhetőek lennének. Aki nem akar grindelni annak a legjobb játék a GW2 az általam ismertek közül. Aki szeretne azt várja a LOTRO, ahol a legutóbbi raid hard mode-ra hónapokig nem volt igazolt csapat az egész világon, aki képes lett volna rá. Ma is csak a játékosok egy kis százaléka van túl rajta, akiknek ideje és tehetsége is van a legjobb felszerelés összegyűjtéséhez. Akkor most mit is KELL itt grindelni?

  9. Sárki
    2012. október 5. - 22:03

    tudod az bőven kimeríti a grindelés fogalmát amikor azért játszol mert kitűztél magad elé egy célt. Nem csak az ám a grind amikor xpért meg zséért ölöd a mobokat. a titlézés is grind ha nem élvezetből csinálod hanem mert akarod a címet, dungeon ugyanez stb. orrban meg egyáltalán voltál már vagy csak az elcsépelt frázisokat mondod? 2 métert nem teszel meg és már rajtad van egy mob, de mellé még a waypointok fele általában épp event alatt áll, szóval rohadtul nem könnyű bárhova eljutni egyedül.
    azt pedig te sem tudod megmondani, hogy mit csináljon a casual akinek csak napi 1-2 órája van játszani.

  1. No trackbacks yet.

Itt és most várjuk a hozzászólásod!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: