Advertisements
Kezdőlap > Egyéb > Öt terület, amin még javítani kellene (1. rész)

Öt terület, amin még javítani kellene (1. rész)

2012. szeptember 26. Hozzászólás Go to comments

A blog sorozatcikk felelőse újra itt van, kell egy kis vakarászás a megalomániámnak megint. Első rész:)

Lassan 75. szinthez közeledik a karakterem, valamint napi szinten olvasgatok mindenféle blogokat, szóval próbálok képben lenni azokkal a dolgokkal is, amelyekkel nincs napi kapcsolatom a játékban. Mostanra jópár dolog kezd kikristályosodni, amik zavarnak. Ezek közül vennék elő párat, amelyek nemcsak hogy zavarnak, de objektíven nézve is változtatni kellene rajta legalább középtávon. Sokat filóztam, hogy akkor a Variance oldal most fansite, vagy blog. Végül úgy döntöttem, hogy ez egy blog, tehát nyugodtan írhatok arról is, ami nem tetszik:) Ha ezek után pár hónapig nem láttok posztot tőlem, akkor megkaptam a munkakönyvemet a főnöktől és kiléptem a blogger-munkaerőpiacra:) (mindig is akartam indítani egy blogot a kazánfenéksajtológépek technológiai hátteréről)

Gazdaság

Elég gyakran eszembe jut az egyik kedvenc mondásom is: “Elméletileg nincs különbség az elmélet és a gyakorlat között, gyakorlatilag azonban van”:)

Remek dolognak indult ez a globális szintű gazdaság, ahol a kereslet és a kínálat határozza meg a piacot…azaz jelen esetben leginkább a kínálat, mivel minden termékből olyan mennyiség elérhető, ami villámgyorsan eljuttatta az árakat a “vendor ár + 1 réz” szintre. Kivéve természetesen a fine crafting materialokat, ami minden crafting profession felhúzásához elengedhetetlenek, ezek 1-2 ezüst/db árban mozognak. Ezzel csak az a probléma, hogy ezen a ponton teljesen értelmetlen kraftolni, mivel óriási ráfizetés a dolog. Sokkal egyszerűbb az említett áron megvenni az AC-ből az adott szinthez illő klassz geart, én pl. 55. szinten konkrétan 60 ezüstből sárgultam be fullra. Olyan ez mint a Diablo 3-ban az item lízing, nevezetesen, hogy a nem soulbound cuccokat megveheted, majd amikor kinőtted őket, minimális veszteséggel tovább is tudod adni.

John Smith magabiztosan szokott nyilatkozgatni, hogy mennyire kézben van tartva minden, de nekem a kapkodás alapján más a benyomásom. Érdemes felidézni, ahogy a release után pár nappal megjelent a vaj és a csoki a lootbagekben, éppen amikor kikerült az a karma vendortól (sokan húzták fel a chefet olcsóba ekkor). Pillanatok alatt 1 rézre esett a vaj ára, mivel mindenkinek elkezdett esni. Mi lett a megoldás? Ideiglenes Mystic Forge recept, amihez néhányszáz vaj kellett, ekkor persze a vaj ára az égbe szökött. Látható a terv: időkorlátos Mystic Forge receptek, amelyek segítenek kiszippantani a fölösleget a gazdaságból…csak hát érezhető, hogy ez nem túl egeszséges, manuális beavatkozás igen költséges dolog, enélkül kéne ám működnie a dolognak. Ahogy a játékosok száma nő egy eventen, sok esetben úgy nő meg a mobok száma is -> végeredményben a loot is sokszorozódik, és mivel globális a gazdaság, ezért dőlni fog továbbra is a cucc a TP-be. Laikus vagyok, szóval a véleményem nem sokat ér, de úgy gondolom a sok játékosbarát újítás közben nem számoltak az összes következménnyel, és a mostani terv az, hogy majd a Mystic Forge megold mindent, ami egy kicsit kétséges.

Visszatérve a craftingra, általában véve elmondható, hogy egy ideális helyzetben az “alapanyag + munka = növelt értékű végtermék” receptnek kéne érvényesülnie. Jelenleg az “alapanyag > végtermék” helyzetben vagyunk, ez pedig….hát…to be improved.

Dungeon-ök

Elöljáróban: nem tudom mit változtatott a legutóbbi patch a dungeon rewardokon, állítólag javítottak a jutalmakon, valamint bugfix is volt…azonban én kételkedem benne hogy ez jelentős előrelépés lenne. Olvastam valahol a következő nagyon találó meglátást: a GW2 dungeon olyan, mint egy WoW dungeon, amikor meghal a tank. Úgy érzem ezzel el is mondtam a lényeget. Mindenki szaladgál mint a mérgezett egér. Arenanet ezt szánta a WvW mellett a fő endgame-nek, de szerintem nagyon mellélőttek. A nehézség a facerolltól a konstans respawnig terjed, és néha még dungeon-ön belül is ingadozik: van, hogy a trash mobok keményebbek mint az utánuk következő boss, majd ugyanazon a dungeon-ön belül meg is tud fordulni ez. Egyszerűen nincs meg a ritmus.

A legrosszabb az egészben, hogy egyszerűen képtelen vagyok megítélni, hogy a dungeon overpowered, vagy a csapat béna. Régen, ugye, a tank-dps-healer időkben legalább sejteni lehetett hogy ki a felelős. Meghalt a tank? A healer valamit rosszul csinál… Nem tartja az agrot a tank? Miért nem? Feltűnően nem megy le az élet? DPS afk, wtf. GW2-ben azonban elképzelésem sincs mit kéne másként csinálni. Valószínű én is tapasztalatlan vagyok, de a fejlődés egyik alapja az, hogy tudjuk mi romlott el. Itt viszont volt, hogy a harmadik nekifutásra sem tudtam ki mit csinál rosszul. Így pedig nehéz előrelépni. Minden dungeonben ahol voltam, olyan érzésem volt hogy a dolog nincs eltalálva: vagy túl könnyű volt, vagy túl nehéz. Sosem éreztem azt, hogy ez épp jó.

A story mód különösen kihozza a GW2 identitásválságát: „Ultra casual MMO vagyok, de a dungeon azért legyen piszok kemény kihívás”. Ok, tételezzük fel, hogy ezt elfogadom, de ha a PvE build amit használok nem az igazi a dungeon-ben (vagy WvW-ben, vagy víz alatt, de erről majd később), akkor miért kell fizetnem (traitek), hogy átálljak egy olyan buildre ami jó oda. Ezt már a GW1 is megoldotta egyszer, hihetetlen hogy a kettőben kevesebbel kell beérni (ilyen az MMO player, gyorsan hozzaszokunk a jó dolgokhoz, és utána már követeljük).

A rewardok pedig nevetségesek (ebben amúgy anet is egyetért:), bár ezt lehet már megfixálták. Általában ilyen sima kékek esnek, amik többnyire egyből mennek a zúzdába, vagy merchanthoz. Volt nemrég cikk, hogy a játékosok átlagban 30%-a queueol be WvW-re, ami valószínűleg váratlanul magas szám. Nem lepődnék meg, ha ennek köze lenne ahhoz, hogy a dungeon egy igazi kínszenvedés. Explorable módban pedig mennyi tokent is kell összeszedni az exotic armorhoz? 1500-at talán? Egy kör alatt mennyi esik? 25 – 30? Ráadásul a tokenek egyediek, nem vegyíthetők. Hát ki fog 50-60-szor lemenni ezekbe? Lehet csak én idegesítem fel magamat, de ez mar grindennek a teteje (mekkora szóvicc!) Arról nem is beszélve, hogy van olyan armor szett, ami nem is max szintű. Te lemennél egy nem maxos armorért 50-szer? (ok, tudom, transmutation stone, tudom). A bugokról még nem is beszéltem, mert az mindenhol van. Szóval kicsit olyan érzésem van, mintha arenanet nem is igazán akarná, hogy lemenjél a dungeon-ba, de abban tutira ezer százalékig biztos vagyok (bármelyik tetszőleges szerkesztőtársam életet tenném rá), hogy ezeknek a nagyját már az utolsó hetekben toldozták-foldozták hozzá a játékhoz release előtt.

Folyt. köv.

Advertisements
Kategóriák:Egyéb
  1. Vertigo
    2012. szeptember 27. - 11:26

    Nem ellökdösni kellene a siró embereket hanem segiteni nekik hogy ezt igy ezt meg ugy kell. Igenis legyenek olyan topicok ahol lehet segitséget kérni a legegyszerübb dologban is és ugy hogy ne hülyézze le a másikat. Kellenének olyan posztok ahol a legalapabb dolgok is levannak irva. Példa erre a pénz. Nagyon sok játékosnak nincs pénze. Erre mi a megoldás: Hülye vagy menny wowozni én uberszuper 1000g szedek ki naponta hülye vagy. Nincs egy oldal ahol le van irva hogy na 1,2,3, ebböl lehet pénzt csinálni. Lehet ez elvárás lenne hogy feltalálja magát de nemtudja. Segiteni mint eltaposni.

    • Strayhand
      2012. szeptember 27. - 11:36

      Sok olyan poszt van (ebben a tpoicban is van pár), ahol tippeket írnak az emberek, mondjuk lehet, hogy ez egyre inkább dühös hangnembe van csomagolva… De amúgy roskadozik a blog a segítséget nyújtó infóktól, szóval azért ne a szerkesztőknek ródd fel, ha a kommentelők között vannak keményebb hangvételű emberek…

    • i1q
      2012. szeptember 27. - 11:59

      Szép gondolat a segítségnyújtás amit bizonyos keretek között meg is lehet tenni. A gond az hogy több évi mmorpg/corpg/stb után több 100 óra “segítségnyújtás” után rájössz hogy a sírós játékosoknak sose lesz semmi se jó. Hiába mondod el neki a legtutibb dolgokat akkor is csak sír. Hiba segítesz neki saját idődet áldozva akkor is csak sírni fog és nem tanul semmit. Legalább 30 emberrel ezt megcsináltam, nem mondhatni hogy türelmetlen voltam és mindig ugyanaz az eredmény. Nem éri meg. Egyszer elmondom ha akarja felfogja többet nem érdekel.

      Ez egy 1 hónapos játék ahol még minden üzleti titok a meggazdagodáshoz vezető úton. Egyértelmű hogy a legtutibb dolgokat senki nem fogja elmondani. Viszont hiába írnám le hogy mit hogyan csinálj fölös lenne, mert nem ismersz. Én se biztos hogy odafigyelnék ha egy vadidegen “okoskodna”. Aki ennyire tanácsra szorul neki.

      Mindenesetre azért örülök hogy vannak türelmes jószándékú emberek akik még nem fásultak bele az emberi hülyeségbe.

      Több sikert nekik.

      • Greco20
        2012. szeptember 27. - 12:24

        ez egy mmorpg aki itt soloban akar érvényesülni az egyrészt nem fog másrészt nincs tisztában az mmo jelentéssel

        aki akar az tud klánt találni anélkül is hogy minden második postban toborzódal lenne

        főmenü klán fül – lenyit
        aki erre nem képes hát. az menjen puggal dungeonba meg spvpre persze hogy nem fogja élvezni

    • MaDFoX
      2012. szeptember 27. - 12:28

      “Nincs egy oldal ahol le van irva hogy na 1,2,3, ebböl lehet pénzt csinálni.” LOL Már ne is haragudj de végiggondolod te mit írsz, mielőtt leírnád? De most komolyan…
      Hagyjuk most a GW2-t picit, mutass egy szájbarágós leírást, hülyéknek, IRL ahol, megtudhatom hogy lesz a semmimből hipp hopp meló és befektetés nélkül vagyon… Tényleg kéne már egy nagyobb ház… új kocsi… 2 gyerekem van drága az iskola…
      És most vissza a GW2-be, VAN pár és egyre kevesebb olyan dolog amivel lehet még egy kis pénzt keresni és egyre kevesebbet. Sajnos van pár olyan okoska aki valahogy tudomást szerez ezekről a lehetőségekről és kiteszi pl a redditre… Nos az ilyen lehetőségek kb 2 per múlva eldugulnak…
      Nem, nem illegális dolgokról beszélünk, nem exploitok, csak olcsóbban beszerezhető drágábban eladható keresett dolgokról. Amik végesek és fogynak. Ennyi. Ha csak itt beírna valaki egy ilyen lehetőséget és csak mondjuk az ezerből 10 lenne agyatlan namajdénmegmutatom játékos, szerinted mennyi ideig élne az az üzleti lehetőség?…

      Amúgy tessék itt a recept: keresd meg mi kell az embereknek, tudd meg hogy állítható elő / szerezhető meg, add el ésszel… Ha sokat adsz egyszerre agyonvágod a piacot, ha keveset, kevés a profit és elfogy az időd, ha elmondod másnak végez veled, előbb utóbb jön egy másik aki alád kínál – versenyezz és keress mást, mert végeznek veled. Rengeteg időt töltesz vele majd jön egy-két okoska aki vendor+1c-n szétkúr mindent… ennyi. Ha bróker lennél most ugranál ki az ablakon, de helyette nagy levegőt veszel és megint bújod a TP-t… Aztán pihenésképpen feljössz a fórumra ahol azt olvasod, hogy “írjátok le lépésről lépésre hogy lehet… …meg segíteni, semmint eltaposni” Röhögsz egyet?… talán…
      BTW szólj már annak a sok butusnak, hogy vendor +1c -vel eltaposnak és amíg ők nem segítenek nekem, én sem fogok nekik… :* Peace!

  2. 2012. szeptember 27. - 11:50

    2 Ascalon catacombs run után,
    még mindig csak 70. szinten, kb 50% world explore, még mindig csak egy karakter,
    kb 3-arany körül van, per pillanat, de ez nekem úgy tűnt hogy 60. szinttől felfelé egyre jobban halmozódik, még úgy is, hogy javítgatni kell, és viszonylag sokat utazgattam waypointok között,
    még egyetlen egyszer sem voltam PVPzni, és 80. szintig nem is akarok.

    A Dungeon, és Event jutalmak tényleg elég ócskák voltak, remélem ezen tényleg javítottak,
    a Shatterer után eléggé lógott az orrom, amikor nem kaptam semmit, mert 49. szintű voltam csak amikor odaértem.

    Az AH-val egyetértünk, de ott nem tudom hogy lehetne segíteni
    azokon akik úgy használják, hogy jobbklikk, sell…, ok…

    Valaki látta ezt a cikket:

    http://www.guildwars2hub.com/features/editorials/80-things-do-level-80

    Ha kell lefordítom:)

    Valahogy még mindig találok nyálcsorgatni valót, és eventeket hol a víz alatt, hol a víz fölött,
    és igenis kíváncsi vagyok a többi faj/kaszt sztorijára, és ha a Norn Necrommal befejeztem,
    akkor fogok csinálni másikat, és kezdem előröl azzal,
    az Asura, Sylvari és a Human területek felét még nem láttam, istenem emberek,
    tényleg nem tudtok semmit találni ekkora hatalmas területen, mint a játék?

    Nem lehet hogy 1-2 ember megcsömörlött?
    Nekem majdnem fizikai elvonási tüneteim vannak,mert van amikor csak 1-2 órám van játszani vagy annyi sem, de muszáj mással is foglalkozni (meló, programozás, család stb.) sajnos határidők és a többi miatt nem tehetem meg hogy napi 6 órát tolom, sajnos.

  3. Vertigo
    2012. szeptember 27. - 12:15

    Nem tudom, de meg kellene fogni ezt mielött szétesik megint. El lehet játszani a nagyon király vagyok nótát de akkor ne csodálkozzon ha 2-3 hónap mulva egyedül áll a várfalon a 3 másik királlyal együtt.
    Igenis meg kell fogni, meg kell mutatni és segiteni,összefogni. Mert ezt nem fog kialakulni csak mert egy mmo.
    A magyar nyelv tiltása is egy nagy hiba volt. Mostmég mindenki örül hogy nem beszél ott senki de amikor majd nem lesz senki aki beszéljen hiába engedik majd meg. Mert sokan nem tudnak nem mernek angolul kérdezni segitséget kérni.
    De látni kell ha nem lesz közösség 2-3-4 hónap mulva mikor nagyon sok 80-as lesz szétesik ez a játék is.

    • i1q
      2012. szeptember 27. - 12:31

      80at nagyon könnyű elérni mint ahogy GW1ben is az volt a max lvl 20at. Ha akarnám most meg tudnám tenni hogy 6 óra alatt 80ra húzok egy karaktert. Az igazán jó szórakozás ott is az volt hogy haverokkal vagy akár puggal lementünk valahova hentelni. (de mondhatnám hogy egyedül órák százait elcsesztem azzal hogy csak bámultam az ötletes tájakat amiben a GW2 ráadásul fenomenális) Itt sincs külömbség. PUG is ment ahogy itt is fog csak nem szabad ész nélkül beszedni bárkit, igenis be kell pingeltetni az armort. Egyetlen gondom a játékkal hogy nem lehet HP-t pingelni -ha már inspekt nincs.
      Ismételni tudom magam csak – ne akarjon valaki arah explorablet tolni 12K hp-val.
      Aki nem találja meg a maga szórakozását azzal nem kell foglalkozni. Lesznek elegen akik maga a játék miatt, mert csodálatosra sikerült 4-5év múlva is sok ezer játékidővel játszani fognak. GW1et is sokan temették a hülyeségeik miatt amit más MMOkban láttak és mind bukott.
      Kiállta az időt ahogy ez is kifogja.

      • 2012. szeptember 27. - 12:55

        Úgy legyen.:)

      • Hublub
        2012. szeptember 27. - 14:24

        Megoszthatnád, hogy 6 óra alatt hogy lehet 80ra húzni egy karaktert. Egyszer már megcsináltam az összes területet és többször már unalmas és nem fun.

  4. runningwild691
    2012. szeptember 27. - 12:25

    Nem ezért ment a magyarok nagy része a whitesidera? Nem ezért van a blog? Nem ezért van a Variance? Ha még ez sem elég, mi kell még? Luxus prosti nem kéne?

    • Vertigo
      2012. szeptember 27. - 12:49

      De nem tudja. A való életben is arra van nevelve az ember hogy majd alátesznek mindent ne gondolkodjon. Akkor hogy várod el hogy itt majd magától kitalálja?
      Azt ne felejtsd el ez egy casualoknak készült játék. És sokan elvárják a full geert meg a luxus prostit. Mert az utca másik oldalán az van ha tetszik ha nem.
      Létrehoztak egy hatalmas játszóteret és nem tudja senki hogyan is kellene itt játszani. Nincs olyan aki 100-200 fös csapatokat képes vezetni. Ez benne a feladat. Megtanulni és megtanitani. De ha mindenki elküldtök az utca másik oldalára ne csodálkozzon senki majd ha egy napon a szerver 60-70-80%-a eltünik egyszercsak. Az utca másik oldalára. Mert ott luxus prostit kap ha kattint egyet.

  5. 2012. szeptember 27. - 12:27

    Ha valaki úgy fogja fel az mmorpg-t, hogy csak egy játék akkor az nem fogja rendesen élvezni magát a játékot. Igen is sok munkaóra és élvezet/boldog óra/csalódás/kár stb van az mmorpg játékokban. Ugyan úgy ahogy a való életben. Azok az egyének akik törlik a játékot mert nem tudnak mit kezdeni magukkal, azok a való életben erősen suicid hajlamúak. Ezekben a játékokban is meg kell küzdeni az értékekért ahogy azt tesszük az életünk során a mindennapokban. Nem fogtok a GM-ektől kapni fullos ruhát vagy fegyót, mint aputól a verdát. Aki lusta dolgozni az csak sírni fog, hogy ez a játék csalódás. Mit vártatok? Minden az öletekbe hullik. Nincs arany? Tessék menni farmolni (dolgozni). Nekem sincs aranyam olyan sok de nem adom fel mert van még lehetőségem amiből lehet szerezni. Nem fog egyik napról a másikra meggazdagodni senki, ha csak a blogokat nézi és siránkozik, hogy más fél nap alatt 1 aranyat tud összehozni. Van 3 karim 1 80-as de nem fullos, és 2 kisebb. De élvezem mindegyikkel a játékot. Igaz a light ruhással hamar haltam az elején de megpróbálok taktikázni, hogy ne dögöljek meg minden mobnál. Dungeonban még nem jártam, de biztos azt is lehet élvezni. Elsőre tuti mindeni fekszik-kel mert nem tudja mit kell csinálni. A rutint csak sok munkával lehet elérni. WvW tetszik bár a szerverek leosztása nem mindig tökéletes de hát a Világ háborúk sem úgy alakultak ahogy tervezték.
    Ha jól akarod magad érezni akkor mindig az aktuális szituációt próbáld megoldani. Egyesével haladj, mert úgy jársz, mint a nő aki főz, takarít, mos egyszerre és az eredmény az odaégett ebéd!
    Egy szónak is száz a vége ebben a játékban rengeteg lehetőség van amit még nem is ismertek. Nincs olyan ember aki mindent tud és mindent megcsinált és mindent elért ebben a játékban.
    Ui.: Gyerünk játszani!

    • i1q
      2012. szeptember 27. - 12:33

      ott a pont

    • Kretusz
      2012. szeptember 27. - 12:50

      pont most akartam ezt leirni. szóról, szóra. még a karaktereim állapota is teljesen megyegyezik. :-)
      +1

    • bodaster
      2012. szeptember 27. - 12:54

      Jo komment volt. Like.

      • Vertigo
        2012. szeptember 27. - 13:07

        Sokan szerencsések. Egy guildben vannak, vannak társas játékok, közös dungeon, közös guild www. Ami viszi tovább. De sokaknak itt nincs ilyen. Föleg a solo player. Belölük lesz a törlös, trollozó réteg.

    • Vertigo
      2012. szeptember 27. - 13:05

      A játék happy oldalán vagy még. Majd 1 hónap mulva lesz érdekes mit érzel. Ezzel a résszel nem volt gondja senkinek sem. 80 után kezdödik az unatkozós, letörölös, trollozós rész.
      Szerintem a játékosok 50% a nem olvas utána semminek, nem érti mit kellene, megy ameddig visszi a vidámpark majd kiszáll 80-on és nézeget hogy akkor mit merre.

      • Strayhand
        2012. szeptember 27. - 13:13

        És te még mindig nem látod, hogy hol van itt a hiba…? Ha valaki nem olvas utána semminek, nem képes taktikusan harcolni dungeon-ökben, nem akar klánba lépni, de sír, hogy nincs program, ésatöbbi, akkor biztos a játék hibája, hogy nem élvezi azt. Oké…

      • rikozzian
        2012. szeptember 27. - 13:59

        Ez nem 1 hónapos játék. Lehet, hogy 1 hónap múlva találok egy guildet ahol többen vannak 2 embernél és élvezni fogom azt is ha megmutathatom a kicsiknek, hogy hol kell felmászni a vista ponthoz, vagy ha leverünk egy skillpontos mobot. Tuti, hogy 1 hónap múlva több taktikai leírás lesz a dungeonokhoz amiből tanulhatok. Én még nem látom a a világ végét. Bár előre nézek mégsem ilyen messzire. Mint írtam, mindig az adott szituációra koncentrálok. Abból pedig lesz bőven ha játszok.

      • sothot
        2012. szeptember 29. - 10:33

        QQ and more QQ. Járj máshova morált rombolni. Az a játékos meg aki nem tud angolul, nem mer kérdezni, nem hajlandó olvasni, az tanuljon meg angolul, merjen kérdezni, vagy menjen le focizni. Jó hogy a seggét nem nekem kell kitörölni. Ilyennek nem való egy mmo.

    • Adam
      2012. szeptember 28. - 22:16

      Szerintem abszurd amit mondasz abban a részében hogy aki játéknak fogja fel az nem tudja rendesen élvezni , mert ha játéknak fogja fel nem zavarja olyan szinten a dolog pl. ha nincs aranya nem farmol látástól vakulásig , hanem lassan megszerezi a pénzt olyan eseményekkel amiket élvez..

  6. 2012. szeptember 27. - 13:06

    Sziasztok, segítsetek legyetek szívesek. Át szeretném írni a mail címemet másra, mert nem azt fogom használni a Guild Warshoz se, de nem tudom. Edit Profile-nál csak jelszót tudok újítani. Esetleg máshol kellene? Fontos lenne. Köszönöm a válaszokat.

    • nathriel01
      2012. szeptember 27. - 15:08

      Account feltörések miatt kivették az email cím megváltoztatás lehetőségét, ha jól tudom. Írjál support-nak az ügyben ha nagyon fontos, biztos tudnak valamit mondani.

  7. 2012. szeptember 27. - 13:10

    Nagyon kezdem már hiányolni, hogy a PvP témákat egyáltalán nem elemzi senki. Pedig azon is lenne mit bőven! Ha már a játék hibáiról beszélünk, szó eshetne a kasztok kiegyensúlyozottságáról. Engem rendkívül zavar, hogy összevissza nyúlkálnak bele a kasztok képességeibe. Többnyire azért hogy nerfeljenek valamit, mert sok a sírás. Mivel e-sportos PvP-ről beszélünk, szó sem lehetne arról, hogy a kasztok képességeinek kiegyensúlyozottsága, ennyire eltérő legyen. Tehát egyes kasztokkal jelentősen könnyebb sikeresen PvP-zni, mint másokkal. Sajnos érezhetően kezd kialakulni, a holy paladin effektus, és a wow féle küzdelem. Egyre kevésbé játszhatunk azzal a kasztal, ami számunkra kényelmes, és szeretjük, mert egyszerűen kevésbé lehet vele helyt állni a meccseken. Ezért sokan átállnak egy egyszerűbben kezelhető kasztra. Lásd a temérdek thiefet, warriort, guardiant a meccseken. Az Arenanet úgy piszkál bele ezekbe a dolgokba, mintha teljesen kezdő lenne hozzá. Ahogy megjósoltam előre, mára kialakult sok kasztnak egy a többitől jóval erősebb buildje, ami divattá válik. Ez eleve kizárja a több féle build variáció lehetőség, és a “játsz a számodra legkedveltebb beállításokkal” reklámszöveget amivel az Arenanet buzdította a PvP orientált játékosokat. Többnyire sok kasztnál muszáj ragaszkodni, egyféle buildhez, mert mással nem állom meg a helyem. de hogy, ez már a kasztokra is kitrjedjen, innentől kezdve a GW2 számomra nem nevezhető komolyságot, csapatjátékot, tehetséget, és észt követelő e-sportra alkalmas PvP játéknak.

  8. Jodina
    2012. szeptember 27. - 13:29

    A bloggal kapcsolatban: Rosszul jelenik meg okostelefonon. (Bal oldalon keskeny sávban)
    Köszi!

  9. Vertigo
    2012. szeptember 27. - 13:33

    Strayhand :
    És te még mindig nem látod, hogy hol van itt a hiba…? Ha valaki nem olvas utána semminek, nem képes taktikusan harcolni dungeon-ökben, nem akar klánba lépni, de sír, hogy nincs program, ésatöbbi, akkor biztos a játék hibája, hogy nem élvezi azt. Oké…

    Hol irtam hogy ez a játék hibája? Mennyi mennyi játékot tettek tönkre a sirók és sajnos ez is oda tart igy.

  10. Doby
    2012. szeptember 27. - 13:36

    Jó olvasni, hogy mit bénáznak egyesek :D
    Emlékszem megjelenés előtt írtam egyszer, hogy komoly tapasztalattal rendelkező guildet keresek amivel nem lesz probléma clearelni az összes instát, együtt fejlődni illetve premade pvp csapatot összerakni stb.
    Akkoriban le lettem oltva , hogy ez egy casual játék ide semmihez nem kell csapat itt nincs progressz meg semmi csak a fun és minden az öledbe hullik..
    Erre most azt olvasom, hogy ilyen nehéz az insta meg olyan nehéz a wvw, nehezen fejlődök… akik úgy gondolkodtak, hogy itt semmihez nem kell normális csapat szép lassan mind elvéreznek és azt hiszik a játék hibája.. :D:D
    Csak megemlítem nem az insták a teljesíthetetlenek, nem a wvw viszi el a pénzt egyszerűen csak kevesek vagytok :)

    Pénz kell? Menjél normális csapattal instába körönként 50-80s jön,

    Nincs csapatod? Menjél teljesíts 100%ra olyan területeket amik még nincsenek meg mindegyik végén kapsz pénzt területenként akár 20-30s-t is/ +a loot+a szívekből jövő 2-3s.

    Nem szeretsz mászkálni se? Menjél 80as területre eventezni add el a lootot ömlik be a pénz egyedül is több mint 1g óránként, nem esik loot?( vajon mire való a Magic Find stat?) gondolkozzatok el rajta.

    Még lövöldözni is képtelen vagy egyedül? Nyisd meg TP-t és kezdjél el kereskedni (van guild társam aki egy hét alatt 20-30g-t összeszedett csak TPben állással.)

    Se csapatod, se skilled, se kitartásod, se eszed az üzlethez? Minek játszol egyáltalán? Menjél töltsd le a hello kittyt.

    Sok egyéb lehetőség is van de feleslegesen nem tépem a számat aki akar úgyis talál elfoglaltságot.

    ui.: igazából egy dologból van hiány: kitartó skilles magyar játékosokból :)

    • i1q
      2012. szeptember 27. - 14:08

      ide is mehet egy pont. pont így látom.

      de hogy trollkodjak is a magic find nem a drop ratet növeli hanem a drop “minőségét”- magyarán nem esik több cucc, de ha esik valami akkor az nagyobb eséllyel lesz master/rare/exotic.

    • Prana
      2012. szeptember 27. - 14:10

      /agree teljes mértékben az ui-val.

      Azért örömmel látom, hogy a hozzászólók között van pár értelmes, skilles, hardcore játékos is, akiket szivesen látnék gw2-ben a contact listámon, pl te, i1q, madfox.

    • Vertigo
      2012. szeptember 27. - 14:24

      A nap legjobb kommentje!
      Kell egy guild mindenkinek. De nem ám 500fös csak olyan baráti társaság méretű 40-50 fö max.
      De hát ez benne van a nevében GUILDwars2.

    • rikozzian
      2012. szeptember 27. - 14:33

      Hát igen, ha mindent leírunk szájbarágósan, hogy mit,hol, merre,miért és hogyan kell csinálni, akkor a játék elveszti a az újdonságát, a felfedezés örömeit, szépségeit. Akinek az kell hogy mindent megkapjon egyszerre és mindjárt de azonnal, az ne mmorpg-vel játsszon.

    • panoz
      2012. szeptember 27. - 16:07

      A skilles játékosok nem elegek egy jó mmo-hoz. A keleti tucat ócska grindfest mmo-k jellemzője hogy kell a skill egy közepes szintű fejlődéshez. Az eredmény az lesz hogy a “skilles” játékosok egyedül maradnak a nagy skilljükkel egy idő után. A skill nem kötelezően egyenlő a kitartással a hajlandósággal hogy robotként grindelj.

  11. Signu
    2012. szeptember 27. - 14:38

    Most nyeltem egy nagyot és legyőztem a trollösztönömet ami arra késztetett volna, hogy kb. ilyesmiket írjak: Na végigolvastam az írást, maximálisan egyetértek a hozzászólókkal, jogos a problémafelvetés. Én is úgy érzem, valahogyan átvertek minket. Pont tegnap mentem vissza wow-ozni és na lám az a játék tényleg .. ott aztán nincs így, meg úgy meg amúgy. Ennyi elég is lenne. Értelmezésem szerint a trollösztön egy olyasfajta érzés, amikor a hozzászólásokat olvasva széles vigyor ül ki a képünkre (tükörbe nézve ilyenkor egy trollface-t láthatunk) és valami apró viccesnek szánt gonoszságot akarunk beírni, ami tovább fokozza a vitát, vagy csak bosszantja a többieket. Trollkodni rossz! Érteeem? Pont tegnap gondoltam rá, hogy visszamegyek egy kicsit wowozok. Miért is ne? Ha megteszem az nem fáj senkinek max. a pénztárcámnak. Csomó dolog eszembe jutott, a wowban micsoda lootok vannak, embertelen sokféle cuccot lehet összeszedni, mennyi terület és milyen változatosak. Mennyi pénzt harácsoltam össze régen az ah-ban micsoda ötletekkel. Aztán eszembe jutott, hogy azért a gw2 is jó. Van itt is bőven olyan dolog, amit a wow nem ad meg. Nem akarom ezt itt most hosszan fejtegetni. A véleményem ,ha unod csinálj mást. Tarts szünetet, és gyere vissza. Ez nem kötelező dolog, nem vesztesz semmit ha abbahagyod. Akik guildben sincsenek, azoknál végképp érthetetlen, miért panaszkodnak. Nekem olyan mintha valaki kapna egy klassz új biciklit, elmenne vele tekerni, de olyan jó vele menni, hogy nem bírná abbahagyni. Hat óra biciklizés után se szállna le róla. És közben elkezdene róla kiabálni, hogy de hát tör az ülés. És izzad rajta a kezem. Amúgy is mi az hogy tekerni kell? Miért nem találtak ki ez ellen valamit! Talán itt kéne egy kicsi szünetet tartani.

    • 2012. szeptember 27. - 19:19

      “Kaptak egy Ferrarit és fűnyíróként bántak vele….”

  12. Signu
    2012. szeptember 27. - 14:46

    Ami még vicces, hogy ezt az egészet végigolvasva, totál visszajött a kedvem gw2-zni. Az a tennivaló lista, amit itt a konstruktívabb emberkék végigsoroltak ismét előhozta bennem a güzü ösztönt. Ez az MMO játékok egyik csúnya mellékhatása. Itt most nem definiálnám, a lényeget már úgy is leírtam. :)

  13. Solefald
    2012. szeptember 27. - 15:06

    Ha van egy jó csapatod akiket bírsz is, akkor a dungizás(lol) igen is nagyon jó móka. Sok pénzt is kapsz és sok tokent is 180/nap ha minden kész, na akár hogy nézem 1 hét alatt megvan a dungeon szetted, én ezt nem nevezném grindnak….egyébként egy két dungeönre még egy HARD MODE is ráférne, mondom ezt úgy hogy egyáltalán nem vagyok hc játékos.

    • 2012. szeptember 27. - 15:33

      Solefald :
      egyébként egy két dungeönre még egy HARD MODE is ráférne, mondom ezt úgy hogy egyáltalán nem vagyok hc játékos.

      Ezt én is támogatnám. Mondok egy egyszerű megoldást, amit nem én találtam ki, hanem az Anet is hangolja a dungeon-nehézséget ilyen megoldással. Elég lenne pl. néhány (új/régi) módban kiszedni az összes waypointot, amivel a waypoint runner pugok ugyan nem bírnának el, de összeszokott csapattal meg lehetne csinálni és mondjuk betehetnének olyan lootot az ilyen módba, amit sehogy máshogy nem lehet megszerezni. Én sem vagyok HC játékos, de mégis… ;)

  14. Almuska
    2012. szeptember 27. - 17:58

    A bolti ár +1copper-es cuccokhoz annyit fűznék hogy 95%-uk kb annyit is ér… leveling-hez nem is költene többet az ember cuccokra (szvsz). Egyszer vettem rare cuccot a szintemre, és fél napnál tovább nem használtam mert túlfejlődtem, pedig tisztességesen levelup-oltam, mindent végignézve végigolvasva, nem pedig rohanva.

    • Arijuen
      2012. szeptember 27. - 19:23

      Én is ha tudom rare cuccot veszek, na nem mindig, 47-re kijött 10 silverből rare ruhasett + még 2 silver a fegyver…. Mindig nézem TP-t, 40-50 50-60 szintig rare cucc, ha van 1-2-4 silverért és attriban jók akkor megveszem és elteszem.Sose farmolok semmit, mellette sok spvp és így sincs gondom a golddal. Ráadásul még dye-kra is költöttem..

  15. ZeNDeR
    2012. szeptember 27. - 21:55

    A TP meg a gazdaság az tényleg gáz. Leginkább az, hogy nincs semminek értéke. Legalább is úgy általában. Van pár craft húzó mati, aminek már szintén felére esett az ára, ezen kívül a top exo cuccok érnek valamit meg ami a legendaryhoz kell. A matikat kb két hete nem éri meg farmolni, (qrva botok miatt) az exo cuccok meg nem nagyon esnek. Az insta rewardot meg visszavették, onnan sem jön a bobesz. Amúgy az insta legalább kihivás. Bár annyiban helyesbítenék, hogy kihívás random balfaszokkal megcsinálni. :) De komolyan, normális gearben, rendes setupal, ha meg van a taktika, olyan közepesen erősnek mondanám. A vicc, hogy sztem még mindig a 30as volt a legnehezebb. :D (mondjuk azt még zöld gearben toltuk) A reward meg nem értem miért gáz? 1 nap volt kiszednem a pénzt a craftolt exo gearre instához, Kb 4 nap volt az insta gear+2 fegyver és még craftoltam egy fegyót MF-ból is. Amúgy a legutóbbi módosítások sztem jók. Aionban hónapokig szívott az ember az endgame instában, és még akkor sem esett ki a megfelelő fegyver. Grind: Lineage2 volt a grind maga, ez ahhoz képest laza farmolgatás. :)

  16. Arallion
    2012. szeptember 28. - 00:28

    A dungeon nehézségről szeretnék egy kicsit írni itt. Nem a rewardokról beszélnék, azt szerintem most a 180 token lehetőség/nap dologgal eltalálták, sőt elvileg lesz +ba random dropként is, bár nem tudom ezt hogy fogják megoldani, hogy ne érje meg a trashet farmolni csak ezekért.

    A gond szerintem azzal van, hogy nehezek a dungik, de nem úgy nehezek ahogy szerintem kellene. A nehézséget sajnos nem az adja, hogy nagyon stratégiázni kell, figyelni és úgy nehezen, de legyőzhetőek max 1-2 halállal a trashek vagy bossok. A probléma az, hogy egyszerűen waypoint zerggel is letudható a legtöbb, így elég 1-2 embernek tartania a frontot amíg a többi visszafut, másrészt a túl sok HP ami nagyon elnyújtja a harcokat, ezáltal unalmassá is téve azokat..

    Példa: Caudescus Manor egyik explorable path-ja, nem tudom így fejből melyik. Jó pár olyan bosst láttam itt, ami egy hatalmas rakás silver rangú mob között áll. Ilyenkor a taktika annyi, hogy kihúzzuk a bosst és visszafutunk vele olyan messzire, hogy a trash reseteljen. Máshogy szinte nem is lehet, mert a trash szétdarálna seperc alatt, a leölésük a boss mellett pedig nem opció, mert iszonyat sok a HPjuk.
    Arahban egyik boss: Mouth of Zhaitan asszem, annyi hogy daráljuk, futkosunk és a lángoló köveket a pofájába vágjuk amikor kitátja azt. és ezt kb 10 percig, semmi változatosság nincs benne.

    Másik probléma: sok unalmas boss, semmi taktika nem kell hozzájuk, csak futkosás körbekörbe meg imádkozás h ne szedjen szét a bugos spelljével. Példa erre: AC explorable mind3 pathjének a végén a főbossok, talán a Ghost-eater könnyebb, de az csak azért mert alig csinál valamit. a két gyík csak annyi hogy futunk összevissza, és reménykedünk abban hogy ne szedjen szét a csóvájával akkor, amikor jól láthatóan a háta mögött vagyunk.

    Én ezt valahogy úgy oldanám meg mint WoWban volt: ne lehessen befutni a bosshoz ha haltál, pl az encounter idejére záródjon le az átjáró ahol jöttünk, vagy kikapcs az összes WPt annak idejére. Cserébe kevesebb HPjuk legyen, de több féle skilljük vagy phase-jük, változatosabbá téve a harcokat.

    A 3. gond az ami beta óta jelen van, és nem értem miért nem javítanak semmit rajta.. az effectek, alig lehet látni sokszor hogy mi történik, pl AC exp Lieutenant Kholer-t nagyon figyelni kell ,és sokszor a sok csilivili effect miatt így is alig látni amikor a behúzásra készül.

    Nézzétek meg a Dark Souls-t, igaz nem MMO, de ott a dolgot nagyon eltalálták, kegyetlen nehéz elsőre, de jól ki lehet figyelni a dolgokat, és lehet taktikázni is a mobok/bossok ellen.

  17. nytefall
    2012. szeptember 28. - 16:04

    Nem trollkodni akarok, de valami eszembe jutott ma. Sokáig nem tudtam megfogalmazni mi hiányzik, de tegnap a Claw of Jormag-nál rájöttem. Még ezek az epic bossok, akiket 40-50 játékos próbál eltenni láb alól is csak szimpla, farmolható eventek, mint bármi más. Mennyi skill kell hozzá ? Annyi, hogy párszor megüsd / lődd, legyél akár afk a hátralévő időben és a végén szedd ki a cuccokat a ládából. Nem nyavajgás, ne értsen félre senki, de nektek nem hiányzik az hogy legyen jópár ilyen world event, vagy boss amibe 10-ből 8 játékosnak bele törne a bicskája ? Amit csak a guildedből a legjobb legügyesebb arcokkal tudnál megcsinálni ? Ott kempelne a boss a réten és olyan taktika, összhang, build és skill kellene hozzá ami csak keveseknek jön össze ? ( nem gearról beszélek ) Szerintem sokakat nagy megelégedettséggel töltene el, hogy neki meg a 10 haverjának sikerült lenyomni a Hétszínyű Koponyányi Monyót… például :D Lehet, hogy hülyeség nekem ez a véleményem…

Comment pages
  1. 2012. október 1. - 08:01
  2. 2012. október 6. - 09:55

Itt és most várjuk a hozzászólásod!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: