Advertisements
Kezdőoldal > Guild Wars 2 játékmenet, Leírások - Tutorialok > Dungeon útmutató – Ascalonian Catacombs story mód

Dungeon útmutató – Ascalonian Catacombs story mód

Az első dungeon, amivel minden játékos találkozhat, az Ascalonian Catacombs nevet viseli. Ascalon letűnt királyságának emlékeivel kell itt megküzdenünk, miközben Eirnek segítünk megszerezni egy legendás kardot.

Helyszín: Plains of Ashford
Szükséges szint: 30

Bár ez az első dungeon, igencsak nehéznek bizonyulhat azok számára, akik a könnyebb eseményekhez és szívekhez vannak szokva. Védekező képességekre feltétlenül szükséges lesz, itt nem lehet teljesen damage builddel szaladgálni. A legtöbb kasztnak vannak idéző képességei ezek is jól jöhetnek, lélegzetvételnyi szünethez juttathatják a csapatot. Fontos, hogy valaki mindig jelölje a célpontot (ctrl+klikk, vagy T), így gyorsabban lehet végezni egy-egy ellenséggel. Nézzük is meg, milyen harcokra számíthatunk.

Elsőként egy terembe érünk, ami tele van koporsókkal. Minden koporsó kinyitásakor egy szellem, vagy kis pókok jelennek meg. Érdemes egyszerre csak egy koporsót kinyitni, így könnyebben haladhatunk. A koporsók nyitogatását addig kell folytatni, amíg Gate Guardian Napa meg nem jelenik. Amikor ez megtörténik, akkor ő maga lesz jelen, valamint az utolsónak kinyitott koporsó “tartalma”. Előbb ezt a szellemet verjük le.

Mikor már csak Napa maradt, koncentráljunk rá. Gyakorlatilag egy képessége van, egy területre ható knock-down skill, tehát fontos, hogy amennyire csak lehetséges, tartsuk tőle a távolságot. A képesség használatakor a feje fölé emeli a pörölyét, ami világítani kezd, ha erre figyelünk, könnyedén arrébb tudunk dodge-olni. Hatnak rá a CC képességek (stun, cripple, kd és interrupt), ne sajnáljuk tőle ezeket. Miután végeztünk vele, kinyílik a kapu és folytathatjuk tovább utunkat.

Itt ejtenék szót a dungeonben található “trash” mobokról. Gyakorlatilag csak szellemekkel fogunk találkozni, kasztokra osztva. Egyes szellemek csupán a földön található kék “pocsolyában” vannak jelen az instában, ezek csak akkor jelennek meg, ha közel megyünk hozzájuk, figyeljünk ezekre, mert ha rohanunk, sokan ránk jöhetnek. A dungeonben warrior, ranger, elementalist, necromancer, mesmer és monk szellemekkel fogunk harcolni. Ha van monk a támadók között, azt szedjük le először, mivel gyógyítja a többieket, ezután jöhet az elementalist (erős AoE képesség), ranger (mérgezés, kd), necromancer (fear), mesmer (reflect) és végül a warrior (stun, gyógyítás). A warriorokat érdemes CC-zni ezzel gyakorlatilag ki lehet őket venni a játékból, míg a többivel végzünk.

Csapdák

Miután áthaladtunk az első kapun, egy lefelé vezető lépcsőt látunk, alul pedig dárdacsapdák várnak ránk. Itt két szellem is megjelenik, ha lemegyünk, ami végzetes lehet, ha a csapdákon állva kell velük harcolnunk. Elég ha egy ember lemegy, így megjelennek a szellemek, akiket a lépcső tetején leverhetünk. Miután meghaltak, a teremben található csapdákat deaktiválhatjuk a lépcsőtől balra található láncok segítségével.

Ebből a kis teremből egy keskeny alagút vezet tovább. Ide szintén csak egy ember menjen be, mivel 2-3 szellem fog megjelenni, akik pillanatok alatt lealázzák a csapatot, ha mindenki a szűk alagútban ténfereg. Az alagútból kiérve egy lefelé, míg baloldalt egy felfelé vezető lépcsőt találhatunk. Először felfelé kell mennünk, mivel itt találhatunk egy követ [boulder], amit a lefelé vezető lépcsőnél található nyomásérzékelőre kell helyeznünk, hogy kinyíljon a kapu. Fent szintén egy csapdákkal teli terem található, ezeken átgurulva megszerezhetjük a követ, illetve deaktiválhatjuk is a csapdákat a falon található láncokkal, de így meg kell küzdenünk a megjelenő Ascalonian Captain-nal, akit a teremben lévő kövekkel dobálva könnyedén leverhetünk. Ha megöljük, akkor a lenti teremben a földön található csapdák kikapcsolnak, tehát érdemes rászánni azt az 1-2 percet, míg meghal. Ha a lefelé vezető lépcsőnél a megfelelő helyre helyeztük a követ, a kapu kinyílik.

Amennyiben megöltük a Captain-t a fenti teremben, úgy már csak tüzet köpő szobrok állják az utunkat. Ezek többségét szét lehet zúzni, óvatosan haladva tegyük is ezt meg. A nem-szétverhető szobrokat a baloldali lépcső tetején található láncokkal deaktiválhatjuk, itt ranger szellemekkel is találkozhatunk. Ezután továbbhaladhatunk a következő terembe, amely az Ossuary Crypts nevet viseli.

Itt egy Graveling Burrow jelenik meg a jobb oldali sarokban, zúdítsatok rá minden AoE-t, ezzel a belőle kijövő graveling-ek is meghalnak, mivel nagyon kevés életük van. Miután elpusztult a burrow, egy kő jelenik meg, amit használhatunk a kinyíló ajtó mögötti szellemek ellen. Ebben a teremben néha bekövetkezik egy véletlenszerű esemény, amikor is az egyik falból egy troll ront elő, ez igencsak megnehezítheti a dolgunk, ha már a szellemekkel harcolunk. A szellemek legyőzése után, az emelkedőn felérve láthatjuk, ahogy Eir egy Ascalonian Captain-al harcol, segítsünk neki.

Ezután haladjunk tovább, legyőzve még pár szellemet, míg egy újabb kisebb bosshoz nem érkezünk, a Foefire’s Heart nevű helyen. Az Ascalonian Lieutenant ugyanazt a képességet használja, mint Napa, valamint leidéz 15 szellemet. Ezek nem olyan erősek, mint a dungeon-ben található többi szellem, sokkal inkább olyanok, mint a kinti világban találhatók. Éppen azért a legegyszerűbben úgy győzhetjük le őket, ha a lépcsőre visszavonulva, ezzel egy helyre terelve őket, AoE-t zúdítunk rájuk. Miután meghaltak, foglalkozzunk a Lieutenant-tal, a korábbi kis bossok után ő sem okozhat már gondot. Miután legyőztük, egy rövid bejátszást tekinthetünk meg, valamint egy láda is megjelenik, ezt ne felejtsük el kifosztani.

Mindezek után három bajnokot kell legyőznünk, akik a katakombák eltérő részeiben találhatóak. Az úton több szellemet is le kell győznünk, a továbbiakban ezekkel már nem, csupán a bossok leírásával foglalkozom. Fontos, hogy minden egyes, a továbbiakban leölt boss  után egy-egy új waypoint válik elérhetővé.

Master Ranger Nente

Érdemes a boss harcokat Nentevel kezdeni, mivel ő a legegyszerűbb az utolsó négy boss közül. Nente a Hall of Murals-ban található egy oszlop tetején. Az oszlop körül félkörben egy párkány van, a ranged karakterek erről tudják sebezni a bosst. A közelharcosok egy palánk segítségével fel tudnak ugyan menni Nentehez, de szerintem jobb, ha itt ők is ranged fegyverre váltanak. Maga a harc négy fázisra osztható.

  1. Az első fázisban Nente az oszlopon áll és az íjával lövöldöz ránk. A korábbi harcokhoz képest itt nagyon kevés sebzést fogunk tapasztalni, szóval elég ha a bossra koncentrálunk. Érdemes még megemlíteni, hogy Nente nem szereti a CC képességeket, ha ilyet használ valaki rajta, arra confusion-t fog pakolni, szóval kerüljük az ilyen típusú képességeket.
  2. A második fázis akkor indul be, mikor Nente élete 75%-ra csökken. Ekkor átteleportál a párkányra, fejszére vált és megidézi egyik farkasát, Fang-ot. Nente sebzése ebben az állapotban is alacsony, egyedül a kd képességére kell figyelni, tartsuk tőle a távolságot, amennyire lehet. A farkast egyszerűen kikapcsolhatjuk a párkányon található kövek segítségével.
  3. 50%-nál Nente visszateleportál az oszlopra, így újra az egyes fázisban leírtak lépnek életbe.
  4. 25%-nál újra a párkányra teleportál és lehívja a másik farkasát, Shadow-ot. A kettes fázisban leírtak itt is igazak.

Kasha Blackblood

Miután végeztünk Nentevel és kinyitottuk a ládát, haladhatunk tovább. Másodiknak Kashat tudom javasolni, mivel ez a harc is nagyjából olyan egyszerű, mint a Netevel vívott küzdelem. Kasha a Votive Cathedral-ban található egy szoba közepén. Amikor a harc elindul (ez akkor következik be, amikor valaki lemegy hozzá a lépcsőn), akkor a felső szintet tűzfal zárja el. A csapat lehetőleg egyszerre menjen le.

Maga a harc nagyon egyszerű, Kasha mark-okat pakol a földre, ezekre figyeljünk és ugorjunk ki belőlük. Kasha végig a terem közepén áll, időnként pedig minionokat idéz még. Ezektől életet szív el, de olyan minimálisat, hogy nem érdemes a minionok leölésével foglalkozni, elég ha a sebzést továbbra is Kashaba toljuk. Életszívás közben (fehér sugarak kötik össze Kashat a minionokkal) nem lehet a boss közelébe menni, ilyenkor fear-eli a közelében lévőket.

Ralena és Vassar

Mielőtt az utolsó bosshoz mehetnének, a dungeon legnehezebb bossával, pontosabban boss párosával kell megküzdenünk. A Lovers’ Crypt-ben található szerelmespár komoly csapatmunkát igényel, bár waypoint-ból való futkosással is megoldható. A szerelmesek két koporsóból “sugárzanak elő” a terem közepén.

A legnagyobb kihívást a szerelmük jelenti. Ez a harc közben abban nyilvánul meg, hogy ha közel vannak egymáshoz, akkor sokkal erősebbek a támadásaik. Mindkét boss körül halvány körök vannak, ha a körök metszik egymást, akkor érvényesül az erősítés. Emiatt, a legfontosabb feladatunk, hogy szétválasszuk őket. Ezt kétféle módon tehetjük meg. A legegyszerűbb, ha a karaktereink képességeit használjuk. Osszuk fel a csapatot a két boss között és lökködjük/húzzuk el őket egymástól. Egy másik megoldás a teremben található kövek használata. Egy-két ember folyamatosan dobálja velük Vassart, ezzel a megoldással gyakorlatilag folyamatosan a földön tartható, amíg a csapat többi tagja Ralenat öli.

Sajnos erről elfelejtettem képet készíteni, így loptam egyet a netről. :P

A bossoknak egyenként is megvannak a saját képességeik. Ralena lövedékei elég komolyat tudnak sebezni, szóval érdemes időnként elbújni egy oszlop/lépcső mögé, hogy könnyebben gyógyulhassunk, illetve ha van rá képességünk, verjük rá vissza a támadásait. Gyakran pakol a földre Chaos Storm-okat is, ezek komoly sebzést osztanak, szóval ugorjunk ki belőlük. Vassar valamivel egyszerűbb. Ő csupán phantasm-okat és klónokat idéz le. Érdemes egy embert ezek pusztítására ráállítani, ha nem a kődobálós verziót választottuk.

Mint említettem, ez lesz a legnehezebb harc, amivel a dungeonben találkozni fogunk, szóval készüljünk fel pár földön fekvésre. Viszont a jó hír, hogy ha a végeztünk a fenti bossokkal, akkor mehetünk megvívni az utolsó harcot, Ascalon királyával szemben.

King Adelbern

Az Adelbern elleni harchoz vissza kell mennünk a középen található Foefire’s Heart-hoz. Itt már láthatjuk őt, a korábban legyőzött Lieutenant helyén. A harc akkor veszi kezdetét, amikor az oszlopok mögül a kör alakú emelvényre lépünk.

A harc viszonylag könnyűnek mondható, a korábbihoz képest mindenképpen. Adelbern végig a terem közepén fog állni. Időnként magához ránt mindenkit, ilyenkor gördüljünk azonnal hátra, mivel pár másodperccel ezután egy területi támadást intéz maga köré. Ezenkívül Adelbern megidézi a Foefire-t, ez a támadás nagy területre hat és igen sokat sebez, figyeljük a talajt és a piros körökből azonnal guruljunk ki.

Gyakorlatilag ennyiből áll a harc, odahúzáskor gyors hátragurulás, a piros köröket pedig figyelni. Ranged karakterek itt is előnyben vannak, a közelharcosoknak érdemes lehet váltani, vagy pedig nagyon kell figyelniük. Adelbern halálával teljesítjük a dungeont. Itt már nem kapunk ládát, viszont kapunk pénzt, tapasztalati pontot és ha először voltunk itt, akkor egy arany ritkaságú kalapot/sisakot is.

A következő útmutatóban: Caudecus’s Manor story mód

Advertisements
  1. Aurax
    2012. szeptember 26. - 00:45

    Szép összeszedett munka, köszönjük! Most hogy költözés miatt nincs játékhoz való netem mindennek örülök amivel enyhithetem a GW2 függőségemet :)

  2. 2012. szeptember 26. - 06:42

    Jó kis útmutató lett. Én annyit tennék még hozzá, hogy inkább a warrior leszedését ajánlanám a sorrend elejére, hiszen ő az egyetlen közelharcos, aki pajzzsal is sokat sebez, de legalább a többiek lövései elől kitérhetünk és fedezékbe bújhatunk, míg a warrior elől nehezen.

  3. Kovács Péter
    2012. szeptember 26. - 07:24

    Igen, azért kell CC zni mint egy vadbarom, és akkor egy helyben áll vagy nagyon lassú lesz így szinte nem is létezik majd a csatában, viszont ha egy monk healel egy warriort az gáz lehet…

  4. Kovács Péter
    2012. szeptember 26. - 07:25

    Mi a különbség a story és az explo mód között? Csak nehézség vagy esetleg valami érdekesebb?

    • 2012. szeptember 26. - 07:48

      Teljesen más a történet is és a bossok is az explorerben, 3 ágon teljesíthető, amik részben szintén különböznek egymástól.

      • Kovács Péter
        2012. szeptember 26. - 08:13

        tehát van a story mód, aztán van 35ös szinttől az explorer, ami még 3 felé ágazik? Jól értem? Úristen de akkor 1 dungeont 4 féle képpen lehet letolni! Ez oltári!:D

      • 2012. szeptember 26. - 10:18

        Pontosabban az egyes dungeon-ökről egy meghatározott szinten értesülsz levélben ill. megjelöli a játék a térképen, a cikkben szereplő instáról éppen 30-ikon kapsz levelet, a többiről majd később. Az explorer mód már azon a szinten ugyanúgy elérhető abban az instában, amikor megjelenik a térképeden. Ezzel valóban négyféleképpen teljesíthető egy-egy insta.

  5. 2012. szeptember 26. - 08:00

    Szép leírás, köszi a cikket.

  6. Kovács Péter
    2012. szeptember 26. - 08:14

    Dungeonokban a drop mindig szinthez van igazítva, vagy mindig ugyan azok esnek?

    • 2012. szeptember 26. - 09:04

      Én 80-ason visszamentem TA story-ba és iszonyat szar volt a dropp. Nem volt szinthez igazítva, de kisebb karaktereknek se tudtam belőle szemezgetni, mert fine (kék) cuccoknál jobb nem esett. Ezen állítólag javítanak majd!!

      • Kovács Péter
        2012. szeptember 26. - 09:27

        Ettől féltem…remélem mihamarabb tesznek ez ellen valamit

      • 2012. szeptember 26. - 09:32

        A probléma az, hogy a lvl 80-as explorer módoknál is egy rakás fos a drop. Az északi nornos dungeont már kivégeztük teljesen (story + 3 explorer mód) és mehettem én 166%-os magic find gearben akkor sem dobott kék és zöld cuccoknál jobbat semmi. Szóval remélem nagyon gyorsan valamit javítanak a dungeon lootrendszeren, mert ez így nem mókás.
        A tegnap behozott explorer run végén napi elsőre 60 token dolog sem működik azért teljesen jól. Tegnap Citadel of Flame Maqq-os ágát végigtolva a partyból 3-an 60 tokent kaptunk 2-en meg 45-öt kaptak csak, pedig mindenkinek ez volt a napi elsője nem csak ezen az ágon, hanem összesen is.

      • Plo Koon
        2012. szeptember 26. - 11:42

        Szerintem már igazították, mert két napja toltunk egy AC story modot és az összes drop 75-80as volt a 80as karimnak.

  7. Solefald
    2012. szeptember 26. - 09:35

    Szerintem meg így sem rossz a drop, mivel úgy sem azt fogod felhúzni, tokenért mész oda, hogy legyen csini armorod, a többi meg csak töltelék, eladod/lebontod. Tegnap vagy 4 goldot kerestem azzal hogy végig mentem 2 dungeon-ön. Mondjuk eshetne több rare talán, hogy legyen ecto. A tokent meg most sztem nagyon jól eltalálták. Remélem marad ez a 180/nap.

  8. Kovács Péter
    2012. szeptember 26. - 10:01

    Mi az a token? Mire jó? Hogy tudom megnézni, hogy nekem mennyi van?

    • arctica73
      2012. szeptember 26. - 10:34

      A tokeneket – többek között – explorer módban játszott dungeon végén kapod, és armort kaphatsz érte a megfelelő vendortól. A tokenek közvetlenül az inventoryba kerülnek, amint a feladatot teljesítetted.

      Egyébként így néznek ki: http://wiki.guildwars2.com/wiki/Token

    • 2012. szeptember 26. - 10:44

      És ilyen zsír/kevésbé zsír cuccokat tudsz venni belőle a dungeon vendoroknál Lion’s Arch-ban.
      http://gw2.unfair.co/cosmetic/dungeon-armors/

      • 2012. szeptember 26. - 10:49

        Ja és vannak dungeon weaponok is, de ha megkeresed LA-ban a vendorokat, akkor ott Prewievvel élőben meg tudod nézni konkrétan a kinézetét, meg a statokat is.

  9. Kovács Péter
    2012. szeptember 26. - 13:42

    Köszönöm a kielégítő válaszokat:)

  10. 2012. szeptember 26. - 19:19

    Kiváló ismertető. Ma is szorgosan használtam :) Szóval egy : NAGY Köszi!

  11. minirotei
    2012. szeptember 26. - 20:23

    Visszamentem megnézni. Kb instant haltam mig a pénzem el nem fogyott.
    Ilyet ideirsz hogy menjek egyedül a szük részen ahol 4 trashmob van? VOltál Te itt:?
    Oneshot oltak és akkor ezt dodgoljam ki? Vagy CCzek?? Mivel ? Block olok meg futok de utolérnek megölnek föleg a távolsági mobok. Itt fel is adta a csapat. Puggal ezt nem lehet.

    • nathriel01
      2012. szeptember 26. - 20:35

      Kétszer voltam, kétszer vittem végig, meg már jó páran véghezvitték ezt a hihetetlen teljesítményt szerintem. Sok kérdés merül fel veled kapcsolatban, mi a kasztod, milyen skilleket, traiteket használsz, kommunikáltatok-e a csapattal, vagy csak zúztatok előre, lesz, ami lesz taktikával?

  12. 2012. október 7. - 20:52

    Nos, attól tartok, hogy alaposan félreértettem, amit a GW2-ről olvastam eddig, ráadásul többször is (mea culpa). Valamiért úgy gondoltam, hogy a dungeon-ok egyszemélyes hadseregként is teljesíthetőek, és végre megmenekülök a WoW-féle “várjunk-amíg-összejön-a-csapat” türelemjátéktól. A leírást – ami egyébként remek, köszönöm szépen – elolvasva, úgy tűnik, hogy nem.
    Jumping from the frying pan into the fire. Óriási, gratulálok saját magamnak… -.-“

    • MaDFoX
      2012. október 7. - 21:13

      Még nem, kellett csapatra várnom 10 percnél tovább, bár lehet, hogy csak szerencsés vagyok. Igaz nem fél kettőkor szoktam nekiállni… A “WoW-féle “várjunk-amíg-összejön-a-csapat” türelemjátéktól” megmenekültél, nem kell tank és healer, azaz bárki akinek kedve van mehet és kész… 5 ember hamar előkerül…

      • 2012. október 7. - 22:26

        Igazad van, tényleg nem tartott sokáig, amíg összejött a létszám, de nagyon nem mindegy, hogy kikkel mész be. Első körben sikerült három hozzám hasonló zöldfülűt kifogni, a negyedikben nem vagyok biztos, mert németül írt és egy szót sem értettem belőle… :D
        Az első próbálkozásunkra a legtalálóbb szó, hogy lealáztak. Ezt kissé szégyenkezve, de kénytelen vagyok elismerni. Mindenféle taktika nélkül bezúdultunk, velem az élen – a régi tankos beidegződés miatt lehet – aztán utána inkább haltam, mint éltem. Magára is hagytam a party-t, mentem és kerestem másokat.
        Második nekifutásra kicsit változott a történet, de nem sokáig, mert a Ralena/Vassar duó csúnyán elkente a szánkat. Szánalmas volt, ahogy mindenféle rendszer nélkül próbáltuk őket felaprítani. A végén leszűrtem a tanulságot: továbbra is marad a raid (nem tudom, hogy itt hogyan hívják), a chat telespammelése lfg kezdetű mondatokkal, a felhőtlen szórakozást pedig el lehet felejteni, mert erre bizony koncentrálni kell – bár igaz,hogy annyira nem mint a pedopandák támadását megelőző időkben kellett anno egy másik játékban. Azt pedig, hogy a repair egy kisebb vagyonba került, inkább hagyuk.
        A dungeon-onok nehézségi szintje, vagyis inkább szervezettséget megkövetelő szintje szerintem elég furcsán van belőve. Random party-val nekimenni instant halálsorozatot és elszegényedést eredményez.

        lt.

    • 2012. október 7. - 21:53

      Két lehetőséged van: elmész a bejárathoz (esetleg chaten vársz hirdetésre városban) vagy guilddel tolod le. Mindkét módszerrel percek alatt összejön a csapat, csak utóbbival valószínűleg könnyebben végigtoljátok. Nem számít hogy ki mivel megy, de nem árt ha mindenki tudja a dolgát. Egyedül szerintem egyetlen dungeont sem tudsz befejezni, ha arra gondoltál. Nem árt ha először olyanokkal mész, akik elmagyarázzák a dolgokat, mert akkor nem érted félre az alapvető mechanizmusokat, ahogy ezt sokan megtették korábban és talán a mai napig sem értik hogy miért halnak állandóan, mik azok a combók, milyen gear kell, stb. Egyszerre azt hiszem négy guildben lehetsz. Nyugodtan próbálj ki többet is és nézd meg hogy kikkel tudnál rendszeresen játszani, mert teljesen más élményt kapsz, mint egyedül!

      • 2012. október 7. - 22:38

        Köszönöm a válaszod, időközben én is rájöttem, vagyis inkább rádöbbentem, hogy mi hogyan működik. Úgy is mondhatnám, hogy nem változott az alap mechanizmusa ennek a játéknak sem a WoW képest, ugyanúgy függőségi viszonyban vagyok másoktól – hogy pont kiktől, hát igen… gondolom az idő múlásával mindenki gyakorlottabb lesz és nem fordulnak elő ilyen, hmm… dolgok.

  1. 2012. október 21. - 11:04

Itt és most várjuk a hozzászólásod!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: